News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-05-29: MTV3 Van Wonterghem: Olen ostanut seksiä useita kertoja

Started by tapio, 29.05.2009, 15:08:09

Previous topic - Next topic

JM-K

No ei mitään. Kuten jo tuossa yllä totesin, pivvimehu ja netissä roikkuminen on yhtä hyvä yhdistelmä kuin alkoholi, pitkäaikainen masennus ja Baikal. Ja nyt en puhu Baikal-järvestä vaan: http://www.self-defender.net/images2/shotguns/izh43k.jpg

Rutja

Quote from: maitotyttö on 29.05.2009, 16:47:10
Quote from: citizen on 29.05.2009, 15:20:36
Minusta sekä seksin osto että myynti pitäisi kieltää.

Niin minustakin. Koko kuvio on ällöttävä ja elämälle vihamielinen.

Tälle tielle jos lähdetään että prostituutuo on työ siinä missä joku muukin, niin jossain vaiheessa siitä seuraa loogisesti työkkärin työhönosoituksia Vetelin bordelliosuuskuntaan.

Voisiko maitotyttö kertoa, mikä asia on paremmin sen jälkeen kun ko. asia on kielletty? Prostituutio ei lakkaa sillä että se kielletään. Voisitko vielä tarkentaa mitä "elämälle vihamielinen" tarkoittaa?

Minä en haluaisi sellaista Suomea, jossa on prostituutiota. Minä en haluaisi sellaista Suomea, jossa ihmiset kuolevat tuhatpäin alkoholiin. Minä en haluaisi Suomea, jossa ihmiset kärsivät epäterveellisten ravinnon aiheuttamista sairauksista. Minä en haluaisi sellaista Suomea, jossa hukutaan heikoilla jäillä kävelemisen takia. Minä en haluaisi sellaista Suomea, jossa jotkin juntit eivät osaa keskustella sivistyneesti. Minä en haluaisi sellaista Suomea, jossa Salattujen Elämien kaltainen laaduton roskasarja on suosituinpia ohjelmia.

Mutta yksi asia, lue tarkasti, minä en usko, että parempi Suomi saavutetaan sillä, että valtio puuttuu lainsäädännöllä näihin asioihin ja kriminalisoi alkoholin, epäterveellisen ravinnon, heikoilla jäillä kävelemisen, huonolaatuisen keskustelun ja Salatut Elämät. Mielestäni tällainen edustaisi omituista ja typerää valtiouskoa ja hyysäysmentaliteettia - ja minua ihmisenä ja suomalaisena loukkaa, mikäli joku ryhtyy kertomaan, mitkä asiat suomalaisilta pitää kieltää, jotta he heivät tekisi väärin. Perkele, ei tässä mitään lapsia olla.

JPU

Quote from: citizen on 29.05.2009, 16:58:50
Minusta valtion tehtäviin yhteiskunnassa ei pidä kuulua ihmisten seksuaalisen nautinnon maksimointi, eikä ihmiskeho saa olla kauppatavaraa.
Onhan se kuitenkin. Henkilöstövuokraus on iso bisnes.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Elisa

Quote from: Äänestäjä on 29.05.2009, 16:51:17
Eikö Elisa olekaan Elisa? Nyt kuulostaa jo niin miehen puheelta. ;)

Elisa on miesystävällinen nainen  :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

stadilainen

Quote from: Elisa on 29.05.2009, 16:12:50
Quote from: Pirjo on 29.05.2009, 15:59:34
Onhan se nyt niin, että bordelleja kannattaa pelkästään sosiaalisesti rajoitteiset miehet.

Tämä on niiin loppuunkulutettu argumentti.

Onko aivopestyjen suomalaisten mahdoton ymmärtää, että seksin ostamiselle voi olla muitakin syitä kuin se, ettei sitä muuten saisi?
Samaa mieltä elisan kanssa, yksinkertaisesti haluaa vaihtelua ja eri naaman näkemistä. yhdyn mielelläni elisaan,siis elisan mielipiteisiin . ;D
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

annepa

Quote from: Rutja on 29.05.2009, 16:57:36

1. Luin vähän huolimattomasti. Otetaan uusiksi.

No niin luit ja ei oteta. Murmeli myönsi jo kakat housuissa ja yks päästö riittänee.

Rutja

Quote from: Elisa on 29.05.2009, 17:03:32

Elisa on miesystävällinen nainen  :)
Ehkä Elisa osaa ajatella aivoillaan, eikä vain toistella feministien ja hyysäreiden mantroja?

Äänestäjä

Quote from: Elisa on 29.05.2009, 17:03:32

Elisa on miesystävällinen nainen  :)

Loistotyttö ;)

Treffi-ilmoituksia onkin jo tainnut sataa peräkamarin pojilta ja muiltakin runsain mitoin?*

Itse varattuna keskityn kannustamaan sivusta.

* Tämä ei viitannut tähän ketjuun, vaan näpsäkkään ja fiksuun treffi-ilmoitukseen.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

henkka

Hienoa, että ollaan rehellisiä. Ei huoraamisessa mitään pahaa ole, jos se vapaaehtoista. Ei huorissa käyntikään mitään pahaa ole, vaan kivaa ja hyvää :)

suosittelen:)

Rutja

Quote from: annepa on 29.05.2009, 17:05:29

No niin luit ja ei oteta. Murmeli myönsi jo kakat housuissa ja yks päästö riittänee.
Riittävätkö kognitiiviset kykysi muuhunkin, kuin huonoihin solvauksiin?

jolina

JM-K:n kannalla siinä, että seksin osto ja myynti olkoon vapaata, kun erityisesti myyjä (usein lähtökohtaisesti nainen, miksi ei myös mies?) tekee työtään vapaaehtoisesti, on täysi-ikäinen ja maksaa veronsa.

Ostaja voi olla kuka tahansa, kuten se on nykyäänkin. Tyypillistä asiakasta ei ole.

Leikkimielinen pihapeli

Voi hyvänen aika, että nyt mies on maksanut seksistä! Minä voin kertoa teille, missä voitte nähdä seksin ostamista ihan livenä keskellä viikkoa virka-aikaan:

Menkää pankkiin. Katsokaa niitä pariskuntia, jotka menevät pankkitädin kanssa neuvottelemaan asuntolainasta. Villi veikkaukseni on, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä se mies maksaa lainasta suuremman siivun kuin nainen, eli suomeksi sanottuna maksaa naisille seksistä.

Ihmeellistä on vain se, että tämä seksin maksullisuus on aikuisille ihmisille joku uutinen.

annepa

Quote from: Rutja on 29.05.2009, 17:07:28

En käsittääkseni ole solvannut ketään. Totesit lukeneesi huolimattomasti ja minä myötäilin sitä. J M-K sanoi itse itseään murmeliksi ja sanoi että nyt meni löysät housuihin. Toistin saman asian eri sanoilla.

citizen

Quote from: Rutja on 29.05.2009, 17:01:50
Mutta yksi asia, lue tarkasti, minä en usko, että parempi Suomi saavutetaan sillä, että valtio puuttuu lainsäädännöllä näihin asioihin

Juuri sitähän sinä aikaisemmin ehdotit:

QuoteVaikka en toimintaa millään tavalla arvosta, niin kieltolait eivät toimi tässä(kään) asiassa.

Minusta bordellit pitäisi laillistaa ja määrätä pakolliset sukupuolitautitestit. Näin saataisiin ratkaistua monta ongelmaa:

* huorat eivät olisi kaduilla.

* taudit eivät leviäisi samalla tavalla.

* järjestäytynyt rikollisuus menettäisi tuloja.

* laitonta ihmiskauppaa olisi helpompi valvoa.

* valtion varoja ei menisi huorien ja niiden asiakkaiden jahtaamiseen.

* valtio voisi kerätä veroina ne rahat, jotka menevät parittajille.

* ihmisillä tulisi yleisesti olla oikeus myydä halutessaan itseään.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

JM-K

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 29.05.2009, 17:08:33
Voi hyvänen aika, että nyt mies on maksanut seksistä! Minä voin kertoa teille, missä voitte nähdä seksin ostamista ihan livenä keskellä viikkoa virka-aikaan:

Menkää pankkiin. Katsokaa niitä pariskuntia, jotka menevät pankkitädin kanssa neuvottelemaan asuntolainasta. Villi veikkaukseni on, että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä se mies maksaa lainasta suuremman siivun kuin nainen, eli suomeksi sanottuna maksaa naisille seksistä.

Ihmeellistä on vain se, että tämä seksin maksullisuus on aikuisille ihmisille joku uutinen.

Minä olen aina tehnyt kaikki merkittävät hankinnat yksin, omilla rahoillani ja omiin nimiini. Ei ole sitten mahdollisessa erotilanteessa epäselvää, kenen esimerkiksi se asunto on. Sen voi näppärästi tarkistaa siitä osakekirjasta. Kerran on pitänyt tarkistaa...

Rutja

Quote from: annepa on 29.05.2009, 17:09:46

En käsittääkseni ole solvannut ketään. Totesit lukeneesi huolimattomasti ja minä myötäilin sitä. J M-K sanoi itse itseään murmeliksi ja sanoi että nyt meni löysät housuihin. Toistin saman asian eri sanoilla.
Äh, pahoittelen. Luulin, että viittasit murmelilla minuun. Hitto kun näitä viestejä sataa tähän ketjuun. Jawohl, katkase.

JM-K

Quote from: annepa on 29.05.2009, 17:09:46

Jep, kyllä näin kävi, että nyt on murmelilla löysät housuissa (turkilla?)

IDA

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 29.05.2009, 17:08:33

Ei tuo ole sama asia.

En nyt viitsi alkaa kirjoittamaan konservatiivisen ajattelun historiaa tähän, mutta erialaisia hienoja ja asiallisia perheen ja sitoutumisen merkitystä korostavia juttuja löytyy pilvin pimein.

Kehotanpa vain tutustumaan. Tai kysymään vaikka isiltä ja äideiltä ;)

pavor nocturnus

Quote from: citizen on 29.05.2009, 16:58:50
Quote from: Rutja on 29.05.2009, 16:06:53
Minkä yhteiskunnallisen ongelman te, Mäki-Ketelä ja citizen, ratkaisette tällaisella lailla, joka kriminalisoisi seksin ostamisen ja myymisen?

Ajatellaanpa vaikka sellaisia miehiä, jotka ovat esimerkiksi kehitysvammaisia, eivätkä siksi saa seksiä, kuten me terveet miehet. Mitä se on pois keneltäkään, mikäli hän maksaa seksuaalisesta nautinnosta, mikäli sen tarjoaja tekee hommaa omasta halustaan?

Minusta kaikkia ongelmia ei ole tehty ratkaistaviksi. Me ihmiset kun ollaan mitä ollaan. Paras tapa on kieltää seksin osto ja myynti, mutta ei tietenkään aktiivisesti jahdata epäiltyjä. Toimintaan pitää puuttua vasta silloin kun se aiheuttaa muita lieveilmiöitä. On ongelmallista ja tekopyhää kieltää vain osto, mutta ei myyntiä. Rangaistuksien pitää olla suhteessa tekoon eli aika lieviä.

Minusta valtion tehtäviin yhteiskunnassa ei pidä kuulua ihmisten seksuaalisen nautinnon maksimointi, eikä ihmiskeho saa olla kauppatavaraa.

Eikös tätä juuri ajettu takaa ? Asiaan puuttuminen kun se tuo mukanaan ihmiskauppaa, seksiorjuutta vai muita alamaailman tekijöitä.

annepa

Quote from: Rutja on 29.05.2009, 17:12:58
Äh, pahoittelen. Luulin, että viittasit murmelilla minuun. Hitto kun näitä viestejä sataa tähän ketjuun. Jawohl, katkase.

Hyväksytty :D

Äänestäjä

Quote from: JM-K on 29.05.2009, 16:54:35

Kiitos kiitos. Aika tyhjä on takki, mutta kyllä se tuota pivvimehua juomalla täyttyy. Ja se puolue on muuten PUM, Pienjyrsijöiden Uusi Maailmanjärjestys.

EDIT: Tässä vähän lomafiiliksiä: http://www.bergnews.com/postkarten/marmot-aum-gr.jpg

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Eikö PUM:n lisäksi aputoiminimeksi sopisi Pirkanmaan Uusi Puolue, PUP? Toisi mukavia kesäisiä mallasmaisia mielleyhtymiä?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

maitotyttö

Quote from: TunturiTiger on 29.05.2009, 17:00:54
miksi ihmeessä edes ne ihmiset jotka haluavat tienata elantonsa tällä tavalla pitäis tehdä kriminaaleiks? ja ne ihmiset jotka tykkää tukea tätä työtä?

Siksi, että juuri mikään ihmisryhmä ei ole heikommassa asemassa kuin köyhä nainen. Tämä pätee kautta maailman, alhon ja hyväksikäytön aste voi vaihdella muttei kuitenkaan niin paljon kuin voisi kuvitella. Mitään seksibisneksen järjestelmää ei saada sillä tavalla pomminvarmaksi, etteikö siihen voisi jäädä hyväksikäytön aukko. Koskaan ei voida olla täysin varmoja seksityön vapaaehtoisuuden asteesta.

Kuten Korhonen totesi, oikeus koskemattomuuteen on perusoikeus. Sen valvominen sitoo erityisesti valtiota. Sen lisäksi ihmisoikeudet ovat luovuttamattomat. Se taas tarkoittaa sitä, että ihminen ei edes omasta tahdostaan lain edessä pätevästi luopua niistä: esimerkiksi jos olet mennyt myymään itsesi orjaksi, sopimus ei ole pätevä.

Quoteon olemassa ihmisryhmiä jotka ei ihan niin helposti seksiä saa.

Seksin saaminen ei ole ihmisoikeus. Sen sijaan siltä välttyminen, jos on pieninkin mahdollisuus siihen ettei oikeasti huvitakaan, on.

Sitten on ne vielä ne lukuisat tutkimukset siitä, mitä seksityöläisen mielenterveydessä tapahtuu vuosien mittaisen uran aikana. Ensin voi kaikki tuntua ihan hienolta, sitten koukuttaa raha, yritykset lopettaa, sitten tulee itseinho kun siihen ei pystykään, tätä seuraa usein masennus tai päihteiden käyttö ja kirsikkana kakun päällä se, ettei seksityöläisen parisuhteella uran lopumisen jälkeenkään tulevaisuudessa ole tilastollisesti mairittelevaa menestystä.

Äänestäjä

Quote from: reino on 29.05.2009, 16:56:45
Hieno loppukiri Freddyltä! Eurovaalit olivatkin menossa liian tylsiksi. PS-KD-vaaliliitosta tällä hetkellä siis menossa läpi dynaaminen voimakaksikko Wonterghem-Essayah.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että sisätuhnuisen ja umpisiittoisen Suomenkin on aika siirtyä keski-eurooppalaiseen käytäntöön, jossa herrasmies käyttää sujuvan joviaalisti hyväkseen kaikkia sivistysyhteiskunnan palveluita. Toivottavasti näiden eurovaalien jälkeen vierailu bordellissa on yhtä luonteva osa jokaisen sivistyneen miehen arkea kuin säännöllinen parturissa käynti tai tuoreen patongin hakeminen naapurikorttelin boulangeriesta.

Voi olla että KD:n väellä meni tänään kahvipulla väärään kurkkuun, kun pelkäävät että oma ääni hyödyntää Freddyä ;)

JM-K

Tähän kohtaan sopinee kevennykseksi fakta (Avara Luonto), että kun murmelit heräävät muutaman kuukauden nokkauniltaan, niin ensimmäiseksi ne parittelevat, sitten syövät. Seuraavaksi taas vähän paritellaan, sitten syödään. Ja niin edelleen. Mahdollinen luppoaika makaillaan auringon lämmittämillä kivillä, kerätään energiaa ja lihotaan talviunia varten. Muistaakseni tätä hereillä oloa ja tuota "kiertokulkua" kesti vain kolmisen kuukautta. Onnen poikia / tyttöjä. Ja huom! Maksaako murmelit toisilleen seksistä? No ei tosiaan!

P.S. Ootteko muuten huomanneet, että kun päästään TÄHÄN aihepiiriin, niin johan alkaa ketjulle tulla lukukertoja ja vastauksia.

pavor nocturnus

QuoteEi tuo ole sama asia.

En nyt viitsi alkaa kirjoittamaan konservatiivisen ajattelun historiaa tähän, mutta erialaisia hienoja ja asiallisia perheen ja sitoutumisen merkitystä korostavia juttuja löytyy pilvin pimein.

Kehotanpa vain tutustumaan. Tai kysymään vaikka isiltä ja äideiltä Wink

Nyt on pää yhtenä halkona, mitä tuo tarkoitti ? Jotain ydinperhe arvoja ja teennäisiä ihmisen eroja eläimiin ? Mitä ?

annepa

Asiaan.

Minulla ei ole mitään sanottavaa siihen jos joku haluaa myydä itseään, oli se sitten aivokapasiteettiaan tai genitaalialuettaan toiselle osapuolelle, kunhan kyseessä on tosiaan halu myydä ts myyntitoiminto ei ole pakotettu. En käsitä miksi nämä jotkut hörhöt eivät näe sitä että jotkut oikeasti huoraavat vapaaehtoisesti. Enkä käsitä sitä miksi nämä hörhöt niin kovasti huutavat oikeutta omana kehoon mutta ovat samalla viemässä sitä oikeutta pois kieltämällä itsensä myymisen.

Ei se huora minun toiveammattilistalla ole ekana eikä tokanakaan mutta eipä ole paskakuskikaan tai viemärisukeltaja. En silti koe oikeudekseni kieltää niitä ihmisiä, jotka näissä ammatteissa haluavat toimia, toimimasta ko ammatissa.

Huorissa kävijät on minusta vähän säälittäviä kans mutta tiedän kyllä tapauksia jotka eivät käy huorissa mutta ovat silti vähän säälittäviä. Tai vähän enemmänkin säälittäviä. Oikeastaan IHAN SURULLISEN SÄÄLITTÄVIÄ. Olkoot vaan, ei kosketa mun simpukkaa (pun intended).

pavor nocturnus

Quote from: JM-K on 29.05.2009, 17:18:14
Tähän kohtaan sopinee kevennykseksi fakta (Avara Luonto), että kun murmelit heräävät muutaman kuukauden nokkauniltaan, niin ensimmäiseksi ne parittelevat, sitten syövät. Seuraavaksi taas vähän paritellaan, sitten syödään. Ja niin edelleen. Mahdollinen luppoaika makaillaan auringon lämmittämillä kivillä, kerätään energiaa ja lihotaan talviunia varten. Muistaakseni tätä hereillä oloa ja tuota "kiertokulkua" kesti vain kolmisen kuukautta. Onnen poikia / tyttöjä. Ja huom! Maksaako murmelit toisilleen seksistä? No ei tosiaan!

P.S. Ootteko muuten huomanneet, että kun päästään TÄHÄN aihepiiriin, niin johan alkaa ketjulle tulla lukukertoja ja vastauksia.

Sääli ettei ihminen polveudu suoraan murmelista..nyyh.

Rutja

Quote from: maitotyttö on 29.05.2009, 17:16:24
Quote from: TunturiTiger on 29.05.2009, 17:00:54
miksi ihmeessä edes ne ihmiset jotka haluavat tienata elantonsa tällä tavalla pitäis tehdä kriminaaleiks? ja ne ihmiset jotka tykkää tukea tätä työtä?

Siksi, että juuri mikään ihmisryhmä ei ole heikommassa asemassa kuin köyhä nainen. Tämä pätee kautta maailman, alhon ja hyväksikäytön aste voi vaihdella muttei kuitenkaan niin paljon kuin voisi kuvitella. Mitään seksibisneksen järjestelmää ei saada sillä tavalla pomminvarmaksi, etteikö siihen voisi jäädä hyväksikäytön aukko. Koskaan ei voida olla täysin varmoja seksityön vapaaehtoisuuden asteesta.
Koska mikään ihmisryhmä ei ole heikommassa asemassa kuin köyhä nainen, niin kyseisestä köyhästä naisesta pitää tehdä rikollinen? Toisekseen läheskään kaikki eivät lähde prostituutioon sen takia, että ovat talouden tai muun syyn takia hommaan pakotettuja.
Kuten Korhonen totesi, oikeus koskemattomuuteen on perusoikeus. Sen valvominen sitoo erityisesti valtiota. Sen lisäksi ihmisoikeudet ovat luovuttamattomat. Se taas tarkoittaa sitä, että ihminen ei edes omasta tahdostaan lain edessä pätevästi luopua niistä: esimerkiksi jos olet mennyt myymään itsesi orjaksi, sopimus ei ole pätevä.
Tässä taas ei ole mitään järkeä. Mistä oikeudesta henkilö x luopuu, mikäli hän vapaaehtoisesti harrastaa seksiä henkilön y kanssa? Mistä oikeudesta x luopuu, mikäli hän tekee näin sillä ehdolla, että y maksaa hänelle rahaa?
Quoteon olemassa ihmisryhmiä jotka ei ihan niin helposti seksiä saa.

Seksin saaminen ei ole ihmisoikeus. Sen sijaan siltä välttyminen, jos on pieninkin mahdollisuus siihen ettei oikeasti huvitakaan, on.

Sitten on ne vielä ne lukuisat tutkimukset siitä, mitä seksityöläisen mielenterveydessä tapahtuu vuosien mittaisen uran aikana. Ensin voi kaikki tuntua ihan hienolta, sitten koukuttaa raha, yritykset lopettaa, sitten tulee itseinho kun siihen ei pystykään, tätä seuraa usein masennus tai päihteiden käyttö ja kirsikkana kakun päällä se, ettei seksityöläisen parisuhteella uran lopumisen jälkeenkään tulevaisuudessa ole tilastollisesti mairittelevaa menestystä.
Kukaan ei laillisessa prostituutiossa ole pakotettu hommaan.

Kerro kyseiset tutkimukset, niiden tekijät ja nimikkeet. Toisekseen kuvailemasi ilmiö liittyy moneen muuhunkin ammattiryhmään.

turha jätkä

Quote from: Äänestäjä on 29.05.2009, 15:24:08
Tämä kolahtaa Freddyn nilkkaan, vaikka hänen sanomansa on mielestäni oikea.

Näin käynee. Itse asiasta olen kaverin kanssa samaa mieltä. Yhteiskunnan ei mielestäni tule kieltää yksilöä myymästä seksiä. Tietenkin verot tulee maksaa ja muuten elää siivosti.

JPU

Tuo kaikki pätee työhön josta ei pidä. Vaikkapa vakityö tehtaassa tai suolakaivoksessa. Siinä myydään keho toisen käytettäväksi. Työ voi olla pidemmän päälle inhottavaa,työympäristö huono jne.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014