News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-06-01 IL: Jutta Zilliacus: Vähäpukeiset naiset antavat väärän signaalin

Started by Tabula Rasa, 01.06.2009, 07:27:14

Previous topic - Next topic

Liero

Quote from: MustaLeski on 02.06.2009, 00:59:20
Kannattaisi vahvasti harkita muuttamista maahan, jossa islam on valtavirtaa. Sopisit sinne vallan mainiosti  :D

Ja miniluv on minun huorani ja siksi teitittelee minua.

Ilmeinen väärinymmärryksen aihe aikaisemmassa viestissä on selvennetty. Selvisit toistaiseksi lieventävien asianhaarojen johdosta (Cliff Burtonin nimi sigissä). Jatkossa vedetään hampaita :D

kaivanto

En jaksa koko ketjua lukea, mutta Zilliacus siis ymmärtää maahanmuuttajaraiskaajia han-suomalaisia raiskaajia enemmän.

Mahdollisesti tämän voi myös ymmärtää, että Zilliacus ymmärtää ja hyväksyy väistämättömänä tosiasiana runsaan maahanmuuton maista, joissa naisen paljasta pintaa ei saa nähdä missään olosuhteissa, ja muutenkin suhtautuminen seksiin on täysin kieroutunut. Minä ymmärrän mutta en hyväksy. Siis maahanmuuttoa maista, joissa naisen mikä tahansa kohta on aurinkoon jätetty lihapala. Veikkaus: kuinka monen vuoden päästä kielletään Helsinki Samba Carneval muslimeita loukkaavana irstailuna?

Tabula Rasa

Allekirjoittaneen päivästä tuli juuri loistava kun huomasi saaneensa aloittamansa threadin hommn etusivulle:)
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

skrabb

Mitä mieltä Jutta Zilliacuksen kommentista mahtaa olla mielellään minihameisiin, verkkosukkiin ja tiukkoihin paitoihin pukeutuva, Jutan ikäsisko Aira Samulin?
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Nikopol

...ja näin tarkennettuna Jutta puhuukin pelkkää puhdasta asiaa.

Kiitos, tasokas suomalainen tiedonvälitys.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Tasogare

Mä oon kans vähän sitä mieltä, että mulla on oikeus tarttua tisseihin, jos
nainen pukeutuu muuhun kuin mustaan kaapuun. Mitäs viestittelevät "vääriä"
merkkejä?

... wait, what?  ???  ;D

Keksin muuten juuri loistavan ratkaisun: Yhteiskunta kustantaa läppärin
ja mokkulan kiimaisille mamuille. Siitä sitten vain nettiin surffaamaan
aikuisille tarkoitetuille sivuille ja heppi käteen :)
Homma^^^ <3    |    On vain vääriä mielipiteitä

http://www.sverigedemokraterna.se/

lintumies

Quote from: Tasogare on 02.06.2009, 12:16:17
Keksin muuten juuri loistavan ratkaisun: Yhteiskunta kustantaa läppärin
ja mokkulan kiimaisille mamuille. Siitä sitten vain nettiin surffaamaan
aikuisille tarkoitetuille sivuille ja heppi käteen :)

Yhteiskunta lie kustantanut läppärit ja yhteydet jo valmiiksi, ja tuohon itsensärikastuttamiskysymykseen ei ole Imaamin Keinutuolista vastausta kuulunut, joten se ei ehkä ole asianosaisille suotavaa.
"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it, and then misapplying the wrong remedies." -Groucho Marx-

Iiro Iso-Ilomäki

Eiköhän Allah tai vastaava varmasti kiellä jynkyn kattomisen läppäreiltä. Veikkaisin.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

lintumies

Oliskohan se sitten sallittua, jos näyttelijättärillä olisi burkhat päällä aktin aikana?
"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it, and then misapplying the wrong remedies." -Groucho Marx-

Tasogare

Quote from: lintumies on 02.06.2009, 14:21:47
Oliskohan se sitten sallittua, jos näyttelijättärillä olisi burkhat päällä aktin aikana?

Ja taas kahvit nenään, kiitän - lepo! :D
Homma^^^ <3    |    On vain vääriä mielipiteitä

http://www.sverigedemokraterna.se/

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: lintumies on 02.06.2009, 14:21:47

En tiedä, mutta kun kuvittelen miltä se näyttäisi, veikkaisin että valitsisin jonkun toisen pätkän hyllystä. :D

Jyri Snellman

Helsinki This Week -ilmaisjakelulehdessä jotkut etniset ravintolat mainostavat, että asiakkaita viihdyttävät arabinapatanssijat.

Ovatko he kauniitakin? Tietääkö joku?

Fastracker

Quote from: Jyri Snellman on 02.06.2009, 16:05:45
...että asiakkaita viihdyttävät arabinapatanssijat.

Epäilen tuota erittäin vahvasti.  Saudi-Arabia on pukannut maailmalle Wahhabismi-suunnan islamiaan niin tehokkaasti jo vuosikymmenien ajan, että islamin radikalisoituminen kaikkialla arabimaissa ja islamin valtapiirissä on tosiasia, kuten tämäkin ketju osoittaa.

Tämän radikalisoitumisen seurauksena aidot paikalliset napatanssijat ovat menossa dinosaurusten tietä kaikkialla Lähi-Idässä.  Harvat tätä vanhaa perinnettä vielä jatkavat ovat helisemässä radikaalien ja moraalipoliisien välissä.  Nykyään tämä viihdemuoto Lähi-Idässäkin hoituu Ukrainalaisten tai Etelä-Venäläisten nuorten naisten toimesta.  Turkissa paikallisia napatanssijoita vielä näkyy jonkin verran enemmän.

Jos Suomessa joku napatanssia vääntää, veikkaan että se on paikallinen lähiövalas, jota et valttämättä halua nähdä ainakaan, jos tarkoituksesi on ruokailla samassa establishmentissä.

Lisää wahhabismista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wahhabi
"Maa, jossa ovat maailman kalleimmat autot, rakennusmafian aikaansaamat sikahintaiset asunnot, Euroopan kallein ruoka, maailman korkein verotus, julkisen talouden osuus on 57% ja maa täyttyy Afrikkalaisista, muslimeista ja romaneista kiihtyvään tahtiin, ei oikein voi olla matkalla kuin kohti haisevaa slummia."
Octavius

annepa

Quote from: Mika.H on 01.06.2009, 20:57:50
Quote from: nuiseva on 01.06.2009, 20:52:37
Jutan olisikin pitänyt sanoa, että toiset miehet tulkitsevat naisten paljastavasta pukeutumisesta,että he haluavat tulla raiskatuiksi.

niin se itseasiassa sanoikin.

ei todellakaan syyllistänyt naisia vaan niitä "väärintulkitsijoita".

toimittaja vaan sai raflaavamman otsikon kun käänsi ajatuksen väärinpäin.

Se itseasiassa kyllä sanoi ensin että "nyt mä sanon jotain aivan kauheeta, tytöt joskus omalla signaalilla osoittaa myöskin että ois kiva tulla raiskatuksi, on sellaisia ihmisiä" ja tämä oli suora lainaus. Tuo on syyllistämistä.

Tämän jälkeen, hiukan myöhemmin keskustelussa rva Zilliacus sanoi että "ei saa koskaan raiskata mutta mä olen sitä mieltä että jotkut nuoret naiset antaa sellaisen signaalin jota esimerkiksi eri kulttuureista tulleet miehet eivät ymmärrä". Tämä on taas ihan totta. Tämän jälkeen keskustellaan realiteettien huomioonottamisesta ja siitä että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Että kaikki ihmiset eivät ymmärrä ihmisen koskemattomuuden kunnioittamista ja koska näitä ihmisiä on, niin kannattaa ottaa realiteetit huomioon.

Käytännössä realiteetin huomiointia on se että mulla on palovaroitin vaikka en kerjää tulipaloa, mulla on kotivakuutus vaikka en toivo varkautta, ja en mene Kaisaniemen puistoon yöllä yksin kännissä minihameessa koska en halua tulla raiskatuksi.

Tulee mieleen että rva Zilliacus ei tiedä mitä mieltä hän on. Tai sitten hän on verbaalisesti lahjaton.

Kettu2

Tämä tulee vähän offtopiccina mutta en viitsinytuuttakaan ketjua perustaa kun SuomiPopin lähetyksistä ei mitään podcastejä ilmeisesti ole.

Tänään aamulla kello 7.40 Radio SuomiPopin aamulypsy-ohjelmassa keskustelu Jutta Zilliacusin lausunnoista poiki mielenkiintoisen jatkokommentin. Juontajien Annin ja Jaajon keskusteltua siitä, että kuinka paljon miehellä voi olla päässä vikaa, mikäli olettaa että naisen paljastava pukeutuminen antaa signaalin että hän haluaa tulla raiskatuksi. Jaajo Linnonmaa totesi muistin varaisen launaukseni mukaan:

"On se kumma että maassa, jossa saadaan lähes kaikki autovarkaatkin kiinni, ei onnistuta saamaan kiinni näitä Kaisanimen tapauksia, vauvan kaappaajia, Tampereen tunneliraiskaajia tai Oulun joukkoraiskaajia. Me ei tästä asiasta voida tässä ja nyt enempää puhua koska sitten me oltaisiin taas tuolla eräässä paikassa keskustelemassa meidän jutuista ja mielipiteistä. Mutta te, jotka voitte, nostakaa nyt ihmeessä tämä asia esille ja kirjoitelkaa yleisönosastoissa ja tuokaa asiaa esille kun kerta voitte."

Jaajo Linnonmaa siis suorassa lähetyksessä myönsi että heille annetaan "eräästä paikasta" tarkat rajat mistä saa puhua ja miten, eikä maahanmuuttajista saa puhua negatiivisessa yhteydessä. Ellei Linnonmaa sitten tarkoittanut kommentillaan, hesaria linjaillen, että kun kerta tekijöitä ei ole saatu kiinni (eikä valvontakameran kuvaa ole), ei niitä ole tapahtunutkaan.

Ammadeus

Quote from: Jack_V on 02.06.2009, 21:20:46
Tämä tulee vähän offtopiccina mutta en viitsinytuuttakaan ketjua perustaa kun SuomiPopin lähetyksistä ei mitään podcastejä ilmeisesti ole.

Tänään aamulla kello 7.40 Radio SuomiPopin aamulypsy-ohjelmassa keskustelu Jutta Zilliacusin lausunnoista poiki mielenkiintoisen jatkokommentin. Juontajien Annin ja Jaajon keskusteltua siitä, että kuinka paljon miehellä voi olla päässä vikaa, mikäli olettaa että naisen paljastava pukeutuminen antaa signaalin että hän haluaa tulla raiskatuksi. Jaajo Linnonmaa totesi muistin varaisen launaukseni mukaan:

"On se kumma että maassa, jossa saadaan lähes kaikki autovarkaatkin kiinni, ei onnistuta saamaan kiinni näitä Kaisanimen tapauksia, vauvan kaappaajia, Tampereen tunneliraiskaajia tai Oulun joukkoraiskaajia.

Lisäisin vielä listaan Raisa Räisäsen katoamisen,propellipäässäni se tapaus tuntuu niin jotenkin erikoiselta...

Mika.H

Quote from: annepa on 02.06.2009, 20:56:38
Quote from: Mika.H on 01.06.2009, 20:57:50
Quote from: nuiseva on 01.06.2009, 20:52:37
Jutan olisikin pitänyt sanoa, että toiset miehet tulkitsevat naisten paljastavasta pukeutumisesta,että he haluavat tulla raiskatuiksi.

niin se itseasiassa sanoikin.

ei todellakaan syyllistänyt naisia vaan niitä "väärintulkitsijoita".

toimittaja vaan sai raflaavamman otsikon kun käänsi ajatuksen väärinpäin.

Se itseasiassa kyllä sanoi ensin että "nyt mä sanon jotain aivan kauheeta, tytöt joskus omalla signaalilla osoittaa myöskin että ois kiva tulla raiskatuksi, on sellaisia ihmisiä" ja tämä oli suora lainaus. Tuo on syyllistämistä.

Tämän jälkeen, hiukan myöhemmin keskustelussa rva Zilliacus sanoi että "ei saa koskaan raiskata mutta mä olen sitä mieltä että jotkut nuoret naiset antaa sellaisen signaalin jota esimerkiksi eri kulttuureista tulleet miehet eivät ymmärrä". Tämä on taas ihan totta. Tämän jälkeen keskustellaan realiteettien huomioonottamisesta ja siitä että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Että kaikki ihmiset eivät ymmärrä ihmisen koskemattomuuden kunnioittamista ja koska näitä ihmisiä on, niin kannattaa ottaa realiteetit huomioon.

Käytännössä realiteetin huomiointia on se että mulla on palovaroitin vaikka en kerjää tulipaloa, mulla on kotivakuutus vaikka en toivo varkautta, ja en mene Kaisaniemen puistoon yöllä yksin kännissä minihameessa koska en halua tulla raiskatuksi.

Tulee mieleen että rva Zilliacus ei tiedä mitä mieltä hän on. Tai sitten hän on verbaalisesti lahjaton.

minä ymmärsin Jutan sanomiset seuraavasti

1. jutta tuomitsi raiskaukset erittäin jyrkästi
2. ei syyllistänyt uhreja
3. yritti sanoa hienotunteisesti, että suomessa on nykyään paskasakkia, jotka eivät ymmärrä meidän kulttuuria, eivätkä naisten käytöstä ja asemaa.
4. yritti varoitella naisia noista ja varsinkin siitä, ettei tuon paskasakin kanssa voi tehdä niin kuten suomimiesten kanssa voi..

Jutan vika se ei ole kun paskasakki ei ymmärrä suominaisten asemaa ja käytöstä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

MustaLeski

Quote from: annepa on 02.06.2009, 20:56:38

Periaatteessa joo näin. Haluan myös kiinnittää huomion sellaiseen asiaan kuin baarissa olemiseen. Mitään tilastoja ja tutkimuksia ei väitteeni tueksi ole, mutta olen kyllä miljoonasti itse tarkkaillut tätä toimintaa. Nimittäin tämä tietyn kulttuurin edustajien kerääntyminen tanssilattian tuntumaan. Kohteeksi valitaan usein ne näyttävästi humalassa olevat naisihmiset. Pikkuhiljaa lähdetään tanssilattialle mukaan ja toteutetaan jos minkälaisia seksuaalisia ahdisteluja. Tämä on ihan vakio, joka ikinen kerta mitä baareissa olen käynyt. Ja olen käynyt baareissa paljon. Yleensä naiset ovat juuri "paljastavasti" pukeutuneita. Suomalaisesta näkökulmasta taas pukeutuminen ihan normaalia.

Joskus mietin, että missä suojeluvaisto. Hinkutetaan ja lääpitään naisen puolelta, samalla vierestä katsoo viiden kuuden hengen joukko. Sitten "pari" lähtee pois, pian seuraa koko lössi perässä. Kylmäävää. Kerran olen mennyt perässä narikalla ja sanonut humalaiselle naiselle että jos nyt jättäisi väliin ja tilaisi vaikka taksin (kun taustalla pörrää joukkio), mutta rasistiahan sieltää kuulee.

Aikoinaan kävin paljonkin Seduloissa, ja kyllä ne kohutut "porttikiellot" ihan aiheellisia  olivat. En saanut blondina naisena hetkeäkään rauhaa, saman suuntaisia kokemuksia monella. Toki jättivät rauhaan kun hiukan kertoi elämän realiteetteja.

Iiro Iso-Ilomäki

Se on kyllä totta että baareissa näkee jos jonkunmoista toimintaa. Mutta se on tietysti sitten ihmisen oma asia, mitä tekee kun takki on otettu narikasta.

MustaLeski

Quote from: I_Heit_ on 03.06.2009, 09:04:38
Se on kyllä totta että baareissa näkee jos jonkunmoista toimintaa. Mutta se on tietysti sitten ihmisen oma asia, mitä tekee kun takki on otettu narikasta.

Tietysti on. Koko tilanne oli kaikkine supatteluineen ja kyräilyineen niin ihmeellinen, että me tytöt kuitenkin päädyttiin että joku käy sanomassa jotain, on ainakin sitten tietoinen että isompi lössi lähtee seuraamaan ja voi sen kautta tehdä omat päätöksensä.

annepa

Quote from: MustaLeski on 03.06.2009, 09:51:10

Tietysti on. Koko tilanne oli kaikkine supatteluineen ja kyräilyineen niin ihmeellinen, että me tytöt kuitenkin päädyttiin että joku käy sanomassa jotain, on ainakin sitten tietoinen että isompi lössi lähtee seuraamaan ja voi sen kautta tehdä omat päätöksensä.

Arvostan. Ton jälkeen ei ainakaan voi sanoa että ei tienny lössistä tms. Voisi sanoa että tietoinen riski - jos nyt kännin määrän perusteella voi käyttää sanaa 'tietoinen'.

Iiro Iso-Ilomäki

No niinno, kyllä minäkin käyn mainitsemassa jos selvästi on jotain hämärää tekeillä. Tosin nykyään en enää jaksa niin paljoa vaivautua, kun se, joka ei tilanteesta älyä mitään rupeaa joko a) hutkimaan kassilla tai b) huutamaan että rasisti tai muuta vastaavaa "tilanteeseen sopivaa". Jotenkin siinä tulee semmoinen olo, että mitä vittua, minä menen takaisin kaljalle.

Ammadeus

Quote from: annepa on 03.06.2009, 10:01:06
Quote from: MustaLeski on 03.06.2009, 09:51:10

Arvostan. Ton jälkeen ei ainakaan voi sanoa että ei tienny lössistä tms. Voisi sanoa että tietoinen riski - jos nyt kännin määrän perusteella voi käyttää sanaa 'tietoinen'.

Oi sä tumma mies kuuman maan
Koskas pääset tyttöäsi avaamaan?

Ai se onkin vasta neljä
siis ei vielä hetkeen
Pakko tyytyy baari retkeen

Siellä pyörii kissat somat
Jurripäissään kovin ovat

Mut hitto baarissa ei käynyt flaksi
ulkona siis käydään matsi

Abdi sekä hamza,neljä viisi veljee
kannoillansa
kyttää kovin valomerkkii
Kohta saakin pojat värkkii

Jos ei taivu sovinnolla
mitäs sitten?
otetaan pakolla

huh,tähän katkes runosuoni,mut ehkä ystävät lisää riimii juonii...

Ammadeus

- Nuoret naiset pukeutuvat niin, että napa näkyy.
Se on sitten ihmisen oma vahinko, jos jotain tapahtuu.

[/quote] Ettäs tiedätte..

apexi

Tulipas mieleen, että milaisen signaalin työmiehen vako antaa muslimeille?
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

MustaLeski

Ammadeus

Quote from: apexi on 03.06.2009, 20:01:55
Tulipas mieleen, että milaisen signaalin työmiehen vako antaa muslimeille?

Turva löytyy olkaimista 8)

skrabb

Kommentti HeSa:n mielipidepalstalta:

Raiskaus on aina rikos uhrin vaatteista riippumatta

Entinen Rkp:n kansanedustaja Jutta Zilliacus otti radio-ohjelmassa kantaa nuorten tyttöjen pukeutumiseen. Häkellyttävää oli, että Zilliacuksen mielestä paljastava pukeutuminen, jossa esimerkiksi napa näkyy, voisi viestiä halusta tulla raiskatuksi ja olla tietoisesti otettu riski.

En meinannut uskoa tätä kannanottoa. On aivan käsittämätöntä, että kukaan voi ajatella näin. Zilliacus on ottanut aiempina vuosina kantaa muun muassa hyvien käytöstapojen puolesta, ja mielestäni hän on usein ihan puhunut asiaakin. Mutta jos hänen tarkoituksenaan nyt oli lausua ajatuksensa hyvästä pukeutumisesta, hän kyllä itse leimautui ja onnistui loukkaamaan kaikkia naisia, mutta erityisesti niitä, jotka ovat tulleet raiskatuiksi.

Zilliacus on mielestäni anteeksipyynnön velkaa. Raiskaus on aina rikos, jonka henkilö tekee vastoin toisen ihmisen tahtoa. Minkäänlainen toisen ihmisen pukeutuminen tai muu seikka ei oikeuta ketään raiskaamaan.

En myöskään ymmärrä ihmistä, joka edes vihjaa millään tavoin raiskatulle, että hän olisi voinut joutua tämän rikoksen kohteeksi omaa syytään. Se on pahinta, mitä voi tehdä sille, joka on joutunut kohtaamaan traumaattisen väkivallanteon!

Mitä tulee erilaisiin pukeutumistapoihin, eri kulttuureissa, aikakausina, ikäryhmissä ja esimerkiksi muotisuuntauksissa on erilaiset käsitykset hyvästä pukeutumisesta tai siitä, mikä on hyväksyttävää. Kun erilaiset ihmiset ja käsitykset näistä asioista kohtaavat, on tärkeää, että voidaan suvaita toisten ajatuksia ja näkemyksiä.

Viime kädessä se, mitä en ole valmis hyväksymään toisen pukeutumisessa silloin, kun se ei riko lakia, on loppujen lopuksi oma ongelmani, ei sen toisen. Kauneus tai rumuus, siveellisyys tai siveettömyys kun ovat loppujen lopuksi katsojan silmissä!

ANNA-MARI HURSTI

filosofian maisteri

Espoo

http://www.hs.fi/digilehti/mielipide/artikkeli/Raiskaus+on+aina+rikos+uhrin+vaatteista+riippumatta/1135246472925

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

JPU

QuoteZilliacus on mielestäni anteeksipyynnön velkaa. Raiskaus on aina rikos, jonka henkilö tekee vastoin toisen ihmisen tahtoa. Minkäänlainen toisen ihmisen pukeutuminen tai muu seikka ei oikeuta ketään raiskaamaan.
Ei niin. Jotkut silti kuitenkin ajattelevat että säkittämätön nainen on vapaata riistaa kaikille. Tähänkin tapakulttuurin säilyttämiseen jopa kannustetaan tässä maassa ihan maahanmuuttoviranomaisten taholta. Jotain tarttis asialle tehrä.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Sami Aario

Quote- Totta kai jokainen pukeutuu kuten haluaa, mutta sitten täytyy myös muistaa riskit. Se on sitten ihmisen oma vahinko, jos jotain tapahtuu.

Voi ei, nyt suomalaisen patriarkkiyhteiskunnan sovinistiset piilorakenteet sortavat Jutta Zilliacusta! Meidän on ennenkaikkea nähtävä Jutta sovinismin uhrina, ei sen puolestapuhujana.