News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Lasse Nortunen, mies ja marjanpoimija. Kunnallisvaalit 2012 Hankasalmi PS

Started by L.N, 16.09.2012, 22:44:48

Previous topic - Next topic

L.N

(http://i7.aijaa.com/b/00494/10922239.jpg)

Mikä mies se Nortunen oikein on, ihan niinkuin oikeasti? No minäpä yritän kertoa lyhyesti.
Olen ihan tavallinen Suomalainen mies. Ihan vaan perusjuntti Hankasalmelta, en sen enempää, en vähempää. Olen mies, joka asuu vanhassa rintamamiestalossa vaimon ja kahden pikkupojan kanssa. Työkseni valvon öitä muistisairaiden vanhusten kanssa.

Asun maalla, Hankasalmella. Hankasalmi sijaitsee Keski-Suomessa n. 50km Jyväskylästä itään kohti Kuopiota. Maalla on mukavaa. Suomessa on mahtava tilanne, koska jokainen saa vapaasti valita millaisessa ympäristössä asustaa ja lapsensa kasvattaa. Olemme valinneet maaseudun rauhan. Nautin luonnosta ja kiireettömyydestä. Nautin siitä, kun voin savustaa itse pyytämiäni kaloja omassa pihassani kenenkään tai ketään häiritsemättä. Nautin siitä, että voin juoda kesällä aamukaffit kalsarit jalassa terassilla.

Nautin siitä, kun voin antaa lapsillemme juuret ja siivet. Kertoa ja näyttää mistä liha ja maito tulevat kaupanhyllylle. Näyttää, ettei talo lämpene itsestään vaan, ensin on puille näytettävä pikkusen Husqvarnaa ja Fiskarssia. Kaikkein eniten nautin kuitenkin siitä, että minulla on aikaa olla lastemme kanssa. Touhata ja leikkiä. Leipoa yhdessä kalakukkoja ja lukea iltasatu. Komentaa, kun on sen paikka ja ottaa syliin kun on paha mieli tai pelottaa. Haluan opettaa mikä on oikein ja väärin. Rakastan vaimoani. Rakastan lapsiani. Rakastan Suomea, suomalaisuutta.

Miksi sitten halusin kertoa tällaiset asiat ensin. Siksi, koska haluan että myös huomenna asiat ovat niin kuin toivon. Siksi, että se millainen ihminen on pohjimmiltaan vaikuttaa ratkaisevasti siihen millaisia ratkaisuja hän tekee poliittisissa päätöksenteoissa. Teen niin kuin pumppu sanoo, en niin kuin raha käskee. Syön vaikka kilon paskaa mieluummin, kuin valehtelen itselleni tai äänestäjilleni.

Päätöksenteossa minua ohjaa vahvasti sydän. Olen kuitenkin oppinut, että päätöksenteko on tasapainoilua tunteen ja järjen kanssa. Tunteiden ei saa antaa sokaista. Olen ollut mukana politiikkassa yhden nelivuotiskauden sekä ollut ehdokkaana eduskuntavaaleissa. Oppirahoja on makseltu, mutta mitään en kadu tai häpeä.

Olen mies joka uskaltaa avata suun valtuustossa tai lautakunnassa. Tunnen paljon päättäjiä jotka ottavat asioista selvää, uhoavat huoltoasemien kaffipöydissä, ennen kokousta tai sen jälkeen. Saliin mentäessä he paskovat housuihinsa tai suut on tukittu jostain korkeammalta. En pelkää vastuuta, enkä hae tarkoituksella konsensusta.

Kunnallispolitiikassa ei lyö rahoiksi, eikä kiitosta tule. Kannustavimmat palautteet olen saanut teiltä, arvon foorumilaiset. KIITOS! Kiitos myös silmieni aukaisusta monessakin asiassa. Nykymeininki valtuustossamme on ihan ok. Olen antanut avoimesti kiitosta myös kunnanhallitukselle sekä kunnanjohtajalle. Toisaalta olen myös arvostellut heitä voimakkaasti, silloin kun on ollut sen paikka.

No mikä sitten on syy asettua ehdolle uudelleen? OIKEUDENMUKAISUUS, TOLKKU JA INHIMILLISYYS. Pyrin päätöksenteossa aina näihin kolmeen asiaan. Haluan, että kuntamme on mahdollisimman hyvä paikka asua ja elää itselleni, perheelleni ja jokaiselle kuntalaiselle.

Tässä tämmönen lyhyt esittely. Vastailen kysymyksiin erittäin mielelläni ja otan vastaan kommentteja puolesta tai vastaan. Vaalivideoni valmistui 28.9 ja löytyy osoitteesta: http://www.youtube.com/watch?v=XDbpYFXEaRA  Kannattaa käydä kurkaamassa.

CeeVee:
Kunnanvaltuutettuna Hankasalmella (ääniharava 180 ääntä )2008-
Perusturvalautakunnan jäsen 2008-
EK-vaaliehdokkaana Keski-Suomenpiiristä 2011 äänisaalis: 2427
Hankasalmen Perussuomalaisten puheenjohtaja 2012-
Perhe: vaimo & 5 ja 8-v pojat
Harrastukset: Kalastus, uistimien valmistaminen, chilien kasvattaminen, elokuvat, harrastelukokkailu, Suomi punk-rock laulaja / karjuja http://www.youtube.com/watch?v=UV-tzyEOsRU , marjastus, sienestys, kaikenlainen nikkarointi, fiilistely

EDIT: Pikkusisko vinkkasi. Ei meinaa muistaa, avioiduimme heinäkuussa. Ei siis mikään AVOvaimo, vaan vaimo =)

AstaTTT

Ei aidosta ihmisestä voi olla kuin tykkäämättä. Pysy aina Lasse Nortusena. Sillä pääsee pitkälle.  :)

L.N

Kaivelinpas tuolta pöytälaatikosta jotain todistusaineistoa, että olen minä muutakin tehnyt kuin puolukkametässä kontannut.

Sivulause

Olen Lasse seuraillut hissukseen etäältä edesottamuksiasi ja ei voi muuta sanoa kun tsemppiä vaaleihin! Ei taideta tuntea edes etäisesti, mutta kotipaikasta ei taida olla ku pauttiarallaa 25 km siihen Raija-Annelin paikalle missä ei aikoinaan pitsan (sic) täytteissä kursailtu! Ikävä kyllä vaalipiiri on nykyään toinen, teillepäin on nykyään asiaa lähinnä värisilmäliikeeseen kesäaikaan.
Joka tapauksessa lykkyä pyttyyn!

Ps. J.Lannalle isoa kättä jos törmäilette ;)

L.N

Quote from: Sivulause on 17.09.2012, 22:43:36
Olen Lasse seuraillut hissukseen etäältä edesottamuksiasi ja ei voi muuta sanoa kun tsemppiä vaaleihin! Ei taideta tuntea edes etäisesti, mutta kotipaikasta ei taida olla ku pauttiarallaa 25 km siihen Raija-Annelin paikalle missä ei aikoinaan pitsan (sic) täytteissä kursailtu! Ikävä kyllä vaalipiiri on nykyään toinen, teillepäin on nykyään asiaa lähinnä värisilmäliikeeseen kesäaikaan.
Joka tapauksessa lykkyä pyttyyn!

Ps. J.Lannalle isoa kättä jos törmäilette ;)
Kiitoksia. On muuten jännä juttu, että vaikka paikkakuntamme on tämmönen pieni maalaispitäjä, tuntuu yhdellä jos toisellakin Hommalaisella olevan jonkinmoisia sukujuuria tai muita kontakteja tänne. Useampikin on ottanut yhteyksia yksityisviestillä jne.

Ja toinen asia. /Populismivaroitus ;)/ Ei mennyt viestini sisältö läpi kunnanhallitukselle aikoinaan. ( Tuossa yllä olevasta lehtileikkeestä löytyy viestini) Ovat sitten lähdössä 1-3.10 laivaristeily-seminaariin. Miksi? Valtuustokautta on jäljellä pari kuukautta, osa valtuutetuista on luopumassa leikistä eikä kukaan voi sanoa kuinka moni nykyisistä valtuutetuista tulevat valituiksi ensi kuun vaaleissa. Koska en voi vaikuttaa asiaan päätöksenteossa, joudun taas kirjoittamaan kannanottoni paikallislehteen.

L.N

Soittivat paikallislehdestä ja kysyivät vaalikuulumiset. Kerrotaan nyt täälläkin samat asiat joista kerroin toimittajalle, eli suhtautumiseni kunnalispolitiikkaan ja tuleviin vaaleihin. Vaalit ja politiikka ovat vain minulle vain yksi harrastus muiden joukossa, ei sen enempää, muttei toisaalta vähempääkään. En aio laittaa mainoksiin omaa rahaani kiinni juurikaan, enkä paistele muikkuja S-Marketin edessä. Olen tehnyt "vaalityötä" viimeiset neljä vuotta ja antanut näyttöni, ottakaa tai jättäkää. Mikäli tulen valituksi, niin hyvä niin. Mikäli en tule valituksi, niin ei maailmani siihen lopu, todellakaan. Tottakai toivon kuitenkin saavani riittävästi ääniä, että paikka valtuustossa irtoaisi.

Jos sattuisi käymään niin, että saisin tai puolueemme saisi ison äänisaaliin ja minulle tarjottaisiin paikkaa kunnanhallituksessa tai esim. lautakunnan puheenjohtajana, joutuisin pohtimaan vakavasti ottaisinko sellaisen luottamustehtävän vastaan. Voi olla, etten ottaisi. Syy: Kunnanhallitus kokoontuu n. 1-2 viikon välein iltapäivisin. Teen vain ja ainostaan yövuoroja. Puolisoni tekee aamu- ja iltavuoroa. Lisäksi meillä on taloudessamme koululainen ja kerholainen + harrastukset päälle. Ja koita nyt sitten kysyä jotain lastenlikkaa, kun et tiedä kestääkö kokous 30min vai 5h. Kysymys on siis ajankäytöstä ja sen organisoinnista.

Toinen olennainen asia on raha. Jos valittavana on joko työvuoro yölisineen tai kokouspalkkio, arvaatte varmaan kumpiko voittaa. Puheenjohtajan paikasta kieltäytyminen johtuisi em. syiden lisäksi siitä, että katson puheenjohtajaksi sopivan eläkeläisukon, jolla aikaa perehtyä kunnolla tehtäviinsä sekä päätettäviin asioihin. Kun puhun "eläkeläisukosta" en tarkoita sitä mitenkään väheksyen tai halveksien. Näin minä vain asioista ajattelen. Kyse ei ole siis vastuunpakoilusta tms. vaan ihan vain siitä mitä tuossa kirjoittelin. Tämä on äänestäjien hyvä tietää. Ai niin, käydääs ne vaalit nyt eka :D

Jospa sitä sitten tutustuisi mitä mukavia kysymyksiä YLE on keksinyt vaalikoneeseensa. Varmaan taas semmosia älyttömiä, kuten eduskuntavaaleissa : -Pitäisikö maahanmuuttoa rajoittaa? Aivan kuin maahamuuttajat olisivat yksi ja sama joukko :facepalm:

L.N

Jännä tunne. Perhosia vatsassa. Vaikka en olekaan mikään jännittäjä tyyppi, niin olo on vähän outo. Myönnetään, notta taitaa olla jonkinlaista vaalikuumetta. Sitten vasta huolissaan pitäisi ollakin, jos ei tuntuisi missään? Oma nimi lehdissä jatkuvasti ja puhelimet soi. Palavereita ja kokouksia. Maalaispoikaa hirvittää ;)

dothefake

Jarlan seuraavassa kuvassa olisit kivääri kourassa hirvipassissa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

mikkoR

Tuo otsikko on kyllä hyvä ja rehellinen  ;D

Eräälle kunnallisvaaliehdokkaalle sanoin että pidä hyvä mies sitä blogia kokoajan ja kirjoita siihen rehellisesti niin ihmiset näkee aidon ehdokkaan eikä jotain numeroa, tähän ei riitä kuukausi ennen vaaleja vaan pitkäjänteisesti tekemällä saa tuloksia myös tässä.

Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

L.N

Quote from: mikkoR on 20.09.2012, 10:57:58
Tuo otsikko on kyllä hyvä ja rehellinen  ;D

Eräälle kunnallisvaaliehdokkaalle sanoin että pidä hyvä mies sitä blogia kokoajan ja kirjoita siihen rehellisesti niin ihmiset näkee aidon ehdokkaan eikä jotain numeroa, tähän ei riitä kuukausi ennen vaaleja vaan pitkäjänteisesti tekemällä saa tuloksia myös tässä.
Jeps. Ite pidin blogia eduskuntavaalien alla, jonka aloittelinkin jo noin puolivuotta ennen vaaleja. Nyt olen pitänyt ainoastaan vapaa-ajan blogia http://kupariseppa.blogspot.fi/ ja jäykemmän puolen olen sitten hoitanut lähinnä täällä Hommassa. Ja tänne sitä onkin tullut sitten jämähdettyä. Täällä viihtyy.

Taikakaulin

Quote from: Lasse Nortunen on 20.09.2012, 11:15:59
Jeps. Ite pidin blogia eduskuntavaalien alla, jonka aloittelinkin jo noin puolivuotta ennen vaaleja. Nyt olen pitänyt ainoastaan vapaa-ajan blogia http://kupariseppa.blogspot.fi/

Tuolta blogista löytyvä itse väsätty elintarvikkeiden kuivauskaappi vaikuttaa kätevältä peliltä. Onko toiminu?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

L.N

Quote from: Taikakaulin on 20.09.2012, 12:38:12
Tuolta blogista löytyvä itse väsätty elintarvikkeiden kuivauskaappi vaikuttaa kätevältä peliltä. Onko toiminu?
On toiminut ihan ok. Sieltä kommenttiosuudesta löytyy lisää juttua. Toimisi ehkä paremmin, jos pyöräyttäisi moottorin alapuolle. Hyllyjen paikkoja kun vaihtelee kuivatutuksen aikana pari kertaa, niin ihan mukavasti kuivuvat. Suppiksille ja muille hentosille sieneille toimii ainakin loistavasti.

L.N

Ja palataanpas taas asiaan. Usein ehdokkailta ja valtuutetuilta odotetaan jotain konkreettista. Kerron erään asian jossa olen ollut aktiivisesti vaikuttamassa. Seuraava muistui tuli mieleeni, kun kattelin Ylen sivuja tänään.

Kuntamme rakennuttaa uuden vanhusten palvelutalon. Olen ollut myös mukana siunaamassa tätä päätöstä valtuustossa. Oletin ilman muuta, että kun kunta rakentaa, niin se rakentaa sen itselleen. Mutta ei. Perusturvalautakuntaan tuodussa pohjaesityksessä esitettiinkin, että kunta kilpailuttaa hoivakodin ja taloa tulisi pyörittämään siis yksityinen firma. Tein vastaesityksen, jossa esitin, että kunta järjestäisi palvelut omana toimintanaan. Kävimme pitkän keskustelun ja lopputulos oli, että esitystäni kannatettiin ja äänestyksen jälkeen tulos oli 6-0! ( Pöytäkirja löytyy tuolta: http://hankasalmi.ktweb.fi/ )

No, kunnanjohtaja ja kunnanhallitus käyttivät otto-oikeuttaan ja vetosivat ties mihinkä. Kunnanjohtaja voi itse halutessaan kommentoida tähän, kun kuitenkin käy kurkkimassa mitä se Nortunen täällä taas kikkailee ;)

Miksi sitten yksityinen ei kelpaisi minulle vaan?

Mikä on yritysten tehtävä? Sen tietää lapsikin. Yrityksen tärkein tehtävä on tehdä tulosta, eli rahaa. Ei yksityinen yritys vuokraa tiloja ja hoida vanhuksia auttamisen ilosta. Raha se on mikä ratkaisee. Haluan että langat pysyvät jatkossakin omissä käsissämme, eikä kilpailutuksen voittaja, ylikansallinen ja kasvoton yritys, tee kunnastamme vain osinkojen keräämispistettä. Sillä tällainenhan sen kilpailutuksen tulisi voittamaan, ei mikään 20000 tuhannen vuosibudjetilla toimiva "Sirpan hoiva ja laastari". Jotkut arvelevat myös, että olisi parempi yksityistää, koska hoitajapula. Paskapuhetta. Meidänkin taloudessa on kaksi lähihoitajaa, joille ei löydy omasta kunnasta töitä. Mutta miksi ei löydy, niinpä. Enpähän tuumaa tähän mittään...

Tänään tapahtui ihme ja kumma. Olin samaa mieltä kuin mitä luin meidän kaikkien rakastaman YLEn sivuilta.

Ulkomaiset yritykset rynnivät hoiva-alalle

Ulkomaiset pääomasijoittajat valtaavat kuntien kilpailuttamia hoivapalveluita. Kolme suurinta vanhusten asumispalveluja tuottavaa yritystä on ulkomaalaisomistuksessa.
Elinkeinoministeri Jyri Häkämies arvioi, että kansainväliset pääomasijoittajat näyttävät muita nopeammin haistaneen kasvavan hoiva-alan mahdollisuudet.
-  Uskon, että tämä omistuksen valuminen ulkomaille on tapahtunut nopeasti ja vähän huomaamatta. Nyt viimeistään suomalaisyritystenkin pitäisi havahtua siihen, että tämä on kasvuala.
Kehitysjohtaja Ulla-Maija Laihon mukaan keskittyminen saattaa tietää ongelmia palvelujen järjestämisvastuussa oleville kunnille.
-  Tässähän voidaan joillakin alueilla tai joissakin kunnissa päätyä siihen, että julkinen monopoli vaihtuu yksityiseen monopoliin. Silloin eivät markkinat toimi ja kuntien vaihtoehdot valita palveluntuottaja käyvät vähiin.

Lähde YLE ja loput linkin takaa. http://yle.fi/uutiset/ulkomaiset_yritykset_rynnivat_hoiva-alalle/6301576

Ja vielä loppukaneetti.

Terveys- ja Sosiaalialan Yrittäjät TESO ry:n toiminnanjohtaja Marjo Rönkä: - Toivon, että uudet lokakuussa valittavat kuntapäättäjät tekevät omia ratkaisujaan ja harkitsevat kunnolla, mistä palvelut tulevaisuudessa ostetaan.

Kyllä, rouva toiminnanjohtaja, näin ajattelin tehdä.

EDIT: Linkki lisätty

siviilitarkkailija

Olen ollut pitkään ulkopuolisen palvelutarjoajan leivissä. Voin huonolla omallatunnolla sanoa että moni iso asiakas joka on ulkoistamisen innossa (kyseessä on johtajien muotioikku) ulkoistanut toimintoja, on saanut kilpailutuksen seurauksena erittäin huonoa palvelua ja käsistä riistäytyneitä kustannuksia. Lopputulos näissä ulkoistuksissa on työmaa joka on kuin pyöröovi.

Syy miksi kunnanjohtaja ulkoistaa on harvemmin mikään järkevä ja laskennallinen peruste. Kyseessä on hyvin monen kunnanjohtajan kohdalla ihan raadollinen yksityishenkilön nautinto. Kun ulkopuolinen palveluntarjoaja haluaa kuntaan apajille, kunnanjohtaja voidellaan. Siis ihan rehellinen korruptio yhdistettynä pitkitettyyn nautintaan. Koska kilpailutuksessa olennaista on ymmärtää kilpailulainsäädäntö.

Kilpailulainsäädäntö määrää että halvimman tarjouksen on voitettava. Näin saadaan säästö. Ulkopuolinen yritys repii sitä enemmän rahaa mitä enemmän se petkuttaa asiakastaan. Koska kilpailulainsäädäntö määrää että vain hinta ratkaisee, on seuraus johdolle miellyttävä ja loputon tarkastustehtävä. Eli kuntapäättäjä voi jatkossa syödä ja juoda asiakasyrityksensä piikkiin kun toimintaa kutsutaan "valvonnaksi". Näin kilpailutus näennäisesti näyttää sääsätävän, mutta todellisuudessa se nostaa kuntalaisten laskua sopimusmaksuissa ja tekemättä jätetyissä töissä. Tietysti samaan piikkiin menee niin asiakasyritysten johtajien kuin kuntapäättäjien syömiset ja juomiset sekä tietysti tärkeät "seminaari- ja koulutustmatkat".

Moni kunta olisi paljon paremmassa kunnossa jos ei olisi koskaan kilpailuttanut mitään vaan antanut työntekijöille harkinnanvaraisia kannustinlisiä. Kilpailu- ja ulkoistustaloudessa kaikki kannustinlisät menevät yritys- ja kuntajohtajille. Työntekijät sensijaan menettävät jopa lakisääteiset etunsa kun kilpailutus etenee kolmanteen tai neljänteen generaatioonsa. Ja tietysti tässä kärsii eniten kuntalainen joka maksaa eniten ja saa vähemmän palvelua.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

mikkoR

Itse olen usein ihmetellyt tuota tiettyjen palveluiden ulkoistusta koska kaikki yritykset tavoittelevat voittoa ja toiminta tehdään mahdollisimman edullisesti että voitot voidaan maksimoida.

Kunta saattaa pitää tasetta siistimpänä kun ulkopuolinen toimija rahoittaa tilat ja toiminnan jolloin kunnan ei tarvitse ottaa siihen velkaa mutta eihän tämä ole kuin sitä hölmöläisten peiton jatkamista sillä samat korkokulut siinä maksetaan useampaan kertaan sille toiminnan aloittavalle yritykselle.

Toisaalta on aloja esim. kuntatekniikassa kuljetusyrittäjien käyttö on tehokasta koska tunnetusti kuljetusyrittäjät elää syömällä toisiaan ja silloin saadaan palveluita halvemmalla kuin kunnalla olisi omaa kalustoa mutta meinaatteko että esim. attendolla olisi johdossa näitä uskonto 10 ja matikka 4 tyyppejä?
Ehei, siellä on sopimukset saatu näyttämään edullisilta mutta yllättäen tuleekin yhtä sun toista lisäpalvelua joka sitten maksaakin ihan ameriikan aikuisten oikeasti paljon.

Onnea vain Lassellekin taisteluun tuulimyllyjä vastaan, ei ole helppoa olla "tyhmä juntti"* jonka konsultit kyllä haukkuu maanrakoon mennen tullen ja palatessa 300e/h.

*Ps:n ihmiset on helppo leimata mitään tietämättömiksi vaikka heillä on hitosti sitä kuuluistaa maalaisjärkeä ja Elon laskuoppia.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

tyhmyri

Hyvin usein peruspalveluiden ulkoistus johtaa hintojen nousuun ja laadun heikkenemiseen. Hieman ilkeämielinen blogikirjoitukseni asiasta täällä. Lasse jo asiaa eli samaa YLE:n uutista kommentoikin ketjussa.

L.N

Hankasalmen Perussuomalaiset tavattavissa huomenna Mikkomarkkinoilla Hankasalmen torilla. Tervetuloa tapamaan kunnallisvaaliehdokkaita, kyselemään pahoja ja evästämään tuleviin koitoksiin. Tarjolla makkaraa ja propagandaa =)

Itse en jouda todennäköisesti kuin pyörähtämään paikalla, koska yövuoro kutsuu ja nukkuakin täytyy.

http://www.hankasalmi.fi/vapaa-aika2/2012-04-12-12-30-4/icalrepeat.detail/2012/09/22/183/-/mikkomarkkinat

L.N

Poika seuraa isänsä jalanjälkiä ja saa tarvittaessa myös suunsa auki  :)

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 21.09.2012, 12:05:55
Hankasalmen Perussuomalaiset tavattavissa huomenna Mikkomarkkinoilla Hankasalmen torilla. Tervetuloa tapamaan kunnallisvaaliehdokkaita, kyselemään pahoja ja evästämään tuleviin koitoksiin. Tarjolla makkaraa ja propagandaa =)

Itse en jouda todennäköisesti kuin pyörähtämään paikalla, koska yövuoro kutsuu ja nukkuakin täytyy.

http://www.hankasalmi.fi/vapaa-aika2/2012-04-12-12-30-4/icalrepeat.detail/2012/09/22/183/-/mikkomarkkinat
Markkinat olivat valtava menestys! Porukkaa riitti ihan mahottomasti. Mainittakoon, että esimerkiksi ilmasista Perussuomalaista makkaraa kävi syömässä lähes 400 henkilöä! Tämä on valtava luku, ottaen huomioon kuntamme asukasmäärän, n.5500. Kaikki eivät rasvakaapelin järsimisestä innostuneet, vaan lisäksi porukkaa kävi muuten vaan juttusilla tai kaffeella. Mihinkään syvällisempiin keskusteluihin emme päässeet, eikä se toisaalta ole edes tarkoitus leppoisassa markkinatunnelmassa.

Toinen asia mistä olen äärimmäisen onnellinen on se millaisen joukon olemme saaneet kasaan. Jokainen ehdokas oli kuin vanha konkari ja ihailen sitä miten he touhaavat aktiivisesti puolueemme eteen. Tämä tuntuu oudolta, sillä viimeiset neljä vuotta olen saanut, siis joutunut, pyörittämään kaikkea touhua ihan yksin. En enää.

Eli valtava kiitos jokaiselle aktiiville vielä myös tätäkin kautta.

tyhmyri

Lasse,

Mitä olen kirjoituksiasi tällä palstalla lukenut, niin melkeinpä tuntuu ikävältä, että en ole Hankasalmelainen. Se tuntuu ikävältä siksi, että olisi mukavaa jos voisin äänestää kaltaistasi henkilöä valtuustoon. Onnea ja menestystä.

Niin sanotusti iso käsi.

L.N

Piirisihteeri Pekka Kataja kävi ohikulkiessaan meillä kaffeella. Löimme vetoa. Panoksena viskipullo. Pekka laskeskeli edellisiin vaaleihin perustuen ( eduskuntavaaleissa kunnastamme 464ääntä), että saan vaaleissa yli 300 ääntä. Itse olen jalat tukevasti maassa lähes sadan kilon voimin, enkä usko tuollaisiin lukuihin. Varma voitto.
http://www.vaalikone.iltasanomat.fi/eduskuntavaalit2011/tulos/puolue/8/13/077/

L.N

Höh. Yhellä heitti, että olisin saanut saman numeron kuin ek-vaaleissa. Mutta pelinumero millä pelaan on sitten 32.

L.N

Oma kotitekoinen kunnallisvaalivideoni on nyt valmis. Saa vapaasti linkittää, kehua tai haukkua. On se vaan vaikeeta olla kameran edessä, ei musta ainakaan näyttelijää tulisi :) http://www.youtube.com/watch?v=XDbpYFXEaRA

turha jätkä

Kehutaan nyt kun käsketään: En nähnyt videossa mitään ongelmallista, ei mitään sellaista minkä vuoksi en voisi äänestää sua jos asuisin samassa kunnassa. Päinvastoin vaikutat aika tasapainoiselta tyypiltä. Marjanpoimija, ahomansikansyöjä ja taimenen taltuttaja ei vaan voi olla kauhean paha ihminen.

ikkala61

Kun aika vaatii, niin marjanpoimijoistakin tulee miehiä. Toivon sinulle menestystä vaaleissa.

ile

Erittäin hyvä ja sujuva video. 10 points ja (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Thumbs_up_icon.png)

Ant.

Mahtava video. En enää ihmettele ollenkaan viime vaalien ääniharavaksi yltämistä. Tuollaisia Nortusia kaipaisi muihinkin kuntiin.
Homma is the new black.

far angst

Olipa kiva nähdä aito video vailla parfyymia, kultausta ja tiukuja. 

Jäipä videosta mielikuva, että siinä on rehti mies, veronmaksaja ja perheenisä oikealla asialla.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Jukka Wallin

Quote from: Lasse Nortunen on 28.09.2012, 22:32:28
Oma kotitekoinen kunnallisvaalivideoni on nyt valmis. Saa vapaasti linkittää, kehua tai haukkua. On se vaan vaikeeta olla kameran edessä, ei musta ainakaan näyttelijää tulisi :) http://www.youtube.com/watch?v=XDbpYFXEaRA

Erinomainen video, mutta ainakin minulle eräs seikka laittoi hieman miettimään, siis silmäsi asento kun kerroit mielipiteesi kuntaliitoksesta. Silmäsi katsoivat VASEMALLE, kun rehellisen ihmisen silmät suuntaavat oikealle. Toisaalta painotan että se voi olla myös tulkintaa, koska tietyillä kysymyksillä voidaan erottaa valehteleeko vastapuoli vai ei. Kuitenkin video oli erinomainen ja tsemppiä sinne Hankasalmelle, se voi olla osa Äänekoskea tai Rautalampea piakkoin..Jyväskylän suunta on jotenkin epälooginen
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

L.N

Kiitoksia vaan tasapuolisesti kaikille! Tällaisesta palautteesta saa mukavasti voimia ja rohkeutta entistä enemmän. Tästä voi jokainen vapaasti ryöstää idean nollabudjetin vaalivideosta. Tuskin tämä ainakaan omassa kunnassamme tavoittaa suurtakaan joukkoa äänestäjäkuntaa, mutta isommissa kaupungeissa toimii varmasti paremmin.

Hauska tämmönen oli tehdä ihan tekemisen ilosta ja kokeilumielessä. Yllättävän vaikeaa tuo kameralle puhuminen. Sai aika monta otosta ottaa.