News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-10-07 US: Netti-ilmiö hassuttelee perussuomalaisilla: Per-Looks- galleria

Started by skrabb, 07.10.2012, 17:54:16

Previous topic - Next topic

crissaegrim

Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 22:45:22
Soinikin on monesti esiintynyt julkisesti likaisilla hiuksilla. Onko heikko henkilökohtainen hygienia puolueen linja?

Todella usein, melkein joka päivä, näkee telkkarissa puhumassa ihmisiä joilla on joko all-back hiukset tai muuten vaan geelistä rasvaset, tätä ei yleensä olla pidetty mitenkään paheena. Itse olen tosin kummastellut sitä.
In a world of fiction everything is true.

IDA

Quote from: Marko Parkkola on 07.10.2012, 22:43:21
Olen vakavasti häviämässä vaaleja. En pääse kunnollisvaaliblogiin, eikä minua pilkata edes kuvagalleriassa.

Sama täällä  >:(
qui non est mecum adversum me est

KristiinaH

Quote from: Jukka Wallin on 07.10.2012, 22:51:36
Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 22:47:37
Quote from: Jukka Wallin on 07.10.2012, 22:25:13
Quote from: Hohtava Mamma on 07.10.2012, 22:21:59
Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 22:09:22
No miten tuo Che Guevara tuohon liittyy? Kansansurmaajan kuvan päällensä pukeminen on ihan eri juttu ja aivan äärimmäistä idiotismia.

No lue ensimmäinen kappale uudestaan, vielä kerran ja sitten ajatuksen kanssa ja sulattele vähän, niin ehkä itsenäisyyden ja sananvapauden idea alkaa hahmottua. Myös se, että ne eivät ole itsestään tyhjästä syntyviä asioita, jotka kuuluvat "maailmaneetteriin".

Kiitos-paidasta on tullut äärijuntteyden symboli, vaikka ajatus sen takana onkin hieno. Mutta jos laitetaan se kiitos-paitaus sikseen, niin mautonta on olla tpaita päällä vaalikuvassa.

Onko? Ei minun mielestäni. Määrittelepä vastakohta edellä mainitulle, eli mikä sinun mielestäsi on -öh- epäjunttia (mitä junttius sitten tarkoittaakin). Lupaan harkita, haluaisinko olla kuvaamasi ihmisen kaltainen.

T-paidassa vaalikuvassa esiintyminen voi edustaa montakin harkittua asiaa, ehkä halutaan erottua pukuherroista. Ehkä halutaan tuoda paidassa oleva sanoma esille. Ehkä halutaan näyttää hauista naisille, jotka ovat enimmäkseen nähneet hamppua polttavien tiedostajien kerjäläisen pulkan narua muistuttavia raajoja ;-)

Minusta on vain hyvä että porukka on myös äänestäjäkunnan näköinen. Näin haalimme niidenkin äänet jotka voisivat "nukkua" vaalien yli.
Tämä on toki hyvä vasta-argumentti, mutta samalla karkoittaa osan äänestäjistä. Se, ettei osata pitää ulkonäöstä ollenkaan huolta - en nyt tarkoita ylipainoa tai muuta vastaavaa, vaan sitä pukeutumista ja hygieniaa - väkisinkin on huonoksi puolueen maineelle. Se tekee Persuista junttipuolueen ja välillä tuntuu, että sitä tässä oikein hakemalla halutaankin hakea.. miksi persut haluaa tällaisen maineen?

Kun se hyvin pukeutuminen ei vaan toimi maakunnassa niin hyvin kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Eräs kuva galleriaan päätynyt on Vuosaaren paikallisyhdistyksen jäsen ja tiedän hänen taustansa jollakin tapaa. Vaikka hän pukeutuu erikoisesti niin ei se häntä tyhmäksi tee tai huononmaksi, päinvastoin.
Ei toki ja sitä ei toivottavasti kukaan oikeasti luulekaan. Kuitenkin toisten pukeutuminen herättää meissä kaikissa implisiittisiä asenteita, vaikka kuinka yrittäisimme väittää, ettei herätä. Näillä asenteilla on merkitystä politiikassa. Ei kukaan sano, että poliitikon täytyy olla kaunis ja laiha, eikä kukaan äänestä ketään siksi, että se joku on kaunis ja laiha, mutta kuitenkin eduskuntaan on paremmat mahdollisuudet päästä jos on kaunis ja laiha. Toki hiukka kärjistettyä, mutta on näillä mielleyhtymillä merkitystä. Itse en henkilökohtaisesti äänestäisi sellaista, jolla on Kiitos-paita tai redbull-lippis vaalikuvassa. En siksi, että minusta kiitos-paidassa tai redbull-lippiksessä olisi mitään pahaa vaan siksi, että se ei viesti ammattimaisuutta eikä tilannetajua. Toki nämä ihmiset saattavat olla vaikka kuinka ammattimaisia ja tilannetaju saattaa olla huipussaan, mutta ensivaikutelma viestii jotain ihan muuta. Ensivaikutelman tärkeyden kieltäminen taas ei ole kovin luja argumentti.

Tabula Rasa

Quote from: Adrenaline on 07.10.2012, 22:54:13
http://www.hs.fi/videot/Perussuomalaisten+Putkonen+vaatii+Per+Looksin+tekij%C3%B6it%C3%A4+tulemaan+esiin/v1305604034711

"Erittäin luuserimaista toimintaa"

Tietenkin toisin kuin esim. raiskaaminen josta kyseinen kommentoija on tuomittu.

Ihmettelen itsekin miksi raiskaajademaria on päästetty ps:n riveihin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Hermo

Quote from: Markku Stenholm on 07.10.2012, 22:57:47
Quote from: Marko Parkkola on 07.10.2012, 22:43:21
Olen vakavasti häviämässä vaaleja. En pääse kunnollisvaaliblogiin, eikä minua pilkata edes kuvagalleriassa.

Sama täällä  >:(

Ja minä en ole edes ehdokkaana. Onneksi hampaat ovat valkoiset ja hymy herkässä.

IDA

Quote from: Hermo on 07.10.2012, 23:04:06
Ja minä en ole edes ehdokkaana. Onneksi hampaat ovat valkoiset ja hymy herkässä.

Näillä mennään  :flowerhat:

Jukka Wallin

Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 22:57:56
Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 22:47:37
Quote from: Jukka Wallin on 07.10.2012, 22:25:13
Quote from: Hohtava Mamma on 07.10.2012, 22:21:59
No miten tuo Che Guevara tuohon liittyy? Kansansurmaajan kuvan päällensä pukeminen on ihan eri juttu ja aivan äärimmäistä idiotismia.

No lue ensimmäinen kappale uudestaan, vielä kerran ja sitten ajatuksen kanssa ja sulattele vähän, niin ehkä itsenäisyyden ja sananvapauden idea alkaa hahmottua. Myös se, että ne eivät ole itsestään tyhjästä syntyviä asioita, jotka kuuluvat "maailmaneetteriin".

Kiitos-paidasta on tullut äärijuntteyden symboli, vaikka ajatus sen takana onkin hieno. Mutta jos laitetaan se kiitos-paitaus sikseen, niin mautonta on olla tpaita päällä vaalikuvassa.

Onko? Ei minun mielestäni. Määrittelepä vastakohta edellä mainitulle, eli mikä sinun mielestäsi on -öh- epäjunttia (mitä junttius sitten tarkoittaakin). Lupaan harkita, haluaisinko olla kuvaamasi ihmisen kaltainen.

T-paidassa vaalikuvassa esiintyminen voi edustaa montakin harkittua asiaa, ehkä halutaan erottua pukuherroista. Ehkä halutaan tuoda paidassa oleva sanoma esille. Ehkä halutaan näyttää hauista naisille, jotka ovat enimmäkseen nähneet hamppua polttavien tiedostajien kerjäläisen pulkan narua muistuttavia raajoja ;-)

Minusta on vain hyvä että porukka on myös äänestäjäkunnan näköinen. Näin haalimme niidenkin äänet jotka voisivat "nukkua" vaalien yli.
Tämä on toki hyvä vasta-argumentti, mutta samalla karkoittaa osan äänestäjistä. Se, ettei osata pitää ulkonäöstä ollenkaan huolta - en nyt tarkoita ylipainoa tai muuta vastaavaa, vaan sitä pukeutumista ja hygieniaa - väkisinkin on huonoksi puolueen maineelle. Se tekee Persuista junttipuolueen ja välillä tuntuu, että sitä tässä oikein hakemalla halutaankin hakea.. miksi persut haluaa tällaisen maineen?

Kun se hyvin pukeutuminen ei vaan toimi maakunnassa niin hyvin kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Eräs kuva galleriaan päätynyt on Vuosaaren paikallisyhdistyksen jäsen ja tiedän hänen taustansa jollakin tapaa. Vaikka hän pukeutuu erikoisesti niin ei se häntä tyhmäksi tee tai huononmaksi, päinvastoin.
Ei toki ja sitä ei toivottavasti kukaan oikeasti luulekaan. Kuitenkin toisten pukeutuminen herättää meissä kaikissa implisiittisiä asenteita, vaikka kuinka yrittäisimme väittää, ettei herätä. Näillä asenteilla on merkitystä politiikassa. Ei kukaan sano, että poliitikon täytyy olla kaunis ja laiha, eikä kukaan äänestä ketään siksi, että se joku on kaunis ja laiha, mutta kuitenkin eduskuntaan on paremmat mahdollisuudet päästä jos on kaunis ja laiha. Toki hiukka kärjistettyä, mutta on näillä mielleyhtymillä merkitystä. Itse en henkilökohtaisesti äänestäisi sellaista, jolla on Kiitos-paita tai redbull-lippis vaalikuvassa. En siksi, että minusta kiitos-paidassa tai redbull-lippiksessä olisi mitään pahaa vaan siksi, että se ei viesti ammattimaisuutta eikä tilannetajua. Toki nämä ihmiset saattavat olla vaikka kuinka ammattimaisia ja tilannetaju saattaa olla huipussaan, mutta ensivaikutelma viestii jotain ihan muuta. Ensivaikutelman tärkeyden kieltäminen taas ei ole kovin luja argumentti.

Olet oikeassa. Itse harmittelin oman kuvan oton aikana etten muistanut ottaa puvuntakkia mukaan. Kuvaaja puolestaan rauhoitteli että osa oli tullut vain teepaita päällä. Toisaalta en käytä puvun takkia töissäkään vaikka sellainen roikkuu kaapissa, se kuva jossa olisin ollut takki päällä, ei olisi ollut minä, vaan joku muu.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Emperor

Kun se hyvin pukeutuminen ei vaan toimi maakunnassa niin hyvin kuin täällä pääkaupunkiseudulla.

Tässä olisi kyllä taas tarvetta naamapalmulle. Missä tynnyrissä olet kasvanut?

Arto Luukkainen

Ihan yleistä pohdintaa:

Pitää ikävä kyllä paikkansa, että vaalikuviin kannattaa satsata. Kuvien ottaminen pitäisi antaa ammattivalokuvaajille ja ennen kuvausta jokaiselle ehdokkaalle pitäisi lähettää pukeutumisohjeet. Vanhat passikuvat ovat vähän itse kullakin kuin kauhujen galleriasta peräisin olevilla. Niitä ei pitäisi käyttää! Yhtenäinen kuvien laatu antaa myös ammattimaisen kuvan puolueesta.

Vaikka kukaan ei TIETENKÄÄN katso Big Brotheria, hyvänä esimerkkinä toimivat BB-asukkaiden esittelykuvat. Valokuvaaja saa kenestä tahansa naisesta tehtyä kaunottaren ja miehestä komistuksen.

Ehdokkaiden ulkonäön merkitystä tutkin kerran jossain kuntavaalissa laittamalla jonkin puolueen ehdokkaat järjestykseen ulkonäön eli vaalijulistekuvan perusteella. Sen jälkeen vertasin tätä järjestystä äänimäärien mukaiseen järjestykseen. Järjestyksen menivät melkein yksi yhteen. Ehdokkaat olivat kaikki minulle täysin tuntemattomia.

En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

IDA

Quote from: Arto Luukkainen on 07.10.2012, 23:18:03
Ihan yleistä pohdintaa:

Pitää ikävä kyllä paikkansa, että vaalikuviin kannattaa satsata. Kuvien ottaminen pitäisi antaa ammattivalokuvaajille ja ennen kuvausta jokaiselle ehdokkaalle pitäisi lähettää pukeutumisohjeet. Vanhat passikuvat ovat vähän itse kullakin kuin kauhujen galleriasta peräisin olevilla. Niitä ei pitäisi käyttää! Yhtenäinen kuvien laatu antaa myös ammattimaisen kuvan puolueesta.

Vaikka kukaan ei TIETENKÄÄN katso Big Brotheria, hyvänä esimerkkinä toimivat BB-asukkaiden esittelykuvat. Valokuvaaja saa kenestä tahansa naisesta tehtyä kaunottaren ja miehestä komistuksen.

Ehdokkaiden ulkonäön merkitystä tutkin kerran jossain kuntavaalissa laittamalla jonkin puolueen ehdokkaat järjestykseen ulkonäön eli vaalijulistekuvan perusteella. Sen jälkeen vertasin tätä järjestystä äänimäärien mukaiseen järjestykseen. Järjestyksen menivät melkein yksi yhteen. Ehdokkaat olivat kaikki minulle täysin tuntemattomia.

Jospa nyt sovittaisiin niin, että ne jotka seuraavat Big Brotheria äänestävät Kokoomusta, ja ne, joille moinen ohjelma on ihan tuntematon perussuomalaisia. Näillä saadaan hyvä jakauma.

Noottikriisi

Luulisin että tuo vaikuttaa lähinnä ehdokkaiden järjestykseen puolueen sisällä. Sen sijaan puolueen kokonaisäänimäärään sillä ei varmaan ole paljon vaikutusta.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Arto Luukkainen

Quote from: Markku Stenholm on 07.10.2012, 23:24:34
Jospa nyt sovittaisiin niin, että ne jotka seuraavat Big Brotheria äänestävät Kokoomusta, ja ne, joille moinen ohjelma on ihan tuntematon perussuomalaisia. Näillä saadaan hyvä jakauma.

Veikkaan että puolueiden äänestäjät jakaantuvat tämän mittarin mukaan juuri toisinpäin kuin halusit "sovitella".  8)
Iitön on se kuuluisampi.

IDA

Quote from: Arto Luukkainen on 07.10.2012, 23:27:57

Veikkaan että puolueiden äänestäjät jakaantuvat tämän mittarin mukaan juuri toisinpäin kuin halusit "sovitella".  8)

No enpä usko. Tsekkaa vaikka Kokoomuksen johdon viimeiset puheet. Keskustelemme tässä entisestä sivistyspuolueesta.

Arto Luukkainen

Quote from: Noottikriisi on 07.10.2012, 23:27:19

Luulisin että tuo vaikuttaa lähinnä ehdokkaiden järjestykseen puolueen sisällä. Sen sijaan puolueen kokonaisäänimäärään sillä ei varmaan ole paljon vaikutusta.

Juu, samaa tietysti ajattelin kun kirjoitin tuota mutta en jaksanut filosofoida enempää.

Mutta on valokuvien laadukkuudella silti merkitystä liikkuvien äänestäjien joukossa. Sellaista puoluetta on helpompi äänestää, jonka joukoissa on hienoa olla. Silloin päädytään pitkälti samoihin liskotason perusteisiin kuin vaikkapa television yleisöäänestyksissä.
Iitön on se kuuluisampi.

elven archer

Quote from: Adrenaline on 07.10.2012, 22:37:56
Tässähän tämä koko jutun hauskuus onkin, samat oyhöt jotka ovat jo vuosia pilkanneet surutta kaikkia joiden mielipiteet ja ulkonäkö ei ole miellyttänyt, ovat nyt kauhean närkästyneitä tästä punaviherhomomädättäjästallarianarkomarkojen salaliitosta näyttää persu-ehdokkaat hassussa valossa.
Luettele toki ne nimimerkit, jotka ovat noin kaksinaismoralistisesti toimineet. Entäpä me muut? Olemmeko kollektiivisessa vastuussa ja siten huvitamme sinua? Taidammepa mielestäsi olla, koska et ole missään vaiheessa mitenkään eritellyt ihmisiä, vaan kohdistanut sanasi yleisesti meille kaikille, jotka emme tykänneet tuosta koulukiusaamiseen verrattavasta toiminnasta. Minä säälin sinua. Sinun harjoittamasi yleistäminen ja ihmisten ulkonäön ivaamisesi on jotain aivan käsittämätöntä aikuisten maailmassa. Mitä meinasit tehdä seuraavaksi? Menetkö kadulle osoittamaan sormella lihavia parhaan Nelson Muntz -imitaatiosi kera? Jatkatko siitä sitten liikuntavammaisiin? Synnynnäisiä epämuodostumia omaaviin?

Voi ku taas persua kiusataan, oi voi kun on kurjaa. Itselle tulee tuosta joukosta ekana ihan samat mieleen kuin Idalla, alkoholisoitunut autokauppias, pubi-ruusu ja uusnatsi oikein huutavat tuosta joukosta. Priceless!
Minä tunnen sinua kohtaan vain sääliä.

Arto Luukkainen

Quote from: Markku Stenholm on 07.10.2012, 23:30:23
Quote from: Arto Luukkainen on 07.10.2012, 23:27:57

No enpä usko. Tsekkaa vaikka Kokoomuksen johdon viimeiset puheet. Keskustelemme tässä entisestä sivistyspuolueesta.

(On jo aika OT:ta)

Itse asiassa en pidä ollenkaan pahana BB:n katsomista. Luen myös Seiska-lehden aina kun eteen sattuu.  Sen sijaan en ymmärrä sitä, että joku haluaa nostaa itseään kertomalla mitä kaikkea "sivistymätöntä" ei seuraa. Sivistyneisyys tulee "kyllä"-asioista eikä "ei"-asioista.
Iitön on se kuuluisampi.

IDA

Rumia miehiä Kymijoelle:

https://www.youtube.com/watch?v=p6xNft9MutQ

Stadissa Jiipee ja Ode voivat katsella toisiaan ja miettiä kumpi menee lehteen kuvattavaksi.

CaptainNuiva

Quote from: ilmarinen on 07.10.2012, 20:32:20
J. P. Roos

Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori

Perehtynyt evoluutiopsykologiaan ja toiminut Darwin-seuran puheenjohtajana.

QuoteOn selvä että ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä politiikassa, mutta nämä miehet (ja muutama nainen) ovat tosissaan aika karmean näköisiä. Kun ehdokkaita on haettu tosiaan ihan pohjamutia myöten niin tulos on tälläinen.

http://jproos.puheenvuoro.uusisuomi.fi/119801-persujen-kuvagalleria

Hän puhuu ihmisistä termillä pohjamutia. Hänen kommenttinsa viittaa pimeään sosiaalidarwinismiin. Tämähän on nykyaikainen jatke rotuopeille, joita tämä henkilö myös varmasti edustaa.

Millähän keinoin tämä Roos on saanut professuurin?
Älyn perusteella ei ainekaan, ehkä valitsijoita ovat miellyttäneet kuvansa ja vaatteet, esim.Pierre Cardinin tai Hugo Bossin luomukset?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

IDA

Quote from: Arto Luukkainen on 07.10.2012, 23:35:47
Itse asiassa en pidä ollenkaan pahana BB:n katsomista. Luen myös Seiska-lehden aina kun eteen sattuu.  Sen sijaan en ymmärrä sitä, että joku haluaa nostaa itseään kertomalla mitä kaikkea "sivistymätöntä" ei seuraa. Sivistyneisyys tulee "kyllä"-asioista eikä "ei"-asioista.

No nostaa ja nostaa. Vähän kaksipiippuinen juttu. Jostain pitää kuitenkin kieltäytyä ja Kokoomuksen Seiska on se, mistä ensimmäisenä kannattaa.

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 07.10.2012, 20:47:35
Quote from: kekkeruusi on 07.10.2012, 20:23:28
Pienellä googleilulla löytyi tämän urhean Juha Leinosen omakin pärstä netistä:
(http://media-cache-ec4.pinterest.com/avatars/roskis_1334389622_600.jpg)
http://pinterest.com/roskis/
Ilmeisesti joku lääketabletti huulillaan.

Hemmon ulkonäöstä päätellen kyseessä on ekstaasi-nappi, tämän näköisiltä näyttävillä on nimittäin aina niitä rasiallinen taskussa.
Edelleen, jos huumekauppiaden näköistä olisi oma galleriansa niin tämä kuva kyllä sopisi sinnekkin....Mutta huomatkaa trendikäs nahkatakki ja pirteä paidan kuvio sekä tyylikkäät aurinkolasit (Rayban?) joten kyseessä täytyy olla hyvä ihminen joka vain sattuu näyttämään huumeiden sekakäyttäjältä.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

femacco

Quote from: KristiinaH on 07.10.2012, 20:58:05
Nyt hei ihan oikeasti.. osa noista kuvista on mauttomia, oli pärstä millainen oli. Ei kai kukaan järkevä ihminen vaalikuvassa ole koira-paita päällä tai RedBull-lippiksessä. Puhumattakaan sitten Kiitos-paidasta. Ei tarvitse olla kovin fiksu ymmärtääkseen miten missäkin tilanteessa on soveliasta pukeutua. Persuille on varmasti tietoinen valinta pitää ehdokkaina myös näitä juntteja - kai sitä huonoa retoriikkaa saa kritisoida. Kierosilmäiset ja isonenäiset sitten ovatkin eri juttu.

Täällä myös on ihan todella typerää ajojahtia demareita, vihreitä ja ketä nyt tahansa ihmistä kohtaan ja nimetään yksityishenkilöitä koko nimeltä ja julkaistaan kuvia, vaikka heillä todennäköisesti ei sen kummempaa osuutta asiaan ole. Joku järki nyt hei!

Itsekin ensin suutahdin Naamakirjassa asian tiimoilta vihreille, mutta jos tämän takana eivät ole vihreät vaan joku yksittäinen idootti on minun syötävä sanani. En kyllä keksi mitä väärää siinä on, että joku pitää vaalikuvassa Kiitos-paitaa, leijonakoruja, logolippistä tai muuta jonkun mielestä rumaa tai junttimaista asustetta. Minulle jää ainakin näistä ehdokkaista paljon helpommin lähestyttävä ja aidompi kuva kuin tekemällä tehdyistä jakkupukutyypeistä.

Ruman kuvan ottaminen on muuten pirun helppoa ellei ole hyväihoinen ja fotogeeninen. Itseltäni menee tolkuttomasti aikaa ja vaivaa hoitaa ja peitellä kaikenmaailman finnejä, mustia silmänalusia ja keltaisia hampaita. On vain todettava, että sitä on saanut tietyt lähtökohdat ja niiden kanssa on elettävä. Ei voi mitään ja mariseminen on turhaa. Onneksi naisena saa sentään käyttää meikkiä olematta homo, joten läästin naamaani paksut pakkelit ja kuvittelen olevani hyvännäköinen.

Tuomas3

Quote Adrenaline: Riippuu ihan vitsailijasta, tilanteesta. Itse voisin ehdottomasti kertoa parille tuntemalleni vihreälle homolle "Haavisto-vitsin", ja nämä varmaan nauraisivat mukana.

Ehkä kaikkein huvittavinta tässä koko casessa on homma-öyhöjen närkästys asiasta. Siis samojen tyyppien joille kaikki yhtään eri mieltä olevat ovat viherstallareita, ituhippejä, homokommareita tai jollain muilla pilkkanimillä kutsuttavia "johonkin epämääräiseen" ryhmään kuuluvia ihmisiä.

Toivolat ja muut loukkaantuvat vaikka mistä ihan ammatikseen, mutta törmäsin juuri siihen, että ihan heterotkin. Työpaikallani heitin kerran homovitsin ja sain heti kahdelta vihreältä heteroakalta kuulla, ettei niiden seurassa saa vitsailla vähemmistöistä. Pistin perään neekerivitsin ja nykyään toinen akoista ei puhu enää mulle mitään. Jatkan tietenkin siitä innostuneena vitsailua, koska kaikki muut nauravat jutuille ja viihtyvät.

Kyllä ottavat jytkyt koville joitakin.

elven archer

http://jproos.puheenvuoro.uusisuomi.fi/119801-persujen-kuvagalleria

"On selvä että ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä politiikassa, mutta nämä miehet (ja muutama nainen) ovat tosissaan aika karmean näköisiä. Ymmärrän hyvin että persujen kannattajat täällä ovat kuohuksissaan. Samanlaista porukkaa ei todellakaan löydy muiden puolueiden ehdokasjoukosta."

Jos tästä ulkonäköcaustista pitää etsiä kuuluisaa hopeareunusta, niin toivotaan, että useampikin vaaliehdokas tuo kantansa asiaan julki ja näin paljastaa mahdollisesti jotain olennaista omasta ihmisyydestään, persoonastaan. Sen jälkeen äänestäjä voi kysyä mielessään, että haluanko tuollaisen ihmisen edustavan minua?

Adrenaline

Quote from: elven archer on 07.10.2012, 23:35:06
Quote from: Adrenaline on 07.10.2012, 22:37:56
Tässähän tämä koko jutun hauskuus onkin, samat oyhöt jotka ovat jo vuosia pilkanneet surutta kaikkia joiden mielipiteet ja ulkonäkö ei ole miellyttänyt, ovat nyt kauhean närkästyneitä tästä punaviherhomomädättäjästallarianarkomarkojen salaliitosta näyttää persu-ehdokkaat hassussa valossa.
Luettele toki ne nimimerkit, jotka ovat noin kaksinaismoralistisesti toimineet. Entäpä me muut? Olemmeko kollektiivisessa vastuussa ja siten huvitamme sinua? Taidammepa mielestäsi olla, koska et ole missään vaiheessa mitenkään eritellyt ihmisiä, vaan kohdistanut sanasi yleisesti meille kaikille, jotka emme tykänneet tuosta koulukiusaamiseen verrattavasta toiminnasta. Minä säälin sinua. Sinun harjoittamasi yleistäminen ja ihmisten ulkonäön ivaamisesi on jotain aivan käsittämätöntä aikuisten maailmassa. Mitä meinasit tehdä seuraavaksi? Menetkö kadulle osoittamaan sormella lihavia parhaan Nelson Muntz -imitaatiosi kera? Jatkatko siitä sitten liikuntavammaisiin? Synnynnäisiä epämuodostumia omaaviin?

Voi ku taas persua kiusataan, oi voi kun on kurjaa. Itselle tulee tuosta joukosta ekana ihan samat mieleen kuin Idalla, alkoholisoitunut autokauppias, pubi-ruusu ja uusnatsi oikein huutavat tuosta joukosta. Priceless!
Minä tunnen sinua kohtaan vain sääliä.

Kyllä, te vaki-öyhöt olette kollektiivisessa vastuussa siitä, että Homma on nykyään öyhöttäjien paratiisi, jossa punavihersitäjatätäjatota on perussanastoa ja täällä enemmän sääntö kuin poikkeus.

Yleistäminen ja ihmisten ulkonäön ivaaminen on Hommassa suurta polttoainetta, mutta ethän sinä sitä voi edes sääliltäsi huomata tai myöntää. Sen takia kaikki nämä närkästymiset ja voivottelut ovatkin huvittavia ja kaksinaismoralistisia.

Jatkakaa toki runkkurinkiläistä selkääntaputtelua ja jeesustelua, maailma tarvitsee huumoria.

IDA

Quote from: Sanna Onkamo on 07.10.2012, 23:46:22
Itsekin ensin suutahdin Naamakirjassa asian tiimoilta vihreille, mutta jos tämän takana eivät ole vihreät vaan joku yksittäinen idootti on minun syötävä sanani. En kyllä keksi mitä väärää siinä on, että joku pitää vaalikuvassa Kiitos-paitaa, leijonakoruja, logolippistä tai muuta jonkun mielestä rumaa tai junttimaista asustetta. Minulle jää ainakin näistä ehdokkaista paljon helpommin lähestyttävä ja aidompi kuva kuin tekemällä tehdyistä jakkupukutyypeistä.

Ruman kuvan ottaminen on muuten pirun helppoa ellei ole hyväihoinen ja fotogeeninen. Itseltäni menee tolkuttomasti aikaa ja vaivaa hoitaa ja peitellä kaikenmaailman finnejä, mustia silmänalusia ja keltaisia hampaita. On vain todettava, että sitä on saanut tietyt lähtökohdat ja niiden kanssa on elettävä. Ei voi mitään ja mariseminen on turhaa. Onneksi naisena saa sentään käyttää meikkiä olematta homo, joten läästin naamaani paksut pakkelit ja kuvittelen olevani hyvännäköinen.

Sannalle kyllä täytyy täälläkin todeta, että vähän pitempää hametta päälle nyt  >:(  ;)

Tuomas3

Ei tuosta lokakampanjasta ole mitään syytä loukkaantua. Antaa muksujen hihitellä, sitähän on kaikissa kulttuureissa tehty vammaisten ja hassunnäköisten kustannuksella. On hyvä, että persuilla on ehdokkaita, jotka eivät yritä esittää mitään amerikkalaista filmitähteä vaan tulevat omana itsenään. Vihreät ovat ottaneet pillerivillet ja hasishemmot pintaliitäjäehdokkaiden taakse ideoimaan ja kampanjoimaan. Ulkokuori pyritään tällä kertaa pitämään siistinä. Se on amerikkalainen vanha malli, joka uppoaa lähinnä cityvihreisiin.

Vihreistä persuihin ulkonäkönsä puolesta kelpaisivat ainakin Soininvaara Osmo (koska on hassun tontun näköinen), Hannula Markku (Hollywoodin muskettisoturi), Kankaanpää Viljami (ylihintelä), Krohn Minerva (läski), Kähkönen Merja (näyttää lesbolta), Könkkölä Kalle (vammanen), Länsipuro Janne (epäsiisti olemus, oma suosikkini persujen listoille :D), Moilanen Marlon (päässä kasvaa kikkelinkarvoja), Ohisalo Maria (blondi, voisin kyllä nussia :-*), Rantanen Auli (persjalkanen tavis)...

Lähde: http://helsinginvihreat.fi/kuntavaalit-2012/ehdokkaat/

Nikopol

Quote from: Markku Stenholm on 07.10.2012, 22:41:22
Quote from: Nikopol on 07.10.2012, 21:52:11
Mistä tulee mieleeni että nykyiset luokkakuvat ne vasta huonoja ovatkin. Olen naureskellut kun somalioppilailta ei erotu kasvonpiirteet ollenkaan. Todellisia "negatiiveja".

No sä nyt jaksat naureskella. Laita oma pärstäsi sinne ja tule sitten soittamaan poskea.

Esiinnynhän minä toki luokkakuvissa. Ne vain ovat teknisesti niin huonoja ettei tummemmasta kaverista erotu... antaa olla. Nyt nukkumaan.

Oma teräksinen vartaloni, poikamainen hymyni, ikinuoret mutta vielä komeat kasvoni, vahvat hiukseni  ja kohtalokkaat silmäni olisivat toki kaikkien ihailtavissa jos kamera ei olisi kanissa. Ja jos olisin johonkin ehdolla.  :o
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

KalleK

Ymmärrän pukukoodin käytön monessakin tilanteessa, mutta mielestäni on parempi näyttää vaalikuvassa siltä, miltä noin muutenkin arkielämässä näyttää. Tämä antaa potentiaaliselle äänestäjälle selkeämmän viestin ehdokkaasta ja mahdollisesti hänen arvomaailmastaankin (Kiitos-paita, koirapaita yms.). Persoonallisuuden peittävään pukuun pukeutuneesta on vaikeampi sanoa, minkälainen tyyppi oikeastaan onkaan kyseessä. Tässä mielessä pitäisin suurinta osaa noista Per Looks-gallerian kuvista hyvinkin onnistuneina ja erittäin käyttökelpoisina vaalityössä. Osa toki niistä on sitä perus ns. passikuva-osastoa, ja kukapa meistä koskaan on passikuvassaan ollut edustava? Saa olla tyytyväinen, jos siitä ylipäätään tunnistaa ;)

Uskon myös, että monet näistä gallerian rumiksikin haukutuista ihmisistä ovat livenä ihan eri näköisiä, kun heidän sisäinen karismansa ja älykkyytensä puskee esille, häivyttäen pienet ihovirheet ja vyötärömakkarat taka-alalle.

JP Roos alitti kyllä riman ja veti ainakin minut sanattomaksi blogikirjoituksensa kommentillaan: "Minulle riittää, että he eivät ole facebook-kavereitani (viitaten siihen, ettei hän hyväksyisi FB-kavereikseen tuon näköisiä ihmisiä)". Siis mitä mitä?!?! Pelkääkö JP rumuuden tarttuvan jo Facebookinkin välityksellä???
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Tabula Rasa

Quote from: Adrenaline on 07.10.2012, 23:57:42

Kyllä, te vaki-öyhöt olette kollektiivisessa vastuussa siitä, että Homma on nykyään öyhöttäjien paratiisi, jossa punavihersitäjatätäjatota on perussanastoa ja täällä enemmän sääntö kuin poikkeus.

Yleistäminen ja ihmisten ulkonäön ivaaminen on Hommassa suurta polttoainetta, mutta ethän sinä sitä voi edes sääliltäsi huomata tai myöntää. Sen takia kaikki nämä närkästymiset ja voivottelut ovatkin huvittavia ja kaksinaismoralistisia.

Jatkakaa toki runkkurinkiläistä selkääntaputtelua ja jeesustelua, maailma tarvitsee huumoria.

Näytä se yksikin kohta jota ei välittömästi aiheuttaisi bannia jossa yksikään homman vakiokirjoittaja ivaa henkilön ulkonäköä.

Hommassa osoitetaan viherfeminatsien yms ihmehiihtäjien toiminnan ja ajatustenjuoksun taso, ja näille nauretaan ihan niinkuin kuuluu vaikkapa koraanin väitteelle maan litteydestä(http://www.netikka.net/mpeltonen/islaminmaailma.htm). Henkilöille ei naureta, ainastaan typeryyksille joilla nämä nolaavat itsensä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''