News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kysy maahanmuuttajalta!

Started by Maanmurtaja, 24.03.2013, 15:38:23

Previous topic - Next topic

Joopa

Quote from: siviilitarkkailija on 28.03.2013, 09:34:45
QuoteOlen maahanmuuttaja. Kysykää minulta mitä haluatte, mutta asiallisesti!

Jahas. Oletan että tulija on perehtynyt Iranin tilanteeseen hieman paremmin.

Koska Iran saa valmistettua ydinaseen ja mitä se sillä tekee. Ei kiinnosta päivämäärän tarkkuus vaan vuodet piisaavat.

Onko tavallisista iranilaisista kivaa katsella vaikkapa homoseksuaalin tai ateistin teloittamista?
Just joo. Yritä tässä nyt sitten keskustella asiallisesti.

Miksi oletetaan että maahanmuuttajan pitäisi olla perehtynyt jotenkin poikkeuksellisen syvällisesti lähtömaansa asioihin vuosienkin kuluttua sieltä poistumisesta?

Vähän epäilen ettei koko Iranista löydy vastausta ensimmäiseen kysymykseen, joten miksi 10 vuotta sitten sieltä lähteneellä pitäisi olla? Vai oletatko, että kyseessä on joku ulkomailta salaa Irania hallitseva piilokuningas?

siviilitarkkailija

QuoteMiksi oletetaan että maahanmuuttajan pitäisi olla perehtynyt jotenkin poikkeuksellisen syvällisesti lähtömaansa asioihin vuosienkin kuluttua sieltä poistumisesta?

Oletan että tulija on perehtynyt Iranin tilanteeseen hieman paremmin.

Huomaatko eron omassa kirjoituksessasi ja siinä mitä minä kirjoitin. Ovat kaksi aivan eri asiaa.

Annetaan henkilön itsensä päättää mitä vastaa vai vastaako mitään. Minä en kysy mitään eksaktia asiaa vaan yleisen näkemyksen asiaan johon maasta lähtenyt henkilö kykenee halutessaan antamaan sellaisen vastauksen mikä haluaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 10:52:19

Miksi oletetaan että maahanmuuttajan pitäisi olla perehtynyt jotenkin poikkeuksellisen syvällisesti lähtömaansa asioihin vuosienkin kuluttua sieltä poistumisesta?

Vähän epäilen ettei koko Iranista löydy vastausta ensimmäiseen kysymykseen, joten miksi 10 vuotta sitten sieltä lähteneellä pitäisi olla? Vai oletatko, että kyseessä on joku ulkomailta salaa Irania hallitseva piilokuningas?

Jos esiinnyt täällä jonkinlaisena oman maasi asiantuntijana, niin kyllähän sinulla tulisi olla kotimaastasi aika hyvät perustiedot.  :roll:

Olet siis 10 vuotta sitten lähtenyt kotimaastasi pakoon? Vähän aikaa sitten kirjoitit, että olet asunut Suomessa 9 vuotta. Miten se nyt taas olikaan?  :o

Tommi Korhonen

Hyvän kuuloista juttua, tietoa, anekdootteja ja kieltä. Kiva kuulla ja tervetuloa.
Valitettavasti muutamat pilaavat muiden mainetta, ja meilläkin on täällä omat pirjomme, joten pientä skeptisyyttä voi olla ilmassa.

Saatko ennakkoluulojen vastineeksi hyvää ja reilua kohtelua kun käy ilmi että et ole kiihkomuslimi, olet töissä ja puhut hyvää suomea? Puhutko yhtä hyvin kuin kirjoitat?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Joopa

Quote from: siviilitarkkailija on 28.03.2013, 11:38:23
QuoteMiksi oletetaan että maahanmuuttajan pitäisi olla perehtynyt jotenkin poikkeuksellisen syvällisesti lähtömaansa asioihin vuosienkin kuluttua sieltä poistumisesta?

Oletan että tulija on perehtynyt Iranin tilanteeseen hieman paremmin.

Huomaatko eron omassa kirjoituksessasi ja siinä mitä minä kirjoitin. Ovat kaksi aivan eri asiaa.

Annetaan henkilön itsensä päättää mitä vastaa vai vastaako mitään. Minä en kysy mitään eksaktia asiaa vaan yleisen näkemyksen asiaan johon maasta lähtenyt henkilö kykenee halutessaan antamaan sellaisen vastauksen mikä haluaa.
Poikkeuksellisen syvällisesti viittasi juuri tuohon ensimmäiseen kysmykseesi. Vai väitätkö, että perus Iranilainen kaduntallaaja osaa sanoa minä vuonna ydinase valmistuu ja mitä sillä sitten tehdään? Kyllä tuo minusta aika eksaktia tietoa edellytti. Toki mahdollinen (ja todennäköinen) vastaus sitten voikin olla "ei hajuakaan".

Joopa

Quote from: Micke90 on 28.03.2013, 11:50:31
Quote from: Joopa on 28.03.2013, 10:52:19

Jos esiinnyt täällä jonkinlaisena oman maasi asiantuntijana, niin kyllähän sinulla tulisi olla kotimaastasi aika hyvät perustiedot.  :roll:

Olet siis 10 vuotta sitten lähtenyt kotimaastasi pakoon? Vähän aikaa sitten kirjoitit, että olet asunut Suomessa 9 vuotta. Miten se nyt taas olikaan?  :o
Siis nyt lainasit väärän ihmisen tekstiä, minä en ole ketjun aloittaja. Minä ihmettelin yleisesti miksi maahanmuuttajalla pitäisi olla vähintään erinomaiset tiedot lähtömaastaan vuosienkin kuluttua poistumisesta vaikka keskivertosuomalaisella ei tällaisia tietoja Suomesta ole vaikka asuu täällä. Helvetin iso prosentti suomalaisita ei edes osaa sanoa mitkä puolueet on hallituksessa. Miksi maahanmuuttajan pitäisi olla paljon perehtyneempi? Onko tässä jokin kaksoisstandardi?

Minusta maanmurtaja ei ole esiintynyt täällä minkäänlaisena oman maansa asiantuntijana.

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 13:12:57

Siis nyt lainasit väärän ihmisen tekstiä, minä en ole ketjun aloittaja.

Minusta maanmurtaja ei ole esiintynyt täällä minkäänlaisena oman maansa asiantuntijana.

Sori. Olen vähän huonosti seuraanut tätä ketjua eikä se ole mielestäni tärkeä.

Maanmurtaja kuitenkin aloitti tällaisen "kysy mamulta"-ketjun, joten olettaisin, että hän on (ainakin omasta mielestään) jonkinlainen asiantuntija.

Olemme siis saaneet Hommaan ikioman mamukonsultin!  ;D

Joopa

Quote from: Micke90 on 28.03.2013, 13:19:47
Quote from: Joopa on 28.03.2013, 13:12:57

Siis nyt lainasit väärän ihmisen tekstiä, minä en ole ketjun aloittaja.

Sori. Olen vähän huonosti seuraanut tätä ketjua eikä se ole mielestäni tärkeä.

Maanmurtaja kuitenkin aloitti tällaisen "kysy mamulta"-ketjun, joten olettaisin, että hän on (ainakin omasta mielestään) jonkinlainen asiantuntija.

Olemme siis saaneet Hommaan ikioman mamukonsultin!  ;D
Aika varmasti onkin asiantuntija sen suhteen millaista on olla maahanmuuttaja Suomessa. Tuskin kuitenkaan Iranin tilanteen asiantuntija.

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 17:55:05
Aika varmasti onkin asiantuntija sen suhteen millaista on olla maahanmuuttaja Suomessa. Tuskin kuitenkaan Iranin tilanteen asiantuntija.

Vaikka on sieltä lähtöisin?  :o

Joopa

Quote from: Micke90 on 28.03.2013, 18:08:18
Quote from: Joopa on 28.03.2013, 17:55:05

Vaikka on sieltä lähtöisin?  :o
Aivan. Miksi hän olisi Iranin tilanteen asiantuntija pelkän entisen kotimaansa vuoksi? Kotimaansa, josta hän on poistunut alle 12 vuotiaana?

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 18:33:55
Aivan. Miksi hän olisi Iranin tilanteen asiantuntija pelkän entisen kotimaansa vuoksi? Kotimaansa, josta hän on poistunut alle 12 vuotiaana?

Ööh?  :o

Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 16:30:07
Olen nyt 26-vuotias, asunut suomessa 9-vuotta. En aio muuttaa takaisin, koska minulla ei ole enää mitään elämää siellä. En voi edes käydä kotimaassa, koska minut pakotetaan armeijaan saman tien. Saudi-Arabiasta en tiedä, mutta mielestäni Iranin hallitus on tällä hetkellä suurin uhka koko ihmiskunnalle.

Joopa

Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 16:07:43

Se on tosi pitkä tarina, mutta yritän kirjoittaa lyhyesti...

Itse en päättänyt Suomeen muutosta. Olen iranilainen, olin lapsi kun muutimme äidin ja sisarusten kanssa Turkkiin koska äidillä ja hänen perheellä on poiliittisia ongelmia. Siellä hakeuduimme kiintiöpakolaiseksi. YK hylkäsi hakemuksen 2 kertaa ja ja siihen meni tasan 5-vuotta, että saimme 2 kielteistä päätöstä.

Viiden vuoden jälkeen saimme vihdoin myönteisen päätöksen ja oli aika lähteä kolmanteen maahan eli USA:han, koska suku asuu ja on asunut siellä vuosikymmenet. USA ei hyväksynyt meitä, koska äidin iranilainen passi meni umpeen (5-v voimassaoloaika) ja yleensä USA on tosi tarkka passiasioiden kanssa... eli asuimme passin voimassaoloajan ulkopuolella laittomasti Turkissa.

Turkin poliisi nappasi minut kun olin menossa töihin (kyllä, aloin tekemään 12-vuotiaana töitä, koska Turkissa 3kk turistiviisumilla asuva ei saa opiskella) ja koska minulla ei ollut henkkaria niin jouduin putkaan. Samoin myös äiti ja sisarukset parin päivän jälkeen.  Oli kriittinen tilanne, koska Turkin poliisi olisi voinut karkottaa suoraan Iraniin ihan milloin tahansa, mutta YK yritti suojella meitä. Silloin saimme kuulla, että meidät on järjestetty Suomeen ja lentoliput on valmiita jne... Meidät vietiin poliisiautolla lentokentälle suoraan putkasta. Kaikki omaisuus, historia, kuvat, vaatteet, asiakirjat... jäi sinne.
Jos hän on muuttanut lapsena Iranista Turkkiin ja Turkissa poliisi napannut 12 vuotiaana töihin mennessä, niin hän on poistunut kotimaastaan alle 12 vuotiaana.

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 18:40:58
Jos hän on muuttanut lapsena Iranista Turkkiin ja Turkissa poliisi napannut 12 vuotiaana töihin mennessä, niin hän on poistunut kotimaastaan alle 12 vuotiaana.

No, luulisi kuitenkin kotimaan tapahtumien kiinnostavan niin paljon, että uutisia tulisi seurattua.  :o

Joopa

Quote from: Micke90 on 28.03.2013, 18:53:55
Quote from: Joopa on 28.03.2013, 18:40:58

No, luulisi kuitenkin kotimaan tapahtumien kiinnostavan niin paljon, että uutisia tulisi seurattua.  :o
Vaikka uutisia seuraisikin, niin en ole havainnut Iranin avoimesti tiedottavan ydinaseohjelmastaan, sen etenemisestä saati siitä mitä sillä ydinaseella aikovat tehdä.

Micke90

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 18:59:52
Vaikka uutisia seuraisikin, niin en ole havainnut Iranin avoimesti tiedottavan ydinaseohjelmastaan, sen etenemisestä saati siitä mitä sillä ydinaseella aikovat tehdä.

En ole sellaista kysynytkään. Kai hän kuitenkin tietää jotain iranilaisesta kulttuurista, taloudesta, politiikasta, kansan mielipiteistä, yleisestä ilmapiiristä jne?

Francis Unpope

Me olemme päästäneet teidät (muslimit) maahamme ja olemme olleet teille ystävällisiä ja usein elättäneet teidät mutta silti useat teistä vihaavat ja halveksivat meitä, minkä osoitus on muslimien suorittamat rikokset suomalaisia kohtaan. Miksi te olette kiittämättömiä ja röyhkeitä ?

Joopa

Quote from: Micke90 on 28.03.2013, 19:04:01
Quote from: Joopa on 28.03.2013, 18:59:52

En ole sellaista kysynytkään. Kai hän kuitenkin tietää jotain iranilaisesta kulttuurista, taloudesta, politiikasta, kansan mielipiteistä, yleisestä ilmapiiristä jne?
Et sinä, mutta tästä tämä lähti:
Quote from: siviilitarkkailija on 28.03.2013, 09:34:45

Jahas. Oletan että tulija on perehtynyt Iranin tilanteeseen hieman paremmin.

Koska Iran saa valmistettua ydinaseen ja mitä se sillä tekee. Ei kiinnosta päivämäärän tarkkuus vaan vuodet piisaavat.

Onko tavallisista iranilaisista kivaa katsella vaikkapa homoseksuaalin tai ateistin teloittamista?

Toisaalta miten hän voisi olla kovin tietoinen myöskään esim. Iranin kansan mielipiteistä tai yleisestä ilmapiiristä kun ei ole Iranissa ollut ainakaan 14 vuoteen? Sen tietysti, minkä uutisista kuulee, mutta se on aika lailla vähäistä ja lähteen mukaan värittynyttä. Iran kun ei ole tunnettu avoimesta tiedotuspolitiikastaan yhtään minkään suhteen.

Joopa

Quote from: Francis Unpope on 28.03.2013, 19:09:53
Me olemme päästäneet teidät (muslimit) maahamme ja olemme olleet teille ystävällisiä ja usein elättäneet teidät mutta silti useat teistä vihaavat ja halveksivat meitä, minkä osoitus on muslimien suorittamat rikokset suomalaisia kohtaan. Miksi te olette kiittämättömiä ja röyhkeitä ?
Lukisit ketjua edes vähän ennekuin kysyt. Maanmurtaja on moneen kertaan sanonut ettei ole muslimi.

Emo

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 19:19:34
Lukisit ketjua edes vähän ennekuin kysyt. Maanmurtaja on moneen kertaan sanonut ettei ole muslimi.

Ehkä hän kysyy muslimimaahanmuuttajilta tuota, eikös nimimerkki "me" käynytkin ketjussa kääntymässä?

Joopa

Quote from: Emo on 28.03.2013, 19:22:50

Ehkä hän kysyy muslimimaahanmuuttajilta tuota, eikös nimimerkki "me" käynytkin ketjussa kääntymässä?
Eipä nimimerkki "me" pyytänyt kyselemään häneltä mitään. 

guest8788

Onneksi olkoon; kokonainen sivu pelkkää öyhötystä (ehkä enemmänkin - ei maksa vaivaa lukea pidemmälle)

Emo

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 19:27:23

Kai siltäkin silti saa kysyä? Ja vaikka olisi vähän huonolla ketjun lukemisella kysymys kysyttykin niin so what?

Joopa

Quote from: Emo on 28.03.2013, 19:43:51

Kai siltäkin silti saa kysyä? Ja vaikka olisi vähän huonolla ketjun lukemisella kysymys kysyttykin niin so what?
Niinpä, miksi lukea mitään kun ilmankin voi ölistä öyhöttää.

Joopa

Quote from: MrFinland on 28.03.2013, 19:36:37
Onneksi olkoon; kokonainen sivu pelkkää öyhötystä (ehkä enemmänkin - ei maksa vaivaa lukea pidemmälle)
Kiitos, googlasin öyhötyksen ja löysin hikipedian hompanssi -sivun. Mahtavuutta. ;D

Emo

Quote from: Joopa on 28.03.2013, 19:50:38
Quote from: Emo on 28.03.2013, 19:43:51

Niinpä, miksi lukea mitään kun ilmankin voi ölistä.

Vastauksetkin ovat tässä ketjussa mitä sattuu, joten en jaksaisi noista kysymyksistäkään noin kovasti vouhottaa.

Francis Unpope

Luulisi että minulla on oikeus öyhöttää omassa maassani, minä kuten vanhempani ja esivanhempani olemme elättäneet itsemme ja perheemme huolimatta vaikeuksista emmekä ole  vaatineet muita elättämään meitä tai muuttamaan tapojaan koska ne eivät meille sovi.
Minua ei kiinnosta lukea sivutolkulla nillitystä olemattomasta rasismista vaan haluan tietää miksi röyhkimykset kuvittelevat olevansa parempia kuin suomalaiset ja miksi meidän pitäisi elättää ja sietää näitä röyhkimyksiä ?

Pölähti musta savu ja Francis poistuu kaksoisnickinä foorumilta.

Joopa

Maanmurtaja on työssäkäyvä ei-muslimi, joten et elätä häntä. Kysy joltain jota elätät.

Tommi Korhonen

No, kohde ei kuitenkaan ole oikea. Mies ei ole muslimi. Ja tässä vaiheessa myös ilmeisesti kansalainen ja itsensä elättävä, joten... Etpä voisi paljoa vääremmässä paikassa öyhöttää.

Kysymys kyllä voi olla validi, mutta kysymystapa tekee siitä epäkorrektin, epäkohteliaan ja tilanteeseen sopimattoman. Mene kysymään tuollaisia siltä kiihkomuslimisaarnaajalta joka on nyt Suomessa.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Emo

Quote from: Francis Unpope on 28.03.2013, 20:20:13
Luulisi että minulla on oikeus öyhöttää omassa maassani, minä kuten vanhempani ja esivanhempani olemme elättäneet itsemme ja perheemme huolimatta vaikeuksista emmekä ole  vaatineet muita elättämään meitä tai muuttamaan tapojaan koska ne eivät meille sovi.
Minua ei kiinnosta lukea sivutolkulla nillitystä olemattomasta rasismista vaan haluan tietää miksi röyhkimykset kuvittelevat olevansa parempia kuin suomalaiset ja miksi meidän pitäisi elättää ja sietää näitä röyhkimyksiä ?

Luulisi tämän kysymyksen esittämisen tosiaan olevan sallittua. Vastatkoon, kuka loukkaantumiseltaan kykenee.

Aloittaja väittää olevansa ei-muslimi, mutta olin islamsympatioita hänenkin purkauksistaan haistelevinani. Ja selvää juutalaisvastaisuutta. Mikä vähän mietityttää, että noin kovasti muslimeja ymmärretään, kun kuitenkin niitä pakoon on muka Iranista lähdetty.

Quote from: Maanmurtaja on 25.03.2013, 22:38:21Tämä Shayesteh ja sen kaltaiset on kyllä nähty paljon. Se joka muuttaa uskontoaan yhdellä silmänräpäyksellä, häntä kutsutaan "Kristitympi kuin Paavi" ja minunn mielestä pahempi kuin ääri-islamisti. Ja on kyllä tämän kaltaiset ollut kaveripiirissäni. Vaikka itse en ole muslimi, en voi käsittää mitä näiden päässä liikkuu.

^ Tuo ei tosiaankaan kuullosta uskonnottoman puheelta (uskonnottomaksihan hän itseään väitti). Aloittajan mukaan siis kristityksi kääntynyt muslimi on pahempi kuin ääri-islamisti. Tuohan kuullostaa suoraan Koraanin opetuksien mukaiselta tuo toteamus. Missään tapauksessa USKONNOTON IHMINEN EI AJATTELE NOIN.
Uskonnoton ihminen ei reagoi noin tunteella siihen, että joku vaihtaa yhden uskonnon toiseen uskontoon; uskonnottoman näkökulmastahan  KAIKKI uskonnot ovat yhtä typeriä. Hänelle on sinänsä sama ketä joku kumartaa.
Silti uskonnotonkin ymmärtää joidenkin uskontojen olevan vähemmän haitallisia ja toisten olevan hyvinkin haitallisia yhteiskunnalle ja ihmisoikeuksille.

Joopa

Alkaa oikeesti tuntua vähemmän ja vähemmän vitsiltä se hikipedian hompanssimäärittely... :roll: