News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-05-30 Yle A-studio: Talk: Maahanmuuttajien Suomi

Started by nuiv-or, 30.05.2013, 21:26:46

Previous topic - Next topic

Ystävä

Ovatkohan nuo Immosen aloitteet oikein kunnolla mietittyjä. Jos näissä jutuissa on liian jyrkkä niin näyttää löpulta vain hölmöltä.

L.N

Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 21:45:44
Ovatkohan nuo Immosen aloitteet oikein kunnolla mietittyjä. Jos näissä jutuissa on liian jyrkkä niin näyttää löpulta vain hölmöltä.
Kannattaa pyytää paljon, jos meinaa saada edes jotain. Ei sillä ole mitään väliä, miltä näyttää muiden silmissä, eikä lähteä pohtimaan ja arvelemaan, notta mitäkön nuo muut oikein tuumaa. Tämä kaikki tietysti normaaleja ja hyviä käytöstapoja noudattaen. Kaikkia ei voi miellyttää, silloin puuttuu linja ja sydän koko touhusta. Näin ainakin itse ajattelen päättäjänä kunnallispoliikassa. Siitä saa joskus vaan maksaa kovan hinnan. Joku pitää varmasti minuakin ihan pellenä ja joku taas tolokun miehenä. Se vaan on semmosta.

nuiv-or

Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 21:45:44

Sosiaalitukien leikkaamista ulkomaalaisilta (myös niille, joille annettu Suomen passi) on ehdottanut myös Karen Hækkerup, Tanskan SDP. Ja monet muut. Siinä mitään jyrkkää ole. Täällä ei vaan vielä sisäsiittoiset juntit älyä, mikä ongelma noista tyypeistä on tulossa.

Ystävä

Quote from: Junes Lokka on 31.05.2013, 22:03:00
Sosiaalitukien leikkaamista ulkomaalaisilta (myös niille, joille annettu Suomen passi) on ehdottanut myös Karen Hækkerup, Tanskan SDP. Ja monet muut. Siinä mitään jyrkkää ole. Täällä ei vaan vielä sisäsiittoiset juntit älyä, mikä ongelma noista tyypeistä on tulossa.
No ne juntit kyllä älyävät mutta sivistynyt väki ei tavallisesti näe tai halua nähdä maahanmuuton ongelmia. Sivistyneistöllä on hallussaan kaikki yhteiskunnan instituutiot ja junteilla yksi kuppainen puolue. Immosen pitäisi suhteuttaa retoriikkansa siihen tilanteeseen, joka Suomessa vallitsee jottei hän näyttäisi niin ufolta kuin päivärinnat saavat hänet näyttämään. Zysse esimerkiksi vaikutti tolkun mieheltä mutta silti tyypiltä joka ei taivu vasemmiston vastuuttomiin haihatteluihin avointen ovien politiikasta.

Immonen voisi lisäksi opetella ulkoa joitakin tilastoja joihin voisi vedota haastatteluissa. Lukujen quottaaminen on populistista mutta veisi terän noilta "tässä meillä on näytillä ilmielävä töissä käyvä somali puku päällä, miten voitte väittää että somalit eivät käy töissä"-jutuilta

Uuno Nuivanen

Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 22:14:43
Zysse esimerkiksi vaikutti tolkun mieheltä mutta silti tyypiltä joka ei taivu vasemmiston vastuuttomiin haihatteluihin avointen ovien politiikasta.

Varmaan vaikutti. Jok'ikisessä äänestyksessä painaa kuitenkin kyseistä jaa-nappia.

Ystävä

Quote from: Uuno Nuivanen on 31.05.2013, 22:18:56
Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 22:14:43
Zysse esimerkiksi vaikutti tolkun mieheltä mutta silti tyypiltä joka ei taivu vasemmiston vastuuttomiin haihatteluihin avointen ovien politiikasta.

Varmaan vaikutti. Jok'ikisessä äänestyksessä painaa kuitenkin kyseistä jaa-nappia.
Totta tuokin ja siksi kokkareita ei kannatakaan äänestää.

Vertigo

Kadar Gellen mielestä tänne tulevien määrällä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, minkälaisia palveluita me voimme tarjota tänne tuleville - olin lähestulkoon loksauttaa leukani sijoiltaan ja samaan aikaan meinasin kusta housuun kun olin tukehtua nauruun.

Uuno Nuivanen

Quote from: Vertigo on 31.05.2013, 22:28:06
Kadar Gellen mielestä tänne tulevien määrällä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, minkälaisia palveluita me voimme tarjota tänne tuleville - olin lähestulkoon loksauttaa leukani sijoiltaan ja samaan aikaan meinasin kusta housuun kun olin tukehtua nauruun.

Esimerkki erinomaisesta 'kotoutumisesta'.  :facepalm:

nuiv-or

Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 22:14:43No ne juntit kyllä älyävät mutta sivistynyt väki ei tavallisesti näe tai halua nähdä maahanmuuton ongelmia. Sivistyneistöllä on

Täh? Sisäsiittoisilla junteilla tarkoitan nimenomaan "sivistyneistöä".

Takinravistaja

Quote from: Jauhonaama on 30.05.2013, 21:30:22
Missä on Mestari? Olli ei oikeen osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi noissa suorissa lähetyksissä  :o

Kai se on se koulutuksen puute. Eikös hänellä ole vain vartiomiehen koulutus?

Ville Hämäläinen

Olin vähänaikaa sitten lääkärissä ja vieressäni oleva mies oli somalilääkärin vastaanotolla,
mies sai yhtäkkiä sydänkohtauksen jolloin somalilääkäri heitti takkinsa ja stetoskooppinsa
lattialle ja otti kaapista mopin ja kihvelin ja huusi "minä olin kotimaassani oikeasti siivooja".
tapaus on valitettavasti tosi ja suomalainen mies kuoli kotoutuksen uhrina
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Micke90

Quote from: aivotiehye on 31.05.2013, 22:47:20
Olin vähänaikaa sitten lääkärissä ja vieressäni oleva mies oli somalilääkärin vastaanotolla,
mies sai yhtäkkiä sydänkohtauksen jolloin somalilääkäri heitti takkinsa ja stetoskooppinsa
lattialle ja otti kaapista mopin ja kihvelin ja huusi "minä olin kotimaassani oikeasti siivooja".

Oletko tosissasi? Paljon olen kyllä mamulääkäreistä kuullut, mutta tuo on jo vähän liian paksua.  :roll:

Ville Hämäläinen

Quote from: Axel Cardan on 31.05.2013, 22:51:51

Olitteko samaan aikaan lääkärin vastaanottohuoneessa?
Miksi siinä huoneessa oli moppi ja kihveli? Niitä pidetään yleensä terveysasemien siivousvälinetiloissa.
Mistä sait tietää, että kyseessä oli sydänkohtaus?
Miksi asiasta ei ole uutisoitu?

ei kiinnosta yleä koska kyseessä kantasuomalainen uhri
ja syyllinen mamu. jos kuoleva olisi huutanut "pirun mamu"
olisi kuollut tuomittu vihapuheesta

Vertigo

Eikös tämä sama juttu ollut, juuri tuossa A-talkissa sillä erotuksella, että tapahtumapaikka oli puisto?

Kaupunkitarina kyseessä joka tapauksessa.

Ville Hämäläinen

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 22:53:45

Oletko tosissasi? Paljon olen kyllä mamulääkäreistä kuullut, mutta tuo on jo vähän liian paksua.  :roll:

lupaan että tämä on totta, minä en ole mikään demari

Ystävä

Quote from: Junes Lokka on 31.05.2013, 22:37:54
Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 22:14:43No ne juntit kyllä älyävät mutta sivistynyt väki ei tavallisesti näe tai halua nähdä maahanmuuton ongelmia. Sivistyneistöllä on

No niin varmaan tarkoitat mutta kun ne eivät ole mitään juntteja, päinvastoin.

Micke90

Quote from: aivotiehye on 31.05.2013, 22:55:47

Ah, nyt ymmärrän: olet Aivotiehye The Boss!  ;D

Ville Hämäläinen

Quote from: Vertigo on 31.05.2013, 22:55:21

Eikös tämä sama juttu ollut, juuri tuossa A-talkissa sillä erotuksella, että tapahtumapaikka oli puisto?

kyllä sama tapaus mutta "ruotsin mellakoijat ovat persuja"-tyylillä kerrottu

Ville Hämäläinen

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 22:57:46
Quote from: aivotiehye on 31.05.2013, 22:55:47

Ah, nyt ymmärrän: olet Aivotiehye The Boss!  ;D

siitä yleverosta tuli mieleen että... ;)

nimierkki

Quote from: Vertigo on 31.05.2013, 22:55:21

Näin on. Yllättävän epäuskottavava jopa.

Micke90

Quote from: nimierkki on 31.05.2013, 23:00:33
Näin on. Yllättävän epäuskottavava jopa.

Aito Homma-tarina. Parempi kuin Ricky The Bossin.  8)

me

Repesin kyllä lääkäri tarinalle. Voisivat edes kertoa vähän uskottavampia tarinoita. Taas viherpiipittäjien paskanjauhantaa ja tämmöisen takia maksan veroja ei helevetti!!!  :facepalm:

Kaunis

Ohjelmasta tuli mieleen, että parempi tuonpuoleisessa, kuin täällä monikulttuurisessa maailmassa, Kiitos maailma.

nuiv-or

Quote from: Ystävä on 31.05.2013, 22:56:48
Quote from: Junes Lokka on 31.05.2013, 22:37:54

No niin varmaan tarkoitat mutta kun ne eivät ole mitään juntteja, päinvastoin.

Jaa-a. Tästä voi olla montaa mieltä.

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 23:02:47
Repesin kyllä lääkäri tarinalle. Voisivat edes kertoa vähän uskottavampia tarinoita. Taas viherpiipittäjien paskanjauhantaa ja tämmöisen takia maksan veroja ei helevetti!!!  :facepalm:

Ooh! Kerrankin olemme jostain samaa mieltä!  ;D

Emo

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 23:04:57

Tuo lääkäritarina on siitäkin hupaisa, että Suomessa saa somalikin (tai kuka tahansa muu ulkomaalainen) toimia lääkärinä, kunhan osoittaa olevansa lääkäri (paperit eivät ole unohtuneet kotiin) ja läpäisee tietyt kokeet joita edellytetään läpäistäväksi että saa Suomessa toimia lääkärinä.
Tai käy lääkiksen Suomessa.

Jos on niin kyvytön, ettei kokeita läpäise, niin paikka on haravan varressa eikä stetoskoopin ripustimena.

me

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 23:04:57

Kerta se on ensimmäinenkin. Näinköhän alkaa somali äärioikeistolaisen ja suomalaisen "rasistin" yhteistyö :D

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 23:18:53
Kerta se on ensimmäinenkin. Näinköhän alkaa somali äärioikeistolaisen ja suomalaisen "rasistin" yhteistyö :D

Äärioikeistolainen somali? Mihin maailma on menossa?  ;D

VH

Äärioikeistolaisuus tuntuu olevan melkoisen venyvä käsite nykyisin (mediassa).
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Vertigo

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 23:21:21
Quote from: me on 31.05.2013, 23:18:53

Äärioikeistolainen somali? Mihin maailma on menossa?  ;D

Eiköhän äärioikestolaisia ajattelijoita löydy ihan rotuun ja kansallisuuteen katsomatta?

Ooteeksi meenee, mutta menköön.  :)