News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Lasse Nortunen, mies ja marjanpoimija. Kunnallisvaalit 2012 Hankasalmi PS

Started by L.N, 16.09.2012, 22:44:48

Previous topic - Next topic

L.N

Joo, kiitoksia vaan tasapuolisesti kaikille. Äänimääräni jäi 7 äänen päähän tuplaäänikuninkuudesta, mutta se ei harmita. Hyvälle jätkälle meni kuninkuus, kuten tässä ketjussa aiemminkin jo häntä suosittelin. Valtuutettujen määrän kasvu 400% onkin sitten jo aika huikea juttu. Täytyy tässä vähän nyt nollailla ja mietiskellä tilannetta.

Rapsakka Rapu

Quote from: Lasse Nortunen on 28.10.2012, 22:26:42
Joo, kiitoksia vaan tasapuolisesti kaikille. Äänimääräni jäi 7 äänen päähän tuplaäänikuninkuudesta, mutta se ei harmita. Hyvälle jätkälle meni kuninkuus, kuten tässä ketjussa aiemminkin jo häntä suosittelin. Valtuutettujen määrän kasvu 400% onkin sitten jo aika huikea juttu. Täytyy tässä vähän nyt nollailla ja mietiskellä tilannetta.

Onnittelut. Henkilökohtainen sekä puolueen äänimäärä kertoo tylyä kieltään. (Valtuutettjuen määrä kyllä nelinkertaistui, mutta kasvua oli prosenteissa 300%.)
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

kekkeruusi

Quote from: Lasse Nortunen on 28.10.2012, 22:26:42
Nyt jäi piimät juomati. Ota nyt vaikka yksi olut edes tulosta juhlistamaan.

Luotsi

Pahus, virheiden jytkytappio näyttää sulavan. Vain -0,7%. Onneksi kuitenkin pk-seudulla meni huonommin  :)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM

Taikakaulin

Onneksi olkoon täältäkin. Pääsit pälkähästä ja saat taas mielenrauhan.  :D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Tabula Rasa

Pitää kyllä mainita että naga morich on loppujaan melko mieto vaikka onkin toisiksivahvin tietämäni chili. Sen jälkeen siirrytään kapsaisiiniuutteisiin joista vahvin on 16milj scovillea. Muistaakseni blairsin 3 am(1½-2 milj scovillea) on vielä inhhimillisiissä hinnoissa ja 4am(4milj scovillea) ei enää ole. 16milj scovillen puhdas kapsaisiinitiiviste maksaakin jo muisteluni mukaan tuhannen euron pintaan/purkki, tosin kestää käyttäjällään varmasti ajasta ikuisuuteen.

Komento takaisin, löytyyhän tuota suht ihmisten hinnoissa 16 milj uutettakin: 50 taalaa ja suusi palaa:

http://www.hotsauce.com/16-Million-PURE-Capsaicin-Crystals-1-0ml-p/hsc-16-million-crystals1.0.htm
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

L.N

Joopasta joo. Ollu vähän sekavaa härdelliä tässä nyt eikä se ainakaan helpota sillä meillä olisi sitten valtuuston kokous tänään klo 18! Siis istuvan valtuuston, uusi astuu remmiin sitten varmaan vuodenvaihteen jälkeen.

Fiilis on hyvä, mutta kaikesta huolimatta hyvin rauhallinen ja kaikinpuolin ok. En mä täällä mitään voltteja ole hyppinyt ja kiljunut riemusta, tää on kuitenkin vaan politiikkaa.

Kaikkiaan tämä meni aikalailla käsikirjoituksen mukaan. Saimme neljä paikkaa + luulisin, että valitsematta jääneillekin lautakuntapaikkoja irtoaa. Olemme oikeutettuja ymmärtääkseni yhteen hallituspaikkaan. Harmittaa vaan, ettemme saaneet yhtään naista läpi.

Muutama hyvä tyyppi istuvasta valtuustosta jäi harmittavasti ulkopuolelle. Jos joku väittää ettei yksi ääni merkkaa mitään, niin käykääpäs tutkimassa listoja. Tiukkaa on. Pienestä kiinni.

Oma äänimääräni 141 on ihan törkeen hieno määrä. Itse pohdin asiaa siltä kantilta, että tämä on kuntalaisten kiitos ja palkinto hyvinhoidetusta työstä. Tämä lämmittää mieltäni eniten.

Niin joo, se tärkein meinasi unohtua! Nimimerkki Sheogorath tuli puskista vasta vaalipäivänä ja vei arvauskisan, onnittelut! Jos kelpaa, niin laitan tulemaan lupaani palkinnot. Marjanpoimijan itsensä keräämistä puolukoista tehtyä hyytelöä sekä kuivatettuja suppilovahveroita  ;D Jos kelpaa, niin laita yhteystietoja yv:llä.

Tässä näin pikaiset tunnelmat ja ajatukset. Kiitoksia vielä kaikille avustanne, tuestanne, ylläpidolle mainostilasta ja kaikille foorumilaisille.

-Lasse-

dothefake

Onnittelut sienimiehelle. Hyvin marjastettu.

Laskin tuossa, että 1,65 grammaa kuivaa suppiloa riittää päivän D-vitamiiniannokseksi. Aioin kokeilla vaikkapa kuukauden, miltä tuntuu, kun saa riittävästi. Jauhan pulveriksi ja syön ruokien tai turkkilaisen jogurtin seassa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

petebe

Lasse, onneksi olkoon!

Ja sit tuohon kilpailuusi - katsopas sivulta 4 tästä ketjusta mun arvaus, ei ollut pahasti pielessä ;)
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

L.N

Quote from: petebe on 29.10.2012, 12:52:48
Lasse, onneksi olkoon!

Ja sit tuohon kilpailuusi - katsopas sivulta 4 tästä ketjusta mun arvaus, ei ollut pahasti pielessä ;)
No katohan joo! Oli mennyt kokonaan ohi. Eli tarkastuslaskennassa tilanne muuttuikin!

petebe

Quote from: Lasse Nortunen on 29.10.2012, 13:15:23
Quote from: petebe on 29.10.2012, 12:52:48
Lasse, onneksi olkoon!

No katohan joo! Oli mennyt kokonaan ohi. Eli tarkastuslaskennassa tilanne muuttuikin!

Joskus se niin menee vaan onneksi nyt vain tässä kilpailussa. Pääasia on se, että sait vaaleissa ääniä tarpeeksi ja menit läpi!!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

-PPT-

L.N

Eka Hankasalmen Persujen syyskokous takana. Meininki kaikinpuolin oukkidoukki. Puheenjohtajuus jatkuu. Luottamushenkilöneuvottelut loppusuoralla, ainakin meidän osalta.

L.N

Päivitellääs nyt tännekin, jos jotain sattuu kiinnostamaan.

Luottamushenkilneuvottelujen tulos meidän osaltamme.

Kunnanvaltuusto
Karjalainen Lasse
Manninen Markku
Nortunen Lasse
Okker Matti

Kunnanhallitus
Manninen Markku ( 2. vpj ) varalla Okker Matti

Perusturvalautakunta
Nortunen Lasse - Mellin Anne

Sivistyslautakunta
Karjalainen Lasse - Mellin Anne

Ympäristölautakunta
Okker Matti - Manninen Markku

Rakennus- ja valvontalautakunta
Ruuska Pirkko- Mellin Anne

Tarkastuslautakunta
Suominen Vesa-Pekka -  Karjalainen Lasse

Keskusvaalilautakunta
Mellin Anne - Karjalainen Lasse

Itse olen sitten vielä Hankasalmen Perussuomalaiset ry:n pj sekä valtuustoryhmämme pj. Parit maakunnalliset paikat vielä vähän auki, alustavasti nimeni löytyy sieltä listalta, mutta katotaan miten hommat etenee.

-PPT-

Toivottavasti sinulla pysyy kunta alla, jonka valtuutettuna olet.

siviilitarkkailija

Minusta sinä voisit järjestää hompansseille vaikka kalastusmajaviikonlopputapaamisen...tai ainakin niille jotka kalastavat. Ja mielummin jossain missä on vettä.

Ai niin ja se 0-euron vihje yksinhuoltajahompansseille. Hidastushippa. Kuinka yksinhuoltajahompanssi voi yllättää jälkikasvun kuluttamatta senttiäkään rahaa? Vastaus on hidastushippa. Se on suomalainen vastinen kiinalaiselle tai chi - voimistelulle. Ideana on leikkiä hippaa hidastetuin liikkein jotka vaikuttavat kuin tai chi. Hirveän hauskaa ja lapsilla on kivaa kun hidas mörkö juoksee perässä ja yrittää ottaa kiinni. Eikä maksa mitään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

L.N

Quote from: -PPT- on 18.01.2013, 21:30:27
Toivottavasti sinulla pysyy kunta alla, jonka valtuutettuna olet.
Tätä on syytä toivoa joo. Eikä pelkästään toivoa, vaan tehdä kaikki mitä nyt tehtävissä on. Ja sitten vaan ootella mitä Katainen ja kumppanit tuumaavat. Saatiin just Kunnanjohtajalta tilastotietoa ja -ennusteita Keski-Suomen kunnista. Ne ovat kyllä eduksemme lähes jokaisella mittarilla mitattuna. Olemme vähiten velkaantunut kunta, asukasluku jatkaa kasvua, lapsia syntyy yli 50 vuosittain ja kuntalaisen mediaani-ikäkin on sama kuin valtakunnnan, eli 49. Kaikkemme tehään, notta itsenäisyys säilyisi. Sitten se on toinen juttu, jos ja kun ylempää sanellaan ja käsketään. Jää sitten ainakin nimi historian kirjoihin kunnan viimesessä valtuustossa, jos ei muuta.

Quote from: siviilitarkkailija on 19.01.2013, 00:49:02
Minusta sinä voisit järjestää hompansseille vaikka kalastusmajaviikonlopputapaamisen...tai ainakin niille jotka kalastavat. Ja mielummin jossain missä on vettä.
No mikä ettei. Olenhan järkkäillyt näitä vuosien mittaan jo vaikka kuinka ja monta. Jos nyt joku oikein tosissaan innostuu, niin ketjua pystyyn ja nimiä alle.

Ja kolmas asia. Oikee hävettää, kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi postittaa kunnallisvaalien arvauskisan voittajalle palkintoaan. Häpeän, ruoskin itseäni nahkavyöllä ja itken itseni uneen. Se on kumma juttu, että jotkut asiat vaan jää tekemättä.. Vähän kuin kirjastonkirjat tai jtn. Mutta kaikesta huolimatta olen aina pyrkinyt pitämään lupaukseni.

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 20.09.2012, 15:00:42
Kuntamme rakennuttaa uuden vanhusten palvelutalon. Olen ollut myös mukana siunaamassa tätä päätöstä valtuustossa. Oletin ilman muuta, että kun kunta rakentaa, niin se rakentaa sen itselleen. Mutta ei. Perusturvalautakuntaan tuodussa pohjaesityksessä esitettiinkin, että kunta kilpailuttaa hoivakodin ja taloa tulisi pyörittämään siis yksityinen firma. Tein vastaesityksen, jossa esitin, että kunta järjestäisi palvelut omana toimintanaan. Kävimme pitkän keskustelun ja lopputulos oli, että esitystäni kannatettiin ja äänestyksen jälkeen tulos oli 6-0! ( Pöytäkirja löytyy tuolta: http://hankasalmi.ktweb.fi/ )

No, kunnanjohtaja ja kunnanhallitus käyttivät otto-oikeuttaan ja vetosivat ties mihinkä. Kunnanjohtaja voi itse halutessaan kommentoida tähän, kun kuitenkin käy kurkkimassa mitä se Nortunen täällä taas kikkailee ;)

Miksi sitten yksityinen ei kelpaisi minulle vaan?

Mikä on yritysten tehtävä? Sen tietää lapsikin. Yrityksen tärkein tehtävä on tehdä tulosta, eli rahaa. Ei yksityinen yritys vuokraa tiloja ja hoida vanhuksia auttamisen ilosta. Raha se on mikä ratkaisee. Haluan että langat pysyvät jatkossakin omissä käsissämme, eikä kilpailutuksen voittaja, ylikansallinen ja kasvoton yritys, tee kunnastamme vain osinkojen keräämispistettä. Sillä tällainenhan sen kilpailutuksen tulisi voittamaan, ei mikään 20000 tuhannen vuosibudjetilla toimiva "Sirpan hoiva ja laastari". Jotkut arvelevat myös, että olisi parempi yksityistää, koska hoitajapula. Paskapuhetta. Meidänkin taloudessa on kaksi lähihoitajaa, joille ei löydy omasta kunnasta töitä. Mutta miksi ei löydy, niinpä. Enpähän tuumaa tähän mittään...
Kauhia homma oli muistella ja ettiä että milloinkas mä tuon kirjoitin, mutta löytyipäs.

Tänään itellan auto kurvasi tienhaaraan ja pudotti postilaatikkoon perusturvalautakunnan esityslistan. En meinannut uskoa silmiäni, kun luin pykälän 40 pohjaehdotuksen. Perusturvajohtajan ehdotus: Perusturvalautakunta päättää palvelutuontantovaihtoehtojen vaikutusten ja riskien arvioinnin perusteella, että Palvelutalo Kotirannan asukkaiden tarvitsemat hoivapalvelut tuotetaan kunnan omana palveluna. Tässä esimerkki ja kannustusta kaikille päättäjille, jotka empivät että uskaltaisikohan sitä avata suutaan, sekä kuntalaisille, jotka ajattelevat ettei yksi henkilö saa mitään aikaan. Rok rok!

kekkeruusi

Hyvä Lasse. Mies paikallaan.

Ei välttämättä halvin, mutta palvelun kannalta varmaankin parempi ratkaisu.

L.N

Miten hoidetaan puheenjohtajan vaihto laik ö boss?

Pidimme eilen paikallisyhdistyksemme syyskokouksen. Luovuin yhdistyksen puheenjohtajuudestani omasta tahdostani. Miksi? Siksi, koska puheenjohtajan täytyy olla innokas puuhamies ja muutenkin 100% mukana. En ole viimeaikoina ollut ihan iskussa ja poliittinen tuli on vähän hiipunut. Mitään yksittäistä syytä tälle ei ole, eikä tästä saa draamaa tekemälläkään. Silloin on mielestäni puolueen edun nimissä järkevää jättäytyä sivummalle ja antaa vetovastuu sellaiselle henkilölle, jolla intoa riittää. Tittelit eivät ole minulle mikään arvovaltakysymys. Yhdistys oli kuitenkin väkevästi sitä mieltä, että kyllä minä sitten varapj:n paikan otan. Se sopi hyvin.

L.N

Tiedote 30.1.2014   

Aika tarkalleen vuosi sitten kysyttiin kiinnostustani asettua uudelleen ehdolle eduskuntavaaleihin. Sain vuoden verran miettimisaikaa ja olenkin pohtinut asiaa lähes päivittäin. Aluksi olin aika lailla 50-50 asetelmissa. Mitä enemmän asiaa pohdin ja aikaa kului, tilanne selkiytyi mielessäni aina vain paremmin. Tein vihdoin ja viimein lopullisen päätökseni.
Ei, en ole asettumassa ehdolle eduskuntavaaleissa 2015. Samoin jättäydyn pois tämän kauden jälkeen kunnan päättäjänä, enkä siis asetu ehdolle 2016.

Päätökseeni ei sisälly minkäälaista dramatiikkaa, katkeruutta tai muutakaan epämääräistä. Päätös on täysin oma ja harkiten tehty. Olen nyt toista kautta mukana kunnallispolitiikassa. Ekalla kaudella olin kuntamme ääniharava ja kuluvalla kaudella ääneni riittivät kakkossijaan. Myös viime eduskuntavaaleissa pärjäsin erinomaisesti ensikertalaisena ja nollabudjetilla. Lähes 2500 äänellä sijoituin Keski-Suomen perussuomalaisten listalla neljänneksi ja koko vaalipiirissä 20 joukkoon.

Perimmäiset syyt pois jättäytymiselleni ovat perhesyyt. Perheeltäni kylläkin "lupa" irtoaisi, mutta en kestäisi ajatusta, tehdä itsestäni vapaaehtoisesti viikonloppuisä. Yksi vaihtoehdoista olisi muuttaa koko perhe lähemmäksi Helsinkiä, mikäli tulisin valituksi. Myöskään tämä ratkaisu ei kuulosta hyvältä. Haluan olla kotona, kun lapset ovat vielä pieniä. Voi olla, että siinä vaiheessa kun linnut muuttavat pois pesästä, olen taas kiinnostunut lähtemään mukaan politiikkaan. Sinne on kuitenkin vielä niin pitkä aika, että matkan varrella voi sattua ihan mitä tahansa, niin minulle kuin koko suomelle, joten ei siitä sen enempää.

Kansanedustajan työ kiinnostaisi kyllä kovastikin, etenkin itse päätöksenteko. Viikonloppujen ja muun vapaa-ajan viettäminen erilaisissa pr-tilaisuuksissa ym. ei taas kiinnostaisi yhtään. Olen tehnyt melko paljon taustakartoitusta ja lopputuloksena on se, että kansanedustajan työ ei ole pelkkä 8-16 työ, vaan voidaan puhua enemmänkin elämäntavasta. Tämä ei sovi minulle. Pidän siitä, että minulla on työ ja vapaa-aika.

Lopuksi haluan vielä toivottaa koko sydämestäni onnea ja menestystä kaikille perussuomalaisille päättäjille päätöksentekoon ja vaalityöhön.

Lasse Nortunen

Taikakaulin

Ymmärrän kyllä hyvin päätöstäsi ja se on aivan oikea ratkaisu tuossa vaiheessa elämääsi. Perhe kannattaa laittaa kaiken muun edellä ja tehdä nimenomaan sitä mistä nauttii. Politiikan kanssa voi todellakin leikkiä sitten kun lapset ovat aikuisia miehiä.

Mites noi kunnanvaltuutetun hommat, alkaako ne ns. maistumaan puulta? Turhaa ajanhaaskausta sekin on kyllä loppupeleissä oikeaa elämää arvostavalle ihmiselle.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

L.N

Quote from: Taikakaulin on 30.01.2014, 03:03:23
Mites noi kunnanvaltuutetun hommat, alkaako ne ns. maistumaan puulta? Turhaa ajanhaaskausta sekin on kyllä loppupeleissä oikeaa elämää arvostavalle ihmiselle.
Pikkusen puhti ja into pois. Tähänkään ei liity minkäänlaista dramatiikkaa. Välillä ihan kivaa ja antoisaa touhua, mutta välliä myös turhauttavaa ja masentavaa. Kaikesta säästetään ja leikataaan ja sikälimikäli olen yhtään kartalla, niin tämä on vasta alkusoittoa. Olin meidän kunnan eka persu ja nyt meillä on jo paikallisosasto, neljä valtuutettua + kolme lautakunnissa. Tästä on heidän hyvä jatkaa, joilla intoa löytyy. Ja mun on kiva jäädä "eläkkeelle"...no sanotaan nyt vaikka määrittelemättömän pituiselle tauolle. Kun päätös on vihdoin lopullinen ja julkaistu, jaakopinpainit painittu, tippui kuulkaas aika painava kivi selästä ja ennen kaikkea mielestä kummittelemasta.

dothefake

Tämä helpotus tuli mieleeni jo, kun luin tiedotusta. Se pohtiminen sinua on kyykyttänyt. Suomi olisi sinua tarvinnut, mutta suomalaiset kotona veivät voiton. Sanon, että ratkaisu oli oikein koko perheen terveydelle ja tulevaisuus tarvitsee enemmän terveitä suomalaisia kuin unholaan vaipuvia napinpainalluksia. Eduskunnassa olet korvattavissa, mutta kotona et.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Arvoton

Periaatteeni on, että vähän joka jätkä joutaisi olla mukana politiikassa ainakin muutaman vuoden, kuten Nortunen. Meillä on demokratia, mikä tarkoittaa sitä, että osallistuminen kuuluisi periaatteessa jokaiselle. -vetisti on jengiä, jotka ovat tietävinään kaiken, mutta osallistuminen jää duunipaikan kahvipöytään ja loputtomaan auton ja ok-talonsa rassaamiseen.

Osallistua voi muuallakin kuin edustuksellisessa politiikassa vaikkapa viiteryhmässään, oli se sitten insinööriliitto, muu ay-porukka, yrittäjä- tai luonnonsuojelujärjestö. Leijonat ja rotaritkin, no.. kuulostavat jo vähän marttakerhoilta. Nyt "asiantuntijat" ulkoistavat oman vastuunsa poliitikoille. Sellaistakin on havaittavissa, että perheensäkin asiat moni voi ulkoistaa muijalleen.

kekkeruusi

Kerkeää sitä sittenkin kun ipanat ovat isoja. Nuori mieshän sinä vielä olet.

Viimeinen suomalainen

Tsemppiä Lasselle ja perheelle! Suuri kiitos kaikesta, olet tehnyt todella miehen työn. Et pelkästään siellä Hankasalmella, vaan koko maata ja tätä puoluetta ajatellen. Joskus on vaan tehtävä valintoja ja sinun valintasi on täysin ymmärrettävä, perhe menee edelle. Toivottavasti joskus ehkä vielä palaat ääniharavaksi...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.