News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-ahon uudelleenvalinta kaupunginvaltuustoon - missä mennään?

Started by Lalli IsoTalo, 11.10.2012, 10:17:04

Previous topic - Next topic

elven archer

Quote from: sivullinen. on 21.10.2012, 00:40:31
Niistä minäkin tykkään. Pidätkö jostain muustakin mainoksessa? Minä en.
Se on yksinkertainen ja siisti. Iso typewriter-fontti näyttää nykyaikaiselle "web 2.0" -henkiselle toisin kuin esim. juuri yläpuolella katsemassani Simon Elon bannerissa, jonka tekeminen olisi pitänyt jättää jollekin, joka osaa laittaa esim. reunojen pehmennyksen kuvankäsittelyohjelmasta päälle. Tuota vaivaa lähinnä vain lievä ahtaus oikealla puolella. Mainos on yksi parhaista tähän asti näkemistäni.

Äänestysnumero on siinä, koska sen odotetaan olevan siinä. Se luo mielleyhtymän äänestämiseen. Välittömästi sen nähtyään ymmärtää, että kyse on vaalimainoksesta, eikä jostain muusta.

QuoteSeuraavaksi on "slogan". Kolmen sanan lause. Peruskoulun toisella luokalla olevat eivät muuten saa äänestää. Heille tällaiset "Kissa juo maitoa. Poika ajaa pyörällä. Äidillä on mekko." lauseet sopivat. Muille sellainen on lähinnä älykkyyden halveksintaa.
Eli jokin "connecting people" on sinusta älykkyyden halveksuntaa, kun siinä on vain kaksi sanaa. Entäpä "just do it", joka koostuu tavun mittaisista sanoista? Älykästä on tehdä niin, kuten on toimivaksi havaittu. Älykästä on myös pukea monimutkaisia asioita yksinkertaiseen muotoon, koska se ei ole triviaali tehtävä. Kuka tahansa osaa jaaritella, mutta vain harva kykenee tekemään siitä kaikesta pelkistetyn timantin. Halla-ahon slogan on erittäin hyvä, koska se ilmaisee asian tyhjentävästi ja on omaperäinen, koska ei yritä kosiskella ketään.

QuoteMitä pää kertoo ihmisestä? Erittäin vähän.
Mitä se kertoo sinulle, kun näet pään kävelevän kadulla vastaan? Onko se Reino vai Eino? Onko se joku tuntematon? Kasvot yksilöivät ihmisen. Tutut kasvot mainoksessa kiinnittävät huomion. Kuvat kiinnittävät huomion.

Sitten nimi ja henkilötietolomake. Jussi Halla-aho. Se tiedettiin. Ketään ei kiinnosta.
Okei, summataanpa. Tähän asti olet halunnut poistaa ainoastaan vaalinumeron, kasvokuvan (varauksella, jos siinä olisi kuitenkin jokin sanoma) ja nimen. Keksitkö, mitä ongelmia tästä voisi tulla noin niin kuin koko mainoksen julkaisun ideaa ajatellen?

Lopuksi on sitten tulenarkaa ja haitallista merkit. Se oli hyvä. Ei mulla siihen mitään.
Jotka arvaukseni mukaan ovat tuossa lähinnä palvelemassa linkkeinä muulle sivustolle, eivätkä siten varsinaisesti kuulu vaalimainokseen.

antero

Myöhästynyt slogan:
"Väistämätön rikkaus ja voimavara."
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

jmk

Lopuksi on sitten tulenarkaa ja haitallista merkit. Se oli hyvä. Ei mulla siihen mitään.

Ruksi taitaa tässä nyt kumminkin viitata ärsyttävään kuten Scripta-kirjan selkämyksessä.
http://www02.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/kemia/labra/tvatm1.html

slobovorsk

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.10.2012, 20:49:31
En täysin ymmärrä eräiden nimimerkkien kitinää. Äänestättekö te ehdokasta, joka lipoo teitä innokkaimmin vaalien alla, vai ehdokasta, jota äänestämällä haluamanne viesti menee tehokkaimmin perille. Kaikki tietävät, mikä viesti minulle annettuun ääneen sisältyy. Tietysti minulle voi halutessaan kostaa sen, että en kampanjoi tämän innokkaammin, mutta kostotoimenpide osuu kyllä aika pahasti omaan nilkkaan.

Mehän tiedämme kyllä jo miksi on syytä äänestää sinua, mutta eikö nyt ole olennaista saada Helsingin valtuusyoom mahdollisimman monta muutakin maahanmuuttokriittistä? Ja sinulle kaveri kaupunginhallitukseen? Miten tämä tavoite sopii yhteen sen kanssa, että maahanmuuttokritiikki ei näy PS-ehdokkaiden kampanjoissa juuri mitenkään. Olen harkitsemassa Matiaksen äänestämistä hänen nostamisekseen ylemmäs PS:n listan sisällä (mieluummin hän kuin joku Välikangas) , mutta hänkään ei sivuillaan tai viime aikoina muuallakaan näytä juurikaan puhuvan maahanmuuttokritiikkiä enää.

Onko tämä ehkä PS:n linja Helsingissä tai koko maassa? Aivan kuin teillä olisi suukapula, ja aivan kuin PS olisi heittäytynyt tosi varovaiseksi muutenkin viime aikoina esim eurokriisiasiassa (hyvä kun kuitenkin kitkette pahimmat Hakkaraisurpoilut) Oletteko siis laskeneet, että PS:n lista saisi näin yhteensä enemmän ääniä?
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Jussi Halla-aho

Quote from: slobovorsk on 21.10.2012, 21:54:57
En täysin ymmärrä eräiden nimimerkkien kitinää. Äänestättekö te ehdokasta, joka lipoo teitä innokkaimmin vaalien alla, vai ehdokasta, jota äänestämällä haluamanne viesti menee tehokkaimmin perille. Kaikki tietävät, mikä viesti minulle annettuun ääneen sisältyy. Tietysti minulle voi halutessaan kostaa sen, että en kampanjoi tämän innokkaammin, mutta kostotoimenpide osuu kyllä aika pahasti omaan nilkkaan.

Mehän tiedämme kyllä jo miksi on syytä äänestää sinua, mutta eikö nyt ole olennaista saada Helsingin valtuusyoom mahdollisimman monta muutakin maahanmuuttokriittistä? Ja sinulle kaveri kaupunginhallitukseen? Miten tämä tavoite sopii yhteen sen kanssa, että maahanmuuttokritiikki ei näy PS-ehdokkaiden kampanjoissa juuri mitenkään. Olen harkitsemassa Matiaksen äänestämistä hänen nostamisekseen ylemmäs PS:n listan sisällä (mieluummin hän kuin joku Välikangas) , mutta hänkään ei sivuillaan tai viime aikoina muuallakaan näytä juurikaan puhuvan maahanmuuttokritiikkiä enää.

Onko tämä ehkä PS:n linja Helsingissä tai koko maassa? Aivan kuin teillä olisi suukapula, ja aivan kuin PS olisi heittäytynyt tosi varovaiseksi muutenkin viime aikoina esim eurokriisiasiassa (hyvä kun kuitenkin kitkette pahimmat Hakkaraisurpoilut) Oletteko siis laskeneet, että PS:n lista saisi näin yhteensä enemmän ääniä?

Matias varmaan on oikea henkilö vastaamaan omaa kampanjaansa koskeviin kysymyksiin. Mitä minuun tulee, kaikki tietävät jo, että minä olen politiikassa maahanmuuttokysymysten vuoksi, ja että minulle annettu ääni on ääni tiukemmalle maahanmuuttopolitiikalle. Siksi en näe tarvetta samanlaiselle rummutukselle kuin ennen eduskuntavaaleja. Niin oudolta kuin tilanne Hommalta katsoen näyttääkin, suurin osa suomalaisista ei ollut silloin kuullutkaan minusta.

Ei meillä mitään suukapuloita ole. Olen ollut viime aikoina useampaan kertaan äänessä maahanmuuttokysymysten tiimoilta niin kaupunginvaltuustossa kuin eduskunnassakin. Illuusio varovaisuudesta varmaan syntyy siksi, että tällaisista puheenvuoroista ei vahingossakaan uutisoida. Nehän olisivat ilmaista mainosta.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Emperor

en kampanjoi tämän innokkaammin

Hetkonen. Sinä siis kampanjoit?

Mistä tämän voi todentaa? Moneenko vaalikeskusteluun olet osallistunut? Paljonko rahaa olet käyttänyt mainontaan?

Monet varmaan ovat siinä uskossa, että sinä et kampanjoi. Monia varmasti myös kiinnostaa miksi näin on.

Quote from: slobovorsk on 21.10.2012, 21:54:57

Kovaa komppia täältä.

Kritiikkiä tulee voimistaa kaikilla tasoilla.

Halla-aholle tuntuu myös olevan erityisen vaikeaa ymmärtää kampanjoinnin kokonaisvaikutukset.

Mika.H

Onkos muuten kukaan allekirjoittanut sitä lakiesitystäsi?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Jussi Halla-aho

Quote from: Mika.H on 21.10.2012, 22:19:04
Onkos muuten kukaan allekirjoittanut sitä lakiesitystäsi?

En tiedä, koska olen Kanadassa sunnuntaihin asti. Katsotaan kuun lopussa, mikä on tilanne.

Emperor:
Hetkonen. Sinä siis kampanjoit?

Mistä tämän voi todentaa? Moneenko vaalikeskusteluun olet osallistunut? Paljonko rahaa olet käyttänyt mainontaan?

Ok, en kampanjoi. Enkä ole käyttänyt senttiäkään. Olen saanut kutsun yhteen vaalipaneeliin, mutta jouduin perumaan sen sairastumisen vuoksi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.10.2012, 22:23:56Ok, en kampanjoi. Enkä ole käyttänyt senttiäkään. Olen saanut kutsun yhteen vaalipaneeliin, mutta jouduin perumaan sen sairastumisen vuoksi.

Noista tiedoista saadaan helposti kyhättyä iltapulujen tiistailööppi, kun lisätään muutama vihjaileva sana. Se riittäneekin kampanjaksi.

(Lihavoinnit A. k.)
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Emperor

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.10.2012, 22:23:56
Ok, en kampanjoi.

Miksi ihmeessä?

Uskon kyllä, että menet läpi tästä huolimatta, siitä ei olekaan kyse. Näkisin kuitenkin, että kampanjoinnin ja kampanjoimattomuuden välillä on suuri ero, mikäli tavoitteena on maahanmuuttokriittisyyden näkyvyys. Jos olisit kampanjoinut, niin luultavasti muutkin nuivat ehdokkaat (erityisesti pääkaupunkiseudulla) olisivat hyötyneet siitä. En näe siis mitenkään järkevänä aatteen kannalta tällaista toimintaa. Kaipa sinulla on sitten erityisen hyvä syy. Harmillista joka tapauksessa.

Toivotan onnea vaaleihin.

VMJ

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.10.2012, 22:31:26
Quote from: Jussi Halla-aho on 21.10.2012, 22:23:56
Ok, en kampanjoi.

Tästä tuleekin sitten mielenkiintoinen kokeilu.

Valitettavasti tämä kuulostaa ylimieliseltä.

Markku Uusipaavalniemellä oli vähän samanlainen kokeilu viime eduskuntavaaleissa. Silloin ei käynyt hyvin. Nyt tosin läpimenon pitäisi olla aika varma...
Homma ^^!!

Kuvitteellinen hahmo

No, puhutaan kuitenkin kansanedustajasta. Kaikki kansanedustajat eivät edes halua valtuustoihin lisäpestinä. Toki Helsinki on haluttu koska se nyt on pääkaupunki ja se on samalla paikkakunnalla kuin eduskunta.

Täältä voi katsoa helsinkiläisten ehdokkaiden satsauksia: http://www.vaalirahoitus.fi/fi/index/vaalirahailmoituksia/ilmoituslistaus/KV2012/091.html

Liekköhän tuo keskimääräinen pari tonnia ulkomainontaan olisi kampanjaa aivan hirveästi sen autuaammaksi tehnyt.

Jussi Halla-aho

Quote from: Kuvitteellinen hahmo on 21.10.2012, 23:13:52
No, puhutaan kuitenkin kansanedustajasta. Kaikki kansanedustajat eivät edes halua valtuustoihin lisäpestinä. Toki Helsinki on haluttu koska se nyt on pääkaupunki ja se on samalla paikkakunnalla kuin eduskunta.

Täältä voi katsoa helsinkiläisten ehdokkaiden satsauksia: http://www.vaalirahoitus.fi/fi/index/vaalirahailmoituksia/ilmoituslistaus/KV2012/091.html

Liekköhän tuo keskimääräinen pari tonnia ulkomainontaan olisi kampanjaa aivan hirveästi sen autuaammaksi tehnyt.

Luultavasti ei. Kampanja olisi haukuttu siitä, että se ei eroa muiden ehdokkaiden kampanjasta. Asioita on vaikea tehdä niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä. Tai edes joku. Siksi kannattaa tehdä siten kuin tuntuu hyvältä.

- nimim. sivullinen.

casthunter

Enpä kyllä ole nähnyt muidenkaan kansanedustajien kunnallisvaalimainontaa kovin aktiivisena muutamia poikkeuksia ja puheenjohtajia lukuunottamatta

IDA

Tuskinpa. Itse hämmästyin kuinka paljon rahaa mainontaan pitäisi käyttää, jos haluaa esille. Tonnilla sain toki Suomen kaikkien aikojen hienoimman vaalimainoksen

http://hatapaidenkalinaa.blogspot.fi/2012/10/oleellista-toreilla.html

mutta koska minulla ei ollut mitään aavistusta tai laskelmia siitä miten paljon noita menee, niin todennäköisesti saan vaalien jälkeen myydä niitä ovelta ovelle itäeurooppalaisittain tai afrikkalaisittain murtaen: "Mine maalasi tämä, osta yksi euro" Toisaalta luotan aina mummojen arvostelukykyyn: Kun sain tuon ensimmäisen kerran vaaliteltan pöydälle, niin heti välittömästi vanha mummo, jolle tarjosimme PS:n vaalikassia sanoi: "Minä haluan tuon, missä lukee tuo Kymi" ;)
qui non est mecum adversum me est

sattuma

valkovuokko

Heti kun mahdollista, kävin ennakkoon jättämässä ääneni Halla-aholle; en kaivannut siihen mitään massiivista kampanjointia. Jussin työ kaupunginhallituksessa ja Eduskunnassa on ollut tarpeeksi vakuuttavaa. Eikä turhanpäiväisen miehen kimppuun käytäisi niin raivoisasti monelta suunnalta, mitä Jussi on joutunut kokemaan viime vuosien mittaan. Jussi on aarre, äänestäjilleen ja Perussuomalaiselle puolueelle ja koko maalle.

l'uomo normale

En täysin ymmärrä eräiden nimimerkkien kitinää. Äänestättekö te ehdokasta, joka lipoo teitä innokkaimmin vaalien alla, vai ehdokasta, jota äänestämällä haluamanne viesti menee tehokkaimmin perille.

Lipominen vaikuttaa moniin ihmisiin. Uskoakseni se on yllättävän tärkeää, jos haluaa edistää jotakin asiaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Riukulehto

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.10.2012, 11:43:21
Vaalikojuilla pyrin olemaan mahdollisuuksien mukaan. Joudun kuitenkin lähtemään työmatkalle 17.10. ja palaan vasta 27.10., joten homman täytyy hoitua ilman läsnäoloani.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

IDA

Quote from: valkovuokko on 21.10.2012, 23:43:18
Heti kun mahdollista, kävin ennakkoon jättämässä ääneni Halla-aholle; en kaivannut siihen mitään massiivista kampanjointia. Jussin työ kaupunginhallituksessa ja Eduskunnassa on ollut tarpeeksi vakuuttavaa.

Itse ainakin laskelmoin niin, että ihmiset eivät lehtimainoksista katso kuitenkaan kuin niitä, joita ovat jo harkinneet äänestävänsä. Ja koska itse en ole koskaan ollut missään näkyvässä poliittisessa asemassa ja ehdokkuuteni on varmasti yllätys lähes kaikille, jotka minut etukäteen tuntevat tai minusta mitään tietävät, niin lehtimainonnalla huomion saaminen olisi vaatinut ihan mielettömiä taloudellisia panoksia. TV- tai radiomainoksista nyt ei viitsi edes unelmoida. Kotkan PS teki päätöksen laittaa kolme kokosivun mainosta paikallisiin ilmaisjakelulehtiin ja siihen meni 4500 euroa. Mielestäni lähes järjetöntä yksityisen ihmisen ilman puolueen tai jonkun muun suuremman organisaation tukea olisi käyttää tuollaisia rahoja kunnallisvaalikampanjaan.

Pitää vain häslätä toreilla ja jakaa omaa mainostaan mahdollisimman moniin talouksiin. Ne jotka mahdollisesti tuntevat netin kautta äänestävät joka tapauksessa, tai sitten ei.
qui non est mecum adversum me est

nuiv-or

Quote from: Riukulehto on 21.10.2012, 23:46:25
Quote from: Jussi Halla-aho on 11.10.2012, 11:43:21
Vaalikojuilla pyrin olemaan mahdollisuuksien mukaan. Joudun kuitenkin lähtemään työmatkalle 17.10. ja palaan vasta 27.10., joten homman täytyy hoitua ilman läsnäoloani.

(http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28743169.jpg)

Emperor

Kaikki kansanedustajat eivät edes halua valtuustoihin lisäpestinä.

Muistaakseni nykyisistä kansanedustajista noin 160. Ei toki kaikki, mutta selvästi suurin osa. Osa ministereistäkin pyrkii.

Kyse ei myöskään ole siitä, että kampanjan pitäisi olla jotain todella järisyttävää tai erikoista. Sen ei myöskään pidä olla rahallisesti merkittävä. Osmo Soininvaara käyttää omaa rahaa 10 000 € (mikä on mielestäni paljon) sekä kampanjoi melko aktiivisesti. Kyse ei Osmon kohdalla ole mistään tippumisen pelosta tai vihreiden hädästä (jotain tällaista täällä spekuloitiin) vaan siitä, että hän pyrkii maksimoimaan henkilökohtaisen äänimääränsä, puolueensa äänimäärään (suosittelemalla muita), vihreiden näkyvyyden jne. Juuri näin Halla-ahonkin pitäisi tehdä.

Kampanjoimattomuus ei ole mitään "ovelaa strategiaa" tai muuta hevonpaskaa, vaan se on yksiselitteisen typerää. Myös näkemys, että "kaikki" potentiaaliset äänestäjät tietävät jo Halla-ahosta ja siitä mitä hän ajaa, on naurettava.

Kysymykseeni Halla-aho ei tosin vastannut, joten jotain hämärää tässä on.

Enkä todellakaan kirjoita tätä siinä mielessä, että vittuilisin Jussille tai mitään vastaavaa. Kannatan n. 90 prosenttisesti hänen ajatuksiaan ja arvostan häntä yleensäkin ns. aika helvetisti. Näen vain, että tässä on aihetta tarpeelliselle kritiikille.

nuiv-or

Jussi Halla-aho

Quote from: Emperor on 21.10.2012, 23:59:20
Kampanjoimattomuus ei ole mitään "ovelaa strategiaa" tai muuta hevonpaskaa, vaan se on yksiselitteisen typerää. Myös näkemys, että "kaikki" potentiaaliset äänestäjät tietävät jo Halla-ahosta ja siitä mitä hän ajaa, on naurettava.

Kysymykseeni Halla-aho ei tosin vastannut, joten jotain hämärää tässä on.

Ei kannata selittää salaliitoilla sitä, minkä selitykseksi riittää tyhmyys. Minä osallistun näihin vaaleihin tällä tavalla, äänestäjät tekevät haluamansa ratkaisun haluamillaan perusteilla, ja minä tyydyn äänestäjien ratkaisuihin.

- nimim. sivullinen.

Luotsi

Quote from: Dilat Laraht on 21.10.2012, 23:45:17
En täysin ymmärrä eräiden nimimerkkien kitinää. Äänestättekö te ehdokasta, joka lipoo teitä innokkaimmin vaalien alla, vai ehdokasta, jota äänestämällä haluamanne viesti menee tehokkaimmin perille.

Lipominen vaikuttaa moniin ihmisiin. Uskoakseni se on yllättävän tärkeää, jos haluaa edistää jotakin asiaa.

No jos äänestäjien huomioiminen tulkitaan "lipomiseksi" ja huomioimattamuus "lipomisen" puutteeksi niin olkoon niin. Itse en kyllä usko ko strategian loistavuuteen, vaikka Jussin valintaan valtuustoon sillä ei nyt tässä vaiheessa olekaan mitään merkitystä, siihen vaadittavat 1000+ ääntä kun kyllä tulevat joka tapauksessa kevyesti - todennäköisesti moninkertaisesti.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Ilkka Partanen

Masa Niemeä lainaten, "asiahan ei minulle kuulu", mutta muutama asia voisi olla aiheellista mainita tässä yhteydessä omiin kokemuksiini nojaten:

1. Tunnetun ehdokkaan osalta kampanjan ydin on olla tavattavissa jossain. Monet tunnetut ehdokkaat Kuopiossa kampanjoivat lehtimainoksilla ilmoittamalla että tavattavissa siellä/täällä/tuolla silloin ja silloin. Se on erittäin hyvä tapa kampanjoida ja saada ihmiset liikkeelle jos on tunnettu henkilö. Halla-aho on varsin voimakkaasti julkisuudessa tunteita jakava hahmo, mutta suurin osa ihmisistä suhtautuu kokemukseni mukaan häneen jokseenkin uteliaasti sen sijaan että tyrmäisi täysin. Olen kylläkin tavannut henkilöitä jotka ovat minulle kertoneet kuinka "rasistisia juttuja" se Halla-aho "siellä blogissaan" kirjoittaa ja kun kysyin että oletkos käynyt lukemassa niitä juttuja, niin tuli vastaus oudon itsestäänselvästi että en tietenkään sellaisia mene lukemaan. Osalle ihmisistä tuollainen on ihan tyypillistä toimintaa, mutta suurin osa haluaa vetää johtopäätökset itse. Koska tapaamisia ei nyt voi järjestää, on mielestäni aika turhaa kampanjoida oikein millään muullakaan, netistäkin ne jotka nettiä käyttävät ovat hänen bloginsa löytäneet varmaan viimeistään eduskuntavaalien aikaan.

2. Luukuttaminen esitteistä henkilön osalta jonka teemat suurin osa jo valmiiksi tietää (ainakin se 15000+) on aika järjenköyhää hommaa. En tiedä onko Halla-ahon potentiaali äänestäjissä kokonaisuudessaan hyödynnetty Helsingissä, mutta tuossa on nähdäkseni kirkkaasti ylitetty jo se taitepiste jossa suosio alkaa puolestapuhujien myötä kasvaa omalla painollaan. Pallo on nyt toisilla persuilla, paljonko he saavat kerättyä uusia kannattajia muille teemoille kuin mokukriittisyydelle.

Olen muuten hämmästellyt joka vaaleissa sitä logiikkaa, että mitä tunnetumpi ehdokas niin monesti sen mielisairaammat summat hän kuitenkin pistää mainontaan. Vielä tyypillisesti kun tuo mainonta ei edes ole mitenkään poikkeuksellisen erottuvaa, ihan vaan sellaista yleistä hyminää. Pastellivärillä tausta, joku tamponimainokseen sopivalla adjektiivilla varustettu iskulause ja sellainen ilme joka pistää ihmettelemään että mainostetaanko tässä sittenkin jotain mielialalääkettä, eihän niitä saa mainostaa. Harha hyödyllisyydestä syntyy koska kannatus tulee mainoksista huolimatta, mutta tietyt maneerit varmaan ovat sellaisia "vakioita" jotka olisi outo jättää tekemättä, joten siksi kai meno säilyy monilla ehdokkailla ihan kaikissa puolueissa samanlaisena vaaleista toiseen.

Jussi Halla-aho

Ilkka puhuu erittäin viisaasti. Etenkin siltä osin, että henkilökohtainen kontakti ja siitä saatava, ennakkoluuloja vastaamaton kokemus, ovat olleet minun osaltani parasta ja tehokkainta kampanjointia.

- nimim. sivullinen.

Tabula Rasa

Quote from: Ilkka Partanen on 22.10.2012, 01:19:48
Pallo on nyt toisilla persuilla, paljonko he saavat kerättyä uusia kannattajia muille teemoille kuin mokukriittisyydelle.

Mokukriittisyys ei siis ole mielestäsi yksi tärkeä prioriteetti joka kokoaa massat taakseen?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jussi Halla-aho

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 22.10.2012, 04:12:09
Quote from: Ilkka Partanen on 22.10.2012, 01:19:48
Pallo on nyt toisilla persuilla, paljonko he saavat kerättyä uusia kannattajia muille teemoille kuin mokukriittisyydelle.

Mokukriittisyys ei siis ole mielestäsi yksi tärkeä prioriteetti joka kokoaa massat taakseen?

Persuja arvostellaan usein (ja aiheellisesti) siitä, että koko ajan mennään Soini edellä eikä delegoida vastuuta laajemmalle. Mielestäni tällaiseen ei pitäisi sortua myöskään näissä piireissä. Ei Homman eteneminen voi koko ajan ja vuodesta toiseen olla kiinni pelkästään siitä, mitä minä teen tai en tee, esimerkiksi vaalien alla.

- nimim. sivullinen.