News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-ahon uudelleenvalinta kaupunginvaltuustoon - missä mennään?

Started by Lalli IsoTalo, 11.10.2012, 10:17:04

Previous topic - Next topic

Tasapainorealisti

Quote from: elven archer on 23.10.2012, 22:41:18
Quote from: Tasapainorealisti on 23.10.2012, 22:32:42
No esimerkiksi suuresti arvostamani Lalli Isotalo tässä ketjussa on sitä mieltä, että Halla-ahon kampanjoinnin määrä on toissijaista, ja nähdäkseni Halla-aho koetaan yhä kuin hän olisi sitoutumaton edustaja, eikä Perussuomalaisten menestyksestä niin välitetä, varsinkaan, jos Halla-ahon äänillä liftaa valtuustoon juhaväätäisiä, renéhursteja ja selenexioja.
Ja siinä oli sinun yhteisösi, yksi ihminen? Kannattiko siis pelkästään tuon olkiukkosi takia kuluttaa näppäimistöä? Mikä ihmeen tarve joillain on avautua yleistämällä noin typerästi. (Edellinen ei ollut kysymys, koska kyllähän sen tarpeen tietää.)
Pointtini on se, että mitä suurempi on Perussuomalaisten menetys, niin sitä enemmän Halla-aho pahimmassa tapauksessa pysyy oppositiossa, jopa oman puolueensa sisällä ja sen keskuudessa. Joillekin pelkkä jytkyttely toki riittää, muttei suinkaan kaikille, joten sitäkin on syytä pohtia tarkkaan, että millä keinoilla on mahdollista saada paras mahdollinen hyöty oman politiikkansa käytännön toteuttamisen kannalta.

Thalion

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 23.10.2012, 22:56:04
Käsittääkseni nyt on kysymyksessä kunnallisvaalit.  ;D Vaikka itselleni ja muille palstalaiselle Jussin äänestäminen on itsestäänselvyys, niin esimerkiksi monille nuorille, juuri äänestysikään ehtineille se ei ole päivänselvää. Kampanjoimisesta itsepäisesti kieltäytymällä Jussi mielestäni nonsoleeraa hänelle luontaisesti lankeavan valistustehtävän ja ylenkatsoo potentiaalisia kannattajiaan.

Aika samat fiilikset. Ymmärrän henkilötasolla Halla-ahon ratkaisun oikein hyvin, eli ei huvita aina olla keihäänkärkenä ja esimerkkinä + kunnallisvaalit ovat divaritasoa verrattuna pääliigaan(eduskuntavaaleihin). Kaiken lisäksi: eivät muutkaan kansanedustajat hirveästi panosta kunnallismainontaan, eli vaihtoehtona Halla-aholla on ollut joko nollapanostus tai poikkeuksellisen suuri panostus.

Silti kampanjoimalla aggressiivisesti Halla-aholla olisi todennäköisesti mahdollisuus vetää läpi mukanaan enemmän nuivia persuehdokkaita kuin ilman mainontakampanjaa. Ja jos olisi ek-vaalien tyyliin ilmoittanut vaalikampanjan tilinumeronsa, niin ainakin minulta olisi saanut rahallisen osuuteni mainontatukeen pelkän 605 äänestämisen lisäksi*.

No nyt mennään näin. Halla-ahon läpimenoon luotan, mutta sen paremmin Helsingissä kuin tietääkseni muuallakaan persujen kokonaisvaltainen aneemisuus kampanjoinnissa ei anna odottaa mitään jytkyä.

*) Aneemisuutta on ilmassa kyllä itsellänikin. Eduskuntavaaleissa lahjoitin vaalimainontaan vaatimatonta taloudellista tukea Halla-ahon lisäksi muillekin takuunuiville persuehdokkaille, mutta nyt kävin vain äänestämässä.

pw

Mitäs jos Jussilla on vaan virrat vähissä ja siksi ei jaksa panostaa näihin vaaleihin? Jussin ryöpytyshän on ollut viime vuodet  kerrassaan historiaalisen huimaavaa kaikkine mediaryöpytyksineen, oikeudenkäynteineen ymv. Perheelliselle miehelle jo melkoinen ihme että on jaksanut kahlata pää pystyssä koko paskan läpi.

En itse yhtään ihmettelisi jos ei nyt juuri jaksa laittaa kaikkia panoksia näihin vaaleihin jotka eivät kuitenkaan ne kaikkein tärkeimmät omalla kohdallaan ole. Noin muutoin monet muut poliitikot ja muissa puolueissa jättävät jopa vaaleja väliinkin, muttei sitä kukaan kyseenalaista. Monellako näistä on takanaan vastaava paskamyrsky kuin JHa:lla?

Sitä paitsi eiköhän Jussi ole oman osansa persujen nousun eteen jo tehnyt ja siten ansainnut hetken hengähdystauon. Ei voi olla yhden miehen varassa enää tämä homma muutenkaan.

Thalion

Quote from: pw on 23.10.2012, 23:19:39
En itse yhtään ihmettelisi jos ei nyt juuri jaksa laittaa kaikkia panoksia näihin vaaleihin jotka eivät kuitenkaan ne kaikkein tärkeimmät omalla kohdallaan ole. Noin muutoin monet muut poliitikot ja muissa puolueissa jättävät jopa vaaleja väliinkin, muttei sitä kukaan kyseenalaista. Monellako näistä on takanaan vastaava paskamyrsky kuin JHa:lla?

Niin, on inhimmillinen taso ja yleishyödyllinen taso, mikä taas ei katso henkilötason näkökulmia.

En väitä, että Halla-aholla olisi joku poikkeuksellisen raskas henkilökohtainen taakka, mutta yritän ymmärtää asian molemmat puolet.

No. Halla-aho on tehnyt kieltämättä monia asioita oikein, koska ei tulisi mieleenkään miettiä tälläisiä normipoliitikon kohdalla. Silti pidän erityisen tärkeänä, että Halla-aholla säilyy kriitikkonsa (ja mielummin oikeassa elämässä ja lähipiirissä) jotta pitkällä tähtäimellä toimiminen olisi mahdollisimman hyödyllistä kaikkien kannalta.

herra 4x

Quote from: Rosterikasvot on 23.10.2012, 23:13:54

Aika samat fiilikset. Ymmärrän henkilötasolla Halla-ahon ratkaisun oikein hyvin, eli ei huvita aina olla keihäänkärkenä ja esimerkkinä + kunnallisvaalit ovat divaritasoa verrattuna pääliigaan(eduskuntavaaleihin). Kaiken lisäksi: eivät muutkaan kansanedustajat hirveästi panosta kunnallismainontaan, eli vaihtoehtona Halla-aholla on ollut joko nollapanostus tai poikkeuksellisen suuri panostus.

Miten niin vain ääripäät olisivat vaihtoehdot? Normaali tapa ja puoluetta hyödyttävä, vaikkei itse sitä, ehkä, varmaankaan, todennäköisesti, tarvitsisi, enää, on lohkaista kansanedustajan palkastaan tonni pari vaikkapa lehti-ilmoituksiin, tai mihinkä tahansa. Jussin passiivisuus ja Ps:n osittainen muukin passiivisuus ja totuttu tupelointi esimerkiksi Helsingissä ja Turussa toki hieman ihmetyttää. Vaikken siitä pulttia ota, jytky sieltä tulee kuitenkin.

Ja mitä tulee kunnallisvaalien divaritasoisuuteen, niin kaikkea kanssa. Juuri kunnissa pannaan täytäntöön tai ei panna multikultia käytännössä.
Rakkaudesta lajiin.

Thalion

Quote from: herra 4x on 23.10.2012, 23:26:02
Miten niin vain ääripäät olisivat vaihtoehdot? Normaali tapa ja puoluetta hyödyttävä, vaikkei itse sitä, ehkä, varmaankaan, todennäköisesti, tarvitsisi, enää, on lohkaista kansanedustajan palkastaan tonni pari vaikkapa lehti-ilmoituksiin, tai mihinkä tahansa. Jussin passiivisuus ja Ps:n osittainen muukin passiivisuus ja totuttu tupelointi esimerkiksi Helsingissä ja Turussa toki hieman ihmetyttää. Vaikken siitä pulttia ota, jytky sieltä tulee kuitenkin.
töön tai ei panna multikultia käytännössä.

Halla-aho ei ole agendaltaan kuin kuka tahansa poliitikko. Halla-ahon agendasta kiinnostuneet hyvin todennäköisesti äänestävät häntä tai ainakin nyt viimeistään jo tuntevat hänet, vaikka eivät äänestäisikään. Jollakin muutaman tonnin panostuksella (arvioini mainitsemastasi normaalista tasosta) tuskin saavuttaisi mitään hyötyä verrattuna nykyiseen. Sen sijaan reippaasti normaalia suuremmalla panostuksella olisi varmaan ollut hyötynsä.

ämpee

Koittakaahan nyt muistaa, että Mestari on työmatkalla, joten samaan aikaan ei mitenkään ole mahdollista seisoa siellä vaalikopin seinää pystyssä pitämässä.
Joskus aika ei kerta kaikkiaan riitä ihan kaikkeen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

guest3656

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että perussuomalaisten näköistä maahanmuuttokriittistä politiikkaa tehdään poliittisen vakaumuksen, eikä henkilökohtaisen ambition pohjalta. Juuri tämän on Jussi meille osoittanut omalla toiminnallaan. Miksei tätä kunnioitettavaa esimerkillisyyttä voisi hyödyntää vaaleissa? Jos ei vaaleissa, niin missä sitten?

l'uomo normale

Quote from: ämpee on 23.10.2012, 23:32:52
Koittakaahan nyt muistaa, että Mestari on työmatkalla, joten samaan aikaan ei mitenkään ole mahdollista seisoa siellä vaalikopin seinää pystyssä pitämässä.
Joskus aika ei kerta kaikkiaan riitä ihan kaikkeen.

Tarvitaan Pahvi-Jussi tai pari! (vrt Katainen)
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Lalli IsoTalo

Quote from: elven archer on 23.10.2012, 22:18:23
Quote from: Tasapainorealisti on 23.10.2012, 22:04:37
Eivätpä niin, mutta kuten varmaan huomaat, siitäkin on kuitenkin onnistuttu vääntämään positiivinen asia, joten ei voi kuin hämmästellen todeta, että nuivuusyhteisö voi pääosin hyvin, ja toivottaa vilpittömästi parasta mahdollista vaalimenestystä itse kullekin sen jäsenistä :)
Missä se positiivisuus näkyy? Kenen mielestä on hyvä asia, että Halla-aho kampanjoi vähemmän ja siten hyvin todennäköisesti kerää vähemmän ääniä itselleen ja puolueelleen? Listaa vaikka nimet vähäisen kampanjoinnin puolesta ja vastaan, niin katsotaan onko sinulla perusteita tuolle yleistyksellesi kokonaisesta yhteisöstä. Jos minun kantani ei aiemmin tullut selväksi, niin ilmoitan tässä, että mieluummin tietysti olisi kampanjoinut enemmän.
No esimerkiksi suuresti arvostamani Lalli Isotalo tässä ketjussa on sitä mieltä, että Halla-ahon kampanjoinnin määrä on toissijaista, ja nähdäkseni Halla-aho koetaan yhä kuin hän olisi sitoutumaton edustaja, eikä Perussuomalaisten menestyksestä niin välitetä, varsinkaan, jos Halla-ahon äänillä liftaa valtuustoon juhaväätäisiä, renéhursteja ja selenexioja.

Kiitos arvostuksesta. Omat postauksesi ovat olleet oman genrensä parhaimmistoa.

Ja sitten asiaan. Jos olen antanut se vaikutelman, että "kampanjoinnin määrä on toissijaista", niin en ole ilmaissut itseäni selvästi.

1. Pyrin lisäämään kampanjointia, eikä sen määrä ole minulle toissijaista. Voisiko sen päätellä esim. noista (ilman tilausta toimitetuista) alustavista ajatushahmotelmista kampanjamateriaaleiksi (jotka ovat tämän viestin liitteenä), sekä tämän ketjun aloittamisesta?

Toki tekemisen määrä ja laatu poliitikkona on paljon tärkeämpää kuin kampanjoinnin määrä. 

(Määrittelen itse JH-a:n tekemisen terveen järjen äänen tuomiseksi sinne mistä asioista päätetään. En äänestänyt JH-a:ta siksi, että hän olisi painamassa nappia omantuntonsa mukaan, vaan siksi että vähitellen saisi hyvää tarkoittavat hölmöt tajuamaan mitä he ovat olleet tekemässä, ja mitä heidän olisi syytä tehdä jatkossa, jos ajattelevat äänestäjiensä parasta).

2. Toivoisin, että käyttäisit suoria lainauksia, etkä pistäisi samaan lauseeseen lisää tulkintojasi muista asioista. Kiireinen lukija saattaa mielikuvallisesti sekoittaa mitä kukin sanoi. Olisiko tämä liikaa pyydetetty?

3. Voisitko myös kertoa, missä olen antanut vaikutelman, että kampanjoinnin määrä on toissijaista?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

-PPT-

Mä voin kuvitella että jos Halla-Aho menisi Kolmen sepän patsaalle jakamaan lehtisiä nin hän saisi niin paljon paskaa niskaansa, ei mahdoton ajatus että ihan kirjaimellisestikin, että ei sitä normaali ihminen jaksaisi joten en ihmettele yhtään hänen haluttomuuttaan kampanjoida. Sitä paitsi, hänen ei tarvitse; hänen vastustajansa tekevät sen hänen puolestansa.

Lalli IsoTalo

Quote from: elven archer on 23.10.2012, 22:41:18
No esimerkiksi suuresti arvostamani Lalli Isotalo ...
Ja siinä oli sinun yhteisösi, yksi ihminen?

Minä en kuulu tuohon yhteisöön!

LALLI ISOTALO TOIVOISI
JUSSI HALLA-AHON KAMPANJOIVAN
ENEMMÄN!

Mutta Jussi tekee kuten haluaa, ja luotan hänen päätökseensä.
— Missä N, siellä R

guest3656

Quote from: -PPT- on 24.10.2012, 00:06:27
Mä voin kuvitella että jos Halla-Aho menisi Kolmen sepän patsaalle jakamaan lehtisiä nin hän saisi niin paljon paskaa niskaansa, ei mahdoton ajatus että ihan kirjaimellisestikin, että ei sitä normaali ihminen jaksaisi joten en ihmettele yhtään hänen haluttomuuttaan kampanjoida. Sitä paitsi, hänen ei tarvitse; hänen vastustajansa tekevät sen hänen puolestansa.

Ei kai kukaan vaadi, että Jussi värjöttelisi kampanjoimassa sateessa anorakin selkämys täynnä räkää. Itse olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että jonkinlainen vaalijuliste, slogan yms. sähköisessä mediassa olisi ollut minimi. Tämä ei olisi edes maksanut mitään, ainoastaan kyvyn delegoida asia muille.

Lalli IsoTalo

Quote from: pw on 23.10.2012, 23:19:39
Perheelliselle miehelle jo melkoinen ihme että on jaksanut kahlata pää pystyssä koko paskan läpi.

{Clip}

Sitä paitsi eiköhän Jussi ole oman osansa persujen nousun eteen jo tehnyt ja siten ansainnut hetken hengähdystauon. Ei voi olla yhden miehen varassa enää tämä homma muutenkaan.

Jeps.
— Missä N, siellä R

Emperor

Tulokset nähdään sunnuntaina. Pelkään pahinta, toivon parasta.

ämpee

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 24.10.2012, 00:14:56
Quote from: -PPT- on 24.10.2012, 00:06:27

Ei kai kukaan vaadi, että Jussi värjöttelisi kampanjoimassa sateessa anorakin selkämys täynnä räkää. Itse olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että jonkinlainen vaalijuliste, slogan yms. sähköisessä mediassa olisi ollut minimi. Tämä ei olisi edes maksanut mitään, ainoastaan kyvyn delegoida asia muille.

Ehkä asia vain on niin, että aina ei aika riitä, eikä voimatkaan.

Jaksamista Jussille !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Emperor on 24.10.2012, 00:24:29

Ei toivota, toimitaan !!

Jussi Halla-aho

Quote from: Emperor on 24.10.2012, 00:24:29

Kävi vaaleissa miten hyvänsä, osa tämän palstan kirjoittajista tulee olemaan sitä mieltä, että toivottua huonompi tulos johtui juuri minun tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni.

Mutta jos tämänkokoisen puolueen kohtalo on kiinni siitä, paneeko joku Halla-aho vaalikampanjaansa pari tonnia vai eikö laita, niin heikolla pohjalla ollaan.

Se, etten panosta näihin vaaleihin tämän enempää, ei ole mikään strateginen valinta tai "kokeilu". Nyt ei vain resurssien puolesta irtoa. Lisäksi uskon ihmisten kykyyn tehdä äänestyspäätöksiä asiapohjaltakin.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

sivullinen.

Itkuwirsi osa X.

Se olen minä taas. Kerron omia näkemyksiäni tilanteesta, vaikka ei ketään kiinnostaisi. Nimittäin mielestäni vaaleissa ei ole läheskään tärkeintä äänestäminen. Äänestäminen ei muuta mitään. Ei myöskään ehdokkaan läpipääsy. Sekään ei muuta mitään. Siis niin kauan kun tulee alle puolet paikoista. Helsingissä Halla-aho ei tule saamaan yhtään esitystään läpi, vaikka saisi viisi kaveriaan sisään. Kokoomus, SDP ja Vihreät saavat taatusti yhteensä ainakin kymmenen paikkaa. Joka äänestys kääntyy siis tappioksi. Mutta se mikä merkitsee on jatkuva öyhötys. Äänen pitäminen asioista. Kaikenlainen huutelu ja julistus, joka ei johda päätöksiin valtuustoissa, mutta muuttaa keskustelun suuntaa. Senhän Halla-aho aloitti Scriptalla. Sitä hän jatkoi päästyään valtuustoon. Jytkyn jälkeen useat toivoivat, että nyt vasta kierrokset nousevat - ja useat väittävät, että ääntä on pidetty, ja että se on ollut persujen saavutus: "muutos". Minusta öyhötys laimeni. Minusta Jytky laimeni. Halla-aholle tuli kausti. Tuli rangaistus. Tuli lamaantuminen.

Nyt on vaalit. Sen pitäisi toimia herätyksenä. Sen pitäisi innostaa julistamaan voimakkaammin; nythän media suorastaan joutuu sitä sietämään. Mutta ei kuulu mitään. Ainoa mitä minä voin tehdä - kun köyhillä ei ole varaa lahjoittaa suuria rahoja, on motivoida omia suosikkejani. Ja paras tapa motivoida, jonka tiedän, on potkia perseeseen: ylös, ulos ja Scriptaa kirjoittamaan. Ja yksi kirjoitus sieltä on viime aikoina tullutkin. Se ei riitä. Liike ei saa pysähtyä. Suunta oli jo niin hyvä. Kirjoita, kirjoita, kirjoita. Levitä kirjoituksia. Ole esillä. Ei sen vuoksi, että tulisit valituksi, ei sen vuoksi, että saisit ääniä, vaan sen vuoksi, että viesti tavoittaisi kansan. Vain sitä kautta käsitykset muuttuvat. Eurooppa on laman vuoksi ajautumassa kaaokseen. Vaihtoehdoille alkaa olla kysyntää. Kreikka on loistava esimerkki. Ilman vallanvaihtoa tilanne ei muutu, joten valta tulee väistämättä vaihtumaan. Mutta kuka sen vallan saa, on vielä avoinna. Siksi nyt täytyy kerätä kannatusta ja maalailla mielikuvia. Pitää näyttää, että täällä on valmis vallan vastaanottaja valmiilla ohjelmilla. Näissä vaaleissa ei vielä mitään tapahdu. Seuraavissa eduskuntavaaleissa ehkä. Ei ole varaa jättää paria vuotta käyttämättä, ja jättää huutelua väliin. Kaikki tila on käytettävä. Nyt joka päivä, ja joka hetki. Eduskuntahommat sen sijaan voi helposti jättää väliin. Vaikka erota koko laitoksesta. Siellä ei yksikään aloite mene läpi, ei yksikään ehdotus edes saa julkisuutta, ei siellä opikkaan - kuin huonoille tavoille.

Mutta kriittisimpiä ovat sisäiset ongelmat. Hirvisaari ja Halla-aho ovat molemmat saaneet rangaistuksia "omilta". Enkä täälläkään näe kauhean suurta luottamusta "omiin". Sitä pitää varoa. Valtaeliitti haluaa, ja osaa, nykyään hyvin vallata kansanliikkeen. Se nähtiin amerikassa. Teapartyliike - republikaanisen kansan osan protestiliike republikaani puoluetta vastaan - tuli pian vallatuksi Sarah Palin ja Ron Paulin toimesta. Obama yritti vallata Occupy Wallstreet liikkeen. Piti puheen, jossa mainosti hänen olevan se muutos - "Change" - jota OWS niin halusi. Hänet buuattiin pois. Suomessa persuissa uhkaa vanhavalta kaapata liikkeen. Ruohonen-Lerner (kok.) on jo Soinin oikea käsi. Putkonen (sdp.) on vasen käsi. Jos Soinin "kädet" pääsevät persuissa yhtään suurempaan valtaan, niin koko liike on pelkkä Kokoomuksen ja SDP:n yhdistelmä. Siinä ei ole mitään jäljellä. Se kaikki työ ja tuska, on hävinnyt. Sitä vastaan pitää taistella. Sitä taistelua ei voi käydä puoluehallituksessa tai eduskuntaryhmässä. Niissä Putkonen ja Lerner-Ruohonen osaavat pelin. Se on rumaa peliä. Se pitää pystyä siirtämään omille vahvuusalueille. Se pitää käydä netissä - Scriptassa, Hommaforumissa tai omassa paikassa omilla ehdoilla. Saavutettua voittoa ei saa päästää luisumaan pois.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Jussi Halla-aho

Itse asiassa sivullinen. puhuu tuossa asiaa. Olen ainakin osittain samaa mieltä.

Perseelle potkiminen ei kuitenkaan minun tapauksessani auta. Pikemminkin tympii. Tämä johtuu luonteenlaadustani.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Emperor

Quote from: Jussi Halla-aho on 24.10.2012, 00:39:25
Kävi vaaleissa miten hyvänsä, osa tämän palstan kirjoittajista tulee olemaan sitä mieltä, että toivottua huonompi tulos johtui juuri minun tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni.

Mutta jos tämänkokoisen puolueen kohtalo on kiinni siitä, paneeko joku Halla-aho vaalikampanjaansa pari tonnia vai eikö laita, niin heikolla pohjalla ollaan.

Se, etten panosta näihin vaaleihin tämän enempää, ei ole mikään strateginen valinta tai "kokeilu". Nyt ei vain resurssien puolesta irtoa. Lisäksi uskon ihmisten kykyyn tehdä äänestyspäätöksiä asiapohjaltakin.

Koko puolueen kohtalosta tuskin oletkaan vastuussa. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että sillä mitä sinä teet ja sillä mitä sinä et tee, on vaikutusta ainakin pääkaupunkiseudun nuivien kannalta näissä vaaleissa. Vaikutuksen suuruutta tosin on melko vaikea arvioida. Voin myös olla väärässä tämän asian suhteen, mutta tämä on arvioni.

Pidän myös perustelujasi hieman omituisina, lukuunottamatta tuota kertomaasi resurssien puutetta, mikäli tulkitsin sen oikein. Luulen, että reaktio päätökseesi olisi varmaan ollut hieman hyväksyvämpi, jos olisit ilmoittanut siitä hyvissä ajoin sekä perustellut sen hyvin. Monille nyt on varmasti vain jäänyt hieman pettynyt mieli.

Näillä mennään. Asiasta on mielestäni turhaa jauhaa sen enempää .

Taikakaulin

Moderaattorit voisivat laittaa tuon Lallin tekemän "tiedät kyllä miksi" -bannerin pyörimään karuselliin. Sitä vastaan varmaan Jussillakaan ei ole mitään?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ämpee

Quote from: Jussi Halla-aho on 24.10.2012, 00:55:24
Itse asiassa sivullinen. puhuu tuossa asiaa. Olen ainakin osittain samaa mieltä.

Perseelle potkiminen ei kuitenkaan minun tapauksessani auta. Pikemminkin tympii. Tämä johtuu luonteenlaadustani.

Puhuu asiaa, ja kuten itse ilmoittaa, kertoo omia näkemyksiään, ja niin aion tehdä minäkin.

Se, etteikö vaaleissa äänestäminen, ja niissä menestymien, muka olisi tärkeätä, on aika puppua.
Todisteena tuosta edellisestä on hieman yli vuoden vaikuttanut pysyvä poliittinen säätila, joka lupaa päivittäistä paskamyrskyä aivan joka päivälle.
Siis puheet siitä, etteikö muka äänestämällä voi vaikuttaa, ovat täyttä puppua, sillä ilman PS voittoa ei "eliittimme" olisi reagoinut mitenkään, mutta nyt he ovat vetäneet vaalivankkureita jo toista vuotta.

Siitä öyhöttämisestä olen samaa mieltä, ja tämä asia tuli hiljattain esille täällä esitetyissä kommenteissa jotka koskivat Oulussa pidettyä monikulttuurisuusseminaaria.
Täällä valitettiin, että siellä esitettiin vain vanhoja moneen kertaan käsiteltyjä asioita, ja niinhän siellä tehtiin.
Ne asiat vain eivät olleet vanhoja monille osallistujista, vaikka sitä ne meille olivatkin.
Mitä tuosta sitten pitäisi päätellä ?
No öyhötystä tietenkin, mutta se öyhötys pitää osoittaa sinne missä sille on tilausta, eli niille kansalaisille jotka mediamme on onnistunut pitämään pimennossa.

Siitä perseeseen potkimisesta olen samaa mieltä, mutta en kohteesta.
Oikea kohde tuli edellisessä kappaleessa esille, eli se pimennossa pidetty kanssakansalainen, ja potkujen sarjat ovat melko täydellisesti laadittu sinne Skriptaan, ja tänne Homma^^^-foorumille.
Mikäli Mestari päättää kirjoittaa jotain ajankohtaista, se on pelkästään ilahduttavaa, mutta enimmäkseen perus-öyhötysvälineet ovat jo siististi nipussa.

Euroopan tilanne on kieltämättä mielenkiintoinen, ja siitä johtuen on juuri eduskunta se oikea paikka pitää silmällä syntyvää paniikkia.
Arvelen, että Mestari on juuri oikean kylmähermoinen ihminen tekemään viiltäviä analyysejä tilanteen kehittymisestä.
Niillä analyysellä on sitten mukava öyhötellä jatkossa lisää.
Elikkä parasta vaalityötä tulevaa silmällä pitäen on olla oikeassa paikassa heittelemässä bensaa liekkeihin.
Julkisuutta siitä seuraa väistämättä.

PS on nähdäkseni sisäisesti nykyään vahvempi kuin koskaan.
Muutamat paniikkireaktiot on nähty, ja olen havaitsevinani niistä opitun.
Porukan kasvu niin nopeasti väistämättä aiheutti tilanteen johon sopeutuminen ottaa aikaa.

Omana mielipiteenäni haluaisin PS:n tekevän muutaman asian omaksi hyväkseen.
-Ryhtyä käyttämään enemmän internettiä puolueena.
--Perustaa sisäinen keskustelupalsta, jossa puolueen kansanedustajat ja tarvittavat merkkihenkilöt voivat käydä keskustelut ennen median eteen astumista.
--Petrata sitä tiedoittamistaan keräämällä kaikki tiedoittamisen arvoinen yhteen paikkaan, sisältäen PS-lehden, Plokit ja ohjelmajulistuksensa.

-Ottaa suoran demokratian tavoitteekseen, sillä nähdäkseni siitä PS:lle on pelkästään hyötyä.
--Samalla se laittaa lisää uskottavuutta siihen "köyhän kansan asialla" iskulauseeseen.

Lalli IsoTalo

Quote from: Jussi Halla-aho on 24.10.2012, 00:55:24

Luonteenlaatusi ansiosta olet saavuttanut sen mitä sinulla.

Olen saanut kysymykseeni "Jussi Halla-ahon uudelleenvalinta kaupunginvaltuustoon - missä mennään?" tyydyttävän vastauksen, ja kaikenlaista muutakin tietoa siinä ohessa.

Kiitos.
— Missä N, siellä R

timouti

Quote from: Ulkopuolinen on 24.10.2012, 10:59:04
Quote from: mossad on 23.10.2012, 17:53:56
Quote from: Jussi Halla-aho on 23.10.2012, 16:23:25
Jospa lopetettaisiin se itkeminen, käytäisiin äänestämässä mieleistä ehdokasta ja katsottaisiin, mitä tapahtuu. Näiden vaalien tulos ei ole kiinni minun mainoksistani vaan siitä, mitä äänestäjät tekevät.

Vähän saa vaikutelman että on haistavitunvaalit .. eihän niistä saa edes puoluetukea.

Ei palkkaa eikä eläkettä eikä...

Komppaus tuosta vaikutelmasta.

Minusta taas totuus on kuten Matias kirjoitti lehdessään "Rahalla, jota ei ole". Miksi pitäisi luvata terveyskeskuksia ja vanhustenhoitoa, kun ei ole ykimääräistä rahaa niitten erityiseen parantamiseen? Antaa muitten hirttäytyä lupauksiin, joita ei voi pitää. Jos persut jotain katteetonta lupaa, niin siitä vasta älämölö nousee.

Mitä Jussi voisi luvata? Tällä hetkellä hän on kaupunginvaltuustossa lähinnä yrittänyt torpedoida kaikkein älyttömimpiä rahantuhlauksia, Guggenheimia ja muuta  kulttuurihanketta. Maahanmuuton vastustaminen, maahanmuuttajien asuttamiset, kouluttamiset ja työllistämiset pääkaupungissa on niin isoja asioita, että ne ratkaistaan valtakunnan tasolla.

Kansan yleinen kyllästyminen ja ilmapiiri ratkaisee, eli äänestetään ketä halutaan. Jos halutaan äänestää Jussia ja Jussille kavereita, niin sen mukaan sitten eletään.

Jari Martikainen

Ketjussa aika moni on esittänyt, että Jussin vahva kampanjointi vetäisi muita nuivia (hommapersuja) valtuustoon. Tilanne on nähdäkseni aivan päinvastoin. Jussin vahva kampanja olisi keskittänyt nuivat äänet turhaan Jussille ja vain heikentänyt muiden nuivien mahdollisuuksia. Nyt nuivilla on parempi mahdollisuus pärjätä muille persuehdokkaille kun Jussi ei vie kaikkia nuivaääniä.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: Jari Martikainen on 24.10.2012, 11:54:27
Ketjussa aika moni on esittänyt, että Jussin vahva kampanjointi vetäisi muita nuivia (hommapersuja) valtuustoon. Tilanne on nähdäkseni aivan päinvastoin. Jussin vahva kampanja olisi keskittänyt nuivat äänet turhaan Jussille ja vain heikentänyt muiden nuivien mahdollisuuksia. Nyt nuivilla on parempi mahdollisuus pärjätä muille persuehdokkaille kun Jussi ei vie kaikkia nuivaääniä.

Tässä on mielestäni kyse myös jostain muusta: saada "käännytettyä" ne, jotka ovat vielä samassa uskossa kuin minä 1.5 v sitten eli että J-Ha on pahemman luokan raSSisti netsikuun pimeältä puolen (joka on se kuva minkä aika helposti saa jos luet H-A:sta vain Hyysärin "objektiivisen huippujournalizzmin" artikkeleista). Tässä roolissa Jussilla on de facto mestarin rooli, halusi hän vai ei.

Tärkein periaate ja tavoite tässä koko hommassahan^^^ on se, että Suomesta ei tule Mälmon kaltainen "rikastettu" paikka vaan että järki ja kohtuus voittaisi dogmaattisen maailmanhalailun.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

-PPT-

Persujen äänestäjät jakautuvat kahteen kastiin; Ne jotka ovat suivaantuneet EU-politiikaan ja ne jotka ovat suivaantuneet maahanmuuttopolitiikkaan. No, 95% heistä on molemmista asioista samaa mieltä mutta suurimmalla osalla toinen asia on huomattavasti vaikuttavampi motiivi äänestää persuja kuin se toinen asia.

slobovorsk

Quote from: Jari Martikainen on 24.10.2012, 11:54:27

Voi kai asia olla noinkin. Pianhan se nähdään. Lisäksi voisi pohtia, mitä Jussin ja ajamiensa asioiden enempi näkyminen olisi tehnyt nuivien ja PS:n vaalitulokselle muualla maassa - tämäkään vaikutus ei välttämättä ole  ennalta mitenkään selvä.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Ilkka Partanen

Quote from: Ulkopuolinen on 24.10.2012, 10:59:04
Quote from: mossad on 23.10.2012, 17:53:56
Quote from: Jussi Halla-aho on 23.10.2012, 16:23:25
Jospa lopetettaisiin se itkeminen, käytäisiin äänestämässä mieleistä ehdokasta ja katsottaisiin, mitä tapahtuu. Näiden vaalien tulos ei ole kiinni minun mainoksistani vaan siitä, mitä äänestäjät tekevät.

Vähän saa vaikutelman että on haistavitunvaalit .. eihän niistä saa edes puoluetukea.

Ei palkkaa eikä eläkettä eikä...

Komppaus tuosta vaikutelmasta.

Aika villi tulkinta tässä tapauksessa. Katsokaapas huviksenne minkä verran monikaan poliitikko on sitten todellisuudessa valmis pistämään itseään likoon tärkeäksi kokemansa asian puolesta. Että kertoo mielipiteensä asioista, vaikkei se mielipide olisikaan kaikista suosituin. Valtaosa nimittäin räksyttää kyllä puolueensa varjosta toista puoluetta vastaan, mutta siinäpä se. Todellisiin epäkohtiin puuttumista sanelee kuitenkin äänten menettäminen, että mitä nyt ihmisetkin ajattelee jos näin sanon. Esimakuahan tästä antoivatkin demarit sillä "maassa maan tavalla"-puheellaan, joka loppui saman tien kuin seinään kun vähän tuli lehdistössä kauhistelua. Samoin he yhdessä vaiheessa ilmoittivat olevansa yrittäjäpuolue, sitä kesti parisen viikkoa ja sittemmin ei ole yrittäjyyden ihanuudesta SDP:ltä tullut isompia linjauksia.