News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-ahon uudelleenvalinta kaupunginvaltuustoon - missä mennään?

Started by Lalli IsoTalo, 11.10.2012, 10:17:04

Previous topic - Next topic

Rapsakka Rapu

Quote from: Riukulehto on 29.10.2012, 17:39:40
Quote from: Tasapainorealisti on 29.10.2012, 17:24:12
http://terhikoulumies.puheenvuoro.uusisuomi.fi/122870-helsingin-uusi-valtuusto-vasemmistolaisempi-ja-konservatiivisempi
"Perussuomalaiset ovat tällä vaalikaudella äänestäneet joka asiassa samalla lailla kuin vasemmistoliitto ja sdp."

Tämä väite on täyttä sontaa. Itse olen seurannut ahkerasti Helsinki-kanavalta Helsingin valtuuston kokouksia, eikä asia ole todellakaan näin.

Muistelen jotain tämänkaltaista poikkeamaa globaalin vastuun strategian äänestyksessä.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Dadkii

Quote from: far angst on 29.10.2012, 19:06:49
Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 18:29:41
Quote from: jmm on 29.10.2012, 17:32:15
Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 17:28:34
En pidä Jussi Halla-ahon kommenteista.

Niissä ei ole mitään järkeä, turhaa yleistystä sekä päättömiä loppu ratkaisuja (jos keksii jonkun ratkaisun). Puhuu myös asioista jota kaveri ei todellakaan ymmärrä.

Voisitko antaa muutaman esimerkin näistä? Minun havaintojeni mukaan Halla-aho yrittää nimenomaan perustella väitteensä mahdollisimman hyvin.

Toki.

Hän määritteli scriptassaan Sunnan ilman mitään perusteluja. Hän myös sanoi, että Islamilainen wahabbilaisuus on turmeltanut Saudi-Arabian koulut, mutta ei miksi. Hän latelee omiaan.

Tuo minulle edes pari faktaa mitä hän on sanonut Islamista ja lähi-idästä. En löydä sellaisia.

Wahhabilaisen puhdasoppisuuden takia Mutauween mieluummin antoi 15 pikkutytön palaa kuoliaaksi ja 50 vahingoittua koulupalossa kuin salli heidän paeta palavasta koulusta ilman oikean sortin säkkiä.  Itse asiassa Mutauween pakotti jo pelastuneet tytöt takaisin palavaan kouluun ja esti miespuolisia palomiehiä menemästä tyttökouluun sammuttamaan ja pelastamaan.

Käykö tämä mielestäsi hyvästä esimerkistä siitä, miten wahhabilaisuus on turmellut Saudi Arabian koulut?

http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Mecca_girls'_school_fire

En näe wahabbilaisuutta puhdasoppisena. Madinan koulu ei ole turmeltunut ja teidän pitää todistaa, että heidän omat teologiset sekä Fiqh-tieteiden tulkinnat ovat kyseisessä koulussa.

En kiistä, että jotkut koulut omaisivat wahabeja kuten Dar Al-Hadith jossa on yksi wahabbilainen oppinut. Hän ei kuitenkaan opeta siellä Fiqhiä. Toiseksi heidän kaikki muut näkökulmat ´Aqeedasta Hadith-tieteisiin on identtinen meidän sunnien kanssa - Ainoastaan Fiqh-tieteissä on hässäkkää.

Lyyli

Tämä on mielenkiintoista! Mikä sitten on OIKEAA islamia, Dabkii, miten sen tunnistaa?

Dadkii

Quote from: Lyyli on 29.10.2012, 19:16:16
Tämä on mielenkiintoista! Mikä sitten on OIKEAA islamia, Dabkii, miten sen tunnistaa?

Todisteilla. Ei pelkästään Koraanin käännöksillä, tyhmällä filosofialla. Vaan kielitieteellisillä todistuksilla sekä Usool-At-tafseerin, Usool Al-Hadithin, Usool Al-Fiqhin jne. Opiskelemalla.

Eikä lahkojen ideologioita muuten kannata yhdistella kuten Jussi Halla-Aho mielellään tekee.

Siili

Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 19:18:00
Quote from: Lyyli on 29.10.2012, 19:16:16

Todisteilla. Ei pelkästään Koraanin käännöksillä, tyhmällä filosofialla. Vaan kielitieteellisillä todistuksilla sekä Usool-At-tafseerin, Usool Al-Hadithin, Usool Al-Fiqhin jne. Opiskelemalla.

Eikä lahkojen ideologioita muuten kannata yhdistella kuten Jussi Halla-Aho mielellään tekee.

Itse näen tuollaisen pohdiskelun olevan yhtä tähdellistä kuin sen miettimistä, kuinka monta poroa joulupukilla on lahjareissuillaan.

Lyyli

Islamissa on siis kaksi "perusnäkemystä", eikö niin, esim. Syyriassa, olenko ymmärtänyt oikein? Shiiat ja sunnit?

Dadkii

Quote from: Lyyli on 29.10.2012, 19:21:09
Islamissa on siis kaksi "perusnäkemystä", eikö niin, esim. Syyriassa, olenko ymmärtänyt oikein? Shiiat ja sunnit?

Ei ole. Niitä on kymmeniä. Shii´oilla itsellään on kymmeniä sektejä ja "Sunneiksi" itseään kutsuvia myös kymmeniä.

far angst

Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 19:13:37

Niissä ei ole mitään järkeä, turhaa yleistystä sekä päättömiä loppu ratkaisuja (jos keksii jonkun ratkaisun). Puhuu myös asioista jota kaveri ei todellakaan ymmärrä.

Voisitko antaa muutaman esimerkin näistä? Minun havaintojeni mukaan Halla-aho yrittää nimenomaan perustella väitteensä mahdollisimman hyvin.

Toki.

Hän määritteli scriptassaan Sunnan ilman mitään perusteluja. Hän myös sanoi, että Islamilainen wahabbilaisuus on turmeltanut Saudi-Arabian koulut, mutta ei miksi. Hän latelee omiaan.

Tuo minulle edes pari faktaa mitä hän on sanonut Islamista ja lähi-idästä. En löydä sellaisia.

Wahhabilaisen puhdasoppisuuden takia Mutauween mieluummin antoi 15 pikkutytön palaa kuoliaaksi ja 50 vahingoittua koulupalossa kuin salli heidän paeta palavasta koulusta ilman oikean sortin säkkiä.  Itse asiassa Mutauween pakotti jo pelastuneet tytöt takaisin palavaan kouluun ja esti miespuolisia palomiehiä menemästä tyttökouluun sammuttamaan ja pelastamaan.

Käykö tämä mielestäsi hyvästä esimerkistä siitä, miten wahhabilaisuus on turmellut Saudi Arabian koulut?

En näe wahabbilaisuutta puhdasoppisena. Madinan koulu ei ole turmeltunut ja teidän pitää todistaa, että heidän omat teologiset sekä Fiqh-tieteiden tulkinnat ovat kyseisessä koulussa.

En kiistä, että jotkut koulut omaisivat wahabeja kuten Dar Al-Hadith jossa on yksi wahabbilainen oppinut. Hän ei kuitenkaan opeta siellä Fiqhiä. Toiseksi heidän kaikki muut näkökulmat ´Aqeedasta Hadith-tieteisiin on identtinen meidän sunnien kanssa - Ainoastaan Fiqh-tieteissä on hässäkkää.

Ai jaa,  no sittenhän se olikin ihan selvää, että nuo pikkutytöt kannatti grillata ja niitä loppuja 50:ttä sitten muuten vaan kärtsätä. 
Ettei se Halla-aho tainnut sitten tuotakaan ottaa huomioon, vaikka asuukin Eirassa?  Kumma juttu!
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Lyyli

Mutta miksi ne taistelevat keskenään? Eivätkö kaikki muslimit ole veljiä toisilleen? Suufejakin vainottiin.

Dadkii

Quote from: far angst on 29.10.2012, 19:26:02
Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 19:13:37

Toki.

Ai jaa,  no sittenhän se olikin ihan selvää, että nuo pikkutytöt kannatti grillata ja niitä loppuja 50:ttä sitten muuten vaan kärtsätä. 
Ettei se Halla-aho tainnut sitten tuotakaan ottaa huomioon, vaikka asuukin Eirassa?  Kumma juttu!

Missä vaiheessa olen sanonut tämän olevan oikein?

l'uomo normale

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Dadkii

Quote from: Lyyli on 29.10.2012, 19:27:50
Mutta miksi ne taistelevat keskenään? Eivätkö kaikki muslimit ole veljiä toisilleen? Suufejakin vainottiin.

Mietitkö ikinä ketkä yllyttävät näitä tappamaan toisiaan? Toiseksi he eivät ole sunneja vaan Khawaariji sektissä ja heidän ideologiaan kannattavia ihmisiä.

Ihmettelen miksi Khaarijit nähdään sunneina vaikka Shii´at ja sunnat molemmat eivät näe.

Lyyli

Äkkiä Dadkii, ennen kuin tämä ketju siirretään - sano KETKÄ yllyttävät? Tapettiinko muinoin suufejakin heidän yllytyksestään?

alussaolisana

Dadkii, ainakin minun puolestani tervetuloa foorumille! Voinko kysyä yhtä juttua? Kenelle Jerusalem kuuluu, ja miksi?
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

jmm

Toki.

Halla-aho ei ole käsittääkseni ikinä väittänyt olevansa Islamin teologian asiantuntija. Hänen Islam-kritiikkinsä minun havaintojeni mukaan keskittyy Islamin ja muslimien aiheuttamiin vaikutuksiin länsimaalaisissa yhteiskunnissa ja islamilaisen maailman tilaan.

QuoteMaailmassa on tällä hetkellä ainakin seitsemän maata, joissa homoseksuaalisuudesta rangaistaan kuolemalla: Afganistan (siis edelleen; tämä ei tietenkään vähennä sitä seikkaa, että Hamid Karzai on ihan ihqu ), Iran, Mauritania, Pakistan, Saudi-Arabia, Sudan ja Jemen.
http://www.halla-aho.com/scripta/islamin_yleisesta_ja_erityisesta_suvaitsevaisuudesta.html

QuoteHadithien (esim. al-Bukhaari) mukaan  profeetta Muhammad otti Aisha-nimisen henkilön vaimokseen tämän ollessa 6-vuotias. Muhammad "pani avioliiton täytäntöön" Aishan ollessa 9-vuotias. Yleisen tulkinnan mukaan "täytäntöönpano" ei tarkoittanut tikkarin ostamista vaan sukupuoliyhteyttä.
http://www.halla-aho.com/scripta/muhammadista_ja_liberaalista_demokratiasta.html
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Dadkii

Quote from: alussaolisana on 29.10.2012, 19:39:25
Dadkii, ainakin minun puolestani tervetuloa foorumille! Voinko kysyä yhtä juttua? Kenelle Jerusalem kuuluu, ja miksi?

Kiitos!

Ihmettelen miksi tästä foorumista on annettu huono maine. No. Kai sitä erilaisuutta pelätään oikeasti.

Tuohon voin vastata siis kahdella tavalla. Maa itsessään on Juutalaisten ja kyllä he siellä saavat asua. Palestiinan alue on palestiinalaisten. Perusteluja on turha odottaa. Emotionaalinen väittämä =)

Ps. En ole perillä Israelin ja Palestiinan tilanteesta. Ei juuri nyt innosta lukeakaan ja asioita/itseäni siinä asiassa sivistää. Ihan muita kiinnostuksen kohteita nyt ;)

Dadkii

Quote from: jmm on 29.10.2012, 19:41:51

Toki.

Halla-aho ei ole käsittääkseni ikinä väittänyt olevansa Islamin teologian asiantuntija. Hänen Islam-kritiikkinsä minun havaintojeni mukaan keskittyy Islamin ja muslimien aiheuttamiin vaikutuksiin länsimaalaisissa yhteiskunnissa ja islamilaisen maailman tilaan.

QuoteMaailmassa on tällä hetkellä ainakin seitsemän maata, joissa homoseksuaalisuudesta rangaistaan kuolemalla: Afganistan (siis edelleen; tämä ei tietenkään vähennä sitä seikkaa, että Hamid Karzai on ihan ihqu ), Iran, Mauritania, Pakistan, Saudi-Arabia, Sudan ja Jemen.
http://www.halla-aho.com/scripta/islamin_yleisesta_ja_erityisesta_suvaitsevaisuudesta.html

QuoteHadithien (esim. al-Bukhaari) mukaan  profeetta Muhammad otti Aisha-nimisen henkilön vaimokseen tämän ollessa 6-vuotias. Muhammad "pani avioliiton täytäntöön" Aishan ollessa 9-vuotias. Yleisen tulkinnan mukaan "täytäntöönpano" ei tarkoittanut tikkarin ostamista vaan sukupuoliyhteyttä.
http://www.halla-aho.com/scripta/muhammadista_ja_liberaalista_demokratiasta.html

Hän myös sanoi, että se on Sunna vaikka muhaddithit tai fuqahaat eivät tätä tunnusta. Siis on Sunnaa mennä 9 vuotiaan kanssa naimisiin.

Sitten tuosta yllyttäjistä - Fiksummat yllyttävät tyhmemmät tottelevat? Sinun muuten pitää määrittää keitä suufeja tarkoitat. Suufilaisuutta ei edes sinänsä vastusta - Paitsi Shaykhul Islam Ibn Taymiyya ja Ibn Al-Qayyim ja he kielsivät haddin.

Lalli IsoTalo

Asianomaisten kannattaisi perustaa tälle mielenkiintoiselle offtopicille oma ketju.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Dadkii

Siis minun vaatimukseni ei ole, että Jussi menee opiskelemaan kymmeniä vuosia mitä Sunnalla tarkoitetaan ja sen tieteitä. Vaan vaatimukseni on, että pidetään suu supussa asioista joita ei itse tunne. Tätä aiheitta hän ei todellakaan tunne eikä tämän hänen väitteensä "yhdeksän vuotiaan kanssa meneminen on Sunnaa" tarvita edes Shaykh Albania selittämään mikä on Sunna.

Kun hän puhuu yleisesti muslimeista - Ei se minua haittaa. Kun hän puhuu meidän uskonnosta se on se asia mikä haittaa ellei pysytä faktoissa. Sama asia noille "suvaitseville". Faktat pöytään niin jutellaan.

Minua häiritsee aina perustelemattomat asiat. Kuuluu luonteeseeni ja anteeksi jos joku loukkaantui tekstistäni.

Lyyli

Mitä mieltä muuten olet Halla-ahosta, jos nyt ohitetaan tuo ikävä väärinkäsitys? Kirjoitat hyvää suomea, oletko syntynyt täällä?

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

alussaolisana

Quote from: Dadkii on 29.10.2012, 19:44:43
Quote from: alussaolisana on 29.10.2012, 19:39:25

Kiitos!

Ihmettelen miksi tästä foorumista on annettu huono maine. No. Kai sitä erilaisuutta pelätään oikeasti.

Tuohon voin vastata siis kahdella tavalla. Maa itsessään on Juutalaisten ja kyllä he siellä saavat asua. Palestiinan alue on palestiinalaisten. Perusteluja on turha odottaa. Emotionaalinen väittämä =)

Ps. En ole perillä Israelin ja Palestiinan tilanteesta. Ei juuri nyt innosta lukeakaan ja asioita/itseäni siinä asiassa sivistää. Ihan muita kiinnostuksen kohteita nyt ;)

Kiitos vastauksesta. Se ei ollut aivan siitä, mistä odotin, eli Jerusalemin asemasta, mutta en lähde nyt kiusaamaan sinua enempää, kun muutkin kyselevät. Itseäni islamissa häiritsee mm. se, että näkemykseni mukaan mikään muslimienemmistöinen valtio ei tunnu jakavan käsitystäsi. Toisen kerran olisi mukava mennä hieman enemmänkin Lähi-Idän kysymykseen.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Miniluv

Lalli jo avasikin ketjun yleisemmälle keskustelulle. Tässä ketjussa puidaan Jussi Halla-ahon kirjoituksia.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sivullinen.

Quote from: Lalli IsoTalo on 29.10.2012, 13:02:27
Kampanjoimalla olisi jäänyt saamatta tämä tärkeämpi tieto siitä, että tunnettu ehdokas pääsee kirkkaasti läpi ilman mainoskampanjaa, pelkästään olemalla oma itsensä.

Tieto on nyt saatu. Kampanjointi voi siis alkaa. Seuraavat vaalit on jo 2014. Antaa palaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Jaska Pankkaaja

Niin totean vain että Jussi tuli valituksi erinomaisella äänimäärällä ja tästä pitäisi vetää johtopäätöksiä. Omiin muroihin toistuvasti kusevat ja anteeksipyytelevät kaikin puolin keskinkertaiset sossupersut tarkoittavat pysyvästi pienpuolueen asemaa, selkeä sanoma taas mahdollistaa suurenkin voiton.

Kepuleilla ei ollut edes mitään sanottavaa mutta kun he sanoivat kovaan ääneen vastustavansa kuntaliitoksia ja luovansa uuden pöhöorganisaation niin heillä oli känsän mielestä ratkaisu öö johonkin, perussuomalaisilla ei oikein ollut mihinkään..

Totta kai ehdokkaiden määrä ja tuntemattomuus, ehkä se laatukin, vaikuttivat tulokseen mutta niin se yhteisen tiivistetyn linjan puuttuminenkin..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Roope2

Äkkiä katsottuna suhteellisesti eniten ihmiset äänestivät Jussia alueilla, joilla rappukäytävissä, kaduilla ja kaupoissa törmää taikaseinäsakkiin. Suuria prosentteja antoivat Vuosaari, Herttoniemenranta, Kurkimäki, Jakomäki, Vesala, Mellunmäki, Kannelmäki, Malminkartano, Kontula, Itäkeskus, Ylä-Malmi, Puotinharju, Herttoniemi ja Kivikko. Santahaminassa oli myös suuri prosenttiluku, mutta se tuskin johtuu törmäyskurssista.

Sen sijaan Töölöstä, Kulosaaresta, Kaartinkaupungista, Meilahdesta, Munkkiniemestä, Munkkivuoresta, Ullanlinnasta ja Katajanokalta, missa lastenvaunua työntava säkitetty ei ole jokapäiväinen näky, ääniä tuli suhteellisesti vähemmän.

http://www.vaalikone.fi/kunta2012/tulos/ehdokas/01/605/

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

PaulR

Quote from: Puhdas sielu on 30.10.2012, 08:02:10
Tuossa ylempänä kirjoittaja Dadkii ilmoitti, että Halla-ahon kannattaisi kirjoitella vain aiheista, jotka hän hyvin tuntee. Sama koskee varmaan muitakin kirjoittajia?

Siis Halla-aho avautuu meille jatkossa vain ja ainoastaan muinaisslaavilaisesta filologiasta ja kirkkoslaavin kehityksestä. Näinkö? Muista asioista hänellä ei ole kompetenssia kirjoittaa, ei mielipiteitä, ei käytännön kokemusta?

Itse ajattelen, että koska globaalin diibadaaban takia islam ja muslimit ovat tulleet olennaiseksi osaksi elämäämme (ainakin pääkaupunkiseudulla tietyillä alueilla ja tietyissä ammateissa), niin jokaisella on oikeus ilmaista käsityksensä islamista ja kertoa henkilökohtaisista kohtaamisistaan. Myös uutisten ja netin perusteella saamastaan tiedosta saa sanoa ajatuksensa, vaikka ne eivät aina niin perustieteellisiä olisikaan. Se on elämää. Ei minua ainakaan kiinnosta perehtyä jonkin islamin haaran sivusektin oppiin. Minulle riittää, että islamin perusarvot ovat tiedossani, ja tiedostan oman käsitykseni niistä. Minun mielipiteeni on aivan yhtä arvokas kuin muidenkin. Ja myös Halla-ahon mielipide on arvokas, vaikka hän ei syvennykään pohjamutia myöten jokaiseen suuntaukseen. Jos syventyisi, kukaan ei jaksaisi lukea. Halla-aho perustelee kirjoituksensa harvinaisen hyvin ja osaa kirjoittaa selvää, ymmärrettävää tekstiä.

Sähän olet ajatuksissasi, mitä mietit?

Geopolitiikkaaa ja kuinka veroista vapaaat sääti...

Mitenkä niisssä vaaleissa kävi.  :)

Siili

Quote from: Roope2 on 30.10.2012, 08:13:35
Äkkiä katsottuna suhteellisesti eniten ihmiset äänestivät Jussia alueilla, joilla rappukäytävissä, kaduilla ja kaupoissa törmää taikaseinäsakkiin. Suuria prosentteja antoivat Vuosaari, Herttoniemenranta, Kurkimäki, Jakomäki, Vesala, Mellunmäki, Kannelmäki, Malminkartano, Kontula, Itäkeskus, Ylä-Malmi, Puotinharju, Herttoniemi ja Kivikko. Santahaminassa oli myös suuri prosenttiluku, mutta se tuskin johtuu törmäyskurssista.

Sen sijaan Töölöstä, Kulosaaresta, Kaartinkaupungista, Meilahdesta, Munkkiniemestä, Munkkivuoresta, Ullanlinnasta ja Katajanokalta, missa lastenvaunua työntava säkitetty ei ole jokapäiväinen näky, ääniä tuli suhteellisesti vähemmän.

http://www.vaalikone.fi/kunta2012/tulos/ehdokas/01/605/

Sivarilla on melkoinen kannatus myös Santahaminassa!  :)

Tragedian synty

Santahamina on Helsingin yksikulttuurisin kaupunginosa. Varusmiehenä siellä ollessani opin kutsumaan sitä Paratiisisaareksi, mutta silloin sanaan liittyi ironiaa. Myöhemmin minä, itähelsinkiläinen, opin näkemään lempinimessä toisenkin puolen: ei ole monikulttuuria. Eivätkä sikäläiset sitä haluakaan.

Santahamina! Kaikesta inttiajan kärsimyksestä huolimatta voisin mennä sinne asumaan uudestaan! :-*
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Siili

Quote from: Kalevan-poika on 30.10.2012, 09:13:26
Santahamina on Helsingin yksikulttuurisin kaupunginosa. Varusmiehenä siellä ollessani opin kutsumaan sitä Paratiisisaareksi, mutta silloin sanaan liittyi ironiaa. Myöhemmin minä, itähelsinkiläinen, opin näkemään lempinimessä toisenkin puolen: ei ole monikulttuuria. Eivätkä sikäläiset sitä haluakaan.

Halla-ahon kolmossija ei kenties ole niin kova yllätys, mutta mistäköhän viidenneksi suosituin ehdokas saa kannatuksensa? 

http://www.vaalikone.fi/kunta2012/tulos/01/091/091051A/