News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-05-24 Pressiklubi: Timo Soini ja maahanmuuttokritiikki

Started by herra 4x, 24.05.2013, 21:42:36

Previous topic - Next topic

herra 4x

"Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini lähetti terveisiä omalle puoluetoverilleen.

- Teepä niin kuin Timo 1980-luvulla, laita rinkka selkään ja lähde reilaamaan ja katsomaan Eurooppaa, Soini kehotti Ylen Pressiklubi -ohjelmassa perjantaina.

"Neuvo" oli suunnattu Soinin puoluetoverille, kansanedustaja Olli Immoselle.

Suomen Sisunkin puheenjohtajana tunnettu Immonen on aiemmin kommentoinut Ruotsin mellakoita väittäen, että monikulttuurisuus on mennyt liian pitkälle. Tarkemmin Soini ei suostunut rajaamaan, kuinka Immosen kommentit sopivat puolueen linjaan.

- En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut tästä aiheesta, Soini sanoi".
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288568242469.html?ref=rss

Ja se on nähty, Timo.
Rakkaudesta lajiin.

starsailor

http://areena.yle.fi/tv/1897507

Että tälläistä. Nyt viimeistään on selvää, että perussuomalaisten yksinvaltias ja kiistaton johtaja ei kannata tälläkin foorumilla esitettyjä asioita, vaan hänestä maahanmuuttokriittiset ovat niitä aikamiespoikia, jotka pelkäävät mamujen vievän työpaikat ja naiset (Soinin mielestä ilmeisen perättömästi). Pitäisikö viimein tehdä jotain, kun puolueen johtaja vetää mattoa alta?

Onhan se tietenkin vaihtoehto, että säilytetään maahanmuuttokriittisyys osana perussuomalaisia, mutta hiotaan siitä sellainen teekkarihuumoria vastaavat tyylilaji, oma sarkasmi ja vitsigeneraattori, joka aukeaa sisäpiiriläisille ja tuottaa ahaa-elämyksiä ja huumoria, mutta mitään suurempaa merkitystä sillä ei mihinkää ole. Asiat vyöryvät nyt vanhaa tahtia, eikä muutosta ole luvassa, vaikka valtikka siirtyisi Soinille.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Eino P. Keravalta

Quote- En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut tästä aiheesta, Soini sanoi

Kummallinen mies tuo Soini, varsinkin poliitikoksi: terroristit riehuvat viikon naapurimaassa, jonka jalanjäljissä kuljemme kohti samaa tilannetta ja meidän Timoa ei kiinnosta? Siis mitä kummaa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote- Teepä niin kuin Timo 1980-luvulla, laita rinkka selkään ja lähde reilaamaan ja katsomaan Eurooppaa, Soini kehotti Ylen Pressiklubi -ohjelmassa perjantaina.

Eurooppa taitaa olla vähän muuttunut Timo Soinin matkan jälkeen. Hän voisi itse käydä kiertelemässä lähiöitä Ranskassa ja Englannissa.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

femacco

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2013, 22:18:47
Kummallinen mies tuo Soini, varsinkin poliitikoksi: terroristit riehuvat viikon naapurimaassa, jonka jalanjäljissä kuljemme kohti samaa tilannetta ja meidän Timoa ei kiinnosta? Siis mitä vittua?

Se tietää, että Immonen nousee vielä kalifiksi kalifin paikalle. Se pelkää sitä ja piilottaa asian pojittelevan huumorin taakse. Se on itse sopinut kavereiden kanssa, että asiasta ei keskustella.

herra 4x

Ikävä tietysti todeta, mutta on todettava muutama asia. Totean ranskalaisin viivoin lukijaa liioilta sanoilta säästäen. Vähän niin kuin Timo, joka preferoi  kenties samassa tarkoituksessa yhden virkkeen kappalejakoa. Tai sitten toisessa.

- Timo on pidättäytynyt sanomasta maahanmuuttopoliittisesti mitään, paitsi silloin kun lausuntoa on hohtimin kaivettu.

- Timo on joka jumalan käänteessä muljauttanut kottaraisenpönttööntuijottajista ja väheksynyt maahanmuuttokriittisten ääniosuutta puolueen menestyksessä pitäen sitä marginaalisena, antaen mitättömiä prosenttiosuuksiakin sille kannattajakunnalle muistaakseni, tosin nämä ovat minulla marginaalissa enkä jaksa kaivaa lainauksia.

- Halla-ahoon kohdistunut älytön pompotus ja penalti tekemällä tehdyssä Kreikka-kaustissa taannoin ja lukemattomat muut niin sanotut kaustit, siis tekemällä tehdyt ja puoluejohdon itse-ekspansioidut julkisuusspektaakkelit, joitten yhteydessä on monesti voinut puhua puoluepoliittisesta omaan jalkaan ampumisesta. Äänestäjän näkökulmasta katsoen niin monesti on saanut kirota itsekseen että ettekö te saatanan tunarit tajua yhtään mitään, edes alkeellisesti, mediapelistä ja ettekö te näe miten teitä media pompottaa.

- Timon artikulaation degeneroituminen typeriin lopputavun kiekaisuihin ja puheitten nuotin helppoheikkistyminen lähes sietämättömäksi akateemisesti koulutetun korvin kuunneltuna.

- Oman erinomaisuuden tunteen läpipuskeminen eleissä ja puheissa. Kun ihminen alkaa puhua itsestään kolmannessa persoonassa, vaikka mukamas vitsinä, minulla syttyy varoitusvalo. Herra Tamminen on yksi, heitä on monia, niin monia.

- Puolue on edelleen, jumalauta, tuon kokoisena, käytännössä yksi Timo. Ainakin julkisuudessa, luultavasti myös kulisseissa ja strategisesti ja operatiivisesti. Sietämätön tilanne pitkän päälle, vaikka sitä on pitkään jo ollut.

- Jos ja kun Timo ei tajua mikä funktio maahanmuuttopolitiikalla ja nykyisellä multikultikoohotuksella ja rasistijahdilla on koko kansakunnan ja kulttuurin ja olemassaolon ja elämisen ja suomalaisen elämänmuodon jne. kannalta niin ei sitten. Ja mikä funktio sillä on EU:n sisällä ja sen ytimessä yhtenä työkaluna asioitten muuttamiseen oleellisesti toiseksi. Niin ei sitten. Reppu selkään ja interrailille Ruotsiin.
Rakkaudesta lajiin.

qwerty

Missä vaiheessa saa pelata Nurnbergin puolustus kortin? (myös Thorsin puolustuksena tunnetun) En se minä ollut!! Muut käski!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Phantasticum

Itse ohjelmaa näkemättä mutta Ilta-Sanomien jutun luettuani voin vain todeta olevani erittäin pettynyt Timo Soinin ulostuloon. Ilmeisesti Soinille kyllä kelpaavat maahanmuuttokriittisten äänet vaaleissa, mutta siihen se sitten jää. Itse maahanmuutosta ja etenkään sen ongelmista hän ei halua puhua. Nyt olisi (ollut) tuhannen taalan paikka keskustella siitä, onko Tukholman tilanne mahdollinen joskus myös Suomessa. Mutta ei.

Virallisten arvioiden mukaan Helsingin väestöstä on vuonna 2025 maahanmuuttajia noin 25 %. Siis neljäsosa on muualta tulleita. Vuoteen 2025 on aikaa vain vähän päälle kymmenen vuotta. Se on lyhyt aika. Valitettavasti uskon Suomen tekevän maahanmuuttopolitiikassaan ne samat virheet kuin muut maat ovat jo tehneet. Ei ole olemassa mitään sellaisia poppakonsteja, joilla muiden tekemät virheet vältettäisiin täällä.

herra 4x

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2013, 22:18:47
Quote- En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut tästä aiheesta, Soini sanoi

Kummallinen mies tuo Soini, varsinkin poliitikoksi: terroristit riehuvat viikon naapurimaassa, jonka jalanjäljissä kuljemme kohti samaa tilannetta ja meidän Timoa ei kiinnosta? Siis mitä vittua?

Timoa ei kiinnosta. Se on tullut selväksi näinä jytkyvuosina, ja sitä ennenkin. Suomen tie on Ruotsin tie, mutta kaikkia se ei kiinnosta. Vaikka sitä kautta maa häviää. Pois.
Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Quote from: ankka on 24.05.2013, 22:25:47
Onneksi kuitenkin persut laittaa stopin mamuilulle. Eikös sen nii pitäny mennä että ovat ainoa vaihtoehto?

Sano parempi. Siihen asti äänestän ps:a.
Rakkaudesta lajiin.

Ilkka Partanen

Hyvä kysymys onkin että mitähän Soini sitten kannattaa? Ensin hän vastusti EU:ta henkeen ja vereen, sitten sanoi 2009 ettei voi lähteä ehdokkaaksi koska jos sen tekisi "kaikki syötettäisiin takaisin lusikallinen kerrallaan". Soini lähti ehdokkaaksi ja tuli vetämään eduskuntavaalit. Sittemmin hän onkin sanonut ettei vastusta EU:ta. Sittemmin maahanmuuttokriittiset kelpasivat keräämään ääniä, mutta nyt asia on sellainen johon Soinilla ei kuulemma ole mielenkiintoa. Immosen tekstistä hän totesi kuten monet suvaitsevaiset että pitäisi matkustella enemmän. Toki sanoilla "Immosen pitäisi tehdä sama mitä TIMO SOINI teki 80-luvulla eli rinkka selkään ja Eurooppaa kiertämään". Tyypilliseen tapaan puhui itsestään kolmannessa persoonassa. Melkoinen ego äijällä.

Mitkähän Soinin puheista mahtavat ajan mittaan sitten pitää paikkansa? Säätiöitäkin arvosteli kunnes perusti oman säätiön. Listaa voi jatkaa.

Nuivake

Quote from: Phantasticum on 24.05.2013, 22:42:52
Valitettavasti uskon Suomen tekevän maahanmuuttopolitiikassaan ne samat virheet kuin muut maat ovat jo tehneet. Ei ole olemassa mitään sellaisia poppakonsteja, joilla muiden tekemät virheet vältettäisiin täällä.

Kaikki merkit viittaisivat siihen että kaikki virheet tehdään mitä muutkin maat ja innovoidaan hyvällä tuloksella totaalisen uusia ja vielä tehokkaampia älyttömyyksiä. Vauhti tuntuu vain kiihtyvän.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Veturinainen

Quote from: Timo Soini
Immosen pitäisi tehdä sama mitä TIMO SOINI teki 80-luvulla eli rinkka selkään ja Eurooppaa kiertämään.

Timo Soinin pitäisi itse laittaa rinkka selkään ja tehdä sama mitä Timo Soini teki 80-luvulla, eli kiertää Eurooppaa ja päivittää samalla 30 vuotta vanhoja tietojaan. Ilmeisesti hän ei ole vieläkään käsittänyt mistä PS:n "jytky" koostuu, vaan luulee, että erinäisistä syistä EU-kriittisyys kantaa jatkossa ja maahanmuuttokriittisyyden voi muuttuneessa tilanteessa sivuuttaa tarpeettomana elementtinä.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Maastamuuttaja

Soini syö kakkua molemmista päistä yhtäaikaa ja onnistuukin siinä. Keskinkertaiset djournalistit (onko muunlaisia?)  eivät onnistu paljastamaan bluffia, vaikka kuinka yrittävät. Soini on kettu, joka on varautunut kaikkiin kysymyksiin. Röhönauru peittää hankalimmat kysymykset.

Ilkka Partanen

Luin tuossa eilen illalla/yöllä loppuun teoksen Eläinten vallankumous. Jotenkin Soinista tulee mieleen se tapa jolla kirjassa karju nimeltä Napoleon kahmii valtaa itselleen ja sumuttaa kannattajiaan, sääntöjään taivutellen. Vasemmistolaisen diktatuurin anatomiahan se on ollut aina, joskaan sellaista ei enää kaivattaisi. Duunaripuolueeksi profiloituminen ja vasemmistolainen talouspolitiikka ovat asioita joiden aika oli toki olemassa ja niillä saavutettiin paljon hyvääkin, joskin myös paljon huonoa. Nykyisin tuollainen politiikka johtaa opportunismiin, joustamattomuuteen ja itsevaltiuden kaltaiseen rakennelmaan. Soini on tämän tien valinnut ja päättänyt ottaa vaivanpalkkaa ihan kunnolla elämäntyöstään. Aatteet ovat rapisseet pois vastatuulessa ja nyt Soini koittaa sovitella Perussuomalaisista uutta ainoastaa valtansa maksimointiin tähtäävää eturyhmää jonka tarkoitus on ainoastaan valta, suomalaisten eduista ja tuntemuksista piittaamatta. Soini jos kuka ymmärtää että jos hän saa median silittelemään puoluetta myötäkarvaan, niin hän voi saada lisää valtaa, vaikka sen hintana onkin ollut periaatteidensa kauppaaminen.

AIP

Sitä kuuluisaa falangiako se nyt yrittää tietoisesti synnyttää?

Sanna78

Imagen pussausjuttukeskustelun Timo hävisi 3-0.

Ihmisoikeudet vs. "Olen vanhan liiton miehiä"

Eino P. Keravalta

Vai ei Timoa kiinnosta? Itsepä on politiikkaan lähtenyt. Ja on nyt suuren oppositiopuolueen puheenjohtaja. Ehkäpä parin vuoden kuluttua vieläpä ministeri. Joten kyllä tärkeiden ja suurten, kansainvälisten asioiden on pakko alkaa jo Timoakin kiinnostaa!  >:(

Joten nyt Timo nurkkaan häpeämään piittaamattomuuttasi ja laiskuuttasi. Ja ellet tiedä maahanmuuttoasioista tai monikulttuurisuudesta, sinulla on monta hyvää neuvonantajaa puolueessasi. Kysy heiltä, niin et mokaa haastattelussa toistamiseen!

Onnea ja menestystä!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ilkka Partanen

(metakeskustelua pois)

Moni perussuomalaisiin uskonsa laittanut muuttuu vielä katkerammaksi ensi vaalien jälkeen, koska Soini on valmis mihin tahansa saadakseen kannatusta ja päästäkseen hallitukseen. Ainoa mitä hän ei hyväksy on homoliittojen kutsuminen avioliitoksi, koska "tuoli on tuoli ja pöytä on pöytä". EU-kriisin kun muut saavat ratkottua, ei Timbellä ole siinäkään mitään vastustamista. Kuten todettua, EU-politiikka voi muuten olla mitä tahansa, ei hän sitä vastuta. Eikä vastusta humanitaarista maahanmuuttoakaan. Eikä säätiöitä. Sellainen jämäkkä perusmies.

herra 4x

Quote from: Phantasticum on 24.05.2013, 22:42:52
Itse ohjelmaa näkemättä mutta Ilta-Sanomien jutun luettuani voin vain todeta olevani erittäin pettynyt Timo Soinin ulostuloon. Ilmeisesti Soinille kyllä kelpaavat maahanmuuttokriittisten äänet vaaleissa, mutta siihen se sitten jää. Itse maahanmuutosta ja etenkään sen ongelmista hän ei halua puhua. Nyt olisi (ollut) tuhannen taalan paikka keskustella siitä, onko Tukholman tilanne mahdollinen joskus myös Suomessa. Mutta ei.

Virallisten arvioiden mukaan Helsingin väestöstä on vuonna 2025 maahanmuuttajia noin 25 %. Siis neljäsosa on muualta tulleita. Vuoteen 2025 on aikaa vain vähän päälle kymmenen vuotta. Se on lyhyt aika. Valitettavasti uskon Suomen tekevän maahanmuuttopolitiikassaan ne samat virheet kuin muut maat ovat jo tehneet. Ei ole olemassa mitään sellaisia poppakonsteja, joilla muiden tekemät virheet vältettäisiin täällä.

Erittäin hyvä kiteytys. Itse olen mitä suurimmissa määrin pettynyt siihen, että Timo Soini aktiivisesti välttelee ja vähättelee näitten asioitten käsittelyä. Olen ps-äänestäjä, ja siitä syystä että Halla-aho, Immonen ja moni muu sellainen on puolueessa, ja joilla ei ole silmälaput silmillä kuin ravihevosella näissä asioissa. Joko median pelosta taikka siksi ettei vaan tajua mitä tapahtuu.
Rakkaudesta lajiin.

Kajsaniemi R

Quote from: herra 4x on 24.05.2013, 21:42:36

Suomen Sisunkin puheenjohtajana tunnettu Immonen on aiemmin kommentoinut Ruotsin mellakoita väittäen, että monikulttuurisuus on mennyt liian pitkälle. Tarkemmin Soini ei suostunut rajaamaan, kuinka Immosen kommentit sopivat puolueen linjaan.

- En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut tästä aiheesta, Soini sanoi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288568242469.html?ref=rss

Tänä yönä koko Tukholma palaa.

Timo Soini: "Ei kiinnosta."

"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

Micke90

Soinilla on Soinin teemat ja Halla-aholla on Halla-ahon teemat. Itse arvostan kovasti molempia, mutten halua nähdä Halla-ahoa Persujen puheenjohtajana. Persut nimittäin alkaisivat Halla-ahon kaudella muistuttaa liikaa Ruotsidemokraatteja. Täytyy muistaa, että kaikki eivät äänestäneet Persuja maahanmuuttokysymysten takia, vaan sen takia, että ovat tyytymättömiä vanhojen puolueiden tapaan hoitaa ihmisten asioita eri puolilla Suomea.

Persut ei ole Homma-puolue eivätkä kaikki hommalaiset kannata Persuja!  >:(

Kajsaniemi R

Quote from: Ilkka Partanen on 24.05.2013, 22:48:36

Mitkähän Soinin puheista mahtavat ajan mittaan sitten pitää paikkansa?

Kaikki. Niitä voi lukea vaikka sigustani.

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

herra 4x

Täytyy sanoa, että on päiviä jolloin tuntuu, jos jääkiekkotermejä käyttää, että Soinin voi laittaa samaan ketjuun Sarasvuon ja Tammisen kanssa.
Rakkaudesta lajiin.

Kajsaniemi R

Quote from: herra 4x on 25.05.2013, 00:07:13
Täytyy sanoa, että on päiviä jolloin tuntuu, jos jääkiekkotermejä käyttää, että Soinin voi laittaa samaan ketjuun Sarasvuon ja Tammisen kanssa.

Jaa, minusta taas tuntuu, että TimppaTM on yksi pelaaja tuossa kentällisessä, joka hienossa profiilikuvassasi näkyy.

Samassa ketjussa Timpan kanssa näyttäisivät pelaavan Päivi Lipponen, Kimmo Kiljunen, ylioppilas Eva Biaudet, Ritva Viljanen ja Dan Koivulaakso.

Sanna78

Quote from: Micke90 on 25.05.2013, 00:00:15
Soinilla on Soinin teemat ja Halla-aholla on Halla-ahon teemat. Itse arvostan kovasti molempia, mutten halua nähdä Halla-ahoa Persujen puheenjohtajana. Persut nimittäin alkaisivat Halla-ahon kaudella muistuttaa liikaa Ruotsidemokraatteja. Täytyy muistaa, että kaikki eivät äänestäneet Persuja maahanmuuttokysymysten takia, vaan sen takia, että ovat tyytymättömiä vanhojen puolueiden tapaan hoitaa ihmisten asioita eri puolilla Suomea.

Sivistymättömyyteni politiikassa on johtanut siihen asiantilaan, etten osaa suoralta kädeltä sanoa, mikä on oleellinen ero Sverigedemokraterna ja Perussuomalaisten välillä.

En kysy tätä edes piruillakseni, vaan ihan mielenkiinnosta - Sverigedemokraternaan tulee suomalaisessa väkivaltailtapäiväviihdelehdistössä  negatiivisia viittauksia. Lehdistö julkaisee asiat oman agendansa mukaan, joten ne ovat väritettyjä. Ovat kuitenkin saaneet minun päähäni negatiivisen assosiaation kyseisestä puolueesta.

Mitkä siis on poliittisesti top 3 eroa Sverigedemokraternan ja Perussuomalasten välillä?

Simon Elo

Ruben Stiller sanoo Soinille, että Elon mukaan monikultturisuus ei toimi.

Ja eihän se toimi - kysykää vaikka Cameronilta, Merkeliltä, Sarkozylta, Howardilta tai Aznarilta.

Tuntuu kummalta, että Suomessa, jonka eliitti väittää olevan Euroopan ytimessä, ei ole mitään ymmärrystä siitä, miten ytimessä nykyään ajatellaan monikulttuurisuudesta. Minun näkemykseni ei ole poikkeuksellinen.

Micke90

Quote from: Sanna78 on 25.05.2013, 00:15:04
Mitkä siis on poliittisesti top 3 eroa Sverigedemokraternan ja Perussuomalasten välillä?

Löydän vain yhden eron: Persujen juuret ovat SMP:ssä ja Ruotsidemokraattien uusnatsiliikkeessä. En halua Persuista samanlaista puoluetta kuin Ruotsidemokraatit. Lisäksi Ruotsidemokraatit keskittyy liikaa maahanmuuttokysymyksiin. Minä haluan Persuista puolueen, joka keskittyy muuhunkin.

Sanna78

Quote from: Micke90 on 25.05.2013, 00:22:29
Quote from: Sanna78 on 25.05.2013, 00:15:04

Löydän vain yhden eron: Persujen juuret ovat SMP:ssä ja Ruotsidemokraattien uusnatsiliikkeessä. En halua Persuista samanlaista puoluetta kuin Ruotsidemokraatit. Lisäksi Ruotsidemokraatit keskittyy liikaa maahanmuuttokysymyksiin. Minä haluan Persuista puolueen, joka keskittyy muuhunkin.

Hyvä ja tiivis vastaus. No further questions.

JT

Soini ei varsinaisesti pettänyt, kun en häneltä mitään erityisesti ole edes odottanut. Äänestän persuja ihan muista syistä. Soini ei sentään kiellä kansanedustajiltaan järkeviä kannanottoja, vaikka itse ei samalle tasolle ylläkään. Eli siksikin mieluummin Soini, kuin vaikkapa Katainen.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)