News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Katainen haaveilee: Lopetetaan riitely ja virheiden kaivelu

Started by törö, 25.04.2013, 11:39:15

Previous topic - Next topic

Pergolaattori

Quote from: Ilkka Partanen on 29.04.2013, 16:26:54
Quote from: starsailor on 29.04.2013, 16:04:09
Perussuomalaisten opeilla meillä olisi nyt 10-12 miljardia vähemmän yhteisvastuu velkaa vuodesta 2011 tähän päivään. Ei hassummin kokoomushallitukselta. Tietenkin, tuohon päälle tulee vielä valtionvelat joilla pyöritetään ylisuurta hyväveli-verkostoa, josta kokoomuslaisetkin saavat leipänsä.

Jaahas. Että näin se vaan on, kukn se vaan on niin. Katainen oli ihan oikeassa että hieman paremmassa hengessä voisi keskustella. Jatkuva toisen demonisointi ja väittäminen milloin miksikin, syyttäminen Suomen "tuhoamisesta" ja muut mölinät ovat tehokas este sille ettei toista osapuolta oikein huvita lähteä sellaiseen "keskusteluun" osalliseksi.

Juu ja kohta tulee taas uusi 'Ainoa vaihtoehto' joka on tehtävä 'Pakon edessä',  'Heti'. En anna sen häiritä itseäni sillä pääasia on että edetään maltilla, ollaan reiluja ja katsotaan positiivisesti tulevaisuuteen.

Katainen on juuri sitä mieltä mitä mainostoimisto katsoo kyseisessä poliittisessa ilmapiirissä suotuisaksi. Ainakin elättelen toiveita siitä etteivät toimet ja kommentit sikiä ihan silkasta typeryydestä. Mielummin siis laskelmoiva omaa etuaan tavoitteleva nilkki kuin lävitse asti tyhmä. Periaatteessa asenteeni kokoomusta kohtaan on näin tarkasteltuna hyvinkin toiveikas ja positiivinen.

Kannattaa varata runsaasti viinaa sen päivän varalle kun silmäsi avautuvat ja päätät vetää kataisen henkisen käsivarren ulos paikastaan. (Ei sillä että siinä käsivarressa juuri halkaisijaa olisi, etenkin jos puhutaan tiukan henkisestä sellaisesta, joten ymmärrän tavallaan tilanteen)

-

Eihän tämäkään kommentti varsinaisesti sieltä ilmapiiriä rakentavimmasta päästä ole. Vittuilu kohdistuu kuitenkin ainoastaan puolueen sokeaan kannatukseen olosuhteissa jossa on selkeästi nähtävissä että jotain ryydmania lukuunottamatta ei ole minkäänlaista järjellistä ja rehellistä valopilkkua nähtävissä. Broilerit kaakattaa ja fantastista on.

Lojaaliutesi on arvostettava asia sinänsä. Itse olisin kääntänyt rintamalinjan 180 astetta jo ajat sitten. Kunhan sen käyttäjät eivät toimisi niin kyseenalaisesti kuin toimivat.

Ilkka Partanen

Quote from: Pergolaattori on 29.04.2013, 19:41:14
Quote from: Ilkka Partanen on 29.04.2013, 16:26:54
Quote from: starsailor on 29.04.2013, 16:04:09
Perussuomalaisten opeilla meillä olisi nyt 10-12 miljardia vähemmän yhteisvastuu velkaa vuodesta 2011 tähän päivään. Ei hassummin kokoomushallitukselta. Tietenkin, tuohon päälle tulee vielä valtionvelat joilla pyöritetään ylisuurta hyväveli-verkostoa, josta kokoomuslaisetkin saavat leipänsä.

Jaahas. Että näin se vaan on, kukn se vaan on niin. Katainen oli ihan oikeassa että hieman paremmassa hengessä voisi keskustella. Jatkuva toisen demonisointi ja väittäminen milloin miksikin, syyttäminen Suomen "tuhoamisesta" ja muut mölinät ovat tehokas este sille ettei toista osapuolta oikein huvita lähteä sellaiseen "keskusteluun" osalliseksi.

Juu ja kohta tulee taas uusi 'Ainoa vaihtoehto' joka on tehtävä 'Pakon edessä',  'Heti'. En anna sen häiritä itseäni sillä pääasia on että edetään maltilla, ollaan reiluja ja katsotaan positiivisesti tulevaisuuteen.

Viimeisestä sivulauseesta olen täsmälleen samaa mieltä. Aika moni tuntuu saavan jonkinlaista vahingoniloa siitä että saa ennustaa kuinka kaikki menee pieleen ja apokalyptinen tuhon pilvi nousee yllemme. Se on kovin omituista kun luulisi että eniten huolissaan oltaisiin siitä että Suomi ja suomalaiset pärjäävät, vaatipa se sitten vaikka sellaistakin europolitiikkaa jota ei nopeasti miettien haluaisi tukea. Eivät ne päätökset ole Kataisesta tai kenestäkään muustakaan kokoomuslaisesta mukavia, tilanne tosin on sellainen ettei hyviä vaihtoehtoja, on vain valittava huonoista vähiten huono. Suomen eroaminen tai maiden erottaminen eurosta on huonompi vaihtoehto, koska siinä taas annettaisiin signaali maille että jättäkää vaan velkanne maksamatta, toisaalta Suomen mennessä EU:n ulkopuolelle olisimme heikommassa tilanteessa euromaihin nähden kuin yhteisvaluutassa. Sen vuoksi ainakin minun tietääkseni näihin ratkaisuihin on lähdetty, koska kaikki muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

Paras vaihtoehto tietysti olisi ettei EU:ssa olisi niin rajusti ylivelkaantuneita valtioita, se toki on tulevaisuudenkuvana näiden tukipakettien taustalla.

Katainen on juuri sitä mieltä mitä mainostoimisto katsoo kyseisessä poliittisessa ilmapiirissä suotuisaksi. Ainakin elättelen toiveita siitä etteivät toimet ja kommentit sikiä ihan silkasta typeryydestä. Mielummin siis laskelmoiva omaa etuaan tavoitteleva nilkki kuin lävitse asti tyhmä. Periaatteessa asenteeni kokoomusta kohtaan on näin tarkasteltuna hyvinkin toiveikas ja positiivinen.

Tuo mainostoimistoläppä on aika väsynyttä. Soinille Jusula kehittelee ne hassut sutkaukset mainosmiehenä ja siltä pohjalta tullaan sanomaan että Kokoomus on jotenkin mainosmiesten liekaan sidottu? Ymmärrän että se vaan on hankala myöntää, että se viesti joka meillä on, on myös saatu läpi erittäin hyvin. Demarit valittelivat tänään lehdissä etteivät ole saaneet sanomaansa läpi. Minulle tuli ensimmäisenä mieleen kysymys, että mikä heidän sanomansa ylipäätään on?

Kannattaa varata runsaasti viinaa sen päivän varalle kun silmäsi avautuvat ja päätät vetää kataisen henkisen käsivarren ulos paikastaan. (Ei sillä että siinä käsivarressa juuri halkaisijaa olisi, etenkin jos puhutaan tiukan henkisestä sellaisesta, joten ymmärrän tavallaan tilanteen)

Olen entinen Euroopan Unionin vastustaja, joskus tosi nuorena olin puolesta, vaikken siitä oikeastaan mitään tiennytkään. Äänestyksen aikaan olin 15-vuotias vai peräti 16. Sittemmin aloin vanhemmiten sitä vastustaa. Sitten sain lisää tietoa ja huomasin etteivät asiat olleet ihan niin mustavalkoisia kuin olin tottunut ajattelemaan. Silmäni ovat tosin auenneet sikäli että pystyn myöntämään olleeni väärässä. Kun tietoa tulee lisää, niin olen valmis muuttamaan mieltäni. Vanhemmiten toki on sellainen ominaisuus että tulee varovaisemmaksi ennen kuin lukitsee kantansa minkään asian suhteen, EU on sellainen johon on pitänyt vähän perehtyäkin että sitä tohtii kannattaa.

Eihän tämäkään kommentti varsinaisesti sieltä ilmapiiriä rakentavimmasta päästä ole. Vittuilu kohdistuu kuitenkin ainoastaan puolueen sokeaan kannatukseen olosuhteissa jossa on selkeästi nähtävissä että jotain ryydmania lukuunottamatta ei ole minkäänlaista järjellistä ja rehellistä valopilkkua nähtävissä. Broilerit kaakattaa ja fantastista on.

Ryydman on kyllä nuori lupaus, mutta puolueen aatteellisena tai kantavana voimana en häntä kylläkään pitäisi. Oikeistokonservatiiveilla oli aikansa, joskin muuttuvassa maailmassa on enemmänkin hallittava muutosta kuin estettävä sen toteutuminen. Siksi aatteellinen pohja on ollut jo pitkään nk. sosiaalireformismissa, joka on vaikea lausua kännissä, mutta tarkoittaa uudistushenkistä oikeistolaisuutta. 

Lojaaliutesi on arvostettava asia sinänsä. Itse olisin kääntänyt rintamalinjan 180 astetta jo ajat sitten. Kunhan sen käyttäjät eivät toimisi niin kyseenalaisesti kuin toimivat.

No, minä olen kyllä tämän asian kanssa "Jaakobinpainini käynyt" kuten Soini voisi asiaa raamatullisesti luonnehtia. Ei se pohdinta helppo ollut ja toki seuraan tilannetta parhaani mukaan minkä muilta hommiltani joudan ja eräällä tapaa harrastusluonteisesti. Politiikka kun on minulle rakas ja pitkäaikainen harrastus, en ole sitä ammatikseni koskaan tehnyt, enkä tiedä pitäisinkö siitä. Paljon hauskempaa on se vapaus että jos alkaa risomaan niin voi tehdä jonkin aikaa jotain muuta. 

Pergolaattori

Quote from: Ilkka Partanen on 29.04.2013, 20:07:11
Sen vuoksi ainakin minun tietääkseni näihin ratkaisuihin on lähdetty, koska kaikki muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

Ajattelusi on hienosti linjassa valitsemasi viiteryhmän kanssa. Harrastuksenomaisuudestasi politiikan suhteen olen kanssasi kyllä hieman eri mieltä. Vähän sama kuin ottaisi neliraaja-amputaation, ihan noin harrastusmielessä.

-

Ilkka Partanen

Quote from: Pergolaattori on 29.04.2013, 21:19:02
Sen vuoksi ainakin minun tietääkseni näihin ratkaisuihin on lähdetty, koska kaikki muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

Ajattelusi on hienosti linjassa valitsemasi viiteryhmän kanssa. Harrastuksenomaisuudestasi politiikan suhteen olen kanssasi kyllä hieman eri mieltä. Vähän sama kuin ottaisi neliraaja-amputaation, ihan noin harrastusmielessä.

-

Sen kun olet eri mieltä. Jostain syystä sinulla on aikalailla vaikeuksia nähdä viiteryhmäsi ulkopuolelle. Kannattaisi kokeilla, sieltä löytyy ajattelua sekä perusteluja kun viitsii kuunnella. Se voi olla hankalaa alkuun, mutta takaan että se on palkitsevaa lopulta.

veikko1980

Quote from: Ilkka Partanen on 29.04.2013, 21:24:25

-

Sen kun olet eri mieltä. Jostain syystä sinulla on aikalailla vaikeuksia nähdä viiteryhmäsi ulkopuolelle. Kannattaisi kokeilla, sieltä löytyy ajattelua sekä perusteluja kun viitsii kuunnella. Se voi olla hankalaa alkuun, mutta takaan että se on palkitsevaa lopulta.

Katainen kosketti pohjaa jo vuonna 2008, kun haki vitutusta suomalaisille, suomalaisten talletuksille Islantilaisissa pankeissa ei meinannut löytyä sitä suojaa vaikka ois pitänyt ollla
monikulttuuri vie terveyteni

Ilkka Partanen

Quote from: veikko1980 on 29.04.2013, 21:41:25

-

Katainen kosketti pohjaa jo vuonna 2008, kun haki vitutusta suomalaisille, suomalaisten talletuksille Islantilaisissa pankeissa ei meinannut löytyä sitä suojaa vaikka ois pitänyt ollla

Se käy hyvin että silloin kosketti pohjaa kun on kuitenkin oltu suurin puolue kaikissa vaaleissa sen jälkeen, myös kunnallisvaaleissa 2008.

veikko1980

Quote from: Ilkka Partanen on 29.04.2013, 21:51:47
Quote from: veikko1980 on 29.04.2013, 21:41:25

-

Se käy hyvin että silloin kosketti pohjaa kun on kuitenkin oltu suurin puolue kaikissa vaaleissa sen jälkeen, myös kunnallisvaaleissa 2008.

Jepp, kyllä ainakin ne kokoomuslaiset tallettajat jota tää koski vittuuntuivat. Tää, koski siis talletuksia, ei kunnallisvaaleja.
monikulttuuri vie terveyteni