News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kuinka pienillä tuloilla yksineläjä tulee toimeen?

Started by Ant., 27.01.2013, 03:03:13

Previous topic - Next topic

1NiitäKelanPoikia

Noh, tälle vuotta en opintotukea ole saanut niin nyt näyttää 19,6% koko vuoden tuista menisi veroihin. Ei varaa laskea tippaakaan. Kerkesin jo innostua.
Sananvapauteen kuuluu aina vastuu. Sananvapaudella on myös rajansa. Siihen ei kuulu oikeus sanoa laittomuuksia...
-Jukka Holmberg, Medialiitto

dothefake

Quote from: Tulituki on 30.01.2013, 12:16:24
Nyt tulikin ihan uutta tietoa. Minä olen aina saanut palautusta noista Kela-korvauksista, jotka tosiaan on sossussa katsottu tuloiksi. Ei ole tullut mieleenkään, että veroprosenttia olisi mahdollista saada pienennettyä työmarkkinatukeen liittyen. Taitaa tulla asiaa verovirastoon.  :)
Pieni harkittu mätky on varmaan parempi. Ja kateellisille tiedoksi, tämä on laillista verosuunnittelua, vaikka vilachin mielestä emme veroa maksakaan. Toivotaan, ettet koskaan joudu tähän helvettiin, et nimittäin kestäisi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

^Minä taas toivon näkeväni kaikki jotka kertovat norsunluutorneistaan kuinka pitäisi tehdä työtä omaksi vahingokseen jne sinnittelemässä 40% kutistetulla perusosalla ja kertovan kuinka tekevät töitä jotka vievät kolmanneksen tuloista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Salvation

Quote from: vilach on 29.01.2013, 18:10:39
Quote from: dothefake on 29.01.2013, 17:44:49
Vero ei ole vero
Juuri näin. Työttömän "vero" ei ole vero, koska sitä maksaa valtio itselleen. Vero, eikä "vero" on silloin, kun maksaja ja maksun saaja on eri, esim työssäkäyvä maksaa omia rahoja valtiolle. Samoin on lahjoituksessa, jos äitini lahjoittaa minulle 100 euroa, niin se on lahjoitus, hänen rahamäärä pieneni 100 eurolla, minun kasvoi samalla määrällä. Mutta jos minä lahjoitan rahaa itselleen, niin käytännössä se on ei mitään.

Tämän työttömien "veron" keksivät sosialistit ja kukkahattutädit sitä varten, että työttömyyden "imago" ei olisi kovinkaan huono.

Mutta kun se työtön voi saada vuoden aikana töitäkin ja siten liksaakin...
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

dothefake

Vilachin mielestä upseerit lienevät oikein suurloisia, kun valtio maksaa heille veron osuuden ja ottaa sen sitten takaisin. Upseerit eivät siis maksa veroa.
-Tytti Tuppurainen

Fincum

Ketjun otsikkoon liittyen lainaus kirjoituksesta Hesarin Mielipide-osiosta.

Quote from: HS 4.2.2013...
Jos henkilö saa esimerkiksi 40 vuoden työuran jälkeen eläkettä 60000€ vuodessa, siitä jää verojen jälkeen noin 3000€/kk.
Kyllähän sillä yksinäinen pärjää, mutta jos puoliso on pienituloinen -  esimerkiksi kansaneläkkeen varassa - ei mihinkään ylimääräiseen ole varaa ikääntyvän perheen asumis- ja sairauskulujen ja muiden menojen jälkeen
...
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

vilach

Quote from: Ari-Lee on 29.01.2013, 18:17:06
Tykkäsit eli et mutta työmarkkinatuesta menee 20% veroa. Näin se on virallisesti.
"virallisesti" voi tehdä vaikki mitään. Voi esim. nostaa yksinasuvan perusosan 4770 euroon nykyisestä 477:stä ja tehdä toimeentulotuelle 90% "vero".
Quote from: dothefake on 29.01.2013, 18:45:39
En aio hukata voimavaroja vilachin kansaa keskusteluun, niin ulkona hön on veroasioista.
En ole ulkona veroasioissa. Minulla on paljon paremmat tiedot verotuksesta, kuin monilla muilla. Joskus hkanime kirjoitti niin vääriä asioita verotuksesta, eikä kukaan paitsi minä korjannut häntä.
Quote from: sivullinen. on 29.01.2013, 18:59:39
Sama pätee tietenkin julkisen sektorin työntekijöihin. He eivät "maksa veroja". Valtio vain siirtelee rahoja palkkoina heille ja veroina siitä osan takaisin.
Julkisen sektorin henkilö, joka tuottaa jotain hyödyllistä (esim. peruskoulun opettaja, lääkäri) maksaa veroja. Hänelle maksetaan suurin piirtein sama palkka, kuin yksityisessä sektorissa, jossa on sama vaikeusaste. Eli hän tuottaa konkrettisia hyödykkeitä, joilla on konkreettinen arvo, hänelle maksetaan valtion budjetista bruttopalkka, jonka suuruus on hänen työn arvoinen, josta hän maksaa veroina takaisin. Hyödyttömät suojatyöpaikalliset käytännössä eivät maksa veroja. Työttömät eivät tuota mitään.
Quotevilachin asenne on oikea. Hän on valtion puolella ihmistä vastaan - sellaisesta valtio tykkää; siitä se palkitsee.
En ymmärtänyt tätä. Mitä tarkoittaa "Hän on valtion puolella ihmistä vastaan"?
Quote from: 1NiitäKelanPoikia on 30.01.2013, 03:51:16Olkoon työttömän tilille tulematta oleva summa veroa tai ei, fakta on se että työmarkkinatuki ei ole 31,36€ päivä vaan 31,36€-20%. On se minunkin mielestäni idioottimaista että työmarkkinatuesta maksetaan veroa. eikö olisi sama antaa se 518€ ihan ilman veroja.
Kyllä idioottimaista. Se turha byrokratia maksaa.
QuoteOlen tosin kuullut kyliltä hurjia huhuja että koko pelleilyn taustalla olisikin vain valtion BKT:n keinotekoinen paisuttaminen...
Verojen suuruus ei vaikuta BKT:hen. Minä luulen, että työttömän "vero" on keksitty sitä varten, että työttömyydellä ei olisi huono "imago".

Quote from: dothefake on 30.01.2013, 13:01:34Ja kateellisille tiedoksi, tämä on laillista verosuunnittelua, vaikka vilachin mielestä emme veroa maksakaan.
Ei minun mielestä, vaan todellisuudessa.
Quote from: dothefake on 30.01.2013, 20:28:43
Vilachin mielestä upseerit lienevät oikein suurloisia, kun valtio maksaa heille veron osuuden ja ottaa sen sitten takaisin. Upseerit eivät siis maksa veroa.
Älä sekoita työttömiä, jotka eivät tuota mitään työssäkäyvien kanssa, jotka tuottavat hyödykkeitä, joilla on konkreettinen arvo.

dothefake

Entä eläkeläinen, ei tuota mitään. Veroa kuitenkin maksaa eläkkeestään. Vai maksaako?
Mistä voin ostaa upseerien konkreettista arvoa?
-Tytti Tuppurainen

vilach

Quote from: dothefake on 06.02.2013, 12:16:15
Veroa kuitenkin maksaa eläkkeestään. Vai maksaako?
Jos hänen eläke tulee yksityisestä eläkerahastosta, niin maksaa, jos valtion/kunnan budjetista, niin tietysti ei maksa.
QuoteMistä voin ostaa upseerien konkreettista arvoa?
Jos hän tuottaa yhteiskunnalle konkreettista hyötyä, jonka arvo on hänen bruttopalkan suuruinen, niin käytännössä hän maksaa veroja. Työttömällä ei ole tuloja, siksi häneltä ei voi ottaa rahaa, työttömyystuki on muiden raha, eikä hänen. Peruskoulun opettajan bruttopalkka on hänen raha, koska hän tuottaa.

dothefake

Työttömät kannattaa siis tappaa turhana menoeränä?
-Tytti Tuppurainen

1NiitäKelanPoikia

ei tarvitse edes tappaa. Leikataan työmarkkinatukea niin kuollaan ihan illman tappamista.
Sananvapauteen kuuluu aina vastuu. Sananvapaudella on myös rajansa. Siihen ei kuulu oikeus sanoa laittomuuksia...
-Jukka Holmberg, Medialiitto

vilach

Quote from: dothefake on 06.02.2013, 12:39:43
Työttömät kannattaa siis tappaa turhana menoeränä?
En halua vastata tyhmään kysymykseen. Miksi sinä niin ahkerasti puolustat tätä tyhmää työttömien "verotusta"? Oletko sosialisti? Miksi sinusta sellainen vaihtoehto, että maksettaisiin työttömille suoraan 558 euroa "verottamasti", kuten nykyään maksetaan toimeentulotukea on niin huono? Mitä järkeä on ylimääräisessä byrokratiasta, johon kuuluu veroeuroja?

dothefake

Minulle se on yks'hailee, mutta kun tosiasia on, että yhteiskunta pitää työttömyyskorvausta tulona ja verottaa siitä, niin vero se on. Lisäksi työttömällä voi olla muita, esim. osinkotuloja, niin kaikki tulot pitää olla mukana kokonaisveroa laskettaessa. Ja meinaatko, ettei kansaneläkettä saavat ole kipeästi maksaneet eläkemaksuja elämänsä aikana.

Sinulla ei ole edes termit hallussa, sivumennen sanoen, joten ei voi olla edes varma, mistä puhut.
-Tytti Tuppurainen

vilach

Quote from: dothefake on 06.02.2013, 13:56:21
tosiasia on, että yhteiskunta pitää työttömyyskorvausta tulona
Ei yhteiskunta, vaan joku tyhmä poliitikko sääti tämän lain. Hyvä että, hän sääti sen vain työttömyystuesta ja asumistuen ja toimeentulotuen kanssa ei tehnyt sitä tyhmyyttä.

dothefake

Edes viisas poliitikko ei säädä lakia. Lait ovat yhteiskunnan säännöt ja perus. Jos laki jotain määrää, niin sitä mieltä yhteiskunta on. Taidat näytellä pölvästiä.
-Tytti Tuppurainen

EL SID

Quote from: vilach on 06.02.2013, 12:01:15
Quote from: Ari-Lee on 29.01.2013, 18:17:06
Tykkäsit eli et mutta työmarkkinatuesta menee 20% veroa. Näin se on virallisesti.
"virallisesti" voi tehdä vaikki mitään. Voi esim. nostaa yksinasuvan perusosan 4770 euroon nykyisestä 477:stä ja tehdä toimeentulotuelle 90% "vero".
Quote from: dothefake on 29.01.2013, 18:45:39
En aio hukata voimavaroja vilachin kansaa keskusteluun, niin ulkona hön on veroasioista.
En ole ulkona veroasioissa. Minulla on paljon paremmat tiedot verotuksesta, kuin monilla muilla. Joskus hkanime kirjoitti niin vääriä asioita verotuksesta, eikä kukaan paitsi minä korjannut häntä.
Quote from: sivullinen. on 29.01.2013, 18:59:39
Sama pätee tietenkin julkisen sektorin työntekijöihin. He eivät "maksa veroja". Valtio vain siirtelee rahoja palkkoina heille ja veroina siitä osan takaisin.
Julkisen sektorin henkilö, joka tuottaa jotain hyödyllistä (esim. peruskoulun opettaja, lääkäri) maksaa veroja. Hänelle maksetaan suurin piirtein sama palkka, kuin yksityisessä sektorissa, jossa on sama vaikeusaste. Eli hän tuottaa konkrettisia hyödykkeitä, joilla on konkreettinen arvo, hänelle maksetaan valtion budjetista bruttopalkka, jonka suuruus on hänen työn arvoinen, josta hän maksaa veroina takaisin. Hyödyttömät suojatyöpaikalliset käytännössä eivät maksa veroja. Työttömät eivät tuota mitään.
Quotevilachin asenne on oikea. Hän on valtion puolella ihmistä vastaan - sellaisesta valtio tykkää; siitä se palkitsee.
En ymmärtänyt tätä. Mitä tarkoittaa "Hän on valtion puolella ihmistä vastaan"?
Quote from: 1NiitäKelanPoikia on 30.01.2013, 03:51:16Olkoon työttömän tilille tulematta oleva summa veroa tai ei, fakta on se että työmarkkinatuki ei ole 31,36€ päivä vaan 31,36€-20%. On se minunkin mielestäni idioottimaista että työmarkkinatuesta maksetaan veroa. eikö olisi sama antaa se 518€ ihan ilman veroja.
Kyllä idioottimaista. Se turha byrokratia maksaa.
QuoteOlen tosin kuullut kyliltä hurjia huhuja että koko pelleilyn taustalla olisikin vain valtion BKT:n keinotekoinen paisuttaminen...
Verojen suuruus ei vaikuta BKT:hen. Minä luulen, että työttömän "vero" on keksitty sitä varten, että työttömyydellä ei olisi huono "imago".

Quote from: dothefake on 30.01.2013, 13:01:34Ja kateellisille tiedoksi, tämä on laillista verosuunnittelua, vaikka vilachin mielestä emme veroa maksakaan.
Ei minun mielestä, vaan todellisuudessa.
Quote from: dothefake on 30.01.2013, 20:28:43
Älä sekoita työttömiä, jotka eivät tuota mitään työssäkäyvien kanssa, jotka tuottavat hyödykkeitä, joilla on konkreettinen arvo.

tässä pitää nyt varovainen, ettei lähde mukaan potilaan luomaan fantasiamaailmaan.
Me jotka elämme tässä todellisuudessa, tiedämme varsin hyvin, että myös työtön maksaa korvauksestaan valtiolle maksua, jota nimitetään veroksi. Joka ei ole varma, voi varmistaa asian soittamalla verovirastoon ja kysymällä asiaa.
Vilach kuitenkin on luonut oman todellisuuden, jossa tuolla maksulla on eri merkitys, ja hän vahvistaa omia mielikuviaan todistamalla sen itselleen erilaisilla laskelmilla.
Näin ollen, se mikä on totta todellisessa elämässä, ei ole sitä Vilachin maailmassa.

Tämmöisessä tapauksessa ei saa lähteä mukaan potilaan mielikuvitusmaailmaan, ja hänen laskelmiinsa, koska se vahvistaa vain potilaan uskoa omaan rinnakkaistodellisuuteen. Onhan meillä pitkän linja Hommailijoilla jo esimerkkejä vastaavista tapauksista (hae Hommasta anarkokapitalismi) .

eli pitäytykää todellisuudessa ja osoittakaa kuinka työtön maksaa veroja, ja älkää lähtekä hänen mukaan hänen eri laskelmiinsa, koska se on loputon suo. Omassa rinnakkaistodellisuudessaan Vilach pystyy luomaan omat merkityksensa sanoille, jotka merkitsevät meille muille aivan jotain muuta, ja vain siten vahvistavat Vilachin vajoamista omaan keinotodellisuuteensa.

possu

Quote from: Ant. on 27.01.2013, 03:03:13Tätä aihetta on pohdittu muilla palstoilla vaikka kuinka paljon, mutta haluaisin kuulla hommalaisten mielipiteen siitä, kuinka pienillä tuloilla yksineläjä tulee toimeen, niin että hän voi viettää "ihmisarvoista elämää", miten sen sitten kukakin määrittelee.
Asunnon koko ja sijainti määräävät suuren osan pakollisista menoista. Jos isossa kaupungissa asuminen ei ole ihmisoikeus niin sittenhän jostain Kajaanista voisi löytyä halpoja kämppiä ja 20 neliötä voisi yksinäiselle riittää. Sapuskat voi valmistaa halvoista aineksista kotona. Mitään ylellisyyksiä ei tarvitse laskea mukaan. Puhelinkin voi olla vanha käytetty ja liittymä joku prepaid. Ehjiä vaatteita löytyy kirppiksiltä.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

vilach

Quote from: dothefake on 06.02.2013, 14:14:16Jos laki jotain määrää, niin sitä mieltä yhteiskunta on. Taidat näytellä pölvästiä.
Laki määrää, että pitää tuoda kehitysmaalaisia sossun asiakkaiksi. Onko suomen yhteiskunta sitä mieltä, että se on hyödyllistä suomelle?

Perustuslaki määrää, että suomi on euroopan unionin jäsen, että pitää lahjoittaa rahaa etelävaltioille, jne. Onko yhteiskunta sitä mieltä, että se on oikein?

Quote from: EL SID on 07.02.2013, 10:59:15eli pitäytykää todellisuudessa ja osoittakaa kuinka työtön maksaa veroja
Suomen talous nousuun siirtämällä pienituloisia työssäkäyviä kortistoon!!! Pienituloiset maksavat alle 20% veroa.

Quotetyötön maksaa korvauksestaan valtiolle maksua
Nimellisesti maksaa veroja, mutta käytännössä ei maksa.

Nimimerkki 1NiitäKelanPoikia kirjoitti hyvin tästä:
Quote from: 1NiitäKelanPoikia on 30.01.2013, 03:51:16
Olkoon työttömän tilille tulematta oleva summa veroa tai ei, fakta on se että työmarkkinatuki ei ole 31,36€ päivä vaan 31,36€-20%. On se minunkin mielestäni idioottimaista että työmarkkinatuesta maksetaan veroa. eikö olisi sama antaa se 518€ ihan ilman veroja.

hannes58

Minulla jää alle 200e kaikkiin menoihin kkssa,mutta kyllä perkele autoa on varaa pitää.
Olen kylläkin työtön.
Hiljainen sivusta katsoja