News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Finnish Defence League tuki ry

Started by Saippuakupla, 06.02.2013, 17:57:09

Previous topic - Next topic

Kritos

Täähän on jo jumalattoman vanha, ja varmaan jossain täällä jo ollukkin, mutta:

http://www.youtube.com/watch?v=AIPD8qHhtVU

nuiv-or

Quote from: Topi Junkkari on 23.05.2013, 23:27:57
Kirjasta Äärioikeisto Suomessa, s. 328, nimimerkin "James Gonzo" sähköpostihaastattelu 17.6.2012 (kirjoitusvirheet kopioitu tarkasti):

Paikallisjaostojen ohella FDL:n alaisena toimii myös FDL-Security, joka koostuu turavlisuusalan ammattilaisista. FDL-S:n tarkoituksena on vain ja yksinomaan turvata FDL:n edustajien turvallisuus niin vasemmisto- kuin oikeistoaktivistienkin agressioilta ja provokaatioilta ja se toimii yhteistyössä virkavallan kanssa.

"Yhteistyöstä virkavallan kanssa" olisi hauska kuulla Pirkanmaan ja Keski-Suomen poliisilaitosten kommentit. ;D

Vartioimisliikelupa taitaa myös puuttua?

Katso tämä pätkä Trondheimista, 25.5.2013: http://www.youtube.com/watch?v=8yUQ_LGkut0

The Norwegian Defence League tried to host a peaceful non-violent demonstration against the islamization of Norway and muslims and their misguided dhimmis came to oppress freedom of speech, with noise and with violence. The police lost control. This is what happend...

Kun poliisi ei tee mitään, vaikka Dan Koivulaakson valtion rahoittamat natsitoverit soittavat torvea ja heittelevät kiviä, niin eikö nk. security team vaikuta järkevältä ajatukselta?

Sano minulle, mitä tuossa videossa tapahtuu? Ihmiset, joiden kyltissä lukee ei rasismille, ei natsismille, ei islamille eivät saa pitää puhetta häiriöttä. Mitä ihmettä? Pyhintä asiaa eli sananvapautta ei puolusteta? Oikeasti, mitä vittua?

Nuo vuvuzela-kakarat... tarvitsisivat venäläisen OMONin käsittelyä ja hieman enemmänkin. Egyptiläinen poliisi hoitaisi varmaan homman vielä paremmin.

Need to go medieval on those asses: Näin hoidetaan sananvapauden viholliset pois häiritsemästä ihmisiä. Jälkikäteen voivat sitten mamman pikkuanarkistit laittaa kantelun natsisikakytistä.

Tuo Norjan meininki on aivan käsittämätöntä. Miksi poliisi ei pamputa ja vie häiriköitä putkaan? Miksi?

Vertaa tuota perseilyä 5/11 kaustiin. Näiden valtion suojelua nauttivien aivopestyjen hyödyllisten idioottien, verovaroilla kustannettuihin tilaisuuksiin ei saa mennä edes kuuntelemaan. Mitä jos heidän "keskustelutilaisuuksiin", "tietokirjajulkistustilaisuuksiin" ja ties mihin vappumarsseihin menisi sekopäitä soittamaan torvea ja heittelemään kiviä, like a boss?

Eikä puolueetonta, maailman vapainta mediaa tietenkään kiinnosta. Tästä sattumuksesta ei tullut edes "Äärioikeisto riehui Trondheimissa" -otsikkoa Ylelle.

nuiv-or

Seta-kausti

QuoteOlen toiminut Setassa ja sen jäsenjärjestöissä vapaaehtoisena, aktiivina ja päättävässä asemassa 7 vuoden ajan. Aloitin Seta-urani Petroskoissa, osallistumalla Barents-konferenssiin. Barents-alueen HLBTQI-järjestöillä on ollut yhteistyötä 15 vuoden ajan. Aloitin osallistulla Barents-konferenssiin v. 2005. Alkaen vuodesta 2006, ehdin toimia Oulun Setassa viiden vuoden ajan; olin myös v. 2009 puheenjohtaja.

Vuonna 2010 päätin, että em. vuosi on viimeinen, kun toimin Setan jäsenjärjestön aktiivina. Ajattelin hankkivani kokemusta kansainvälisesti verkottuneen ihmisoikeusjärjestön huipulla toimimisesta, mitä kieltämättä sainkin.

Olin siis v. 2011-2012 Seta ry:n hallituksen jäsen.

Kun Seta-foorumin tietomurto tapahtui, foorumi tietenkin suljettiin. Oletteko koskaan miettineet, ketkä ne tekniset henkilöt taustalla ovat? Minä olin se, joka painoi nappulaa (chmod 000 xxx). Foorumi päätettiin myös avata uudelleen n. vuoden käyttökatkon jälkeen. Minä olin vastuussa käyttäjien tietoturvan varmistamisesta, eli vaihdoin kaikkien 20 000:n käyttäjän salasanat suoraan tietokantaan.

Kun ilmoitin taannoisena lauantaina olevani mukana FDL:ssa, sain maanantaina puhelun Setan puheenjohtajalta, Juha-Pekka Hipiltä. Setan työvaliokunta oli Facebook-päivitykseni perusteella päättänyt pikavauhtia erottaa minut Seta-foorumin ylläpitäjän asemasta, koska (FDL sitä, FDL tätä). Jännittävintä oli se, että näistä Facebook-päivityksistäni kävi täysin ilmi, että olen pääkaupunkiseudulla. Minua ei kuitenkaan tahdottu kuulla asian suhteen, vaan sain em. huolestuneen puhelun, jossa minua eksplisiittisesti epäiltiin saamieni tietojen väärinkäytöstä. Toki minua kiitettiin tekemästäni työstä, mutta samassa yhteydessä, jossa minulle kerrotaan minua kuulematta tehdystä erottamispäätöksestä, en voi suhtautua kovinkaan positiivisesti kiitoksiin.

Tämä ei ole oikea tapa toimia vapaaehtoisten erottamisten suhteen. Olisin olettanut, että minua kuultaisiin, vaikka kuinka olisinkin Setan mielestä väärässä seurassa ilmoitettuani olevani FDL-aktiivi.

Itse asiassa FDL ry:n säännöt eivät ole millään tavoin ristiriidassa Setan vastaavien kanssa. FDL:n tehtävä on kritisoida islamin radikaalien suuntauksien lieveilmiöitä, eikä se vastusta mitään ihmisryhmää, vaan se kannattaa kaikkien ihmisoikeuksia. Seta on kuulemma tarkistanut PRH:sta ja työnantajaliitostaan erottamisperusteeni, mutta käytännössä kukaan ei ole joko tutustunut FDL:n toimintaperiaatteisiin tai median antaman kuvan lisäksi vähääkään tutustunut toimintaamme.

Koen, että minut on erotettu luottamustoimestani väärien poliittisten mielipiteideni perusteella. Aion viedä erottamisasian hallinto-oikeuteen.

Ville Javanainen

Ylläpitäjä, media, tietotekniikka ja HLBTQI-asiat

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=510286712351750&id=166277343419357

Haiskahtaa syrjinnältä.

Hermo

On muuten aika uskomaton juttu. En olisi uskonut, että Seta itse syyllistyy syrjintään.

Eli seksuaalivähemmistöjen puolelle ei pääse tai sieltä lentää veks, jos kuuluu "väärään" FACEBOOK-ryhmään?  :facepalm:

nuiv-or

Quote from: GoLive on 13.06.2013, 19:01:51
On muuten aika uskomaton juttu. En olisi uskonut, että Seta itse syyllistyy syrjintään.

Eli seksuaalivähemmistöjen puolelle ei pääse tai sieltä lentää veks, jos kuuluu "väärään" FACEBOOK-ryhmään?  :facepalm:

Miten niin? Normipäivä Suomessa.

K-M Halkola

Quote from: GoLive on 13.06.2013, 19:01:51

Oliko tämä jotain uutta. Kyseessä on loppupelissä samainen mielipiteeseen perustuvaa syrjintää suosiva järjestö, jonka mielestä Antifan mellastaminen Tampere Priden yhdeydessä ja mukana kulkueessa marssiminen oli ihan ok.

nuiv-or

Mika Ill Man's Flying Circus. It's all in a day's work ... for Remove-a-Racism!

http://www.youtube.com/watch?v=EvhdWBBuBpA

(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=79330.0;attach=26349;image)

Iloveallpeople

STT (eli kaikki vanhat mediat) uutisoi asiasta vasta nyt:

QuoteFacebook-sivun ylläpitäjää ei syytetä rasistisista teksteistä

Facebook-sivun ylläpitäjä ei saa syytteitä rasistisista teksteistä sivustolla.

Valtakunnansyyttäjänvirasto on lopettanut esitutkinnan, joka koski äärioikeistolaisena pidetyn Finnish Defence League -järjestön Facebook-sivulla julkaistuja keskusteluviestejä.

Sivuston ylläpitäjää epäiltiin kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Ylläpitäjä oli kuitenkin poistanut rasistiset tekstit melko pian niiden esille tulon jälkeen. Sen vuoksi valtakunnansyyttäjänvirasto päätti lopettaa esitutkinnan.

Mm. Ilta-Sanomat

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Roope

Quote from: Iloveallpeople on 29.07.2013, 16:59:45
Sivuston ylläpitäjää epäiltiin kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Ylläpitäjä oli kuitenkin poistanut rasistiset tekstit melko pian niiden esille tulon jälkeen. Sen vuoksi valtakunnansyyttäjänvirasto päätti lopettaa esitutkinnan.

Näin valtakunnansyyttäjänvirasto on saanut vakiinnutettua uuden, lakiin perustumattoman tulkintansa, jonka mukaan mm. Facebook-ryhmän ylläpitäjä on automaattisesti vastuussa muiden kirjoittamista teksteistä, vaikka niitä ei ole vielä todettu lainvastaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa lakia valmistelleen työryhmän tarkoitus eikä asiaa sivuttu myöskään itse lakimuutoksen perusteluissa. Päinvastoin puhuttiin asian käsittelemisestä uudessa työryhmässä jossain myöhemmässä vaiheessa. Brax ja Illman havaitsivat jälkikäteen tilaisuutensa muuttaa omavaltaisesti lain sijasta sen tulkintaa. Loppu on historiaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

nuiv-or

Quote from: Iloveallpeople on 29.07.2013, 16:59:45
äärioikeistolaisena pidetyn Finnish Defence League -järjestön Facebook-sivulla julkaistuja keskusteluviestejä.

1. FDL ei äärioikeisto.
2. Kyseessä on facebook-sivu ja nk. poistetut viestit olivat facebook-käyttäjien viestejä, ei FDL:n lähettämiä viestejä.
3. FDL ei äärioikeisto.

veikko1980

Jatkaako fdl nyt kun edl on ehkä laittamassa pillit pussiin. Ei Kai kukaan muu hullu lähe robinsonin tilalle jatkamaan toimintaa...
monikulttuuri vie terveyteni

K-M Halkola

Quote from: veikko1980 on 10.10.2013, 15:48:05
Jatkaako fdl nyt kun edl on ehkä laittamassa pillit pussiin. Ei Kai kukaan muu hullu lähe robinsonin tilalle jatkamaan toimintaa...

Ei kai se sota yhtä miestä kaipaa. Minusta tuo herra Robinson aka Lennon on ollut lähinnä piikki EDL:n lihassa. Koko ajan jotain kähinää ja sanomista, jota EDL on saanut sitten selitellä tämän tästä. Paremminkin hyvä noin.

Iloveallpeople

FDL:läiset ilmeisesti saaneet suljettua uuden Paljastettu 2 facebook-sivun:

QuoteNilviäisten sananvapauskäsitys

Syyskuun alkupäivinä kaadettiin ilmiannoilla Facebook-sivu Paljastettu, jossa käsiteltiin äärioikeiston edesottamuksia ja puhuttiin tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta. Kirjoitin asiasta syyskuun 8. päivänä ja kuten jutustani näkyy, niin samat ilmiantajat jo suunnittelivat täyttä päätä tilalle perustetun Paljastettu 2:n kaatamista samalla tempulla.

Tänään se sitten tapahtui ja Paljastettu 2 katosi Facebookista. Syy näkyy tässä:
...

Saku Timonen
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

K-M Halkola

Tuskimpa nyt FDL oli kiinnostunut tästä paljastetusta kakkosesta  ;D
Lienee syytä katsella nyt hiukan toisiin suuntiin ja henkilöihin, joita on viimeaikoina menneet härppimään.
Sen verran olen tekemissä FDL porukan kanssa edelleekin, että tiedän tuon uuden pusatun sivun aiheuttavan lähinnä naureskelua. Tuo paljastettu kakkonenhan oli jo osuvuudeltaan niin hyvä, että se olisi minun liäskseni monen muukin mielstä mielestä saanut olla jo ihan tuon nimensä puolestakin.
Tämä uusi nk. "viemärin" korvaaja herättää lähinnä vain hilpeyttä myös muualla, kuin heidän omissa pikku piireissään, joten tuo kuvakappausten askartelupiiri on saanut tasan varmasti olla melko rauhasssa FDL jäseniltä tai ko. järjestön tukijoilta.
Vastahan FDL adiminit poistivat bannin mm. Timoselta ja antoivat mahdollisuuden kirjoitella sivullaan.

Detainee

ongs tää organisaatio aktiivinen vielä

pekkasuomalainen

^ Ei ole. Huppareita joskus näkyy, mutta nekin ovat likaiset ja rähjääntyneet.

Nationalist-92

Quote from: Detainee on 05.01.2014, 06:03:49

Taitaa olla olemassa nykyään lähinnä netissä...

Topi Junkkari

Quote from: Nationalist-92 on 12.01.2014, 06:11:50
Quote from: Detainee on 05.01.2014, 06:03:49

Taitaa olla olemassa nykyään lähinnä netissä...

Ei kai se koskaan ole juuri sen enempää ollutkaan olemassa. Häröilyä netissä ja Halkolan ja Koirasen vierailuja ulkomaisten veljesorganisaatioiden tilaisuuksissa, juttuja paikallislehdissä. Ei mitään konkreettista, paitsi uhoamista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jurvakainen

Saisivat olla minun puolestani aktiivisemmin kenttätyössä kuten englantilaiset kollegansa. Tiedä vaikka ryhtyisin kannattajajäseneksi.

Topi Junkkari

Tarranliimailuporukka muiden tarranliimailuporukoiden jatkoksi.

Kuva itähelsinkiläisen alimman tason räkälän pöydänjalasta.

(http://www.junkkari.net/FDL-tarra.jpg)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

veikko1980

Taitaa olla nettigisaatio. Siellä Mimosa Dedannann huutelee Husulle, siellä linjoilla
monikulttuuri vie terveyteni

Miniluv

Quoteitähelsinkiläisen alimman tason räkälän pöydänjalasta.

...sieltä pääsee vain ylöspäin!!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Topi Junkkari

Quote from: Miniluv on 14.02.2014, 16:23:04

Itse asiassa kuvanottopaikka on kaksikerroksisen betoniostoskeskuksen yläkerrassa. Saman rakennuksen alakerrassa on vielä halvempi paikka, johon pääsee myös rollaattorilla.

Mimosa

Täälläkin vois netsit vähän päivittää tietojaan mikäli huulteheilutukseltaan ja näppiksen takan piiloilultaan kerkiää ;)

Topi Junkkari

Quote from: Mimosa on 24.03.2014, 11:15:14
Täälläkin vois netsit vähän päivittää tietojaan mikäli huulteheilutukseltaan ja näppiksen takan piiloilultaan kerkiää ;)

Onko jotakin uutta tietoa saatavilla? Onko joku katupartioitsija pidätetty tai vangittu?

Mimosa

Kannattaa varmaan kysellä suoraan FDL:sta eikä perustaa asiantuntemustaan toisen käden tietoon.

Iloveallpeople

Perussuomalaisten esimerkkiä seuraten myös FDL halusi osoittaa kykenevänsä yhteistyöhön muslimien kanssa:

QuoteMEDIATIEDOTE 15.6.2014

Finnish Defence League Ry halusi osoittaa kykenevänsä yhteistyöhön muslimien kanssa, osallistumalla mielenosoitukseen keskiviikkona 18.6 Malminkatu 16:ssa ja vastustamalla terrorismia, radikalismia sekä väkivaltaa. Liityin tuohon ryhmään facebookissa keskustellakseni asiasta vakavasti. Näin hyvin FDL:n tuki otettiin asiassa vastaan.

https://www.facebook.com/finnishdl?v=wall

Lodi

Quote from: Hermo on 13.06.2013, 19:01:51

Seta on järjestö, jolla on oma käsityksensä yhteiskuntajärjestyksestä. Ideologian kirjo on paljon laajempi, kuin vain seksuaalisen tasa-arvon edistäminen. Se on varmaan ollut silloin joskus muinaisuudessa se Setan perustamisen lähtöajatus, mutta tie on vienyt muualle.  Vähän sama ilmiö on vihreä liike. Varmaan silloin joskus alussa se ydinryhmä ihan aikuisten oikeasti oli huolissaan luonnosta.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Detainee

Quote from: Miniluv on 14.02.2014, 16:23:04

se on kyllä totta

hulaq

https://www.facebook.com/jukka.ketonen.3/posts/10157820102949939

QuoteFinnish Defence League Ry:n vuosikokous pidettiin eilen 16.11.2019 Turussa. Yhdistyksen kokous päätti purkaa Finnish Defence League Ry -nimisen yhdistyksen.
Päätös ei suinkaan ollut helppo, mutta toisaalta välttämätön.
Kansallismielinen toimintamme Suomen turvallisuuden puolesta ei todellakaan lopu, vaan jatkuu edelleen kansallismielisen kentän sisällä.
Saimme paljon hyvää aikaiseksi Isänmaamme puolesta.

Haluan kiittää fiksua ja aktiivista jäsenistöämme, sekä kaikkia seuraajiamme ja tukijoitamme menneistä 8 vuodesta!
Finnish Defence Leaguen webbisivut on jo ajettu alas. Facebook sivut ja ryhmät suljetaan muutaman päivän sisällä.
Vaikka yhdistys nyt loppuukin, niin vuosien aikana luodut ihmissuhteet eivät katoa minnekään!

Tulen jatkossa toimimaan Kansallismielisten Liittouman hallituksen jäsenenä. Osa aktiivisimmista FDL jäsenistä on liittynyt myös samaan järjestöön. Tulemme varmasti tapaamaan vielä kansallismielisen kentän erilaisissa tapahtumissa, vaikka FDL:n toiminta nyt loppuukin.

Kaikelle on oma aikansa ja paikkansa. Nyt on aika luoda jotain uutta ja mennä eteenpäin. Omasta puolestani toivotan kaikille oikein hyvää ja siunattua Joulun odotusta ja turvallista tulevaisuutta.

Muistakaa aina, että kansallismielisyys ei ole mikään synti, vaan suuri HYVE, vaikka jotkut idiootit muuta väittävätkin.

Pitäkää perinteistä kiinni ja opettakaa lapsillennekin oikeanlaisia asenteita!

Rakkaudella,

Jukka Ketonen
Puheenjohtaja

Finnish Defence League Ry
Iudex illius ero