News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-01-21 YLE: Perussuomalaisen valtuutetun verkkarit närästävät Lahdessa

Started by rekttk, 21.01.2013, 10:39:49

Previous topic - Next topic

Tulituki

Minulle on monesti sanottu moittivaan sävyyn että "kun olen aina niin epäsiisti."  >:(

Kun sitten olen kysynyt, mikä on sitten siisti vaate, en ole saanut muuta määritelmää kuin että se on "uusi".

Hupparia ei saa pitää. Ihmiset voisivat tällöin kuulemma ajatella, että "mikäs hupparimies se tuo on".
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

PaulR

Olen ollut hyvin hämmästynyt naapurin lähetystorilta löytyneistä takeista tänä talvena. Kuin suoraan liikkeestä kannettu myytäväksi.

Viimeinen neljänkympin löytö oli pakasta vedetty villakashmirtakki ainakin €500 ovh. Liekö jonkun saman kokoisen kuolinpesää raakattu.

Topi Junkkari

Quote from: Maailmanmies on 21.01.2013, 13:35:37
Turha sanoakaan, että monessa maassa on siisti pukeutuminen perusedellytys sille kuunnellanko sinua vai ei. Suomalaisia on monesti saanut hävetä silmät päästään ulkomaisten asiakkaiden edessä.

Kun 22-vuotiaana nuornamiesnä menin ensimmäistä kertaa Yhdysvaltoihin työmatkalle, tavallaan edustamaan omaa maatani ja kieltäni erääseen ison aateekoo-yrityksen projektiin, olin ensimmäisen aamun tapaamiseen pukeutunut sillä tavoin, minkä tiesin olevan tavanomaista pukeutumista kyseisen yrityksen Suomen-toimipisteessä Helsingin Munkkiniemessä.

Tavatessani muun porukan ja sikäläisen "esimiehen", minulle sanottiin heti ensimmäiseksi: "sinä olet varmaan Suomesta?". Opin kertalaakista, että tuotekehityslabrassa pukeudutaan eri tavalla kuin saman yrityksen myyntikonttorissa. Ikinä sen jälkeen en ole tummaa pukua Atlantin yli vienyt, tosin en myöskään pukeudu töissä shortseihin.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Lemmy

Toi on kyllä ihan tosi juttu, että jos on "bodaaja" niin ei kerta kaikkiaan mahdu lahkeisiin/hihoihin. Takki lepattaa sitten niinkuin joku säkki koska 5XL luullaan olevan joku lyhyt tatti. Suunnilleen saa mennä mittapuvun teettämään ellei halua tehdä "Tarzaneita" sovituskopissa. Jos on joku harsimistaitoinen kotona, niin saahan tuolta maailmalta ostettua kaljasaavin peittoa, joutuu sitten ottamaan sisään sieltä sun täältä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

coscarnorth

Quote from: kekkeruusi on 21.01.2013, 13:17:37
Naurettavaa pelleilyä, lähinnä jonkinasteiseen työpaikkakiusaamiseen verrattavaa. Mitä helevetin väliä sillä on, vaikka olisi pellepuvussa siellä, päätökset ja kyky tehdä niitä ratkaisee. Ei ole puku kenestäkään uskottavaa tehnyt ennenkään, mistä osoituksena tuonkin valituksen aloittaja.
Minä en ainakaan pysty ottamaan vakavasti sellaista joka pukeutuu lenkkareihin, huppariin ja lippalakkiin paikoissa missä vaaditaan asiallista pukeutumista. Katsokaa vaikka Arhinmäkeä, mies on aina viimeisen päälle vaikka äänestäjänsä on just tätä hupparijengiä.

Turha sanoakaan, että monessa maassa on siisti pukeutuminen perusedellytys sille kuunnellanko sinua vai ei. Suomalaisia on monesti saanut hävetä silmät päästään ulkomaisten asiakkaiden edessä.

Olen Maailmanmiehen linjoilla. Onhan tästä lööpin tekeminen nyt täysin naurettavaa, mutta kyllä asiallisesti pukeutuminen kokouksiin, joissa hoidetaan tärkeitä asioita, kuuluu minun mielestäni ihan yleiseen käyttäytymisnormistoon.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Maailmanmies

Quote from: Tulituki on 21.01.2013, 13:41:14

Kun sitten olen kysynyt, mikä on sitten siisti vaate, en ole saanut muuta määritelmää kuin että se on "uusi".

Joka noin sanoo, niin ei tiedä mistään mitään.  Siistiä on miehillä suorat hyvinistuva housut, kauluspaita, neule, pikkutakki ja sitä rataa. Pääasia on istuvuus ja ajaton kuosi.
Ehdoton ei pelkille T-paidoille, collegepuseroille (etenkin tekstillä), huppareille, farkuille jos niissä on kirjailuja tai jos ne ovat muuta kuin peruslinjaa.

Tukka on myös hyvä pitää siistinä.

kekkeruusi

Quote from: coscarnorth on 21.01.2013, 13:52:55
Naurettavaa pelleilyä, lähinnä jonkinasteiseen työpaikkakiusaamiseen verrattavaa. Mitä helevetin väliä sillä on, vaikka olisi pellepuvussa siellä, päätökset ja kyky tehdä niitä ratkaisee. Ei ole puku kenestäkään uskottavaa tehnyt ennenkään, mistä osoituksena tuonkin valituksen aloittaja.
Minä en ainakaan pysty ottamaan vakavasti sellaista joka pukeutuu lenkkareihin, huppariin ja lippalakkiin paikoissa missä vaaditaan asiallista pukeutumista. Katsokaa vaikka Arhinmäkeä, mies on aina viimeisen päälle vaikka äänestäjänsä on just tätä hupparijengiä.

Olen Maailmanmiehen linjoilla. Onhan tästä lööpin tekeminen nyt täysin naurettavaa, mutta kyllä asiallisesti pukeutuminen kokouksiin, joissa hoidetaan tärkeitä asioita, kuuluu minun mielestäni ihan yleiseen käyttäytymisnormistoon.
Kuka sen "asiallisen pukeutumisen" päättää? Minusta pukeutumisesta valittaminen on varsin epäasiallista ja naurettavaa.

mikkoR

En väitä etteikö olisi hankalahkoa löytää budjettiin sopivia vaatteita mutta silti minusta huppari ja salihousut eivät sovi istuntosaliin vaan sinne punttisaliin, tai kotiin.
Liekö olen vanhanaikainen mutta kuitenkin kyseessä on 100 000 asukkaan pitäjän "päättäjät" niin soisi vaatetuksen olevan edes niiden istuntojen ajan kohtuulliset.

Siitähän ei pääse mihinkään että suurin osa heistä on tavallisia ihmisiä jotka eivät pahemmin ripin jälkeen ole pukuja harrastaneet.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

msm

Jotenkin hassua, että erilaisia radikaalejakin lävistyksiä, tatuointeja, kampauksia jne. pidetään asiallisina tai vähintään hyväksyttävinä. Portsari päästi jopa Umayyan ja Sofi Oksasen linnan juhlille sisään, vaikka toinen oli pukeutunut noidaksi ja toinen johonkin kummalliseen "katsokaa ostin itselle oman tummaihoisen lapsen" -lakanaan. Silti jaksetaan kitistä siitä, miten joku valtuutettu pukeutuu jonkun tuppukylän valtuustossa... Varmaan pukeutumisensa takia äänestänytkin väärin?

Maailmanmies

Quote from: msm on 21.01.2013, 14:07:02
Jotenkin hassua, että erilaisia radikaalejakin lävistyksiä, tatuointeja, kampauksia jne. pidetään asiallisina tai vähintään hyväksyttävinä. Portsari päästi jopa Umayyan ja Sofi Oksasen linnan juhlille sisään, vaikka toinen oli pukeutunut noidaksi ja toinen johonkin kummalliseen "katsokaa ostin itselle oman tummaihoisen lapsen" -lakanaan. Silti jaksetaan kitistä siitä, miten joku valtuutettu pukeutuu jonkun tuppukylän valtuustossa... Varmaan pukeutumisensa takia äänestänytkin väärin?
En minä ainakaan pidä. Tässä nyky-Suomessa joillekin, etenkin "oikealla" tavalla ajatteleville annetaan erivapauksia jonka vuoksi se mitä Abu-Hannan päällä oli oli arvostelun ulkopuolella.
On kuitenkin eri asia pukeutua erikoisesti kuin täysin epäsiististi ja sopimattomasti. Hyvä pukeutuminen on hyvää käytöstä ja toisten ajattelemista. Jos minä vetäisin PS:n ryhmää jossain valtuustossa, niin sinne ei kukaan tulisi hupparissa ja jos tatuointeja olisi, niin ne olisivat visusti piilossa.

siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 21.01.2013, 12:10:12
.... ja suvakkimummoilla tarttuu nisu kitalakeen.

repesin. Onneksi siis vain minä enkä housuni.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ämpee

Quote from: kekkeruusi on 21.01.2013, 14:02:17
Kuka sen "asiallisen pukeutumisen" päättää? Minusta pukeutumisesta valittaminen on varsin epäasiallista ja naurettavaa.

Älähän nyt, tässä on meneillään hyvät esivalmistelut sen päivän varalta, kun "laajempi pukeutumiskäsite" astuu remmiin mukaan.
Katsotaan miten sitten suu pannaan. ;)
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nikopol

"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

msm

Quote from: Hohtava Mamma on 21.01.2013, 18:58:02
Kumman edellämainituista luonteenpiirteistä omaavan ihmistyypin haluaisit päättävän yhteisistä asioistamme ja käyttävän hänelle suotua valtaa ja yhteisiä rahojamme ?

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka urheilua (yksilötasolla, en joukkue- tai penkki-) ja terveitä elintapoja arvostankin, niin mieluummin minä ottaisin rahoistani päättämään kaljamahaisen vätyksen kuin hyväkuntoisen ja sporttisen Rolexander Stubbin. Tiedä vaikka ei päättäväisyys riittäisi tuhlaamaan minun veromarkkojani niin nopeaan tahtiin.

Riukulehto

Quote from: msm on 21.01.2013, 11:05:53
Isolta mieheltä ihan ymmärrettävä ratkaisu, reilusti ylipainoisena vaatteita ei löydy ja voisin kuvitella, että normaalilla perussuomalaisella valtuutetulla ei ole varaa teettääkään sopivia, ainakaan Suomessa.  Hienoa silti, että painonpudotusprojekti on käynnissä, toivottavasti pitkäjänteisyys riittää.
No ei Aaltonen tuossa kuvassa reilusti ylipainoiselta näytä. Lihasta se on, eikä läskiä.
(http://img.yle.fi/uutiset/lahti/article6459428.ece/ALTERNATES/w580/Kalle_Aaltonen+perussuomalainen+valtuutettu+Lahden_valtuusto)
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Teaparty

Quote from: vihapuhegeneraattori on 21.01.2013, 11:48:36
Itse treenaavana, sekä lihava että lihaksikkaana 130 kilosena tiedän tasan miten hankalaa (ja kallista) on suomesta hankkia sopivia vaatteita.

Kaikella kunnioituksella, nimenomaan Suomesta löytyy miesten kokoja. Täällä alppimaassa ei meinaa löytyä aina edes tämmöiselle neuvolassa punnittavalle 80kg rääpäleelle vaatteita.

qwerty

Tämä on todella tärkeä asia! Hienoa huomata että YLEnannin tutkiva journalismi ei olekaan kadonnut mihinkään :roll:
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

JT

Pitäisikö Homman sponsoroida keräyksen kautta Aaltoselle mittatilauspuku, camo-kuviolla tietenkin  ;)
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Teaparty

Verkkareissa (tai lakanassa) esiintyminen on visuaalista äbäläwäbälää. Sinua ja minua se ei ehkä häiritse, mutta siisti pukeutuminen virallisissa tilanteissa on paikallaan - varsinkin kun on edustamassa muita ihmisiä, kuten valtuutettu kokouspaikalla on.

Toki persut ovat aina silmätikkuina, mutta toisaalta he kantavat aika arvokasta nimeä: perussuomalainen. Ei suomalainen mies normaalisti liiku verkkareissa virallisissa tilaisuuksissa kyselemässä, onko Viljoa mahdollisesti näkynyt.

Marko Parkkola

Ensinnäkin koko asia on täyttä tuubaa. Eivät vaatteet miestä tee jne.

Toisekseen on minunkin ollut vaikea löytää tähän varteen sopivia vaatteita. Anttilan isoimmat farkut ratkesivat alta 2 kuukauden. Kaulus t-paita meinaa ratketa hihoista. Halpa-Hallista löysin XXXXL kokoisen collegepaidan ja XXL verkkarit, jotka sopivat päälle, mutta eihän ne nätit ole. Painoa 115 kg. Ehkä isommalla rahalla löytyisi, mutta herrat ne vaatteilla koreilee.

Nationalisti

Hyvä pukeutuminen viestii itsekunnioitusta. Pukeutumisen ja ulkonäön laiminlyönti viestii päinvastaista.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Tulituki

"Kun sitten viimein kanssas naimisiin menin,
Oli pyhäpuvun puntit kurassa vuoksi kelin
Kun sitten viimein lapsen sulle tein, sillälailla
(Uugh! ) olin täysin vaatteita mä vailla
Kun sitten lapsemme viimein kastettiin,
Mua likaisista housunkauluksista moitittiin
Kun sitten viimein eron susta sain,
Olin rähjäisin jätkä mä niillä main"

Arvatkaas kenen piisi.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

kekkeruusi

Quote from: Riukulehto on 21.01.2013, 19:27:25
Quote from: msm on 21.01.2013, 11:05:53
Isolta mieheltä ihan ymmärrettävä ratkaisu, reilusti ylipainoisena vaatteita ei löydy ja voisin kuvitella, että normaalilla perussuomalaisella valtuutetulla ei ole varaa teettääkään sopivia, ainakaan Suomessa.  Hienoa silti, että painonpudotusprojekti on käynnissä, toivottavasti pitkäjänteisyys riittää.
No ei Aaltonen tuossa kuvassa reilusti ylipainoiselta näytä. Lihasta se on, eikä läskiä.
Juu, ei näytä läskiä olevan. Taitaa vaan olla sen verran jerkkua reisissä, että isotkin farkut on kuin pillimallia. Housuillako niitä päätöksiä tehdään?

Nikopol

Kehonrakentajaa on paha syyttää vartalonsa laiminlyömisestä, vaikka onkin pitkällä bulkilla. Pakkiksella on ketju miehen kisakunnosta vuosien varrelta. Vaatteisiin puuttuminen nyt on ihan yksiselitteisesti paskaa. Ei kunnanvaltuusto ole mitenkään juhlallinen tai "arvovaltainen" taho. Paskantärkeyttä sentään näköjään löytyy.

Entä jos tulee kokoukseen työvaatteissa? Mikä on ihmiselle kunniakkaampaa kuin työ. Eikö Snickerseissä ole asiaa sossuelitistin siisteihin kammareihin?
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Everyman

Voi aikoja, voi tapoja. Ennen oli itsestäänselvää että pukeuduttiin siististi. Ei se mitään ämmien tai homojen hommaa ole vaan kuuluu ihan yleisiin käytöstapoihin...

Tabula Rasa

Quote from: Nationalisti on 21.01.2013, 19:50:47
Hyvä pukeutuminen viestii itsekunnioitusta. Pukeutumisen ja ulkonäön laiminlyönti viestii päinvastaista.

Tai sitten junttisuomalainen pukeutuminen ja kaljamahan+tukan kasvatus on protesti muumin elitistipelleille joiden mukaan mies puvussa tietää paremmin asian kuin mies verkkopaidassa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jaakko P.

Quote from: chacha2 on 21.01.2013, 11:54:51
Quote- Maalaisjärkihän sen sanoo, että normaali siisti pukeutuminen on yleinen pukeutumiskoodi ollut Lahden kaupungin historiassa. Jokainen itse päättää, mitä siisti pukeutuminen tarkoittaa. Se on puku, jakkupuku tai muu sellainen, määrittelee Kari.

Lahden kaupunginvaltuuston viimeinen kokous vuonna 2012 Kuva: Tanja Perkkiö / Yle :
http://yle.fi/uutiset/pienpuolueille_annettiin_valtaa_lahdessa/6411449#galleria432

Kuvassa näkyy kyllä paljon 'muu sellainen'.
On kyllä "gonahdettu" viimeiseen kokoukseen. Ihme jos tuollaisten seassa ei yhdet collegehousut kelpaa.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

Fincum

Raimo Summanen Urheiluruudun kuvaamassa tiedotustilaisuudessa harmaassa, siistissä hupparissa, urheilujohtaja pönötti tummassa puvussa. No älämölö.

Voisihan sen verkka-asun yleiseen kuntoon kiinnittää huomiota, jos sellaiseen haluaa pukeutua.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Franklin

Itse en valtuustossa kehtaisi istua verkkareissa, mutta olkoon verkkareissa ne jotka haluavat.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.