News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kokemusta saksalaisfoorumeilla väittelemisestä?

Started by Suurkirjoitus, 24.09.2012, 15:16:31

Previous topic - Next topic

Suurkirjoitus

Onko kellään kokemusta siitä, että olisi väitellyt monikultturismia ym. kommunismin uusia ilmenemismuotoja vastaan saksalaisilla foorumeilla? (Itse en edes osaa saksaa.)

Tulee mieleen kysymyksiä kuten:

1) Onko siellä kovinkin ankara "antifasistinen" moderointilinja?

2) Onko siellä paljonkin kiivaita vastaväittäjiä veinin ja kmruuskan tyyliin?

3) Miten siellä siedetään niitä, jotka muistuttavat kommunistien kaikista hirmutöistä. Itse en ole historiaan perehtynyt kuin pintapuolisesti ja Hommasta löytyy lukemattomasti niitä, joilla on kovaa osaamista mitä tulee kommunismin hirmutöihin ja näiden hirmutöiden peittely/vähättely-yritysten paljastamiseen. Sen olen kuitenkin huomannut, että vanhat stalinistit ja heidän henkiset perillisensä kiusaantuvat siitä, kun muistuttaa heille, että Neuvostoliitto myönsi vuosikymmenien valehtelun jälkeen vasta hajoamisensa kynnyksellä 1989, että se Molotov/Ribbentrop-LISÄPÖYTÄKIRJA oli kuin olikin olemassa. Kyseisen Lisäpöytäkirjan voidaan katsoa tekevän Neuvostoliitosta lähes Saksan veroisen syyllisen sotaan. Puhumattakaan siitä mitä neuvostojoukot tekivät miehittämiensä alueiden saksalaisille.

Lentääkö saksalaiselta foorumilta heti ulos, jos ottaa puheeksi 3)-kohdassa mainitut asiat???

Kysymys nousi mieleeni, kun luin Hommasta siitä, että Saksassa on nykyäänkin käytössä lähes Stasin menetelmät ajatusrikollisten jahtaamisessa.

Käsittääkseni osa foorumeista on sellaisia, että ulkomailta ei voi niihin kirjoittaa, mutta ainakin luulen, että Suomestakin pääsee edes joillekin merkittäville saksalaisille keskustelufoorumeille.

Onko kellään hommalaisella kokemuksia niistä? Millaisia?

sivullinen.

En ole kirjoitellut, mutta joskus olen Spiegelin foorumia lueskellut. Se on ihan siedettävä. Hyvin pitkälti samanlainen kuin Kauppalehden keskustelupalsta Suomessa. Siis kohtalaisen vapaasti on vallitsevia käytäntöjä saanut kritisoida. En tiedä poistavatko salaliittoteorioita aktiivisesti, kun sitä ei lukijana huomaa, mutta taisipa siellä Merkelin Stasi yhteyksistä olla paljonkin epäilyttävän rajamailla olevaa juttua. Hitlerin sanominen on kai Saksassa ihan lain mukaan kiellettyä. Taitaa olla muutenkin vähän arka aihe. En ainakaan siihen liittyvää keskustelua ole huomannut. Nimimerkeistä en osaa sanoa. Kun en ole seurannut keskustelua siltä kannalta: Olen katsonut mitä sanotaan, en kuka sen sanoo.

Missä täällä sanottiin Saksassa olevan vieläkin käytössä Stasin menetelmät? Uskon - ja tiedän - välineistön siellä mahdollistavan hyvinkin tarkan valvonnan. Olihan nimeenomaan Saksa ensimmäinen maa maailmassa, joka vaati Googlea sensuroimaan tietyt sivustot. Silti keskustelu on mielestäni siellä varsin vapaata. Nämä Hitler, juutalainen, keskitysleiri ja vastaavat sanat sitten aikaansaavatkin sellaisen yleisen hälytystilan että nahkahousu liitää nuolen nopeudella.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Seal

Itse olen moderaattorina eräällä Saksassa serveriään pitävällä englanninkielisellä foorumilla. Hakaristien ja muiden natseihin liitettävien symbolien kanssa ollaan tarkkana (historialliset kuvat kyllä sallitaan), mutta muuten mielipiteitä saa esittää hyvinkin vapaasti eikä ole tullut minkäänlaisia ongelmia.

siviilitarkkailija

Jos olet saksalaisella forumilla jossa kielenä on englanti, puhuttelet ehkä 5 % älykkäämmästä saksalaikansanosasta. Saksalaisista n 30 - 40 % on umpi-idiootteja jotka eivät tiedä mistään mitään eivätkä halua tietää. Pieru ja kalja riittävät näille enemmn kuin hyvin. N 30 % ehkä haluaisi tietää muttei uskalla. Loput puhuvat turkkia, farsia ja muita ihmekieliä.

Saksassa on maailman hauskimpia ja maailman tyhmimpiä ihmisiä vähemmän sulassa sovussa. Huuto on ainoa millä kykenevät kommunikoimaan. Ja epärehellisiä ovat. Jos saku sanoo jotain, älä koskaan luota siihen. Saksalainen pettää kuin kepulainen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

sologdin

Quote from: siviilitarkkailija on 25.09.2012, 07:20:15
Jos olet saksalaisella forumilla jossa kielenä on englanti, puhuttelet ehkä 5 % älykkäämmästä saksalaikansanosasta. Saksalaisista n 30 - 40 % on umpi-idiootteja jotka eivät tiedä mistään mitään eivätkä halua tietää. Pieru ja kalja riittävät näille enemmn kuin hyvin. N 30 % ehkä haluaisi tietää muttei uskalla. Loput puhuvat turkkia, farsia ja muita ihmekieliä.

Saksassa on maailman hauskimpia ja maailman tyhmimpiä ihmisiä vähemmän sulassa sovussa. Huuto on ainoa millä kykenevät kommunikoimaan. Ja epärehellisiä ovat. Jos saku sanoo jotain, älä koskaan luota siihen. Saksalainen pettää kuin kepulainen.

Huomaa, että olet matkaillut paljon Saksassa, seurannut sikäläistä mediaa ja tunnet henkilökohtaisesti monia sieltä.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.