News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

-PPT-

Manhattan lienee ainoita USAn suurkaupunkien keskusta-alueita joissa asuminen on haluttua ja siten ollen myös todella kallista.

Muissa suurkaupungeissa varakkaat ihmiset asuvat pitkän ajomatkan päässä keskustasta.

no future

Quote from: -PPT- on 02.08.2020, 14:19:21
Manhattan lienee ainoita USAn suurkaupunkien keskusta-alueita joissa asuminen on haluttua ja siten ollen myös todella kallista.

Muissa suurkaupungeissa varakkaat ihmiset asuvat pitkän ajomatkan päässä keskustasta.
Ihan hinnoissa ovat ainakin San Francisco, Boston, Brooklyn, Chicago, Seattle jne. Toki todelliset raharikkaat usein asuvat omakotitaloissa kaupunkien laidoilla tai ulkopuolella, mutta näinhän tilanne on Suomessakin.

Monissa USA:n kaupungeissa täytyy myös huomioida tuo täälläkin aiemmin mainittu, eli ne on rakennettu autoilun varaan, eikä keskikaupungilla ole ollut tapanakaan asua. Tämän sai huomata itsekin, kun ajelin autolla pitkin Mississippin itäpuolisia etelän osavaltioita. Jossain Helsingin kokoisessa Charlottessa ei keskustassa ollut kuin toimistotorneja, siellä ei näkynyt edes mcdonaldsia missään. Sama toistui lukuisissa pienemmissä kaupungeissa, joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

foobar

Quote from: no future on 02.08.2020, 17:22:06
Quote from: -PPT- on 02.08.2020, 14:19:21
Manhattan lienee ainoita USAn suurkaupunkien keskusta-alueita joissa asuminen on haluttua ja siten ollen myös todella kallista.

Muissa suurkaupungeissa varakkaat ihmiset asuvat pitkän ajomatkan päässä keskustasta.
Ihan hinnoissa ovat ainakin San Francisco, Boston, Brooklyn, Chicago, Seattle jne. Toki todelliset raharikkaat usein asuvat omakotitaloissa kaupunkien laidoilla tai ulkopuolella, mutta näinhän tilanne on Suomessakin.

Monissa USA:n kaupungeissa täytyy myös huomioida tuo täälläkin aiemmin mainittu, eli ne on rakennettu autoilun varaan, eikä keskikaupungilla ole ollut tapanakaan asua. Tämän sai huomata itsekin, kun ajelin autolla pitkin Mississippin itäpuolisia etelän osavaltioita. Jossain Helsingin kokoisessa Charlottessa ei keskustassa ollut kuin toimistotorneja, siellä ei näkynyt edes mcdonaldsia missään. Sama toistui lukuisissa pienemmissä kaupungeissa, joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

Tämä jako johtuu ilmeisesti pitkälti kaavoituksesta, ja kaavoitus varmaan johtuu paikallisten intressiryhmien painostuksesta jota en täältä etäältä edes yritä ymmärtää. Se etteivät asunnot, palvelut ja työpaikat löydy Jenkeissä tyypillisesti kävelyetäisyydellä toisistaan ei johdu siitä etteikö niille voisi olla kysyntää, vaan siitä että kaavoitus yksinkertaisesti estää esim. kauppojen tuomisen asuntojen lähelle ja usein myös asuntojen tuomisen lähelle bisneskeskustaa. Se onkin sitten mielenkiintoinen kysymys mistä suunnasta se suurin paine on tullut joka on tehnyt Jenkeistä maan jossa muutamia yksittäisten kaupunkien keskustoja lukuunottamatta elämä ilman autoa ei ole pelkästään hankalaa vaan käytännössä mahdotonta. Tässä suhteessa en yhtään haikailisi jenkkiläisen elämäntyylin perään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

no future

Yhdysvalloissahan tosiaan alle 10% kotitalouksista ei omista autoa. New Yorkissa lukema on 50 kieppeillä.

Suomessa vastaavat lukemat ovat 20%, ja Helsingissä n. 50%

foobar

Quote from: no future on 03.08.2020, 09:37:51
Yhdysvalloissahan tosiaan alle 10% kotitalouksista ei omista autoa. New Yorkissa lukema on 50 kieppeillä.

Suomessa vastaavat lukemat ovat 20%, ja Helsingissä n. 50%

Onko tuo nyt New Yorkin osavaltio vai esim. New York City?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

no future

Quote from: foobar on 03.08.2020, 09:43:13
Quote from: no future on 03.08.2020, 09:37:51
Yhdysvalloissahan tosiaan alle 10% kotitalouksista ei omista autoa. New Yorkissa lukema on 50 kieppeillä.

Suomessa vastaavat lukemat ovat 20%, ja Helsingissä n. 50%

Onko tuo nyt New Yorkin osavaltio vai esim. New York City?
City, siksi vertaus tuohon Helsinkiin. Tarkemmin näköjään Cityssä 54,5% ja Manhattanilla 76,6% autottomia kotitalouksia.

Titus


Tulevaisuudessa kaikilla Helsingin kaduilla ei välttämättä saa enää ajaa nastarenkailla, kaupunkilaiset voivat kommentoida ehdotusta verkossa
QuoteHelsingin kaupunki käynnisti selvityksen, jossa kartoitetaan mahdollisuutta nastarenkaiden käytön osittaiseen kieltämiseen. Syynä selvitykselle on nastarenkaiden ilmanlaadulle aiheuttama haitta.

Aada Färding HS
Julkaistu: 15:36
HELSINGIN KAUPUNKI selvittää, voisiko nastarenkaiden käytön kieltää joillain kaupungin tieosuuksilla. Syynä selvitykselle on nastarenkaiden ilmanlaadulle aiheuttama haitta.

Nastarenkaat rouhivat tietä ja hiekoitusmateriaalia, jolloin syntyy katupölyä. Tämä taas vaikuttaa kielteisesti ilmanlaatuun. Katupölyn negatiivisille terveysvaikutuksille ovat erityisen herkkiä lapset, astmaatikot sekä sydän- ja keuhkosairauksista kärsivät.

KAUPUNGIN selvityksessä on tarkoitus määritellä periaatteet, joiden perusteella nastarenkaiden käyttöä voisi rajoittaa. Rajoituksesta kertoisi uusi tieliikennelain mukainen liikennemerkki.
Nastarengaskielto koskisi vain läpiajoa, eli pihoihin voisi edelleen ajaa nastarenkailla kieltomerkistä huolimatta.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006592596.html

https://kerrokantasi.hel.fi/nastarenkaat?headless=false&lang=fi
that's a bingo!

Maija Poppanen

^ Voi jestas, kun te teette kaikesta vaikeeta... ja valitettavasti ootte jotain esikuvia muullekin maalle.

Golimar

Quote

Helsingistä esitetään poistettavaksi 900 ilmaista pysäköintipaikkaa

Aiheesta tehdyn valtuustoaloitteen mukaan kantakaupungin ilmaiset pysäköintimahdollisuudet haittaavat muun muassa tasa-arvon toteutumista.

Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu Otto Meren alulle panemassa valtuustoaloitteessa vaaditaan, että loputkin Helsingin kantakaupungin ilmaiset pitkäaikaiset (ns. 24h) sekä kokonaan aikarajoittamattomat pysäköintipaikat muutetaan maksullisiksi.

Suurin osa kyseisistä paikoista sijaitsee Vallilan teollisuusalueella, Sörnäisten rantatiellä, Lautatarhankadulla sekä Lääkärinkadulla. Yhteensä maksuttomia pidempiaikaisia parkkipaikkoja on näillä alueilla sekä muualla kantakaupungissa noin 900 kappaletta.

X

https://www.is.fi/autot/art-2000006599370.html

no future

Kokoomuslainen hankaloittamassa autoilua Helsingissä.  :o

Uuno Nuivanen

Quote from: no future on 12.08.2020, 12:38:26
Kokoomuslainen hankaloittamassa autoilua Helsingissä.  :o

Vihreiden apupuolue haluaa häätää viimeisetkin firmat Helsingistä.  :roll:

Sitten gryndataan alueille kerrostaloja vutkelmille.

kriittinen_ajattelija

Quote from: no future on 12.08.2020, 12:38:26
Kokoomuslainen hankaloittamassa autoilua Helsingissä.  :o
Köyhien autoilua.

Kokkareita varmaan vi"''"tanut kun parkkipaikat on aina täynnä, joten tuolla metodilla saa rahvaat häädettyä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Supernuiva

Quote from: kriittinen_ajattelija on 12.08.2020, 12:46:58
Quote from: no future on 12.08.2020, 12:38:26
Kokoomuslainen hankaloittamassa autoilua Helsingissä.  :o
Köyhien autoilua.

Nimenomaisesti. Ne, jotka jo nyt maksavat pysäköinnistä eivät huomaa mitään eroa aiempaan, kunhan pysäköintipaikat vain riittävät.

Eräs kokkari (hän on siis mukana politiikassa ja tullut valituksi äänestäjien toimesta moniin toimiin) sanoi vähän aikaa sitten, että hänen rahoissaan on täysin merkityksetöntä maksaako pysäköinti 10, 20, 30, 50, 100 vai 200 euroa kuukaudessa. Alkaa "tuntua" yhtään vasta periaatteen tasolla, jos maksu olisi yli 200 euroa kuukaudessa! (Tuollaisella ajatusmaailmalla tehdään politiikkaa.)

Jos ajatellaan, että tämä henkilö harrastaisi autoilua elämänsä aikana noin 70 vuotta, niin noin 200 euron kuukausimaksulla (joka oli vielä hänestä kohtuullinen, vasta 201 euroa olisi nykyhetkessä nykyisellä rahanarvolla henkisen kipurajan ja kohtuuden ylittävä summa) hän maksaisi pysäköinneistä 200 x 12 x 70 = 168 000 euroa.

Aivan vähäinen tuo summa ei ole, vaikka tämän kokkarin mielestä "kaikki" työssäkäyvät pystyvät sen maksamaan - ei tunnu missään. Hänen henkilökohtainen mielipide oli, että asukaspysäköintien nykyiset hinnat tulisi ja voisi moninkertaistaa.

Helsingistä on jo vuosien saatossa poistettu paljon ilmaisia pysäköintipaikkoja, tämä muutos tarkoittaisi vain viimeistenkin ilmaisten poistumista.

Espoo on myös luopunut ilmaisen pysäköinnin ajatuksesta, muuttuu varmasti sielläkin kokonaan maksulliseksi jossain vaiheessa. Periaatteellisella tasolla tämä on todella iso muutos aiempaan.

Työpaikkojen työntekijöilleen tarjoamat parkkipaikat muuttuvat myös verollisiksi, tämä muutoksen valmistelu on jo käynnissä. (Kirjoitin että muuttuvat, koska mikä poliittinen voima tulisi onnistuneesti estämään muutosta? Mitään realistista estettä ei ole näkyvissä.)


Supernuiva

Quote from: Uuno Nuivanen on 12.08.2020, 13:05:32
Yhä useampi kuulee kehyskuntien kutsun. Etenkin yritykset. Tervetuloa!  8)

Eppäillä soppii, koska pysäköintipaikkojen pakollinen verotus tulee perässä!

Toki olisi järkevää, että ahtaalle Helsingin niemelle suuntautuisi mahdollisimman vähän liikennettä. Tältä osin työpaikkojen sijoittaminen parempien liikenneyhteyksien varteen olisi järkevää.

insinörtti

Kannattaa palkata työttömiä ajelemaan autolla Helsingissä. Uudenkarhea, start-stop-toiminnolla varustettu auto ei kuluta kuin litran tunnissa kun sillä liikennevaloissa seisoo ja katuja hiljakseen kruisailee.

Kauko-Aatos

Otto Merille vinkkinä: tasa-arvo toteutuu vasta, jos myös polkupyörien pysäköintialueet muuttuvat maksullisiksi.
Miksi ns. fillarikommunistit nauttivat tällaisesta etuoikeudesta? Nyt vaan valtuustoaloitetta liikkeelle, me tienataan tällä!
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Faidros.

Niissä Euroopan maissa, missä parkkipaikkaongelmat on oikeasti todellisia, saat sakot siitä jos parkeeraat prätkän autolle varattuun parkkiruutuun. Mutta jalkakäytävälle prätkän parkkeeraaminen ei maksa mitään, eikä edes sakoteta, jos et oikeasti kokonaan tuki sitä jalkakäytävää.

Milanossa kundien kanssa ihmeteltiin sitä, kun yöllä oli kaksi pikkufiiua parkkeerattu liikenneympyrän keskelle eikä aamullakaan, kun parvekkeelta katsoimme, parkkisakkoja ollut.

Italialaiset vieraani naureskelivat sitä, kun suomalainen pysähtyy yölläkin punaisiin valoihin, vaikka ainoatakaan autoa, saati poliisia ei ole näkyvissä!;D
Rakastan italialaista ajokulttuuria, kaaosta, mutta hyvin toimivaa kaaosta niillä liikennemäärillä. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

no future

Sinälläänhän noilla stadin ilmaisilla paikoilla ei ole mitään merkitystä, koska ne ovat pääsääntöisesti huonoissa paikoissa ja aina täynnä. Esimerkiksi liityntäpysäköinti on keskustan hinnoista valittaville paljon järkevämpi vaihtoehto, ja se on edullista.

Edelleenhän kantakaupungissakaan ei ole pulaa pysäköintipaikoista, vaan maksuhalukkuudesta. Jos työn takia on aivan pakko autoilla keskustaan päivittäin, kannattaa  selvittää työnantajan kanssa maksupolitiikka.

no enpä tiedä

Meillä on 8% EU:n keskiarvoa suurempi julkinen koneisto koko työvoimasta ja silti tällaista sattuu:

Kotoisessa kaupunkisuunnittelussa on vähän lähtenyt kerrostalojen paloturvallisuus keulimaan. Nyt epäillään asuntoja niin tiivisti rakennetuiksi, että sisäovet piti poistaa, jotta vältetään mahdollisesti alipaineen aiheuttama ongelma palotilanteessa. 2016 vuosaaren asuntopalossa epäiltiin sisäoven estäneen asukkaita poistumasta asunnosta. Palo oli saanut alkunsa saunan kiukaasta. Asiasta haastateltu Simo Hostikka myöntää ilmiön olevan uusi. Silti laki sorvattiin kiireellä ja rakennusyhtiöt kiittivät, kun ei enää (2018 alkaen) tarvinnut asentaa väliovia. Mitään pykälää ei tehty siihen, miten kovaa se yksi ovi saa paukahtaa kiinni. Eikä mitään pykälää, minkä perusteella sen oven asennus ja äänen eristys on tehty oikein. Ikkunoiden lämmöneristys mitataan lämpökameroilla, mutta ovet saa asentaa miten sattuu.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3dd70cc2-adcb-4df1-beee-a499728f97e0

Asun 2018 valmistuneessa osaketalossa ja kyllähän ne yhdet ovet paukahtelee aivan prkeleellisesti. Moni nuori ja vuokralaiset eivät välitä pätkääkään muiden asumismukavuudesta, saati kellonajoista. Triggeröidyin sen verran Simon Aalto yliopiston luennosta (ja hänen Douglas Adams referensseistä), että kysyin häneltä hieman lisätietoa. No eihän sitä pahemmin ollut. Ei oo tullu näköjään kenellekkään mieleen, että siihen välioveen on helppo tehdä venttiili. Ihan mihin tahansa välioveen. Nyt sitten lain perusteella niitä väliovia ei asenneta. Väärin asennetuissa ovissa tiivisteet kuluvat nopeasti ja siitä aiheutuvat runkoäänet paukkuu ympäri taloa. Jos ostatte uutta kerrostaloasuntoa, niin tarkistakaa se ovi ja sen laatu huolella.
Simo kiitteli vinkeistäni ja lupasi ottaa asian esille seuraavan kerran ympäristöministeriössä. https://www.youtube.com/watch?v=RWJZI9bp868

no future

Kerrostalokämpissä pitäisi kyllä aina olla kaksinkertaiset asunnon ovet. Nykyisessä omassa asunnossani ei ole, ja jos asuisin jossain muualla kuin ihan ylimmän kerroksen viimeisessä kämpässä, tai olisin yhtään herkkäunisempi, niin olisin jo miettinyt sisäoven asentamista tuohon.

Maija Poppanen

^ Lisäksi sitä väliovea valitettavasti tarvitsee estämään rapussa leijailevien hajujen sisään tunkeutumista. Ainakin meillä alakerrasta nousee niin voimakas omituinen löyhkä, että välioven auki unohtumisen huomaa nenässään hetkessä.

kriittinen_ajattelija

#4072
No kerrostalot pitäisi hävittää maan tasalle muutenkin. Kenen idea oli, että ihmiset pannaan asumaan päällekkäin. Onneksi korona-kriisi on herättänyt ihmisiä globaalisti tajuamaan millaisia häkkejä ne asunnot on. Ihmisten pitäisi asua vähintäänkin rivitaloissa, mieluiten omakotitaloissa. No jotkut pienkerrostalot on ihan ok.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Simo_Toini

Quote from: foobar on 02.08.2020, 08:08:15
Kaikkien näiden ongelmien läsnäolo liittyy jotenkin helsinkiläisen vihervasemmiston agendoihin mutta se ei tarkoita että ne olisivat nimenomaan ulkomaalaisten tai maahanmuuttajien dominoivia alueilla joilla liikun aktiivisemmin (pl. päärautatieaseman lähiympäristö).

No, lohdutushan se on tämäkin.


Quote from: Supernuiva on 12.08.2020, 13:00:28

Eräs kokkari (hän on siis mukana politiikassa ja tullut valituksi äänestäjien toimesta moniin toimiin) sanoi vähän aikaa sitten, että hänen rahoissaan on täysin merkityksetöntä maksaako pysäköinti 10, 20, 30, 50, 100 vai 200 euroa kuukaudessa. Alkaa "tuntua" yhtään vasta periaatteen tasolla, jos maksu olisi yli 200 euroa kuukaudessa! (Tuollaisella ajatusmaailmalla tehdään politiikkaa.)


Helsingistä on jo vuosien saatossa poistettu paljon ilmaisia pysäköintipaikkoja, tämä muutos tarkoittaisi vain viimeistenkin ilmaisten poistumista.

Työpaikkojen työntekijöilleen tarjoamat parkkipaikat muuttuvat myös verollisiksi

Sehän on hyvä, ettei kokoomuslaisella ole mitään veroja ja maksuja vastaan. Niitähän voi siis kerätä lisää ja lisää, ja tarvittaessa hän voi tehdä lisää ylitöitä, niin ei vauras elämänlaatukaan heikkene.

Helsinkiläisen periaatteen henkilön tulee kuitenkin muistaa, että maitoa ei saa julkisella paikalla juoda, ja jos juustoa on pakko syödä, sen on oltava ruotsalaista, jotta Itämeri pelastuu.
"Minulla on 100 miljoonan euron tuliaiset, kun tulen kotiin, oululainen Eurooppa-ministeri Tytti Tuppurainen (sd.) iloitsee. Kehossa tuntuu nuutuneisuus, mutta se ei mielialaa lannista, sanoo Tuppurainen, joka pitää neuvottelutulosta hyvänä sekä Suomen että Pohjois-Suomen näkökulmasta. "Sanomalehti" Kaleva 23.7.2020

no future

Quote from: kriittinen_ajattelija on 28.08.2020, 13:49:09
No kerrostalot pitäisi hävittää maan tasalle muutenkin. Kenen idea oli, että ihmiset pannaan asumaan päällekkäin. Onneksi korona-kriisi on herättänyt ihmisiä globaalisti tajuamaan millaisia häkkejä ne asunnot on. Ihmisten pitäisi asua vähintäänkin rivitaloissa, mieluiten omakotitaloissa. No jotkut pienkerrostalot on ihan ok.
Oma pahin painajaiseni olisi rivitalo, tai ehkä vieläpahempana paritalo jossain pellolla.

Omakotitalo tottakai, mutta ennemminkin mökkityyppisesti eli kaukana naapureista, isolla tontilla ja hienolla paikalla. Vaikka vaivaahan siitäkin olisi, mitä ei tässä elämäntilanteessa halua täysipäiväisesti ottaa harteilleen. 

kriittinen_ajattelija

#4075
Quote from: no future on 29.08.2020, 12:32:47
Quote from: kriittinen_ajattelija on 28.08.2020, 13:49:09
No kerrostalot pitäisi hävittää maan tasalle muutenkin. Kenen idea oli, että ihmiset pannaan asumaan päällekkäin. Onneksi korona-kriisi on herättänyt ihmisiä globaalisti tajuamaan millaisia häkkejä ne asunnot on. Ihmisten pitäisi asua vähintäänkin rivitaloissa, mieluiten omakotitaloissa. No jotkut pienkerrostalot on ihan ok.
Oma pahin painajaiseni olisi rivitalo, tai ehkä vieläpahempana paritalo jossain pellolla.

Omakotitalo tottakai, mutta ennemminkin mökkityyppisesti eli kaukana naapureista, isolla tontilla ja hienolla paikalla. Vaikka vaivaahan siitäkin olisi, mitä ei tässä elämäntilanteessa halua täysipäiväisesti ottaa harteilleen.
Niin, isoissa kaupungeissa tietty tavallaan olisi hyvä, että ihmiset kuitenkin asuisi jokseenkin tiheästi though, muuten pk-seutu ulottuisi Turkuun asti. No ei se omasta näkökulmasta olisi paha asia, mutta viherpiiperöt itkisi koska silloin tarvisi autoja enemmän. Ja monet haluaa kuitenkin nauttia ns urbaanista kulttuurista jonka luo se, että ihmiset on lähellä toisiaan. Siten tietynlainen tiheys on ok.

Tanskassa on kehuttu tälläistä arkkitehtuuria kuten näkyy kuvissa. Ihmiset asuu jokseenkin tiheästi, mutta kaikilla on kuitenkin oma pieni piha ja erillinen talo muista.


Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

no future

Jotain ton tapaistahan rakennettiin Tammistoon? Muutenhan Suomen malli on enemmän sitä hitosti Kastellitaloja johonkin pellolle motarin varteen, palvelut sitten Jumbosta tai Ideaparkista.

Naurattaa kyllä tää Suomen metropolialue, kun käytännössä täysi maaseutu alkaa joka suunnassa puolen tunnin matkan päässä Helsingin rautatieasemalta. Ja sit se on sitä maaseutua, vaikka jokunen kaupungin tapainen sinne tänne on heiteltykin.

Eikä itseäni kyllä harmita että Suomen suurin keskuskin on tällainen kotikutoisen idyllinen pikkukaupunki mistä pääsee hetken mielijohteesta pois vaikka metsään jos mieli tekee.

-PPT-

Quote from: kriittinen_ajattelija on 28.08.2020, 13:49:09
No kerrostalot pitäisi hävittää maan tasalle muutenkin. Kenen idea oli, että ihmiset pannaan asumaan päällekkäin. Onneksi korona-kriisi on herättänyt ihmisiä globaalisti tajuamaan millaisia häkkejä ne asunnot on. Ihmisten pitäisi asua vähintäänkin rivitaloissa, mieluiten omakotitaloissa. No jotkut pienkerrostalot on ihan ok.

Harvemmin sitä yksin asuvat missään omakotitalossa asuu ja Suomessa lienee väestöön suhteutettuna Euroopan eniten yksinasuvia, on sitten kyse leskistä tai alun alkaenkin perheettömistä.

kriittinen_ajattelija

Quote from: -PPT- on 29.08.2020, 18:12:33
Quote from: kriittinen_ajattelija on 28.08.2020, 13:49:09
No kerrostalot pitäisi hävittää maan tasalle muutenkin. Kenen idea oli, että ihmiset pannaan asumaan päällekkäin. Onneksi korona-kriisi on herättänyt ihmisiä globaalisti tajuamaan millaisia häkkejä ne asunnot on. Ihmisten pitäisi asua vähintäänkin rivitaloissa, mieluiten omakotitaloissa. No jotkut pienkerrostalot on ihan ok.

Harvemmin sitä yksin asuvat missään omakotitalossa asuu ja Suomessa lienee väestöön suhteutettuna Euroopan eniten yksinasuvia, on sitten kyse leskistä tai alun alkaenkin perheettömistä.
Niino miksi yksinasuva ei voisi asua omakotitalossa?
Itse ainakin asun yksin omakotitalossa.
Tarvitaan vaan kulttuurinmuutos.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

foobar

Quote from: Simo_Toini on 28.08.2020, 14:15:59
Quote from: foobar on 02.08.2020, 08:08:15
Kaikkien näiden ongelmien läsnäolo liittyy jotenkin helsinkiläisen vihervasemmiston agendoihin mutta se ei tarkoita että ne olisivat nimenomaan ulkomaalaisten tai maahanmuuttajien dominoivia alueilla joilla liikun aktiivisemmin (pl. päärautatieaseman lähiympäristö).

No, lohdutushan se on tämäkin.


Quote from: Supernuiva on 12.08.2020, 13:00:28

Eräs kokkari (hän on siis mukana politiikassa ja tullut valituksi äänestäjien toimesta moniin toimiin) sanoi vähän aikaa sitten, että hänen rahoissaan on täysin merkityksetöntä maksaako pysäköinti 10, 20, 30, 50, 100 vai 200 euroa kuukaudessa. Alkaa "tuntua" yhtään vasta periaatteen tasolla, jos maksu olisi yli 200 euroa kuukaudessa! (Tuollaisella ajatusmaailmalla tehdään politiikkaa.)


Helsingistä on jo vuosien saatossa poistettu paljon ilmaisia pysäköintipaikkoja, tämä muutos tarkoittaisi vain viimeistenkin ilmaisten poistumista.

Työpaikkojen työntekijöilleen tarjoamat parkkipaikat muuttuvat myös verollisiksi

Sehän on hyvä, ettei kokoomuslaisella ole mitään veroja ja maksuja vastaan. Niitähän voi siis kerätä lisää ja lisää, ja tarvittaessa hän voi tehdä lisää ylitöitä, niin ei vauras elämänlaatukaan heikkene.

Helsinkiläisen periaatteen henkilön tulee kuitenkin muistaa, että maitoa ei saa julkisella paikalla juoda, ja jos juustoa on pakko syödä, sen on oltava ruotsalaista, jotta Itämeri pelastuu.

Ehkä tässä kuitenkin kannattaisi alkaa laskeskelemaan sen parkkiruudun maa-arvoa Helsingin ydinkeskustassa. Vastustan Vihreiden ideologisista lähtökohdista liikkeelle lähtevää autovihaa ja ideologiaan perustuvaa hinnoittelua, mutta alueilla joilla kerrostalohuoneiston neliöhinta kurottelee kohden kymmentä tuhatta euroa on mielestäni ihan ymmärrettävää että katuparkkitila - ollessaan kortilla ihan kaupungin nykyisen rakenteen vuoksi - on myös kallista. Ydinkeskustassa asumiseen kukaan ei kuitenkaan pakota ja jos parkkitila on liian halpaa, on parkkipaikkaa käytännössä mahdotonta toisinaan löytää kohdetta läheltä edes kiertelemällä muutoinkin kalliiden parkkiluolien ulkopuolelta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.