News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-09-13: Kokoomus vaihtoi mainostoimistoa

Started by hattiwatti, 13.09.2012, 17:28:10

Previous topic - Next topic

hattiwatti

http://www.marmai.fi/uutiset/kokoomus+hylkasi+luottotoimistonsa+bobin/a838296
Quote

Kokoomus hylkäsi luottotoimistonsa Bobin
.

Kokoomuksen ja Bob Helsingin kuusi vuotta jatkunut yhteistyö on päättynyt. Kokoomus käyttää tulevissa kuntavaaleissa Hasan & Partnersia.

Toimiston vaihto oli pitkä prosessi eikä sisällä puoluesihteeri Taru Tujusen mukaan mitään dramaattista.

Yhteistyö Bobin kanssa alkoi vuoden 2006 presidentivaaleista, joissa Kokoomuksen ehdokasta Sauli Niinistöä markkinoitiin työväen presidenttinä.

Bobin suunnittelija ja copywriter Petri Pesosen mukaan Niinistön niukka tappio Tarja Haloselle jäi vähän kaivelemaan.

"Kaikki muu olikin sitten poliittisen kampanjoinnin historiaa", Pesonen sanoo.

Bob-vuosiensa aikana Kokoomuksesta tuli Suomen suurin puolue ja pääministeripuolue. Ja lopulta Niinistökin valittiin presidentiksi.

"Tänä aikana poliittinen markkinointi nousi parrasvaloihin. Aiemmin se ei puhutellut ketään. Nyt se puhutteli ensin mediaa ja sitten ihmisiä. Politiikka nousi kahvipöytäkeskusteluihin", Pesonen kertaa mennyttä.

"Tämä saattaa kuulostaa pullistelulta, mutta kukaan muu ei ole onnistunut tässä."

Pesonen kehottaa epäilijöitä katsomaan tuloksia: "Tämä ei ole mielipide vaan fakta."

Pesosen mukaan yhteistyö Kokoomuksen kanssa oli "helvetin hienoa". Hän uskoo voivansa hyödyntää opittua jatkossakin.

Pro bono teki särön

Pientä säröä Kokoomuksen ja Bobin pitkään ja tulokselliseen yhteistyöhön toi viimeisin presidentinvaalikampanja. Pesosen mukaan kampanja tehtiin pro bono -henkeen eli talkootyönä.

"Kokoomus halusi kokeilla jotain uutta ja kampanjaan kerättiin pro bono -porukka. Minä en lähtenyt mukaan", Pesonen sanoo.

Kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujunen sanoo, että yhteistyösopimus Hasanin kanssa on ihan normaali eikä siihen liity pro bonoa.

Pesonen epäilee myös, että Bobin saama julkisuus alkoi haitata kokoomuslaisia.

"Aluksi siitä oli niille hyötyä, mutta ehkä ne kokivat, että meidän rooli alkoi kasvaa liian suureksi median silmissä", Pesonen arvelee.

"Yhtäkkiä poliittinen markkinointi nousi valokeilaan."

Bob on saanut näkyvyyttä muillakin kampanjoillaan. Suurelle yleisölle toimisto on tullut tutuksi myös muun muassa tempauksestaan Korkeasaaren paviaanin puolesta.

Taru Tujunen ei halua ottaa kantaa siihen, oliko Bobin Kokoomuksen siivellä saama julkisuus kiusallista.

"Kokoomus haluaa olla esillä poliittisella sisällöllä. En pidä kiinnostavana kommentoida vanhoja asiakassuhteita", Tujunen sanoo.

"Olimme Bobiin tyytyväisiä mutta välillä arvioidaan kumppanuutta."

Tuleeko yhteistyöstänne Hasanin kanssa yhtä hedelmällistä kuin Bobin?

"En näe, miksi ei tulisi", Tujunen vastaa.

Tietoinen riski

Pesosen mukaan Bob otti aikoinaan tietoisen riskin lähtiessään Kokoomuksen mainostoimistoksi. Päätös on saattanut karkottaa niitä asiakkaita, jotka eivät jaa kokoomuslaista arvomaailmaa.

Kannattiko riski ottaa?

"Ehdottomasti kannatti", Pesonen sanoo.

Pesosen mukaan yhteistyö kannatti vaikka siitä seurasikin ajoittain "paskapuhetta". Bobia muun muassa syytettiin siitä, että se kirjoittaa Kokoomuksen vaaliohjelmat.

Minkä puolueen mainostoimistoksi te nyt haluatte?

"Ei minkään. Pakko sanoa, että on hyvin vaikea kuvitella, että me tehtäisiin muille. Tässä on kysymys muistakin arvoista kuin rahasta", Pesonen sanoo.

"Ehkä suhtaudun tähän tunteella ja kirkasotsaisesti, mutta on vaikea ymmärtää, että joku toimisto tekee demareille ja vasemmistolle kampanjaa. Se olisi sielun myymistä."

Ettekä ole ajatelleet myöskään tekevänne kampanjaa perussuomalaisille?

"Vastakkaisia ajatuksia, vääriäkin, voi arvostaa. Mutta sitä, että ei ole ajatusta laisinkaan on vaikea hyväksyä. Eli siis emme."

Toivotko, että suuri yleisö muistaa teidät ensisijaisesti Kokoomuksesta ja näistä kampanjoista - vai Korkeasaaren paviaaneista?

"Toivon, että suuri yleisö muistaa meidät siitä, että kun me lähdetään johonkin mukaan, alkaa tapahtua. Toivon, että meidän muistetaan aikaansaavana voittajaorganisaationa."


Sour-One

Miten päädyit valitsemaasi otsikkoon?

hattiwatti

^Aika tasokasta tutkivaa journalismia mietisen viesti toisessa ketjussa. Suosittelen.

Siis totuus on mainostoimistoilla olevan enemmän poliittista vaikutusvaltaa kuin useimmilla kansan valitsemilla poliitikoilla. Mainosmiesten krapulapäissään väännetyt hömppäsloganit Katainen pökeltää suustaan Brysselin pyöreässä pöydissä, kun tulevat ekana mieleen. Sitten tehdään politiikkaa niiden mukaan.

jmm

Aika populistiselta touhulta kuulostaa.

QuotePopulismi tavoittelee laajaa kannatusta tarttuvilla iskulauseilla, vaatimalla asioita, joita enemmistö haluaisi, kehumalla "todellista kansaa" ja pilkkaamalla räikeästi poliittisia vastustajiaan. Populismin toimintamalli perustuu suosion tavoitteluun helposti omaksuttavien, usein tunneperäisten ja asioita yksinkertaistavien tunnusten avulla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

törö

Quote from: hattiwatti on 13.09.2012, 17:51:07
^Aika tasokasta tutkivaa journalismia mietisen viesti toisessa ketjussa. Suosittelen.

Siis totuus on mainostoimistoilla olevan enemmän poliittista vaikutusvaltaa kuin useimmilla kansan valitsemilla poliitikoilla. Mainosmiesten krapulapäissään väännetyt hömppäsloganit Katainen pökeltää suustaan Brysselin pyöreässä pöydissä, kun tulevat ekana mieleen. Sitten tehdään politiikkaa niiden mukaan.

Vähän todella vaikuttaa siltä, että scifi-dystopioista on toteutumassa pääasiassa Frederic Pohlin ja sen toisen tyypin kirjoittama Avaruuden kauppamiehet.

siviilitarkkailija

Fantastista. Ja sitten ne jotka vaativat politiikkaan vastuullista leimataan populisteiksi populistin itsensä julistaessa itseään vastuulliseksi. Fantastista. (on siinä ollu työ opettaa suomen ehkä tyhmin mies toistelemaan sanaa "fantastista" mutta hyvin on kantanut hedelmää) 

Olisikohan mainostoimisto Bob:in omistajaa alkanut kalvamaan taloudellisen ja henkisen hyvinvoinnin pääomapako Helsingistä? Mainostoimisto Bob onnistui kokoomuksen markkinoinnissa niin hyvin, että kokoomusasiakkaan politiikan jälkeen mainostoimistoa ei enää tarvita kun koko kaupungissa ei enää ole isoa liike-elämää eikä suuria yrityksiä jotka tarvitsevat koko mainostoimistoa. FANTASTISTA!!!

Korporaatiokokoomus palkkaa helsingin kadulta uuden partnerin...Hasan, Ahmed, Mahmud, Abdul, Mohammed & Mohammed & partners.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Nikopol

Muistaakseni politiikka ei ole koskaan kahvipöydästä lähtenytkään, Bobin mies muistaa toisin.

Todellinen politiikan hermesetas-piikki on kyllä jäljitettävissä erääseen makkaraniskaiseen pugilistiin ja poleemiseen slavistiin, mutta Bobilla saattaa olla siitäkin eri muistijälki.

Vittu mitä markkinapellejä. Juuri kun luulimme ettei politiikasta saa mitenkään enää häpeällisempää, tulee luovan luokan ja geelipäämerkonomipuolueen epäpyhä allianssi. Byörk.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Ant.

Quote from: siviilitarkkailija on 13.09.2012, 18:10:43
Korporaatiokokoomus palkkaa helsingin kadulta uuden partnerin...Hasan, Ahmed, Mahmud, Abdul, Mohammed & Mohammed & partners.

Ei mainostoimiston omistajan etnisellä taustalla mitään merkitystä ole, mutta tällaisen vaahtoamisen jälkeen lienee syytä mainita, että Ami Hasan on juutalainen.
Homma is the new black.

siviilitarkkailija

Ihan kiinnostaa periaatteesta että miksi moderaattori katsoo yrittäjän uskonnollisen taustan edes mainitsemisen arvoiseksi?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tuulos

Itsekin hieman pohdin että onko uuden toimiston valinnassa yksi vaikuttajista ollut suvaitsevaisuus eli hyvä vain että täsmennys tuli.

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 13.09.2012, 18:52:02
Ihan kiinnostaa periaatteesta että miksi moderaattori katsoo yrittäjän uskonnollisen taustan edes mainitsemisen arvoiseksi?

eikös ant kertonut sen ihan selkokielellä.

Ant.

Quote from: siviilitarkkailija on 13.09.2012, 18:52:02
Ihan kiinnostaa periaatteesta että miksi moderaattori katsoo yrittäjän uskonnollisen taustan edes mainitsemisen arvoiseksi?

Johan se kävi ilmi siitä, mitä kohtaa viestistäsi lainasin. Sinä aloitit Muhammed, Ahmed, Abdul, Hasan -vouhotuksen siksi, että kokoomuksen uuden mainostoimiston nimessä on "Hasan", jota sinä luulit musliminimeksi. Korjasin, ettei näin tässä tapauksessa ole.
Homma is the new black.

siviilitarkkailija

On ihmisiä joille yrittäjän uskonnollisella taustalla ei ole mitään merkitystä mutta etnisellä taustalla on.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 13.09.2012, 19:43:50
On ihmisiä joille yrittäjän uskonnollisella taustalla ei ole mitään merkitystä mutta etnisellä taustalla on.

öh... nyt menee selittelyksi.

kekkeruusi

Se on tietenkin mainostoimiston syytä jos kannatus laskee. Puoluehan tekee vain oikeita päätöksiä. :roll:

WartburgVeyron

Eiköhän tuo paviaanien ja kokoomuksen asioiden edistäminen olisi tuottanut varsin hyviä synergioita.

Tosin paviaanien kohdalla punaisuus rajoittuu vain takapäähän.

t. Kokoomuksen äänestäjä n. vuoteen 2003 asti.

dothefake

Niin, aika lähellä on paviaanien ja kokoomuksen etujen ajaminen tänä päivänä. Isoa eroa ei olisi vaikka vuorotellen olisivat rysselissä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen