News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yle Silminnäkijä: Armahdetut (totaalikieltäytyjä & talousrikollinen)

Started by skrabb, 19.01.2013, 14:45:04

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteSilminnäkijä Jakso 1/158
Armahdetut.Presidentin armahdusten määrä romahti viime vuonna. Onko armolle enää sijaa? Kaksi armahdettua kertoo tarinansa. Toimittaja Mari Lukkari.
http://areena.yle.fi/tv/1768980

Ohjelman alussa totaalikieltäytyjä Riikonen (alk. 02.50):
Quote"Mie olisin miun lähimmäisiä valmis puolustamaan, mutta mie en ole varma että olisinko kuolemaan asti valmis puolustamaan jotain niinku jotain ihmistä jota mie en tunne joka saattaa olla, et se ei niinku hyväksynyt miuta missään muus tilanteessa kuin siinä kun mie vedän sen ulos raunioista tai... mie en kuitenkaan koe että et.. et miut niinku ympäröivä maailma tavallaan niinku täysin hyväksyis miut sellasena kun mitä mie oon niin sit mie en ole varma et... haluunks mie sellasia ihmisiä puolustaa ketkä ei niinku lähtökohtasesti olis valmis tekemään saman minulle...
Tamperelaisen juttu totaalikieltäytyjä Riikosesta:
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/48367-totaalikieltaytyja-saa-kakkua-koska-ei-noyrry

Toinen armahdettu Tony Sorada o.s. Laaksomaa
Törkeä velallisen epärehellisyys, rekisterimerkintärikos, kirjanpitorikos. 1v 8kk ehdotonta vankeutta sekä vireillä oleva oikeuskäsittely. Turun vankila.
(alk 22.45)
Quote"Mä en aio enää tehdä rikoksii tietosesti. Tää on varmaan samanlaista kuin alkoholismi tääki tauti, et ... tai joku muu riippuvuus. Ikinä ei voi olla varma. Mä elän niinku päihteettömät, mulle päihteettömyys merkitsee että mä elän niinku rikoksettomasti päivä kerrallaan. Mut houkutukset on aika suuret ko autot kränää ja bensat loppuu tienposkeen, jääkaappi on tyhjä... Mä koen kuitenki viel olevani siltaval liukkaalla jääl, et jos mä olisin suuris ympyröis ja näkisin suurii hienoi autoi tai "menestyvii liikemiehii"-heh nii mä en ole ihan varma et lähtisinks mä siihen leikkiin uudestaan, jos mul olis tiukkaa rahast..."   

Halonen armahti molemmat vastoin korkeimman oikeuden kantaa.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Rastafari

Quote from: skrabb on 19.01.2013, 14:45:04
QuoteSilminnäkijä Jakso 1/158
Armahdetut.Presidentin armahdusten määrä romahti viime vuonna. Onko armolle enää sijaa? Kaksi armahdettua kertoo tarinansa. Toimittaja Mari Lukkari.
http://areena.yle.fi/tv/1768980

Ohjelman alussa totaalikieltäytyjä Riikonen (alk. 02.50):
Quote"Mie olisin miun lähimmäisiä valmis puolustamaan, mutta mie en ole varma että olisinko kuolemaan asti valmis puolustamaan jotain niinku jotain ihmistä jota mie en tunne joka saattaa olla, et se ei niinku hyväksynyt miuta missään muus tilanteessa kuin siinä kun mie vedän sen ulos raunioista tai... mie en kuitenkaan koe että et.. et miut niinku ympäröivä maailma tavallaan niinku täysin hyväksyis miut sellasena kun mitä mie oon niin sit mie en ole varma et... haluunks mie sellasia ihmisiä puolustaa ketkä ei niinku lähtökohtasesti olis valmis tekemään saman minulle...

Onhan Riikosen puheissa tietty totuuden siemenkin, vaikkeikaan totaalista totuutta, ja vastaavia asioita itsellekkin tullut mieleen lähivuosina, mutta toisin sanoin.
Kylläkin ihmettelen näiden totaalitorvien aivoituksia, kuten tässäkin kävi ilmi
Quotekun mie vedän sen ulos raunioista
, niin ei niissä hommissa torrakasta ole kun haittaa, eli paljon löytyy yhteiskunnasta tarpeellisia tehtäviä myös aseettomille, niin rauhan kun kriisinkin aikana, enkä nyt tarkoita vanhusten vaippojen vaihtoa.

Tiedän sivareita, jotka ovat palvelusaikanaan perehtynyt esim. ympäristötuhojen torjuntaan ja torpedo ei ole ainut, jolla vaikkapa öljytankkeri saadaan ulostamaan lastinsa.

Oikein suunnitelulla siviilipalveluksella on mahdollisuus luoda itselleen ammatti, ja erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, mutta jos on jäärä marttyyri, niin menköön vankilaan, mutta Suomenlinnan tyyppinen ratkaisu ei mielestäni ole muutakun, ilmainen asunto josta voi käydä Espoossa duunissa
Rastafari ensimmäisessä polvessa
Rastafareille leimallisia piirteitä on myös haave mustien paluumuutosta Afrikkaan

Tuomas3

Niinistö voisi vapauttaa totaalit, kuten Halonenkin. Kansantaloudellisesti typerää istuttaa ja elättää työkuntoista nuorta aikuista sen vuoksi, ettei tämä suostu leikkimään pyssyillä tai tekemään ilmaishommia. Lisäksi on vaikea perustella sen oikeudenmukaisuutta, että henkilö, joka ei aiheuta kanssaihmisille haittaa, laitetaan oikeiden rikollisten sekaan oppimaan kriminaalitaitoja.

Riikosen tuomiota voi verrata väkivaltarikollisten tai raiskaajien sanktioihin ja miettiä, kuinka oikeudenmukainen järjestelmämme häntä kohtaan on. Vapautuspaperit on helppo huijata itselleen, mutta nuo rehelliset periaatteen miehet ovat aina oma lukunsa.

Arvoton

Quote from: Rastafari on 19.01.2013, 15:31:06
mutta jos on jäärä marttyyri, niin menköön vankilaan, mutta Suomenlinnan tyyppinen ratkaisu ei mielestäni ole muutakun, ilmainen asunto josta voi käydä Espoossa duunissa

Kaveri, joka päätti jättäytyä totaaliksi, teki avovankilasta käsin yo:lla tekemässä graduaan. Luulen vähän, että oli myös hyötynäkökohta mukana siinä totaaliudessa. Jätkä sopisi valmiuksiltaan ihan kapteeniksi.

Toinen akateeminen kaiffari, sivarin suorittanut harmittelee, ettei tullut mentyä inttiin. Esim. RUK ois antanut , jos sinne olis päässyt, valmiuksia ja meriittiä duunia ja asemiin haettaessa.

Intin välttelyssä minusta ei ole edes suurimmaksi osaksi kysymys vakaumuksista. On heitä, joita mutsi ei laske pahuuden valtakuntaan, l. armeijaan, on sivarista työkokemusta hakijoita, koulukiusattuja, jotka haluavat välttää läheistä kontaktia muihin saman sukupuolen edustajiin, heitä, jotka tietävät hangessa ryynäämisen raskaaksi, jne. Lisäksi olen huolestunut heistä, sorinyvaan humanistit, jotka eivät katso oman maan olevan mitenkään merkityksellisen, vaan katsovat olevansa jäsen suuressa maailmanyhteisössä. Yhteisössä, joissa kenelläkään ei ole muista poikkeavia taloudellisia intressejä, erilaista moraalia, uskontoa, jne. Tai että erilaisista intresseistä selvitään suvaitsevaisuudella ja loputtomalla paskanjauhannalla.

Palkka-armeija, johon Suomella olisi varaa, jäisi 5 tuhannen ihmisen kokoiseksi iskujoukoksi. Voihan sillä osallistua kolmannen maailman konfliktien hallintaan. Tottakai silloin Suomi liittyisi Natoon, joka suojelee kaikelta pahalta.

no future

enemmän niitä äitin kultapoikia ja koulukiusattuja näki armeijassa kuin silloisissa sivaritutuissa. Eipä tonne inttiin nykyäänkään tunnu kylän terävimmät kynät valikoituvan. Tämä mielikuva ihan vain sen perusteella mitä tuossa lähibaarissa liki päivittäin kohtaan kurkkusalaattiporukkaa, sieltä kotiutuneita ja sinne aikovia.

Isänmaan edunkin voi nähdä niin monelta kantilta, toisille se konkretisoituu armeijassa, toisille jossain muualla.
Quote from: Arvoton on 19.01.2013, 18:56:02

Intin välttelyssä minusta ei ole edes suurimmaksi osaksi kysymys vakaumuksista. On heitä, joita mutsi ei laske pahuuden valtakuntaan, l. armeijaan, on sivarista työkokemusta hakijoita, koulukiusattuja, jotka haluavat välttää läheistä kontaktia muihin saman sukupuolen edustajiin, heitä, jotka tietävät hangessa ryynäämisen raskaaksi, jne. Lisäksi olen huolestunut heistä, sorinyvaan humanistit, jotka eivät katso oman maan olevan mitenkään merkityksellisen, vaan katsovat olevansa jäsen suuressa maailmanyhteisössä. Yhteisössä, joissa kenelläkään ei ole muista poikkeavia taloudellisia intressejä, erilaista moraalia, uskontoa, jne. Tai että erilaisista intresseistä selvitään suvaitsevaisuudella ja loputtomalla paskanjauhannalla.

Palkka-armeija, johon Suomella olisi varaa, jäisi 5 tuhannen ihmisen kokoiseksi iskujoukoksi. Voihan sillä osallistua kolmannen maailman konfliktien hallintaan. Tottakai silloin Suomi liittyisi Natoon, joka suojelee kaikelta pahalta.

Snuiva

Quote from: no future on 19.01.2013, 20:12:08
enemmän niitä äitin kultapoikia ja koulukiusattuja näki armeijassa kuin silloisissa sivaritutuissa. Eipä tonne inttiin nykyäänkään tunnu kylän terävimmät kynät valikoituvan. Tämä mielikuva ihan vain sen perusteella mitä tuossa lähibaarissa liki päivittäin kohtaan kurkkusalaattiporukkaa, sieltä kotiutuneita ja sinne aikovia.

Isänmaan edunkin voi nähdä niin monelta kantilta, toisille se konkretisoituu armeijassa, toisille jossain muualla.

Terävimmät kynät juurikin rykäisevät kulmabaariin litkimään kaljaa parin tunnin iltavapaalla. Ennen näki terävimmät kynät palveluksessa joka alkoi koulujen loputtua. Vähän tylsempien palvelus alkoi syksyllä, ne jotka eivät päässeetkään hakemaansa koulutukseen tai eivät edes hakeneet koulutusta.

RindaRinda

Kantani tasa-arvon (ei siis vallalla olevan valtiomisandrian) kannattajana on, että totaalikieltäytymisen täytyy olla yhtä hyväksyttävää kuin abortti. Joko molemmilla sukupuolilla on oikeus omaan kehoon, tai sitten ei kummallakaan.
Identiteettipolitiikka pois yliopistoista.