News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-10-07 US: Netti-ilmiö hassuttelee perussuomalaisilla: Per-Looks- galleria

Started by skrabb, 07.10.2012, 17:54:16

Previous topic - Next topic

Dharma

Quote from: Mansikka on 09.10.2012, 10:34:22
Vaikka voisi olla etäisesti johdonmukaista erottaa Roos, jos sinutkin siten miten kerroit, niin ei ole oikein tehdä hänelle väärin, koska sinulle tehtiin väärin, vaan on okein korjata sinulle tehty vääryys.

Sitä paitsi sananvapaus on vapautettava yliopistoissakin eikä kuohittava entisestään.

Kyse on kaksoistandardeista. Minä sanoin rumasti ulkomaalaiselle opiskelijalle ja tämä oli erottamiseen oikeuttava teko. Roos sanoi rumasti suomalaisille ja tämä sitten ei ole? Minulla meni suuri summa rahaa tämän takia.

Minustakin oma tapaukseni oli niin naurettavan vähäpätöinen, etten mitenkään salannut sitä, vaan annoin virallisessa vastineessani tarkan tiedon kaikesta. Olin superyllättynyt millaisen mokutuksen kohteeksi Helsingin yliopisto oli joutunut. Kiitos siitä J P Roosille ja kaltaisilleen.

Mansikka

Quote from: Dharma on 09.10.2012, 10:45:31
Quote from: Mansikka on 09.10.2012, 10:34:22
Vaikka voisi olla etäisesti johdonmukaista erottaa Roos, jos sinutkin siten miten kerroit, niin ei ole oikein tehdä hänelle väärin, koska sinulle tehtiin väärin, vaan on okein korjata sinulle tehty vääryys.

Sitä paitsi sananvapaus on vapautettava yliopistoissakin eikä kuohittava entisestään.

Kyse on kaksoistandardeista. Minä sanoin rumasti ulkomaalaiselle opiskelijalle ja tämä oli erottamiseen oikeuttava teko. Roos sanoi rumasti suomalaisille ja tämä sitten ei ole? Minulla meni suuri summa rahaa tämän takia.

Minustakin oma tapaukseni oli niin naurettavan vähäpätöinen, etten mitenkään salannut sitä, vaan annoin virallisessa vastineessani tarkan tiedon kaikesta. Olin superyllättynyt millaisen mokutuksen kohteeksi Helsingin yliopisto oli joutunut. Kiitos siitä J P Roosille ja kaltaisilleen.

En näe tilannettasi aivan samankaltaisena. Vaikka olisikin sama, ei siitä pidä seurata lisää vääryyttä.

IDA

Quote from: Maatiaisjuntitar on 09.10.2012, 09:56:03
Miksi minä en näe kuin parikymmentä kuvaa?

Sama. Mähän sanoin, että me perussuomalaiset vetoamme enemmänkin tietotekniikan ammattilaisiin, kun koulukiusaajiin. Sivu ei edes lataudu, tollot asialla.
qui non est mecum adversum me est

skrabb

Quote from: Mansikka on 09.10.2012, 10:42:39
Tämähän menee entistä paremmaksi Roosin kannalta. Rehellistä, suoraa ja asiallista puhetta. Toki minun ulkonäöstäni kuka tahansa voi olla mitä mieltä tahansa, ja jos olisin ehdolla, kirjoittaa siitä vastaavasti. Se saattaisi olla minusta epämiellyttävää, vaikka tuskin olisi, koska olen oikeasti aika hyvän näköinen. Ainakaan sananvapautta ei pitäisi rajoittaa, jos vaalikuvastani kirjoteltaisiin noin.

Nyt sitten kaikkialle "rehellista, suoraa ja asiallista puhetta" à la Roos kaikista ja kaikesta mikä vähänkin viittaa politiikkaan.
Kuka on mahtanut rajoittaa sananvapautta?
Siitä vaan kirjoittelemaan kaikki muutkin itseään sivistyneinä pitävät intelligentsijamoukat ja osoittamaan kuinka ohutta se sivistyksen kuori loppujen lopuksi onkaan.

Quotekoska olen oikeasti aika hyvän näköinen
;D
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Vörå

No jaa, jonkinlainen korrelaatio kai ulkoisella olemuksella on erinäisiin asioihin, vaikka yksilön kohdalla ei koskaan voi mitään varmaa sanoa. Ehkä noista kuvista, jotka enimmäkseen ovat ihan normi-ihmisistä, voi sen sanoa, ettei kovin ammattimaisia kuvaajia ole ollut asialla. Voi olla ihan positiivista, että tälläisessä potretissa ollaan ihan miten sattuu, mutta itseäni miellyttäisivät enemmän hyvälaatuiset ja asialliset kuvat. En usko että muiden puolueiden lähtömateriaali on mitenkään sen viehättävämpää, mutta siellä ilmeisesti ollaan otettu tämä valokuvaus-asia vähän vakavammin. No, kuten Junger sanoo niin tässä on liikkeelle lähteneitä normi-kansalaisia, mikä on aina ihailtavaa, mutta tiedä sitten onko tämän todistaakseen oltava ihan näin vähillä tyylillisillä ja teknillisillä eväillä matkassa.

nuiv-or

On selvä että ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä mediassa, mutta nämä miehet (ja muutama nainen) ovat tosissaan aika karmean näköisiä. Kun toimittelijoita on haettu tosiaan ihan pohjamutia myöten niin tulos on tälläinen.

(http://imageshack.us/scaled/landing/405/medialooks.jpg)

KalleK

On mahtavaa, kuinka laaja-alaista keskustelua tämä Per-looks galleria on saanut aikaan. Itse kunkin todellinen nahka on alkanut kuoriutumaan ja alkaa olla tilinpäätöksen aika.

Esimerkiksi nimimerkki Mansikan kirjoituksista tässä ketjussa paistaa ikävällä tavalla sosiaalialan työntekijöiden keskuudessa rehottava rasistisuus ja ennakkoluuloisuus. En tiedä, opetetaanko siellä sossukoulussa ennakkoluuloisuutta vai hakeutuuko sille alalle vain tavallista ennakkoluuloisempaa ja putkinäköistä kansaa?

Ongelma on kuitenkin todellinen ja heijastuu sitten jatkuvasti arjessa kun nämä rasistiset ummikot pääsevät työssään toteuttamaan kieroutunutta luonnettaan tekemällä jatkuvalla syötöllä tiettyjä ihmisryhmiä avoimesti syrjiviä päätöksiä ja lauselmia työssään. Syy, miksi heidän annetaan jatkaa tällä syrjivällä linjallaan on se, että heidän syrjintänsä kohdistuu hyväksyttäviin kohteisiin, kuten miehiin ja kantasuomalaisiin. Ulkomaalaisten ja naisten suosiminen on suorastaan kannustettavaa.

Esimerkkejä sosiaalialan työntekijöiden ajatusmaailmasta: "neekeri ei voi olla ruma", "huonosti Suomea puhuva ei voi valehdella, häntä ei vain ymmärretä", "mies on syntyjään väkivaltainen ja paha eikä kykene hoitamaan pieniä lapsia", "lapset kuuluvat aina äidille", "Karjala-lippis miehen päässä kertoo siitä, että mies on idiootti", "Matti Vanhanen oli oikeassa". Jne. jne.

On tässä omaltakin kohdalta joutunut miettimään että mistä johtuu se, ettei omassa hyvin laajassa tuttava- ja ystäväpiirissäni ole yhtään hipsteriä? Siis sen näköisesti pukeutuvaa kuin kaikki tuolla Hel-looks kuvagalleriassa? Helsinki on sentään kotikaupunkini, mutta en minä ole tuonnäköisiin täällä koskaan henkilökohtaisesti törmännyt. Pitäisi varmaan mennä joskus Flow-festivaalille.

Kadulla on juu pari höpsteriä tullut joskus vastaan, mutta jos tuon Hel-looksin tarkoitus on antaa jonkinlainen kuva siitä, miltä Helsingin kadut näyttävät, niin metsään on mennyt se projekti. Ei Helsinki näytä tuolta, eikä Helsingin katumuoti ole tuollaista, muuten kuin hyvin pienen marginaalijoukon keskuudessa. Huomattavasti lähempänä Helsingin todellista katukuvaa on tuo Per-looks.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

KalleK

Quote from: Kaptah on 09.10.2012, 07:18:44
Lukuunottamatta muutamien marginaali-idioottien näkemyksiä ylivoimaisella enemmistöllä minun tuntemistani valkoisista heteromiehistä menee oikein hyvin.

No siehää se oikia et'oikeutettu oot! Herran kukkarosk sie oot ain' asunt?

Pyöräytähää sie muutama pallero tähä maalimaa ja lähe taisteloo noit sossuloit vastaa ku laste äit' läht mustan miehen matkaan, nii mie sano et siukii miel siint' muuttuup!
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Everyman

Quote from: hkanime on 09.10.2012, 11:54:50
Minusta tällainen propaganda on ala-arvoista ja kertoo enemmän persujen vastustajista kun persuista.

Ei tuo kerro persujen vastustajista(kaan) kyllä yhtään mitään. Ellei siihen projisoi omia luulojaan.

Pöllömestari

Galleriaan on tietysti poimittu pieni esteettisesti epäedustavin porukka (gallerian laatijan mukaan) ja tarkoituksena on tietysti antaa mielikuva persuista jonain peikkojen puolueena.

Tää on mennyt ohi. Missä yhteydessä gallerian tekijä (laatija) on näin ilmoittanut?

Pöllömestari

Kimmo Pirkkala

Quote from: Everyman on 09.10.2012, 12:19:38
Minusta tällainen propaganda on ala-arvoista ja kertoo enemmän persujen vastustajista kun persuista.

Ei tuo kerro persujen vastustajista(kaan) kyllä yhtään mitään. Ellei siihen projisoi omia luulojaan.

Entäs jos projisoi tietoja eikä luuloja?

Maatiaisjuntitar

Quote from: Pöllömestari on 09.10.2012, 12:26:33
Galleriaan on tietysti poimittu pieni esteettisesti epäedustavin porukka (gallerian laatijan mukaan) ja tarkoituksena on tietysti antaa mielikuva persuista jonain peikkojen puolueena.

Tää on mennyt ohi. Missä yhteydessä gallerian tekijä (laatija) on näin ilmoittanut?

Gallerian tekijä ilmoitti sen kun jakoi sen fb:ssä samanmielisille kavereilleen, joita voi bongailla pilkkaamassa Perussuomalaisia siellä sun täällä. Asiayhteys sen kertoo, ei hänen tarvinnut sitä ääneen sanoa.

Nanfung

Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Everyman

Quote from: hkanime on 09.10.2012, 12:38:22
Kyllä se kertoo varsin paljon. Tämähän ei ole ensimmäinen vasemmiston propagandapläjäys vaan yksi usean joukossa (esim. sosialistien kroisosmainos 2007 vaaleissa). Toki tekijät ovat eri mutta yhteistä on ollut vasemmistopolitikointi.

Millä perusteella tuo on vasemmiston tekemä? Missäs niin on todistettu?

Moni väittää että vihreät sun muut ovat naureskellen jakaneet tuota facebookissa. Onko kuvakaappauksia?

Adrenaline

Minusta vasemmistolaiset ovat lapsellisia. Heillä ei ole mitään varsinaista asiaa ja silloin aletaan heittää hiekkaa silmiin 5-vuotiaan tavoin.

Toisin kuin esim. Persut jytkyn jälkeen? kaikki mennyt aikuismaisesti ja sivistyneesti, sekä poliittisesti on onnistuttu suuressa muutoksessa ja kannettu vastuuta?

Isäntä ja loinen

Tämä Per Looks lienee huippuhauska ja kertakaikkisen osuva läppä lähinnä sellaisten henkilöiden mielestä, jotka katsovat, että pätevän päättäjän tulee näyttää joko lipevältä PowerPoint-konsultilta tai sitten humanistisen tiedekunnan kirjoilla toistakymmentä vuotta roikkuneelta alternative-älyköltä.

Tämä konsultti-älykkö-akseli ei ole koskaan tehnyt ainakaan meikäläiseen minkäänlaista vaikutusta, joten kyseisen osaston edustajilla ja kannattajilla ei ole mielestäni lainkaan varaa irvailla rähjäisille perussuomalaisille. Jos jotain inhoan, niin katteetonta ylemmyydentunnetta.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Elcric12

Quote from: Everyman on 09.10.2012, 12:19:38

Kyllä se kertoo varsin paljon. Tämähän ei ole ensimmäinen vasemmiston propagandapläjäys vaan yksi usean joukossa (esim. sosialistien kroisosmainos 2007 vaaleissa). Toki tekijät ovat eri mutta yhteistä on ollut vasemmistopolitikointi.

Vassarit sortuvat pilkkaan millä yritetään mollata poliittisia vastustajia. Heti ei tule mieleen, että oikeisto olisi laatinut vastaavia propagandapläjäyksiä missä pelataan kliseillä ja stereotypioilla.
Ymmärrän vassarien taktiikan koska asiaperustein on hyvin vaikea vakuuttaa äänestäjiä sosialismin autuudesta. Kun ei voi puhua hyvää omasta agendastaan pitää tehdä antimainontaa muiden agendasta.

Minusta vasemmistolaiset ovat lapsellisia. Heillä ei ole mitään varsinaista asiaa ja silloin aletaan heittää hiekkaa silmiin 5-vuotiaan tavoin.

Tämä, että asiaa käyteään poliittisena keppihevosena mustamaalaten vastapuolta ilman näyttöä, on yhtä ala-arvoista toimintaa kuin tuo per-looks galleria. Eiköhän tuota linkkiä olla levitelty sosiaalisessa mediassa tasapuolisesti linkin levittelijöiden mahdollisesta poliittisesta taustasta riippumatta.

Rouge

Quote from: Pöllömestari on 09.10.2012, 12:19:18
Täällä voi kokeilla omaa ihmistuntemusta ja ennakkoluulojaan
http://jmtollik.users.cs.helsinki.fi/puolue/
Vihreiden vaalimainos, aavistuksen ärsyttävä, mutta jotenkin juuri vihreiltä tällaista sopii odottaakin. Ärsyttävä siksi että kuvittelin tuhlaavani pari sekuntia aikaani kevytmieliseen lottoon mutta minut huijattiinkin tuhlaamaan aikaani oikeamielisyyskoulutukseen.

Samaan syssyyn laatulehdistö mainostaa Kok, Pir ja Vih Lookseja "Per Looksia vastaavina" sivustoina vaikka kyseessä ei todellakaan ole kyseisten puolueiden epäonnistuneimmat ja epäedustavimmat ehdokaskuvat. Lisäksi paras vastaveto eli Vihr Looks unohtuu laatulehdeltä täysin.

maltti on valttia

Quote from: Adrenaline on 09.10.2012, 12:58:47

Toisin kuin esim. Persut jytkyn jälkeen? kaikki mennyt aikuismaisesti ja sivistyneesti, sekä poliittisesti on onnistuttu suuressa muutoksessa ja kannettu vastuuta?
Vastuun kantoa ei ole vääränlaisen politiikan harjoittaminen. Se on Vastuutonta politiikkaa.

elven archer

Quote from: Farrow on 09.10.2012, 09:30:54
No niinpä! Soinin reaktio oli mun mielestä tervehenkinen kaikkien lukuisten puolestaloukkaantujien reaktioihin verrattuna (joita on ollut läpi puoluerajojen - niin vihreissä, persuissa kuin kokkareissakin).
Mistä tämä suuri välittäminen toisten välittämisistä kumpuaa? Jos sinäkin olet niin kovasti huolissasi asiasta, niin minä voin rauhoitella sinua. Minä en ainakaan kovin suuresti tästä välitä. Kunhan tuomitsin ala-arvoisen ja ilkeän käyttäytymisen, jota mm. suviksena itseään pitävät monet Facebook-tuttuni esittelivät eilen. Ei tämä sen kummoisempi asia ole, mutta tässä ketjussa joillain tuntuu olevan hirmuinen huoli, ettemme vain välitä liikaa asiasta. Räjähtääkö Internet, jos sinne vielä tulee lisää tekstiä, vai miksi pitää jatkuvasti kommentoida toisille, kuinka paljon asiasta on suotavaa puhua?

Eikä ole hyvä asia, että ihmiset puhuvat ilkeilyä vastaan? No ei. En tiedä, miksi ihmeessä, mutta koko ajan jotkut yrittävät toppuutella, joten ei se ilmeisesti ole.

Pöllömestari

Quote from: hkanime on 09.10.2012, 13:50:10
Quote from: Everyman on 09.10.2012, 12:47:07

Millä perusteella tuo on vasemmiston tekemä? Missäs niin on todistettu?

SAK kertoi rahoittaneensa demarien puolesta Oiva Lothanderin tähdittämän riistoporvari vaalimainoksen. Asiasta nousi kohu ja olet varmaan siitä tietoinen jos seurasit politiikkaa silloin.

QuoteMoni väittää että vihreät sun muut ovat naureskellen jakaneet tuota facebookissa. Onko kuvakaappauksia?

Uskon siihen mitä kerrotaan. En itse aio alkaa salapoliisiksi sen kummemmin.

Mutta millä perusteella per-looks on vasemmiston tekemä? Uskotko jos kerron että tekijällä ei ole osallisuutta vihreiden tai vasemmiston puoluetoimintaan?

Mansikka

Quote from: KalleK on 09.10.2012, 11:39:45
Esimerkiksi nimimerkki Mansikan kirjoituksista tässä ketjussa paistaa ikävällä tavalla sosiaalialan työntekijöiden keskuudessa rehottava rasistisuus ja ennakkoluuloisuus.

No minä nyt olen kaukana esimerkiksi keskiverto sosiaalityöntekijästä. Tarkista myös mitä rasisma tarkoittaa, niin huomaat, että se ei sovi tästä asiasta sanomaani. Ennakkoluuloja eri asioista olen huomannut kaikilla, minä nyt vain voin puhua omistani. Parempihan on ymmärtää milloin ajattelee jostain jotain tietämättä varmasti. Nyt olen Per Looksia katsoessa siis ajatellut vaikka, että tuo on varmaankin kouluttamaton, mutta toki hän voi olla korkeasti koulutettu. Tällä tavoin on tavallista navigoida ihmisten maailmassa, hyvässä ja pahassa. En pidä sitä kummallisena. Kummallisena pidän sen sijaan sitä, jos joku väittää olevansa ennakkoluuloton. Minä en siis kohtele omia ennakkoluulojani tosiasioina, vaikka huomaan toistuvasti olleeni niissä oikeassa. Ennen kuin tietää, ei tiedä.

En tiedä, opetetaanko siellä sossukoulussa ennakkoluuloisuutta vai hakeutuuko sille alalle vain tavallista ennakkoluuloisempaa ja putkinäköistä kansaa?

Käsitykseni mukaan aika vähän opetetaan ennakkoluuloisuutta. Sosiaalityöstähän vaihdetaan eniten muihin hommiin, vaihtuvuus on suurta.

Ongelma on kuitenkin todellinen ja heijastuu sitten jatkuvasti arjessa kun nämä rasistiset ummikot pääsevät työssään toteuttamaan kieroutunutta luonnettaan tekemällä jatkuvalla syötöllä tiettyjä ihmisryhmiä avoimesti syrjiviä päätöksiä ja lauselmia työssään. Syy, miksi heidän annetaan jatkaa tällä syrjivällä linjallaan on se, että heidän syrjintänsä kohdistuu hyväksyttäviin kohteisiin, kuten miehiin ja kantasuomalaisiin. Ulkomaalaisten ja naisten suosiminen on suorastaan kannustettavaa.

Tässä olet ihan oikeassa, tämä on yksi sosiaalityön suurimpia ongelmia. Itse kun olen tasa-arvonatsi, niin en harjoita negatiivista tai positiivista syrjintää, vaan kohtelen kaikkia samoilla säännöillä, siitä tulee hyvä mielikin. Olen myös huomauttamut kollegoja sellaisesta paapomisesta, joka ei palvele asiakasta ja on väärin muita kohtaan. En kuulemma ymmärrä yksilön näkökulmaa ja asetan yhteisön edun yksilön edun edelle. Sitten kun olen selittänyt, että yksilön ja yhteisön edun välillä ei ole eikä tarvitse olla ristiriita minua on katsottu kuin halpaa makkaraa. Ammatillisesti olenkin itse asiassa Roosin kanssa samoilla linjoilla sosiaalityöntekijöiden ammattikunnan arvostelussa.

Esimerkkejä sosiaalialan työntekijöiden ajatusmaailmasta: "neekeri ei voi olla ruma", "huonosti Suomea puhuva ei voi valehdella, häntä ei vain ymmärretä", "mies on syntyjään väkivaltainen ja paha eikä kykene hoitamaan pieniä lapsia", "lapset kuuluvat aina äidille", "Karjala-lippis miehen päässä kertoo siitä, että mies on idiootti", "Matti Vanhanen oli oikeassa". Jne. jne.

Tällaisia virtauksia on. Minä kuitenkin tiedän, että naiset ovat melkein yhtä väkivaltaisia kuin miehet ja lähes poikkeuksetta nainen on hakannut tai tappanut lapsen. Kaikki eivät tiedä tai suostu kuulemaan tosiasioita. Niin kuin vaikka Per Lookseista, sikäli kun yleisiä kauneusihanteita on. Edelleen kiinnostaa Per Looksien poliittiset tekstit.

Elcric12

Quote from: hkanime on 09.10.2012, 14:12:11
Quote from: Pöllömestari on 09.10.2012, 13:57:19
Mutta millä perusteella per-looks on vasemmiston tekemä?

Oli tai ei, voi aika turvallisesti olettaa kyseessä olevan persujen poliittinen vastustaja.
Vasemmisto on kuitenkin hypännyt tähän kelkkaan.

QuoteUskotko jos kerron että tekijällä ei ole osallisuutta vihreiden tai vasemmiston puoluetoimintaan?

Tiedätkö kuka tekijä on? Voihan hän olla vihreiden ja vassarien kannattaja vaikkei ole mukana puolueessa. Tekijä voi koska tahansa astua parrasvaloihin ja esittäytyä. Katsotaan sitten minne syyttävää sormi osoittaa.

Edellisessä viestissä kirjoitit, että kyseessä vaalimainonta. Minusta se on tässä kaikkein huolestuttavinta ja negatiivisinta, jos yksittäisen nettikiusaajan pilailusta ja pilkasta nousee asia, jolla on mahdollisesti yhteiskunnallisia vaikutuksia vaikkapa tulevissa vaaleissa. Se mihin rooliin yhden helvetin kuvagallerian annetaan demokratiassa nousta, tai mihin sen halutaan nousevan, on kyllä myös jokaisen äänestäjän ja kansalaisen omalla vastuulla. Täähän on tavallaan oman aikansa ilmiö ja netissä vallitsee omat lakinsa joihin on vaan totuteltava.

Bored.

Tiedätkö kuka tekijä on? Voihan hän olla vihreiden ja vassarien kannattaja vaikkei ole mukana puolueessa. Tekijä voi koska tahansa astua parrasvaloihin ja esittäytyä. Katsotaan sitten minne syyttävää sormi osoittaa.
Jostain päin tätä ketjua tai sitten googlen avustuksella päädyin tälle sivulle:
http://www.muutos2011.fi/vb/entry.php?429-Onko-ehdokkaan-naaman-värillä-väliä
Siellä ainakin on yksi ilmeisen todennäköinen ehdokas (no pun intended) tuon sivun tekijäksi.

kekkeruusi

^^Kyllä tuolla gallerialla oli nimenomaisesti tarkoitus vaikuttaa perussuomalaisia vastaan, siksi se on tehty. Hyssyttelemällä se ei muuksi muutu ja tekijällä oli joka tapauksessa poliittiset motiivit, oli hän sitten minkä puolueen kannattaja hyvänsä.

Elcric12

Quote from: kekkeruusi on 09.10.2012, 14:33:56
^Kyllä tuolla gallerialla oli nimenomaisesti tarkoitus vaikuttaa perussuomalaisia vastaan, siksi se on tehty. Hyssyttelemällä se ei muuksi muutu ja tekijällä oli joka tapauksessa poliittiset motiivit, oli hän sitten minkä puolueen kannattaja hyvänsä.

Joo, mutta tässä oli jo jotkut kytkemässä tuota johonkin vasemmistolaisten yhteiseen propagandakamppanjaan tms. pöpiä. Yhtä hölmöä olisi julkisesti väitää, että tuo on vaikkapa rkp:n kampanja, että älkää vaan kukaan äänestäkö hölmojä koulukiusaaja-rkp:läisiä, kun noin ala-arvoisesti mollaavat  ja lokaavat vastustajia.

Farrow

Quote from: elven archer on 09.10.2012, 13:54:23
Quote from: Farrow on 09.10.2012, 09:30:54
No niinpä! Soinin reaktio oli mun mielestä tervehenkinen kaikkien lukuisten puolestaloukkaantujien reaktioihin verrattuna (joita on ollut läpi puoluerajojen - niin vihreissä, persuissa kuin kokkareissakin).
Mistä tämä suuri välittäminen toisten välittämisistä kumpuaa? Jos sinäkin olet niin kovasti huolissasi asiasta, niin minä voin rauhoitella sinua. Minä en ainakaan kovin suuresti tästä välitä. Kunhan tuomitsin ala-arvoisen ja ilkeän käyttäytymisen, jota mm. suviksena itseään pitävät monet Facebook-tuttuni esittelivät eilen. Ei tämä sen kummoisempi asia ole, mutta tässä ketjussa joillain tuntuu olevan hirmuinen huoli, ettemme vain välitä liikaa asiasta. Räjähtääkö Internet, jos sinne vielä tulee lisää tekstiä, vai miksi pitää jatkuvasti kommentoida toisille, kuinka paljon asiasta on suotavaa puhua?

Eikä ole hyvä asia, että ihmiset puhuvat ilkeilyä vastaan? No ei. En tiedä, miksi ihmeessä, mutta koko ajan jotkut yrittävät toppuutella, joten ei se ilmeisesti ole.
En minä tästä suurta huolta kanna. :) Kunhan jauhan keskustelupalstalla aivan kuten sinäkin, aikani kuluksi. Koko episodi on kasvanut suhteettoman isoksi (vrt. Ruotsissakin uutisoitu). Ja sinä ja minä siihen osaltamme osallistumme pitämällä tätä viestiketjua yllä. :D

Kerroin mielipiteeni Soinin reaktiosta vs. puolestaloukkaantujien reaktioista. Mutta kaikin mokomin, reagoikoon tai vastareagoikoon kukin miten tahtoo.

On erittäin hyvä että ihmiset puhuvat ilkeilyä vastaan. Ja jos olet yhtään viestejäni lukenut, olet varmaankin huomannut että olen "tuominnut" mm. foobarin ja Ida Heiskan ilkeilyt.

Soinin reaktio oli mielestäni hyvä sen takia, että hän ei lähtenyt niihin alemmuudentuntoihin mukaan joihin esim. Putkonen samantien lähti (Putkonenhan osoitti itse pitävänsä per-looksiin kuvattuja ihmisiä rumina). Soini sitävastoin käänsi asian voitokseen. Minusta se oli ihan järkevää häneltä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Pöllömestari

Quote from: Pöllömestari on 09.10.2012, 13:57:19
Mutta millä perusteella per-looks on vasemmiston tekemä?

Oli tai ei, voi aika turvallisesti olettaa kyseessä olevan persujen poliittinen vastustaja.
Vasemmisto on kuitenkin hypännyt tähän kelkkaan.

QuoteUskotko jos kerron että tekijällä ei ole osallisuutta vihreiden tai vasemmiston puoluetoimintaan?

Persujen poliittinen vastustaja? Joko olet meidän puolella tai meitä vastaan? Tämänhetkisen tiedon pohjalta tiedän tekijän mutta en tunne häntä. Voihan hän olla vaikka mitä. Mutta oleellisinta on että ensin hutkit ja sitten tutkit. Vai sanoitko aiemmin ettet jaksa tutkia?