News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vappu-Homma

Started by Taimi, 20.04.2013, 16:43:49

Previous topic - Next topic

IDA

Kotkan ja Haminan toreilla tuli pyörittyä. Kotkassa 10:00 Jussi Niinistö, Arttu-Petteri Klami, Eeva-Riitta Pitko ja Juho Eerola pitivät hyvät puheet. Faneina seurasimme Niinistöä ja Eerolaa Haminaan missä puhui myös Hannu Järvinen. Porukkaa oli ihan kohtuullisesti liikkeellä huolimatta aikaisesta ajankohdasta.

Kotkan- ja Haminan perussuomalaiset alkavat olla vakiinnuttaneet tämän perinteen, jota itse mestari oli aloittamassa kaameassa sateessa. Jos meinataan vielä paremmaksi puhujien suhteen pistää, niin ensi vappuna saisi tulla itse Soini paikalle. Mikäli olisikin hyvä, koska aiomme seuraavana kevättalvena jytkäyttää Kotkan ja Haminan alueelta kaksi perussuomalaista kansanedustajaa eduskuntaan.
qui non est mecum adversum me est

Leso

Quote from: IDA on 01.05.2013, 21:45:18
[...] Mikäli olisikin hyvä, koska aiomme seuraavana kevättalvena jytkäyttää Kotkan ja Haminan alueelta kaksi perussuomalaista kansanedustajaa eduskuntaan.

Oletteko vallan järjestäytyneet?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Toni R Jyväskylästä

Olin vapun selvinpäin, tärisevänä kiljuskininä olen saavutuksestani melkoisen ylpeä. Olin viimeksi näin ylpeä kun tulin jumbo-sijalle hippohiihdoissa.

EL SID

Quote from: Teemu Lahtinen on 01.05.2013, 20:08:52
Kyllähän perussuomalaisilla noita vappautapahtumia on olut siellä täällä jo kauan, mutta tämä oli Perussuomalaisten Nuorten ensimmäinen vapputapahtuma.

jaahas, tämäkö on nyt sitten sitä arhinmäen vaatima toimintaa?

EL SID

testasin uusia miksauksia. en enää muista mikä niistä oli paras.

Tunkki

Quote from: EL SID on 02.05.2013, 20:13:24

Minä testasin vanhoja, ja sama homma.  Hyvät on hyviä ja muut ei!

Leso

Quote from: Tunkki on 02.05.2013, 20:15:09
Quote from: EL SID on 02.05.2013, 20:13:24

Minä testasin vanhoja, ja sama homma.  Hyvät on hyviä ja muut ei!

Ei ole tarttenut testailla uusia saati vanhoja, kun löytyi yksi tosihyvä miksaus.

Kullalleni   :-*  :-*  :-*
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Skeptikko

Halla-aho pitää tänään netissä kello 13 alkaen vappupuheen. Myös muilta perussuomalaisten poliitikoilta on vappupuheita:

Perussuomalaiset viettävät virtuaalivappua, tule seuraan mukaan - Halla-ahon vapunpäivän puhe alkaa 13.00 - Suomen Uutiset
https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaiset-viettavat-virtuaalivappua-tule-seuraan-mukaan-halla-ahon-vapunpaivan-puhe-alkaa-13-00/

QuotePuheenjohtaja Jussi Halla-ahon vapunpäivän puheessa käydään tänä vuonna läpi koronakriisiä, globalisaation vaikutuksia Suomelle, demokratian tilaa ja asioiden priorisointia.

Halla-ahon puhe alkaa vapunpäivänä perjantaina tasan kello 13.00, ja se esitetään perussuomalaisten Youtube-kanavalla.
...
Puoluesihteeri Simo Grönroosin puhe nähdään vapunpäivänä klo 11:45 alkaen:
...
Kansanedustaja Minna Reijosen puhe kello 11.00 alkaen.

Kello 11-13 kotkan perussuomalaisten virtuaalivapputapahtuma. Puheita: Kotkan PS:n puheenjohtaja Arttu-Petteri Klami klo 11.15, kaupunginvaltuutettu Samuli Sibakoff klo 11.30, puoluesihteeri Simo Grönroos klo 11.45 ja kansanedustaja Juho Eerola 12.00.

Klo 12 – 13 Turun Perussuomalaisten virtuaalivapputapahtuma, jossa puhujana kansanedustaja Ville Tavio.

Kansanedustaja Riikka Purran puhe 13.00 alkaen.

Katso vapunpäivän tarkempi ohjelma Perussuomalaisten sivuilta.

Katso myös torstaina julkaistut kansanedustajien vapputervehdykset:
...
Vappuaattona julkaistiin minielokuva, jossa europarlamentaarikko Laura Huhtasaari kertoo, miten EU hamuaa kansallisvaltioiden päätösvaltaa itselleen. Huhtasaari kertoo Brysselistä, mitä asialle voidaan tehdä:

Huhtasaari-minielokuva: Kansallismieliset muuttavat EU:n suunnan
https://youtu.be/NowarIt8_sY
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

https://www.facebook.com/100064932302334/posts/359258289581912/

Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra Helsingissä vappupäivänä SU 1.5. klo 11.00
Snellmannin patsaalla, Snellmaninkatu 8

Tule tapaamaan Riikkaa sekä muita perussuomalaisia!
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kallan

Voisin herätellä tätä ketjua eloon. Miten muiden hommalaisten vappu sujui? Täällä sujui iloisissa piknik-merkeissä hyvien tarjoilujen kera. Lakki oli kiltisti päässä, ajan patinoimana ja keli oli mitä parhain tälle koko kansan iloiselle karnevaalijuhlalle  :)

Emo

Vappulounas ja Wanhoja Autoja, siinä se.

Jääkaapissa on yksi ainoa pullo itsetehtyä simaa, mutta se on Vapulta 2023 jäänyt tuohon jääkaapin oveen, enkä uskalla sitä enää tarjoilla, vaikka se näyttää ulkoisesti ihan priimalta kirkkaalta simalta. Rusinatkin prikulleen kuten pitää ylösnousseina.

Uskaltaisiko @hommalaiset juoda tuon vuoden vanhan siman?

Uutta simaa ei tehty eikä ostettu, koska vanhaakin vielä oli 😄

pienivalkeapupu

Ahistusta pidellessä meni. Ois varmaankin voinut mennä huonomminkin, tosin...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

ikuturso

Kolmen pysähdyksen taktiikalla Lapista kotipesään koirat autossa ja romppeet peräkärryssä.

Aito iskelmä -niminen radioasema soitti ihan hyvää musaa missä kuuluikin. Muulloin kuuntelin Radio Suomea, kunnes siellä alkoi Olli Haapakangas sössöttämään ja soittamaan työväenlauluja. Soitti myös No Rules (kun satuin kanavasurffatessa kuulemaan) ja kertoi, että sillä voitetaan euroviisut mutta ei tässä vappukisassa voiteta tms. Äkkiä vaihtui kanava.

Vaimo kaivoi netistä jonkun visailun, jossa oli 100 kysymystä, ja mentiin se läpi ja saatiin 67 oikein. Toinen 100 kysymystä meni vähän enemmän arvailemalla reilut 50 oikein. Taittuu matka mukavasti noilla visailuilla ja pysyy myös hereillä.

Kärkistensalmen risteyksen Nesteellä oli ilmapalloja ja kassatytöllä pupumeikki nenässään. Kärsämäen Juustoportissa oli iso valikoima erilaisia "sima"-nimellä myytäviä poreilevia marjajuomia. Yllättävän täynnä olivat hyllyt. Ja aamulla haastateltiin radiossa Ullanlinnasta ja Tammerkosken partaalta ja Pallakselta vapunviettäjiä. Muuten ei päivä normipäivästä eronnut. Hyvä niin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Totuus EPT

Quote from: Emo on 02.05.2024, 09:11:09
Vappulounas ja Wanhoja Autoja, siinä se.

Jääkaapissa on yksi ainoa pullo itsetehtyä simaa, mutta se on Vapulta 2023 jäänyt tuohon jääkaapin oveen, enkä uskalla sitä enää tarjoilla, vaikka se näyttää ulkoisesti ihan priimalta kirkkaalta simalta. Rusinatkin prikulleen kuten pitää ylösnousseina.

Uutta simaa ei tehty eikä ostettu, koska vanhaakin vielä oli 😄

Uutta simaa on tehty, nyt pelkästään fariinisokeria laitettu ja hyvää on.

Vuoden käynyt sima alkaa olla aika kitkeränmakuista, koska kaikki sokerit on palanut alkoholiksi. Saahan sitä juoda, mutta en suosittele. Pulloon on voinut tulla myös sinne ei kuuluvia makuja, riippuen kuinka hyvin siman tekoon kuuluvia tarvikkeita on desinfioitu. Sima kuuluu juoda viikon sisällä valmistuessaan. Käymätöntä sokeria maussa pitää olla, siitä se hyvä siman maku. Voi kuohua hyvin yli avatessa, tuo vuoden vanha sima.
Missä ******i siellä ongelma.

ämpee

Quote from: Emo on 02.05.2024, 09:11:09

Mikä ettei, simassa ei taida olla sellaisia aineita jotka muuttuvat aikaa myöten vaarallisiksi, joten se saattaa olla maultaankin edelleen priimaa jos korkki ei ole vuotanut.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Peltipaita

Joskus tuli maistettua muutaman viikon vanhaa simaa ja siinä oli sellainen "vahva" maku. Mittasin sen alkoholipitoisuuden ja se oli seitsemänprosenttista.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

KamalaJari

Wappu , muutama känninen toikkaroi , joku lapsi puhalsi torveen " trööt " naapurin frouva kulki kesämekossa kepeästi askeltaen kellastunut teekkarilakki kutreillaan , laitoin radion kovemmalle , tuli kappale " sinua sinua rakastan " jolloin askeltens vauhtia olisi maa - ja metsätalousministerikin kadehtinut .

Nuorempana Waputkin oli erilaisia , kun kertoi rakkaudestaan vastakkaiselle sukupuolelle , se usein realisoitui fyysiseen aktiivitoimintaan , nykyään realismia olisi rikostutkinta ja tuomio seksuaalisesta ties mistä ahistuksen aiheuttamisesta.

Mutta jos näiden kultaisten vuosien hyviä puolia hakee , Wapun päivän olotilat ovat huomattavasti parempia kuin nuorna , ei tarvitse ihmetellä missä minä olen , kuka tuo on , miten täältä pääsee äkkiä pois .
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?

Paawo

Aatosta en muista mitään, olin punkassa hyvissä ajoin pitkän työrupeaman uuvuttamana.
Pitkän ja hikisen kävelylenkin tein kera hurtan vapunpäivän aamuna ja koko iltapäivän + illan remontoin tätä pankin omistamaa linttaan asuttua tönöä jossa nyt ainakin vielä toistaiseksi on Paawolla oikeus majoittua.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

KamalaJari

Simaa oli jäljellä vielä jonkun verran lähikaupan hyllyllä , ajattelin että sesonkituote ja varmaan ale ja vois ostaa mutta mitä vielä , normihinta.
Kysyin kauppiaalta että mitäs jos jää käsiin , joutaa poistoon  sitten , eli parempi maassa kuin jumalattoman suussa sano.
Voi värillinen , silloin kun itse yrittelin , käsiin jäävästä koitettiin saada edes jotain , koska se jotain on arvokas summa silloin kun se puuttuu .
Miksi Jumala teki Suomalaisista lampaita joita keritään ?