News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kysy maahanmuuttajalta!

Started by Maanmurtaja, 24.03.2013, 15:38:23

Previous topic - Next topic

Maanmurtaja

Quote from: veikko1980 on 24.03.2013, 19:51:27
Iranin kansa alkaa olla sairaan väsynyt (kuva) ja regiimin toimista, totta?

Iranilaiset ovat suht fiksuja ja koulutettuja nykyään, totta?

Naiset sutivat ja revittävät jotta he pääsisivät näyttämään runkoaan, totta?

Kyllä on kyllästynyt kansa. Se nähtiin 2009 kun presidentti"vaaleissa" valittiin sama apina. Seuraavana päivänä miljoonat lähti marssimaan pääkaupungin kaduille ilman väkivaltaa, mutta valtio vastasi väkivallalla.

http://www.youtube.com/watch?v=nifgnonH-BU

-PPT-

Iranhan oli ennen v1979 verrattain edistyksellinen maa. Totta kai Shaahi oli diktaattori mutta ei sen pahempi kuin nykyiset ajatollahit.

Islamhan on Arabian niemimaan uskonto. Kaikkialla muualla se on väkisin pakotettua tuontitavaraa vähän samalla tavalla kuin kristinuskokin esim Suomessa.

desperaato

Quote from: junakohtaus on 24.03.2013, 17:04:35
Myös ylläpidon puolesta tervetuloa rupattelemaan.

Pöhlö! Se on jo toitotettu teve tulleeks. Lue ketku ennen kun avaudut!

Myrkkymies

Tervetuloa foorumille.

Mitä mieltä olet siitä, että maahanmuuttajat voivat halutessaan elää tukien varassa hyvin pitkään?
Onko Iranin hallitus oikeasti paha?
Ja vielä pakollinen: Oletko kokenut rasismia.

Nummisuutari

Tere ja hieno homma kun olet tullut foorumille!

En esitä vielä kysymyksiä, mutta olen lukenut ilolla vastauksiasi! Ihmiset, joilla on mielipiteet ja perusteluakin löytyy, ansaitsevat kiitoksen. Anna tulla sydämesi pohjasta ja ole valmis myös uusiin näkökulmiin!

Ps. Nimimerkistäsi tulee mieleen 'Maanmurtama'.

Myrskyn jälkeen ei välttämättä tule poutasää.

Tabula Rasa

Mitä osaat kertoa meille persilaisesta kulttuurista ja iranista, miten siellä suhtaudutaan islamiin?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

veikko1980

Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 20:13:02

Naiset sutivat ja revittävät jotta he pääsisivät näyttämään runkoaan, totta? 8)

Kyllä on kyllästynyt kansa. Se nähtiin 2009 kun presidentti"vaaleissa" valittiin sama apina. Seuraavana päivänä miljoonat lähti marssimaan pääkaupungin kaduille ilman väkivaltaa, mutta valtio vastasi väkivallalla.

regiimillä on rankkaa näin netin aikakaudella, eiks siellä lakkauteta suunnilleen yksi tai enemmän lehtiä viikossa siis valtion johto ajaa ne alas?

Olen kuullut et Iran on blogirikkaimpia maita maailmassa, totta?
monikulttuuri vie terveyteni

veikko1980

vetääks suomalaiset sun mielestä liikaa vinkkua?  :facepalm:

Haplotaxida

Jäin tuumailemaan sitä, että jos opetusta oli vain suomen kielellä, niin miten ymmärsit siitä yhtään mitään? Jos jotain maahanmuuttajilta voisin yleisluontoisesti kysäistä, niin vaikkapa sitä, että käsiteltiinkö kotoutumisvaiheessa jokamiehenoikeuksia ja veikö kukaan tutustumaan suomalaiseen luontoon?

Quote.. Jokamiehenoikeudet ovat laajimmat Pohjoismaissa, joissa vapaa liikkuminen luonnossa, marjastaminen ja sienestäminen ovat keskeinen osa kulttuuria. Tiheämmin asutuissa maissa oikeudet ovat huomattavasti rajatummat. Siksi jokamiehenoikeudet hämmästyttävät, eikä niitä ole helppo hahmottaa oikein.

Meillä oikeudet koskevat liikkumista ja oleskelua luonnossa, tulentekoa ja leiriytymistä, kalastus- ja metsästysmahdollisuuksia, koirien ja kissojen liikkumista, luonnontuotteiden keräämistä, roskaamista ja ajamista yleisten teiden ulkopuolella.

Yksi monista maahanmuuttajille koulutusta järjestävistä oppilaitoksista on Helsingin aikuisopisto. Koulutussuunnittelija Sirpa Rönkön mukaan maahanmuuttajan ensimmäinen ymmärtämisen este on jo käsite itsessään. ..

- Jokamiehenoikeudet – keille itsestään selviä? (Sivistys)
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Maanmurtaja

Quote from: Myrkkymies on 24.03.2013, 20:31:52
Tervetuloa foorumille.

Mitä mieltä olet siitä, että maahanmuuttajat voivat halutessaan elää tukien varassa hyvin pitkään?
Onko Iranin hallitus oikeasti paha?
Ja vielä pakollinen: Oletko kokenut rasismia.

Kiitos!

Hyvä kysymys. Jos ei päättäjät osaa vastata niin en minäkään. En tietenkään haluaisi, että joku laiska elätti olettaisi, että minun verorahat olisi hänelle "kuukausipalkkaa".
Iranissa ei ole enää hallitusta. Siellä on tällä hetkellä "kuka syö nopeasti mitäkin ja minkäkin verran"-meininkiä. Mafiaa siis.

Rasismia olen kokenut, muttei niin isoja tapauksia, että vaikuttaisi minun elämään. Ennakkoluuloja taas olen kokenut paljon ja on jokapäiväistä minulle töissä. Rasismi ja ennakkoluulo on minulle kaksi eri asiaa.

Maanmurtaja

Quote from: Nummisuutari on 24.03.2013, 20:32:17
Tere ja hieno homma kun olet tullut foorumille!

En esitä vielä kysymyksiä, mutta olen lukenut ilolla vastauksiasi! Ihmiset, joilla on mielipiteet ja perusteluakin löytyy, ansaitsevat kiitoksen. Anna tulla sydämesi pohjasta ja ole valmis myös uusiin näkökulmiin!

Ps. Nimimerkistäsi tulee mieleen 'Maanmurtama'.

Kiitos ja vastaan mielelläni :)

Maanmurtaja

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 24.03.2013, 20:32:29
Mitä osaat kertoa meille persilaisesta kulttuurista ja iranista, miten siellä suhtaudutaan islamiin?

Lyhyesti voin kertoa esim. meidän uudestavuodesta. Se on tähtitieteellisen kevään ensimmäinen päivä (kevätpäiväntasaus) ja sitä juhlittiin jo keskiviikkona. Ei liity mihinkään uskontoon ja on juhlittu jo yli 3000-vuotta. Sitä yritettiin hajottaa islamin hyökättyä persiaan, mutta siitä ei luovuttu ja se on vieläkin Iranin virallinen uusivuosi.

Maanmurtaja

Quote from: veikko1980 on 24.03.2013, 20:33:18

regiimillä on rankkaa näin netin aikakaudella, eiks siellä lakkauteta suunnilleen yksi tai enemmän lehtiä viikossa siis valtion johto ajaa ne alas?

Siellä on ehkä maailman hitain nettiyhteys ja pahenee koko ajan. Nykyään ne mainostaa "kansallista internettiä" eli maan sisäinen verkko koska Youtube, Facebook, Twitter jne. on blokattu, mutta ihmiset osaa aina kiertää ne estot.

Quote from: veikko1980 on 24.03.2013, 20:34:58

Kyllä :D

Maanmurtaja

Quote from: Haplotaxida on 24.03.2013, 20:46:10
Jäin tuumailemaan sitä, että jos opetusta oli vain suomen kielellä, niin miten ymmärsit siitä yhtään mitään? Jos jotain maahanmuuttajilta voisin yleisluontoisesti kysäistä, niin vaikkapa sitä, että käsiteltiinkö kotoutumisvaiheessa jokamiehenoikeuksia ja veikö kukaan tutustumaan suomalaiseen luontoon?

Quote.. Jokamiehenoikeudet ovat laajimmat Pohjoismaissa, joissa vapaa liikkuminen luonnossa, marjastaminen ja sienestäminen ovat keskeinen osa kulttuuria. Tiheämmin asutuissa maissa oikeudet ovat huomattavasti rajatummat. Siksi jokamiehenoikeudet hämmästyttävät, eikä niitä ole helppo hahmottaa oikein.

Meillä oikeudet koskevat liikkumista ja oleskelua luonnossa, tulentekoa ja leiriytymistä, kalastus- ja metsästysmahdollisuuksia, koirien ja kissojen liikkumista, luonnontuotteiden keräämistä, roskaamista ja ajamista yleisten teiden ulkopuolella.

Yksi monista maahanmuuttajille koulutusta järjestävistä oppilaitoksista on Helsingin aikuisopisto. Koulutussuunnittelija Sirpa Rönkön mukaan maahanmuuttajan ensimmäinen ymmärtämisen este on jo käsite itsessään. ..

- Jokamiehenoikeudet – keille itsestään selviä? (Sivistys)

Kyllä oli niitä entisiä iranilaisia lapsia jotka osasivat vähän suomea niin ne auttoivat. Ei muuten ollut hajuakaan mitä se opettaja puhui. Ja ei meitä mihinkään luontoon viety :D Mutta muistan kun käytiin pari kertaa uskonnon tunneilla "tutustumassa".

veikko1980

Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 21:03:38
Quote from: veikko1980 on 24.03.2013, 20:33:18

Siellä on ehkä maailman hitain nettiyhteys ja pahenee koko ajan. Nykyään ne mainostaa "kansallista internettiä" eli maan sisäinen verkko koska Youtube, Facebook, Twitter jne. on blokattu, mutta ihmiset osaa aina kiertää ne estot.

Quote from: veikko1980 on 24.03.2013, 20:34:58

Kyllä :D

viina on viisasten juoma=suomalaiset ovat  siis viisaita

Maanmurtaja

Quote from: maallemuuttaja on 24.03.2013, 17:05:20
Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 15:38:23
Hei!

Olen maahanmuuttaja. Kysykää minulta mitä haluatte, mutta asiallisesti!  ;)

Kiitos!

Tervetuloa!

Mitä toivot, että oppisimme sinulta?

Kiitos ja pahoittelut, etten huomannut viestiäsi aiemmin.

En halua opettaa kenellekään mitään.

Haluan vain ennakkoluulot pois.
Haluan, että jos jokin asia jää epäselväksi, minulta kysytään ilman, että minua tuomitaan.

Otan mieluummin kysymyksiä vastaan, kuin ennakkoluuloisia katseita.  :)

Emo

Quote from: Maanmurtaja on 25.03.2013, 18:43:56

Haluan, että jos jokin asia jää epäselväksi, minulta kysytään ilman, että minua tuomitaan.

Ei sinua ehkä tuomitakaan, olet töissä jne.
Mutta ei suvaitsevaisuus sinun vuoksesi säteile muille, se on henkilökohtaista. Eli ei kukaan toinen mamu säästy ennakkoluuloilta vain siksi, että sinä olet ok. Mamut ovat kaikki yksittäistapauksia  :)

Möhömaha

Quote from: Maanmurtaja on 24.03.2013, 16:07:43
Silloin saimme kuulla, että meidät on järjestetty Suomeen ja lentoliput on valmiita jne...

Oliko lentokoneruoka varmasti Halal ?

Jos ei ollut, niin ehdottomasti pitää valittaa vähemmistövaltuutetulle:
Vähemmistövaltuutetun puoleen voi kääntyä esimerkiksi, jos on omakohtaisesti kokenut etnistä syrjintää tai on muuten havainnut sitä tapahtuvan

Vähemmistövaltuutettuna toimii Eva Biaudet. Apunaan hänellä on 11 henkilön toimisto

Asiakaspalvelunumero: 071 878 8666

Toimiston henkilökunta:
Vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet
Toimistopäällikkö Rainer Hiltunen
Ylitarkastaja Said Aden
Ylitarkastaja Mikko Joronen
Ylitarkastaja Päivi Keskitalo
Ylitarkastaja Pirjo Kruskopf
Osastosihteeri Elena Leinonen
Osastosihteeri Mari Mononen
Ylitarkastaja Venla Roth
Suunnittelija Hanna Seppä
Tiedottaja Maria Swanljung

http://www.ofm.fi/fi/vahemmistovaltuutettu/yhteystiedot
Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

Maanmurtaja

Quote from: Emo on 25.03.2013, 18:47:57

Mutta ei suvaitsevaisuus sinun vuoksesi säteile muille, se on henkilökohtaista. Eli ei kukaan toinen mamu säästy ennakkoluuloilta vain siksi, että sinä olet ok. Mamut ovat kaikki yksittäistapauksia  :)

Vaikka olen työssäkäyvä asiakaspalvelija jne., koen melkein joka toinen päivä ennakkoluuloisia asenteita ulkonäköni takia ilman, että minun ammattitaitojani otetaan huomioon.

Emo

Quote from: Maanmurtaja on 25.03.2013, 19:17:09

Vaikka olen työssäkäyvä asiakaspalvelija jne., koen melkein joka toinen päivä ennakkoluuloisia asenteita ulkonäköni takia ilman, että minun ammattitaitojani otetaan huomioon.

Sille ei voi mitään. Luuletko ettei minua töllisteltäisi Iranissa? Jo pelkästään naissukupuoleni toisi minulle epämiellyttävää erikoiskohtelua.

Mielestäni se on teissä mamuissa kaikkein kummallisinta, että te tulette tänne omista rasistisista, ennakkoluuloisista maistanne, ja kuvittelette löytävänne täältä IHAN TOISEN IHMISLAJIN!

On sinunkin silti ilmeisesti parempi meillä, kuin omassa maassasi?

Goman

Jos olisit täysin samassa työssä, mutta olisit muuttanut Japanista, normaalina japanilaisena, niin myös silloin kohtaisit  ennakkoluuloisia asenteita. Vain sen takia että olisit erilainen, vieras.

Ihmisellä on luontainen reaktio epäillä vieraita, rodusta tai väristä riippumatta.
Näin on aina ollut, ja näin tulee aina olemaan.

Joopa

Miten nämä ennakkoluuloiset asenteet ilmenevät?

guest8788

Öyhötysmittari hieman väräjää...

Maanmurtaja: onko tuttavapiirissäsi paljon iranilaisia/iranilaisperäisiä/persialaisia? Ovatko Abbas Kiarostamin ja Asghar Farhadin hienot elokuvat tuttuja?

Maanmurtaja

Quote from: Emo on 25.03.2013, 19:34:46

Sille ei voi mitään. Luuletko ettei minua töllisteltäisi Iranissa? Jo pelkästään naissukupuoleni toisi minulle epämiellyttävää erikoiskohtelua.

Mielestäni se on teissä mamuissa kaikkein kummallisinta, että te tulette tänne omista rasistisista, ennakkoluuloisista maistanne, ja kuvittelette löytävänne täältä IHAN TOISEN IHMISLAJIN!

On sinunkin silti ilmeisesti parempi meillä, kuin omassa maassasi?

En puhunut rasismista, enkä väittänyt, että Suomi on rasistinen maa. Mutta voisitko kertoa tarkemmin, mitkä ne "meidän omat rasistiset maat" ovat? Oletko käynyt esim. Iranissa? Kerro kokemuksistasi jos olet käynyt.

Tietääkseni Iranissa eurooppalaisia otetaan hyvin vastaan ja kohdellaan aina tervetulleina vieraina.

Ja kyllä, minun on parempi olla täällä, kuin Iranissa, mutta ihan eri syistä.

Quote from: Goman on 25.03.2013, 19:41:31

Jos olisit täysin samassa työssä, mutta olisit muuttanut Japanista, normaalina japanilaisena, niin myös silloin kohtaisit  ennakkoluuloisia asenteita. Vain sen takia että olisit erilainen, vieras.

Ihmisellä on luontainen reaktio epäillä vieraita, rodusta tai väristä riippumatta.
Näin on aina ollut, ja näin tulee aina olemaan.

Olen samaa mieltä. Ennakkoluuloja on jokaisessa maassa. Mutta se tunne kun joudut sen kohteeksi on sanoinkuvaamaton. Sen takia avasin tämän ketjun, että voitte kysellä asioita ilman että saisitte "rasismisyytteet" ;)

Quote from: Joopa on 25.03.2013, 19:59:57

Miten nämä ennakkoluuloiset asenteet ilmenevät?

Yksi ärsyttävin tapaus:
Eräs vähän aikuisempi rouva-asiakas kyseli kollegaltani, että "miksi otitte tämän tyypin tänne töihin, kun sen kaltaiset raiskaavat meidän naisia?".

Maanmurtaja

Quote from: MrFinland on 25.03.2013, 20:32:31
Öyhötysmittari hieman väräjää...

Maanmurtaja: onko tuttavapiirissäsi paljon iranilaisia/iranilaisperäisiä/persialaisia? Ovatko Abbas Kiarostamin ja Asghar Farhadin hienot elokuvat tuttuja?

On kyllä perhe ja pari tuttavaa täällä Suomessa. Kyllä Kiarostami on hyvä dokumenttitekijä ja Farhadista suosittelen esim. Nader ja Simin ja About Elly -elokuvia :)

Merimakkara

Ruotsissa työskennellessäni minulle vittuiltiin Suomalaisten alkoholin käytöstä, ei haitannut. Miksi teille vittuillaan muista syistä?

chacha2

QuoteYksi ärsyttävin tapaus:
Eräs vähän aikuisempi rouva-asiakas kyseli kollegaltani, että "miksi otitte tämän tyypin tänne töihin, kun sen kaltaiset raiskaavat meidän naisia?".
Mitä kollegasi vastasi?

Lisätty; Minä en muuten usko tuohon tarinaan. Miehet puhuvat kyllä 'meidän naisista', mutta naiset ei.
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Aukusti Jylhä

Quote from: Maanmurtaja on 25.03.2013, 20:43:30
Yksi ärsyttävin tapaus:

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää, mutta miksi? Eihän rouva sinua syyttänyt raiskauksesta, ainoastaan sinun kaltaisiasi. Rouva on selvästikin jostain lukenut tai kuullut kaltaistesi poikkeavan suuresta osuudesta seksuaalirikoksiin, ja sitä on sitten ihmetellyt ehkä hivenen hämmentyneenä asiasta.

Ja kyllä, sinun kaltaisesi syyllistyvät suuremmalla todennäköisyydellä seksuaalirikoksiin kuin kantaväestön, tai heidän kaltaistensa, edustajat. Valitettavaa, mutta totta.

(kaltainen-sanan taivuttelu olikin aikamoista aivojumppaa ;D )
edit: läks paljon tekstiä
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Katarina.R

Quote from: käpykaarti on 25.03.2013, 21:17:44
Yksi ärsyttävin tapaus:

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää, mutta miksi? Eihän rouva sinua syyttänyt raiskauksesta, ainoastaan sinun kaltaisiasi. Rouva on selvästikin jostain lukenut tai kuullut kaltaistesi poikkeavan suuresta osuudesta seksuaalirikoksiin, ja sitä on sitten ihmetellyt ehkä hivenen hämmentyneenä asiasta.

Ja kyllä, sinun kaltaisesi syyllistyvät suuremmalla todennäköisyydellä seksuaalirikoksiin kuin kantaväestön, tai heidän kaltaistensa, edustajat. Valitettavaa, mutta totta.

Ihan yhtälailla kyseinen rouva olisi voinut paheksua jos olisi palkattu mies. Onhan se tosiasia että heidän kaltaisensa raiskaa paljon todennäköisemmin kuin muu väestö.
Puhdas sielu: "Ovat vieneet jo naiset, työpaikat, sosiaaliavun, kunnan asunnot. Nyt ne haluavat partionkin. Mitä seuraavaksi?"
Asta Tuominen: "Jos niihin (Katarina.R:n viesteihin) ei vastata, satunnaiselle foorumilukijalle jää mielikuva, ettei niihin osattu vastata ja että hän oli oikeassa."

Aukusti Jylhä

Quote from: Katarina.R on 25.03.2013, 21:40:18
Quote from: käpykaarti on 25.03.2013, 21:17:44
Yksi ärsyttävin tapaus:

Ihan yhtälailla kyseinen rouva olisi voinut paheksua jos olisi palkattu mies. Onhan se tosiasia että heidän kaltaisensa raiskaa paljon todennäköisemmin kuin muu väestö.
No olipas nokkelasti nyt hoksattu tuo. tapu-tapu.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.