News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Valehteleeko Kyllönen (vas) Liikenneviraston säästömuistiosta?

Started by skrabb, 17.11.2012, 17:46:43

Previous topic - Next topic

Fiftari

Quote from: normi on 21.11.2012, 14:47:02
Puhui Kyllönen totta tai puolitotuuksia tai valehtelee sitten täydeltä laidalta, niin Kyllönen on kuitenkin vastuussa oleva ministeri. Katainen on kehunut, kuinka hallituksessa on ne vastuunkantajat, kantaisivat nyt sitten sitä vastuuta. (Lehden päätoimittajakin joutuu vastuuseen lehdessä olevista kirjoituksista olis sitten antanut lupaa julkaisuun tai ei tai onko ylipäänsä lukenut kriminaalia tekstiä.)

Kaiken huippu on tuo "minua kiusataan kun olen nainen" uhriutuminen.

Joka tapauksessa homma ei ole hänen ministeriössään toiminut syystä tai toisesta, joten Merja tee miehen työ ja ota vastuu ja eroa. ;)

(BBC:ssäkin erottiin juuri vaikka tuskin johtaja oli syyllinen niihin tapahtumiin...)

p.s. Missä on PS Kyllösen ja Talvivaaran tapauksessa? Kepulaiset ovat jatkuvasti äänessä mediassa ja Tiilikainen antaa lausuntoja minkä kerkeää? HERÄTYS!!!

Egyptissa sattui bussiturma kun juna törmäsi lapsia täynnä olevaan bussiin. Tästä johtuen maan liikenneministeri erosi. Suomalainen ministeri on kuin punkki, ei irtoa sitten ei millään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Nuivanlinna

Quote from: jmk on 21.11.2012, 15:16:38
Quote from: hkanime on 21.11.2012, 13:25:08
Kyllönen ei ole ensimmäinen kortiton liikenneministeri, mutta pidän silti tällaista epäpätevyyttä varsin ikävänä piirteenä.

Mistä on peräisin tieto kortittomuudesta?

Ainakin omilla sivuillaan Kyllönen poseeraa auton ratissa.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Nuivake

Quote from: Nuivanlinna on 21.11.2012, 15:22:06

Ainakin omilla sivuillaan Kyllönen poseeraa auton ratissa.

Tutulla ei ollut myöskään korttia ja oli silti ratin takana. Joskus myös kännissä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

CaptainNuiva

Kyllönen noudattaa periaatetta "Hyökkäys on paras puolustus" ja vika on aina muualla, samaan aikaan potkitaan vimmatusti hiekkaa omien tekemisten tai tekemättä jättämisten päälle.
Näitä on ennenkin ollut. Mm.Stalinkin oli mielestään oikein hyvä hemmo,aina oikeassa ja kaikin puolin mukava, paneutui myös uutteruudella yhteiskunnan kipukohtiin...Myös Stalin koki olevansa uhri jota milloin milläkin varjolla joku oli yrittävinään kammeta vallankahvasta.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jukka Wallin

Quote from: Nuivanlinna on 21.11.2012, 15:22:06
Quote from: jmk on 21.11.2012, 15:16:38
Quote from: hkanime on 21.11.2012, 13:25:08
Kyllönen ei ole ensimmäinen kortiton liikenneministeri, mutta pidän silti tällaista epäpätevyyttä varsin ikävänä piirteenä.

Mistä on peräisin tieto kortittomuudesta?

Ainakin omilla sivuillaan Kyllönen poseeraa auton ratissa.

Voinhan minäkin poseerata Silja Serenaden ruorissa vaikka en ole merikapteeni..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Tsm

Kyllösestä tulee mieleen Aku Ankka.

Herra Ankka saa nenänsä eteen vastuullisen viran, johon on täysin epäpätevä eikä kykene ymmärtämään hallitsemaansa koneistoa ja asioiden keskinäistä vaikutusta, mutta korvaa puutteensa suurella innostuksella.
Sanotaan nyt vaikka, että Herra Ankka valittaisiin Ankkalinnan eduskuntaan ja siinä samassa pätkäistäisiin vielä hallitukseen liikenneministeriksi, koska joku keksi Herra Ankan olevan nokkakirjassa runoileva tyhjäntoimittaja, joka ei ymmärrä paneutua mihinkään tärkeään ja olisi näin pois tieltä.

Herra Ankka ymmärtää hallintoalansa periaatteet lähinnä hyvin hatarana rautalankamallina, joka on kaikenlisäksi pelkistyneen mustavalkoinen. Innostuksesta johtuen Herra Ankka tekee itsevarmasti suuria manööverejä silkkaa tyhmyyttään, jotka satumaisen onnenkantamoisen avulla onnistuvat ja alkavat muodostaa muissa käsitystä taitavasta ankasta ja nostaa yleisön luottamusta.

Uuden itseluottamuksen turvin Herra Ankka keksii uusia manööverejä, kuten esimerkiksi sateliittipaikannuksen asentaminen jokaiseen autoon niiden verottamiseksi tai työntekijän auton käyttökorvausjärjestelmän romuttaminen. Herra Ankka on suuruutensa kukkuloilla. Ihmiset suhtautuvat vakavasti hänen neronleimauksiinsa, jotka hän todennäköisesti kirjoittelisi vain Ankkalinna24 -sivustolle, ellei olisi uskomattomalla onnenpotkullaan päässyt liikenneministerin virkaan.

Lopulta Herra Ankka erehtyy neuvomaan ammattimiehiä ammattimiesten töissä, koska ammattimiesten tekoset eivät tunnu sopivan Herra Ankan mustavalkoisiin rautalankamalleihin. Sitäpaitsi Herra Ankan puolueen puheenjohtaja Touho Ankka on suuressa viisaudessaan sanonut, että lahtarit kulkee autolla ja kunnon Ankat käyttävät junaa. Auto on siis paha.

Ammattimiehet ymmärtävät Ankan ymmärtämättömyyden ja kiusaantuvat Ankan innosta puuttua ammattimiesten ammattiin.  Ammattimiehet hermostuvat ja soittavat Ankallissanomiin, että nyt olisi iso lööppi: Ankka onkin idiootti. Herra Ankka suuttuu julmetusti, kun hänen juuri rakentunutta valtavaa egoaan aletaan näin ravistelemaan. Ankka huutaa sopuleille, että häntä sorsitaan siksi kun hän sattuu olemaan Ankka ja hänellä on räpylät raatelukynsien sijaan.

Jatko tarinalle ei ole vielä kirjoitettu, mutta viimeisessä ruudussa Herra Ankka istuu mököttämässä hämärässä junassa, jonka määränpää on Timbuktu.

Poliittisen muistelmakirjallisuuden antaman käsityksen mukaan hyväveliverkostot ovat olemassa, mutta tuskin liittyvät mitenkään jalkoväliin. Ne liittyvät hyödyllisiin symbiooseihin vallan kulisseissa. Valitettavasti niihin ei todennäköisesti jaeta vapaalippuja sosiaalisesti kyvyttömille itseään korostaville kainuulaisille apteekkiapulaisille, eikä varsinkaan jos edustaa Vasemmistoliiton kaltaista kaikille poliittisesti hyödytöntä hurujengiä. Todennäköisesti Merjalle viritettiin ansa. Vielä todennäköisempää on se että se viritettiin, jotta hallituksen uskottavuudelle vaarallinen Loose cannon saataisiin pois pelistä.

Itse näkisin mielelläni uuden liikenneministerin MISTÄ TAHANSA muusta puolueesta kuin virheistä tai vassareista. Puhui Memmu totta tai ei. Kyllösen asenne ja ajatusmaailma vaarantaa sen vähäisen, mikä on enää järkevää koko Suomen liikennepolitiikassa.

jmk

Quote from: hkanime on 21.11.2012, 15:30:10
Lisäys: Kyllösen ajokortista on näköjään spekuloitu muuallakin.

Varmasti onkin spekuloitu. Onkohan tässä maassa ollut yhtäkään liikenneministeriä tai kaupungin liikennesuunnittelijaa, jonka ei olisi joku "varma tieto" tiennyt kortittomaksi? Ehkä, mutta vakiomeemi tuo on.

Mansikka

Jos professorin kuvaus taahtuneesta on totta, niin Kyllönen pääministeriksi Kataisen sijaan.

sivullinen.

Kyllönen on tosiaan vastuussa oleva ministeri, joten jos on eduskunnalle sanonut jotain mikä ei pidä paikkaansa, niin on valehdellut ja on siitä vastuussa.

Kyllönen on toisaalta myös ministeriön johtaja, joten jos ministeriön byrokraatit ovat hänelle valehdelleet tai tehneet omia ja laskemia ja vuotaneet ne lehdistöön, niin se on mielestäni törkeä virkavirhe - ja mitä todennäköisemmin tahallinen. Sivistysvaltioissa sellaisesta saisi 6 vuottaa linnaa - enkä todellakaan tarkoita presidentiksi valintaa.

Joten paras kompromissi ratkaisu olisi Kyllösen erottaminen ministerin tehtävästä eduskunnalle valehtelun takia ja syvää paheksuntaa päälle. Ministeriön väki taas voitaisiin kokonaisuudessaan pistää 5+1 vuodeksi vankeuteen ihan malliksi muille. Byrokraattien oma-aloitteinen vallankäyttö on jotain mitä perustuslaissa ei lue. Se on suorastaan lainvastaista. Se on aina ollut sosialismin syöpä. Toveri Stalin hoisi asian omalla rautaisella tavallaan. Pitääkö Suomessakin siirtää valta stalinille, jotta byrokraatit saadaan kuriin? Nyt ministeriön johtaja saa enintään potkut - kultaisen kädenpuristuksen ja toverien tarjoaman laiskanviran kera toki. Mikä rangaistus sellainen edes on? Tiedetään, ettei korppi korpin silmää noki, mutta antakaa edes sakko; tai jotain.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Goman

Eiköhän tämä tapahtumien kulku ole aivan maan tapa;  Käynnistetään projekteja reippaasti alakanttiin laskettujen suunnitelmien perusteella. Tokihan ne menee päätöksiä tehdessä helpommin läpi.
Sitten kun rakentaminen alkaa, todetaan että eihän nuo määrärahat/budjetti riitä alkuunkaan, tarvitaan rahaa lisää tuplasti tai triplasti. Näinhän on menetelty rakentamishankkeisssa vuosikymmenet, ja varsinkin silloin kun maksajina ovat veronmaksajat.
Yksityisessä rakentamisessa tämä ei aivan onnistu, kun on olemassa rahoittajaisäntä jolla on riittävä intressi valvoa (omien)rahojen käyttöä.

Nyt vain kävi ikävästi kun rahan lypsäminen tietoisesti(?) alimitoitettuihin rakennushankkeisiin
ei onnistukaan, kun rahaa ei oikeasti ole.
Ja siksi  Kyllöstä  kyrsii. Sanoisin, että Kyllönen ei ole ainakaan yksin vastuussa tapahtuneesta.
Joutuipahan vaan pakkorakosessa ns. nostamaan kissan pöydälle.



Veli Karimies

Quote from: siviilitarkkailija on 21.11.2012, 13:05:46Tämä maa on täynnä (n 3. 6 milj) ajokortin haltijaa. Näistä ajokortin haltijoista suurin osa tietää olevansa keskimääräistä parempia kuljettajia

En nyt tiedä "suurin osa", mutta merkittävä osa(49%) kuitenkin nyt faktuaalisesti on parempia kuljettajia, kuin "suurin osa"(51%). Huomioitavaa on myöskin, että 100%:a lähestyvä määrä ajokortin haltijoista on parempia kuljettajia, kuin kortittomat.

Olen myöskin melkosen varma, että on hyvin todennäköistä sen "parhaan liikenneministeriaineksen" löytyvän tuosta kortillisten joukosta.

Sour-One

Quote from: Hohtava Mamma on 21.11.2012, 18:59:09
Eipä tuo (mahdollinen) kortittomuus yllätä, onhan Suomessa pätevöidytty:

a) valtiovarainministeriksi, vaikka ei osaa laskea (jo kaksi kertaa peräjälkeen)
b) puolustusministeriksi sivarin käyneenä
c) kulttuuriministeriksi lukemalla paskaa:

(http://static.iltalehti.fi/presidentinvaalit/arhinmakijuttu1_0401JID_pd.jpg)

Kukas on ollut kaksi kertaa peräjälkeen vvm?

CaptainNuiva

Quote from: Goman on 21.11.2012, 18:16:06
Eiköhän tämä tapahtumien kulku ole aivan maan tapa;  Käynnistetään projekteja reippaasti alakanttiin laskettujen suunnitelmien perusteella. Tokihan ne menee päätöksiä tehdessä helpommin läpi.
Sitten kun rakentaminen alkaa, todetaan että eihän nuo määrärahat/budjetti riitä alkuunkaan, tarvitaan rahaa lisää tuplasti tai triplasti. Näinhän on menetelty rakentamishankkeisssa vuosikymmenet, ja varsinkin silloin kun maksajina ovat veronmaksajat.
Yksityisessä rakentamisessa tämä ei aivan onnistu, kun on olemassa rahoittajaisäntä jolla on riittävä intressi valvoa (omien)rahojen käyttöä.

Nyt vain kävi ikävästi kun rahan lypsäminen tietoisesti(?) alimitoitettuihin rakennushankkeisiin
ei onnistukaan, kun rahaa ei oikeasti ole.
Ja siksi  Kyllöstä  kyrsii. Sanoisin, että Kyllönen ei ole ainakaan yksin vastuussa tapahtuneesta.
Joutuipahan vaan pakkorakosessa ns. nostamaan kissan pöydälle.

Näin se jotakuinkin menee:
Hahmotellaan suunitelma.
Pyydetään suunitelmaan urakoista tarjoukset.
Tarjoukset pukataan suunnitelmiin,budjetteja projekteille laaditaan.
Suunitelmat lojuvat odottamassa politiikkojen hyväksyntää ja niitä siirrellään eteenpäin.
Suunitelmaa ryhdytään toteuttamaan ja rahat eivät riitäkkään.

Koska:
Urakkatarjoukset ovat voimassa tietyin ehdoin tietyn ajan ja sinä aikana kun suunnitelmien toimeenpanoa lykätty, muuttuu moni asia.
Inflaatio nakertaa ja hinnat sen myötä kaikissa portaissa/tarpeissa nousevat,  myös valtio itse kaikin tavoin eri veroja ja kuluja nostamalla sekä uusia vaatimuksia luomalla tuo oman osansa hintojen nousuun.

Kysymys kuuluu:
Voiko ministeri ihmetellä kustannusten nousua ja sitä kautta myös budjettivajetta, sen jälkeen kun on myös itse omilla toimillaan/hyväksynnöillään/allekirjoituksillaan aiheuttanut kulunkien karkaamisen lapasesta ja riittääkö ministerillä ymmärräystä hahmottaa päätöstensä seurauksia erillaisissa toimijaketjuissa?
Ei riitä.

Muutaman vuoden on inflaatio siihen malliin soljunut että kun näitä projekteja on jokunen vuosi suuniteltu ja jokunen vuosi siirrelty ja jonkun vuoden ajan valtion toimesta vaatimuksia/veroja nosteltu niin se on siinä.
Prosentuaalisesti laskien tuo 50-150 miljoonaa lienee noiden inflaation/kiristysten yhteissumma ja suurimmat syylliset löytynevät Arkadian mäeltä peileistä katseltavaksi.

Syyllisten suunnasta kertoo myös tuo haarukka, 50-150 miljoonaa....Outoa tässä nimittäin on että Kyllönen pystyy nimeämään yhden syyllisen mutta ei pysty kuitenkaan tuon tarkemmin kertomaan virhettä.
Sori vaan Kyllönen, en osta selityksiäsi.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sour-One

Quote from: CaptainNuiva on 21.11.2012, 19:50:57
Quote from: Goman on 21.11.2012, 18:16:06
Eiköhän tämä tapahtumien kulku ole aivan maan tapa;  Käynnistetään projekteja reippaasti alakanttiin laskettujen suunnitelmien perusteella. Tokihan ne menee päätöksiä tehdessä helpommin läpi.
Sitten kun rakentaminen alkaa, todetaan että eihän nuo määrärahat/budjetti riitä alkuunkaan, tarvitaan rahaa lisää tuplasti tai triplasti. Näinhän on menetelty rakentamishankkeisssa vuosikymmenet, ja varsinkin silloin kun maksajina ovat veronmaksajat.
Yksityisessä rakentamisessa tämä ei aivan onnistu, kun on olemassa rahoittajaisäntä jolla on riittävä intressi valvoa (omien)rahojen käyttöä.

Nyt vain kävi ikävästi kun rahan lypsäminen tietoisesti(?) alimitoitettuihin rakennushankkeisiin
ei onnistukaan, kun rahaa ei oikeasti ole.
Ja siksi  Kyllöstä  kyrsii. Sanoisin, että Kyllönen ei ole ainakaan yksin vastuussa tapahtuneesta.
Joutuipahan vaan pakkorakosessa ns. nostamaan kissan pöydälle.

Näin se jotakuinkin menee:
Hahmotellaan suunitelma.
Pyydetään suunitelmaan urakoista tarjoukset.
Tarjoukset pukataan suunnitelmiin,budjetteja projekteille laaditaan.
Suunitelmat lojuvat odottamassa politiikkojen hyväksyntää ja niitä siirrellään eteenpäin.
Suunitelmaa ryhdytään toteuttamaan ja rahat eivät riitäkkään.

Koska:
Urakkatarjoukset ovat voimassa tietyin ehdoin tietyn ajan ja sinä aikana kun suunnitelmien toimeenpanoa lykätty, muuttuu moni asia.
Inflaatio nakertaa ja hinnat sen myötä kaikissa portaissa/tarpeissa nousevat,  myös valtio itse kaikin tavoin eri veroja ja kuluja nostamalla sekä uusia vaatimuksia luomalla tuo oman osansa hintojen nousuun.

Kysymys kuuluu:
Voiko ministeri ihmetellä kustannusten nousua ja sitä kautta myös budjettivajetta, sen jälkeen kun on myös itse omilla toimillaan/hyväksynnöillään/allekirjoituksillaan aiheuttanut kulunkien karkaamisen lapasesta ja riittääkö ministerillä ymmärräystä hahmottaa päätöstensä seurauksia erillaisissa toimijaketjuissa?
Ei riitä.

Muutaman vuoden on inflaatio siihen malliin soljunut että kun näitä projekteja on jokunen vuosi suuniteltu ja jokunen vuosi siirrelty ja jonkun vuoden ajan valtion toimesta vaatimuksia/veroja nosteltu niin se on siinä.
Prosentuaalisesti laskien tuo 50-150 miljoonaa lienee noiden inflaation/kiristysten yhteissumma ja suurimmat syylliset löytynevät Arkadian mäeltä peileistä katseltavaksi.

Syyllisten suunnasta kertoo myös tuo haarukka, 50-150 miljoonaa....Outoa tässä nimittäin on että Kyllönen pystyy nimeämään yhden syyllisen mutta ei pysty kuitenkaan tuon tarkemmin kertomaan virhettä.
Sori vaan Kyllönen, en osta selityksiäsi.

Suunnitelmat ovat valmiit urakkaa kyseltäessä, eihän tarjouksia muuten saisikaan. Poikkeuksena tietysti ST-urakat.

Tarjoukset ovat voimassa rajatun ajan, yleisesti 3 kk. YSE98 mukaan. Vuotta/vuosia ei koskaan.

Kyllönen on täysin epäpätevä tehtäväänsä; en jaksa uskoa, että teknisenä apulaisena apteekissa pätevöityy liikenneministeriksi. En ymmärrä miksi juuri liikenneministeriksi valitaan kokemattomia naisia, parhaana esimerkkinä prisman kassa Huovinen

elukka

Turha suitsuttaa, kun faktat puuttuvat.

Perästä kuuluu, pojjaat...
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Sour-One

Quote from: elukka on 21.11.2012, 20:19:37
Turha suitsuttaa, kun faktat puuttuvat.

Perästä kuuluu, pojjaat...

Omasta mielestäni Tervela sai kenkää, koska hallitsee työnsä (ja toki on tottunut hoitamaan työnsä omalla jääräpäisellä tavallaan) ja ei voi sietää sitä, että yhtäkkiä tulee esimieheksi täysin epäpätevä henkilö, jolla ei ole mitään käsitystä tehtävistä, mitä hänen täytyisi hoitaa. Ja Tervala lienee sanonut tämän asian ääneen ja sai siten potkut.

Oami

Haaveissa pakolliset alkolukot ja kyttäyslaitteet, ja nyt tämä rahasotku. Eipä äkkiä tule mieleen surkeampaa liikenneministeriä. Ja vielä viitsii valittaa sukupuolikortilla.

Ja pirullako tuommoisia saa edes pois paikaltaan ilman uusia eduskuntavaaleja...?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Sour-One

Quote from: Oami on 21.11.2012, 20:29:59
Haaveissa pakolliset alkolukot ja kyttäyslaitteet, ja nyt tämä rahasotku. Eipä äkkiä tule mieleen surkeampaa liikenneministeriä. Ja vielä viitsii valittaa sukupuolikortilla.

Ja pirullako tuommoisia saa edes pois paikaltaan ilman uusia eduskuntavaaleja...?

Ei Vehviläisestäkään pyöränkeksijäksi ole. Suunnitteli verotusta pohjautuen ajettuihin kilometreihin  :facepalm:

Hetkonen, eikös polttoainevero aja jo nykyisellään saman asian? Minähän olen NERO!   ;D

John

Quote from: Oami on 21.11.2012, 20:29:59
Haaveissa pakolliset alkolukot ja kyttäyslaitteet, ja nyt tämä rahasotku. Eipä äkkiä tule mieleen surkeampaa liikenneministeriä. Ja vielä viitsii valittaa sukupuolikortilla.

Ja pirullako tuommoisia saa edes pois paikaltaan ilman uusia eduskuntavaaleja...?

Jos perussuomalaiset olisivat menneet hallitukseen, niin tämäkään pelle ei olisi ministerinä.

Oami

Quote from: Sour-One on 21.11.2012, 20:36:03
Ei Vehviläisestäkään pyöränkeksijäksi ole. Suunnitteli verotusta pohjautuen ajettuihin kilometreihin  :facepalm:

Hetkonen, eikös polttoainevero aja jo nykyisellään saman asian? Minähän olen NERO!   ;D

Hassu juttu, muistelen itsekin hihkuneeni siinä vaiheessa kun kepu näytti jäävän oppositioon että ei ainakaan liikenneministeri huonommaksi muutu. No, niin.

Quote from: John on 21.11.2012, 20:47:11
Jos perussuomalaiset olisivat menneet hallitukseen, niin tämäkään pelle ei olisi ministerinä.

Tätä on taidettu puida aiemminkin...

PS oli muutamassa asiassa suoraselkäinen. Valitettavasti vain kävi niin, että ei-suoraselkäiset puolueet, näiden joukossa vasemmisto, voittivat vaalit. Ja tämä on tietysti spekulointia, mutta oma uskomukseni on, että jos PS olisi näissä olosuhteissa hallitukseen mennyt, se olisi tehnyt siellä sellaisia takinkääntöjä että kostoa äänestäjiltä olisi tullut 2015.

Sivumennen sanoen olen hämmästynyt, jollei vasemmistolle tule sitä kostoa. Jos otetaan esimerkiksi kyttäyslaitehaaveet, niin eipä tuo miljoonien eurojen siirto suomalaiselta työläiseltä monikansalliselle elektroniikkateollisuudelle sekään mitään vasemmiston kärki-ideologiaa ole. Tai sitten vasemmiston äänestäjät vaan ovat anteeksiantavaisempia kuin mitä PS:n äänestäjistä uskon.

Mutta enpä taida enempää jossitella. PS teki omat ratkaisunsa, joita pidän oikeina - mutta mitäpä väliä minun mielipiteilläni on, eihän se minun puolueeni ole.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jäniksenkäpälä

Aika kiva haastattelu A-studiossa Kyllöseltä.  ;D

Peura ajovaloissa-katse, hikoilu, punotus meikin alta, ylähengitys, nieleskely,
lähes itkuista puhetta vähän väliä - taitaa tyttö olla joutunut liian kovaan
paikkaan...

Ja taitaa olla muuten poliittinen urakin aikaslailla katkolla; on aikaslailla herttaisen
yhdentekevää, kuka on mokaillut tai mitä - ministerin pitäisi viime kädessä
vastata.
Pu, pu, pu, pu, pu

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: normi on 21.11.2012, 14:47:02
Puhui Kyllönen totta tai puolitotuuksia tai valehtelee sitten täydeltä laidalta, niin Kyllönen on kuitenkin vastuussa oleva ministeri. Katainen on kehunut, kuinka hallituksessa on ne vastuunkantajat, kantaisivat nyt sitten sitä vastuuta. (Lehden päätoimittajakin joutuu vastuuseen lehdessä olevista kirjoituksista olis sitten antanut lupaa julkaisuun tai ei tai onko ylipäänsä lukenut kriminaalia tekstiä.)

Kaiken huippu on tuo "minua kiusataan kun olen nainen" uhriutuminen.

Joka tapauksessa homma ei ole hänen ministeriössään toiminut syystä tai toisesta, joten Merja tee miehen työ ja ota vastuu ja eroa. ;)

(BBC:ssäkin erottiin juuri vaikka tuskin johtaja oli syyllinen niihin tapahtumiin...)

p.s. Missä on PS Kyllösen ja Talvivaaran tapauksessa? Kepulaiset ovat jatkuvasti äänessä mediassa ja Tiilikainen antaa lausuntoja minkä kerkeää? HERÄTYS!!!
Komps. Ottamatta kantaa kusiko liikenne viraston ex- pomo ministeriä linssin, Kyllönen kyl hoiti jälkipyykin aika tahdittomasti.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Mietiskeliä

Quote from: skrabb on 17.11.2012, 17:46:43
QuoteMinisteri IS:n paljastamasta "giljotiinilistasta": Revin ja poltan sen!
Julkaistu: 15.11.2012 18:39

Ilta-Sanomien kautta keskiviikkona julkisuuteen tullut Liikenneviraston muistio tienrakennuksen säästöistä nostatti torstaina kiivaan väittelyn liikenneministeri Merja Kyllösen (vas) ja keskustalaisten edustajien kesken.
Kyllönen tulkitsi eduskunnan kyselytunnilla, että keskustan Anu Vehviläinen olisi syyttänyt häntä valehtelusta, kun hän sanoi, että Kyllönen ei puhu totta. Vehviläinen tosin pyysi sanojaan anteeksi.

Kyllönen hiiltyi etenkin, kun häneltä tivattiin, että hyväksyykö hän muistioon sisältyvät miljardin euron leikkaukset. Hän vakuutti moneen kertaan, että kyseistä muistiota ei ole tehty ministeriössä ja että hän ei ole ohjeistanut minkään "giljotiinilistan" tekemistä.
Kyllönen muistutti, että hän on ohjeistanut vain hallituskauden hankkeita.
Hänen tietojensa mukaan kyseinen muistio käsittelee vain vuoden 2016 jälkeistä aikaa valtatie 8:aa koskevaa kohtaa lukuun ottamatta.
Kyllönen vakuutti, että ministeriön tarkoituksena ei ole tehdä mitään karsintalistoja. Sen sijaan tarkoituksena on ottaa "uusia elementtejä" mukaan suunnitteluun.

Kyllönen kertoi, mitä hän aikoo tehdä jos saa muistion käsiinsä:
Kun saan sen käsiini, revin sen tuhanneksi kappaleeksi. Varmuuden vuoksi vielä poltan sen.
[...]
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288516834469.html

Quote15.11.2012 17.19
Kansanedustaja joutui pyytämään anteeksi: "En ole sanonut sellaista sanaa enkä käytä sitä sanaa"

Tuula Kärki

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) tyrmäsi voimakkaasti väitteet "tiegiljotiinista" ja miljardin euron leikkauksesta, joka kohdistuisi valtateiden parannushankkeisiin.
Ilta-Sanomat uutisoi keskiviikkona liikennevirastosta vuodetun muistion pohjalta, että ministeriö olisi leikkaamassa kahdeksalta tiehankkeelta yhteensä miljardi euroa.

Asia nousi esiin eduskunnan kyselytunnilla torstaina. Kyllösen mukaan karsintalistoja ei ole tekeillä.
– Ministeriö ei ole valmistellut muistiota eikä antanut mandaattia minkään miljardilistan läpiviemiseksi, Kyllönen sanoi.

Hän joutui kertaamaan asian muutamaan kertaan:
– Koska en ole ohjeistanut liikennevirastoa laatimaan listaa, kun saan sen käsiini, revin sen tuhanneksi kappaleeksi ja poltan vielä, ministeri kuvaili.

Vehviläinen pyytää anteeksi

Keskustan kansanedustajia tämä ei kuitenkaan tyydyttänyt. Varsinkin edellinen liikenneministeri, kansanedustaja Anu Vehviläinen piti Kyllösen puhetta epäuskottavana.
– Eihän liikennevirasto ole keksinyt sitä omasta päästään. Minusta ei ole totta, mitä sanotte, hän sanoi.

Kyllönen tulkitsi, että Vehviläinen antoi hänelle vakavan huomautuksen.
– Ja ilmiselvästi sanoi, että olen valehdellut, Kyllönen totesi.

Eduskunnassa ei saa syyttää toista valehtelusta.
Vehviläinen joutui pyytämään anteeksi.
– En ole sanonut sellaista sanaa enkä käytä sitä sanaa. Jos olette ymmärtänyt, että puhun, että ette puhu totta, pyydän anteeksi.

– Olen ikäni elänyt keskustalaisessa maakunnassa ja ymmärrän, että on vaikea käsittää, mitä sanotaan, kainuulainen ministeri tölväisi.
– Toki voimme päättää jokainen, tehdäänkö liikennepolitiikkaa Ilta-Sanomien kirjoittelun vai liikennepoliittisen selonteon pohjalta. itse teen sitä selonteon pohjalta.
[...]
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2912968/kansanedustaja-joutui-pyytamaan-anteeksi-%e2%80%9den-ole-sanonut-sellaista-sanaa-enka-kayta-sita-sanaa%e2%80%9d


QuoteLAUANTAINA 17.11.2012
Liikenneministeriö ohjeisti karsittavia tiehankkeita
Ministeri Kyllösen mukaan Liikennevirasto teki suunnittelua oman päänsä mukaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Marja SalmelaHS

Liikenne- ja viestintäministeriö lähetti Liikennevirastoon 4. kesäkuuta kirjeen, jossa määräsi kahdeksan hanketta tarkistettavaksi uudelleen.

Toi­sin kuin lii­ken­ne­mi­nis­te­ri Mer­ja Kyl­lö­nen (vas) edus­kun­nas­sa tors­tai­na sa­noi, lii­ken­ne- ja vies­tin­tä­mi­nis­te­riö oh­jeis­ti Lii­ken­ne­vi­ras­toa val­ta­tei­den pa­ran­nus­suun­nit­te­lus­sa kah­teen eri ot­tee­seen.

Il­ta-Sa­no­mat jul­kai­si vi­ras­ton laa­ti­man lis­tan tie­sääs­töis­tä pa­ri päi­vää sit­ten. Sääs­töt oli­si­vat muis­tion mu­kaan enim­mil­lään yh­teen­sä lä­hes mil­jar­di eu­roa.
Muis­tion mu­kaan mi­nis­te­riö mää­rä­si en­sin, et­tä val­ta­tie 6:n ja 8:n pa­ran­nus­hank­keet on ar­vioi­ta­va uu­del­leen. Sen li­säk­si se lis­ta­si kuu­si muu­ta uu­del­leen ar­vioi­ta­vaa tie­han­ket­ta, jot­ka on kaa­vail­tu teh­tä­väk­si vuo­den 2016 jäl­keen.Tam­pe­reen ja Vaa­san vä­li­nen osuus Kol­mos­tiel­lä oli mi­nis­te­riön mie­les­tä tut­kit­ta­va uu­del­leen, sa­moin Ne­los­tien Jy­väs­ky­län ja Ou­lun vä­li se­kä Ou­lun ja Ke­min vä­li­nen tieo­suus.
Lis­tal­la oli myös Vii­tos­tien Mik­ke­li–­Ju­va-osuus ja Ysi­tien Tam­pe­re–O­ri­ve­si-osuus. Hän­nän huip­pu­na oli Lah­den ete­läi­nen ke­hä­tie.

Tie­dot käy­vät il­mi myös HS:n saa­mis­ta kir­jeis­tä, jot­ka on päi­vät­ty 4. ke­sä­kuu­ta ja 19. syys­kuu­ta.
Kun edus­kun­nas­sa syn­tyi äläk­kä tie­sääs­tö­lis­tas­ta, Kyl­lö­nen va­kuut­ti, et­tä mi­nis­te­riö on oh­jeis­ta­nut vain tä­män hal­li­tus­kau­den eli 2013–2016 tie­hank­kei­den suun­nit­te­lua.
Kyl­lö­nen kiel­si ti­lan­neen­sa mi­tään leik­kauk­sia vi­ras­tol­ta. Hän ker­too saa­neen­sa jul­ki­suu­teen vuo­de­tun muis­tion vas­ta per­jan­tai­na kä­siin­sä.
Val­ta­tie 6:n ja 8:n tie­suun­ni­tel­mien ke­ven­tä­mis­vaa­ti­muk­set Kyl­lö­nen myön­tää. Ai­na­kin val­ta­tie 8:sta on vään­net­ty kät­tä edus­kun­nas­sa aiem­min­kin tä­nä syk­sy­nä.
Kos­ka näi­den tei­den suun­nit­te­lu ei su­ju­nut mi­nis­te­riön mie­len mu­kaan, mi­nis­te­riö pa­laut­ti syys­kuus­sa suun­ni­tel­mat ta­kai­sin vi­ras­toon. "Nii­tä ei ol­lut laa­dit­tu uu­den lii­ken­ne­po­li­tii­kan ta­voit­tei­den ja pe­ri­aat­tei­den mu­kai­ses­ti", mi­nis­te­riö pe­rus­te­li.
"Jou­duim­me puut­tu­maan val­mis­te­luun, kos­ka sil­loi­nen Lii­ken­ne­vi­ras­ton­pää­joh­ta­ja Ju­ha­ni Ter­va­la ei suos­tu­nut to­teut­ta­maan lii­ken­ne­po­liit­ti­sen se­lon­teon lin­jauk­sia. Siel­lä teh­tiin asioi­ta oman pään ja mal­lin mu­kaan", Kyl­lö­nen puo­lus­tau­tuu.

"Ter­va­lal­la oli hy­vin sup­pea nä­ke­mys sii­tä, mi­ten liik­ku­mi­sen on­gel­mat voi­daan rat­kais­ta", Kyl­lö­nen sa­noo.
Hän an­taa ym­mär­tää, et­tä täs­sä on yk­si Ter­va­lan eron syis­tä. Lii­ken­ne­vi­ras­ton pää­joh­ta­ja jou­tui eroa­maan lo­ka­kuus­sa.
Ju­ha­ni Ter­va­la ei per­jan­tai­na kom­men­toi­nut asiaa Hel­sin­gin Sa­no­mil­le.
http://www.hs.fi/digilehti/#kotimaa/Liikenneministeri%C3%B6+ohjeisti+karsittavia+tiehankkeita/a1353082030733?src=haku&ref=%23arkisto%2F

Quote17.11.2012 15.59
"Merja ei taivu"

Hannu Hurme

Merja Kyllönen on liikenneministerinä on lähtenyt tuulettamaan hyvä veli -järjestelmää ja siivoamaan käytäntöjä. Tässä näkee Paavo Arhinmäki syyn vastaiskuun, johon tätä vastaan on lähdetty.

Kyllönen on viime päivinä ollut opposition hampaissa. Huolimatta Kyllösen lausunnoista on hänen on väitetty ohjeistaneen miljardin euron supistukset liikennehankkeisiin. Kyllönen on kiistänyt väitteet.

Arhinmäki arvosteli Vasemmistoliiton puoluevaltuustossa Kyllösen vastustajien toimintaa, jossa keinoiksi on käynyt tarkoitushakuiset vuodot lehdistöön, virheelliset tiedot ja täysin perättömät väitteet jopa eduskunnan istuntosalissa.
– Me tiedämme, ettei Merja taivu, vaan karaistuu tällaisista otteluista, katsoi Arhinmäki.

Kyllösen osaansa saama kohtelu on Arhinmäen mukaan osoitus siitä, että politiikan ikävimpiin puoliin kuuluvaa mutapainia ei käydä vain vaalien alla.
Kyllönen on saanut erittäin paljon myönteistä kiitosta siitä, että on vienyt eteenpäin eduskunnassa sovittua politiikkaa. Tässä ei Arhinmäen mukaan ole mitään epäselvää.
– Kaikki eivät tietenkään ole tyytyväisiä siihen, että vanha järjestelmä, jossa tiehankkeita oltiin sopimassa ohi eduskunnan ja ministeriön, on tuuletettu niin, että kansan valitsemat päättäjät päättävät, eikä tehdä ohituskaistoja takahuoneissa.
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2913791/%e2%80%9dmerja-ei-taivu%e2%80%9d

boldaukset minun
Ihmettelen vain miks tästä liikenneviraston muistosta nousee näin kova kohu miks ei tästä vuotaneesta muisiosta kohua noussut aikoinaan juuri ollenkaan? http://fifi.voima.fi/artikkeli/2011/kesakuu/muistio-kokoomus-ja-rkp-jarruttavat-harmaan-talouden-torjuntaa

normi

Tämä Kyllösen kompurointi ja Kataisen lyhytnäköinen tuki Kyllöselle ja kintaan viittaaminen eduskunnalle voi muuten koitua raskaaksi taakaksi hallitukselle. Katainen kehui vuolaasti ennen kuntavaaleja, että me olemme vastuunkantajia. Nyt olisi ollut se vastuunkannon paikka, niin vielä mitä... "ei mun syy, tuon vika, en eroa... ei anneta mitään selontekoja jne.
Impossible situations can become possible miracles

JoKaGO

Nyt kun pakka on noin sekaisin, kansalaisten kannalta on parasta, jos pakan sekoittamista jatketaan edelleen. Jos korppi alkaisi nokkimaan korpin silmää, me kansalaiset voittaisimme. Siis tuskin näin tapahtuu, vaan asia painetaan villaisella ja unohtuu.
Hetken jo näytti, että tyttö posauttaa koko hyväsikaverkoston, mutta sitten tuli tämä femakko-kortti  :facepalm:

No, ainakin Jontka on hereillä ja tekee virkansa vaatimaa työtä. Mutta eiköhän jäkälää kasvava nuppi onnistu löytämään tästäkin jutusta "täällä ei ole mitään nähtävää, hajaantukaa!"

Eli vetoan edelleen Matias Turkkilaan, että pitäisit tätä asiaa framilla niin kauan, että selviää, kuka kusettaa ja ketä. Sinänsä, 100 miljoonaa euroa on vain 2% siitä, mitä on jo taattu välimerellisten zorbasien velkoihin, eli "mittatappioita" tässä nyt jaagataan. Erotuksena on vain, että nämä mittatappiot tulisivat lyhentämättöminä suomalaisten hyödyksi.
Niin, 100 miljoonaa jaettuna neljälle vuodelle, tekee 25 miljoonaa pär vuosi, eli 5 PROMILLEA zorbasien takuisiin verrattuna!  ??? Ei meil oo varaa, me ei tienata täl (sori Junes), mutta jos paljastuisi jotain, mitä Kyllönen väittää olevan, niin YES! Ja jos paljastuisikin, ettei mitään Kyllösen väittämää hyväsikaporukkaa olekaan olemassakaan, niin vielä isompi YES
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

siviilitarkkailija

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288518089354.html
Juhani Tervala:
QuoteKyllä niihin on selityksiä, ettei se nyt näin yksinkertainen ole. En mä jotenkin... Ei mitenkään ole niin kuin tahallaan... Voihan olla, että niissä papereissa on virhe. En minä ole niitä tarkistanut, mutta kumminkin, hän päätti pitkän vastauksensa.
http://yle.fi/uutiset/tervala_kummeksuu_liikenneministerin_vaitteita/6384217
Quote- Aikanaan virastossa oli sellainen kymmenen hengen porukka tekemässä laskelmia ja selontekoa. Itse olin vain henkilö, joka esitteli ja kävi näitä läpi ministerityöryhmässä, että ei tämä ole mikään yhden miehen show. Olen hämmästynyt, että kaikki on ollut minusta kiinni, Tervala sanoi Yle Uutisille tiistaina.

Ensimmäinen kommentti on klassista valehtelijan paskaa. Ihmiset jotka kuuntelevat valehtelua työkseen, aika pian keksivät miksi. Toinen yleisradiolle annettu lausunto ei jätä epäselvyyttä siitä millaiseksi liikenneviraston pääjohtaja on itsensä mieltänyt. Pääjohtajan ja toiminnan ulkopuolisen seurattavuuden ja itsenäisyyden perusteella pääjohtaja on puhunut itsensä pussiin.
1. Liikenneviraston pääjohtaja (kuten mikään valtionyhtiöiden pääjohtaja) ei koskaan ole VAIN henkilö. Tervalan väite siitä että pääjohtajana hän olisi VAIN HENKILÖ joka kävi asioita läpi ministerityöryhmässä on suoranainen valhe. Valtionhallinnon ja valtio-omistajan toiminnan perusteella pääjohtajat nauttivat erittäin suurta toiminnan ja päätöksenteon vapautta missä normaalin hallinnon mukaan ministeriöt eivät halua puuttua ellei ole pakko.
2. Liikenneviraston pääjohtaja esittää hämmästynyttä siitä että asiat ovat hänestä kiinni. Tämä hämmästyneen esitys on eräänlainen huippusuoritus maamme hallintokulttuurissa ja tapahtuu siinä vaiheessa kun jäädään kiinni. Oikeasti pitäisi kysyä mokomalta että mitä helkkaria liikenne- ja viestintäministeriön rakennusjohtaja on tehnyt liikenneviraston pääjohtajan tuolilla? Onko Tervala tosiaan niin tyhmä ja väärässä osoitteessa ettei ole ymmärtänyt mitä kaikkea liikennevirastossa tehdään. Liikenneviraston toimien ja seurausten perusteella voisi päätellä näin olleen. Vai onko Tervala kuuluisa suomalainen moniosaaja joka istuu useammalla tuolilla kuin mihin kyvyt ja ymmärrys riittävät. Tätä tapahtuu luvattoman usein valtionyhtiöissä joissa samat pierut löyhkäävät yrityksen ja viraston korkeimmissa kerroksissa.

Suomalaisessa hallinnossa pääjohtajat ovat itsenäisiä koska poliitikot ovat laiskoja. Kyllönen (tyhmä tai ei) ei ollut laiska kuten kepuli Vehviläinen. Sietämätön? Kyllä. Naivi? Aivan varmasti. Mutta onko Kyllönen valehdellut? Esitetyn perusteella ja seurausten johdosta ei ole. Kyllönen on mennyt johtamaan ministeriötä tavalla jossa perinteinen keskustapuolueen korruptio ja petkuttaminen ei enää onnistunut. Pelkästään yhden epärehellisen pääjohtajan vaihdattaminen on jättiläismäinen työsuoritus josta Kyllösen on syytä olla ylpeä. Mutta liikenneviraston kuten keskustapuolueen kanssa toimittaessa, keskustapuukko on pitkä ja se osuu aina selkään. Siksi Kyllösenkin olisi kannattanut miettiä kaksi kertaa suojaustaan. Liikennevirasto on sietämättömän kepulainen konsortio joka ei osaa eikä halua miettiä koko valtakunnan etua vaan ainostaan maksimoida henkilöautoliikennetarpeen.

Ja lopuksi kuolematon Tervalan lause joka sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen:
Quote- Väittäisin, että ne paperit ovat kunnossa, jonkun olisi vain pitänyt tässä välissä kertoa mitä muutoksia on tullut.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Lalli IsoTalo

Quote from: JoKaGO on 21.11.2012, 22:42:36
Eli vetoan edelleen Matias Turkkilaan, että pitäisit tätä asiaa framilla niin kauan, että selviää, kuka kusettaa ja ketä.

Kai olet lähettänyt hänelle postia?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: siviilitarkkailija on 22.11.2012, 00:49:02
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288518089354.html
Juhani Tervala:
QuoteVoihan olla, että niissä papereissa on virhe. En minä ole niitä tarkistanut ...
Quote- Väittäisin, että ne paperit ovat kunnossa, jonkun olisi vain pitänyt tässä välissä kertoa mitä muutoksia on tullut.
http://yle.fi/uutiset/tervala_kummeksuu_liikenneministerin_vaitteita/6384217
QuoteOlen hämmästynyt, että kaikki on ollut minusta kiinni ...

Siviilitarkkailijalla hyvää analyysiä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

LyijyS

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116352288_uu.shtml

Vaikka Kyllösen feministiuhrautuminen on säälittävää, menee asia juuri niin kuin linkissä todetaan. Jos liikenneministeri olisi persu ja toimisi samalla tavalla täällä häntä ylistettäisiin. Vai toimisiko persu liikenneministeri kuten kaikki edeltävät kepulaismafiaveliorganisaation sätkynuket?

Simo Hovari

Quote from: Lalli IsoTalo on 22.11.2012, 09:59:09
Siviilitarkkailijalla hyvää analyysiä.
Kyllä, itsekin katsoin tuota Tervalan esiintymistä televisiossa ja tuli mieleen, että siinä on ukolla kunnon esitys päällä - peitellään ja vähätellään omia tekemisiä jotka eivät kestä päivänvaloa. Mielestäni Kyllösen toteuttama järjestelmän tuuletus on erinomainen asia. Vahinko vain että hän ei pysty paineessa pitämään pokaansa kylmän viileästi, vaan alkaa hätäilemään ja syyttämään asiasta milloin ketäkin, mm."miehiä". Siitä voidaakin sitten keskustella erikseen, ovatko Kyllösen "liikenneteesit" hyviä vai ei, mutta lähtökohtaisesti viraston pitää tehdä mitä ministerö käskee, eikä pullikoida vastaan. Ja äänestäjät saavat joka tapauksessa sitä mitä ovat tilanneet.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -