News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

RP

Quote from: EL SID on 02.09.2013, 09:40:36
Ai autokannan uusiutuminen? tällä alalla käytetään jo muutenkin leasing-autoja, joten tuskin vaikuttaa mitenkään.
Eivät kai nekään verovapaita ole, joten leasing-maksujen luulisi sitten laskevan?
(en väitä, että se uutta maksua riittäisi kompensoimaan)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

CaptainNuiva

Väliaikainen autovero täytti taannoin 50 vuotta, väliaikainen käyttömaksu on sekin keski-iän kynnyksellä...Sen lisäksi dieselverot, autoveron päälle laitettu C02 korotus ja jatkuvasti nostetut polttoaineverot.
Nyt sitten lisäksi tienkäyttömaksut joita perustellaan sillä että Suomi on niitä harvoja maita joissa sitä ei ole mutta samalla unohdetaan mainita että Suomi on niitä harvoja maita joissa on autovero ja dieselvero sekä käyttömaksut.

Toki jutussa mainitaan että autoverolaskisi jopa 7000 €.
On hyvä huomata että missään ei sanota sen poistuvan, vaan laskevan JOPA 7000 €.
Tämä siis tarkoittaa että Corollaan hinta ei laske 7000 € vaan kalleimman verotettavan hinta laskee jopa 7000 € eli esim.Ferrari kalleimmasta päästä ( Jonka hinta toissa vuoden autoverotuksen nostossa nousi muistaakseni luokkaa 50000 €).
On myös syytä huomata että kun tällä "jopa 7000€" hekumoivat niin missään ei mainita että jo autoverotetut pelit jäisivät tiemaksun ulkopuolelle.

Onkohan kukaan työryhmäläisistä lainkaan miettinyt esim. sitä että kansalaisen liikkumisen elektorinen valvonta on aivan jotain muuta kuin tienvarsikopissa istuva rahankerääjä taikka erikseen esim.kortilla ostettava tienkäyttöoikeus?
Vai perehdytäänkö asiaan vasta sitten kun EU-tuomioistuin toteaa koko kalliin, käyttöön otetun järjestelmän laittomaksi ja määrää purettavaksi?

Kenelle on maksettu että Ollila on päässyt tälläistä työryhmää vetämään?
Eturistiriita suorastaan kirkuu olemassa oloaan...Ketä muita ryhmään kuuluu? Kuka päätti ryhmän kokoonpanosta?
Milloin Suomeen saadaan päteviä päättäjiä näiden nykyisten tilalle?

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Riukulehto

Quote from: Fiftari on 02.09.2013, 10:11:33
Folio ja kupariverkko GPS-antennin päälle niin johan loppuu jäljitys.
GPS-jammerit vaan käyttöön.

(http://cdn1.iofferphoto.com/img/item/359/622/46/o_GPS_jammer.jpg)
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

CaptainNuiva

Quote from: ankka on 02.09.2013, 10:29:20
Fuck this shit!

Kilpiä pöllimään ettei pysäytetä nii helposti. Hankintaan siis vanhempaa rekisteristä poistettua kalustoa.

Mitä niitä pöllimään, osta BG-paku niin ei pysäytetä lainkaan, parkkimaksujakaan ei tarvitse maksaa ja mistään GPS-valvontamaksuista puhumattakaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Hagbard

Quote from: CaptainNuiva on 02.09.2013, 11:21:34
On myös syytä huomata että kun tällä "jopa 7000€" hekumoivat niin missään ei mainita että jo autoverotetut pelit jäisivät tiemaksun ulkopuolelle.

Olisi jopa nyky-Suomen standardeilla aika pöyristyttävää, jos vanhojen autojen omistajia verotettaisiin kahteen kertaan, sekä omistamisesta että käytöstä. Sellaisesta nousis kyllä sellainen kapinaliike, ettei se voisi mennä läpi.  Jos vielä ajatellaan, että vanhoihin autoihin pitäisi asentaa se satelliittipaikannin, niin sehän vain lisäisi kapinaa.

Kyllä sen täytyy olla niin, että satelliittipaikannin voitaisiin pakkoasennuttaa vain uusiin "7000 euroa halvempiin" autoihin.

Kaiken kaikkiaan tämä kyllä näyttää siltä, että koko tiemaksuidea on pelkkä troijan hevonen, jolla se satelliittipaikannus saadaan ujutettua käyttöön. Varsinainen tarkoitushan sillä on varmaan ihan muu valvonta kuin tiemaksun keruu.

CaptainNuiva

Quote from: Hagbard on 02.09.2013, 12:22:00
Quote from: CaptainNuiva on 02.09.2013, 11:21:34
On myös syytä huomata että kun tällä "jopa 7000€" hekumoivat niin missään ei mainita että jo autoverotetut pelit jäisivät tiemaksun ulkopuolelle.

Olisi jopa nyky-Suomen standardeilla aika pöyristyttävää, jos vanhojen autojen omistajia verotettaisiin kahteen kertaan, sekä omistamisesta että käytöstä. Sellaisesta nousis kyllä sellainen kapinaliike, ettei se voisi mennä läpi.  Jos vielä ajatellaan, että vanhoihin autoihin pitäisi asentaa se satelliittipaikannin, niin sehän vain lisäisi kapinaa.

Kyllä sen täytyy olla niin, että satelliittipaikannin voitaisiin pakkoasennuttaa vain uusiin "7000 euroa halvempiin" autoihin.

Kaiken kaikkiaan tämä kyllä näyttää siltä, että koko tiemaksuidea on pelkkä troijan hevonen, jolla se satelliittipaikannus saadaan ujutettua käyttöön. Varsinainen tarkoitushan sillä on varmaan ihan muu valvonta kuin tiemaksun keruu.

Heh, juu ei Suomessa semmoista sentään että tuplaverotettaisiin  :flowerhat:

Varsinainen tarkoitus verottaa, sitä en epäile ettikö moni ajattelmaton politiikko ja virkamies hekumoitsisi sisään virtaavalla rahalla ja kiireisimmät taatusti jo tekevät suunnitelmia miten päästä kakusta osingoille ja jotkut ovat jo varmaankin kirjanneet sen tuloihin....Mutta sen jälkeen kun järjestelmä olisi käytössä niin moni taho huomaisi kuinka tärkeää juuri heidän olisi päästä seuraamaan ja valvomaan kansalaisten liikkeitä.
Jossain vaiheessa joku sitten huomaisi että hei, mehän voidaan myydä näitä liikkujien tietoja ja ei aikaakaan kun alkaisi tulemaan tekstiviestiä juuri sen ABC-myymälän tarjouksista josta joka päivä ajat ohi....
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jepulis

Mitähän kyseinen seikka merkitsee niille tuhansille yrityksille, joiden henkilöstö joutuu ajamaan paljon pienien ja keskisuurten yritysten pakettiautoilla. Jos ajatetaan esimerkiksi 50t per vuosi, eikä kyse ole ns.ammattiliikenteestä vaan esimerkiksi pientavaran jakelusta tai vaikkapa huoltotoiminnasta, uusi kustannus on 3000 eur vuodessa per ajossa oleva väline. Tähänkään mennessä nämä tahot ei ole nauttineet huojennuksist, joten oletettavaa on ettei sellaista tule nytkään. Niinpä taas jotkut yritykset kuolee Suomesta, koska jollekin tämä korsi on oleva viimeinen. Tällä on väistämätöntä seurausta lisäksi haja-alueen palveluille.

Asia kerrallaan kohti tuhoa.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

junakohtaus

Merkitään pöytäkirjaan: vastustan tätä paikannuspohjaista kilometrimaksua.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

vainukoira

Vaaditaanko jäljitin myös ulkomaan kilvissä oleviin autoihin?

No ei.

dothefake

Nykyään näitä täysin toteuttamiskelvottomia ehdotuksia tulee viikottain. Eikö voitaisi perustaa eduskuntaan ehdotusseulakomiteaa, jolle ensin pitää älyttömyydet esittää. Komitean asiantuntijat ( oikeat) eri aloilta voisivat ampua tyhmimmät alas, ennenkuin niitä tulisi julkisuuteen ja kehityskelpoisille annettaisiin lisätietoja.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Dharma

47 euroa + postikulut:

http://www.jammerall.com/products/Mini-GPS-jammer-for-Car.html

Aikamoinen säästö autoveroon, sanoisin.

EDIT: Olikin free shipping eli ei postikuluja.

Perttu Ahonen

Mitä orwellilaisempi ehdotus, sitä varmemmin sellaista ehdotetaan toteutettavaksi totalitaristien taholta = istuva hallitus.   PS ja Kepu ei tätä varmasti aja eteenpäin.

Jorma Ollila globalistina ja "auktoriteettina" on laitettu LVM-projektin keulakuvaksi eikä ihme, sillä globalismiin kuuluu ihmisten kontrollointi ja liikkeiden/olemassaolon verottaminen.  Kertyneet verotulot osoittavat, että uusi uljas globalismi on valtava rikkaus ja rahasampo ja sillä voidaan toteuttaa globalismiin kuuluvan monikultturismin ja internationalismin vielä jalostuneempaa maailman rikastumista.  Heureka! 

Taisi olla Nietzsche joka sanoi jotain tähän tapaan, että auktoriteettia tarvitaan silloin kun luovuus loppuu. 

Aivopierujen koko sen kun kasvaa ja LVM  sen osaa.

QuoteLVM on kaavaillut uudesta järjestelmästä vientituotetta

Verotus on vientituote?  prööt.  Tähän ei pysty muut, kuin Vas, Kok, RKP ja Vihreät.  Voin kuvitella mielessäni, kuinka Vapaavuori, vihreiden establishment, mikkihiiri ja Kyllönen ovat korkanneet kuohuvat tämän Suomen uuden internationalistisen huippuosaamista kuvastavan vientituotteen syntymisestä.  Suomi aivan varmasti tienaa tällä huippuosaamisella - Suomi saa verorojalteja kaikilta maailman kansoilta.

Huikea vientituote, Suomi nousuun.  Kaikki maailman kansat jonottavat jo uutta suomalaista Nokiaa - kilometripohjaista autoilun verotusta. 

Muista kun ostat uuden auton, joka maksaa vaikkapa 14k€ säästät 7K€ autoverossa.  Etkö usko?

Hallituksen varmasti säästät maksamalla enemmän.  LVM-autoverotuksen lopulisesta ratkaisusta puuttuu vielä bonus osio.  Käyttessäsi hybridiautoa maksat silti 6-centtiä km, mutta tienaat bonusta 0,15centtiä km. Mieti mikä säästö, kannattaa siis ajaa enemmän, niin kerrytät bonusta.  Hallituksen varmasti - sinun eduksesi.


http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/07/19/autoliitto-lyttaa-jorma-ollilan-kilometrimaksumallin/201310090/304


RP

Autokaupoissa varmaan on alkanut hiljaisen kauden jälkeen vieläkin hiljaisempi kausi.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Fiftari

Quote from: ananaskaarme on 02.09.2013, 14:24:44
GPS-jammerit tuskin auttavat, sillä tässä on kyse verotuksesta eli käänteisestä todistustaakasta. Jollei kunnollista sijaintitietoa saada, eli joko käytät jammeria tai ajoit tunneliin tai parkkihalliin, lyötäneen oletuksena arvioverotuksella kalleimman taksan mukainen veloitus mittarin ja GPS-lokin kilometrimäärän erotukselle. Nimittäin ne GPS-signaaleiltaan heikot tunnelit ja parkkiluolathan ne vasta kalliita ovatkin rakentaa.

Näin-hän verottaja on toiminut eri veromuodoissa jo vuosikymmeniä, varsinkin yrittäjien kohdalla eri verolajien arvioverotuksissa.

Joskus oma navini on hyppinyt aika reippaita matkoja ihan itsekseen, olen sen mukaan ajanut jopa järvessä sekä autoni on liikkunut parkkiruudussa. Miten mahtaa olla tuo gps:n tarkkuus noilta osin? Kai tuokin jäljityssofta kilpailutetaan(annetaan) jonkin tieto-yrityksen tehtäväksi ja siinä on sitten sellaisia bugeja että kun tulee maksun aikana niin sen mukaan olet ajanut lappiin ja takaisin muutaman kymmenen kertaa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Dharma

Quote from: ananaskaarme on 02.09.2013, 14:24:44
GPS-jammerit tuskin auttavat, sillä tässä on kyse verotuksesta eli käänteisestä todistustaakasta. Jollei kunnollista sijaintitietoa saada, eli joko käytät jammeria tai ajoit tunneliin tai parkkihalliin, lyötäneen oletuksena arvioverotuksella kalleimman taksan mukainen veloitus mittarin ja GPS-lokin kilometrimäärän erotukselle. Nimittäin ne GPS-signaaleiltaan heikot tunnelit ja parkkiluolathan ne vasta kalliita ovatkin rakentaa.

Näin-hän verottaja on toiminut eri veromuodoissa jo vuosikymmeniä, varsinkin yrittäjien kohdalla eri verolajien arvioverotuksissa.

En usko. GPS-jammer peittää koko auton liikkumissignaalin eli verottaja ei saa mitään tietoa mistään  auton liikkeestä. Ainoa keino verottajalla tätä vastaan on auton kilometrilukeman ja gps-tiedon vertaaminen, mutta siinähän sitten vertaavat. Ainakin vanhempien automallien kohdalla peukalointi on helppoa tässäkin asiassa, kuten Saksasta autoja hakevat tietävät.

2,7m henkiöautoa ja näistä toki suurin osa maksaa veron kuten pitääkin, mutta se, joka ei halua maksaa, voi verolta helposti ja turvallisesti välttyä gps-jammerilla. Ei sitä tarvitse koko ajan käyttää. Laitat päälle, kun lähdet mökille ja pois kun tulet kotiin. Työmatkalla pidät poissa tms.

Autokauppa loppuu kuin seinään. Itsellänikin oli juuri viimeinen versio tarjouksesta sähköpostissa tänä aamuna. Olimme päättäneet ostaa ko. auton (uusi). Tänään kirjoitin vastauksena, että valitettavasti veromuutoksen takia emme osta.


IMMane

Quote from: ananaskaarme on 02.09.2013, 14:24:44
GPS-jammerit tuskin auttavat, sillä tässä on kyse verotuksesta eli käänteisestä todistustaakasta. Jollei kunnollista sijaintitietoa saada, eli joko käytät jammeria tai ajoit tunneliin tai parkkihalliin, lyötäneen oletuksena arvioverotuksella kalleimman taksan mukainen veloitus mittarin ja GPS-lokin kilometrimäärän erotukselle. Nimittäin ne GPS-signaaleiltaan heikot tunnelit ja parkkiluolathan ne vasta kalliita ovatkin rakentaa.

Näin-hän verottaja on toiminut eri veromuodoissa jo vuosikymmeniä, varsinkin yrittäjien kohdalla eri verolajien arvioverotuksissa.
Quote from: Fiftari on 02.09.2013, 14:53:23
Joskus oma navini on hyppinyt aika reippaita matkoja ihan itsekseen, olen sen mukaan ajanut jopa järvessä sekä autoni on liikkunut parkkiruudussa. Miten mahtaa olla tuo gps:n tarkkuus noilta osin? Kai tuokin jäljityssofta kilpailutetaan(annetaan) jonkin tieto-yrityksen tehtäväksi ja siinä on sitten sellaisia bugeja että kun tulee maksun aikana niin sen mukaan olet ajanut lappiin ja takaisin muutaman kymmenen kertaa.

Kyseessä ei olisi oma navisi vaan valtion "navi". Se on aina oikeassa. Jos olet ajanut järvessä niin olet ajanut järvessä. Toki jotain signaalin häiritsijää voisi käyttää mutta mitä jos siitä jäisi kiinni. Esim. polliisi pysäyttäisi eikä autoa olisi ns. "olemassa" sillä hetkellä poliisiautossa olevan koneen mukaan. Tosi iso sakko ? Pieni kakku ehkä ? Toki signaalin häiritsijät ja niiden maahantuonti/myynti voitaisiin kieltää.

Poliisi(valtio) voisi perustaa anti signaalin häiritsijä osaston(AS-HO) joka taistelee järjestäytynyttä signaalin häirintää vastaan. Eli rikosjärjestöjä vastaan. Vihjenumeroon voisi käräyttää inhat häiritsijäautoilijat ja ratkaisevasta vihjeestä saisi mitalin.

Jane Doe

Koko ehdotettu systeemihän on ihan järjetön ja tässä keskustelussa onkin hyvin ruodittu viimeisimmän ehdotuksen heikkoudet (kuten tuplaverotuksen mahdollisuus). Itseäni kiinnostaa se, että ilmeisesti vastaavaa satelliittivalvontasysteemiä ei ole käytössä missään (...ei edes Pohjois-Koreassa, tra la laa...), kun kerran ihan "vientituotetta" ( :facepalm:) siitä suunnittelevat. Mahtaako siis Ollilan Jormalla (sic) tai hänen kavereillaan olla alaan liittyviä bisneksiä, jotka ihan sattumalta voisivat hyötyä ehdotetuista muutoksista?

Koska ehdotus on typerä, teen oman typerän vastaehdotuksen: maksut hoidettaisiin poleteilla, joita täytyy syöttää autoon kilometrin välein. Polettien materiaali olisi pahvia ja poleteissa komeilisi liikenneministeri Kyllösen naama.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Maisteri Vihannes

Quote from: http://yle.fi/uutiset/hs_tienkayttomaksu_korvaisi_autoveron/6809659
Tätä nykyä Suomi on yksi harvoista EU-maista, joissa tienkäyttömaksuja ei kerätä.

Quote from: http://yle.fi/uutiset/tiemaksuryhma_nakee_kilometriveron_nykyveroa_hyodyllisempana/6809874
Suomi on yksi harvoista EU-maista, jossa ei kerätä tienkäyttömaksuja.

Quote from: http://yle.fi/uutiset/kyllonen_rauhoittelee_autonvaihtajilla_ei_ole_huolta/6810541
Suomi on yksi harvoista EU-maista, joissa ei kerätä tienkäyttömaksuja. Kyllösen mukaan tilanne muuttuu jossain vaiheessa.

- Pidemmän päälle tulee käymään niin, että mennään yleiseurooppalaiseen järjestelmään.

YLE muistaa kovasti mainita, että muualla on jo maksuja käytössä, mutta ei mainitse mitään toteutustavasta. Liekö tarkoitus saada tyhmempi lukija luulemaan, että muualla käytetään satelliittiseurantaa, eikä se siten olisi mitenkään poikkeuksellisen paha asia.

Lalli IsoTalo

Quote from: dothefake on 02.09.2013, 12:50:55
Nykyään näitä täysin toteuttamiskelvottomia ehdotuksia tulee viikottain. Eikö voitaisi perustaa eduskuntaan ehdotusseulakomiteaa, jolle ensin pitää älyttömyydet esittää. Komitean asiantuntijat ( oikeat) eri aloilta voisivat ampua tyhmimmät alas, ennenkuin niitä tulisi julkisuuteen ja kehityskelpoisille annettaisiin lisätietoja.

Byrokratia kasvaa täyttääkseen kasvavan byrokratian tarpeet.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

CaptainNuiva

Quote from: Maisteri Vihannes on 02.09.2013, 17:47:28
Quote from: http://yle.fi/uutiset/hs_tienkayttomaksu_korvaisi_autoveron/6809659
Tätä nykyä Suomi on yksi harvoista EU-maista, joissa tienkäyttömaksuja ei kerätä.

Quote from: http://yle.fi/uutiset/tiemaksuryhma_nakee_kilometriveron_nykyveroa_hyodyllisempana/6809874
Suomi on yksi harvoista EU-maista, jossa ei kerätä tienkäyttömaksuja.

Quote from: http://yle.fi/uutiset/kyllonen_rauhoittelee_autonvaihtajilla_ei_ole_huolta/6810541
Suomi on yksi harvoista EU-maista, joissa ei kerätä tienkäyttömaksuja. Kyllösen mukaan tilanne muuttuu jossain vaiheessa.

- Pidemmän päälle tulee käymään niin, että mennään yleiseurooppalaiseen järjestelmään.

YLE muistaa kovasti mainita, että muualla on jo maksuja käytössä, mutta ei mainitse mitään toteutustavasta. Liekö tarkoitus saada tyhmempi lukija luulemaan, että muualla käytetään satelliittiseurantaa, eikä se siten olisi mitenkään poikkeuksellisen paha asia.

Kansalaisia pidetään tyhminä ja siksi kerrotaan innostuneesti miten Suomi on jäänyt Euroopasta pahasti jälkeen tiemaksujen suhteen ja nyt tällä hirvittävän hienolla innovaatiolla Suomi nostetaan suosta samalla kun eurooppalaiset sankoin joukoin ihastuneesti huokailevat GPS-lypsämisen perään.
Miksi ei ensimmäinenkään toimittaja edes kysy näiltä valopäiltä että miksi verrataan täydellistä ja jokapaikassa rahastamista tietulleihin joilla Euroopassa on aina vaihto-ehto eli voi myös tietullit kiertää jos ei halua maksullista moottoritietä painella...JA ETTÄ MITÄÄN PAKOLLISIA TIEMAKSUJA EI EUROOPASSA HENKILÖAUTOILLE OLE.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

ikuturso

Tässä elämäntilanteessa perseaukisena sain juuri 465000 kilometriä ajetun diesel-sitikkani vielä katsastettua. N. 5 litraa dieseliä sadalla ei ole suuri kustannus, vaikka vaimon työn takia vuodessa tulee yli 30 000 km pelkästään työmatka-ajoa (ei siis km-korvattavaa työajoa).

Mistähän voisin repiä sen rahan siihen uuteen autoon, jotta voisin säästää tuon Ollilan mainostaman "jopa 7000 euroa". Nyt taas kerran perseaukisia verotetaan lisää. Raharikkaat ostelee halvalla uusia autoja, mutta 700 euron arvoisen sitikan omistajaa ei paljoa lohduta, etenkin jos tuohon joutuisi vielä GPS-jäljittimen hankkimaan, joka varmaan maksaisi kolme kertaa auton arvon.

Miksiköhän superrikas korporaatio- bonus- hallitus- johto- yli-ihmis- Ollilaa ollaan sekoittamassa yhteiskunnallisen päätöksenteon konsultiksi. Tuollaisella triljoonikolla ei ole mitään hajua köyhemmän kansanosan elämästä. Ollilan mielestä kaikki vähäosaiset ovat varmaan jotain luusereita, joita saa ruoskia mielin määrin. Ollila rakentaa yhteiskuntaa itsensä kaltaisille hyväksi paikaksi elää.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Eino P. Keravalta

Kuten yllä sanottu, jos auton hankkimisen sijaan halutaan verottaa liikkumista ja saastuttamista, miksei maksuja sisällytetä polttoaineveroon?

Ajan noin 20 000 kilometriä vuodessa. Pikaisesti olin laskevinani, että tällä menolla saisin vuosittain noin 1300 euron lisälaskun tai noin 113 euroa kuukaudessa. Tämä on hurja lisäkulu: menetetyillä rahoilla voisin kahdeksan vuoden välein ostaa aivan uuden auton!

Autoa käytän pääasiassa työmatkoihin, kauppamatkoihin ja päiväkotimatkoihin. Näistä työmatkat ja kauppamatkat voisi periaatteessa hoitaa julkisilla, päiväkotimatkaa ei: joutuisin julkisten varassa käyttämään matkaan moninkertaisen ajan ja retuuttelemaan väsyneitä lapsia ja useita kasseja pitkin piennarta bussipysäkeille odottelemaan harvakseltaan kulkevaa dösää.

Työmatkaan menee nyt yhteen suuntaan noin 30 minuuttia. Julkisia käyttäen samaan matkaan menee 1 tunti 20 minuuttia. Eli jos luopuisin auton käytöstä, kuten nämä idiootit julkisten suosijat haluavat, menettäisin joka arkipäivä aikaa yhden tunnin ja 40 minuuttia, kuukaudessa melkein 36 tuntia, eli yhden työviikon. Tämä aika olisi poissa perheeltä, kodinhoidosta ja vapaa-ajasta. Toisaalta en käytännössä edes voisi kulkea työmatkoja julkisilla, koska päiväkoti menee kiinni kello 17, joten en mitenkään ehtisi ajoissa noutamaan lapsia, mikäli kulkisin metrolla ja junalla. Julkinen liikenne siis ei ole vaihtoehto edes parinkymmenen kilometrin päässä Helsingin keskustasta, tuskin paljon lähempänäkään.

Ja kuten edellä tässä ketjussa on selitetty, satelliittipaikannus on ongelmallinen tekniikan, moraalin ja tietosuojan puolesta. Koko esitys on absurdi autoveron poistoa lukuunottamatta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Dharma

Ei tässä auta kuin äänestää nämä kansalaisvihamieliset vallasta. Kuluttajat jo äänestivät Jorma Olillan Nokiasta.

Tauno-yksi

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.09.2013, 19:07:52
.....
Työmatkaan menee nyt yhteen suuntaan noin 30 minuuttia. Julkisia käyttäen samaan matkaan menee 1 tunti 20 minuuttia. Eli jos luopuisin auton käytöstä, kuten nämä idiootit julkisten suosijat haluavat, menettäisin joka arkipäivä aikaa yhden tunnin ja 40 minuuttia, kuukaudessa melkein 36 tuntia, eli yhden työviikon...

Juuri tätä minäkin tänään ihmettelin: Suorien kustannusten lisäksi minulla menisi 30min autoilun sijaan vajaat 3 tuntia julkisilla, kun niillä joutuu kiertämään ties mistä.Tämän lisäksi joutuisin myös työpäivän sisäiset ajot tekemään julkisilla, jolloin se vasta mielenkiintoiseksi menisikin - parin tunnin edestakaiseen matkaan abaut viisi tuntia maakuntia bussissa kierrellen.

Tajuavatko nuo lahopäät, kuinka valtava määrä tuottavaa työtä, arvonlisää ja verotuloja koko kansantaloudesta poistuisi, jos kaikki ryhdyttäisiin maleksimaan busseissa?!

Lisäksi ajatus jostain gps-seurannasta on kammottava.
Seinähullu hallitus.

dothefake

Tuleeko laite myös moottoripyöriin ja millainen maksu menee metsäpolkujen ajamisesta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: Tauno-yksi on 02.09.2013, 21:15:36
***
Tajuavatko nuo lahopäät, kuinka valtava määrä tuottavaa työtä, arvonlisää ja verotuloja koko kansantaloudesta poistuisi, jos kaikki ryhdyttäisiin maleksimaan busseissa?!

Lisäksi ajatus jostain gps-seurannasta on kammottava.

Yrittävät varmaan pitää sordiinon päällä tuon orwelliaanisen kaukovarjostushankkeen todellisesta luonteesta. Jokaista systeemiä, jota voi käyttää väärin, käytetään väärin. Tulevaisuudessa mokuilulla heikennetyn yhteiskunnan koheesion ja segregaation aiheuttamat levottomuudet luonnollisesti myös vaativat "tilapäisiä, ylimääräisiä" tarkennuksia lakiin siitä, kuinka pitkälle kyttäyksen voi ulottaa.

Seuraavissa vaaleissa kannattaa katsoa, ketä äänestää. Muutoin voipi käydä niin, että se jota äänestit, katsoo sinua 24/7.

E: tautologiaa poistettu.

Oami

Vanha aihe mutta otetaan nyt uusintana.

On totta että tiemaksuilla on liikenneteknisesti perusteltavissa oleva näkökanta, mutta ei sekään tällaista kyttäysjärjestelmää oikeuta, eikä sitä tällaisella kyttäysjärjestelmällä ole muuallakaan toteutettu. Ei myöskään sitä, että maksajiksi joutuvat nekin jotka eivät maksullisia teitä käytä.

Hyötyjänä tässä on ensisijaisesti monikansallinen elektroniikka- ja tietoliikenneteollisuus, ja maksajana suomalainen työläinen; ja sitäkin merkillisempää on että vasemmistolainen ministeri on ensimmäisten joukossa tätä ajamassa.

Mutta onpa tässä taas yksi syy lisää muistaa äänestää jatkossakin. Fiksusti.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Bill Milton Hicks Friedman

Tämän on pakko olla jokin savuverho.

Mitä muuta on meneillään ?

Joku ikävä päätös varmaan tehdään taustalla ja tämä stasi-tyylinen vakoilujärjestelmä haudataan julkisuudessa isolla äänellä, koska mitään näin älytön sekä räikeästi yksityisyyttä loukkaava systeemi ei voi mennä läpi.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

ämpee

Quote from: normi on 02.09.2013, 10:08:45
Ideanahan on valvoa sitä missä kukakin liikkuu, ilmeisesti autoihin tulisi jonkinlainen jäljitin...

GPS ja GSM laitteet yhdessä, eli GPS hoitaa paikannuksen ja GSM hoitaa tietojen lähettämisen.
Teleoperaattorit hierovat kämmeniään, sekä serverikauppiaat, että ohjelmiston valmistaja, ja myös laitteiston ylläpitäjä.
Viulut kustantaa autojen omistajat.

Verojäämää tuosta on vaikea hahmottaa, mutta 6c/km ja 3c/km on nopeasti tuhlattu, eikä kassaan kilahda kovinkaan paljoa.
Realiaikainen seuranta vaatii rankan laitteiston/henkilökuntaa, eikä se laskujen lähettäminenkään aivan ilmaista ole.
Laitteistokin maksaa, tosin maksaa mutta kenelle ?
Lisäksi tarvitaan laitteistoa valvomaan laitteistoa, muuten ne "radioluteet" ovat aina joko "rikki", tai rikki, tai muuten vain jossain muualla kuin autossa.

Koottujen tietojen väärinkäyttö tulee väistämättä sekin eteen...

Seuraava askel luonnollisesti olisi kansalaisvalvontalaitteisto, kilometrivalvontaa vain hivenen laajennettaisiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

MW

Niin vitun kuolleena syntynyt ajatus, GPS-kaukovarjostus. Innostaa ryhtyä outlaw-autoilijaksi: aina parin satasen käryttävä paskakasa alla, tilanteessa pako, ajoneuvon hylkäys ja hatkat. Donitsipojat jaksa mihinkään lähteä ratin ja kaukovarjostimen takaa, ulkona voi sataa.