News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vs: Miks hommalaisia hyljeksitään?

Started by Mietiskeliä, 08.09.2012, 21:01:23

Previous topic - Next topic

Lupu(kulkuri)

Quote from: ruikonperä on 09.09.2012, 02:58:35
Quote from: B52 on 09.09.2012, 02:49:20
Niinpä, typeryys ihmistä tyhmentää.

On paljon helpompi sanoa mielipiteensä asiasta mitä ei tunne pätkääkään. Typeryydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=yjBH0vMq8MY

MOI !

B52

On paljon helpompi sanoa mielipiteensä asiasta mitä ei tunne pätkääkään. Typeryydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Olet oikeassa, tiedon puute yleensä pilaa kaiken.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

ruikonperä

Quote from: B52 on 09.09.2012, 03:09:10

Ei se mitään pilaa, tekee vain asioista niin saatanan vaikeita.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

B52

Quote from: ruikonperä on 09.09.2012, 03:18:32

Ei se mitään pilaa, tekee vain asioista niin saatanan vaikeita.

Siis kansantajuisesti idiooteille liian vaikeaa?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Uuno Nuivanen

Quote from: dothefake on 09.09.2012, 01:38:01
Quote from: B52 on 09.09.2012, 01:25:40
Quote from: dothefake on 09.09.2012, 01:21:51
Uuno taitaa olla suvaitsematon.

Tuo ei riitä, kun viittasi Emoon on myös sovinisti.
Ja loukkasi myös erästä kanaani.

Välitäthän vilpittömän anteeksipyyntöni kanallesi, ei ollut tarkoitus loukata.

Marko Parkkola

Jälleen täysin päinvastoin! Faktoilla on tapettu moni hyvä keskustelun alku.

törö

Hompansseja yhdistää outo pakkomielle pitää yhteiskunta koossa. Kmruuskakin näkyy potevan sitä.

Kaikki yhteiskuntajärjestystä vastustavat tahot plus niiden keräämät hyödylliset hölmöt ovat luonnollisia vihollisiamme ja viidakosta kantautuvan mölinän voimakkuudesta voi päätellä kuinka vahvoilla he ovat. Tällä hetkellä heillä kuuluu menevän oikein hyvin.

Goman

Quote from: Mietiskeliä on 08.09.2012, 21:01:23
..Mun mielestäni hommalaiset uhkaavat monien mielestä kansan yhtenäisyyttä, koska päättäjiin suhtaudutaan hyvinkin kriittisesti, siinä syy dissaamiseen..

Niinpä niin. Demokratia ON vaikea laji.
Sellainen  demokratia jossa kaikkien pitää mutisematta hyväksyä enemmistön ja johtoon valittujen
ihmisten toimet, ei ole kunnon demokratiaa. Eikä tuota parasta tulosta kansalle.

Demokratiaan kuuluu aivan olennaisena osana kritiikki, sananvapaus ja äänestykset. Näillä keinoilla löytyvät menestyvän yhteiskunnan  eväät.

Mutta miksi sitten hommalaiset(kin) aina vaan jaksavat mutista vastaan demokraattisesti tehtyjä päätöksiä? (hallitus ja eduskunta ovat demokraattisesti valitut!).

Onko kyse siitä että hommalaiset ovat jotain harhailijajoukkoa, joka luulee olevansa oikeassa, ja tietävänsä kuinka maata pitäisi johtaa? Ehkäpä. Vai miksi hommalainen ajatusmaailma ei sitten saa ehdotonta enemmistöä vaaleissa (vielä ;D).

Rohkenen silti väittää että hommalaiset ovat keskimääräistä kiinnostuneempia yhteiskunnan suunnasta, ja varsinkin kansallisesta identiteetista, ja kansan itsenäisyydestä.

Kansallinen itsenäisyys puolestaan ei ole kaikkien mieleen nykyaikana. Ei varsinkaan niiden jotka tekevät hyvää bisnestä kansainvälisesti ja usein sievoiset voitot sopiville verottomille pankkitileille.
Kuten mediassa on julkituotu, valtioiden velkakriisikin hoituisi kevyesti pelkästään harmaan talouden saattamisella verotuksen piiriin. Ilman vahvoja kansallisvaltioita se vaan ei onnistu.

Kovin monet instituutiot ovat tänä päivänä valjastetut globalisaation ja monikultturismin ja 'uuden maailmanjärjestyksen' veturiksi. Ja kovin monet kansalaiset tuon hyväksyvät sen enempää miettimättä. Valitettavasti.

Hommalaiset eivät tuotakaan täkyä purematta niele, ja siksi hommalaisia pyritään leimaamaan tietyillä vähemmän muodikkailla adjektiiveilla. Kuten 'impivaaralaiset'.

Hereilläolevat havainnoitsijat ovat kuitenkin jo huomanneet että tuuli kääntyy. Yhä useammassa maassa aletaan kyseenalaistamaan viimevuosikymmeninä noudatettu politiikka (jota mm. hommalaiset vastustavat). Toivon ja varsinkin uskon että 'hommalainen' ajatusmaailma saa aina vaan enemmän kannatusta demokraattisessa päätöksenteossa. Eli kritiikki tuottaa hedelmää.

Siis hommalaiset pelastavat Suomen , noin vaatimattomasti sanoen. ;)

AstaTTT

Quote from: Goman on 09.09.2012, 11:47:33

Sunnuntain kunniaksi en malta olla lisäämättä: Valo nousee Pohjolasta.  :)

Semiurbaani

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 08.09.2012, 21:04:32
Mitä itse olen huomannut niin valtaosa ei tiedä mikä homma tai ketkä hommafoorumilaiset. Se toki jos liikkuu suvaitsevissa piireissä niin tottakai virallisen totuuden(Tm) vastaiset koetaan uhkana.

Tyttäreni lukiossa äidinkielen opettaja juuri viikko sitten valisti oppilaita, että Hommaforum on vihasivusto.

Valistaisin tuota opea vähän mutta tytär kielsi.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Perttu Ahonen

Hyvä argumentointi on aina eduksi.  Mitä meillä oli ennen nettifoorumeita ja onko keskustelutaidossa tapahtunut edistystä 1970-luvusta?

Tässä klippi ajalta ennen avoimia keskustelufoorumeita, moderaattoreita ja nettipoliiseja.
http://www.youtube.com/watch?v=RDjCqjzbvJY

Masa76

Quote from: siviilitarkkailija on 08.09.2012, 22:51:11
Olin ravintolassa hauskassa seurueessa nauttimassa illallista ja kaksi nuorta yliopisto-opiskelijaa, vihreitä kuin versot, juttelivat niitä näitä. Itsensä kehitysmaahan vääntänyt nuori opettajaksi opiskelija kertoi hauskan jutun ja sitten puoleen ääneen kertoi käväisseensä hommaforumilla. Oli kuulemma laskenut pelkätään sivujen määrää koska suosittuja aiheita ei voi laajan kommenttimäärän johdosta oikein lukea. Hommaforumilaiset ovat kuulemma ihan kauheita rasisteja.

Suurimman määrän idiootteja näin nimenomaan opiskeluympyröissä. 

Tapaus 1. - Naispuolinen sosiaalipolitiikan opiskelija palaa ravintolapöytään kalmankalpeana ja järkyttyneenä. Oli tavannut tiskillä suomalaisen miehen, joka oli töissä ETELÄ-AFRIKASSA (ennen apartheidin purkua).
Tapaus 2. - Baaripöydässä hahmoteltu pohjoiskalotin kartta pääteineen seikkaperäisen voimasuhdeluennon kera ei onnistu vakuuttamaan naispuolista palestiina-aktivistia siitä, ettei NATOlla ole voimia tai tavoitteita hyökätä Suomeen.
Tapaus 3. - Nuori nainen kertoo suuresti pitävänsä opiskelusta, koska yliopistolla ei ole voikkaa.
Tapaus 4. - Naismainen viherhöpöttäjä kertoo kaiken vastarinnan olevan turhaa, koska vihreät ottavat pian kaiken vallan ja säätävänsä haluamansa lait. Kommenttini "ja millähän vitun patruunoilla?" aiheuttaa tuohtumusta ja kimakan, epäjohdonmukaisen puheripulin.
...
Tapaus N. Miespuolinen teekkari: "Jos nälkiintynyt pallomahainen somalilapsi juoksee kaktukseen, mikä on sen sipalevaikutus?" Saman pöydän humanistitytöille verensyöksy pikana.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

Tabula Rasa

Quote from: Semiurbaani on 09.09.2012, 12:01:13
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 08.09.2012, 21:04:32
Mitä itse olen huomannut niin valtaosa ei tiedä mikä homma tai ketkä hommafoorumilaiset. Se toki jos liikkuu suvaitsevissa piireissä niin tottakai virallisen totuuden(Tm) vastaiset koetaan uhkana.

Tyttäreni lukiossa äidinkielen opettaja juuri viikko sitten valisti oppilaita, että Hommaforum on vihasivusto.

Valistaisin tuota opea vähän mutta tytär kielsi.

Täälläpäin taas eräs hyvin tuntemani opiskelija laittois J H-a:n tekstejä vaikuttamiskurssin pohjatekstiksi ja sai vielä hyvät arvosanat:D
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Joe

Syitä voi alkaa listata:

- median eli mokutuslehdistön ja valtakunnantelevision armoton propagandarummutus
- muutoksen pelko ymmärtämättä sen olevan jo käynnissä
- tietämättömyys maailman asioista ja hölmö puolueuskovaisuus
- tietokoneen puute / käyttötaidottumuus
- Halla-ahon demonisointi tiedotusvälineissä

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

MikaL

Quote from: Oami on 09.09.2012, 02:30:38
Homman demonisoijan kannalta näiden rasistien lukumäärä on täysin yhdentekevä. Yksikin riittää. Sitten jollain pseudoloogisella kuperkeikalla sellaisen olemassaolosta päädytään väitteeseen, että kun rasisteja täällä jossain määrin suvaitaan, on niiden suvaitsijoidenkin oltava sellaisia. Tai vielä yksinkertaisemmin: samalle foorumille kirjoittavat ovat samanlaisia.

Perustelu on tietysti naurettava, mutta sellaisia vaan on ja siihen sopeudutaan. Siinä on sitten itselläni tapana irvailla siitä, miten jotkut kohtelevat ihmisiä yksilöinä ja jotkut taas leimaavat joukkoja niiden yksilöiden perusteella.

Tämä on kuitenkin hyvin yleinen ajattelumalli täällä hommassa kun se kohdistuu vaikkapa muslimeihin, enkä rehellisesti sanottuna silloin sitä kohtaan hirveästi ole irvailua nähnyt. Kritiikki näyttää tulevan esiin vain silloin kun se kohdistuu hommalaisiin.

Vaikka äänestän perussuomalaisia Jussi Halla-ahon takia henkiläkohtaisesti olen kokenut että hommassa on melko paljon rasismia ja rasismin vähättelyä enkä yhtään ihmettele homman mainetta muualla. Enemmän rehellisesti ihmettelen miten sokeita täällä ollaan rasismia ja muuta melko aggressiivista roskaa kohtaan kun se tulee maahanmuuttokriittisiltä ja kuinka innokkaasti vedetään marttyyrinkaapua niskaan kun joku sitä kritisoi, kaikki on vaan muiden vikaa ilkeästä mediasta ihmisten tyhmyyteen.

femacco

Kerroin musulmaanikaverille olevani kiihkeän kansallismielinen eikä se ollut millänsäkään. Se haluaa edelleen käydä kanssani Mäkkärissä ja ryyppäämässä, vaikka olen painottanut, että olen kauhea rasisti. Vedän muutenkin muista kulttuureista tulleita miehiä ja naisia puoleeni kuin hunaja kärpäsiä. Yritän niillekin selittää, että olen kauhea rasisti ja ne vain hymyilevät.

Suviksille sanon, että en ole todellakaan mikään rasisti eivätkä he tahdo uskoa sitä millään. He yrittävät kaivaa perimmäistä rasismia sieluni sopukoista eivätkä löydä mitään. He tyytyvät lopulta siihen, että kirjoitan Hommaan ja minun on siksi oltava rasisti. He kutsuvat tummaihoista ihmistä neekeriksi ja se on ok, sillä he saavat sanoa ironisella otteella hauskoja juttuja, mutta jos minä sanon samaa, olen rasisti.

"Life is an anthropological experiment" lohkaisi muinainen lomaromanssini osuvasti.

Joe

Kyllä se vaan tuntuu vaativan lievää törkeämmän annoksen siviilirohkeutta ja suoraselkäisyyttä tunnustaa Perusuomalaisen puolueen jäsenyytensä ja puolustaa Halla-ahoa.

Kaikenlaiset perinteiset neekerivitsit ja vapaan juutalaisen huumori tuntuvat olevan ihan ok kokoomus/kepu/demari-henkisissä porukoissa.

Jos "persuksi" tunnustautuu, alkaa karsastus ja kaivetaan Suomen suurin rikollinen ja roisto Halme haudasta R.I.P sahuri Hakkaraisen Helvetin Enkelinä rinnalle.

Kun nämät on propagandat puhuu suohon, alkaa Halla-ahon moittiminen.

Eilen viimeksi aseporukalle Ellivuoressa sai suu ruvella vääntää rautalangasta asiaa:

Kuka kansanedustaja on vuosia harrastanut practicalammuntaa ja sovellettua reserviläisamuuntaa.

Vittu mitä idiootteja...

Jos en olisi päättänyt uhrautua avioliiton alttarille ja tuottaa paria maanpuolustajaa, haistattaisin todella pitkät!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:

Oami

Quote from: MikaL on 09.09.2012, 13:48:05
Tämä on kuitenkin hyvin yleinen ajattelumalli täällä hommassa kun se kohdistuu vaikkapa muslimeihin, enkä rehellisesti sanottuna silloin sitä kohtaan hirveästi ole irvailua nähnyt. Kritiikki näyttää tulevan esiin vain silloin kun se kohdistuu hommalaisiin.

Niin tapahtuu. Siitä ajattelumallista ovat tietysti vastuussa ne jotka sitä käyttävät, ei Homma. Samoin kuin muslimien perseilystä ovat vastuussa ne perseilevät muslimit, eivät siis muslimit yleisesti.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

törö

Quote from: Sanna Onkamo on 09.09.2012, 14:51:15
Suviksille sanon, että en ole todellakaan mikään rasisti eivätkä he tahdo uskoa sitä millään. He yrittävät kaivaa perimmäistä rasismia sieluni sopukoista eivätkä löydä mitään. He tyytyvät lopulta siihen, että kirjoitan Hommaan ja minun on siksi oltava rasisti. He kutsuvat tummaihoista ihmistä neekeriksi ja se on ok, sillä he saavat sanoa ironisella otteella hauskoja juttuja, mutta jos minä sanon samaa, olen rasisti.

Mulla oli eilen ranteessa melkein samanlainen kello kuin tuossa kuvassa. Ranneke on vaalean ruskea, kellotauluna toimiva kehä on valkoinen ja viisarit vähän räikeämpää sinistä sävyä. (Kiinalainen automaattikello hintaluokassa 20 egeä tai vähän alle.)

Kaupassa nätti kassaneiti ilmeisesti katsoi sitä liian pitkään, koska jonossa takanani ollut miespuolinen ituhippi alkoi äännellä jotain närkästyneen kuuloisena. Se oli sitä kalliisiin merkkilumppuihin pukeutuvaa sortia, joka pystyy tiedostamaan kaiken mitä ei tiedä taikka ymmärrä, eli lähes kaiken. Mikäli yhtään ymmärrän niiden ajatusmaailmaa niin sitä vitutti kun paikalla oli jotain kiinnostavampaa kuin sen toivottoman stereotyyppinen ja huolitellun luotaan työntävä olemus, joka niillä lumppujäljitelmillä ja likaisen näköisillä hiuksilla pyritäänkin saavuttamaan. (En tiedä mikseivät ne käytä vanhan viinan ja kusen hajuista deodoranttia. Mahdollisesti kukaan ei ole älynnyt myydä niille sellaista.)

Niille ei yksinkertaisesti voi olla mieliksi, koska ne ovat täynnä paskaa. Unohda ne tai hanki hieno kiinalainen automaattikello ärsyttämään niitä.

Joe

Kerroin musulmaanikaverille olevani kiihkeän kansallismielinen eikä se ollut millänsäkään. Se haluaa edelleen käydä kanssani Mäkkärissä ja ryyppäämässä, vaikka olen painottanut, että olen kauhea rasisti. Vedän muutenkin muista kulttuureista tulleita miehiä ja naisia puoleeni kuin hunaja kärpäsiä. Yritän niillekin selittää, että olen kauhea rasisti ja ne vain hymyilevät.

"Life is an anthropological experiment" lohkaisi muinainen lomaromanssini osuvasti.

Musulmaanille naisen puheet ovat Sinuhen "kärpästen surinaa korvissani". Omat jätesäkissä kulkevat kaunottaret kun ymmärtävät olla ihan hiljaa. Ihan oikean kantasuomalaisen rotujen eriarvoisuuteen uskovan puhtaaksiviljellyn rasistin jos viitsisit minulle nimetä ja osoittaa.

Sinun "kauheaan" rasismisi aitouteen en usko, jollet sitä täällä kunnollla perustele ja julista.

Ihanko meinaat että edesmennet uskossa olevat kansallissosialistit olisivat menneet pääkallokoppalakki päässä juutalaisen kanssa paikalliseen sianlihamakkaraa, kosherkebappia ja olutta nauttimaan. Juutalaisella rasistilla olisi mennyt jänö housuun ja sakun vienyt gestapo.

Ei saatana, toi kosherkebap olikin ihan hyvä painovirhe, taidankin tyhmänä tilata karvakäsipizzeriasta...
- Albert Einstein

Vaalilaulu:

crissaegrim

Mun kaverit usein huokaa et "taas se puhuu siitä Hommasta", kun mä puhun jostain yleensä poliittisesta tapahtumasta/päivänpolttavasta asiasta/uutisesta johon oon tutustunut Homman kautta. Puhun siis siitä asiasta, en Hommaforumista. Tai sitten jos puhun täällä heitetystä hauskasta tai muuten hyvästä kommentista, sekään ei tarkoita että puhun koko ajan maahanmuuttojutuista. Sillä ei ole mitään merkitystä, sanonko lauseen alkuun "törmäsin Hommassa semmoseen" kun että "törmäsin pakkotoistossa semmoseen". Se, mitä monet ei tajua, on että Hommassa ei puhuta pelkästään maahanmuutosta. Olen kyllä onnistunut vakuuttamaan kaverini Homman puhtoisuudesta, kun olen tarpeeksi usein jauhanut siitä. :) Eivät ne silti käy täällä... vaikka ovatkin politiikasta kiinnostuneita.
In a world of fiction everything is true.

femacco

Quote from: Joe on 09.09.2012, 15:28:20

Musulmaanille naisen puheet ovat Sinuhen "kärpästen surinaa korvissani". Omat jätesäkissä kulkevat kaunottaret kun ymmärtävät olla ihan hiljaa. Ihan oikean kantasuomalaisen rotujen eriarvoisuuteen uskovan puhtaaksiviljellyn rasistin jos viitsisit minulle nimetä ja osoittaa.

Sinun "kauheaan" rasismisi aitouteen en usko, jollet sitä täällä kunnollla perustele ja julista.

Ihanko meinaat että edesmennet uskossa olevat kansallissosialistit olisivat menneet pääkallokoppalakki päässä juutalaisen kanssa paikalliseen sianlihamakkaraa, kosherkebappia ja olutta nauttimaan. Juutalaisella rasistilla olisi mennyt jänö housuun ja sakun vienyt gestapo.

Ei saatana, toi kosherkebap olikin ihan hyvä painovirhe, taidankin tyhmänä tilata karvakäsipizzeriasta...

En tiedä montako päivää olet tenuttanut vanhoja strömsöjä tuijottaen, mutta hommat eivät aina mene niin yksioikoisen mallikkaasti kuin siinä rantahurrien linnunpönttöohjelmassa. Täällä tosimaailmassa rasistit paljastuvat suvaitsevaisiksi ja suvaitsevaiset takapajuisiksi kulttuurien pintakiillolla silatuiksi kyynisiksi pseudoälyköiksi. Joidenkin vierasperäisten kanssa on jopa vaivattomampi tulla toimeen kuin sellaisten, joiden ihonväri on lähellä omaa ja jotka oppivat äidinmaidosta saman kielen.

Juutalaiset vs. sakut -kortti on niin vanha ja pahasti repeytynyt, että neuvoisin ostamaan uuden korttipakan. Voisi monikin hommalainen mennä joskus peilin eteen ja vilkaista sitä. Sitä ollaan niin innokkaasti haukkumassa vastapoolia mustavalkoisuudesta ja nurkkakuntaisuudesta, vaikka omissakin asenteissa olisi korjaamisen varaa. Täällä näkee usein sitä, että jostakin tapahtumasta on pari riviä uutistekstiä ja joka toinen kirjoittaja kirjoittaa ketjuun pitkän tekstin tyhjästä, avaten lähinnä omia ennakkoluulojaan.

Joe

Quote from: Sanna Onkamo on 10.09.2012, 00:53:42
Quote from: Joe on 09.09.2012, 15:28:20

En tiedä montako päivää olet tenuttanut vanhoja strömsöjä tuijottaen, mutta hommat eivät aina mene niin yksioikoisen mallikkaasti kuin siinä rantahurrien linnunpönttöohjelmassa. Täällä tosimaailmassa rasistit paljastuvat suvaitsevaisiksi ja suvaitsevaiset takapajuisiksi kulttuurien pintakiillolla silatuiksi kyynisiksi pseudoälyköiksi. Joidenkin vierasperäisten kanssa on jopa vaivattomampi tulla toimeen kuin sellaisten, joiden ihonväri on lähellä omaa ja jotka oppivat äidinmaidosta saman kielen.

Juutalaiset vs. sakut -kortti on niin vanha ja pahasti repeytynyt, että neuvoisin ostamaan uuden korttipakan. Voisi monikin hommalainen mennä joskus peilin eteen ja vilkaista sitä. Sitä ollaan niin innokkaasti haukkumassa vastapoolia mustavalkoisuudesta ja nurkkakuntaisuudesta, vaikka omissakin asenteissa olisi korjaamisen varaa. Täällä näkee usein sitä, että jostakin tapahtumasta on pari riviä uutistekstiä ja joka toinen kirjoittaja kirjoittaa ketjuun pitkän tekstin tyhjästä, avaten lähinnä omia ennakkoluulojaan.

Hetkinen haloo, kuka tässä tenuttaa Vantaalla.

Musulmaanikaverille kerrot olevasi kauhea rasisti ja ryyppäät hänen kansaan. Eihän musulmaanit ryyppää.

Suviksille vakuutat taas, ettet ole rasisti...

Uskon kyllä, että vedät kärpäsiä puoleesi.
- Albert Einstein

Vaalilaulu:

far angst

Quote from: Ulkopuolinen on 10.09.2012, 09:46:05

Usein kun kuulee puhuttavan hommafoorumista foorumin ulkopuolella, heitä pidetään usein suunnilleen rasisteina tai muuten vain pahoina ihmisinä, mutta omasta mielestäni hommaforum ei niin kovin paljon poikea pahuudessaan muista keskustelufoorumeista.

Missä syy sitten dissaamiseen?

Jos on saanut Hommasta käsityksen median kautta niin on aika luonnollista suhtautua siihen epäluulolla. 

,,,ja sitten kun Hommassa on selkeästi nähnyt ja vääjäämättömästi itselleen todistanut, kuinka paljon media valehtelee, vinouttaa, suodattaa, peittelee, oppiikin loppuiäkseen suhtautumaan mediaan epäluulolla ja halveksunnalla.

Luonto kissanpojan silmät avaa, Homma avaa kansalaisten.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Marko Parkkola

Te nyt ajattelette asiaa väärinpäin taas. Ottakaa koko dissaus positiivisesti! Se, että joku hyljeksii sinua ja hommalaisia tarkoittaa vain sitä, että tämä joku on jossain määrin kiinnostunut sinusta!

Normaalistihan juttu menee näin "Minua ei kiinnosta tippaakaan, mutta se X sanoi hommassa, että ...". Miten niin ei kiinnosta?! Jos on nähnyt vaivaa koluta hommaa läpi, silloin asia kiinnostaa. Usari on täynnä näitä kiinnostuneita, jotka kirjoittavat hommalaisista paskaa, vaikka asia ei muka kiinnosta.

Tässä tilanteessa on sitten kolme vaihtoehtoa. Heittäytyä marttyyriksi, joka ei toimi Suomessa kovin hyvin. Jättää huomiotta, mutta se ei tuota ainakaan positiivista julkisuutta. Antaa asiallinen vastine ja kerätä irtopisteet olemalla rauhallinen ja keskustelukykyinen persoona.

Itse pyrin jälkimmäiseen, joskaan en iiiihan aina osaa olla rauhallinen. Se taas on minun heikkouteni ja siitä huomauttaminen on rasisimia!!!

Öyh.

törö

Quote from: Marko Parkkola on 10.09.2012, 10:46:11
Normaalistihan juttu menee näin "Minua ei kiinnosta tippaakaan, mutta se X sanoi hommassa, että ...". Miten niin ei kiinnosta?! Jos on nähnyt vaivaa koluta hommaa läpi, silloin asia kiinnostaa. Usari on täynnä näitä kiinnostuneita, jotka kirjoittavat hommalaisista paskaa, vaikka asia ei muka kiinnosta.

Totta.

Olen joskun lukaissut jotain Usarin antihommalaisien juttuja, mutta en osaa mainita yhtään heistä nimeltä. Pari nimeä on ikään kuin tulossa mieleen, mutta muistikuvat ovat kumminkin liian hataria.

Muistan paremmin jopa Tuksu-uutisia, vaikken niitä aktiivisesti seuraakaan, saati että olisin erityisen kiinnostunut niistä.

Se on sitä oikeaa välinpitämättömyyttä.

Kalevi Aronen

Quote from: Goman on 09.09.2012, 11:47:33
..Mun mielestäni hommalaiset uhkaavat monien mielestä kansan yhtenäisyyttä, koska päättäjiin suhtaudutaan hyvinkin kriittisesti, siinä syy dissaamiseen..

Onko kyse siitä että hommalaiset ovat jotain harhailijajoukkoa, joka luulee olevansa oikeassa, ja tietävänsä kuinka maata pitäisi johtaa? Ehkäpä. Vai miksi hommalainen ajatusmaailma ei sitten saa ehdotonta enemmistöä vaaleissa (vielä ;D).

Hyvin sanottu, mutta olisin tarkentanut tuota, että "Hommalainen ajatusmaailma ei saisi ehdotonta enemmistöä vaaleissa".
Kun nuivia on 90% kansasta, niin kyllä ajatusmaailma saa enemmistön, ainakin äänestäjien puolesta. Mutta tarkoitit varmaan, että Homma/PS ei saa ehdotonta enemmistöä ja silloin olet aivan oikeassa.
Kaikki nuivat eivät löydä Hommafoorumille ja se on valitettavaa.
Om mani padme hum.

kommentoin

Kaikkialla ei tarvitsekaan olla hyväksytty. Jos missään.

Toisaalta kaikki maahanmuuttokritiikki ei ole asiallisesti perusteltua ja hauskasti esitettyä, vaan tuoksahtaa vahvasti siideriltä /kotipolttoiselta.

Edelleen: jos keskustelussa on linkki blogiin, jossa päivitellään, kuinka kukaan valkoinen mies voisi olla olematta kateellinen ja närkästynyt, kun musta mies seurustelee valkoisen naisen kanssa, niin silloin ei tosiaankaan enää ole kyse maahanmuuttokritiikistä.

Edelleen: islam-kritiikin myötä suuri osa hommalaisista on myös vahvasti yleisellä kannalla "uskonto on oopiumia kansalle". Antikristillinen eetos ei saa sympatiaani.

Edellä mainitut seikat ovat myös syy siihen, miksi en kommentoi forumilla tämän enempiä. Hommalaisilla on sananvapaus sadatella kristinuskoa niin paljon kuin ehtivät, mutta ei minun tarvitse olla osa sitä.

kertsu59

Tuossa taannoin eräillä synttäreillä keskustelin erään kepulaisen kunnallisvaltuutetun kanssa,kaveri on iältään noin 30 kymppinen akateemisesti koulutettu.Keskustelimme koulutuspolitiikasta,siinä keskustelun aikana tulin lainanneeksi hommaforumissa olleita kirjoituksia,kuullessaan sanan hommforum kulmat kohosivat ja huulilla karehti "tietäväinen hymy" ,ajattelin ensin ryhtyä tiedustelemaan hymyn tarkoitusta mutta sitten ajattelin että paskanko väliä sillä ilmehtiköön miten tahtoo.En aina jaksa selittää ja vääntää samoista asioista homman suhteen se on kuitenkin sama kuin puhuisi seinille.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Jeremias

Itse olen lueskellut Hommaa aika pitkään, samoin tietysti muuta mokukriittistä materiaalia ja löytänyt paljon aarteita kaiken arkipäiväisen liirumlaarumin seasta. Ongelmana tässä kaikessa on mun mielestä juuri se että sitä "turhaa" sepostusta ja toistuvia mielipiteitä pursuaa niin paljon, ettei satunnainen kävijä takuulla jaksa kovin pitkään selailla.
Voisin kuvitella että jos olisin uusi kävijä täällä, enkä tietäisi mokutuksesta tai maahanmuuttokaaoksesta mitään, niin selaisin foorumia hetken aikaa ja tulisin siihen johtopäätökseen että kyseessä on jokin pakkomielteisen nettiaddiktiporukan purkautumispalsta, jossa jauhetaan samaa settiä maahanmuuton negatiivisuudesta aina maailmanloppuun asti.
Siis ensireaktioni uutena vierailijana olisi luultavasti hyvinkin kielteinen ja jopa vähän ahdistunut: "mikä näitä ihmisiä vaivaa, miksi ne jaksavat notkua netissä kirjoittelemassa 24/7 negatiivisia vuodatuksiaan maahanmuutosta eivätkä tee mitään kehittävää?"
Silloin kun itse Hommaan eksyin ekaa kertaa, niin olin jo huolella kahlannut Scriptan läpi ja "hurahtanut" mokukriitikoksi, joten sukelsin Homman postausten sekaan innolla ja avoimin mielin. Uskon kuitenkin ettei se kovinkaan usean kohdalla noin mene.

Toinen juttu mikä tuli mieleen:
Homma on saanut mediassa erinäisten typerien piipittäjien johdosta niin kielteisen latauksen, että varmaan aika isolle osalle on melkoinen kynnys ilmoittaa ääneen olevansa hommalainen. Kaikki kirjoitukset mediassa joissa olen nähnyt mainittavan tämän foorumin, ovat olleet varsin asenteellisia ja leimaavia. "rasistifoorumi, vihafoorumi, junttifoorumi" jnejne.
(tietenkään kenelläkään ei ole perusteita noille väitteille, mutta niitähän ei nykyään tarvita...)

Koko monikulttuurivouhotus on saanut niin sairaita piirteitä ettei peruskansalainen enää uskalla ääneen myöntää kritisoivansa tätä hullutusta. Sano sana, ja olet vainaa - noin se menee varsinkin vähänkään korkeammassa asemassa olevien kohdalla.
Minua itseäni vaivaa se, että aina kun päädyn näissä asioissa keskusteluun ihmisten kanssa jotka ovat joko tietämättömiä tai sitten mokupuolella, niin asetelma menee aina niin että ensin toinen osapuoli lataa vakiolässytystä maahanmuuton hyvistä puolista, jota sitten joudun asia kerrallaan romuttamaan, pehmittämään ja perustelemaan. Ja perustelemaan ja perustelemaan. Mikäli toinen on riittävän fiksu tai riittävän vähän hurahtanut, niin keskustelu muuttuu kyllä antoisaksi ja usein toinen osapuoli yllättyy siitä että mokukriitikoilla ihan oikeasti on painavaa kerrottavaa.
Tässä häiritsee se että minä en ole puhemies. Olen pohdiskelijaluonne enkä muutenkaan jaksa lässyttää turhia, niin tällaiseen tilanteeseen joutuminen muuttuu nopeasti raskaaksi. Siksi nykyään karttelen aiheesta puhumista, mikä ei tietenkään ole hyvä. Kun kerran maahanmuuttokriittisyys on saatu väännettyä rassismiksi, niin meidän kaltaisille realistisesti ajatteleville ja asioita tuskiville tyypeille pitäisi saaada lanseerattua ihan uusi termi.

Hommafoorumissa on muuten varmasti aika monelle se sama luotaantyöntävä vaikutus kuin mikä on minulle esim johonkin viherkommarifoorumille eksyttyäni. Vaikka sielläkin joukossa on usein hyvää tekstiä ja paljonkin asiaa, niin pelkästään se mielikuva joka aivojen perukoilla on jo valmiina, saa tuskastumaan kun ajautuu tuollaiseen paikkaan.
Myönnän sen että minua ahdistaa hiukan ajatuskin siitä että jostain syystä joutuisin kahlaamaan tuntitolkulla läpi jotakin vihertävää foorumia, joten ymmärrän että sama efekti varmasti tapahtuu monelle hommasta tietämättömälle.

Hommasta ei ihan kauhean usea varmaankaan yleisesti tiedä, ja turhan suuri osa niistä jotka tietävät, on media saanut aivopestyä kuvittelemaan homma joksikin rasistien ja sovinistien temmellyskentäksi.
Maa on monikulttuurinen pallo. Annetaan sen olla.