News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Miten monikulttuuri on muuttanut elämäänne?

Started by maisteri, 19.11.2012, 19:41:47

Previous topic - Next topic

maisteri

Minun elämää multikulti on muuttanut seuraavasti:

Ennen olin vannoutunut joukkoliikenteen käyttäjä , asun Helsingissä , mutta nyt olen ostanut auton ettei tarvitse kuunnella meluavia  vierasmaalaisia joukkoliikennevälineissä.
Enkä koskaan enää luovu autosta niin kauan kuin asun Helsingissä.
Kaapupukuiset  henkilöt herättävät epämieluisia esteettisiä elämyksiä ja pyrin välttämään niitä kaikin tavoin.

Ja heti kun tilanne sallii, muutan pois multikultialueelta sellaiseen paikkaan, jossa asuu suomalaisia. Ehdotuksia?

Tabula Rasa

^Olisi mukavaa jos päästäisiin yhteistuumiin asuinpaikasta, joku 5-10 000 asukkaan tyhjenevä kylä jonne nuivat pistämään impivaaraa pystyyn voisi olla hyvinkin miellyttävä paikka asustaa:) 
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

elven archer

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 19.11.2012, 19:45:05
^Olisi mukavaa jos päästäisiin yhteistuumiin asuinpaikasta, joku 5-10 000 asukkaan tyhjenevä kylä jonne nuivat pistämään impivaaraa pystyyn voisi olla hyvinkin miellyttävä paikka asustaa:)
Hommavaara? Siinäpä mielenkiintoinen yhteisöllinen kokeilu. Laittakaa ajatus muistiin, jos sille on pahimmassa tapauksessa vielä käyttöä.

Mitä tulee elämän muuttumiseen, niin joukkoliikenne tulee ensimmäisenä mieleen, koska siellä "huumaavaa basaaritunnelmaa" ei pääse pakoon, vaan se tulee iholle. Ja korviin. Ja nenään.

Fer

Asun Nurmijärvellä ja täällä en ole koko aikana nähnyt yhtään kaapupukuista henkilöä, enkä tummapintaista monikultturia muutenkaan. Yhden mustaihoisen näin tuossa männäviikolla ja hänkin oli kaunis nuori nainen.

Wilho

Monikulttuuri on lisännyt kyynisyyttäni.

etnis

Hommavaara :) Katselin joku vuosi takaperin että jostain pohjoisesta olisin saanut silloisilla käteisvaroilla kolme seitsemänkymmenen neliön kolmiota. Tai omakotitalon jonka tontilla virtasi oma joki. Pistetäänkö pitemmän aikavälin tähtäimeen nuiva Impiwaara...
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Nuivake

Monikulttuuri on avannut silmäni maailman vääryydelle, epäloogisuudelle, rajattomalle ahneudelle, todelliselle rasismille ja syrjinnälle.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

elven archer

Quote from: Wilho on 19.11.2012, 19:54:31
Monikulttuuri on lisännyt kyynisyyttäni.
Tämä on muuten tosi hyvä havainto. Totta, se on muuttanut ihmisenä. Kun huomaa, että poliitikot ja melkein puolet kansasta puhuvat ihan läpiä päähänsä ja yksinkertaisesti kieltävät todellisuuden, niin se on hämmentävää. Se on tehnyt paljon kyynisemmäksi, kun näkee aiempaa paremmin, millaisia ehdollistettuja lampaita ihmiset ovat: ei mitään omaa ajatusta, vaan täysin ennalta arvattavia reaktioita, pelkkiä käytösnormeja. Ihmiset käyttäytyvät viiteryhmän määräämällä tavalla, eikä siihen voi esim. järkiargumentein vaikuttaa sen enempää kuin korkeimpaan oikeuteen. Ja se raadollisuus, millä eri mieltä olevien kimppuun käydään.

elven archer

Quote from: Fer on 19.11.2012, 19:53:36
Asun Nurmijärvellä ja täällä en ole koko aikana nähnyt yhtään kaapupukuista henkilöä, enkä tummapintaista monikultturia muutenkaan. Yhden mustaihoisen näin tuossa männäviikolla ja hänkin oli kaunis nuori nainen.
Onneksi olkoon vain (mustakaapuihin viittaan, en tummaan ihoon, jolla ei ole mitään merkitystä näissä asioissa). Älä muuta sieltä pois. Onnekkaita ovat he, joilla on mahdollisuus asua vielä Suomessa, joka tuntuu ja näyttää Suomelta ja jossa saa olla rauhassa, jos ei itse halua itseään häirittävän.

Tabula Rasa

Quote from: etnis on 19.11.2012, 19:58:17
Hommavaara :) Katselin joku vuosi takaperin että jostain pohjoisesta olisin saanut silloisilla käteisvaroilla kolme seitsemänkymmenen neliön kolmiota. Tai omakotitalon jonka tontilla virtasi oma joki. Pistetäänkö pitemmän aikavälin tähtäimeen nuiva Impiwaara...

Helsingin hinnoilla keskisuomesta ylöspäin saa 2-10 samankokoista ja kuntoista asuntoa. Ja tokihan tuosta voi tehdä ihan kesänviettopaikan. Se vain että hinnat voi alkaa nousta siinä vaiheessa kun 4000 nuivaa perheineen etsii taloa alueelta jossa rakennettuna neljännes tarvittavasta asuntokannasta, mutta eiköhän nuivilla ole sen verran senttejä takana että talot uudetkin talot nousevat hyvällä tahdilla:) 

Ongelmaksi muodostuisi työpaikkojen löytäminen joka nuivalle. Toki perustehtäviin saadaan jonkin verran työllistymään, ja mikäli suuret määrät etätyötä tekemään pystyviä tulee lisäksi niin ei ole likikään mahdoton yhtälö...

Olisi jännä tietää kuinka moni harkitsee vakavissaan muuttoa johonkin monikulttuurivapaaseen ympäristöön. Pitäisiköhän järjestää äänestys...
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tragedian synty

Olen isänmaallinen ihminen, mutta siltikään minulla ei ole vähäisintäkään velvollisuudentuntoa toimia tämän yhteiskunnan hyväksi. Koen olevani jokseenkin tarpeeton ihminen. Aikoinani ajattelin, että ei minulla ole mitään halua elää laisinkaan, jos olisin vain yhteiskunnallinen riippakivi ja verorahojen nettosaaja. Nyt koen, että sekin tehtävä on nyky-Suomessa arvokas. Syrjäytyneenä pitkäaikaistyöttömänä olisin kuluerä, joka ehkäisisi monikulttuurin rakentamista, muistutus poliitikoille oman kansan pahoinvoinnista, ja argumentti nuiville, jotka sanovat, ettei työvoimapulaa tule.

Lisäksi minusta on tullut nurkkapatrioottisempi. Ennen minulla oli eksotiikan kaipuuta, mutta kun olen jotain oppinut eksotiikan oikeasta luonteesta, ovat tunteeni muita kulttuureja kohtaan jäähtyneet.

Aikoinani halusin myös saada paljon lapsia. Nyt minulla ei enää ole halua tuottaa ketään jatkamaan Suomen valtion toimintaa. Jos tilanne muuttuu, kuten toivon, muuttuu mielenikin.

Minusta on tullut kyyninen, yhteiskunnallisesti häpeämätön ja luonteelleni ominainen melankolia on syventynyt. Mutta poliittisesti minusta on tullut rationalisti ja pragmaatikko. Tieto lisää tuskaa, mutta kai siitäkin tulee eräällä tavalla kiittää. Ainakin olen oikeassa, ja se lohduttaa edes vähän.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Suomi2050

Mä haluisin muuttaa sinne Helsinkiin.  :o

Tragedian synty

Quote from: Suomi2050 on 19.11.2012, 20:19:14

Et kai kuitenkaan monikulttuurin takia? Tule, näe ja koe se, ja ainakin siitä osasta Helsinkiä olisit sitten valmis luopumaan.

Helsingin parhain puoli on se, että täällä voi äänestää Jussi Halla-ahoa.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

John

Quote from: Suomi2050 on 19.11.2012, 20:19:14

Miksi ihmeessä? Kaipaatko viherhumppaa ja monikulttuurista ölinää? Itselleni Helsinki taas on Suomessa lähes viimeinen paikka, johon haluaisin muuttaa.

Tulituki

Ilman monikulttuuria olisi jäänyt moni loistava Scripta-kirjoitus lukematta. Monikulttuuri on avannut silmät tiettyjen tahojen hölmöydelle ihan uudella tavalla. Ja viittaan nyt niihin monikulttuuria kannattaviin henkilöihin. Elämääni monikulttuuri on muuttanut käytännössä niin, että Hommaforumista ja sitä kautta netistä on tullut tärkein osa elämää perustarpeiden lisäksi, näin voi kyllä sanoa. Tai netistä on tullut yksi perustarpeista.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

maisteri

Olen syntyperäinen stadilainen eikä parikyt vuotta sitten olisi tullut mieleenkään muuttaa pois Helsingistä.
Helsinki oli mukava kaupunki.

Joo, kyyniseksi olen tullut ja nyt olen tyytyväinen ettei lapsia ole koska tulevaisuus tullee olemaan ankeaa.
Tämä mahdoton p:n puhuminen ja todellisuuden kieltäminen mediassa ja muualla on todella ahdistavaa.

Impivaara pitäisi perustaa tällaisille aitosuomalaislle ihmisille. Impivaara,  joka perustuisi perinteisille suomalaisille arvoille ja tavoille.

Fer

Quote from: elven archer on 19.11.2012, 20:03:40
Onneksi olkoon vain (mustakaapuihin viittaan, en tummaan ihoon, jolla ei ole mitään merkitystä näissä asioissa). Älä muuta sieltä pois. Onnekkaita ovat he, joilla on mahdollisuus asua vielä Suomessa, joka tuntuu ja näyttää Suomelta ja jossa saa olla rauhassa, jos ei itse halua itseään häirittävän.

Juu, ei minullekaan sillä ihon tummuudella ole väliä, viittasin vain siihen kun se totutusti yhdistetään monikulttuuriin. Suomalaista kulttuuria arvostavat ja suomalaisittain elävät minkäväriset vaan ovat mukavia kanssaeläjiä ja naapureita.

Suomitalon renki

Quote from: etnis on 19.11.2012, 19:58:17

Tästä voisi vaikka aloittaa? http://maps.google.fi/maps?q=homma&hl=en&ll=60.645926,25.485535&spn=0.011255,0.028667&sll=64.892958,26.0218&sspn=10.0194,29.355469&hnear=Homma&t=m&z=15