News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Naiset, ohoi!

Started by Jouko, 09.03.2013, 12:43:02

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: iäti on 13.03.2013, 16:08:04
Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 14:36:22
^ Tilastojen mukaan Suomi on vaarallisin paikka suomalaisille.

Tietysti se että suurin osa naisten tapaturmista tapahtuu kotona saattaa johtua siitä että he viettävät paljon aikaa kotona ja se, että 70% naisten surmista on oman parisuhdekumppanin tekemiä siitä, että he viettävät paljon aikaa tämän kanssa eivätkä siksi ajaudu yhtä helposti konfliktitilanteisiin muiden kanssa. Mutta että nyrkin ja hellan välissä olisi turvallista? Elämä vaimonhakkaajan kotirouvana ei ole turvallista. Hellän ja hellan välissä olisi eri asia fyysisen turvallisuuden osalta. Mitä se ilmaisu "nyrkin ja hellan välissä" teidän muiden mielestä tarkoittaa?

Kaikkeen löytyy lääkkeet, niin tähän kuin Emonkin mainitsemiin. Mutta se vaatisi lainsäädännön muuttamista niin, että väkivallantekijä ei voi kuvitella tekevänsä tekojaan ilman, että se maksaa hänelle vähintään yhtä paljon kuin uhrilleen. Tämä on pohjimmainen totuus, ja päällemussutettu punavihreä tuuba on valhetta. Niin idioottia väkivallantekijää ei ole, etteikö osaa puntaroida tekojensa hintaa oman tulevaisuutensa kannalta.

"Hellan ja nyrkin välissä" tässä yhteydessä oli musta pahaa tarkoittamaton, mutta vähän pieleen mennyt heitto. Ö-kevennys. Putkiaivoilla sen idean tarkoituksesta sai kiinni.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Emo

Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 16:57:46
...

Pyydettiin pysymään nyrkin ja hellan välissä, ei ottamaan kontaktia kumpaankaan. Siinä vaara.

Vaimonhakkaamista en ole ehdottanut. Olen kuitenkin pikku hiljaa alkanut pohtia senkin hyviä puolia. Naisille - kuten miehille ja lapsille - pitää antaa rajat. Miesten tehtävä on antaa ne naisille. Joskus vaimonhakkaaminen on ainoa toimiva keino; se on kuin huostaanotto lasten tapauksessa. Yleisenä keinona en sitä suosisi - eikä turhaan sitä missään nimessä pidä turhaan käyttää. Joka vitsaa säästää, lastaan vihaa, sanotaan. Mielestäni ruumillinen kuritus - "fyysiset rangaistukset" - pitäisi ottaa taas käytäntöön.

Sinun pitää ehdottomasti lähteä politiikkaan! Olisit vaihtoehto, et tasapaksua massaa!  :D

Punaniska

Miesten tehtävä on antaa ne naisille. Joskus vaimonhakkaaminen on ainoa toimiva keino; se on kuin huostaanotto lasten tapauksessa. Yleisenä keinona en sitä suosisi - eikä turhaan sitä missään nimessä pidä turhaan käyttää. Joka vitsaa säästää, lastaan vihaa, sanotaan. Mielestäni ruumillinen kuritus - "fyysiset rangaistukset" - pitäisi ottaa taas käytäntöön.

Olin jo hiljaa aistivinani hommanaisten "pahan silmän" korventavan jo ennestään punaista niskaani. Nyt sitä vaaraa ei enää ole. Kiitos!

Emo

Quote from: Punaniska on 13.03.2013, 17:09:43
Miesten tehtävä on antaa ne naisille. Joskus vaimonhakkaaminen on ainoa toimiva keino; se on kuin huostaanotto lasten tapauksessa. Yleisenä keinona en sitä suosisi - eikä turhaan sitä missään nimessä pidä turhaan käyttää. Joka vitsaa säästää, lastaan vihaa, sanotaan. Mielestäni ruumillinen kuritus - "fyysiset rangaistukset" - pitäisi ottaa taas käytäntöön.

Olin jo hiljaa aistivinani hommanaisten pahan silmän tuijottavan punaista niskaani. Nyt sitä vaaraa ei enää ole. Kiitos!

Et muuten ole ihan väärässä; ajattelin just että kohta kommentoin sinulle jotain tyyliin "teikäläinenkin jaksaa urakoida tässä ketjussa niska punaisena  :o  tai muuta vastaavaa. Punaista niskaasi kuitenkin mietin.

femacco

Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 14:07:55
Sannalle vielä loppuun pähkinä. Olen ajatellut naisten haluavan eniten elämässään turvaa ja lämpöä? Olisinko voinut tässä osua oikeaan? Eikö silloin paikka nyrkin ja hellan välissä ole aika ihanteellinen? Älä tyydy kertomaan mikä on yleinen mielipide tästä; sen me kaikki tiedämme. Ajattele itse. Sitten laula.

Ajattelinkin, että jopa historiasta puhuttaessa käsitteet vaihtelevat. Heitin joskus exän kanssa uskonnoista puhuttaessa, että ihmisten välisessä viestinnässä profeetat hukkuvat käsitemereen. Kirjastot ovat täynnä miehistä historiankirjoitusta, sillä näihin päiviin asti miehet ovat olleet siitä keskimäärin kiinnostuneempia (voin toki olla väärässäkin, joista tässäkin ketjussa postatut linkit naisten historianluvusta ovat merkkejä). Miehille yhteiskunnat ovat järjestelmiä ja naiset ovat kiinnostuneita yhteiskunnista perheen säilyttävinä järjestelminä.

Naiset ovat ehkä perhekeskeisempiä siksi, että naisten tippaleipäaivot ovat muotoutuneet hallitsemaan samanaikaisesti erilaisia kokonaisuuksia, johon perhe on ihanneympäristö. Tietenkään asiaa ei voi täysin yleistää, jonka olen huomannut omalla kohdallani. En ole suvereeni multitaskaaja vaan lähinnä sekundatiskaaja, joka pystyy parhaiten suorittamaan korkeintaan kahta asiaa kerralla. En kyllä ymmärräkään miksi pitäisi tehdä kymmentä asiaa huonosti kun voi tehdä yhtä hyvin  ;)

Kaveri pitää naisia miehiä fiksumpina olentoina. Se johtuu siitä, että kaveri arvostaa juurikin tippaleipäaspektia - usein huomaa, että naisilla on tiettyä järjestyksentajua, joka miehiltä puuttuu. Osaan itse suunnitella ajankäyttöni aamusta iltaan niin, että jo aamulla minulla on selkeä kuva mielessäni tulevasta päivästä. Herään aamulla, hoidan aamutoimet, menen töihin, tulen kotiin, syön, ruokin kissan ja kanin, käyn lenkillä tai salilla, tulen kotiin, siivoan, ruokin kanin, hommailen, kirjoitan, luen tai katson Netflixiä, lähden kaverille tai kundikaverille jos sellainen sillä hetkellä on. Sitten v-tuttaa kun menee kundin luokse ja tämä suunnittelee kymmenen aikaan illalla kaupassa käyntiä "koska se tuli juuri mieleen" ja olettaa, että tulen mukaan. Kiehun raivosta kun toinen pyörii hyllyjen välissä hoomoilasena tajuamatta, että minulla on aamulla aikainen herätys ottamaan lisää päätä pyörryttäviä kierroksia oravanpyörässä. Sitten kun sanon asiasta toinen ei tajua pätkääkään siitä mistä hiillyn, vaikka sanon suoraan mitä ajattelen. Kundeilla on tapana tehdä asia kun se tulee mieleen kun naiset osaavat aikatauluttaa elämänsä paremmin. Ajattelin sinisilmäisenä, että mies osaisi ottaa minut ja aikatauluni huomioon kuin minäkin hänen ja olin sen vuoksi kuvitellut, että mies olisi hoitanut kauppareissut ennen tuloani. Asia ei olisi muuten niin raivostuttava, mutta minulla on ollut univaikeuksia lapsesta asti ja siksi hyvä yöuni on erityisen tärkeää. Ilman sitä tulen ärtyiseksi, aloitekyvyttömäksi ja masentuneeksi

Muistan jonkin tutkimuksen, jonka mukaan naisten älykkyys nousi näiden tultua äideiksi, sillä äitiys vaati uusia henkisiä voimavaroja.

Turvasta ja lämmöstä: tarvitsen niitä asioita kyllä. Nyrkki ja hellanväli ei kuitenkaan ole paikkani, joka näkyy siinä etten siedä parisuhteessa väkivaltaa puolin enkä toisin. Olen jättänyt saman tien ihmisen, josta saa ikäviä merkkejä. Yksi exäni oli kyllä henkisen väkivallan harjoittaja, jonka piti aina kännissä kiusata minut hulluksi. Sen silmistä näki tietyn kännitilan vallattua pään, että se hakeutuu taas siihen moodiin, jossa rääkkää minua niin kauan kunnes alan itkeä. Selvin päin tyyppi oli sellainen, joka lopetti lauseet, jotka aloitin. Mutta olen kyllä ollutkin suhteissani se, joka juo sohvalla kaljaa ja jota mies odottaa käymään pannu kuumana  ;D

iäti

Ymmärsin kyllä. ...

Nainen-mies-nainen sanakirja tai mieluummin kappaleita kääntävä translaattori olisi miljardikeksintö. En ehdi puida sitä miten väärin toisiamme ymmärsimme, molemmat.

QuotePyydettiin pysymään nyrkin ja hellan välissä, ei ottamaan kontaktia kumpaankaan. Siinä vaara.

Ok, elämä kuilun partaalla on turvallista. Ei vain pidä horjahtaa.

Phantasticum

Quote from: Punaniska on 13.03.2013, 02:22:13
Se että tuo on loukkaavaa on yksinkertaisesti lööperiä. Olen kertonut perusteluni väitteelleni + henkilö, jonka kanssa väittelin on  huonosti historiaa tunteva.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, ettei kyse ole niinkään huonosta historian tuntemuksesta vaan siitä, että me tulkitsemme historiaa ja sen "opetuksia" eri tavalla? Oletko sitä mieltä, että Kullervo Kalervonpoika tuntee historiaa huonosti ja ajattelee siksi sillä tavalla kuin ajattelee tästä nimenomaisesta asiasta, johon nyt viittaat? Otin Kullervo Kalervonpojan esimerkiksi siksi, että olen aina silloin tällöin lukenut hänen blogiaan ja huomannut, että oma näkemykseni tähän nimenomaiseen asiaan on aika pitkälle sama. Ja niin, tietenkin Kullervo on toiminut esimerkkinä myös siksi, että alkuperäinen väitteenihän koski nimenomaan sitä, ettet sinä miehenä olisi hyökännyt Kullervon kimppuun samalla tavalla kuin olet hyökännyt minun kimppuuni.

Vaikka sanoin, että polemiikki on minun osaltani jo loppuunkäsitelty, niin en siltikään voi olla sanomatta, että ehkä sinun olisi syytä vihdoinkin vilkaista myös omaan peiliisi. Heti sen jälkeen kun olit painottanut, että tämä "naisjuttu" koskee vain minua, ei foorumin muita naisia, ei tietenkään koske, niin tulilinjallesi joutui Asta. Tästä kun meni muutama viesti eteenpäin, niin yhtäkkiä ja aivan puskista heittäydyit marttyyriksi. Nostit mainostamasi uhrikortin ja arvaapa kenelle sen nostit? Nostit sen itsellesi. Sinusta itsestäsi oli tullut uhri ja peräti vielä kolmen naiskeskustelijan taholta! Tänään tai oikeammin viime yönä klo 2.22 jatkoit ansiokasta draamakuningattaren elämääsi. Nyt sinun kimpussasi olikin jo viisi naista! Mutta enempää en halua tätä enää jatkaa.

Punaniska

Quote from: Phantasticum on 13.03.2013, 19:50:10
Se että tuo on loukkaavaa on yksinkertaisesti lööperiä. Olen kertonut perusteluni väitteelleni + henkilö, jonka kanssa väittelin on  huonosti historiaa tunteva.
Vaikka sanoin, että polemiikki on minun osaltani jo loppuunkäsitelty, niin en siltikään voi olla sanomatta, että ehkä sinun olisi syytä vihdoinkin vilkaista myös omaan peiliisi.

Et voi olla todellakaan sanomatta. Mitä se kertoo sinusta, että vielä pitää palata länkyttämään? Sulle taisi jäädä tässä joku trauma päälle.

sivullinen.

Quote from: Sanna Onkamo on 13.03.2013, 17:52:31
Sitten v-tuttaa kun menee kundin luokse ja tämä suunnittelee kymmenen aikaan illalla kaupassa käyntiä "koska se tuli juuri mieleen" ja ...

Älä nyt väitä, että kaupassakäyntiä voisi ennalta suunnitella. Se on juuri tuollainen, joka vain tulee - ja valittavan usein myöhään illalla. Nälkä, jano ja vessahätä ovat samanlaisia. En vieläkään pysty käsittämään mitä väität; en usko sitä todeksi. Mistä tulossa olevan kauppatarpeen pystyy edeltäkäsin aavistamaan? Tähdistä? Vai onko naisilla joku salainen "viides aisti"?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

dothefake

Minulla on kuudes aisti koskien oluthuollon turvaamista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

jaakkeli

Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 20:31:37
Sitten v-tuttaa kun menee kundin luokse ja tämä suunnittelee kymmenen aikaan illalla kaupassa käyntiä "koska se tuli juuri mieleen" ja ...

En nyt haluaisi maalailla homoja seinille mutta sulla taitaa olla neiti miehenä. Tosi miehelle ei kyllä tuohon aikaan tule mieleenkään lähteä muualle kuin baariin.

QuoteÄlä nyt väitä, että kaupassakäyntiä voisi ennalta suunnitella. Se on juuri tuollainen, joka vain tulee - ja valittavan usein myöhään illalla. Nälkä, jano ja vessahätä ovat samanlaisia. En vieläkään pysty käsittämään mitä väität; en usko sitä todeksi. Mistä tulossa olevan kauppatarpeen pystyy edeltäkäsin aavistamaan? Tähdistä? Vai onko naisilla joku salainen "viides aisti"?

Meikäläinen on aika helvetinmoisessa pulassa kun tuo kurvin 24h Alepa on nyt ollut monta päivää remontissa. Mistä sitä muistaa kaupassa käydä ennen kuin nälkä iskee ja mitä sitten tehdään jos nälkä iskee yhdeltä yöllä? Noita pirun kebab-mamuja tässä vain tulee rikastettua.

femacco

Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 20:31:37

Älä nyt väitä, että kaupassakäyntiä voisi ennalta suunnitella. Se on juuri tuollainen, joka vain tulee - ja valittavan usein myöhään illalla. Nälkä, jano ja vessahätä ovat samanlaisia. En vieläkään pysty käsittämään mitä väität; en usko sitä todeksi. Mistä tulossa olevan kauppatarpeen pystyy edeltäkäsin aavistamaan? Tähdistä? Vai onko naisilla joku salainen "viides aisti"?

Salainen seitsemäs aistini kertoo minulle tähtien asennon, nousuvesien laskun, laskuvesien nousun, astrologisten laskelmien, biorytmien ja panteistisen maailmansielun informoiman psilosybiiniintrospektiivipohdinnan kautta, että kaupassa kannattaa käydä kun jääkaappi näyttää tyhjältä. Sinun pitäisi ehkä kysyä jääkaapiltasi kiltisti onko sillä tarvetta täyttymiseen, sillä jääkaappi osaa kyllä kertoa tarpeistaan kuten itkuinen kurdi osaa kertoa apeiden verhojen v-ttuilevan rasistisesti. Tyydyttääkö vastaukseni sinua vai olisiko minun syytä juoda vielä muutama kalja päästäkseni tasollesi?

terrakotta

Se että tuo on loukkaavaa on yksinkertaisesti lööperiä.

Ei ole. Ei silloin kun sen tarkoituksena on mitätöidä toisen väite. Se ei vie keskustelua eteenpäin, koska sillä ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Siksi se ei siis myöskään ole kunnollinen puolustus omalle mielipiteelle ja sen ainut tarkoitus on viedä toisen uskottavuus kun oikeita argumentteja ei jostain syystä haluta tai pystytä esittämään.

Ei tämä homma niin mene, että tuollaisesta loukkaannutaan ja vollotetaan. Tämä menee niin, että osoitetaan toisen väite vääräksi ja vastaväite perään.

Kyllä sen pitäisi mennä niin, että jos omaa väitettä epäillään, se pitäisi itse pystyä osoittamaan todeksi.

...vaihdanvastedes viestintäni tasa-arvoisemmaksi, eli tyylilaji vaihtuu samaksi kun miespuolisten kanssa samassa tilanteessa. Se on sitten vähän suoraviivaisempaa tyyliä.

Erinomainen päätös.

Phantasticum

Quote from: Punaniska on 13.03.2013, 20:27:11
Quote from: Phantasticum on 13.03.2013, 19:50:10
Vaikka sanoin, että polemiikki on minun osaltani jo loppuunkäsitelty, niin en siltikään voi olla sanomatta, että ehkä sinun olisi syytä vihdoinkin vilkaista myös omaan peiliisi.

Et voi olla todellakaan sanomatta. Mitä se kertoo sinusta, että vielä pitää palata länkyttämään? Sulle taisi tässä joku trauma päälle.  Et ymmärrä historiasta juurikaan mitään. Se, että vedät jotain Kullervoa mukaan - miksi vedät? Siitä luulosta, että suhtautuisin eri tavalla, vaikka hän on kanssasi samalla kannalla. Totta helvetissä suhtautuisin, koska hän ei ole tollainen loukkaantunut hylje, jolla ei ole perusteluita, joka on pikkusievästi pätenyt aiemmissakin Venäjää koskevissa topikeissa.

Koska kutsuit draamakuningattareksi, sallinet, että vastaan samalla mitalla; Kaunainen Ämmä, jolla ei riitä paukkuja asialliseen keskusteluun Venäjää koskevissa topikeissa.  Lue vaikka Oksasen puhdistus, jotta edes vähän ymmärtäisit siitä reaalimaailmaa, missä itäystävän kanssa pahimmillaan joutuu elämään. Jos sitä pyrkii estämään turvaamalla suomalaisten elintilaa vaikkapa haikailemalla Natoon, niin siinä ei ole mitään pahaa, vai onko?

Kuten sanottu, tämä keissi on alun alkaen lähtenyt liikkeelle kaunastasi Venäjää koskevassa topikissa.  Olit pahoittanut mielesi alunperin toteamuksestani, että hommailu on tehnyt minusta sovinistisemman. Sinun kanssasi tekemisissä oleminen on kyllä muodostanut sinusta käsityksen, joka on negatiivinen, ja se käsitys on vanhaa perua. Jos se käsitys koskisi koko naissukukuntaa, niin sitä voisi kutsua sovinistiseksi. Mutta näin se ei ole. En minä naisia pidä sovinistivitsien klisheinä yleensä ottaen. Sinua pidän.

Kuka tahansa voi käydä lukemassa sen ensimmäisen viestini tähän ketjuun. Voin toistaa sen tässä sanasta sanaan, jos joku laiskuuttaan tai muuten vaan ei halua käydä enää sivulla neljä. "Ja Punaniskalle vielä, kyllä sinä kerran vedit kanssani sovinismikortin esiin. Mutta ei se mitään. En ole ollut tästä pahoillani enkä ole kantanut kaunaa."

Samoin voin toistaa sanasta sanaan sivulla viisi esittämäni toteamuksen. "Mutta eiköhän tämä aihe tullut nyt käsitellyksi." Itse vastasit minulle sanatarkasti näin. "Mutta oikeassa olet, eiköhän tämä ole tässä." Mutta silti vaan jatkoit nokitteluasi vielä tämän jälkeenkin. Itse asiassa puntaroit jopa sitä, että pyytäisit minulta anteeksi, mutta et pyytänyt, koska et "ole ennenkään pruukannut semi-ammattiloukkaantujilta anteeksi pyytää, niin ei taida viittiä".

Tämän jälkeen olen kirjoittanut tähän ketjuun kaksi viestiä, joista kumpikaan ei ole ollut sinulle. Ensimmäinen oli Kokolihalle ja toinen sivulliselle.. Tänään sitten kirjoitin ketjuun kolmannen viestin, joka oli sinulle ja jonka päällimmäinen tarkoitus ei ollut käsitellä sinua henkilönä vaan erilaisia historiantulkintoja.

Mutta tulipa vastaani täyslaidallinen! Aika uskomaton sellainen. Minun on hyvin vaikea käsittää, miten jonkun tai siis sinun on mahdoton hyväksyä sitä, että me ajattelemme joistakin asioista eri tavalla. Ja vaikka näin on, minulla ei ole pienintäkään aikomusta ruveta haukkumaan sinua alatyylisillä ilmaisuilla. En aio moiseen alentua, koska nolaisin siinä vain itseni.

sivullinen.

Quote from: Sanna Onkamo on 13.03.2013, 21:26:14[...] kaupassa kannattaa käydä kun jääkaappi näyttää tyhjältä.

Jääkaappi näyttää tyhjältä, kun se on tyhjä. Sitä ei ole vielä koskaan tapahtunut. Nälkä yllättää aina ennen.

Naisilla on siis tarkempi näköaisti. Olen sen huomannut myös siisteydessä. Siisti lattia näyttää usein naisista likaiselta; vaatteet muodittomilta; ja kengät kuraisilta. En usko miehen pystyvän kehittämään näköaistiaan yhtään paremmaksi, joten varsinaista apua tästä ei ollut. Selvä sukupuoliriippuvainen ero tuli kuitenkin ilmi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Miniluv

Quote from: Emo on 13.03.2013, 16:02:46
Pistää ajattelemaan?

http://i-cias.com/e.o/boumedie.htm

Quote1974: In a UN speech, Boumedienne declares: "One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288425294779.html

Tuli mieleen tehdä haku ja olet laittanut tuon jo yhdeksän kertaa :) aiotko vetää täydet 72?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Perttu Ahonen

Mitä tulee naisiin historian tutkijoina, niin totta on, että ainakaan sotahistorioitsijoina heitä ei ainakaan näkyvästi ole. Mutta muuten tulee mieleen ainakin muutama mielenkiintoinen naispuolinen historiantutkija kuten vaikkapa nämä: http://www.atenakustannus.fi/kirjailijat/kirja/271

Kyse on siis kaiketi mielenkiinnon kohdistumisesta sellaiseen historian tutkimukseen, mikä ei ole suuremmin miehiä kiinnostanut, joten hyvä, että sellaista sukupuoliroolien ja arjen ajanoloa on alkanut tutkimaan aiheesta erityisesti kiinnostuneet naistutkijat.  Historian tutkimuksen kokonaiskuvan kannalta on erittäin tärkeää tutkia ajanolon kaikkia ilmentymiä ja olomuotoja jotta kokonaiskuva muodostuisi mahdollisimman hyväksi.

Sotahistoria on tietenkin draamaa, juonittelua, jännitystä, sankareita ja konnia ja vaikka mitä.  Kuitenkin historian ajanolo on ollut sodan aikanakin "tylsää" arjen / kotirintaman historiaa ja tuskimpa siitäkään on draamaa, jännityistä, selviytymistarinoita, rakkautta ja juonittelua puuttunut, kun asiaa näet tarkemmin ajattelee.

Emo

Quote from: Miniluv on 13.03.2013, 21:50:51
Quote from: Emo on 13.03.2013, 16:02:46
Pistää ajattelemaan?

http://i-cias.com/e.o/boumedie.htm

Quote1974: In a UN speech, Boumedienne declares: "One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288425294779.html

Tuli mieleen tehdä haku ja olet laittanut tuon jo yhdeksän kertaa :) aiotko vetää täydet 72?

En käsitä miksi linkkejä pitäisi uusia vain uusimisen vuoksi? Pidätkö minua jonain liberaalina? Uudistajana ehkä? Muutamalla hyvin valitulla linkillä voi pyörittää pitkänkin ja viestirikkaan Hommauran.

jupe

Hi! Valtakunnanilveilijänänne kiinnitin huomioni  aaltoilevassa keskustelussanne erääseen hupaisaan viestin
jälkikaneettiin: "taikaseinän ääressä ja kaapuiset synnytyskoneet..." Repesin. Siihen aikaan kun suomessa
huumori ei ollut jotain älyvapaan "Munamiehen" örvellystä tosi-TV:ssa vaan ihan oikeata, osattiin ilmeisesti
lapsiakin tehdä täällä pohjolan perukoilla ja ennen uudisasujien oppeja. Kurkistakaa, tulee jotain Itä-Helsinkiläistä
nykyisyyttäkin mieleen, mutta silti naurattaa...

http://www.youtube.com/watch?v=tcEjdO9NDJs

Miksi muuten kukaan ei ole kertonut, että forumillamme on oma Homma-kartano? Jossain Borgån niemessä tms.
Sehän on meidän seuraava bilepaikka?

http://www.hommanas.com/

take care & easy ;o)

sivullinen.

Quote from: Emo on 13.03.2013, 17:00:31
Sinun pitää ehdottomasti lähteä politiikkaan! Olisit vaihtoehto, et tasapaksua massaa!  :D

Minähän olen politiikassa. Yhteisistä asioista jankkaaminen on politiikkaa. Homma on politiikkaa - "demokratiaa": sinä, minä ja nuo muut ovat sitä.

Eduskuntaa ja sen pakottavia päätöksiä en arvosta. Mitä sen päätöksistä on edes iloa? Ihmisiksi osaan - ja osaavat muut - käyttäytyä ilman lakikirjaakin. Jos on jotain epäselvää, niin parempi on täällä puhua asiat halki. Säästyy vielä valiokunta vaivalta ja paperibyrokratialta. Hyviä neuvoja jaetaan ja yhteisiä pelisääntöjä sovitaan - siinä on seurakunta.

Aikoinani yritin saada tänne enemmän käyttäjädemokratiaa Suoran Demokratian muodossa. Minulle naurettiin. Vaan eipä naureta enää - juttu on nimittäin unohtunut. Olisiko taas aika herätellä sitä? Toinen hanke oli saada Hirvisaaren bannille säädyllinen oikeudenkäynti. Sekin jäi saamatta. Sure silti en, sillä valvojat ovat huiput - muutamaa hassua junakohtausta lukuunottamatta. Silti uusin viritelmäni imee tuulta purjeisiin. Olen alkanut "hyvyyden enkelin askareen". Aion palkita parhaiten eteneviä vihapuheita ruskealla arvokirjoituksella. Muutkin saavat ryhtyä enkeleiksi - jos tuntevat siipiensä kantavan.

Punaniska

Quote from: Phantasticum on 13.03.2013, 21:39:12

Annat siis vastinetta huomaamatta,  että poistin melkein kaiken postaamani yli puoli tuntia ennen vastaustasi. Alkaa jo yksinkertaisesti vähän kyllästyttämään tämä.  Opettavainen kokemus kuitenkin. Varsinkin tekniikka, jolla yritetään itseen kohdistuva arvostelu vetää koko omaa sukupuolta koskevaksi. Yritys eskalointiin, joka saattaa joskus jopa onnistua. Opettavaista toki muutenkin. Kuten takertuminen toissijaiseen,  viestien lähetysaikoihin, Mitä lie niin ihmeellistä siinä on, koska jokainen näkee viestien lähetysajat.

femacco

Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 21:44:13
Quote from: Sanna Onkamo on 13.03.2013, 21:26:14[...] kaupassa kannattaa käydä kun jääkaappi näyttää tyhjältä.

Jääkaappi näyttää tyhjältä, kun se on tyhjä. Sitä ei ole vielä koskaan tapahtunut. Nälkä yllättää aina ennen.

Naisilla on siis tarkempi näköaisti. Olen sen huomannut myös siisteydessä. Siisti lattia näyttää usein naisista likaiselta; vaatteet muodittomilta; ja kengät kuraisilta. En usko miehen pystyvän kehittämään näköaistiaan yhtään paremmaksi, joten varsinaista apua tästä ei ollut. Selvä sukupuoliriippuvainen ero tuli kuitenkin ilmi.

Jankkaat ärsyttääksesi ja provosoidaksesi. No, annan sinulle mahdollisuuden esittää viimeiset sanasi. Käytä ne harkiten, sillä en ole ollut hetkeen tyytyväinen keskustelun tasoon. Olenhan nainen ja näen täällä paljon mätää haisevaa kuraa ja aavistan, että jossain voi olla rasismia tai muuta miesten aiheuttamaa pahuutta. Näinhän olet toivonut minun sanovan, joten saat iloita siitä, että olet ollut oikeassa.

Phantasticum

Quote from: Punaniska on 13.03.2013, 22:12:43
Annat siis vastinetta huomaamatta, että poistin melkein kaiken postaamani yli puoli tuntia ennen vastaustasi. Alkaa jo yksinkertaisesti vähän kyllästyttämään tämä.  Opettavainen kokemus kuitenkin. Varsinkin tekniikka, jolla yritetään itseen kohdistuva arvostelu vetää koko omaa sukupuolta koskevaksi. Yritys eskalointiin, joka saattaa joskus jopa onnistua. Opettavaista toki muutenkin. Kuten takertuminen toissijaiseen,  viestien lähetysaikoihin, Mitä lie niin ihmeellistä siinä on, koska jokainen näkee viestien lähetysajat.

Jos alat haukkumaan, niin kestä vastapallot. Koska haukkuja ansaitsee vastapallonsa. En aloita haukkumista ensin, mutta vastapallo tulee varmuudella.

Näköjään olet muokannut viestiäsi ennen kuin lähetin omani. Ei tullut mieleenkään tarkistaa sitä enää sen jälkeen, kun olin avannut lainattavan ikkunan. Miksi ihmeessä olisin tarkistanut?

jupe

Vaikuttaa jo parivuorovaikutukselta enemmän kuin forum-keskustelulta,
mutta uskaltaudun varovasti tarkastelemaan erästä kommenttia, vai
onko se jo totuus joissain piireissä, en tiedä.

Ironiaa? Täytyy olla. Olen pitänyt Sannaa aivan ylivetona tässä
keskustelussa, joten machosikamieskortin täytyy olla sitä:

"näen täällä paljon mätää haisevaa kuraa ja aavistan, että jossain
voi olla rasismia tai muuta miesten aiheuttamaa pahuutta..."

Mietin lausettasi melkein loukkaantuneena Sanna, mutta olet oikeassa
ainakin väkivallasta ja rasismista. Ne ovat miesten aiheuttamia ja ehkä
siksi Sinäkin olet olemassa - suojelu... Perusteluni väittämille:

Sivutoimisena historian ja sotatekniikan tutkijana pidän luonnollisena
sitä, että heimoa suojeleva miesryhmittymä oli se ensimmäinen epäluuloinen,
kun omaa pesäaluetta lähestyi uusi ja outo ihmisryhmä. Suojeluvietti
herää tietenkin. Kivikauden karvaperseet eivät olleet dhimmejä - geenit.
Tuohon aikaanhan vaara oli kuten leijonayhteisössä nykyään. Voittaja
tuhottuaan lauman hallinnan, hävittää sen geenitkin - siis jälkikasvu.
Mimmit otetaan sitten uusiokäyttöön. Näin se menee. Hyväksyn syytteesi...

Mutten miehenä häpeä - näin se oli. En Sanna vain hyväksy väitettäsi
miesten aiheuttamasta ns. muusta pahuudesta. Voit sanoa, että miehethän
ovat niitä, jotka raiskaavat. Totta. Vaan läntisessä maailmassa ketkään
normaalit yhteiskuntaan sopeutuneet miespojat eivät sitä tee jne...

Rasismin alkumuotohan siis on suojelu, jota kuten montaa muutakaan
vanhaa nykyaikaa kestävää outoutta (uskonnot ja eritoten fundamentalismi)
ei enää tarvita. Nyt tarvitaan vain järkiperusteita maapallon pahimpien
petoeläinten eli ihmisten välisen kanssakäynnin järjestämiseen. Ainakaan se
ei onnistu nykyisellä ( ei liity enää tähän threadiin mutta kirjoitukseen )
monikulttuurisuus-, korjaan moninaisuuskumartelulla.

dothefake

Sanna on pelottavan sanavalmis ja tietäväinen. Se tietää aina vaikeuksia elämään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

jupe

Quote from: Inna on 13.03.2013, 23:34:54
Vaimonhakkaamista en ole ehdottanut. Olen kuitenkin pikku hiljaa alkanut pohtia senkin hyviä puolia. Naisille - kuten miehille ja lapsille - pitää antaa rajat. Miesten tehtävä on antaa ne naisille. Joskus vaimonhakkaaminen on ainoa toimiva keino; se on kuin huostaanotto lasten tapauksessa. Yleisenä keinona en sitä suosisi - eikä turhaan sitä missään nimessä pidä turhaan käyttää. Joka vitsaa säästää, lastaan vihaa, sanotaan. Mielestäni ruumillinen kuritus - "fyysiset rangaistukset" - pitäisi ottaa taas käytäntöön.

Millaisia muutoksia ehdotat käytännössä lainsäädäntöön kurinpidon osalta?

Shariamuutos tietenkin: Lapset ja huono äiti kivitetään?

jupe

Lupaan poistua keskustelusta sanottuani yhden pikkuisen virkkeiden poikasen:

Puhuttiin sukan kutomisesta femmeille jne. Ok onhan meillä omat vahvuutemme
lajit, se on niin selkeästi taloudessa ja rakenteissa todistettu. Jos olet Femme ja
lukenut tähän asti, lue loppuun!  En todellakaan ole sovinisti. Rakastan ja jumaloin
naistani ja teen mitä ikinä vain eteensä. Rellestän kavereiden kanssa fudismatsin
jälkeen ja aamuyöllä ryömin kuppilasta kiltisti taksista jalkopäähänsä. En mölyä,
suukotan varvastaan. Jos päätäni rapsutetaan saanen siis luvan siirtyä kainaloon.
Aamulla naureskelemme kahvin ääressä. Ihan samoin hänelle tyttöjen illat - vain
kääntäen henkilön. Rakastan ja kunnioitan sukulaiselle kuuluvin tavoin äitiäni,
siskojani ja näiden tyttäriä. Silti varaan tarvittaessa oikeuden käyttäytyä geenieni
mukaisesti, jos perheemme tai yhteiskuntamme on uhattuna. Väkivaltaisesti, mutta
vain jos se on eloonjäämisemme tae. Olen harrastanut motocrossista maratoniin ja
kamppailulajeista ammuntaan (0.5, 0.45 ja 0.22 kaapissani) tyyppisiä juttuja ikäni
enkä jää tuhoutuvan yhteiskunnan ensimmäiseksi uhriksi.

Tähän ja edelliseen viitaten fyysinen suojelu on lähinnä miesten asia. Muuta:

Tekninen suunnittelu:

Suunnittelen suuriin laivakoneisiin liittyviä rakenteita, tarkastuksia tai korjauksia, sekä
myös noihin liittyvää valmistamista. Suomessa ei minulla ole vielä yhtään naiskollegaa
(pari opetuksessani ollutta valmistunevat muutamassa vuodessa)

Grafiikka:

Naiset ovat hyviä kirjapainotyöntekijöinä ja mainostoimistoissa viimeistelijöinä, mutta
kakkostyössäni graafisessa loppusuunnittelussa en ole tavannut yhtään hyvää kuvan
tekijää (tiedän huippumaalareita oli, mutta maailma on täynnä poikkeuksia). Myöskään
tässä Hommalla näkyneessä uudessa toimessani = pilapiirrokset en ole törmännyt
naisiin. Maailmalla ei ole yhtään huippuluokan naispuolista pilapiirtäjää (jep toki
Hesarissa on ala-arvoinen koneella tehty Fok-It ja se elukkajuttu, mutta ne ovat
kuvakäsittelyllä tehtyjä novelleja, ei viivoja ja kirjoitin huippu- ;) Naisilla on loistava
tilannetaju ja siksi meillä on upeita komedienneja, mutta kyky visualisoida tapahtuma
negatiivisten kertoimien kanssa puuttuu. Geenit vaativat enemmän todellisuutta,
että keräilyn ja ruokinnan sai tehtyä. Alkuäijät saattoivat nuotiolla heitellä sitä "läppää"
murehtimatta riittikö naisten keräilysaalis ruoaksi kaikille.

Saa lynkata ;o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

femacco

Quote from: jupe on 14.03.2013, 00:40:10
Naiset ovat hyviä kirjapainotyöntekijöinä ja mainostoimistoissa viimeistelijöinä, mutta
kakkostyössäni graafisessa loppusuunnittelussa en ole tavannut yhtään hyvää kuvan
tekijää (tiedän huippumaalareita oli, mutta maailma on täynnä poikkeuksia). Myöskään
tässä Hommalla näkyneessä uudessa toimessani = pilapiirrokset en ole törmännyt
naisiin. Maailmalla ei ole yhtään huippuluokan naispuolista pilapiirtäjää (jep toki
Hesarissa on ala-arvoinen koneella tehty Fok-It ja se elukkajuttu, mutta ne ovat
kuvakäsittelyllä tehtyjä novelleja, ei viivoja ja kirjoitin huippu- ;) Naisilla on loistava
tilannetaju ja siksi meillä on upeita komedienneja, mutta kyky visualisoida tapahtuma
negatiivisten kertoimien kanssa puuttuu. Geenit vaativat enemmän todellisuutta,
että keräilyn ja ruokinnan sai tehtyä. Alkuäijät saattoivat nuotiolla heitellä sitä "läppää"
murehtimatta riittikö naisten keräilysaalis ruoaksi kaikille.

Saa lynkata ;o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Tekstisi naisestasi ja suhteestanne oli aivan ihana. Voin jakaa fiiliksesi täysin. Ymmärrän kyllä pointtisi siitä miten mies hankkii ruoan pöytään ja suojelee. Noinhan se todellisuudessa menee - olivat naiset miten fiksuja, tilannetajuisia, verbaalisia ja empaattisia tahansa on miehillä paikkansa. Miehillä on paljon paremmat tekniset valmiudet ja kyky suojella naisia. Olenkin monasti sanonut sitä, että miehet ja naiset tarvitsevat toisiaan kipeästi näiden ominaisuuksiensa vuoksi. Onneton se yhteiskunta, joka tarvitsee sukupuoisotaa käyviä sankareita.

Itse olen tuntenut aina miesporukassa olevani nainen ja naisporukassa mies - jonkinlainen friikki siis, vaikka naisen kehoon olen syntynytkin ja naiseksi itseni alusta asti mieltänytkin. Huomaan myös identifioituvani enemmän miehiin kuin naisiin. Olen ehkä todella neekerihomon reinkarnaatio ja siksi tuomittu elämään puolielämää kaikkien rajojen välillä  ;D

Punaniska

Quote from: Phantasticum on 13.03.2013, 22:28:52

Saattaa olla, että olen arvioinut sinua väärin. Pieni keksitty tarina:

Olipa kerran kännykkätehdas Salossa. Tehtaan työntekijöistä 5/6 oli salolaisia, loput olivat forssalaisia. Pomo oli Somerolta.

Erään forssalaisen kanssa pomolla tuli sanomista. Aihe saattoi olla aivan mitätön, ja koski vain tätä nimenomaista tyyppiä, mutta forssalainen suuttui ja halusi kostaa. Päästyään kahvihuoneeseen hän julisti muille forssalaisille kovaan ääneen, että pomo kiusaa häntä, koska hän on forssalainen. Muut forssalaiset tietysti tietysti suuttuivat, että tämä ei jää tähän, somerolaisrasistille näytetään vielä, prkl!

Tullessaan seuraavana päivä töihin pomolla olikin koko forssalaisryhmä vastassaan. Hän oli toiminut vain niin kuin hänen kuuluikin työssään toimia, mutta yksi forssalainen oli kääntänyt kaikki forssalaiset häntä vastaan, toiminut epärehellisesti.

Uskoin, että toimit samalla tavalla, ja siksi tähdensin koko ajan, että arvostelen sinua, ei naisia yleensä. Siitä huolimatta muitakin naisia ilmaantui väittelemään, vaikka sitä juuri yritin estää. Siksi pidin kovaa linjaa sinua kohtaa, koska uskoin, että et toimi vilpittömästi.

Kun savu oli hälvennyt korvista ja luin viestiketjua uudelleen läpi, tuli mieleen, että ehkäpä mielipahasi olikin aitoa, eikä mikään peliliike. Silloin olisin ollut turhan kovalla asenteella liikkeellä ja oletukseni sinusta turhan kyynisiä. Siinä tapauksessa olen pahoillani, että arvioin sinut väärin.

sivullinen.

Quote from: Inna on 13.03.2013, 23:34:54
Quote from: sivullinen. on 13.03.2013, 16:57:46Mielestäni ruumillinen kuritus - "fyysiset rangaistukset" - pitäisi ottaa taas käytäntöön.

Millaisia muutoksia ehdotat käytännössä lainsäädäntöön kurinpidon osalta?

Valtion ei pitäisi perheiden sisäisiin asioihin puuttua. Valtio on huono kasvattaja. Lakina aikaansaataisiin vain nahkapäätös, joka ei tyydytä ketään, eikä palvele tarkoitustaan: "lauantai olkoon saunapäivä; naisille selkäsaunapäivä". Kristillisen kotikurin mukaan ja hellyydellä piiskaten - ihan kuten linkeissäsi sanottiin; tai niissä oli koko skaala "miehelläni on ruoskasta" aina "kilpavarustelu mielessä hanki isommat aseet" juttuihin - ja puolet käsitti kaiken rankaisun esileikkinä; ei niin. Tässä on se mikä minusta oli oikea valinta:

"Mä haluan sellaisen miehen joka antaisi välillä piiskaa pyllylle. Ihan tosissaan ottaisi polviensa päälle ja antaisi paljaalle pepulle remmistä tai kämmenestä. Tekisi musta välillä vähän kiltimmän. Mistäköhän sellaisen löydän? En kehtaa treffeilläkään mennä kysymään "tykkääks piiskaamisesta". Mua kiihottaa kaikista fantasioista eniten se että saan piiskausrangaistuksen. Haluaisin muutakin kuin vaan fantasioida..."

Ruumiilliset jutut on lakimielessä kaikki vaikeita. "Vaimonhakkauslakiin" pitäisi hentorankaiselle viimeisimmillään raskaana olevalle olla eri rangaistus kuin timmikuntoiselle nyrkkeilyharrastajalle - ja kaikille siltä väliltä. Rangaistuksen tarkoitus ei ole tuottaa sadistista mielihyvää sen suorittajalle, eikä pysyviä vammoja sen kohteelle; rangaistuksen tarkoitus on ettei "rikos" toistu ja tempun tuhmuus tulee selväksi. Yhdessä keskenään sovitut säännöt on minusta oikea ratkaisu. Minkälaiset niiden kuuluisi olla, siitä te muut tiedätte paremmin, ja voitte jakaa viisauttanne.