News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Lasse Nortunen, mies ja marjanpoimija. Kunnallisvaalit 2012 Hankasalmi PS

Started by L.N, 16.09.2012, 22:44:48

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Mietin sinun tilannetta aikaisemmin ja tulin siihen tulokseen että olisit jo varmaan päässyt eduskuntaan 2015 vaaleissa. Myös arvostan sitä että jäät myös pois valtuustosta, silloin kun sinulla on vielä kannatusta. Monet roikkuisivat hamaan maailman tappiin vain oman kunnian himon takia. Lapsesi tarvitsevat isää, toistaiseksi. Mutta kun lapsesi ovat siinä iässä että voit lakata huolehtimasta heistä,  niin varmaan sinulla on paikka Jyväskylän/Hankasalmen päättävissä elimissä...
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

L.N

Quote from: Jukka Wallin on 13.03.2014, 08:56:40
Mietin sinun tilannetta aikaisemmin ja tulin siihen tulokseen että olisit jo varmaan päässyt eduskuntaan 2015 vaaleissa. Myös arvostan sitä että jäät myös pois valtuustosta, silloin kun sinulla on vielä kannatusta. Monet roikkuisivat hamaan maailman tappiin vain oman kunnian himon takia. Lapsesi tarvitsevat isää, toistaiseksi. Mutta kun lapsesi ovat siinä iässä että voit lakata huolehtimasta heistä,  niin varmaan sinulla on paikka Jyväskylän/Hankasalmen päättävissä elimissä...
Thanks duud! En nyt tuosta varmuudella pääsemisestä tiedä, mutta elämäni tilaisuus se olisi ollut. Tälleen ollaan laskeskeltu ja pohdittu monen henkilön ja tahon kanssa. Jäähän tuo kaivelemaan, en edes yritä kiistää, mutta toisaalta taas päätökseni kevensi mieltäni ihan älyttömästi. Saa taas elää rennommin omaa elämäänsä eikä tarvi niin tarkkaan varoa sanomisiaan vaikkapa facebookissa tai täällä foorumilla. 

L.N

Erosin perussuomalaisista. Uusi joukkueeni on Vasemmistolitto. Mitä ihmettä ja miksi näin? Linkin takaa lisää. http://kupariseppa.blogspot.fi/2014/04/blog-post.html

Ant.

Quote from: Lasse Nortunen on 01.04.2014, 09:09:44
Erosin perussuomalaisista. Uusi joukkueeni on Vasemmistolitto. Mitä ihmettä ja miksi näin? Linkin takaa lisää. http://kupariseppa.blogspot.fi/2014/04/blog-post.html

Minulla sydän jätti oikeasti lyönnin väliin.
Homma is the new black.

Myrkkymies

Antaa mennä vaikka sata varavaltuutettua vihreille. Siihen ei persut kaadu. Perussuomalaiset on iso ja vahva puolue.

L.N

Olen käynyt sisäistä painia tässä koko syksyn. Erota vai jatkaa? Perussuomalaiset eivät ole enää sama puolue johon aikoinaan liityin, tai oikeastaan Timo Soini ei ole enää sama henkilö. Tiedätte mitä tarkoitan, ei varmasti tarvi avata enempää. Eihän mun eroaminen tai puolueessa jatkaminen hetkauta puoluetta mihinkään suuntaan, mutta mulle tämä on iso päätös.

Eilen kirjoittelin jo eroilmoitusta, mutta jätin lähettämättä. Joka tapauksessahan olen ilmoittanut jättäväni politiikan tämän kauden jälkeen. En vielä tiedä, jätänkö lopullisesti vai palaanko vuosien päästä, jos edes on jotain mihin palata. No, se on sen ajan murhe.

Kyllä osaa olla vaikeaa päättää.

Finis Finlandiae

Olisiko mahdollista, että skannaisit matalalennolla, onko persuedustajissa muita lähtijöitä ja tulisitte sitten porukalla ulos Soinin varjosta jonkinlaisella ukaasilla?

Jo viisikin lähtijää olisi mielestäni vaikuttava massa.
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

nollatoleranssi

Quote from: Lasse Nortunen on 10.10.2015, 13:27:50
Olen käynyt sisäistä painia tässä koko syksyn. Erota vai jatkaa? Perussuomalaiset eivät ole enää sama puolue johon aikoinaan liityin, tai oikeastaan Timo Soini ei ole enää sama henkilö. Tiedätte mitä tarkoitan, ei varmasti tarvi avata enempää. Eihän mun eroaminen tai puolueessa jatkaminen hetkauta puoluetta mihinkään suuntaan, mutta mulle tämä on iso päätös.

Eilen kirjoittelin jo eroilmoitusta, mutta jätin lähettämättä. Joka tapauksessahan olen ilmoittanut jättäväni politiikan tämän kauden jälkeen. En vielä tiedä, jätänkö lopullisesti vai palaanko vuosien päästä, jos edes on jotain mihin palata. No, se on sen ajan murhe.

Kyllä osaa olla vaikeaa päättää.

Helppoa vastata tähän kysymykseen: ei kannata lähteä.

1. Ei ole vaihtoehtoa
- Perussuomalaisten tilalle ei nykypolitiikassa ole vaihtoehtoa muista puolueista.
2. Timo Soinin valtakausi
- Timo Soinin valtakausi tulee loppumaan enemmin tai myöhemmin ja silloin väkisinkin kuunnellaan enemmän puolueväkeä.
3. Perussuomalaisten hajoaminen?
- Hajoamisesta hyötyisivät ainoastaan nykyiset muut puolueet ja samalla se vesittäisi kaikkien niiden toiminnan, jotka ovat uskoneet puolueeseen ja esim. mainittuun maahanmuuttokritiikkiin (kaikki kun eivät tietenkään ajattele samalla tavalla kuin T. Soini).
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Viimeinen suomalainen

Elä Lasse vielä luovuta! Katotaan tää peli loppuun asti. Soinin on pakko nöyrtyä, ennemmin tai myöhemmin, meidän nuivien linjalle. Jo tänään iltapäivällä lausuntonsa maahanmuutosta olivat sen suuntaisia. Paine kentältä on jo paljon enemmän kuin Tynkkynen ja Saarakkala...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

L.N

Kiitti kommenteista.

On kyllä niin pirullisen ristiriitainen tilanne, kuin vaan olla voi. Persut olivat vuosia vaihtoehto, todellinen vaihtoehto, ainut vaihtoehto. Onko persut juuri nyt aito vaihtoehto muille puolueille. On ja ei. Perussuomalaisen ns. kenttäväki, eli äänestäjät, valtuutetut ja kansanedustajat olisivat vaihtoehto, sillä suurin osa heistä on rutinuivia tyyppejä, jotka tietävät mikä on oikein ja mikä väärin, mutta kun yks äijä polkee jarruja minkä kerkee. Okei, ymmärrän hallitusaseman ja sen että silloin joutuu tekemään kompromisseja, mutta rajansa kaikella. Eikä siinäkään vielä kaikki. Kaikkein pahinta tekee tuo Soinin asenne. Nolaa ja haukkuu omiaan jatkuvasti. Se riipii syvältä. Immosollin nöyryyttäminen telkkarissa reppu-selkään caustissa ketutti kyllä niin, ettei meinannut veri kiertää. Eikä tämä jäänyt tähän, todellakaan, vaan paskaa tulee omille minkä kerkiää.

Mä oon syntynyt ja kasvanut Pohjanmaalla. Minussa kiertää ikivanha pohojalaanen veri. Se ei tykkää pätkääkään tästä touhusta. Mä oon aika jästipää, enkä kovin herkästi anna periksi. Nyt ei vaan yksinkertaisesti tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten toimia.

Impivaaran tiikeri

Quote from: Lasse Nortunen on 10.10.2015, 22:36:24
Nyt ei vaan yksinkertaisesti tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten toimia.

Silloin ei pidä toimia mitenkään. Ei myöskään lyödä hanskoja tiskiin.

kelloseppä

Kiitti kommenteista.

On kyllä niin pirullisen ristiriitainen tilanne, kuin vaan olla voi. Persut olivat vuosia vaihtoehto, todellinen vaihtoehto, ainut vaihtoehto. Onko persut juuri nyt aito vaihtoehto muille puolueille. On ja ei. Perussuomalaisen ns. kenttäväki, eli äänestäjät, valtuutetut ja kansanedustajat olisivat vaihtoehto, sillä suurin osa heistä on rutinuivia tyyppejä, jotka tietävät mikä on oikein ja mikä väärin, mutta kun yks äijä polkee jarruja minkä kerkee. Okei, ymmärrän hallitusaseman ja sen että silloin joutuu tekemään kompromisseja, mutta rajansa kaikella. Eikä siinäkään vielä kaikki. Kaikkein pahinta tekee tuo Soinin asenne. Nolaa ja haukkuu omiaan jatkuvasti. Se riipii syvältä. Immosollin nöyryyttäminen telkkarissa reppu-selkään caustissa ketutti kyllä niin, ettei meinannut veri kiertää. Eikä tämä jäänyt tähän, todellakaan, vaan paskaa tulee omille minkä kerkiää.

Mä oon syntynyt ja kasvanut Pohjanmaalla. Minussa kiertää ikivanha pohojalaanen veri. Se ei tykkää pätkääkään tästä touhusta. Mä oon aika jästipää, enkä kovin herkästi anna periksi. Nyt ei vaan yksinkertaisesti tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten toimia.

Mustalla huumorilla eteenpäin vaan.

Nykyistä kaikessa rauhassa ja ajan kanssa käymääsi painia epätietoisuutesi kanssa siitä, että erotako PS puolueesta vai olla eroamatta siitä, tulet vielä tulevaisuudessa muistelemaan huvittuneella lämmöllä, jahka tulet tekemään tulevaisuudessa, ja aivan liian usein pakkotilanteen sanelemana salamannopeita, nykysistä problematiikkaasi paljon, paljon, paljon tärkeämpiä ja kohtalokkaampia päätöksiä.

Opit elämään epätietoisuutusi kanssa ja hyväksymään sen olemassaolon, mutta ennen kaikkea opit olemaan lannistumatta ja lamaantumatta epätietoisuutesi edessä.

Tykkimies Pönni

QuoteNyt ei vaan yksinkertaisesti tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten toimia.

En halua neuvoa sinua tekemään mitään, mutta nyt on niin, että yksi suurimpia esteitä, sekä maahanmuuton korjaamisessa, että Soinin Timon henkisessä kasvussa, on hänen egonsa. Meidän tulee auttaa Timoa tukahduttamaan egonsa. Jos satut tekemään eroamispäätöksen, tee se Timon egoa tehokkaimmalla tavalla tukahduttaen, eli tekemällä jotain mistä Timon ego ei tykkää. Ja jos päätät jäädä puolueeseen, tee sekin tavalla, mistä Timon ego ei tykkää yhtään. Timon pääpersoona kiittää.

jumahul

Älä Lasse luovuta, missään tapauksessa, sillä SINÄ olet se mistä koko Perussuomalaisessa kansanliikkeessä on kysymys. Kansanliikkeen selkäranka on sinun kaltaisissa toimijoissa. Blogiasi ja kirjoituksiasi tällä foorumilla seuranneena olen huomannut olevani "fanisi". Elät sellaista elämää jota itse joskus haaveilisin eläväni. Raskaasta työstä huolimatta olet löytänyt aikaa myös poliittiselle toiminnalle. Väitän että Perussuomalainen puolue tarvitsee sinua enemmän kuin sinä puoluetta.

Mielestäni tällä forumilla esiintyvä Timo Soini kritiikki on kohtuutonta. Alusta asti on ollut selvää, että mmk ei ole hänen ykkösagendansa, mutta hän on kuitenkin antanut muille toimijoille alustan ajaa asiaa eteenpäin. Tämän päivän ykkösaamun nähtyäni mielestäni Soini ei ole muuttunut ihmisenä mihinkään, mutta tilanne on muuttunut ja hän taitavana poliitikkona tietää sen ja koittaa mukauttaa toimintaansa sen mukaan. Pientä mustasukkaisuutta Soini ehkä perustamaansa puoluetta kohtaan tuntee. Paine on varmasti kova ja lehdistön raportoimat lausunnot esitetään aina ja varmasti niin että puolueen sisälle syntyisi jännitteitä.

Se mitä persuissa on syytä parantaa on viestintä esim. Kehittämällä Suomen Uutisista toimiva media, rahasta sen ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Kyllä puolueessa töitä tehdään, eilinen tuumaustunti on siitä hyvä osoitus. Muutos "demokratiassa" ottaa aikaa.

Nyt jos nuivat Perussuomalaiset ryhtyvät luovuttamaan niin se on juurikin sitä mitä "vihollinen" haluaa. Ei anneta vihervasureille sitä tyydytystä, vaikka ei olisi enää mitään muuta motivaatiota jatkaa.

Viimeinen suomalainen

"Katsoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikoillais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia." sano Rokkakin.

Pysytään vaan porukalla puolueessa ja hallituksessa, mutta pidetään Soinia jännityksessä. Soini joutaa maistamaan omaa lääkettään, samaa mitä hän vuosia hyvällä menestyksellä oppositiosta käsin syötti hallitukselle. Piti näitä veitsi kurkulla ja se toimi varsin hyvin. "Persujen pelosta" jäi moni asia tekemättä.

Paras asia, mitä nyt voisi tehdä olisi ihan meidän perusjäsenten suora palaute Soinin hoville. Se tuuletuskokous voisi olla ihan hyvä, mutta hallituksessa kannattaa jatkaa. Tosin Sipilää pitäisi pelotella kunnolla siitä lähdöllä, että persut saisivat koonsa mukaisen painoarvonsa takaisin. Ennenkaikkea, Soini kaipaisi omalta puolueeltaan kunnon muistutuksen demokratian pelisäännöistä.

Noh, vähän sekava vuodatus mutta juuri tällaisia Lassen kaltaisia kavereita tarvitaan. Soinista huolimatta.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

L.N

Mulle riitti. Erosin persuista 26.10.2015. Timo Soini oli joskus Mies ja perussuomalaiset vaihtoehto.

Lahti-Saloranta

Quote from: Lasse Nortunen on 26.10.2015, 08:42:01
Mulle riitti. Erosin persuista 26.10.2015. Timo Soini oli joskus Mies ja perussuomalaiset vaihtoehto.
Otan osaa.
Ratkaisusi oli varmaan raskas mutta epäilemättä oikea. Toivottavasti mahdollisimman moni perussuomalaisten kunnanvaltuutettu päätyy samaan ratkaisuun.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Gunnar Hymén

hyvälle miehelle löytyy aina puolue. hats off, minä tykkään teoista ja siitä, että uskalletaan olla eri mieltä eikä kulkea talutushihnassa.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Henrikki

Sama

L.N

Paikallislehden haastattelu.

L.N

Puolueelta oli tullut sähköpostia, tyyliin "jäisit nyyy, älä ny viiti" Mutku jos jotain päättää, niin siitä pidetään kiinni. Tässä vastaukseni vielä puolueelle:

Moikka.

Kyllä tää nyt vaan oli tässä. Puolueen johdon jatkuva omien mollaaminen ja nolaaminen on niin törkeää, ettei tällaisessa puolueessa voi yksin kertaisesti jatkaa. Muistan varsin hyvin miten esim. Soini puolusti Tony Halmeen tekemisiä henkeen ja vereen silloin aikoinaan. Muistan aina kun MTV3 toimittaja pommitti Soinia maahanmuuttoasioissa ja Timo laittoi vastaan kuin mies, eikä antanut tuumaakaan periksi. Nyt jos joku esittää värikkäämmän mielipiteen tai arvostelee asiallisesti puolueen johdon toimia, tai sitä ettei noudateta hallitusohjelmaa, saa julkiset haukut tai jopa potkut täysin mielivaltaisesti. Tästä syystä en pysty jatkamaan puolueessa.

Kenttäväki on pääosin hienoa porukkaa, selkärankaa, joka tekee valtavasti arvokasta työtä aatteen eteen. Seuratessani nettimaailmaa ja osallistuessani erilaisille keskustelufoorumeita, on persujen kentäväki & äänestäjät kurkkuaan myöten täynnä tätä munatonta touhua. Myös tavalliset ihmiset, äänestäjäni & kaverini, ovat ymmärtäneet varsin helposti eroamiseni. Moni henkilö, puoluekannasta riippumatta, ei enää tunnista Timo Soinia samaksi henkilöksi, joka hän oli vuosia sitten.

Sitten kun tähän tekemiseen tulee taas jotain tolkkua ja PS on oikeasti vaihtoehto, saatan harkita mukaan lähtemistä, sikäli mikäli mukaan enää huolitaan.

Kaikesta huolimatta toivotan kaikille persuille voimia huutoon tuulimyllyjä vastaan. Toivon, että huuto menee kuorossa yhteen suuntaan. Omille ei huudeta.

t: Lasse Nortunen

dothefake

Minä taas tulkitsin tilanteen niin, että seuraavassa puoluekokouksessa meikeläisiä tarvitaan muuttamaan suunta ja aion anoa jäsenyyttä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

L.N

Quote from: dothefake on 30.10.2015, 01:59:49
Minä taas tulkitsin tilanteen niin, että seuraavassa puoluekokouksessa meikeläisiä tarvitaan muuttamaan suunta ja aion anoa jäsenyyttä.
Jeps. Jokainen tehköön ratkaisunsa hyväksi katsomalla tyylillään. Mun sydän sanoi näin ja reagoin noin  :)

Marius

(Lasse:)

Palaahan ne päreet kaikilta joskus.

Mutta onko vielä puolukoita?
Saunan vois lämmittää huomenna jo päivällä. Taidan lämmittää savusaunan.
Lintulaudalla käy sinipyrstöinen talitintti. Mikä sekin on..

Kaikenlaista sitä on.

Ole sinäkin, pysy messissä.

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

L.N

Quote from: Marius on 30.10.2015, 02:11:23
(Lasse:)

Palaahan ne päreet kaikilta joskus.

Mutta onko vielä puolukoita?
Saunan vois lämmittää huomenna jo päivällä. Taidan lämmittää savusaunan.
Lintulaudalla käy sinipyrstöinen talitintti. Mikä sekin on..

Kaikenlaista sitä on.

Ole sinäkin, pysy messissä.
Palaa joo. En oo puolukoita käyny enää kattelemassa. Pakkasessa on riitävästi. Suppiksia vielä nousee. Yövuorossa ollaan ja wäkevästi doupattuna. Ukko menee edellä ja jalat laahaa perässä. Ahistaa niin saakelisti. Ei tämä persuhomma, vaan muut kuviot, edelleenkin. Vmp ja HV koko maailma.

Marius

Tottakai maailmankaikkeus ahistaa, se on niin pieni.  :)

Otetaan iisisti.

Pakkanen vei sienet, puolukat ja hirvikärpäset mutta ei hirvikoiria...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Raaka banaani

Itse pohdin että nämä kansallissosialistiset elementit eli eduskunnan enemmistö ovat saavuttaneet myös persut. Odotettavissa se oli. Persut siten tehneet itsensä turhiksi, voisivat lopettaa puolueensa tarpeettomana koska se toteuttaa sitä mitä sen tahdottiinkin toteuttavan.

Vaikka sitten samaiset laittamaan uutta huijaripuoluetta tulille. Oliko se sellainen alunperin, en tiedä. Mutta miksi näin nopea muutos olisi tapahtunut?

Miksi haukkuivat persuja natseiksi melkoisella innolla? Ehkä siksi että tahtoivat heistä sellaisia.
Ja onnistuivat. Nyt ovat suomalaisia vastaan muitten puolueitten rinnalla siellä.

Jos oisivat kutsuneet kullannupuiksi söpösiksi päivänkakkaroiksi, ehkä olisi tulleet sellaisiksi.

Vaikka Suomessa ajavat kaikkien muitten etuja, muualla jatkavat omiensa etujen ajamista. Ei ole hyvä yhtälö.

L.N

Kunnanhallitus päättää esittää valtuustolle, että Hankasalmen kunta myöntää vuosina 2016-2017 kuntapaikan enintään 16 oleskeluluvan saaneelle turvapaikanhakijalle, kohderyhmänä lapsiperheet. Vastaanotosta tehdään erillinen sopimus ELY-keskuksen kanssa ja vastaanottoon varaudutaan etukäteen.

Ei käy. Muuten kyllä kävis. Kesäkuussa valtuusto.

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 14.05.2016, 15:29:05
Kunnanhallitus päättää esittää valtuustolle, että Hankasalmen kunta myöntää vuosina 2016-2017 kuntapaikan enintään 16 oleskeluluvan saaneelle turvapaikanhakijalle, kohderyhmänä lapsiperheet. Vastaanotosta tehdään erillinen sopimus ELY-keskuksen kanssa ja vastaanottoon varaudutaan etukäteen.

Ei käy. Muuten kyllä kävis. Kesäkuussa valtuusto.
APUA APUA APUA. KIIRE KIIRE KIIRE. Valtuusto 13.6 klo 18-

Olkaapas ystävällisiä ja ettikää jostain kuntia, jotka ovat tämän samaisen esityksen torpanneet. Itse löysin: Kiuruvesi, Karstula Iiitti, mutta tuskin nuo tuohon jää. Puheet ja kysymykset on jo kirjoitettu ja tarkistettu parilta Hommalaiselta. Toki hyviä pointteja ja kaikkea mahollista saa ja pitääkin antaa. Lisätietoa asiastasta tässä kejussa, yv:nä, Facebookissa, Messenerissä ja old school meininillä ihan puhelimitse.

Esityslista ja liitteet löytyvät tuolta: http://hankasalmi.ktweb.fi/

Kiitos.
Sisar nuiva valkoinen,
-Lasse-