News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Muutos 2011 - kuntavaalien jälkeen

Started by John, 28.10.2012, 23:51:52

Previous topic - Next topic

Semiurbaani

Yksipuoluejärjestelmä ja tiukka nettisensuuri ratkaisisi nämäkin ongelmat, liian mielipiteenilmaisun ja väärien mielipiteiden esittämisen kaiken maailman keskustelufoorumeilla.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Oami

Quote from: John on 30.10.2012, 16:55:49
-- mutta olet sinäkin hokenut tuota "ps:n säännöt kieltää" -juttuasi jo aika kauan, ja varsin hyvin tiedät, että tuskin kukaan sinun odottaakaan olevan samaan aikaan kahden puolueen jäsen, vaan porukkaa haluaa sun eroavan Muutoksesta ja liittyvän persuihin.

Enkä tiedä. En minä ole mihinkään eroamassa muutoksesta, mutta voin hyvin liittyä persuihin siitä huolimatta - siis omasta puolestani. Mutta jos PS sen kieltää, niin se on sitten sen päätös, ei minun.

Tärkeimmät tavoitteeni politiikassa ovat suora demokratia ja sananvapaus. Vain yksi puolue Suomessa ajaa niitä aktiivisesti. Ja joidenkin mielestä minun pitäisi sitten erota siitä ainoasta puolueesta? Ja korvauksena siitä saisin toimia jossain toisessa puolueessa, joka ei aja noista kumpaakaan?

Eikö tuo ole aika julmetun ylimielinen asenne? "Tule leikkimään meidän kanssa, mutta et sitten saa leikkiä noiden kanssa?" Kakaroiden hiekkalaatikolla voisi odottaakin tommoista.

Jos luulette että tuollainen keskustelutyyli on hedelmällistä, niin miksette saman tien sano mokuttajapuolueiden mokuttajille että liittyisivät persuihin ja lakkaisivat mokuttamasta?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Sanna Onkamo on 30.10.2012, 17:33:56
^On hyvä kysymys, että mikä olisi sellainen työllisyysohjelma, jota voisivat ajaa sekä vasemmistolaiset että oikeistolaiset Muutoksen ehdokkaat. Kannatan sinänsä ehdottomasti tällaisen luomista, sillä mikään suurista puolueista ei osaa tällä hetkellä ratkaista työllisyysongelmaa eikä niillä tunnu olevan kiinnostusta siihen, sillä ne keskittyvät vain pahentamaan ongelmaa tuomalla tänne työ- ja työttömyysvoimaa kolmansista maista.

Työllisyysohjelman luomisen jälkeen seuraava ongelma olisi saada se äänestäjien tietoisuuteen. Hyvä kanava olisi luoda toinen lehti tai tehdä pamfletti, jota jakaa sähköisessä muodossa. Vantaan kanssaehdokkaallani Eerin Rosenströmillä oli esim. hyvä idea kunnan työvoimapankista, johon liitetään perusturva ja jota rahoitetaan kunnallisverolla. Kaikenlaisia mahdollisuuksia löytyy.

Nuo lehdet ja pamfletit ovat yhtä tyhjän kanssa. Sopiva työllisyysohjelma on sellainen joka luo oikeita työpaikkoja, eikä mitään pelleilyä verovaroilla.

Miniluv

"Sopiva työllisyysohjelma on sellainen joka luo oikeita työpaikkoja"! Saamme ilmaiseksi yhden hengen ideahautomon tuotokset eivätkä ne mene Soinin hyppysiin. Sääliksi käy perussuomalaisia...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

femacco

Quote from: Jani Rantala on 30.10.2012, 21:34:37
Nuo lehdet ja pamfletit ovat yhtä tyhjän kanssa. Sopiva työllisyysohjelma on sellainen joka luo oikeita työpaikkoja, eikä mitään pelleilyä verovaroilla.

Missä muodossa ajattelit julkaista tällaisen ohjelman jos pdf-pohjainen pamfletti tai paperi- tai nettilehti ei kelpaa? Vessapaperillako?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Sanna Onkamo on 30.10.2012, 23:23:07

Missä muodossa ajattelit julkaista tällaisen ohjelman jos pdf-pohjainen pamfletti tai paperi- tai nettilehti ei kelpaa? Vessapaperillako?

Mä en ole ajatellu julkaista yhtään mitään missään joka liittyisi edes jollain lailla muutokseen. Enkä ole myöskään aikonut minkään hommelin tekoon. Ja uskon myös että kahdet ryssitys vaalit eivät saa vielä puolueen johtoa heräämään.
Tai tehkää samanlainen pamfletti kuin se reinon aivopieru eduskuntavaalien alla, ja postittakaa se lehdistölle. Varmaan saatte paljon julkisuutta ja ääniä.

femacco

Quote from: Sanna Onkamo on 30.10.2012, 17:03:28
On mielenkiintoista miten paljon energiaa käytetään esim. Hommaforumilla Muutoksen teilaamiseen sen sijaan, että annettaisiin apua, tukea ja oikeasti hyviä neuvoja politiikassa pärjäämiseen. Sinäkin esim. keskityt haukkumaan Muutoksen ehdokkaita hörhöiksi. Nimimerkin ja ruukun takaa sellaisten syytösten huutelu on yksinkertaisesti raukkamaista.

Olen tässä noin puolitoista vuorokautta miettinyt millä tavalla vaalitulosta voitaisiin parantaa seuraavissa vaaleissa koskien niin euro- kuin eduskuntavaaleja. Jos se minusta olisi kiinni, kaikki suoraa demokratiaa kannattavat pienpuolueet yhdistyisivät yhdeksi suuremmaksi kokonaisuudeksi, joka olisi löyhä kompromissi näiden puolueiden ajamista asioista. Helpoimmin tämä onnistuu rakentamalla vaaliliittoja. Esim. Vantaalla Itsenäisyyspuolueen Stefan Holm kirjoitti hyvin muutosmaisen yleisönosastokirjoituksen Vantaan Sanomiin. Näkisin, että Itsenäisyyspuolue, Muutos 2011 ja edesmennyt Vapauspuolue ovat lähes identtisiä, joten ei ole mitään mieltä kieltäytyä yhteistyöstä. Myös Edistyspuolue olisi mahdollinen kumppani mikäli he saavat kannattajakortit kerättyä. Nykyiset valtuustot on täytetty kokkareilla ja sossuilla, joiden sossulinja alkaa toivottavasti kyllästyttää kansaa parin vuoden sisällä, jolloin oikeistoliberaalin Edistyspuolueen politiikalle on kannatusta.

Yksi mahdollisuus on tietysti liittyminen Perussuomalaisiin. Moni muutoslainen onkin valinnut tämän tien, jonka foorumin änkkääjät tuntuvat unohtaneen. Moni on kyllästynyt kiipeämään pienpuolueessamahdottoman korkean vuoren rinnettä ylös. Sinne on vain kiivettävä ennen kuin ollaan opittu rakentamaan hissi. Moni on myös tullut loikanneiden tilalle yrittämään. Välillä on ollut itselläkin usko koetuksella sen suhteen onko tässä mitään järkeä. Se tosin todistaa sen, että ei ole vielä päässyt pimahtamaan päästään kun löytyy kykyä tutkia asioita objektiivisesti. Jos käy niin, että Muutos ei breikkaa, yhteistyö ei onnistu, oma pää ei kestä tms. on hyvä punnita mahdollisuudet uudelleen. Koska hommalaisista löytyy politiikkaa hyvin tuntevia näitä mahdollisuuksia on hyvä tuoda esiin, mutta sen voi tehdä muutenkin kuin tuomitsevasti haukkumalla yrittäjiä rrrrintaman hajottajiksi ja intomielisiksi hörhöiksi.

Mielestäni ei ole järkevää vetää maahanmuuttokriittisten keskuudessa jyrkkiä linjoja "meihin" ja "noihin", koska todennäköistä on, että politiikan pakka sekoittuu moneen kertaan seuraavan kymmenen vuoden aikana ja samansuuntaisesti ajattelevat löytyvät samasta puolueesta. Ihan mitä tahansa voi tapahtua tai olla tapahtumatta, mutta maailmanlopun ennustukset Muutos-puolueen kosahtamisesta ovat naurettavia, sillä politiikan kehityslinjojen ennustaminen vastaa Speedy Gonzalesin ampumista betonista valetulla tykillä.

Toivon kommentteja tähän tekstiini. Tässä on kehitysehdotuksia, jotka jokunen muukin arvon toveri jakaa. Kommentoitteko näitä vai haluatteko keskittyä aidanseipäisiin?
Quote from: Jani Rantala on 30.10.2012, 23:32:05

Mä en ole ajatellu julkaista yhtään mitään missään joka liittyisi edes jollain lailla muutokseen. Enkä ole myöskään aikonut minkään hommelin tekoon. Ja uskon myös että kahdet ryssitys vaalit eivät saa vielä puolueen johtoa heräämään.
Tai tehkää samanlainen pamfletti kuin se reinon aivopieru eduskuntavaalien alla, ja postittakaa se lehdistölle. Varmaan saatte paljon julkisuutta ja ääniä.

Taitaa olla aivan sama mitä sinulle sanoo. Kaikki on hirveän väärin ja huonosti  ;D

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Sanna Onkamo on 31.10.2012, 16:22:40
Quote from: Sanna Onkamo on 30.10.2012, 17:03:28
On mielenkiintoista miten paljon energiaa käytetään esim. Hommaforumilla Muutoksen teilaamiseen sen sijaan, että annettaisiin apua, tukea ja oikeasti hyviä neuvoja politiikassa pärjäämiseen. Sinäkin esim. keskityt haukkumaan Muutoksen ehdokkaita hörhöiksi. Nimimerkin ja ruukun takaa sellaisten syytösten huutelu on yksinkertaisesti raukkamaista.

Olen tässä noin puolitoista vuorokautta miettinyt millä tavalla vaalitulosta voitaisiin parantaa seuraavissa vaaleissa koskien niin euro- kuin eduskuntavaaleja. Jos se minusta olisi kiinni, kaikki suoraa demokratiaa kannattavat pienpuolueet yhdistyisivät yhdeksi suuremmaksi kokonaisuudeksi, joka olisi löyhä kompromissi näiden puolueiden ajamista asioista. Helpoimmin tämä onnistuu rakentamalla vaaliliittoja. Esim. Vantaalla Itsenäisyyspuolueen Stefan Holm kirjoitti hyvin muutosmaisen yleisönosastokirjoituksen Vantaan Sanomiin. Näkisin, että Itsenäisyyspuolue, Muutos 2011 ja edesmennyt Vapauspuolue ovat lähes identtisiä, joten ei ole mitään mieltä kieltäytyä yhteistyöstä. Myös Edistyspuolue olisi mahdollinen kumppani mikäli he saavat kannattajakortit kerättyä. Nykyiset valtuustot on täytetty kokkareilla ja sossuilla, joiden sossulinja alkaa toivottavasti kyllästyttää kansaa parin vuoden sisällä, jolloin oikeistoliberaalin Edistyspuolueen politiikalle on kannatusta.

Yksi mahdollisuus on tietysti liittyminen Perussuomalaisiin. Moni muutoslainen onkin valinnut tämän tien, jonka foorumin änkkääjät tuntuvat unohtaneen. Moni on kyllästynyt kiipeämään pienpuolueessamahdottoman korkean vuoren rinnettä ylös. Sinne on vain kiivettävä ennen kuin ollaan opittu rakentamaan hissi. Moni on myös tullut loikanneiden tilalle yrittämään. Välillä on ollut itselläkin usko koetuksella sen suhteen onko tässä mitään järkeä. Se tosin todistaa sen, että ei ole vielä päässyt pimahtamaan päästään kun löytyy kykyä tutkia asioita objektiivisesti. Jos käy niin, että Muutos ei breikkaa, yhteistyö ei onnistu, oma pää ei kestä tms. on hyvä punnita mahdollisuudet uudelleen. Koska hommalaisista löytyy politiikkaa hyvin tuntevia näitä mahdollisuuksia on hyvä tuoda esiin, mutta sen voi tehdä muutenkin kuin tuomitsevasti haukkumalla yrittäjiä rrrrintaman hajottajiksi ja intomielisiksi hörhöiksi.

Mielestäni ei ole järkevää vetää maahanmuuttokriittisten keskuudessa jyrkkiä linjoja "meihin" ja "noihin", koska todennäköistä on, että politiikan pakka sekoittuu moneen kertaan seuraavan kymmenen vuoden aikana ja samansuuntaisesti ajattelevat löytyvät samasta puolueesta. Ihan mitä tahansa voi tapahtua tai olla tapahtumatta, mutta maailmanlopun ennustukset Muutos-puolueen kosahtamisesta ovat naurettavia, sillä politiikan kehityslinjojen ennustaminen vastaa Speedy Gonzalesin ampumista betonista valetulla tykillä.

Toivon kommentteja tähän tekstiini. Tässä on kehitysehdotuksia, jotka jokunen muukin arvon toveri jakaa. Kommentoitteko näitä vai haluatteko keskittyä aidanseipäisiin?
Quote from: Jani Rantala on 30.10.2012, 23:32:05

Taitaa olla aivan sama mitä sinulle sanoo. Kaikki on hirveän väärin ja huonosti  ;D
Jos kaikki ei ole hirveän väärin ja huonosti niin äänisaaliskin olisi isompi, kuin 0.1-0.2%

Ja olisikohan teidän aika ottaa Mäki-Ketelän kehittelemä jo hyväksihavaittu talkootoiminta jälleen käyttöön. Turhaan sä mulle sanot mitään mä tuskin tulen tekemään mioitään ainakaan siinä aivoriihessä.

crissaegrim

Quote from: Sanna Onkamo on 30.10.2012, 17:46:47

Tottakai saa kirjoittaa anonyymisti. Sitä minä vain, että mitä tämä jatkuva negatiivinen palaute edistää? Minun tekee entistä vähemmän mieli liittyä Perussuomalaisiin kun sen helmoissa viihtyy tällaisia "kriitikoita", jotka etsivät kaikesta pelkästään ilkeää sanottavaa  >:( Pupu, lähtisin ennemmin nuivistamaan kristillisdemokraatteja.

No tuo ei voi olla oikea syy siihen, että kartat perussuomalaisia. Siis se, että sen helmoissa pyörii ilkimyksiä. Mikä on oikea syy, minkä takia valitsisit kristillisetkin mielummin?

Quote from: saint on 30.10.2012, 18:44:24
Quote from: crissaegrim on 30.10.2012, 17:40:09
Jos ajatellaan Suomen eurabia-kehityksen pysäyttämistä, niin Muutos on niin pieni, ettei se ole tarpeeksi nopea siihen; vahinko ehtii tapahtua jo ennen kun muutoksen suosio saadaan tarpeeksi suureksi, että se voisi päättää asioista. Sori vaan.
...

Ei kai ole tarkoituskaan, että Muutos päättäisi asioista, vaan että Suomen kansalaiset voisivat päättää haluamistaan asioista suoraan ilman edustajiensa sekaantumista asiaan.

Eiköhän Muutoksen tarvitse ensin saada sitä suosiota, ennen kuin voi mahdollistaa kansalaisten oman päättämisen. Näinollen minun kommenttini sisältöön tuo ei liity mitenkään, mutta kiitos korjauksesta. :)
In a world of fiction everything is true.

Jeremias

Täälläkö ihmiset eivät äänestä Muutospuoluetta sen takia, että se sai niin vähän ääniä? Häh? Minä olen entinen perussuomalaisfani, mutta niin läpeensä kyllästynyt tuon Soinin liirumlaarumiin, että nykyään kannatan Muutosta.  Koska vaihtoehtoja minulla ei ole. Vaikka puolue on vielä pieni, se kasvaa kyllä sitä mukaa kun kannattajamäärä lisääntyy. Anyone? Olen edelleen perussuomalaisten jäsen, vaan en äänestänyt tuon puolueen ehdokasta ihan vaan siitä syystä että henkkoht inhoan Soinia kyllästymiseen asti. Perussuomalaisissa on paljon potentiaalia, mutta SoiniPirkko asetelma pilaa kaiken. Mitä kävi Perussuomalaisten maahanmuuttokritiikille? Soini lässyttää nykyään lähinnä Kristillisten liturgiaa, ei mitään varsinaista sanomaa enää. Eikä Muutosta. Mikäli Soini pääsisi kunnolla vallankahvaan, niin Soinista tulisi uusi Katainen. WTF? Äänestäkää pienpuolueita. Vaikkei sillä saavuteta nopeaa voittoa tai uutta Jytkyä, niin jokainen meistä voi vaikuttaa sillä yhdellä äänellä.
Maa on monikulttuurinen pallo. Annetaan sen olla.

kgb

Quote from: Jani Rantala on 31.10.2012, 18:08:54
Jos kaikki ei ole hirveän väärin ja huonosti niin äänisaaliskin olisi isompi, kuin 0.1-0.2%

Ja olisikohan teidän aika ottaa Mäki-Ketelän kehittelemä jo hyväksihavaittu talkootoiminta jälleen käyttöön. Turhaan sä mulle sanot mitään mä tuskin tulen tekemään mioitään ainakaan siinä aivoriihessä.

Katsohan kuka puhuu, Hämeenlinnan äänikuningas itse.

Sinusta ei ole ollut ikinä talkoita tekemään, sensijaan olet onnistuneesti kyennyt valittamaan kaikesta mitä ei ole tehty juuri niin kuin olet itse halunnut.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

mossad

Quote from: Mansikka on 29.10.2012, 11:01:09
Suora demokratia on tulevaisuutta, johon edustuksellisen demokratian mahdottomuus tulee johtamaan ennen pitkään.

Mikä on suoran demokratian vastakohta: väärä demokratia = virka-/poliittinen koneisto johon Suomessa kuuluu tuhansia edustajia ja valtuutettuja, kymmeniä tuhansia poliittisia virkoja kuten hallitusneuvos, kansliapäällikkö, kansleri, yli-tarkastaja jne .. 

Parikymmentä vuotta sitten otettin askel kohti vielä enemmän väärää demokratiaa:

Euroopan unioni (EU) on 27 eurooppalaisen jäsenvaltion muodostama taloudellinen ja poliittinen liitto. Unioniin voivat liittyä kaikki sellaiset Euroopan maat, jotka täyttävät jäsenvaltiolle asetetut demokraattiset ja taloudelliset kriteerit. Nimitys Euroopan unioni tuli käyttöön vuonna 1993 Maastrichtin sopimuksen myötä. Euroopan unionin merkittävimpään toimivaltaan kuuluvat muun muassa sisämarkkina-alue, euroalue, yhteinen maatalouspolitiikka ja kauppapolitiikka.

EU:n toimielinten yhteenlaskettu henkilöstömäärä on noin 40 000 työntekijää.

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Lalli IsoTalo

Kannatan sananvapautta, suoraa demokratiaa ja Muutoksen olemassaoloa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tasapainorealisti

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.11.2012, 00:48:13
Kannatan sananvapautta, suoraa demokratiaa, mutta Muutoksen olemassaolosta olen sitä mieltä, että heidänkin ajamansa asiat olisi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin järkevämpää tuoda poliittiseen päätösprosessiin jo olemassa olevien suurpuolueiden kautta. Vain Muutoksen sisällä puuhastelu tulee hyvin todennäköisesti olemaan melkoista ajan hukkaa.

Oami

Quote from: Tasapainorealisti on 02.11.2012, 01:04:11
Quote from: Lalli IsoTalo on 02.11.2012, 00:48:13
Kannatan sananvapautta, suoraa demokratiaa, mutta Muutoksen olemassaolosta olen sitä mieltä, että heidänkin ajamansa asiat olisi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin järkevämpää tuoda poliittiseen päätösprosessiin jo olemassa olevien suurpuolueiden kautta.

No, sanopa tuo niille olemassaoleville suurpuolueille.

Jos olemassaolevat suurpuolueet ajaisivat sananvapautta ja suoraa demokratiaa, ei muutosta olisi koskaan perustettu.

Oami

Quote from: Ulkopuolinen on 02.11.2012, 10:02:55
Onko kukaan missään vaiheessa edes yrittänyt? Siis yrittänyt ihan tosissaan, niin että valmistelee sen yrittämisensä kunnolla, tekee pohjatyöt hyvin, ensin ideoi ja sitten suunnittelee ihan kunnolla että miten, keille kaikille, missä yhteydessä ja millä tavalla, mitä kautta ja missä muodossa asia pitäisi tehdä?

Niin kuin jokainen varmaankin tajuaa (?) niin mitään muutamaa sekavaa sanaa vaalipaneelissa ei lasketa sen enempää kuin jotain kilometrimailia jonkin puheenjohtajan tai ministerin avustajalle. (Avustajathan ne oikeasti lukevat. Vain hyvin pieni osa päätyy ministerille/puheenjohtajalle asti.)

Juu. Ja sinäkin olet vapaa näin tekemään. Mutta siihen asti että tuloksia rupeaa niissä isoissa puolueissa näkymään, aion itse jatkaa toimintaa muutoksessa, tai muissa puolueissa jotka näitä asioita ajavat.

Uuno Nuivanen

Quote from: Junes Lokka on 29.10.2012, 22:07:55
Esimerkiksi Turussa PS olisi saanut yhden lisävaltuutetun, jos olisivat olleet liitossa M11:n kanssa.

No miten olisi käynyt, jos muutoslaista äänestäneet olisivatkin äänestäneet persua?

Veli Karimies

Quote from: kgb on 31.10.2012, 21:23:12

Sinusta ei ole ollut ikinä talkoita tekemään, sensijaan olet onnistuneesti kyennyt valittamaan kaikesta mitä ei ole tehty juuri niin kuin olet itse halunnut.

Kyllä me Janin kanssa aikalailla talkoita ollaan kuule aikoinaan tehty.

Ja yleisesti. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tälläiseen paskanjauhantaan, mitä tälläkin palstalla eräät nimimerkit jatkuvasti suoltavat Muutosta kohtaan, ei kannata reagoida mitenkään. Idiootitkaan eivät tajua olevansa idiootteja, vaikka heille kuinka sen kertoisi. Kannattaa mieluummin keskittyä siihen omaan tekemiseensä hukkaamatta resurssejaan tälläiseen vääntöön ja antaa nimimerkkien vaan meuhkata rauhassa.

mossad

Quote from: Junes Lokka on 29.10.2012, 03:54:06
Oulussa paras tulos tuli Linnanmaalta: 0,7 %. Seuraavana Kaijonharju 0,6 %.

Kuten aiemmin tässä ketjussa on todettu, sinun energiallasi olisit varmaankin mennyt persujen listalla läpi.
Listoille pääsi jokainen (jopa pystymetsästä). Lieneekö persuilla ollut täyttä listaa missään kunnassa?

Miksi hakkaat päätäsi seinään, sinussa on potentiaalia kunhan pääset oikealle alustalle.

Astan aura sijoittuu jonnekkin välimaastoon.

Oami on jääräpää .. fanaatikko on aina 100% oikeassa.

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

tarhuri

Quote from: mossad on 02.11.2012, 15:36:24
Quote from: Junes Lokka on 29.10.2012, 03:54:06
Oulussa paras tulos tuli Linnanmaalta: 0,7 %. Seuraavana Kaijonharju 0,6 %.

Kuten aiemmin tässä ketjussa on todettu, sinun energiallasi olisit varmaankin mennyt persujen listalla läpi.
Listoille pääsi jokainen (jopa pystymetsästä). Lieneekö persuilla ollut täyttä listaa missään kunnassa?

Miksi hakkaat päätäsi seinään, sinussa on potentiaalia kunhan pääset oikealle alustalle.

Astan aura sijoittuu jonnekkin välimaastoon.

Oami on jääräpää .. fanaatikko on aina 100% oikeassa.

Tai sitten periaatteen mies.   Monet puhuvat kuin Muutos=Persu näin ei kuitenkaan ole.  Varsinkin kun Soini silloin tällöin vilauttelee demari -sympatioita,  silloin näkyy punaista.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Kyuu Eturautti

Vähän sivusta hyppään tähän keskusteluun, mutta ei se mitään.

Itsehän huomasin vähän samanlaisen "ei taida tämä juna päästä perille" -fiiliksen Piraattipuolueessa. Hyvää porukkaa, hyvää asiaa, mutta se ei riittäne. Harva kansalainen olisi suoraan kysyttäessä kovin vahvasti eri mieltä sen paremmin Muutoksen suoran demokratian linjasta kuin Piraattien avoimuudesta tai tietoyhteiskunnan kehityksestä. Se ei kuitenkaan riitä, jos aiheet eivät ole mediaseksikkäitä.

Idealisti sisälläni ajattelisi, että kenties persutkin voisivat halutessaan tehdä varovaista kädenojennusta uusia ajatuksia kohtaan. Se on PR-tempaus joka voi onnistua tai ei, mutta voisihan heillä olla suoran demokratian tutkimusprojekti sisäisesti tai vaikkapa tietoyhteiskuntapersujen jaosto, johon tulisi aiheesta kiinnostuneita. Epärealistista, tiedän, mutta ajatuksena mielestäni silti kelpo ja vallan ennenkuulumaton Suomessa. Tuntuu jotenkin lämpöiseltä ajatella ajatusta, että se "vihaisten räyhääjien ja kaiken vastustajien porukka" olisikin yhtäkkiä sillanrakentajana vailla vertaa.

Vaan palatakseni maan pinnalle, ymmärrän henkilökohtaisesti Oulan näkökulman lopulta erinomaisesti. Jos on asia, jota pitää tärkeänä, ei siitä luopuminen ole kovinkaan mainio tapa parantaa omia yöuniaan. Lopulta sillä on aika pirkuleesti väliä, sillä mikään ääni- tai rahamäärä ei riitä ostamaan omaa sieluaan takaisin, näin metaforisesti ilmaisten. Oula on oikeassa siitä, että mikään muu puolue ei aja suoraa demokratiaa. Itse taas olen havainnut, että yksikään muu puolue ei aja tietoyhteiskunnan miljardireikien tukkimista.

Tai sama lyhyemmin: parempi katua sitä mitä tekee, kuin mitä jättää tekemättä. Epäonnistuminenkaan ei tunnu niin ikävältä kuin yrittämättä jättäminen.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

AstaTTT

Quote from: Jeremias on 31.10.2012, 20:47:51
Täälläkö ihmiset eivät äänestä Muutospuoluetta sen takia, että se sai niin vähän ääniä? Häh? Minä olen entinen perussuomalaisfani, mutta niin läpeensä kyllästynyt tuon Soinin liirumlaarumiin, että nykyään kannatan Muutosta.  Koska vaihtoehtoja minulla ei ole. Vaikka puolue on vielä pieni, se kasvaa kyllä sitä mukaa kun kannattajamäärä lisääntyy. Anyone? Olen edelleen perussuomalaisten jäsen, vaan en äänestänyt tuon puolueen ehdokasta ihan vaan siitä syystä että henkkoht inhoan Soinia kyllästymiseen asti. Perussuomalaisissa on paljon potentiaalia, mutta SoiniPirkko asetelma pilaa kaiken. Mitä kävi Perussuomalaisten maahanmuuttokritiikille? Soini lässyttää nykyään lähinnä Kristillisten liturgiaa, ei mitään varsinaista sanomaa enää. Eikä Muutosta. Mikäli Soini pääsisi kunnolla vallankahvaan, niin Soinista tulisi uusi Katainen. WTF? Äänestäkää pienpuolueita. Vaikkei sillä saavuteta nopeaa voittoa tai uutta Jytkyä, niin jokainen meistä voi vaikuttaa sillä yhdellä äänellä.

Minulle yksi PS:n sisällä alusta saakka ollut, Soinia erittäin lähellä toiminut henkilö, kertoi, että Soini ratsastaa kaksilla rattailla: yksi on mitä ihmisille sanotaan ja toinen on, miten toimitaan. En ensin uskonut, mutta kun aloin tutkia PS:n alkua, sanomisia ja nykytilaa, uskoin.

Olen pahoillani. Ennen vaaleja en halunnut kirjoittaa mitään PS-vastaista. Nyt on eri tilanne. Ja jos jostain tuntuu, että turhaan mollaan PS:ää tällä viestillä, muistutan, että tässä tilanteessa minulla ei ole mitään voitettavaa tällä kommentillani.

Muutos on eri juttu ja sen aika on vasta alkamassa, kunhan vain jaksamme. Voimia kaikille muutoslaisille, jotka haluavat palauttaa vallan kansalle.

nurkkakuntalainen

Quote from: Astraea on 02.11.2012, 23:14:37
Minulle yksi PS:n sisällä alusta saakka ollut, Soinia erittäin lähellä toiminut henkilö, kertoi, että Soini ratsastaa kaksilla rattailla: yksi on mitä ihmisille sanotaan ja toinen on, miten toimitaan. En ensin uskonut, mutta kun aloin tutkia PS:n alkua, sanomisia ja nykytilaa, uskoin.
Tuo onkin mielenkiintoista tietää persujen salaisuudet. Mutta entäpä jos Soinin tilalle vaihdettaisiin uusi puheenjohtaja? Esimerkiksi Jussi Halla-aho.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

John

Quote from: nurkkakuntalainen on 02.11.2012, 23:24:22
Mutta entäpä jos Soinin tilalle vaihdettaisiin uusi puheenjohtaja? Esimerkiksi Jussi Halla-aho.

Älähän nyt hulluja puhu.

Ilkka Partanen

Quote from: Kyuu Eturautti on 02.11.2012, 23:05:09

Itsehän huomasin vähän samanlaisen "ei taida tämä juna päästä perille" -fiiliksen Piraattipuolueessa. Hyvää porukkaa, hyvää asiaa, mutta se ei riittäne. Harva kansalainen olisi suoraan kysyttäessä kovin vahvasti eri mieltä sen paremmin Muutoksen suoran demokratian linjasta kuin Piraattien avoimuudesta tai tietoyhteiskunnan kehityksestä. Se ei kuitenkaan riitä, jos aiheet eivät ole mediaseksikkäitä.

No jos yhtään tuo lohdutusta, niin ihan näin kokoomuslaisena ja Piraattien ohjelmaan perehtyneenä olen vilpittömästi sitä mieltä että olette vain ehkä jopa liian edellä aikaanne ja on sikäli mahdoton tehdä tulevaisuutenne kannalta johtopäätöksiä. Teistä voi siinä mielessä kyllä tulla, jos vaan jaksatte sinnitellä ja tehdä avauksia aiheidenne puolesta, todella herkällä korvalla kuunneltu porukka, joka vie agendansa toisten puolueiden ohjelmiin kuten Koijärvi-liike aloitti ja sittemmin Vihreä Liitto sai menestyksellä tehtyä. Ympäristöasiat nousivat poliittisen keskustelun kärkiteemojen joukkoon, nyttemmin on olleet maahanmuuttoteemat ja terveen(kin) kansallismielisyyden nousu, seuraavat teemat voisivat ihan hyvin liittyä moniin Piraattien edistämiin asioihin kuten patenttilainsäädäntöön, sananvapauteen ja ohjelmistojen kilpailuttamiseen sekä avoimuuteen päätöksenteossa, vaikkeivat ne seksikäs aihe tämänhetkisen äänestäjäkunnan enemmistölle olekaan.

Nuorten äänimäärät ovat tippuneet ja ne ovat tippuneet siksi kun politiikassa ei käsitellä heille tärkeitä teemoja. Viimeksi asia korjaantui Koijärvi-liikkeen tuotua kohinaa kentille, sittemmin nuoriin ja keski-ikäisiin iski maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvä peitsentaitto joka on nyt luonut uuden suuren puolueen. Periaatteessa ohjelmienne päätyminen suurten puolueiden ajamiksi olisi tietysti hieman ironinen loppu nimenomaan Piraattipuolueelle, mutta toisaalta tärkeintähän se että asiat etenisivät edes sille mallille.

Eräs oma vaalilupauksenihan oli tähän avoimuuteen liittyvä ja ahkerana kirjoittajana minun on se tiedottaminen sähköpostilistani sekä facebook-sivujeni kautta ja mahdollisuuksien mukaan mielipidekirjoituksissakin kertoa (ainakin joissain tapauksissa) että mitä kokouksessa tapahtui, mitä kannatin, mitä vastustin ja minkä vuoksi. Se ei yksittäisellä lautakunnan (todennäköisesti vara-) jäsenellä ole vielä paljon se, mutta se on alku. Se oli myös mielestäni tärkein vaalilupaukseni. Että tapahtuu tätä muuallakin, en ainakaan huomannut että kukaan toinen olisi mistään puolueesta tuota teemaa Kuopiossa ainakaan noin voimakkaasti painottanut ja kertonut kuinka sen avoimuutensa ja yhteydenpidon kuntalaisiin noin väylätasolla aikoo hoidella. Tosin täällä ei Piraateilla ollut listaakaan. Kenties sekin tieto lohduttaa edes vähän, että jos en olisi kokoomuslainen tai minut heitettäisiin joskus pihalle, niin minulla ei olisi muita luontevia vaihtoehtoja kuin Piraatit. Sitkeistä väitteistä huolimatta olen kuitenkin Perussuomalaisten kanssa ihan ohjelmatasolla liian eri mieltä monista keskeisistä kysymyksistä, niin se ei siksi olisi mitenkään luonteva ympäristö. Kämyihin lukeutuminen on vain yksittäinen kysymys, PS-ohjelmaan kuuluu paljonkin muuta ja koen ettei tavoittelemillani arvoilla ole siihen kovinkaan paljon yhteyksiä.

Idealisti sisälläni ajattelisi, että kenties persutkin voisivat halutessaan tehdä varovaista kädenojennusta uusia ajatuksia kohtaan. Se on PR-tempaus joka voi onnistua tai ei, mutta voisihan heillä olla suoran demokratian tutkimusprojekti sisäisesti tai vaikkapa tietoyhteiskuntapersujen jaosto, johon tulisi aiheesta kiinnostuneita. Epärealistista, tiedän, mutta ajatuksena mielestäni silti kelpo ja vallan ennenkuulumaton Suomessa. Tuntuu jotenkin lämpöiseltä ajatella ajatusta, että se "vihaisten räyhääjien ja kaiken vastustajien porukka" olisikin yhtäkkiä sillanrakentajana vailla vertaa.

Toisaalta, suoraa demokratiaa, ainakin kansalaisvaikuttamisen nostamisen osalta voisi olla mahdollinen missä tahansa puolueessa. Myös Kokoomuksessa. Samoin tuo tietoyhteiskunnan lisääminen sopisi luontevasti niin vapauden kuin kansansivistykselliseen ihanteisiimme, koska internetin käyttö ja sen mahdollisuuksien ymmärtäminen ovat keskeinen asia yhteiskunnassa toimimisen ja tiedonvälityksen onnistuneen seuraamisen kannalta. Lisäksi netti on täynnään ihan oikeaakin tietoa hyödyllisistä asioista, joiden löytäminen on taito sekin.

Tai sama lyhyemmin: parempi katua sitä mitä tekee, kuin mitä jättää tekemättä. Epäonnistuminenkaan ei tunnu niin ikävältä kuin yrittämättä jättäminen.

Tuo on ihan totta. Monet hankkeet etenevät piinaavan hitaasti ja liike tarvitsisi jonkun todella iskevän teeman ja teemalle puhujaksi kasvot jotka muodostuisivat eräänlaiseksi symboliksi asialle sinänsä. Usein se onnistuu jonkin tabun rikkomisen kautta tai tuomalla tietoon jokin aiemmin laiminlyöty asia yhteiskunnassa josta mediakin lopulta innostuisi. Sen etsiminen vie aikaa ja tapahtuu useinkin vilpittömän sattuman kautta sen sijaan että se olisi jotenkin suunniteltu, mutta on mielestäni Piraateilla ja Muutoksellakin tällaiseen sikäli ainekset kasassa, että esitetyt teemat ovat sellaisia joita pidetään yleisesti arvossaan. Vielä kun joku tapahtuma jonka kautta se kristallisoituisi niin nousu ainakin toisten puolueiden agendoille voisi olla täysin mahdollinen.

Oami

Quote from: Uuno Nuivanen on 02.11.2012, 12:19:52
Quote from: Junes Lokka on 29.10.2012, 22:07:55
Esimerkiksi Turussa PS olisi saanut yhden lisävaltuutetun, jos olisivat olleet liitossa M11:n kanssa.

No miten olisi käynyt, jos muutoslaista äänestäneet olisivatkin äänestäneet persua?

Varmaan samalla tavalla ois saanut. Ja jos kaikki äänestäjät olisivat äänestäneet persuja, koko valtuusto olisi täynnä persuja. Ja jos tädillä ois... kyl te tiedätte.

Oami

Quote from: nurkkakuntalainen on 02.11.2012, 23:24:22
Tuo onkin mielenkiintoista tietää persujen salaisuudet. Mutta entäpä jos Soinin tilalle vaihdettaisiin uusi puheenjohtaja? Esimerkiksi Jussi Halla-aho.

Sopii mainiosti, mutta varoitelkaa persut sen verran etukäteen, että tiedän ostaa popkornit.

MW

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: kgb on 31.10.2012, 21:23:12

Ja mihinköhän tämä väite perustuu???

Taisin olla Velin kanssa muutoksen talkoo ykkönen ennen kuin herrat keronen ja kumpp. pisti homman läskiksi.
Ja kun Muutos on ensi eduskuntavaalien jälkeen kuopattu niin se esiintyy julkisuudessa vain lähinnä yhdestä syystä
Arvaatko mistä??
vihje että eräs Pribke niminen natsijohtaja mainitaan varmaan samassa artikkelissa.

Niin ja olisi herra KGB:n kin kannattanut olla kentällä eikä puuhastella toisten muutoshörhöjen kanssa.
Tuli nimittäin sen verta paljon kritiikkiä puolueohjelmasta elomessuilla jotta oli selvää että jotain tarttis tehrä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Vaan palatakseni maan pinnalle, ymmärrän henkilökohtaisesti Oulan näkökulman lopulta erinomaisesti. Jos on asia, jota pitää tärkeänä, ei siitä luopuminen ole kovinkaan mainio tapa parantaa omia yöuniaan. Lopulta sillä on aika pirkuleesti väliä, sillä mikään ääni- tai rahamäärä ei riitä ostamaan omaa sieluaan takaisin, näin metaforisesti ilmaisten. Oula on oikeassa siitä, että mikään muu puolue ei aja suoraa demokratiaa. Itse taas olen havainnut, että yksikään muu puolue ei aja tietoyhteiskunnan miljardireikien tukkimista.

Täällä hämeessä kuulin että piraattien epäonnistuminen johtuu suurinpiirtein samoista asioista kuin muutoksen elikkä puolueväki ei ole ihan maanpinnalla. Lähtijänä oli puheenjohtaja ja kuulemma joukkue ei ollut halukas täyspäiseen työskentelyyn niin  pomo häippäs. Saldo se että hämeen piraateille game over ja kyseinen herra taas osana paikallista perujoukkuetta pääsi valtuustoon.