News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Zyskowicz kokoomusehdokkaille: Kuntauudistuksesta saa olla eri mieltä

Started by Ilkka Partanen, 19.09.2012, 01:54:29

Previous topic - Next topic

AuggieWren

Quote from: Sour-One on 19.09.2012, 21:28:45Jos eduskunnasta puhutaan, niin ihan kaikissa puolueissa on puoluekuri eli painetaan sitä nappia mitä käsketään. Myös (etenkin?) Perussuomalaisissa.
Totta puhut ja persuissa se puoluekuri on voimassa jopa oppositiossa toisin kuin muissa puolueissa. Mutta. Mutta. Mutta. Kokoomuksen kaksinaamaisuus on niin iljettävää, että ihmetyttää, miten kukaan voi sitä puolustella. Kokkareet puhuvat aina vaalikopeilla eri suuntaan, kuin mitä vallassa ollessaan tekevät. Esim. hommassa paljon parjatut viherpiiperöt ovat tässä mielessä eli rehellisyydessä täysin eri planeetalta. Voisin jopa väittää, että vaalipuheista tekoihin -suhteen osalta Vihreät ovat Suomen kaikkien aikojen rehellisin puolue.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Riukulehto

Quote from: Ilkka Partanen on 19.09.2012, 01:54:29

Omassa jäsenkortissani lukee että "Itsenäisiä ajatuksia". Se on Kokoomuksen linja, halusipa sitä joku uskoa tai ei. Arvot ovat puolueen ydin, aina hallitusohjelma ei niiden kannalta parasta ratkaisua tue. Silloin on uskallettava olla eri mieltä.

Jyrki Haapala:

QuoteViimeisen vuorokauden aikana tapahtunut ihmeellisin juttu on se, että kun ilmoittaa itse haluavansa ulos politiikasta, kaivetaan heti kirveet esiin ja nostetaan esiin asioita, jotka eivät kuulu millään lailla itse asiaan. Olen itse ilmoittanut olevani täysin pettynyt Kokoomuksen Pohjois-Savon piirin toimintaan Varkauden talousalueen osalta erityiseti AMK-asiassa, mikä on ollut perussyy vetäytymiseeni kunnallisvaaliehdokkuudesta. Toinen syy on ollut vaativa työni Pohjois-Savon poliisilaitoksessa esikunta- ja hallinto yksikössä. Kolmas syy on ollut opettajaopinnot, mitkä olen aloittanut kuluvana syksynä.
Nyt Kokoomuksen Pohjois-Savon piirin johto nostaa esiin täysin eri asian, eli sen etten ole suostunut maksamaan piirin ilmoittamaa 800 euron "ehdokasmaksua", millä katettiin eduskuntavaalien aikaan järjestetty Vaaliseminaari. Heidän käsityksensä on se, että syy siihen, että vetäydyn, on maksamaton lasku Pohjois-Savon kokoomukselle, mikä on tehnyt minusta Kokoomukselle kelpaamattomaton ehdokkaan.
Tämä ei ole todellakaan syy vetäytymiseeni, mutta nyt on todettava se, että Piirin kannan mukaan nuo 800 euroa olisivat olleet hinta lähes 600 äänelle, jotka viime kuntavaaleissa keräsin Varkaudessa. Olen sijoittanut viimeisen Eduskuntavaalikampanjan aikana tämän alueen Kokoomuspolitiitan tukemiseen noin 30 000 euroa ja nyt tämä vallatonta valtaa käyttävä piirin johto karhuaa minulta oman katsomukseni mukaan perusteettomasti 800 euroa. Tämän episodin jälkeen olen erittäin pettynyt siihen, että asetuin tässä Pohjois-Savon piirissä kansanedustajaehdokkaaksi ja en tule sitä ainakaan Kokoomuksen joukoissa tekemään toistamiseen. Pohjois-Savon piirin toimintatapaa kuvaa moni muukin "hyllytys" viime vuosien aikana. Jos et hengitä piirin johdon hengitysten mukaan, sinua ei enää tarvita. Ilmeisesti minun kannanottoni Savonia asiassa ovat tehneet myös minusta punaisen vaatteen Kokoomuksen Pohjois-Savon (Kuopion) johdolle. No onneksi laadukkaampi elämä jatkuu ilman politiikkaa!
http://www.jyrkihaapala.fi/Suomi/lue_lisaa/164
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Ilkka Partanen

Quote from: Siili on 19.09.2012, 15:51:44
Quote from: Ilkka Partanen on 19.09.2012, 14:29:50
Puoltamaan pakkoruotsia puoluekokous päätyi tätä edelliselläkin kerralla, yksi äänestys kolmesta meni tosin meni toisin ja siitä sitä jaksetaankin muistuttaa, ikään kuin sillä yksittäisellä äänestyksellä kolmessa eri äänestyksessä (käytännössä) samasta asiasta olisi kovin suurikin painoarvo. Koska kaikkia aloitteita ei ehditä puoluekokouksessa käymään, käytetään tulkintaa kokonaisuudesta. En tiedä oliko siellä käsittelemättä jääneissä kieliasia enää esillä.

Muistatko vielä tätä vaalipropagandaa:

QuoteKokoomus on järjestelmällisesti huonontanut pakkoruotsin asemaa, mm. viimeisimpänä poistamalla sen ylioppilaskirjoituksista pakollisena kirjoitettavana

QuotePakkoruotsin osalta Kokoomus on ollut sitä mieltä että se joutaa mennä.

QuotePakkoruotsin osalta kannanotot näkyvät puoluekokouksen aloitteissa joissa tästä asiasta on väännetty vaikka kuinka pitkään. Alkaa näyttää väistämättä siltä että 2012 kokous ottaa sitten ohjelmaan kielilain muuttamisen tältä osin.

Ei tuo ole mitään propagandaa. Asia oli esillä 2012 puoluekokouksessa, jossa keskeisin elementti pakkoruotsin poistamiselle on tietenkin kielilain muutos, kaksikielisyyden poistaminen vaatii Perustuslain muutoksen. Kokouksessa oli runsaasti kannattajia pakkoruotsin poistamiselle, kuitenkin lukema puolesta oli selvä, että se nyt jää toistaiseksi. Viimeksi tulos oli tiukempi, siinä yhdessä äänestyksessä joka oli poistamisen puolesta oli tulos niukka. Puoluekokousväki on siis varsin jakautunutta asian suhteen, puolueen kannattajakunnassa taas suurelta osin kannatetaan pakollisena kahta vapaavalintaista kieltä, joista ihan nykyiseen tapaan toinen aloitetaan 3. luokalla ja toinen seitsemännellä. Huomautan että Kokoomus on asian osalta ainoa puolue jossa tämä asia on ollut tiiviisti esillä ja jossa siitä on äänestetty useampaan otteeseen. Perussuomalaiset on selkeästi ollut pakkoruotsia poistamassa perustamisestaan lähtien, sen sijaan Vihreät, Keskusta, SDP ja Vasemmistoliitto eivät (ainakaan tietääkseni) ole pakkoruotsikysymystä puoluekokouksissaan käsitelleet. RKP:n kanta lienee tiedossa.

Quote from: Siili on 19.09.2012, 15:51:44
Ei, en halua alkaa uutta kielikeskustelua.  Tuo on vain esimerkki, mitä kaikkea sanoit vuonna 2010 otsikon "Miksi kannattaa äänestää Kokoomuksen ehdokkaita" alla.  Saa nähdä, kuinka paljon nyt löytyy kokoomuslaisia ehdokkaita, jotka väittävät kiven kovaan, että Kokoomuksella ei ole mitään suunnitelmia lopettaa pienempiä kuntia.   

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/52477-miksi-kannattaa-aanestaa-kokoomuksen-ehdokkaita

Lopettaa? Kuntauudistuksessa on kaikkien puolueiden osalta sellainen tilanne, että jokainen niistä myöntää että jotain olisi tehtävä, Kokoomus on tosin ainoana jälleen jolla on asiaan ollut halua tarttua. Kuntakartta on piirtynyt aikoinaan maatalousvetoisen yhteiskunnan tarpeisiin, juontaen ajoilta jolloin "vossikka" eli hevoskärry oli yleinen kulkuväline ja sitä on alettu enemmälti muutella vasta hiljattain, täsmällisesti katsoen PARAS-hankkeen yhteydessä käynnistyi laajempi kehitys liitoksiin vuodesta 2005.

Eivät kunnat alueina lakkaa olemasta, joten lakkauttamisesta lakkauttamisen ilosta ei ole kysymys. Hallinto siirtyy matalammaksi, palvelujen järjestämiseen tulee huomattavasti laajemmat resurssit, koska uusiakin konsepteja voidaan ottaa käyttöön kun käyttäjiä on suurella todennäköisyydellä sellaiselle tarpeeksi että sen toteuttaminen on järkevää. 

Ilkka Partanen

Quote from: Riukulehto on 21.09.2012, 10:36:56
Quote from: Ilkka Partanen on 19.09.2012, 01:54:29

Omassa jäsenkortissani lukee että "Itsenäisiä ajatuksia". Se on Kokoomuksen linja, halusipa sitä joku uskoa tai ei. Arvot ovat puolueen ydin, aina hallitusohjelma ei niiden kannalta parasta ratkaisua tue. Silloin on uskallettava olla eri mieltä.

Jyrki Haapala:

QuoteViimeisen vuorokauden aikana tapahtunut ihmeellisin juttu on se, että kun ilmoittaa itse haluavansa ulos politiikasta, kaivetaan heti kirveet esiin ja nostetaan esiin asioita, jotka eivät kuulu millään lailla itse asiaan. Olen itse ilmoittanut olevani täysin pettynyt Kokoomuksen Pohjois-Savon piirin toimintaan Varkauden talousalueen osalta erityiseti AMK-asiassa, mikä on ollut perussyy vetäytymiseeni kunnallisvaaliehdokkuudesta. Toinen syy on ollut vaativa työni Pohjois-Savon poliisilaitoksessa esikunta- ja hallinto yksikössä. Kolmas syy on ollut opettajaopinnot, mitkä olen aloittanut kuluvana syksynä.
Nyt Kokoomuksen Pohjois-Savon piirin johto nostaa esiin täysin eri asian, eli sen etten ole suostunut maksamaan piirin ilmoittamaa 800 euron "ehdokasmaksua", millä katettiin eduskuntavaalien aikaan järjestetty Vaaliseminaari. Heidän käsityksensä on se, että syy siihen, että vetäydyn, on maksamaton lasku Pohjois-Savon kokoomukselle, mikä on tehnyt minusta Kokoomukselle kelpaamattomaton ehdokkaan.
Tämä ei ole todellakaan syy vetäytymiseeni, mutta nyt on todettava se, että Piirin kannan mukaan nuo 800 euroa olisivat olleet hinta lähes 600 äänelle, jotka viime kuntavaaleissa keräsin Varkaudessa. Olen sijoittanut viimeisen Eduskuntavaalikampanjan aikana tämän alueen Kokoomuspolitiitan tukemiseen noin 30 000 euroa ja nyt tämä vallatonta valtaa käyttävä piirin johto karhuaa minulta oman katsomukseni mukaan perusteettomasti 800 euroa. Tämän episodin jälkeen olen erittäin pettynyt siihen, että asetuin tässä Pohjois-Savon piirissä kansanedustajaehdokkaaksi ja en tule sitä ainakaan Kokoomuksen joukoissa tekemään toistamiseen. Pohjois-Savon piirin toimintatapaa kuvaa moni muukin "hyllytys" viime vuosien aikana. Jos et hengitä piirin johdon hengitysten mukaan, sinua ei enää tarvita. Ilmeisesti minun kannanottoni Savonia asiassa ovat tehneet myös minusta punaisen vaatteen Kokoomuksen Pohjois-Savon (Kuopion) johdolle. No onneksi laadukkaampi elämä jatkuu ilman politiikkaa!
http://www.jyrkihaapala.fi/Suomi/lue_lisaa/164

Olipa hyvä että tämä nostettiin täälläkin avoimesti esiin. Haapala nimittäin väittää montaakin asiaa jotka eivät pidä paikkaansa. Ensinnäkin 800 euroa on hinta eduskuntavaalien kattokuluihin, tästä hän oli täysin tietoinen, vaikka haluaa muuta väittää. Minä nimittäin olin Haapalan kampanjassa mukana alusta lähtien, koska hän kaikista ehdokkaista puhutteli minua arvoiltaan eniten, vaikken kaikista yksittäiskysymyksistä samaa mieltä ollutkaan. Eniten kuitenkin noin yleisesti vertaillen.

Menin viikko sitten piiritoimistolle kunnallisjärjestön kokoukseen ja silloin oli edellisenä päivänä ollut Savon Sanomissa juttu jossa Haapala totesi että "mihinkään sellaiseen paperiin en ole nimeäni pistänyt". Koska ehdokassitoumus on julkinen asiakirja, pyysin toiminnanjohtajalta sen ja kylläpä muuten yllätyin kun olikin kohtana kuusi "sitoudun maksamaan piirin asettaman ehdokasmaksun" ja paperin allekirjoittajana Jyrki Haapala. Hän siis valehteli julkisesti. Se oli minulle aika raskas asia, olin nimittäin lähtökohtaisesti varma että hän on tässä asiassa oikeassa. Puheiden osoittautuessa tyhjiksi olikin aika mielenkiintoinen tilanne. Lisäksi hänen julkinen esiintymisensä alkoi vaikuttaa hieman arveluttavalta muutenkin, koska kun asiaa tiedustelin niin kenelläkään muulla ehdokkaalla ei ollut asiasta mitään epäselvää. Haapala vetoaa omaan kampanjaansa käyttämänsä rahaan, jolla tosin ei ole tämän asian kannalta merkitystä, koska ehdokasmaksu käytetään kattokampanjaan sekä piirin toimintaan, vaalikahvilan vuokraan, toritilaisuuksiin, yhteismainontaan, jne. On se kumma että kaikki muut ehdokkaat katsoivat 800 euroa tuosta ihan kohtuulliseksi, mitä se minustakin on.

Ai niin, lisäksi ihan talon palveluna jokainen ehdokas saa vapaaehtoiset toimijat huolehtimaan että tilaisuuksissa on kaikkien esitteitä saatavilla, että kahvilan ilmoitustaululla on tiedot ajantasaisina milloin he pitävät tilaisuuksia siellä, lisäksi tietenkin kahvion tilat ja myös kahvion  takatilat ovat käytössä ehdokkaiden materiaaleille ja muulle kampanjassa , siellä mahtuu myös tekemään kampanjan kannalta tarpeellisia käytännön töitä kuten esitteiden niputtamista, yms. Se ei kuulu mihinkään maksuihin, vaan on toiminnan luonteeseen kuuluva elementti, täysin siis vapaaehtoistoimintaa ja meillä on varsin aktiivinen joukko joka on valmis käyttämään vapaa-aikaansa Kokoomuksen menestyksen tekemiseksi.

Haapala siis väitti julkisesti ettei ole kirjoittanut paperia jonka hänen allekirjoittamanaan omin silmin näin, lisäksi huomasin asiaa tutkiessani että piiri eit tätä edes tuonut julkisuuteen vaan Haapala teki sen aivan itse, lisäksi hän sanoo tuossa tiedotteessaan ettei olisi muutenkaan lähdössä ehdokkaaksi koska opiskelee ja on töissä samaan aikaan, mikä kieltämättä on aikaa vievä yhtälö ilman mitään luottamustoimiakaan. Siksi hänen toimintansa on minulle täysin käsittämätöntä ja en tajua miksi hän halusi asiasta julkisen. Lisäksi ihmettelen että kun hän laistaa maksusta jonka kaikki muut ovat suorittaneet, niin miksi hänelle tulisi kuitenkin sallia edelleenkin samat mahdollisuudet kuin muillekin? Jos sitoumustensa laiminlyönnistä ei seuraa edes esteitä toiminnalle, niin miksi niitä tehdään? Eikö ole väärin muita kohtaan jos sama velvoite ei koskekaan kaikkia ja muut maksavat, mutta yksi saa olla maksamatta ilman että siitä seuraa mitään? Muut olivat ehdokasmaksun kyllä huomioineet kampanjabudjetissaan ja asiasta ei tarvinnut mitään vääntöjä käydä. Haapala muuten Savon Sanomissa totesi, että hän olisi voinut maksun hoitaa koska tahansa. Minua hieman kummastuttaa että puolitoista vuotta vaalien jälkeenkään hän ei ole sitä hoitanut, ensin väittää ettei ole sellaiseen sitoutunut, vaikka jo ehdokkaaksi tullessaan on siihen sitoutunut ja en oikein usko että yksin Haapalalle on jätetty kertomatta maksun suuruus. Hänen mahdollisuutensa päästä läpi olivat kuitenkin kohtalaisen hyvät, henkilökohtaisena näkemyksenäni ne hänen mahdollisuutensa Kuopiossa romuttuivat Haapalan kampanjan ja sen toimenpiteiden odotettua heikompaan tehoon ja vertaillen hieman matalaan profiiliin, eivät siihen että kukaan olisi häntä erikseen ollut kampittamassa. Haapala piti runsaasti tilaisuuksia, joskin niissä tilaisuuksissa osanotto oli monesti vähänlaista, tämä oli tosin ongelma muillakin ehdokkailla.

AMK-kysymykseen en ota kantaa, koska siitä minulla ei ole varmaa tietoa että mitä siellä on oikeasti tapahtunut ja mitä ei, lehtiä olen seuraillut, mutta kuten hyvin tiedetään jo tämän Haapalan ehdokkuuden puitteista, ne eivät aina ole koko totuus.

Ilkka Partanen

Quote from: Axel Cardan on 24.09.2012, 20:26:30
Quote from: Ilkka Partanen on 22.09.2012, 15:23:35

Eivät kunnat alueina lakkaa olemasta, joten lakkauttamisesta lakkauttamisen ilosta ei ole kysymys. Hallinto siirtyy matalammaksi, palvelujen järjestämiseen tulee huomattavasti laajemmat resurssit, koska uusiakin konsepteja voidaan ottaa käyttöön kun käyttäjiä on suurella todennäköisyydellä sellaiselle tarpeeksi että sen toteuttaminen on järkevää.

Nähty on, viimeksi tänään. Koulujen rehtorit, lääkärit, vahtimestarit - käytännössä kaikki valittavat byrokratian räjähdysmäistä lisääntymistä. Tyhjänpäiväinen palaveeraaminen, toimivien käytänteiden torppaaminen stalinistisen yhdenmukaisuuden nimissä jne jne.
Hallinto on nimenomaan siirtynyt korkeammaksi ja sitä on palkattu lisää. Samaan aikaan operatiivisen henkilöstön olosuhteita on kiristetty.
Sulla on kuule Ilkka vielä kova totutteleminen sen kanssa, mitä tästä lopulta seuraa. Tulet vielä kuulemaan ja näkemään, se on aivan varma.

Stalinistisen yhdenmukaisuuden nimissä? Odotan mielenkiinnolla tulevaisuutta kylläkin, tietenkin muutosvaiheessa tulee uuden roolituksen kanssa alkuun hahmotusvaikeuksia useimmissa organisaatioissa, tämä pätee myös sotilas- ja poliisiorganisaatioihin joissa käskyvalta on ehdoton. Inhimillinen piirre. Lopulta jos seuraa se mitä aiempana esitin, niin tarjoatko kaljan?

SimoMäkelä

Kokoomuksessa saa varmasti olla eri mieltä, mutta kyllä  ne kokkari-tontut tanssii ja hyppiii, kun Katainen viheltää pilliin. Taisi tanssiharrastus kuulua Partasenkin repertuaariin, että se varmasti sujuu hyvin.

Ilkka Partanen

Quote from: SimoMäkelä on 25.09.2012, 14:00:44
Kokoomuksessa saa varmasti olla eri mieltä, mutta kyllä  ne kokkari-tontut tanssii ja hyppiii, kun Katainen viheltää pilliin. Taisi tanssiharrastus kuulua Partasenkin repertuaariin, että se varmasti sujuu hyvin.

No niin, kun ei taaskaan maailma sopinut omiin ennakkoluuloihin niin alkaa kiukuttelu. Tutti takaisin suuhun ja uniriepu kainalossa takaisin tietämättömyyden leppoisaan poukamaan. Siellä ei harhaluulojasi kukaan häiritse.

Marko Parkkola

Se on jännä kun noita vaalipaneeleja on käynyt läpi, että hallituspuolueiden edustajat (poislukien Kimmo Sasi toki) puhuvat täysin eri asioita, kuin oberstgruppenführerinsa eduskunnassa. Valitettavasti viimeksi aika loppui kesken. Muuten olisin demariedustajalta kysynyt mistä hän saa rahat kaikkeen mamuhaihatteluunsa, kun Hottis leikkaa kuntaosuuksia nuttura suorana.

Markkanen

Zysse haluaa olla populisti. Hän voi puhua vapaasti mitä haluaa ja ehkä jopa poiketa ryhmäkuristakin. Pitkän linjan poliitikko on turvassa ja hänellä on jo melkein kaikkea. Lisäksi yhden edustajan "kapina" ei muuta mitään.

Toista on uudehkolla kansanedustajalla. Demokratian pilkkaaminen opetetaan kädestäpitäen hänelle ensimmäisinä päivinä kansanedustajana. Lähes tärkein asia on ryhmäkuri. Kansanedustajalle kerrotaan puoluesihteerin tai puolueen puheenjohtajan suusta, että muutaman vuoden päästä pääset valtionyhtiöiden hallituksiin hankkimaan kokouspalkkioita. Tämä ei tietenkään toteudu jos olet meidän kanssa erimieltä äänestyksissä. Nyt harjoitellaan: Minä sanon jotain ja sinä sanot aina Mmmmäääää! Onko selvä. Muuten olet peruspalkalla ja yhden kauden kansanedustaja. Määää? Määääää! Tämä ihan yhtenä asimerkkinä.

Zyssen ei tarvitse sanoa määäää. Se on pikku piikki Kataisen pyllyssä ja kuluu pikkuhiljaa pois. Puoluekratia toimii hyvin ilman Zysseäkin. Populistille kuitenkin 8+ pistettä.

Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Jouko

Quote from: Markkanen on 06.10.2012, 17:23:53
Zysse haluaa olla populisti. Hän voi puhua vapaasti mitä haluaa ja ehkä jopa poiketa ryhmäkuristakin. Pitkän linjan poliitikko on turvassa ja hänellä on jo melkein kaikkea. Lisäksi yhden edustajan "kapina" ei muuta mitään.

Toista on uudehkolla kansanedustajalla. Demokratian pilkkaaminen opetetaan kädestäpitäen hänelle ensimmäisinä päivinä kansanedustajana. Lähes tärkein asia on ryhmäkuri. Kansanedustajalle kerrotaan puoluesihteerin tai puolueen puheenjohtajan suusta, että muutaman vuoden päästä pääset valtionyhtiöiden hallituksiin hankkimaan kokouspalkkioita. Tämä ei tietenkään toteudu jos olet meidän kanssa erimieltä äänestyksissä. Nyt harjoitellaan: Minä sanon jotain ja sinä sanot aina Mmmmäääää! Onko selvä. Muuten olet peruspalkalla ja yhden kauden kansanedustaja. Määää? Määääää! Tämä ihan yhtenä asimerkkinä.

Zyssen ei tarvitse sanoa määäää. Se on pikku piikki Kataisen pyllyssä ja kuluu pikkuhiljaa pois. Puoluekratia toimii hyvin ilman Zysseäkin. Populistille kuitenkin 8+ pistettä.

Zysse on kaikkien pölhöpopulistien äiti.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ikuturso

Quote from: AuggieWren on 19.09.2012, 10:07:00
Tähän väliin on hyvä heittää erään toisen kokoomusehdokkaan "itsenäistä ajattelua". Ossi Mäntylahti hehkuttaa Kokoomuksen ehdokasmäärien kasvua tukenaan taulukko, jonka mukaan ehdokasmäärät jatkavat laskuaan.

Tää kommenttiosio on kyllä ihan paras:

Quote from: Tuure Piittinen
19.9.2012 09:37
Ainakin Pellossa Kokoomus eteni taaksepäin. Kun sillä on nyt kaksi valtuutettua, niin tuleviin vaaleihin listalle ilmestyi yksi ainoa ehdokas. Eräs eläkeläismies uhrautui niin että Kokoomus näkyy kunnan vaalilistoilla.

Kokoomuksen keskittäjäpuolueen ilme korostuu edelleen.

Quote from: Ossi Mantylahti
19.9.2012 09:53
Enää pitäisi tietää missä moinen "Pello" on. Epäilen Kehä III:n ulkopuolta. Osuiko oikeaan?

Quote from: Jari Tuomoja
19.9.2012 10:04
Onko google maps tuttu? Se on hyvä, että virallinen ehdokas sutkauttaa moisen älyttömyyden puheenvuoroon jonka näkyvyys on "melkoinen". Taitaa olla kokoomuksen virallinen linja eli kaikki Kehä 3:n ulkopuolella on sitä muuta maailmaa jolla ei ole väliä. Olisi jo lööpin paikka XD

19.9.2012 10:19
Pellossa on asukkaita kuin parissa helsinkiläisessä kerrostalossa. Miksi ihmeessä tällaisen kunnan pitäisi olla itsenäinen?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Ilkka Partanen

Quote from: ikuturso on 06.10.2012, 18:44:51
Quote from: AuggieWren on 19.09.2012, 10:07:00
Tähän väliin on hyvä heittää erään toisen kokoomusehdokkaan "itsenäistä ajattelua". Ossi Mäntylahti hehkuttaa Kokoomuksen ehdokasmäärien kasvua tukenaan taulukko, jonka mukaan ehdokasmäärät jatkavat laskuaan.

Tää kommenttiosio on kyllä ihan paras:

Quote from: Tuure Piittinen
19.9.2012 09:37
Ainakin Pellossa Kokoomus eteni taaksepäin. Kun sillä on nyt kaksi valtuutettua, niin tuleviin vaaleihin listalle ilmestyi yksi ainoa ehdokas. Eräs eläkeläismies uhrautui niin että Kokoomus näkyy kunnan vaalilistoilla.

Kokoomuksen keskittäjäpuolueen ilme korostuu edelleen.

19.9.2012 09:53
Enää pitäisi tietää missä moinen "Pello" on. Epäilen Kehä III:n ulkopuolta. Osuiko oikeaan?

Quote from: Jari Tuomoja
19.9.2012 10:04
Onko google maps tuttu? Se on hyvä, että virallinen ehdokas sutkauttaa moisen älyttömyyden puheenvuoroon jonka näkyvyys on "melkoinen". Taitaa olla kokoomuksen virallinen linja eli kaikki Kehä 3:n ulkopuolella on sitä muuta maailmaa jolla ei ole väliä. Olisi jo lööpin paikka XD

19.9.2012 10:19
Pellossa on asukkaita kuin parissa helsinkiläisessä kerrostalossa. Miksi ihmeessä tällaisen kunnan pitäisi olla itsenäinen?

-i-

Loppukaneetissaan Ossi on ihan oikeassa. Se on todella hyvä kysymys että miksi sellaisen pikkukylän tulisi olla itsenäinen, jonka tulot ovat väestörakenteen johdosta nojautumassa pääosin valtionosuuksiin, eikä se pysty ylläpitämään palveluja edes niiden normaalimäärällä? 

Ossin huumori on hieman tilannetajua vailla tässä(kin) kommentoinnissa tuon aiemman Kehä III -heiton osalta, joskin sellaisesta siinä on pohjimmiltaan kyse. Tekstiensä perusteella ja mitä olen FB:ssä törmännyt, niin Ossi on vielä tuota huomattavasti eksentrisempään huumoriin taipuvainen ja yleisesti ottaen erittäin hyväntuulinen tyyppi, joka toisinaan innostuessaan unohtaa että hänen sanomisiinsa ei suhtauduta samoin kuin yksityishenkilön sanoessa vastaavaa. Näin tosin on käynyt minullekin ja aika monille muillekin. Eräs Perussuomalaisten kansanedustaja sai sellaisesta virheestä potkut ryhmästä kahdeksi viikoksi.

Siili

Quote from: Ilkka Partanen on 21.10.2012, 18:43:51
Tekstiensä perusteella ja mitä olen FB:ssä törmännyt, niin Ossi on vielä tuota huomattavasti eksentrisempään huumoriin taipuvainen ja yleisesti ottaen erittäin hyväntuulinen tyyppi, joka toisinaan innostuessaan unohtaa että hänen sanomisiinsa ei suhtauduta samoin kuin yksityishenkilön sanoessa vastaavaa.

Minusta eksentriset ja impulsiiviset tyypit eivät ole parasta materiaalia kaupunginvaltuustoihin.

JoKaGO

Keskustelu kuntien koosta tai määrästä on turha. Valtionosuudet pois lukuunottamatta infrastruktuurihankkeita. Palvelut pystyttävä järjestämään kunnallisverolla ja palvelumaksuin. Oikea määrä kuntia muodostuisi näin kuin itsestään.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Markkanen

Zysse pelaa samaa kaksoisroolia kuin Ilkka kanerva tekee. Kuntauudistus on ok kansanedustajana, mutta taas ei kunnallisvaaleissa. Tämä skitsofrenia on kuolettavaa kansalle. Luottamus politiikkaan rapistuu kokoajan. Poliitikot saavat jauhaa paskaa aivan vapaasti ja kääriä edut itselleen.

Kuntia on yhdistetty jo pitkän aikaa. En ole nähnyt yhtään vakuuttavaa asiaa julkaistuna missä todettaisiin kiistattomasti kuntien yhdistämisen olevan hyvä juttu. Vähän on puhuttu siitä, että paikallisdemokratia katoaa monesti kuntien yhdistymisessä varsin monelta kuntalaiselta. Oma terveyskeskus menee ja oma lääkäri. Kaikki menee uusiksi ja keskittyy yhteen paikkaan. Kaikki ei voi muuttaa keskuspaikkaan kunnassa. Eivätkä edes halua. Kuntauudistus on juurikin sitä demokratian tappamista ja vallan keskittämistä jossa häviäjänä on aina veronmaksaja oikeuksien tullessa lähes tulkoon mahdottomiksi käytännössä. Pienessä kunnassa kunnanjohtaja oli tuttu mies ja läheinen. Mega kunnassa satojen kilometrien rajoissa palvelut etääntyvät monen kohdalla mahdottomiksi. Samaan aikaan halutaan karsia Kela korvauksia matkoista ja taksiseteleistä vanhuksille. Kaikki pyörii vain rahan ympärillä. Ihmiset saa väistyä mammonan tieltä.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Ilkka Partanen

Quote from: Markkanen on 21.10.2012, 19:07:58
Zysse pelaa samaa kaksoisroolia kuin Ilkka kanerva tekee. Kuntauudistus on ok kansanedustajana, mutta taas ei kunnallisvaaleissa. Tämä skitsofrenia on kuolettavaa kansalle. Luottamus politiikkaan rapistuu kokoajan. Poliitikot saavat jauhaa paskaa aivan vapaasti ja kääriä edut itselleen.

Kuntauudistus on aikalailla laaja toimenpide, lisäksi siinä on sellainenkin pykälä että hyvässä kunnossa ja palvelunsa järjestämään kykeneviä kuntia ei olla pakolla pistämässä mihinkään. Monet kunnat kuitenkin liittyvät toisiin ihan vapaaehtoisesti, esimerkiksi Nilsiässä päätös liittyä Kuopioon oli yksimielinen. Vastaavia tapauksia on muualtakin. Lisäksi on sellaistakin tietoa että pienissä kunnissa ihmiset vasta kärsivätkin kun kunta velkaantuu rajusti, muuttotappio on suurta ja nuori polvi siirtyy lähimpään suurempaan kaupunkiin töihin kun kunnassa ei töitä ole tarjolla.

Quote from: Markkanen on 21.10.2012, 19:07:58
Kuntia on yhdistetty jo pitkän aikaa. En ole nähnyt yhtään vakuuttavaa asiaa julkaistuna missä todettaisiin kiistattomasti kuntien yhdistämisen olevan hyvä juttu. Vähän on puhuttu siitä, että paikallisdemokratia katoaa monesti kuntien yhdistymisessä varsin monelta kuntalaiselta. Oma terveyskeskus menee ja oma lääkäri. Kaikki menee uusiksi ja keskittyy yhteen paikkaan. Kaikki ei voi muuttaa keskuspaikkaan kunnassa. Eivätkä edes halua. Kuntauudistus on juurikin sitä demokratian tappamista ja vallan keskittämistä jossa häviäjänä on aina veronmaksaja oikeuksien tullessa lähes tulkoon mahdottomiksi käytännössä. Pienessä kunnassa kunnanjohtaja oli tuttu mies ja läheinen. Mega kunnassa satojen kilometrien rajoissa palvelut etääntyvät monen kohdalla mahdottomiksi. Samaan aikaan halutaan karsia Kela korvauksia matkoista ja taksiseteleistä vanhuksille. Kaikki pyörii vain rahan ympärillä. Ihmiset saa väistyä mammonan tieltä.

Kukaan ei ole väittänyt että kuntaliitos kiistattomasti olisi välttämätön kaikille kunnille. Siksi siitä voi olla ihan perustellusti eri mieltä, koska kyse on parhaasta ratkaisusta pitkällä tähtäimellä. Suurimmassa osassa kuntia väki ikääntyy ja palveluja on hankala pienen kunnan järjestää kun yrittäjätkin siirtyvät eläkkeelle ja nuoriso muuttaa muualle. Hoitajia ja lääkäreitä on hankala houkutella ihan keskelle ei mitään. Hallinnollisesti yhtenäinen alue, jossa tässä vaiheessa vielä voidaan kehitystä pitää yllä ja saada väkeä muuttamaan myös reuna-alueille on ihan järkevä ratkaisu. Monet lapsiperheet arvostavat kovasti sellaista yhdistelmää että on rauhallinen ympäristö ja asuntojen hinnat edullisia. Kun palvelut näille alueille järjestetään, niin tilanne tasapainottuu väestöllisesti ja ratkaisuun voidaan olla tyytyväisiä. Sen sijaan kuolevaan kuntaan jossa tietkin rapistuvat ja väestö on pääosin eläkeläisiä on aika vaikea kehitellä enää siinä vaiheessa mitään magneettia jolla asia korjattaisiin siedettävälle tolalle.

Lieneekö se sitten joku mahdollisuus sankarifantasiaan vai muuten vaan kivaa kuvitella että tällaisia asioita tehdään kiusallaan ja pahat mielessä?