News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Maahanmuuttokriittiset kansalaisaloitteet

Started by Micke90, 04.12.2012, 13:02:00

Previous topic - Next topic

Micke90

Olisiko hommafoorumilla kiinnostusta maahanmuuttokriittisiin kansalaisaloitteisiin? Lain mukaan kansalaisaloitteeseen vaaditaan vähintään yksi vireillepanija, edustaja sekä varaedustaja. Vireillepanija sekä edustaja voivat olla samoja, mutta varaedustajan on oltava eri henkilö.

Olen itse ajatellut tehdä kansalaisaloitteen mm. turvapaikanhakijoiden toimeentulotuen poistamisesta, kansalaisuuslain tiukentamisesta, ulkomaalaisten rikollisten maastakarkotuksen helpottamisesta sekä ulkomaalaisten maanomistuksen kieltämisestä. Voin itse toimia aloitteen vireillepanijana sekä edustajana, mutta tarvitsisin varaedustajan. Toki myös muut voivat lisäkseni toimia aloitteiden vireillepanijoina/edustajina. Lisäksi olisin kiinnostunut myös kommenteistanne ja kehitysehdotuksistanne aloitteisiini liittyen. Voin myöhemmin laittaa linkit alustaviin aloitteisiini.   

Löytyisikö hommafoorumilaisilta kiinnostusta lähteä mukaan tekemään Suomen maahanmuuttopolitiikasta järkevämpää?

Kansalaisaloitteisiin voi tutustua osoitteessa: http://www.kansalaisaloite.fi

Alla tekemiäni alustavia kansalaisaloitteita. Otan mielelläni vastaan kehitysehdotuksianne, jos sellaisia on.  :)

http://www.avoinministerio.fi/ideat/338-ulkomaalaisten-rikollisten-karkottamista-helpotettava

http://www.avoinministerio.fi/ideat/204-lakiehdotus-turvapaikanhakijoiden-vastaanottorahan-poistamisesta?so=-1121159099121403366

http://www.avoinministerio.fi/ideat/205-kansalaisuuslain-tiukentaminen

http://www.avoinministerio.fi/ideat/207-ulkomaalaisten-kiinteistokaupat-kiellettava?so=-1121159099121403366

Osa alustavista ideoista on vielä hieman keskeneräisiä, mutta pisimmälle niistä on kehittynyt ulkomaalaisten rikollisten karkottamista vaativa esitys sekä turvapaikanhakijoiden toimeentulotuen poistamista vaativa esitys.

Micke90

Eikö todella löydy ketään, joka haluaisi tehdä asiolle jotain ainaisen valittamisen sijaan?  :facepalm:

nuiv-or

Quote from: Micke90 on 14.12.2012, 13:24:02
Eikö todella löydy ketään, joka haluaisi tehdä asiolle jotain ainaisen valittamisen sijaan?  :facepalm:

Minä voin olla mukana.

Lalli IsoTalo

Micke90, ainainen valittaminen on helppoa. Mutta ei se tekeminen ole kovin paljon vaikeampaa. Ja se on noin 1000 kertaa palkitsevampaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Micke90

Quote from: Junes Lokka on 16.12.2012, 00:13:37

Minä voin olla mukana.

Hienoa. Voimme varmaan sopia asiat tarkemmin vaikka yksityisviestillä?

Sir Mustapossu

Vai että oikein kansalaisaloite. Enpä ihmettele jos ei ihmeemmin kiinnosta. "Lain mukaan kansalaisaloitteeseen vaaditaan...". Lähtökohta, te kansalaiset voitte tehdä aloitteita jos huvittaa, mutta ME otamme ne kuuleviin korviimme mikäli huvittaa. Eipä silti, tuohon ekaan hakemukseen "Ulkomaalaisten rikollisten karkotusta helpotettava", potentiaaliset miljoona (1 000 0000) nimikirjoitusta massiivisella katukeräyksellä. Se jos ladataan tauluun, niin jopa media herää. (Jotkut nettiadressit, ne eivät kiinnosta ketään.) Tavoite pitää olla miljoonapotti.

Micke90

Quote from: Sir Mustapossu on 16.12.2012, 01:45:40
Vai että oikein kansalaisaloite. Enpä ihmettele jos ei ihmeemmin kiinnosta. "Lain mukaan kansalaisaloitteeseen vaaditaan...". Lähtökohta, te kansalaiset voitte tehdä aloitteita jos huvittaa, mutta ME otamme ne kuuleviin korviimme mikäli huvittaa. Eipä silti, tuohon ekaan hakemukseen "Ulkomaalaisten rikollisten karkotusta helpotettava", potentiaaliset miljoona (1 000 0000) nimikirjoitusta massiivisella katukeräyksellä. Se jos ladataan tauluun, niin jopa media herää. (Jotkut nettiadressit, ne eivät kiinnosta ketään.) Tavoite pitää olla miljoonapotti.

Ai, että ei tuon vertaa "maahanmuuttokriittisiä" kiinnosta oikeasti TEHDÄ asialle jotain. Valitetetaan vain, että n**kerit raiskaa teidän naiset, r***ipäät vie teidän työpaikat ja r***ät ostaa teidän maat.

Ei tässä kukaan mitään nettiadressia ole keräämässä, vaan ihan oikeata kansalaisaloitetta, joka tulee näkyviin kansalaisaloite.fi-palvelussa. Kansalaisaloite.fi on ihan virallinen kansalaisaloitepalvelu.

Tervetuloa vaan sinäkin tekemään oma osasi paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta!

coscarnorth

Quote from: Micke90 on 16.12.2012, 01:54:26
Ai, että ei tuon vertaa "maahanmuuttokriittisiä" kiinnosta oikeasti TEHDÄ asialle jotain. Valitetetaan vain, että n**kerit raiskaa teidän naiset, r***ipäät vie teidän työpaikat ja r***ät ostaa teidän maat.

Kun kerran noita kansalaisaloitteita paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta puhailet, kummastelen kovasti, kuinka sinulla voikin olla noin ulkinukkemainen ja karikatyyrinen kuva tämän foorumin kirjoittajista, ja heidän argumenteistaan kriittisen suhtautumisensa puolesta. Normaalisti tuollaisia syytöksiä saa lukea lähinnä Vihreästä Langasta.

No, eipä siinä mitään. Jos järkeviä aloitteita syntyy, saavat ne toki minunkin allekirjoitukseni.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Micke90

Quote from: coscarnorth on 16.12.2012, 02:22:17

Kun kerran noita kansalaisaloitteita paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta puhailet, kummastelen kovasti, kuinka sinulla voikin olla noin ulkinukkemainen ja karikatyyrinen kuva tämän foorumin kirjoittajista, ja heidän argumenteistaan kriittisen suhtautumisensa puolesta. Normaalisti tuollaisia syytöksiä saa lukea lähinnä Vihreästä Langasta.

No, eipä siinä mitään. Jos järkeviä aloitteita syntyy, saavat ne toki minunkin allekirjoitukseni.

Ihmettelen vain sitä, kun edellinen kirjoittaja sanoi kansalaisaloitteitani "turhiksi" ja monien hommafoorumilaisten haluttomuutta oikeasti tehdä jotain paremman maahanmuuton puolesta. Onko hommafoorumi tosiaan pelkkä valittajien kerho vai syntyykö täällä myös oikeata toimintaa? Tämä viestiketju oli täällä monta päivää eikä saanut juuri minkäänlaista vastakaikua.

Tajuatteko, ettei valittaminen oikeasti auta yhtään mitään, vaan asialle täytyy oikeasti tehdä jotain? On turha valittaa raiskaavista n**kereistä, ryöstelevistä virukeista, maata ostelevista r***istä sekä työpaikat vievistä ä***meistä, jos ei itse tee asialle mitään.

Kumpaan porukkaan sinä kuulut? Valittajiin vai tekijöihin? Hommafoorumi on hieno paikka keskustella, mutta ilmeisesti huono, jos halutaan TOIMINTAA.

Sir Mustapossu

Tervetuloa vaan sinäkin tekemään oma osasi paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta!

Kiitos. Noista neljästä (4) alustavasta (olikos alus jossain päin olut) aloitteesta voisin jo otsikon perusteella allekirjoittaa kaikki. Tietenkin pitäisi tutustua sisältöön paremmin, ennen kuin alkaa digitaalista puumerkkiä tämmöisiin rustaamaan.

Mutta, mitä sitten? Näillä ei ole mitään vaikutusta.

Olen lukenut, että Saksassa on 2013 syksyllä vaalit. Sen jälkeen kaikki jaetaan uusiksi. Tervetuloa vaan sinäkin mukaan!

Micke90

Quote from: Sir Mustapossu on 16.12.2012, 03:10:06

Kiitos. Noista neljästä (4) alustavasta (olikos alus jossain päin olut) aloitteesta voisin jo otsikon perusteella allekirjoittaa kaikki. Tietenkin pitäisi tutustua sisältöön paremmin, ennen kuin alkaa digitaalista puumerkkiä tämmöisiin rustaamaan.

Mutta, mitä sitten? Näillä ei ole mitään vaikutusta.

Olen lukenut, että Saksassa on 2013 syksyllä vaalit. Sen jälkeen kaikki jaetaan uusiksi. Tervetuloa vaan sinäkin mukaan!

Voit tutustua aloitteideni sisältöihin klikkaamalla niissä olevia linkkejä.

Miten Saksan vaalit tähän liittyvät?

elven archer

Quote from: Micke90 on 16.12.2012, 02:43:45
Ihmettelen vain sitä, kun edellinen kirjoittaja sanoi kansalaisaloitteitani "turhiksi" ja monien hommafoorumilaisten haluttomuutta oikeasti tehdä jotain paremman maahanmuuton puolesta. Onko hommafoorumi tosiaan pelkkä valittajien kerho vai syntyykö täällä myös oikeata toimintaa?
Ehkä kyse on kyynisyydestä? Pelätään, että kovan työn palkka on se, kun herrat nauraen pyyhkivät takamuksensa nimilistalla? Minä myönnän, että minä olen erittäin skeptinen näiden kansalaisaloitteiden vaikutuksen suhteen. Näen sieluni silmin Kataisen naureskelemassa, kuten siinä tunnetussa kuvassa Vanhasen kanssa. Uskon, että maahanmuuttokriittisiä ehdotuksia on tätä kautta yhtä helppo saada läpi kuin persujen lakiehdotuksia aiheesta. :'( Siksi laitan mieluummin energiaa mielipidevaikuttamiseen. Mutta toivon onnea ja menestystä ja että saat tukea toisilta.

Sir Mustapossu

Quote from: Micke90 on 16.12.2012, 03:16:15
Voit tutustua aloitteideni sisältöihin klikkaamalla niissä olevia linkkejä.

Miten Saksan vaalit tähän liittyvät?

Klikkasin linkit. Kovaa tekstiä. Siitä minä tykkään. Suoraa puhetta. Vaan, osittain liian pitkää sepustusta että kukaan uskaltaisi varmuudella allekirjoittaa.

Saksan vaaleissa päätetään, että että todellisen EU:n aika on koittanut, ja tämmöiset "avoimet homoministeriöt" lakkautetaan.

Sir Mustapossu

Ainoa "kansalaisaloite" mikä on vielä tehtävissä, on erota EU:sta. Jos se onnistuu, sen jälkeen voimme alkaa käsitellä kansalaisaloitteita.

Micke90

Quote from: elven archer on 16.12.2012, 03:29:00
Quote from: Micke90 on 16.12.2012, 02:43:45
Ihmettelen vain sitä, kun edellinen kirjoittaja sanoi kansalaisaloitteitani "turhiksi" ja monien hommafoorumilaisten haluttomuutta oikeasti tehdä jotain paremman maahanmuuton puolesta. Onko hommafoorumi tosiaan pelkkä valittajien kerho vai syntyykö täällä myös oikeata toimintaa?
Ehkä kyse on kyynisyydestä? Pelätään, että kovan työn palkka on se, kun herrat nauraen pyyhkivät takamuksensa nimilistalla? Minä myönnän, että minä olen erittäin skeptinen näiden kansalaisaloitteiden vaikutuksen suhteen. Näen sieluni silmin Kataisen naureskelemassa, kuten siinä tunnetussa kuvassa Vanhasen kanssa. Uskon, että maahanmuuttokriittisiä ehdotuksia on tätä kautta yhtä helppo saada läpi kuin persujen lakiehdotuksia aiheesta. :'( Siksi laitan mieluummin energiaa mielipidevaikuttamiseen. Mutta toivon onnea ja menestystä ja että saat tukea toisilta.

Mitä hyötyä on "mielipidevaikuttamisesta", jos asioille ei tehdä mitään? Muutama sata tuhatta nimeä, niin päättäjät eivät voi ohittaa aloitteita olankohautuksella.

Kansalaisaloitteiden on oltava hyvin perusteltuja - etenkin pakolaiskysymyksissä. koska kukkahattutädit eivät muuten niitä hyväksy.

Enemmän toimintaa, vähemmän valitusta! Jos kiinnostaa jatkossa sveitsiläistyyppinen vaikuttaminen asioihin, niin joku on jo nyt tehnyt oivan kansalaisaloitteen aiheesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6

Jos olet sitä mieltä, että jonkun pitäisi tehdä kansalaisaloite EU:sta eroamiseksi, niin ole hyvä ja tee. Saat minut varaedustajaksi (ja myös yhdeksi allekirjoittajaksi).

Nomad

A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

Micke90

Quote from: Nomad on 16.12.2012, 12:05:42
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/20

Näkisin tän aika hyvänä.

Ihan hyvä, mutta eikö sittenkin olisi ollut parempi kysyä kansan mielipidettä Suomen kuulumisesta rahaliittoon? Pelkään, että enemmistö vastustaa Suomen eroa EU:sta. Sen sijaan rahaliitosta eroamiseen saattaisi enemmistö jo nykyisellään olla valmis.

Kuitenkin allekirjoitin tämän.

Siinä olisi kuitenkin voinut olla myös ehdotus siitä, miten järjestämme suhteemme EU:hun (mikäli se säilyy pystyssä). Sveitsin malli voisi sopia meille.

AstaTTT

Minäkin mukana - on mennyt tämä ketju aikaisemmin ohi.

Mietin juuri eilen, millainen kansalaisaloitteen tulisi olla, jotta Suomen sosiaaliturvan hyväksikäyttöön perustuva humanitaarinen maahanmuutto pystytään pysäyttämään ja tutkiskelin lakipuoltakin. Hyvä, että tehdään porukalla!  :)

e: sanatarkennus

Micke90

Quote from: Asta Tuominen on 16.12.2012, 13:34:23

Minäkin mukana - on mennyt tämä ketju aikaisemmin ohi.

Mietin juuri eilen, millainen kansalaisaloitteen tulisi olla, jotta Suomen sosiaaliturvan hyväksikäyttöön perustuva humanitaarinen maahanmuutto pystytään pysäyttämään ja tutkiskelin lakipuoltakin. Hyvä, että tehdään porukalla!  :)

e: sanatarkennus

Hyvä. Tosin minulla on jo varaedustaja Junes Lokka, mutta sinä voit toimia aloitteen edustajana. Itse voin toimia aloitteen vireillepanijana.

Lain mukaan aloitteeseen tarvitaan vireillepanijan lisäksi edustaja ja varaedustaja. Vireillepanija ja edustaja voivat olla yksi ja sama henkilö, mutta varaedustajan on oltava eri henkilö. Vireillepanija ja edustaja voivat olla myös eri henkilöitä. Vireillapanijoiden tai edustajien määrää ei ole rajoitettu.

AstaTTT

Micke90

elven archer

Quote from: Micke90 on 16.12.2012, 11:38:00
Mitä hyötyä on "mielipidevaikuttamisesta", jos asioille ei tehdä mitään?
Minä toivon, että mielipiteisiin vaikuttamisen kautta voi vaihtaa riittävästi päättäjiä ja sitä kautta saada aikaan jotain. Kansalaisaloite on vain aloite. Se ei ole kansanedustajia sitova aloite.

QuoteMuutama sata tuhatta nimeä, niin päättäjät eivät voi ohittaa aloitteita olankohautuksella.
Toivotaan niin. Eipä tuo Katainen tunnu paljoa välittävän kansalaismielipiteestä tälläkään hetkellä EU-tukien suhteen tai maahanmuutossa tai juuri missään.

Micke90

Minä toivon, että mielipiteisiin vaikuttamisen kautta voi vaihtaa riittävästi päättäjiä ja sitä kautta saada aikaan jotain. Kansalaisaloite on vain aloite. Se ei ole kansanedustajia sitova aloite.

[/quote]

Välillä taas tuntuu, että suurin osa tänne kirjoittavista ei äänestä vaaleissa mitään puoluetta.  :facepalm:

[/quote]

Toivotaan niin. Eipä tuo Katainen tunnu paljoa välittävän kansalaismielipiteestä tälläkään hetkellä EU-tukien suhteen tai maahanmuutossa tai juuri missään.

[/quote]

Jos saamme riittävästi nimiä, niin ehkä päättäjätkin tajuavat, että kansan on saatava sanoa mielipiteensä EU-jäsenyydestä.

O. M. Hietamaa

Lyhyen ja ytimekkään otsikoinnin mallia voi ottaa seuraavasta aloitteesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/18

Käytettyäni osan viime yöstä tähän mennessä vireille pantujen aloitteiden tutkimiseen voin esittää näkemykseni, että tällä forumilla eniten huomiota saaneet, suoraa demokratiaa ja EU-jäsenyyttä koskevat aloitteet ovat tuossa joukossa vakavammin otettavasta päästä. Jälkimmäisen tehoa tietenkin latistaa se valitettava puute, että vaadittu kansanäänestys on vain neuvoa-antava, minkä vuoksi edellistä on pidettävä tärkeämpänä.

Tahattoman humoristisia aineksia on kuitenkin paras etsiä muista aloitteista, eikä etsintä aivan tuloksettomaksi jääkään.

On vaikea olla pohtimatta sitä mahdollisuutta, että oikeusministeriö hyväksyy tahallaan mukaan myös pölhöjä aloitteita, jotta koko kansalaisaloitemenettely saataisiin näyttämään naurettavalta. Vainohulluutta ehkä, mutta elämme sellaisia aikoja, että meidän aikamme vainohullut saattavat hyvinkin tulevaisuuden näkökulmasta osoittautua terävänäköisyyden ja terveen järjen esikuvallisiksi edelläkävijöiksi.

Micke90

Tänään tehty virallinen kansalaisaloite turvapaikanhakijoiden vastaanottorahan poistamisesta. Löysin edustajat tätä kautta ja heidän vahvistustaan tässä odotellaan. Aloite tulee näillä näkymin allekirjoitettavaksi aikaisintaan 21.12.2012 ja vähintään 50 000 nimeä tulee saada kerättyä 20.6.2013 mennessä.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

Micke90

Aloite tehty. Käykää allekirjoittamassa!  :)

desperaato

Quote from: O. M. Hietamaa on 16.12.2012, 15:34:01
On vaikea olla pohtimatta sitä mahdollisuutta, että oikeusministeriö hyväksyy tahallaan mukaan myös pölhöjä aloitteita, jotta koko kansalaisaloitemenettely saataisiin näyttämään naurettavalta.

Mä näkisin, et sä alat olee asian ytimessä.

Micke90

Quote from: desperaato on 21.12.2012, 14:57:25
On vaikea olla pohtimatta sitä mahdollisuutta, että oikeusministeriö hyväksyy tahallaan mukaan myös pölhöjä aloitteita, jotta koko kansalaisaloitemenettely saataisiin näyttämään naurettavalta.

Tämä ei ole pöljä aloite, jos viitsit uhrata minuutin verran elämästäsi paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta.

Eino P. Keravalta

Mutta eivätkös pölhöt aloitteet ole perinteisesti lähtöisin hallitukselta?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

desperaato

Quote from: Micke90 on 21.12.2012, 15:04:49

Tämä ei ole pöljä aloite, jos viitsit uhrata minuutin verran elämästäsi paremman maahanmuuttopolitiikan puolesta.

Ei olekaan pöhlö, mutta ministeriö ei tätä aloitetta nosta esiin vaan niitä pöhlöjä, jolloin kansan mielenkiinto alotteisiin loppuu ennen kuin alkoikaan.
Mainostaisit sinäkin vain ja ainoastaan aloitetta sitovista kansanäänestyksistä.