News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Maahanmuuttokriittiset kansalaisaloitteet

Started by Micke90, 04.12.2012, 13:02:00

Previous topic - Next topic

desperaato

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.12.2012, 15:17:49
Mutta eivätkös pölhöt aloitteet ole perinteisesti lähtöisin hallitukselta?

Pölhöjen eduskuntaan äänestämiltä pölhöiltä.

Micke90

Quote from: desperaato on 21.12.2012, 15:21:19
Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 15:04:49
Quote from: desperaato on 21.12.2012, 14:57:25
Quote from: O. M. Hietamaa on 16.12.2012, 15:34:01
On vaikea olla pohtimatta sitä mahdollisuutta, että oikeusministeriö hyväksyy tahallaan mukaan myös pölhöjä aloitteita, jotta koko kansalaisaloitemenettely saataisiin näyttämään naurettavalta.

Mä näkisin, et sä alat olee asian ytimessä.

Tämä ei ole pöljä aloite, jos viitsit uhrata minuutin verran elämästäsi paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta.

Ei olekaan pöhlö, mutta ministeriö ei tätä aloitetta nosta esiin vaan niitä pöhlöjä, jolloin kansan mielenkiinto alotteisiin loppuu ennen kuin alkoikaan.
Mainostaisit sinäkin vain ja ainoastaan aloitetta sitovista kansanäänestyksistä.

Ei, vaan ministeriö ei nosta esiin mitään aloitteita. Kaikki aloitteet tulevat näkyviin, kun niissä on vähintään 50 allekirjoista. Sitä ennen ne voi allekirjoitta vain suoran linkin kautta.

Miksi en mainostaisi turvapaikanhakija-aloitetta, vaikka olen itse ollut mukana sitä tekemässä?

Kannatan myös sitovia kansanäänestyksiä, vaikken olekaan osallistunut aloitteen tekemiseen.

Miten voi olla näin vaikeaa saada täällä Hommafoorumilla tukea aloitteelle, joka nimen omaan PARANTAA Suomen mamutilannetta merkittävästi?  :facepalm:

desperaato

Allekirjoitan kyllä nuo sinun kaksi aloitettasi. Tän mamu- ja sen karjalanpalautushomman. Ei se siittä kiinni oo. Ei vaan oo mitään järkee tanssia hallituksen "heitetään tähteitä köyhille, on hauka katsella kun ne tappelee niistä" linjan mukaan.
Ennen kuin sitovat äänestykset saadaan käyttöön, näillä alotteilla ei ole mitään merkitystä.

Micke90

Quote from: desperaato on 21.12.2012, 15:42:24
Allekirjoitan kyllä nuo sinun kaksi aloitettasi. Tän mamu- ja sen karjalanpalautushomman. Ei se siittä kiinni oo. Ei vaan oo mitään järkee tanssia hallituksen "heitetään tähteitä köyhille, on hauka katsella kun ne tappelee niistä" linjan mukaan.
Ennen kuin sitovat äänestykset saadaan käyttöön, näillä alotteilla ei ole mitään merkitystä.

Minkä karjalanpalautushomman?  ;D

Jos ei viitsi tehdä asioille mitään, kannattaako sitten myöskään istuksia täällä valittamassa, miten turvapaikanhakijoiden määrä lisääntyy. Totta kai lisääntyy, jos jatkossakin maksamme heille maailman korkeinta toimeentulotukea.

Tulen myös tekemään aloitteen ulkomaalaisten rikollisten maastakarkotuksesta sekä kansalaisuuslain tiukentamisesta.

desperaato

No niin. Kävin painamassa vihreää neljässä aloitteessa. Mutta eihän tuolla tarvittu pankkitunnuksia.

Micke90

Quote from: desperaato on 21.12.2012, 16:03:15
No niin. Kävin painamassa vihreää neljässä aloitteessa. Mutta eihän tuolla tarvittu pankkitunnuksia.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

Sen sijaan täällä tarvitsee, koska tämä on VIRALLINEN.

Ari-Lee

Älkää tehkö tuosta palvelusta mitään Adressit II palvelua. Oikeesti nyt nisset ja nasset perkeles!

Siellä on jo se YKSI kpl mihin pitää saada 50 000 allekirjoitusta. Sitovat kansanäänestykset. Se pitää saada eduskunnassa ensin läpi. Onko tämä niin vaikeaa tajuta? Jos tästä oikeusministerön ylläpitämästä palvelusta tulee joku pelle-palvelu niin ei sitä kukaan ota vakavasti.

Tai, siinäpähän perseilette, kiitos vitusti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Micke90

Quote from: Ari-Lee on 21.12.2012, 16:14:42
Älkää tehkö tuosta palvelusta mitään Adressit II palvelua. Oikeesti nyt nisset ja nasset perkeles!

Siellä on jo se YKSI kpl mihin pitää saada 50 000 allekirjoitusta. Sitovat kansanäänestykset. Se pitää saada eduskunnassa ensin läpi. Onko tämä niin vaikeaa tajuta? Jos tästä oikeusministerön ylläpitämästä palvelusta tulee joku pelle-palvelu niin ei sitä kukaan ota vakavasti.

Tai, siinäpähän perseilette, kiitos vitusti.

Helpottiko? Oikeusministeriön palvelu on KANSALAISALOITTEIDEN keräystä varten. Kansalaisaloitteiden pohjaltahan ne äänestyksetkin muotoutuvat. Sinä voit tehdä aloitteen maahanmuuttopoliittisesta kansanäänetyksestä, jos haluat. Siellä on jo nyt aloite EU-kansanäänestyksestä.

Mikä ongelmasi on? Ei tässä kukaan mitään adressia ole vääntämässä, vaan kansalaisaloitetta. Ruikuttamisen sijaan voit uhrata MINUUTIN elämästäsi allekirjoittamalla tämän aloitteen. Et sinä siinä mitään menetä.

Asia on niin, että mitä enemmän aloitteessa on nimiä, sitä paremmin siihen suhtaudutaan eduskunnassa. En usko, että turvapaikanhakijoiden toimeentulotuen korvaaminen ruoka-, vaate-, terveydenhoito- ja majoituspalveluina on päättäjille mikään kynnyskysymys.

Nyt hommafoorumilaiset oikesti! Ryhtiä touhuun? Oletteko oikeita suoraselkäisiä suomalaisia vai säälittäviä piipittäviä mamuja?

Ari-Leen mielestä tätäkään palvelua ei siis pidä käyttää. Mitä varten se sitten on luotu?

Onko sinulla käsitystäkään siitä, miten vaikea tuonne palveluun on saada aloitteita läpi? Sinne vaaditaan vireillepanijan lisäksi myös yksi edustaja ja varaedustaja. Sen lisäksi sinun tulee saada vähintään 50 allekirjoitusta ennen kuin aloite tulee julkisesti näkyviin. Lisäksi eduskuntakäsittelyyn vaaditaan 50 000 nimeä. Luuletko, että edustajien löytäminen oli helppoa, mitä?

Tämä ei todellakaan ole mikään adressit.com, jonne kuka tahansa monikulttuuritäti voi aamupaskansa suoltaa!

desperaato

Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 16:33:11
tätäkään palvelua ei siis pidä käyttää. Mitä varten se sitten on luotu?

Silmään kusemista varten.

Micke90

Quote from: desperaato on 21.12.2012, 16:40:15
Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 16:33:11
tätäkään palvelua ei siis pidä käyttää. Mitä varten se sitten on luotu?

Silmään kusemista varten.

Ei, vaan vaikuttamiskeinoksi! Muutakaan ei ole ennen kuin saadaan sitovat kansanäänestykset. Oletteko edes sitä allekirjoittaneet?

Ari-Lee

Paskapuhe. Älä vääntele mielipiteitäni.

Mielestäni pitää allekirjoittaa ensin se numero 6. Eihän tuossa ole aikaa paljon mitään. Tuolla tahdilla menee 8 vuotta ennen kuin 50k on kasassa.

Linkkiä pitää levittää pitkin ja poikin inettiä ja lähetellä spämminä. Sekään ei riitä vaan pitää selittää mikä tuo oikeasti on koska ihminen on ihminen, epäluuloinen kun puhutaan pankkitunnuksista. Tämä usko nyt.

Ne kaikki muut aloitteet siellä on ajanhukkaa edes lukea. Ja lukeahan ne on pakko jos meinaa sinne nimensä antaa. Pakko ei sitten ole äänestää niiden asioiden puolesta jos, korostan JOS saadaan se #6 läpi.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Micke90

Quote from: Ari-Lee on 21.12.2012, 16:44:35

Mielestäni pitää allekirjoittaa ensin se numero 6. Eihän tuossa ole aikaa paljon mitään. Tuolla tahdilla menee 8 vuotta ennen kuin 50k on kasassa.

Linkkiä pitää levittää pitkin ja poikin inettiä ja lähetellä spämminä. Sekään ei riitä vaan pitää selittää mikä tuo oikeasti on koska ihminen on ihminen, epäluuloinen kun puhutaan pankkitunnuksista. Tämä usko nyt.

Ne kaikki muut aloitteet siellä on ajanhukkaa edes lukea. Ja lukeahan ne on pakko jos meinaa sinne nimensä antaa. Pakko ei sitten ole äänestää niiden asioiden puolesta jos, korostan JOS saadaan se #6 läpi.

Usko jo hyvä mies. Yhteytesi palveluun kulkee salatun yhteyden kautta. Minä en näe pankkitilisi tietoja enkä edes henkilötietojasi. Henkilötiedot tulevat julkisesti KAIKKIEN näkyville, kun VÄHINTÄÄN 50 000 nimeä saadaan kasaan. Henkilötiedoista näkyyn tulee ainoastaan nimi, kotikunta, syntymäaika sekä tiedot kansalaisaloitteesta. Ei henkilötunnusta eikä mitään muutakaan arkaluontaista.

Jos nyt kuitenkin hukkaisit elämästäsi n. minuutin tämän aloitteen allekirjoittamiseen?

AstaTTT

Minä näen asian niin, että jokainen tehty aloite kohottaa ihmisten tietoisuutta siitä, että on asioita, joista meidän oikeasti pitäisi päästä päättämään itse. Voi olla, että eduskunta päätyy jonkin suositun aloitteen hylkäämiseen, jolloin yleinen halu saada suora demokratia käyttöön puolestaan vahvistuu. Ei tämä ole mitään joko-tai -peliä.

Ari-Lee

Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 16:52:36

Usko jo hyvä mies. Yhteytesi palveluun kulkee salatun yhteyden kautta. Minä en näe pankkitilisi tietoja enkä edes henkilötietojasi. Henkilötiedot tulevat julkisesti KAIKKIEN näkyville, kun VÄHINTÄÄN 50 000 nimeä saadaan kasaan. Henkilötiedoista näkyyn tulee ainoastaan nimi, kotikunta, syntymäaika sekä tiedot kansalaisaloitteesta. Ei henkilötunnusta eikä mitään muutakaan arkaluontaista.

Jos nyt kuitenkin hukkaisit elämästäsi n. minuutin tämän aloitteen allekirjoittamiseen?

Minä olen toiminut ATK-kouluttajana, opettajana, jauhanut tuota ihmisille ketkä ovat epäluuloisia. Olen menettänyt enempi kuin minuutin tai kaksi jauhaessa näitä "ei niin viisaille tietokoneen käyttäjille". Mitkään merkit eivät viittaa ihmisten viisastumiseen mitä tietokoneisiin ja verkkopalveluihin tulee.

Siksi toiseksi; laitapa noille Hommaforumin idlaaville jäsenille yksärinä viesti tuosta palvelusta. Pitäisi sieltä muutama tuhat nimeä löytyä.

Micke90

Quote from: Ari-Lee on 21.12.2012, 17:00:33
Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 16:52:36

Minä olen toiminut ATK-kouluttajana, opettajana, jauhanut tuota ihmisille ketkä ovat epäluuloisia. Olen menettänyt enempi kuin minuutin tai kaksi jauhaessa näitä "ei niin viisaille tietokoneen käyttäjille". Mitkään merkit eivät viittaa ihmisten viisastumiseen mitä tietokoneisiin ja verkkopalveluihin tulee.

Siksi toiseksi; laitapa noille Hommaforumin idlaaville jäsenille yksärinä viesti tuosta palvelusta. Pitäisi sieltä muutama tuhat nimeä löytyä.

Sinä et menetä tässä kuin minuutin allekirjoittamalla tuon aloitteen. Minä sen sijaan olen menettänyt jo useamminkin minuutin yrittäessäni vakuuttaa ihmisiä allekirjoittamisen tärkeydestä!

Voit samalla allekirjoittaa sen aloitteen niistä sitovista äänestyksistä. Olen itse sen jo tehnyt.