News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Finnish Defence League tuki ry

Started by Saippuakupla, 06.02.2013, 17:57:09

Previous topic - Next topic

Kauhea Ihmismäinen Otus

Ihme jankkausmeininki täällä. Puålustusliigailaisten edustaja yrittää heittää ihan asiallista läpyskää ja dialogia mutta hompanssit kuorossa vain jankkaavat päälle jostain väärästä imagosta / mielipiteestä / kirjoitusverheestä. Olen välillä huomannut näitä ihmeen fiksaatioita hommafoorumilla kun puhutaan tietyistä henkilöistä /aiheista. Ihmetyttää kyl....
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Topi Junkkari

Ulkomailta johdetut ääripellejärjestöt voisi vaikkapa kieltää - tai no, suhtautua niihin huumorilla. Ihan yhtäläisesti, olipa kyseessä Ruotsista tai Englannista johdettu pellekomppania.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

veikko1980

Quote from: ankka on 19.02.2013, 23:50:23
Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 19.02.2013, 23:10:24
Ihmetyttää kyl....
Sama.

PohdiMpa äsken et kai nää kielipoliisisankarit tenttaa kielioppia ihan vaik saunailloissakin tahi baaritiskil.
Missää tapaukses ei saa kirjottaa kuten puhuu koska kirjakieli on se_ainoa_oikea.

Jees. Laatua hommalla
monikulttuuri vie terveyteni

Arto Luukkainen

Quote from: Topi Junkkari on 19.02.2013, 23:19:44
Ulkomailta johdetut ääripellejärjestöt voisi vaikkapa kieltää - tai no, suhtautua niihin huumorilla. Ihan yhtäläisesti, olipa kyseessä Ruotsista tai Englannista johdettu pellekomppania.

Minulle on jäänyt epäselväksi, mitä FDL tai EDL on tarkkaan ottaen sanonut sellaista, mikä tekee niistä "ääripellejärjestöjä".

Osaatko sinä valaista asiaa?

Minun havaintojeni mukaan nämä DL:t puhuvat lähinnä islamin uhasta Euroopassa ja sen sellaista. Ei se tee minun silmissäni mitään järjestöä vielä ääripellejärjestöksi.

En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Topi Junkkari

Quote from: Arto Luukkainen on 20.02.2013, 00:29:38
Minulle on jäänyt epäselväksi, mitä FDL tai EDL on tarkkaan ottaen sanonut sellaista, mikä tekee niistä "ääripellejärjestöjä".

No aloitetaan nyt vaikka siitä, että Suomen osasto on ilmoittanut mediakontaktikseen "James Gonzo".

Mielestäni tuo on pelleilyä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Minäpä luulen, että näiden keuruulaisten ja jämsäläisten englantia hiukan osaavien tyyppien tehtävänä on nimenomaan tehdä hallaa järkevälle suomalaiselle maahanmuutto- ja islam-kriittisyydelle. En ryhdy tähän aikaan yöstä arvailemaan tehtävänantajia.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

risto

Quote from: Kari Halkola on 09.02.2013, 18:42:30
Quote from: Topi Junkkari on 06.02.2013, 18:35:38
Korjatkaa edes tuo yhdistyksen nimi. Eihän se ole mitään kieltä.

Ennen vanhaan yhdistysrekisteri punnitsi rekisteröitymään pyrkivien joukkioiden nimiä myös kielelliseltä kannalta, ja bumerangia saattoi tulla.
Voi hyvää päivää  :facepalm:

Todellakin, aika monen facepalmin arvoinen suoritus, että lafkan nimeen päästetään tuollaisia järkyttäviä kielioppivirheitä ja varsinkin se, että ilmeisestä virheestä huomauttamiseen suhtaudutaan naamapalmulla. Jokainen tekee virheitä huolimattomuuttaan, mutta kai näitä nimiä sentään mietitään useamman kuin yhden ihmisen voimin ja suurin piirtein kaikissa ruumiin ja sielun voimissa? Ilmeisesti skeneen kuuluu se, että nimet(kin) pitää keksiä parin promillen humalassa tai muuten ei mistään tule mitään.

Finnish Defence League on jo itsessään koominen ulkolainen nimi. Miksi sillä ei ole suomenkielistä nimeä tuon englanninkielisen lisäksi? Ymmärrän toki, että EDL- jne. kytkösten vuoksi lafkan englanninkielisen nimen täytyy olla FDL, mutta Suomen tai suomalaisuuden puolustaminen FDL-nimisen firman avulla on jo lähtökohtaisesti epic fail. "Suomalaisuuden puolustajat" tai "Suomen puolustajat". Tukijärjestö voisi sitten olla "Suomen puolustajien tuki ry".

Finglish on aina hankalaa ja vaikea on sanoa, miten tuosta tuki ry:n nimestä saisi edes siedettävää. Vähiten huono vaihtoehto saattaisi olla: "Finnish Defence League:n tuki ry", joka lausutaan kielioppisääntöjen mukaan osapuilleen "finish difens liig(a)n tuki ry".

Oli miten oli, pitäkää tunkkinne. Itse kannatan kaikkia tällaisia antenniosaston viritelmiä (FDL, Mäenpään porukat, Suomi Nousee - Kansa Yhdistyy) siinä mielessä, että jyvät erottuvat paremmin akanoista. Merkittävää kannatusta nämä liikkeet eivät tule kuitenkaan saavuttamaan (olettaen että asioita ei päästetä todella huonolle tolalle), joten promillejengien mellastus ei ole esim. perussuomalaisten äänisaaliista pois.

Ps. epäilen -- en jaksa edes tarkistaa -- että France Defence League (sikäli kun sellaista on) ei ole nimeltään France Defence League, koska ranskalaisilla on tervettä kansallista itsetuntoa, joka näköjään FDL:ltä puuttuu. Finnish Defence League, Mimosa DeDanann ja James Gonzo  :). Vähän samalla tavalla kornia kuin se kirotusvireisillä kommenteilla maustettu, väärin päin piirretty hakaristi anonyymin skinin toimesta. Mutta kiva juttu, että teillä on kivat harrastukset. Valitettavasti en ehdi osallistumaan toimintaanne, vaikka se vaikuttaakin aivan valtavan mielenkiintoiselta. Harmi sinällään, että olisin valinnut itselleni perinteikkään suomalaiskansallisen taiteilijanimen Richard the Lionheart. Richard I of England sentään taisteli saraseeneja vastaan jo n. 1000 vuotta takaperin.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Elcric12

Minun havaintojeni mukaan nämä DL:t puhuvat lähinnä islamin uhasta Euroopassa ja sen sellaista. Ei se tee minun silmissäni mitään järjestöä vielä ääripellejärjestöksi.

Tämä kannanotto ainakin meni hyvän matkaa sinne jonnekin "ääripelleyden" suuntaan:
https://www.facebook.com/permalink.php?id=166277343419357&story_fbid=502223669794161

risto

Quote from: ankka on 19.02.2013, 23:50:23
Missää tapaukses ei saa kirjottaa kuten puhuu koska kirjakieli on se_ainoa_oikea.

Ilman muuta voi murretta käyttää ja jossain määrin puhekieltä. Joskus se toimii hyvänä tehokeinona.

Kukaan ei kuitenkaan puhu näin:
"FDL tuki ry", "henkilö auto" jne.

Ihmiset tyypillisesti puhuvat hyvin ymmärrettävästi ja pääosin oikein. Kirjoittaminen vain näkyy monille tuottavan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia erityisesti yhdys  sanojen kohdalla. Jos ihmiset kirjoittaisivat kuten puhuvat, yhdyssanavirheitä ei juuri tulisi.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

dothefake

Iltapulu: Kielioppipoliisit hyökkäsivät FDL:n tiloihin. Genetiivialueilta löytyi laittomia n-kirjaimia.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Paratiisin sahakieli

Quote from: Elcric12 on 20.02.2013, 00:40:37

Tämä kannanotto ainakin meni hyvän matkaa sinne jonnekin "ääripelleyden" suuntaan:
https://www.facebook.com/permalink.php?id=166277343419357&story_fbid=502223669794161

Olen tähän saakka suhtautunut ko. ryhmään aika neutraalisti, en ole siitä tosin selvää ottanutkaan. Tuo linkin takana oleva kyllä muuttaa käsitystäni. Uskomattoman typerää.

l'uomo normale

Se on vain Suomen Kieli Development. (Infantilisaatio)kehityksen edistymistä on turha estää. Parempi vain sopeutua ja nauttia netti-iltapäivälehtien otsikointitaiteen uusista saavutuksista.  Joku FDL-tukijärjestö ry saattaisi kuulostaa hieman paremmalta, mutta miksi vaivautua sitä murehtimaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

lemminkäinen

"Lienee ei ole" kovin hyväksi tämä fdl-porukka ns. nuivien uskottavuudelle. Vain marginaalisena siitä ei liene (ole) haittaa. En kannata, vaikka maakuntani eteläosista näyttävät olevan olennaisilta osin.

Thalion

Ihan syytäkin kritisoida järjestön virallista nimeä kieliasusta, mutta vähän luulen tuon FDL:n kohderyhmänä olevan sellaiset henkilöt, jotka eivät ensimmäisenä kielioppivirheistä kauhistu. FDL on sinänsä lyhenteenä ok, liikkeen kansainvälinen konteksti huomioiden. Kuitenkin esim. "FDL – Suomalainen Puolustusliitto" -tyylinen ratkaisu olisi varmaan parempi. edit( :roll:): Yllä mainittu 'FDL-tukijärjestö ry' näyttäisi myös paremmalta.

Niin tai näin, ainakin pintapuolisesti FDL sisarjärjestöineen vaikuttaa harmittomalta ja periaatteiltaan jopa sympaattiselta katutason islamkriittiseltä kaljakerholta - ilman esim. väkivallan tai natsismin ihannointia. Vaikka onhan tuo yllä oleva  "demarit vastuussa Breivikistä" FB-provoilu aika paksua. 

Ei tuollaisten järjestöjen toimintaa kuitenkaan ole edes mieltä arvioida samoilla standardeilla kuin vakavien poliittisten puolueiden. Minusta on periaatteessa vain hyvä, jos erilaisille maahanmuuttokriittisille kansalaisille on erilaisia legitiimejä puuhajärjestöjä kunkin oman maun mukaan. Jos ei muuten, niin tuovat ihmisille yhteenkuuluvuuden tunnetta tervehenkisistä lähtökohdista. Ja kuten nimimerkki Ant. tuossa edellisellä sivulla totesi, niin on "skeneen" valitettavasti paljon nolompiakin virityksiä mahtunut.

Monikulttuurisuusideologia synnyttää ongelmien lisäksi vastapainona myös harmittomia ajan ilmiöitä ja FDL vaikuttaa olevan juuri sellainen harmiton kuriositeetti.

Ne perinteiset: onnea valitsemallaan tiellä jne.

Sir Mustapossu

Emmää tiärä. Finnish Defence League (FDL) vs. suomen puolustus liigan tuki ry. Itse ymmärtäisin jälkimmäisen, vanhana enklannin liikan kannattajana, vahvasti ironiaan viittaavaksi väännökseksi. Kaikissa kielissä ei vaan osata käyttää yhdys sanoja. Aikamoista pelleilyä olisi tämmöisiä mennä oikeasti suomentamaan, englanniksi nimi on hyvä ja jopa kaikki Suomessa asuvat, jotka taitavat englannin kieltä, saattavat ymmärtää missä mennään. Hyvä niin. Yleensäkin, tämän ketjun perusteella FDL saa varauksellisen kannatukseni Tuki+.

Sir Mustapossu

"FDL – Suomalainen Puolustusliitto"

Ei hyvää päivää sentään  :facepalm:

Nationalisti

Pellejä joka tapauksessa.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Thalion

Quote from: Sir Mustapossu on 20.02.2013, 02:20:38
"FDL – Suomalainen Puolustusliitto"

Ei hyvää päivää sentään  :facepalm:

No esim. webbisivuilla tuo tai 'FDL - Suomen Puolustusliitto' olisi vähän kuten NRA - Kansallinen Kivääriyhdistys ry.

Kyllähän tuo FDL lyhenne on varsin ymmärrettävä, kun kerran selvästi haluavat assosisoitua näihin EDL, DDL ja muihin ulkomaisiin  esikuviinsa. Harmittomalta puuhastelulta vaikuttaa, oli rekisterinimi mikä hyvänsä.

Kimmo Pirkkala

Quote from: herra 4x on 19.02.2013, 22:17:36
Quote from: ääridemokraatti on 19.02.2013, 20:39:50
Quote from: Topi Junkkari on 10.02.2013, 18:54:02

Hienoa! Tuota juuri yritin sanoa: vaikka on sinänsä surkuhupaisaa, että suomalaisen muka-kansallismielisen joukkion nimi on englantia ja sitä johdetaan ulkomailta, niin voisi edes taivuttaa sanoja oikein. Tämä koskee myös vieraskielisiä sanoja suomen kielen seassa käytettynä.

No minusta kyllä "leaguen tuki" olisi oikein huonoa... hmm... mitä kieltä se nyt sitten olisikaan.

Jos sen on pakko olla englanniksi Finnish Defence League (jota myös itse olen kritisoinut), niin mieluummin se tuki ry sitten ilman suomenkielen genetiiviä.

Juuri niin ei.

Herra Junkkari totesi yllä miten asia suomen kielessä kirjoitetaan, siis kuuluu kirjoittaa. Asia ei ole mielipidekysymys.

League ei ole suomea.

risto

Quote from: ääridemokraatti on 20.02.2013, 07:09:30
Juuri niin ei.

Herra Junkkari totesi yllä miten asia suomen kielessä kirjoitetaan, siis kuuluu kirjoittaa. Asia ei ole mielipidekysymys.

League ei ole suomea.

Tällä ei ole mitään merkitystä asian kanssa muuten kuin että taivutus menee lausumisen mukaan. Eli siis esim. Bordeaux'sta väännetty genetiivimuoto ei ole Bordeauxin vaan "bordöön" eli siis Bordeaux'n.

Nimien, varsinkin ulkomaisten taivuttamisen voi toki aina kiertää esim. näin:

Finnish Defence League -nimisen puljun tuki ry.

Arto Luukkainen

Quote from: Topi Junkkari on 20.02.2013, 00:38:29

No aloitetaan nyt vaikka siitä, että Suomen osasto on ilmoittanut mediakontaktikseen "James Gonzo".

Mielestäni tuo on pelleilyä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Valitettavasti en kelpuuta tuota todisteeksi sen puolesta, että FDL on "ääripellejärjestö". Se ei tee järjestöä edes pellejärjestöksi, että sen jäsenet käyttävät nimimerkkejä. Tämäkin foorumi on täynnä nimimerkkikirjoittajia. Ja ääreys on sitten vielä ihan eri juttu.

Eikö sinulta parempaa löydy?
Iitön on se kuuluisampi.

Arto Luukkainen

Quote from: Elcric12 on 20.02.2013, 00:40:37

Jaa, ei minusta. Siinä ei nimittäin mitenkään hyväksytä Breivikin tekoa. Tuodaan vain esille se, että kirjoittajan mielestä demarit ovat harrastaneet holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa Norjassa. Ilmeisesti keskustelu asiasta on siellä kielletty. Vaikka Breivikin teko oli hirveä ja tuomittava, se on laillinen keskustelunaihe, oliko Breivik sinänsä oikeassa vai väärässä siinä asiassa, mikä häntä harmitti raivoon asti.

Iitön on se kuuluisampi.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Hie miettikääs nyt fellow hompanssit hetken: Eikö se, mikä meitä nuivia ehkä kaikkein eniten muumita ole se, että kun haluamme keskustella maahanmuutosta asiallisesti alkaa välitön zuvizten toteuttama "väärä mielipide" inkvisitio, johon kuuluu natsi/rasisti/fasistileimailu, taivaanrannanmaalailu utopistisella mocusuomella, henkilöiden henk. koht. älynlahjojen kyseenalaistaminen  jne. jne? Ja juuri tämän takiahan me olemme hommafoorumilla nimettöminä emmekä YLE:n A-studiossa tai hyysärin kolumnisteja.

Miksi siis toimimme saman kaavan mukaan kun hommafoorumille tulee henkilö, joka haluaa käydä rakentavaa dialogia ja vielä esiintyy omalla nimellään?  :facepalm:

Kaptah

Halkolaa pitää minusta kohdella, kuten muslimeja, mamuja, vasureita ja kokoomuslaisiakin, kohteliaasti ja ystävällisesti ja hyvinhän hän on täällä esiintynyt. Itse en kuitenkaan halua olla millään muotoa tekemisissä FDL:n kanssa vaikka ilmeisesti kyseinen porukka ainakin yrittää pysyä erossa kaikesta epädemokraattisesta toiminnasta, väkivallasta yms.

Jotenkin koko hommasta leijuu silti sellainen maltillisen kiljuskinipuuhastelun haju. Voittaa toki kaiken maailman jutkunpotkintaporukat, joten toivon että FDL kerää riveihinsä ne jotka ovat vaarassa liukua vähemmän maltillisen kiljuskinismin pauloihin ja lisäksi toivon, että FDL itse valuu yhä maltillisempaan suuntaan eikä radikalisoidu. Jotenkin näistä komeista arvonimistä ja Breivik-kommenteista tulee kuitenkin sellaiset vibat, ettei ole ollenkaan meikäläisen juttuja.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Kimmo Pirkkala

Quote from: risto on 20.02.2013, 09:15:50
Juuri niin ei.

League ei ole suomea.

Tällä ei ole mitään merkitystä asian kanssa muuten kuin että taivutus menee lausumisen mukaan.

Näin on suomenkielessä. Mutta kun emme nyt mitenkään itsestäänselvästi puhu/kirjoita suomea tässä tapauksessa. Taivutus menee sen kielen mukaan mitä puhutaan tai kirjoitetaan. Tässä sekatapauksessa ei ole mitenkään selvää että nimi on ennemmin suomea kuin englantia.

Jos se ei ole suomea, ei ole tarvis taivuttaa suomeksi. Jos nimi olisi league + support, niin kukaan ei ole niin hölmö että taivuttaisi "leaguen support" vaikka miten olisi kyse suomalaisesta yhdistyksestä ja perässä ry. Vastaavasti jos nimi olisi liiga + tuki, olisi selvää että se taivutettaisiin "liigan tuki". Koska nimi kuitenkin on league + tuki, ollaan harmailla vesillä, kun nimessä on kahta kieltä. Tällöin lienee nimeäjän itsensä päätettävissä käytetäänkö englannin vai suomenkielistä taivutustapaa. Jos englannin, silloin se voi aivan hyvin olla "league tuki ry".

Koska tuettavan yhdistyksen nimi itsessään on englannin- ei suomenkielinen, en pidä huonona käytäntönä että taivuttamisessa jätetään suomenkieli pois. Varsinkin kun se itse taivutettava sana on englantia.

Se on sitten ihan oma asiansa, miten tyhmää on sotkea nimessä kahta kieltä. Minusta(kin) se on huono ratkaisu.

K-M Halkola

Tässähän onkin kohta yksi sivullinen sitä besserwisserkamaa, miksi Homman sinänsä asialliset ketjut on usein naurunaiheena itse foorumin ulkopuolella.  :D
Tarttukaa pilkkuihin, sillä se maailma paranee. Sillä saa paljon enemään aikaan kuin kuulumalla ns.  puolustusliigaan  ;D
Ja mitä noihin m ja n kirjaimiin tulee, niin minulle tuottaa oikeinkirjoitus jo ihan tarpeeksi hankaluuksia kirjoitusnopeuden kasvaessa, se taas johtuu lukihäiriöstä.
Sen kanssa pystyy hyvin elämään, se kun ei ainakaan aiheuta ongelmia kokonaiskuvan hahmottelussa...
Vaan tuosta pilkunkölkkimiestä kieliopin tiimoilta en ole ihan varma, epäilen sen kasvattavan karvoja aivosolujen ympärille, hiukan samalla tavalla kuin kuuleman mukaan karvankasvua itsetyydyttäjille kämmeniin...ainakin lopputulos on usein nähtävissä melko usein sokeutena itse asialle ja sisällölle, sitä pilkkua viilatessa.

QuoteNo aloitetaan nyt vaikka siitä, että Suomen osasto on ilmoittanut mediakontaktikseen "James Gonzo".

Eipä enää, sen verran on kokoonpano muuttunut ja miehitys vaihtunut, että koko FDL:n ns. admitiimi esiintyy vain omilla nimillään.

Topi Junkkari

League ei ole suomea.

Ei ole ei, mutta jos vieraskielisiä sanoja käytetään osana suomenkielistä ilmaisua, niin ne taipuvat suomenkielisesti. Ihan riippumatta siitä, mikä se vieras kieli on ja miten vakavasti otettava porukka on kyseessä.

Yritän nyt väkisin vääntää esimerkin: Belgiassa on flaamien kansallista etua ajava puolue nimeltä Vlaams Belang. Jos puolue mainitaan suomenkielisessä tekstissä ja halutaan kertoa vaikkapa Wim Van Höpölöpöpölöstä, että hän on ollut puolueen jäsen alusta asti, niin jokainen normaaliälyinen toimittaja osaa kirjoittaa: "olen ollut Vlaams Belangissa vuodesta 2005".

Lihavoin taivutuspäätteen, että myös keuruulaiset ymmärtävät.

Me emme tarvitse tähän maahan yhtään typerää pellejärjestöä, joka vie median mielikuvat äärioikeiston suuntaan.

K-M Halkola

QuoteMe emme tarvitse tähän maahan yhtään typerää pellejärjestöä, joka vie median mielikuvat äärioikeiston suuntaan.

Äkkiä hommafoorumi kiinni  :facepalm:

Kimmo Pirkkala

Quote from: Topi Junkkari on 20.02.2013, 10:01:05
League ei ole suomea.

Ei ole ei, mutta jos vieraskielisiä sanoja käytetään osana suomenkielistä ilmaisua, niin ne taipuvat suomenkielisesti. Ihan riippumatta siitä, mikä se vieras kieli on ja miten vakavasti otettava porukka on kyseessä.

No mistä sinä tiedät käytetäänkö tässä vieraskielisiä sanoja osana suomenkielistä ilmaisua vai suomenkielisiä sanoja osana vieraskielistä ilmaisua? Minä en sitä ainakaan mitenkään itsestäänselvänä näe.

Kauhea Ihmismäinen Otus

^^^Oli mitä mieltä tahansa FDL:stä mutta jos ajatellaan "hyötynäkökulmasta" niin FDL voi olla hompansseille erittäin hyödyllinenkin (jos FDL pysyy ei-väkivaltaisena ja ei päästele liian pahoja sammakkoja suustaan): Jos kerran mediassa FDL = äärioikeisto niin tulee aika nopeasti selväksi rahvaalle miten ontto tuo "äärioikeisto"- leima on eli sitä nopeammin "äärioikeisto" -käsitteestä tulee merkityksetön. Lisäksi mitä useampi kämyliiga, sitä vähemmän "ääri"aineiston on syytä kutsua itseään ensisijaisesti PS:läiseksi tai hommalaisiksi jolloin saadaan selkeä hajurako maltillisempien ja ei-maltillisten välille.

Lisäksi FDL on loistava järjestö houkuttelemaan antifantit ja antirasistit paljastamaan "oikean" luonteensa (eli näyttämään väkivaltaiset ja totalitaristiset piirteensä) kuten Århusin puolustusliigojen tapaaminen / demonstraatio osoitti.