News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

no future

Quote from: Melbac on 17.12.2020, 04:50:22
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3193595
Helsingin lähiöön avatun ravintolan hinnat löivät asukkaat ällikällä – burgeri maksaa lähes saman kuin Kämpissä

Ja sitten valitetaan ettei firmat menesty suomessa,herttoniemenrantakin on "paremman väen" asuinalue jossa porukkaa on jonoksi asti että saa käydä "paremmassa ravintolassa".Missä hiton fantasiamaailmassa noi oikein elää?.Kerjäävät tietenkin jotain koronavustusta lisäksi tohon.:D
Ihan normaalit hinnathan tuolla muuten on, Lounasburgerikin 11,90. 15-25 euroa ne burgeriateriat ja pizzat tuppaa olemaan, eikä toi sijainti nyt mitenkään tyypillisenä lähiönä kyllä mene.

Melbac

Quote from: no future on 17.12.2020, 06:01:27
Quote from: Melbac on 17.12.2020, 04:50:22
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3193595
Helsingin lähiöön avatun ravintolan hinnat löivät asukkaat ällikällä – burgeri maksaa lähes saman kuin Kämpissä

Ja sitten valitetaan ettei firmat menesty suomessa,herttoniemenrantakin on "paremman väen" asuinalue jossa porukkaa on jonoksi asti että saa käydä "paremmassa ravintolassa".Missä hiton fantasiamaailmassa noi oikein elää?.Kerjäävät tietenkin jotain koronavustusta lisäksi tohon.:D
Ihan normaalit hinnathan tuolla muuten on, Lounasburgerikin 11,90. 15-25 euroa ne burgeriateriat ja pizzat tuppaa olemaan, eikä toi sijainti nyt mitenkään tyypillisenä lähiönä kyllä mene.
Noh,ihan miten haluat nähdä noi hinnat ja millaiset luulot on herttoniemenrannan asukkaista mutta epäilen ettei toi tuolla kauan ole asiakaskadon takia.Siinä lähellä on muitakin paikkoja jotka taitaa olla vielä paljon halvempia.Asiakkaat äänestävät rahoillaan ja jaloillaan.

Savi

Tämä on pientä mainostusta mutta Helsingin Perussuomalaiset ovat ottaneet yhdeksi vaalikärjekseen luonnon.


Youtube - Perussuomalainen Helsinki - Helsinkiläiset Perussuomalaiset luonnon puolesta.

no future

Quote from: Melbac on 17.12.2020, 06:22:33
Noh,ihan miten haluat nähdä noi hinnat ja millaiset luulot on herttoniemenrannan asukkaista mutta epäilen ettei toi tuolla kauan ole asiakaskadon takia.Siinä lähellä on muitakin paikkoja jotka taitaa olla vielä paljon halvempia.Asiakkaat äänestävät rahoillaan ja jaloillaan.
Treffipubihan tuolla sen burgereiden tason on määritellyt, ja viimeksi toissa kesänä käydessä oli kyllä parinkympin kieppeillä sielläkin safka.

Pari vuotta sitten tuli tuolla rannassa käveltyä, missä toi uusi rafla siis on, enkä kyllä ihan saanut selvyyttä että mitä koko satama-alueessa on tavoiteltu. Hiljaista oli silloin, ja tiiviisti rakennettu nukkumalähiöhän tuo Linnanrakentajantien ja rannan välinen alue lähinnä on. Nyt kun se uusi ostari prismoineen valmistui, niin ei ole tullut koko Hertsikassa edes käytyä. Kiitos koronashown.

Eino P. Keravalta

#4294
Vihreää politiikkaa:

Ensin Vihreät vaikeuttavat autoilua pääkaupunkiseudulla ja sotkevat paikat matuilla ja neukkukuutioilla. Seurauksena autoilevat, omalla rahalla kämpän ostamaan pystyvät tympääntyvät menoon ja laaduttomaan ympäristöön ja muuttavat kehyskuntaan, mutta käyvät edelleen Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla töissä. Sitten Vihreät pahoittavat mielensä kun joku kehtaa ajaa autolla kehyskunnasta pääkaupunkiseudulle: tullit on saatava, jumalauta.

Vihreät siis omalla politiikallaan aiheuttavat autoilun lisääntyvää tarvetta, mutta eivät tietenkään ole kyllin älykkäitä sitä ymmärtääkseen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007694074.html

No niin, Hämeentien kaksivuotinen 'remontti' alkaa olla valmis Helsingissä.

Autoilta hävisi toinen kaista, fillarikommunistit saivat oman kaistan ja jalkakäytävä laajeni todella paljon, mikä on tietysti hyvä, koska silloin on helpompi väistellä narkkareita, raiskareita ja hipstereitä.

Kommenttiosio ei juurikaan täyty kiitoksista, mitä itse luin niin ainakin 90% oli suht kyrpiintynyt väylän uuteen muotoon, osa bisneksestä lähtenyt pois jo remontin alta eikä paluuta ole.

Mitä mieltä?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Beef Supreme

Quote"Nyt kadulle pitäisi löytyä oikeaa käyttöä. Siinähän on valtavat mahdollisuudet tehdä aivan toisenlainen katu entisen läpiajokadun paikalle", Nurmi sanoo.

Kadun oikea käyttötarkoitus on liikenne. Mutta eihän tätä Helsingissä tajuta.

Laittakaa kaikki vaan kynsistudioiksi, etnoruokamarketeiksi, kebuloiksi ja basaareiksi, kaupat eivät palaa. Artikkelin pyöräilijät, vaunumammat ja skeittari eivät osta mitään maitotölkkiä painavampaa.

Onneksi uusi, kavennettu Hämeentie on entistä helpompi sulkea istumalla. Vinkki vain ilmastokapinallisille.

Ni-Danissa ja Fin Budossa tuli joskus käytyä. Muuten tuo alamäki on täysin merkityksetön paitsiopaikka.

Eino P. Keravalta

Quote from: Waldseemüller on 20.12.2020, 19:37:19
Quote"Nyt kadulle pitäisi löytyä oikeaa käyttöä. Siinähän on valtavat mahdollisuudet tehdä aivan toisenlainen katu entisen läpiajokadun paikalle", Nurmi sanoo.

Kadun oikea käyttötarkoitus on liikenne. Mutta eihän tätä Helsingissä tajuta.

Laittakaa kaikki vaan kynsistudioiksi, etnoruokamarketeiksi, kebuloiksi ja basaareiksi, kaupat eivät palaa. Artikkelin pyöräilijät, vaunumammat ja skeittari eivät osta mitään maitotölkkiä painavampaa.

Onneksi uusi, kavennettu Hämeentie on entistä helpompi sulkea istumalla. Vinkki vain ilmastokapinallisille.

Ni-Danissa ja Fin Budossa tuli joskus käytyä. Muuten tuo alamäki on täysin merkityksetön paitsiopaikka.

Minäkin kävin noissa budoliikkeissä, viimeksi ennen 'remonttia' ostamassa kung-fu-tossut. Ja joissain etnomarketeissa. Onkohan noita liikkeitä enää? Tuskin tulee lähdettyä katsomaan kun ei enää tiedä, minne auton saa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Titus

Tänään kävelin tuota Hämeentien Hakaniemen päätyä jonkun matkaa, niin tosiaan mahtuu kävelemään kun jalkakäytävää on joku 3-5m paikasta riippuen...
Pyörätie menee siinä vieressä eri tasossa, mutta eiköhän "ahtauden" vuoksi kumminkin suurin osa ajele vanhaan tapaan jalkakäytävällä.

Bussien ränni on aivan järkyttävän kapea: bussin yli kummallekkin puolelle yhteensä jää alle ½m. Esim Neljännen linjan raitiovaunupysäkin kohdalla on "shikaani" tiessä ja dösät mahtuu nippanappa menemään siitä. Jos talvella tuota ränniä ei aurata aivan kiveystä pitkin, niin bussit ei mahdu ajamaan ilman, että toinen puoli viistää hankea.

Toinen havainto oli Kauppahallin kohdalla, että pyörätie/jalkakäytävä valuttaa veden bussiränniin ja se roiskuu siitä jalkakäytävän päälle asti. Vedellä näytti olevan syvyyttä 5-10cm vaikkei edes satanut vaan vähän ripeksi... Siihen vaan terdeä pystyyn  :D

Voi olla, että tuota säädetään vielä muutamasta kohti aika hartaasti   :-\
that's a bingo!

Kallan

Quote from: Titus on 20.12.2020, 20:27:20
Tänään kävelin tuota Hämeentien Hakaniemen päätyä jonkun matkaa, niin tosiaan mahtuu kävelemään kun jalkakäytävää on joku 3-5m paikasta riippuen...
Pyörätie menee siinä vieressä eri tasossa, mutta eiköhän "ahtauden" vuoksi kumminkin suurin osa ajele vanhaan tapaan jalkakäytävällä.
--snip--

Sama juttu muuten tuon Lauttasaaren sillan kanssa. Tilaa kävelijöille on nyt turhankin kanssa, kesällä toki enemmän on liikkujia mutta valtaosan ajasta sillalla ei ole juuri kävelijöitä, autoilijoita kylläkin. Edes ne kalastajatkaan eivät siellä jatkuvasti ole, vaikka he toimivat yhtenä(?) tekosyynä sillan autokaistojen poistamiselle. Toki kyseinen silta vaati korjausta muutenkin kuntonsa puolesta.

Titus

Sinnemäen mukaan ym silta aurataan talvella täyteen lunta, että sikäli liian tilan ongelma katoaa ainakin talven ajaksi (jos tulee lunta koska ilmastonmuutos johon Sinnemäki ei vissiin usko).

Traficom on selvittänyt suomalaisten näkemyksen ihmishengen arvosta – maksuhalukkuutta löytyi miljoonien eurojen edestä
QuoteIhmishengen arvottamista liikenteessä on nyt tutkittu ensi kertaa nimenomaan Suomessa kerätyn aineiston pohjalta.

Tommi Lempinen
10:31
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin tilaamassa uunituoreessa tutkimuksessa on tutkittu ensimmäistä kertaa suomalaisten maksuhalukkuutta kuolemien sekä loukkaantumisten välttämiseksi henkilöautolla kuljettaessa. Aikaisemmissa tutkimuksissa tätä maksuhalukkuutta on tarkasteltu aina ruotsalaisen aineiston perusteella.

Tutkimuksen mukaan tilastollinen ihmishengen arvo Suomessa on keskimäärin noin 2,4 miljoonaa euroa. Tulos tarkoittaa, että suomalaiset olisivat siis valmiita maksamaan keskimäärin noin 2 400 000 euroa toimenpiteistä, joilla kuoleman liikenteessä voi välttää. Vakavan loukkaantumisen välttämisen arvo on puolestaan samaisen tutkimuksen mukaan keskimäärin noin 900 000 euroa ja lievän loukkaantumisen välttämisen arvo 60 000 euroa.

Traficomin materiaalissa korostetaan, että kyseiset luvut eivät sellaisenaan määritä arvoa elämälle tai terveydelle, vaan kyse on liikenteessä otettuihin riskeihin liittyvistä valinnoista, eli siitä, miten paljon ihmiset ovat halukkaita maksamaan erilaisia riskejä alentavista toimista.

Ihmiselämän arvottamisen tutkiminen on siis olennaista erityisesti siksi, että eurojen avulla on mahdollista arvioida esimerkiksi erilaisten liikenneturvallisuuteen vaikuttavien investointien kannattavuutta.

– Suomalaisessa tutkimuksessa omana erityispiirteenä aikaisempiin kansainvälisiin tutkimuksiin verrattuna oli se, että tutkimuksessa kysyttiin maksuhalukkuudesta sekä vakavien että lievien onnettomuuksien välttämisen näkökulmasta. Vakavien ja lievien onnettomuuksien tilastollinen erottelu on tärkeää muun muassa liikenneturvallisuuden vaikuttamiskeinojen kohdistamiseksi, Traficomin ylijohtaja Jarkko Saarimäki sanoo viraston lähettämässä tiedotteessa.

https://www.is.fi/autot/art-2000007695720.html

Eli, tuosta summia joiden perusteella voidaan kaataa miljoonia ja taas miljoonia pyöräteiden parantamiseen Hgissä... pyöräilijöitä kun on kuollut vaikka kuinka monta viime vuosina (melko suuri osa omaa syytään: kännissä pyöräillessä  ja/tai ruuhkaliikenteen seassa riehuessa).
that's a bingo!

no future

Liikenteen turvallisuuden parantaminen, vihervasemmistolaista silkkaa kommunismia.

Torspo

Quote from: Eino P. Keravalta on 20.12.2020, 19:11:16
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007694074.html

No niin, Hämeentien kaksivuotinen 'remontti' alkaa olla valmis Helsingissä.

Autoilta hävisi toinen kaista, fillarikommunistit saivat oman kaistan ja jalkakäytävä laajeni todella paljon, mikä on tietysti hyvä, koska silloin on helpompi väistellä narkkareita, raiskareita ja hipstereitä.

Kommenttiosio ei juurikaan täyty kiitoksista, mitä itse luin niin ainakin 90% oli suht kyrpiintynyt väylän uuteen muotoon, osa bisneksestä lähtenyt pois jo remontin alta eikä paluuta ole.

Mitä mieltä?
Varsin moni liiketila tyhjeni remontin aikana ja seuraavia vuokralaisia ei ole nopeasti tulossa. Joukkoliikenne kulkee huomattavasti nopeammin remontoidun pätkän läpi, mutta juuri mitään syytä pysähtyä sen matkalla ei ole.

Hakaniemessä on kauppahalli, siinä ne pysähdyksen syyt suunnilleen ovat. Vanha eloisa tie muutettiin steriiliksi läpikulkuväyläksi minimaalisilla palveluilla. Siinä on hyvä hipsteripyöräillä ei minnekkään.

-PPT-

Kun jokin katu muutetaan kävelykaduksi tai korkeintaan joukkoliikennekaduksi niin pian kadun varrella olevat liikkeetkin vähenevät roimasti. Puliukot sen sijaan viihtyvät mainiosti kävelykaduilla.

Jyväskylän keskusta on hyvä esimerkki miten keskustan liiketilat tyhjenee kun liike toisensa jälkeen siirtyy muutaman km päässä sijaitsevaan uuteen kauppakeskukseen.

Eivätkös ne meinaa Tampereellakin jättää Hämeenkadun pelkästään sen niin paljon porua herättävän ratikan varaan?

Kenties peltomarketit ovat väistämätön kehityskulku joka tapauksessa.

Titus

Tuo on totta, että moni liike on laittanut ovet kiinni ja uudet yrittäjät näissä tiloissa ovat vaihtuneet tiuhaan. Se, että liike sijaitsisi Hämeentiellä onkin yht'äkkiä rasite koska ei kukaan sinne tule kauempaa ja lähempää pääsee spåralla keskustaan. Eiköhän tuohon jotain sidukkakeskittymää leivota koronan jälkeen.

that's a bingo!

Titus

Pikkuhiljaa rupeaa valkenemaan, että mitä oikein on tullut tehtyä:

Helsingin liikennesuunnittelu on todellista hölmöläisten hommaa, ja se näkyy uutta Hämeentietä koskevissa säännöissä

QuoteHämmeentie oli pitkään yksi Helsingin valtaväylistä, kunnes se suljettiin keväällä 2019 muutostöiden takia. Pohjoisesta etelään pääsi mainiosti polkupyörällä Sörnäisten rantatietä, radanvartta tai Kallion hauskojen pikkukatujen läpi. Se ei kuitenkaan riittänyt pääkaupungin polkupyöräpainotteiselle liikennesuunnittelulle, vaan Hämeentien kahdesta autokaistasta toinen valloitettiin polkupyörille. Ja ennen kuin kaikki hyökkäävät kirjoittajan kimppuun, kerrottakoon, että hän liikkuu puolet vuodesta pääosin polkupyörällä.

Hämeentie avattiin virallisesti käyttöön viikko sitten, kun raitiovaunutkin pääsivät liikkumaan tuttua reittiä. Tavarankuljetus on otettu muutostöissä huomioon, sillä kadunvarressa on uusia lastausalueita. Ne on merkitty liikennemerkillä ja katuun maalatulla keltaisella pysäyttämisrajoitusmerkinnällä.

ENSIMMÄINEN OHJE oli, että lastausalueita käytetään myös pysähtymiseen eli esimerkiksi matkustajan kyytiin ottamiseen tai kyydistä jättämiseen. Lisäksi todettiin, että pysäköinnin- ja lastausalueiden valvontaa on tehostettu.

Sitten Helsingin kaupungilla todettiin, että sen toimittamassa tiedotteessa olikin virhe. Tuli uusi viesti, missä todettiin, että henkilöautot eivät saa pysähtyä lastausalueilla ottamaan matkustajia kyytiin. Eikä kadulle siis tietenkään voi pysähtyä jättämään matkustajaa pois. Hämeentiellä (yksikaistainen) pysähtyminen on kielletty, eikä kadulla saa pysäköidä lainkaan.

Helsingin kaupungin päätöstä on täysin mahdoton ymmärtää. Miten on ajateltu vaikkapa liikuntarajoitteisten kuljetukset. He kun eivät kaikki voi mennä paikasta toiseen polkupyörällä, vaan saattavat tarvita esimerkiksi taksin palvelua. Eivätkä taksitkaan siis saa Hämeentiellä ottaa heitä kyytiin tai jättää pois kyydistä.

https://tekniikanmaailma.fi/helsingin-liikennesuunnittelu-on-todellista-holmolaisten-hommaa-ja-se-nakyy-uutta-hameentieta-koskevissa-saannoissa/

;D
that's a bingo!

P

Quote from: -PPT- on 21.12.2020, 19:23:59
Kun jokin katu muutetaan kävelykaduksi tai korkeintaan joukkoliikennekaduksi niin pian kadun varrella olevat liikkeetkin vähenevät roimasti. Puliukot sen sijaan viihtyvät mainiosti kävelykaduilla.

Jyväskylän keskusta on hyvä esimerkki miten keskustan liiketilat tyhjenee kun liike toisensa jälkeen siirtyy muutaman km päässä sijaitsevaan uuteen kauppakeskukseen.

Eivätkös ne meinaa Tampereellakin jättää Hämeenkadun pelkästään sen niin paljon porua herättävän ratikan varaan?

Kenties peltomarketit ovat väistämätön kehityskulku joka tapauksessa.

Se on vähän kuin maahanmuutossa. Veto- ja tyntötekijät.  Helsingissä ja suurissa kaupungeissa panostetaan työntötekijöihin viemalla kivijalkaliikkeiltä asiakkaat, kuten Hämeentiellä.  Peltomarkettien vetovoima - ne autoilevat asiakkaat ovat siirtyneet niihin, kun autoilu kaupungissa on tehty vaikeaksi - vetävät liikkeet kivijaloista peltomarketteihin.  Ja teistä ei tosiaan tule olohuoneita, vain veiläkin kuolleempia kuiluja. Odotan innolla sitä uutta Tuusulanväylästä värkättävää "kaupunkibulevardia". Siitä tulee kuin Mäkelänkatu marraskuussa. Kuolleempi vain. Ja sitten vihreät kaupunginäidit ihmettelevät, miten siinä niin pääsi käymään? ;)
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Kallan

Quote from: P on 22.12.2020, 18:12:13
Se on vähän kuin maahanmuutossa. Veto- ja tyntötekijät.  Helsingissä ja suurissa kaupungeissa panostetaan työntötekijöihin viemalla kivijalkaliikkeiltä asiakkaat, kuten Hämeentiellä.  Peltomarkettien vetovoima - ne autoilevat asiakkaat ovat siirtyneet niihin, kun autoilu kaupungissa on tehty vaikeaksi - vetävät liikkeet kivijaloista peltomarketteihin.  Ja teistä ei tosiaan tule olohuoneita, vain veiläkin kuolleempia kuiluja. Odotan innolla sitä uutta Tuusulanväylästä värkättävää "kaupunkibulevardia". Siitä tulee kuin Mäkelänkatu marraskuussa. Kuolleempi vain. Ja sitten vihreät kaupunginäidit ihmettelevät, miten siinä niin pääsi käymään? ;)

Ja vihreät miehet. Kokemuksesta voin sanoa; vaikka kerrot syyn niin se jätetään täysin huomioimatta koska vihreät kaupunkisuunnitteluteoriat jotka ovat välillä todellisuudesta reilustikin irrallaan. Ja homma jatkuu eikä mistään ole opittu yhtikäs mitään, koska eihän se vika voinut olla siinä jutussa, lähteet plz.

Titus

Parasta tässä Hämeentien pyöräilyunelmassa on, että se 1.1 km pätkä ei johda mihinkään mistään.

Eli Kurvista (johon halutakseen pitää tulla kiertotietä ja ylämäkeä) Hakaniemeen josta ei pääse kunnollista pyörätietä eteenpäin mitään reittiä.
Idästä ja pohjoisesta tulevat ajavat rantatien kautta keskustan suuntaan, kuten myös Mäkelänkadun suunnasta tulevat.

:roll:
that's a bingo!

Jäkättäjä

Helsingin voisi muuttaa pihakaduksi kokonaan.

Chrattac

Quote from: -PPT- on 21.12.2020, 19:23:59
Kun jokin katu muutetaan kävelykaduksi tai korkeintaan joukkoliikennekaduksi niin pian kadun varrella olevat liikkeetkin vähenevät roimasti. Puliukot sen sijaan viihtyvät mainiosti kävelykaduilla.

Jyväskylän keskusta on hyvä esimerkki miten keskustan liiketilat tyhjenee kun liike toisensa jälkeen siirtyy muutaman km päässä sijaitsevaan uuteen kauppakeskukseen.

Eivätkös ne meinaa Tampereellakin jättää Hämeenkadun pelkästään sen niin paljon porua herättävän ratikan varaan?

Kenties peltomarketit ovat väistämätön kehityskulku joka tapauksessa.

Joo Jyväskylän keskusta on kyllä ollut aika tyhjän oloinen perus henkkamaukkaketjuja ja olutkuppiloita ja lattekahviloita lukuunottamatta, kun viimeksi siellä pyörin. Tapanani oli vähintään pari kertaa vuodessa käydä tuolla suunnilla. Muutenkin kyseinen pitäjä laittanut kummiin paikkoihin rahaa kuten se ihmeen Satamakadun laskeminen ja kattaminen Paviljongin kohdalta.

Tampereella sentään Hämeenkadun liikkeisiin pääsee autolla, koko kadun alle on louhittu parkkitunneli, josta pääsee useista kohdista hissillä parhaimmillaan jopa suoraan liiketiloihin (Stockmann). Tunneli siis menee Tammerkoskelta aina Rautatieasemalle asti (en ole aiemmin tajunnut, mutta kuvasta päätellen jopa Tullintorille asti). Ainoa, mikä tuossa toki on esim. IdeaParkiin verrattuna ongelmana, on se että pysäköinti on maksuullista ja kohtuullisen tyyristä.

Toisaalta en osaa verrata, koska tuonne olen ajanut ja säilönyt autoani yksinomaan firman piikkiin enkä enempää hintoja ajatellut kunhan kuitin sain talousosastolle.

Helsingissä mitään vastaavaa ei näemmä harrastettu Hämeentien kohdalla. Onhan siellä keskustassa toki se iso tunneliverkosto muun muassa Elielin aukion alla ja Kampin ja Forumin parkkihallit, lisäksi kaikki huoltotunnelit, jotka ovat yritysten pysäköintiä varten. Esim Kaivokadun yritysten huoltoliikennettä ja pysäköintiä varten pitää ajaa Töölönlahdenkadulta siitä Oodin kulmalta alas ja psäköintitilasta pääsee suoraan esim siihen Clas Ohlsonin taloon hissillä.

Liitteenä P-Hämpin hinnat ja pohjapiirros hisseineen.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

Melbac

Quote from: Titus on 22.12.2020, 20:14:10
Parasta tässä Hämeentien pyöräilyunelmassa on, että se 1.1 km pätkä ei johda mihinkään mistään.

Eli Kurvista (johon halutakseen pitää tulla kiertotietä ja ylämäkeä) Hakaniemeen josta ei pääse kunnollista pyörätietä eteenpäin mitään reittiä.
Idästä ja pohjoisesta tulevat ajavat rantatien kautta keskustan suuntaan, kuten myös Mäkelänkadun suunnasta tulevat.

:roll:
Itse helsingissä kasvaneena en pidä näiden baana ideoista ollenkaan koska noi aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia kun pyöräilevät väkijoukoissa eli on tientukkeena ja aiheuttavat vaaratilanteita päivittäin.Olen siis kasvanut helsingissä ja pyöräillyt täällä jo snadista lähtien ja en todellakaan ajattele että jossain keskustassa pitäisi pystyä pyöräilemaan.omasta mielestä tonne pitäisi laittaa pyöräilykielto ettei tapahtuisi niitä kuolemia ja muita törmäyksiä yms.Jalkakäytävät on muutenkin ahtaita ja nyt noi idiootit on halunnut vielä tunkea sinne väen väkisin jotain pyöräilijöitä.:facepalm:

no future

Quote from: Titus on 22.12.2020, 20:14:10
Parasta tässä Hämeentien pyöräilyunelmassa on, että se 1.1 km pätkä ei johda mihinkään mistään.

Eli Kurvista (johon halutakseen pitää tulla kiertotietä ja ylämäkeä) Hakaniemeen josta ei pääse kunnollista pyörätietä eteenpäin mitään reittiä.
Idästä ja pohjoisesta tulevat ajavat rantatien kautta keskustan suuntaan, kuten myös Mäkelänkadun suunnasta tulevat.

:roll:
Tarkoitushan tuolla on ohjata henkilöautovirrat pois Pitkältäsillalta ja Kaisaniemestä. Aiemminhan Hämeentie oli vain läpiajoväylä Lahdentieltä ja Tuusulanväylältä keskustaan.

Itse kun yksityistyöautoilevana asun tässä parin korttelin päässä, niin työmaa ja muutokset ei ole vaikuttanut juuri ollenkaan liikenteen sujuvuuteen. Viidettä Linjaa/Haapaniemenkatua pääsee Rantatielle kumpaan suuntaan vain, ja Rantatien liikenne on ollut koko ajan yllättävän sujuvaa. Samoin Lahdentien ja Tuusulanväylän suuntaan pääsee edelleen aivan hyvin, ja sieltä tänne. Parkkipaikkojakin on koko ajan tarjolla, vaikka joutuisikin jättämään "nurkan taakse" Hämeentieltä katsoen.

Eino P. Keravalta

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007706542.html

QuoteLeppävaaran keskusta muuttuu täysin – Uudet havainnekuvat esittelevät ristiriitoja aiheuttanutta suunnitelmaa

QuoteRautatieaseman tuntumaan nousee lähivuosina kymmenkunta uutta tornitaloa. Päättäjät saivat patistella arkkitehtejä, jotta nykyisen pysäköintipaikan tienoosta kuoriutuisi viihtyisä aukio.

Ensin pahoitteluni espoolaisille siitä, että kirjoitan Espoosta, vaikken tunne seutua sen paremmin. Virheet korjattakoon.

Mutta kuten jutusta käy ilmi, Leppävaaraan on tulossa muutamassa vuodessa useita tornitaloja. Ja mikäs siinä, alue on liikenteellisesti ihanteellinen, kehä ykkönen kulkee siinä ja rautatiekin palvelee ihmisiä, bussit liikkuvat ja Raide-Jokerikin on tulossa auttamaan kauppakassien kannossa. Alueella on paljon palveluja ja mukavia paikkoja, iso kauppakeskuskin. Kuulostaa ihan kivalta.

Paitsi että kun lukee kommenttiosiota niin tulee vaikutelma, että nyt ollaan menossa liian pitkälle: betonikuutioita rakennetaan betonikuution peräänkin luontoa säästämättä. Samalla hintataso on sellainen, että alueella voivat asua vain joko hyvätuloiset ( omalla rahalla ) tai sitten Kela-asiakkaat ( hyvätuloisten omalla rahalla ) - keskituloiset ja tavalliset työssäkäyvät ovat pakotettuja nostamaan kytkintä halvempien asuntojen perään. Moni myös saattaa vaihtaa maisemaa kohdattuaan ympäristön iloisen, monikulttuurisen elämän.

Kärjistettynä voisi sanoa, että alueella tulee asumaan vain köyhiä ja rikkaita. Jokaista rikasta kohti on 500 köyhää - keskiluokka lähti jo Vihtiin, Nurmijärvelle, Tuusulaan ja Lohjalle. Pian ne rikkaatkin alkavat ihmetellä, mistä he oikein maksoivat kun betonikuution seinän takana asuu ilmaiseksi narkkari tai mölyävä kehariperhe. Eli white flight - ilmiö kiihtyy. Kunnes paikalla on tusinan verran rappioituvia tornitaloja, joissa asuu tuhansia Kelan asiakkaita. Kelan asiakkuudessa ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta se korreloi monen kielteisen tendenssin kanssa siten, että paremmin voivat häipyvät. Eli se siitä sosiaalisesta sekoittamisesta. Kyse onkin sosiaalisesta sekoilusta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

l'uomo normale

^ Mitenkähän korona-todellisuuteen sopii ihmisten pakkaaminen hirvittäviin asutussumppuihin Suomessa?  Jos koronasta tulee pysyvä riesa, asumistapansa itse valitsemaan kykenevien ihmisten kiinnostus cityelämään vähenee.

Tietysti kadunnimet siellä, jos uusia tarvitaan, ovat jotain pelto-orvokinkujaa ja kartanonkedonkatua muistuttamassa tuhotusta kulttuurimaisemasta ja Suomen oloissa vanhasta viljelysseudusta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

foobar

^^ Valittajia noissa ketjuissa on aina. Tietyt nimet ja nimimerkit ovat oikein erikoistuneet valittamaan espoolaisen rakentamisen ja suunnittelun asioista jotka ainakin omasta mielestäni ovat kokonaisuuden kannalta täysin toissijaisia.

Itseäni ei haittaisi yhtään jos alueella olisi asuntoja vain "hyvätuloisille", kunhan niille löytyy kykeneviä maksajia. En pidä kovinkaan suurena riskinä sitä että "tornitalojen" asuntoja vuokrattaisiin sossun asiakkaille, niillä ei yksinkertaisesti ole varaa moiseen tai vuokraajilla ei ole järkeä vuokrata niin halvalla. Tietenkin jos jossain toisaalla tehdään päätöksiä siitä on ihmisoikeus elää veronmaksajien piikkiin asunnossa jonka hinta on kymppitonnin neliöltä tilanne on toinen, mutta silloinkaan se ei ole Espoon syy.

EDIT: Itse asun talossa jonka neliöhinnat olivat varmaankin noita tulevia matalammat (tai aikakorjattuna korkeintaan samantasoiset) pari vuotta sitten kun se valmistui. En ole useamman kerrostalon muodostamassa kompleksissa kuullut kenelläkään olevan naapureihin liittyviä ongelmia. (Ulkopuolisten olen kyllä kuullut keksineen sellaisia vaikka kuinka paljon, mutta luulo ei ole tiedon väärti.) Vähintään kolmannes asukasluettelon asukkaista löytyy verokoneiden kateuslistoilta ja toinen mokoma kuka kukin on -opuksista. Ihan kiva täällä on asua, mutta tämä on Tapiola. Leppävaarassa on riskinsä, mutta riittävän korkeat neliöhinnat pitävät kyllä epämääräisen porukan poissa asunnoista...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Rauno Murju

Quote from: Eino P. Keravalta on 28.12.2020, 17:34:37
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007706542.html

QuoteLeppävaaran keskusta muuttuu täysin – Uudet havainnekuvat esittelevät ristiriitoja aiheuttanutta suunnitelmaa

QuoteRautatieaseman tuntumaan nousee lähivuosina kymmenkunta uutta tornitaloa. Päättäjät saivat patistella arkkitehtejä, jotta nykyisen pysäköintipaikan tienoosta kuoriutuisi viihtyisä aukio.

Ensin pahoitteluni espoolaisille siitä, että kirjoitan Espoosta, vaikken tunne seutua sen paremmin. Virheet korjattakoon.

Mutta kuten jutusta käy ilmi, Leppävaaraan on tulossa muutamassa vuodessa useita tornitaloja. Ja mikäs siinä, alue on liikenteellisesti ihanteellinen, kehä ykkönen kulkee siinä ja rautatiekin palvelee ihmisiä, bussit liikkuvat ja Raide-Jokerikin on tulossa auttamaan kauppakassien kannossa. Alueella on paljon palveluja ja mukavia paikkoja, iso kauppakeskuskin. Kuulostaa ihan kivalta.

Paitsi että kun lukee kommenttiosiota niin tulee vaikutelma, että nyt ollaan menossa liian pitkälle: betonikuutioita rakennetaan betonikuution peräänkin luontoa säästämättä. Samalla hintataso on sellainen, että alueella voivat asua vain joko hyvätuloiset ( omalla rahalla ) tai sitten Kela-asiakkaat ( hyvätuloisten omalla rahalla ) - keskituloiset ja tavalliset työssäkäyvät ovat pakotettuja nostamaan kytkintä halvempien asuntojen perään. Moni myös saattaa vaihtaa maisemaa kohdattuaan ympäristön iloisen, monikulttuurisen elämän.

Kärjistettynä voisi sanoa, että alueella tulee asumaan vain köyhiä ja rikkaita. Jokaista rikasta kohti on 500 köyhää - keskiluokka lähti jo Vihtiin, Nurmijärvelle, Tuusulaan ja Lohjalle. Pian ne rikkaatkin alkavat ihmetellä, mistä he oikein maksoivat kun betonikuution seinän takana asuu ilmaiseksi narkkari tai mölyävä kehariperhe. Eli white flight - ilmiö kiihtyy. Kunnes paikalla on tusinan verran rappioituvia tornitaloja, joissa asuu tuhansia Kelan asiakkaita. Kelan asiakkuudessa ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta se korreloi monen kielteisen tendenssin kanssa siten, että paremmin voivat häipyvät. Eli se siitä sosiaalisesta sekoittamisesta. Kyse onkin sosiaalisesta sekoilusta.

Lahdessahan oli eräänä esimerkkinä tornitalosekoiluun liittyen aikoinaan Mukkulan Putit, jotka rakennettiin työläisten edullisiksi asunnoiksi mutta aika nopeasti alueelle piti perustaa poliisin oma päivystyspiste jonkin niistä taloista rappukäytävään.

Sosialistien uusimmissa väestönkeskittämishankkeissa omistavaa luokkaa hämätään näillä sosiaalisesti sekotetuilla kalliilla neliöillä samassa rappukäytävässä ja palvelukaavoituksella mutta lopputulos ei tule eroamaan edellisten sukupolvien aikaansaannoksista.

no future

Niin siis nämä tulee siihen Gallerian viereen, tai jopa tilalle? Se Galleriahan näivettyi Sellon myötä ainakin jossain vaiheessa todella pahasti, ja siinä on kyllä potentiaalista tonttimaata vajaakäytöllä aika paljon. Siinähän on jo yksi (vai kaksi?) korkea tornitalo, ja Kehän varsi Sellon edessä on rakennettu täyteen toimistotaloja. Espoollahan on muutenkin projektina rakentaa Leppävaaran ja Pitäjänmäen välinen alue täyteen, ja huomattavasti parempi rakennuspaikka tuo on kuin joku Vermon perukoilla oleva tontti.

Halpoja niistä ei takuulla tule.

Kallan

Quote from: Rauno Murju on 28.12.2020, 19:00:46
Lahdessahan oli eräänä esimerkkinä tornitalosekoiluun liittyen aikoinaan Mukkulan Putit, jotka rakennettiin työläisten edullisiksi asunnoiksi mutta aika nopeasti alueelle piti perustaa poliisin oma päivystyspiste jonkin niistä taloista rappukäytävään.

Sosialistien uusimmissa väestönkeskittämishankkeissa omistavaa luokkaa hämätään näillä sosiaalisesti sekotetuilla kalliilla neliöillä samassa rappukäytävässä ja palvelukaavoituksella mutta lopputulos ei tule eroamaan edellisten sukupolvien aikaansaannoksista.

Tässäkin tulee vielä huomioida, että valtaosalla sosialisteilla on aidon naiivi usko asiaansa ja osa on niin hyviä teeskentelijöitä että pääsisivät varmasti suoraan Teatterikorkeakouluunkin. Toisin sanoen "hyvää tarkoittavat hölmöt".

no future

Quote from: Kallan on 29.12.2020, 16:23:13
Quote from: Rauno Murju on 28.12.2020, 19:00:46
Lahdessahan oli eräänä esimerkkinä tornitalosekoiluun liittyen aikoinaan Mukkulan Putit, jotka rakennettiin työläisten edullisiksi asunnoiksi mutta aika nopeasti alueelle piti perustaa poliisin oma päivystyspiste jonkin niistä taloista rappukäytävään.

Sosialistien uusimmissa väestönkeskittämishankkeissa omistavaa luokkaa hämätään näillä sosiaalisesti sekotetuilla kalliilla neliöillä samassa rappukäytävässä ja palvelukaavoituksella mutta lopputulos ei tule eroamaan edellisten sukupolvien aikaansaannoksista.

Tässäkin tulee vielä huomioida, että valtaosalla sosialisteilla on aidon naiivi usko asiaansa ja osa on niin hyviä teeskentelijöitä että pääsisivät varmasti suoraan Teatterikorkeakouluunkin. Toisin sanoen "hyvää tarkoittavat hölmöt".
Espoon sosialistit on aika helkkarin kokoomuslaisia, ja niistäkin vielä sitä talousoikeistolaisempaa reunaa...