News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vs: Miks hommalaisia hyljeksitään?

Started by Mietiskeliä, 08.09.2012, 21:01:23

Previous topic - Next topic

Mietiskeliä

Usein kun kuulee puhuttavan hommafoorumista foorumin ulkopuolella, heitä pidetään usein suunnilleen rasisteina tai muuten vain pahoina ihmisinä, mutta omasta mielestäni hommaforum ei niin kovin paljon poikea pahuudessaan muista keskustelufoorumeista.

Missä syy sitten dissaamiseen?
Löytyisikö se täältä http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=joukkopsykologia&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CCsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.hs.fi%2Fkirjat%2Fartikkeli%2FPsykoanalyysi%2Bjulmuuden%2Bj%25C3%25A4ljill%25C3%25A4%2FHS20101128SI1KU0248i&ei=dHdLUNuIEcrb4QSa54CIDA&usg=AFQjCNFsnIH5QZDMNOhPzIG3ECipXm3LhA
"Joukon yhtenäisyyttä uhkaaviin on aina suhtauduttu julmasti. Näin oli rakkaudenuskontona esiintyneen kristinuskon valtakaudella ja näin tulee olemaan"
Mun mielestäni hommalaiset uhkaavat monien mielestä kansan yhtenäisyyttä, koska päättäjiin suhtaudutaan hyvinkin kriittisesti, siinä syy dissaamiseen.

Tabula Rasa

Mitä itse olen huomannut niin valtaosa ei tiedä mikä homma tai ketkä hommafoorumilaiset. Se toki jos liikkuu suvaitsevissa piireissä niin tottakai virallisen totuuden(Tm) vastaiset koetaan uhkana.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Arvoton

Etenkin uskonnossa ja politiikassa(ideologian/aatteen sisällä) käy niin. Jengi uskoo - ei ajattele. Usko yhdistää ihmisiä ja siitä jengi saa uskoa myös itseensä, mutta itsetunto yleensä kärsii tässä yhteydessä. Jos terveitsetuntoinen erehtyy keskinäisen paijaamisen kerhoon, hän saa äkkiä sieltä lähdöt. Minävaurioiset ihmiset pitävät herkästi vihollisenaan itsetuntoista ihmistä. Kokemusta on.

Mietiskeliä

Itse ainakin aikaisemmin pidin tätä palstaa lähinnä rasistejen temmellyskenttänä, ennenkuin olin itse tutustu foorumiin. Siis sillä perusteella minkä olin telkkaria seuratessani saanut foorumista, kun tutustuin foorumiin mielipide muuttui.

Uuno Nuivanen

Missä meitä hyljeksitään?

Kuka vaan vastaantulija voi olla hommalainen. Miten se sitten määritelläänkin..

Jumiutuuhan tänne kmruuskatkin, vaikka hyvin tietävät että nuivan punoittava, paksu sikaniska ei mamutuksen ihanuuden suhteen käänny. Missio siis ei ole mokutuksen puolustus, vaan jokin mu.. öhh, offtopikoi. (kilju)

Hommaforum mainitaan silloin tällöin valtamediassa ja telkkarissa. Se kertoo siitä, että meidän tuotoksiamme luetaan, ja siksi kannattaa toistella niitä sataan kertaan toisillemme jankutettuja totuuksia vaikka itseä jo kyllästyttäisikin. Joku lukee eka kertaa ja valaistuu.

svobo

Homman väheksyjät pelkäävät oman maailmankuvansa puolesta.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

AstaTTT

Minä taisin kuulla Hommasta ensimmäisen kerran tuntemattomalta eläkeläisrouvalta, joka harmitteli sitä, ettei voi oululaisena äänestää Halla-ahoa, joka on kuulemma sopivan nuiva. Sitten löysinkin tieni tänne, enkä tuolloin vielä tiennyt, kuka on Halla-aho tai mikä on nuiva.  ;D

Arvoton jo kirjoittikin itsetunnosta. Hommalaisuutta yritetään käyttää leimakirveenä, mutta kun siihen reagoi vain sanomalla, että joo, olen hommalainen, entäs sitten, kirves ei oikein toimi.

Mietiskeliä

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 08.09.2012, 21:04:32
Mitä itse olen huomannut niin valtaosa ei tiedä mikä homma tai ketkä hommafoorumilaiset. Se toki jos liikkuu suvaitsevissa piireissä niin tottakai virallisen totuuden(Tm) vastaiset koetaan uhkana.
Jeps toi varmaan riippuu minkälaisessa piirissä hommafoorumin mainitsee. Osalle kavereista ja Facebook tutuistani homma on myrkkyä. Toisaalta taas kerron jotain työkavereilleni hommaforumista suhtautuminen on aika neutraalia.

guest3656

Quote from: Mietiskeliä on 08.09.2012, 21:01:23
Usein kun kuulee puhuttavan hommafoorumista foorumin ulkopuolella, heitä pidetään usein suunnilleen rasisteina tai muuten vain pahoina ihmisinä, mutta omasta mielestäni hommaforum ei niin kovin paljon poikea pahuudessaan muista keskustelufoorumeista.

Kuuntelet mitä ilmeisimmin vääriä ihmisiä. En käsitä, mitä "pahuutta" olet foorumilta löytänyt. Päinvastoin, foorumin kirkas ja ylevä missio on puolustaa suomalaista kansallisvaltiota pimeyden ytimestä kumpuavilta saatanallisilta voimilta.  ;)

herra 4x

Se on Mieteskelijä. I'll say it again. Mietiskelijä. Jä, Jä, J.

Syy dissaamiseen on totuuden sanominen. Totuuden sanojia on dissattu maailman sivu. Koska totuuden sanominen on deviaatio yleiseen TOTUUTEEN ja vituttaa suunnattomasti yleiseen totuuteen uskovia. Vrt. ne jotka poltettiin vääräuskoisina.

Sillä hetkellä kun ihmiseltä loppuu totuuden hakemisen iili maailmasta, ja tapahtuu regressio ja adaptaatio ylemtv3-tasolle pseudototuuksien äärelle, joillakin helähtää jostain satumaisesta syystä että ei vittu tää voi olla näin, ja klikkaavat epämääräisessä rajatilassa Hommafoorumia ja jäävät koukkuun faktapohjaiseen argumentaatioon.

Näin se vain käy, vielä nykyaikanakin, kaikesta disinformaatiotulvasta huolimatta.

Rakkaudesta lajiin.

Sunt Lacrimae

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 08.09.2012, 21:04:32

Suomessa on vieläkin pelottava määrä ihmisiä joiden maailmankuva pohjautuu pelkästään Hesariin ja YLE:n puoli yhdeksän uutisiin. Kun tähän yhdistetään edellisten medioiden punaviherpainotus niin ei ikävä kyllä tule yllätyksenä, että osa jengiä omaksuu edellämainittujen Homma/PS- vastaisen agitaation kritiikittä.
Play stupid games, win stupid prizes.

Uuno Nuivanen

Korkeatasoinen moderaatio heivaa natsit ja suurimman osan hulluista nopsasti ääreen. Jäljelle jää heterogeeninen, mutta aina 'nuiva' realismisto (keksin itse kivan sanan) :P ).

Parhaat aseemme ovat huumori plus perustellut faktat. Osaamme nauraa itsellemmekin tarvittaessa, olemme kyynisempiä kuin kyyni itse, puhtaaksiviljetyjä inhorealisteja, joskin jokunen optimisti mahtuu joukkoon. Koska moomma oikias, ja noon vääräs. QED

Perttu Ahonen

Quote from: Asta Tuominen on 08.09.2012, 21:15:06
Hommalaisuutta yritetään käyttää leimakirveenä, mutta kun siihen reagoi vain sanomalla, että joo, olen hommalainen, entäs sitten, kirves ei oikein toimi.

Oikeastaan kyse on siitä, että tiedostavat ovat tottuneet omissa älyliitereissään pilkkomaan valmiiksi lahoja pölkkyjä.  Sitten kun eteen tuleekin hommalainen tervaskanto, niin tiedostajan kirves kimpoaa kovasta ja kimmoisasta tervaskannosta tiedostajan omaan otsaan.  Kimmokeiskun osuessa lyöjän otsaan, tapahtuu tiedostajalle jotain seuraavaavista esimerkeistä.

1. Taju pimenee ja alkaa yleinen pahoinvointi ja syyttely tyyliin tyhmä tervaskanto.

2. Täräyksen voimasta tapahtuu valoimiö tiedostajan pimeyden ytimessä eli pääkopassa. Tästä seuraa kuitenkin nopea toipuminen ja maailman näkeminen uudessa valossa.

3. Tiedostaja alkaa täräyksen voimasta nähdä tähtiä - todennäköisimmin punaisia tähtiä.

Huolestunut Kansalainen

Kyllä se oikeasti johtuu siitä foliohattu/perseilykulttuurista joka tässä skenessä kukoistaa. Täällä sentään moderaattorit valvovat, mutta sakokaivo vuotaa yli myös muille keskustelualueille.

Valtaosa väestöstähän ei tietenkään tiedä mikä Hommaforum ylipäänsä on, mutta sattuneista syistä tämänkin puljun nimi jokseenkin lokaantunut.

Kun on oma kultti jolla on oma "totuutensa", oma jargoninsa ja oma järkähtämätön tapansa julistaa, ei varmaan kannata ihmetellä jos suhtautuminen on toisinaan penseää.

Sääli, sikälikin että täällä on myös paljon fiksua väkeä ja hyviä kirjoittajia.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Huolestunut Kansalainen

Quote from: herra 4x on 08.09.2012, 21:42:48

" Totuuden sanojia" on dissattu maailman sivu.

Tuossa. Korjasin lainauksen vastaamaan todellisuutta.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"

herra 4x

Quote from: Sunt Lacrimae on 08.09.2012, 22:02:54

Suomessa on vieläkin pelottava määrä ihmisiä joiden maailmankuva pohjautuu pelkästään Hesariin ja YLE:n puoli yhdeksän uutisiin. Kun tähän yhdistetään edellisten medioiden punaviherpainotus niin ei ikävä kyllä tule yllätyksenä, että osa jengiä omaksuu edellämainittujen Homma/PS- vastaisen agitaation kritiikittä.

Minä olin pitkään, todella pitkään, Yle-uutisuskovainen, vailla juuri mitään media-analyysia, ja Kansallinen Kokoomus -äänestäjä. Jälkeenpäin katsoen näin Ylen kusetuksen aiemmin kuin Katais-Stubb-Kokoomuksen. Minun tapauksessani ihmisen piti tulla jotain nafti nelikymppiseksi ennen kuin hälytyskellot alkoivat soimaan ja medialukutaito kehittyi, kiitos internetin. Annan hitaan sytytyksen itselleni anteeksi, siksi paljon olen katumusharjoituksia tehnyt ja filosofisesti suunnattomien itseruoskinnan aikojen jälkeen (myös muita asioita) tullut siihen johtopäätökseen, että ihmisen osa on tehdä virheitä, ja kaikkea ei aina tekohetkellä tajua.  Hätähuutona heitän että vielä 1980-luvulla Kokoomus oli niissä oloissa Kansallinen, jos hyvällä silmällä katsoo. Muistan sen hetken, kun autoradiosta kuuntelin Holkerin tuloa pääministeriksi. Se oli mielettömän suuri asia symbolisesti siinä ajassa. Sittemmin puolueeni on huorannut kansallisuutensa ja minä monikymmenvuotisena äänestäjänä vaihtanut puoluetta.

Analogisesti Nokiaan, kaikki munat on pantu yhteen koriin, eli Perussuomalaisiin, se nyt on tilanne. Kaikki muut poliittisesti olennaiset tahot ovat ulalla kuin käkikello ja sokeutuneet vallasta, koskien sosiaaliturvaperustaista maahanmuuttoa, syntyvyysvektorin eroja, sitä kautta Suomen olemassaoloa sinä Suomena miksi menneet polvet maamme ovat taistelleet.

Olen lukenut Hesaria päivittäin kuuskytluvun lopusta. Olen katsonut Yleä, sen Naapurineljänneksiä, Agitproppeja, silmitöntä vasemmistoagitaatiota 1970-luvulta, ja koko jatkumoa sieltä tämän vuosituhannen Stiller-tuputukseen "sopivasti" valittuine "vieraineen". Kusetuksen kaava on niin vanha, ettei vanha enää mene niihin. Jonkinlaista surkuhupaisaa, itseasiassa surullista, hupia tuottaa havainto siitä, kuinka disinformaation keinot ovat kontinuumi, eikä riippuvainen siitä onko digiaika vai ei.
Rakkaudesta lajiin.

Eino P. Keravalta

Edelläkävijöitä hyljeksitään aina. Se on maailman meno ja laki.

Ensin totuutta nauretaan, sitten sitä vastustetaan raivoisasti ja lopuksi sitä pidetään itsestäänselvyytenä.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

qwerty

Usein kun kuulee puhuttavan hommafoorumista foorumin ulkopuolella, heitä pidetään usein suunnilleen rasisteina tai muuten vain pahoina ihmisinä

Mitä luulisit? YLE ja Hyysäri ovat kertoneet kansalle että täällä on raSSisteja. Kansa uskoo sen mitä heille kerrotaan. Vaatii oma-aloitteisuutta tutustua itse asiaan. Kuka helvetti sellaista tekee?! YLEn anti = Absoluuttinen Totuus.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Eino P. Keravalta

Voin aivan rehellisesti ja nöyränä sanoa, etten v--tujakaan välitä jonkun hyljeksimisistä, sillä teen ja sanon, minkä oikeaksi koen.

On hyvä olla hommalainen, sillä hommalainen on keskivertokansalaista valistuneempi, edistyksellisempi, humaanimpi, huumorintajuisempi ja tiedostavampi. Lisäksi olemme oikeassa. Joten oloni on levollinen ja hyvä. Ja me menemme eteenpäin. Voitto on ihmisyyden ja meidän.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jaakko P.

Quote from: Mietiskeliä on 08.09.2012, 21:10:27
Itse ainakin aikaisemmin pidin tätä palstaa lähinnä rasistejen temmellyskenttänä, ennenkuin olin itse tutustu foorumiin. Siis sillä perusteella minkä olin telkkaria seuratessani saanut foorumista, kun tutustuin foorumiin mielipide muuttui.
Jännä että kun näitä juttuja on seurannut jo ennen kuin mediamädätys koko foorumista (Scriptasta) edes alkoi, niin ei ole voinut kuin ihmetellä sitä loanheiton määrää jota ihmiset harrastavat ennen kuin ovat edes 1. lukeneet 2. tajunneet mistä puhutaan.

Leimaaminen ja argumenttien ohittaminen sen jälkeen on nykypäivän vitsaus. Aha, joku sanoi ettei tykkää jihadista? Sehän on jotain monikultturisuuteen kuuluvaa? Sanoja on varmaan rasisti ja persu, en varmasti kuuntele mitä hän sanoo vaan kiillotan omaa suvaitsevaa kilpeäni huutamalla jotain rasismista ja fasismista...
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

Marko Parkkola

Kuka minua hyljeksii? Päinvastoin, usarin ja iltapulun trollithan suorastaan kilpailevat pääsystä huomiooni.

siviilitarkkailija

Olin ravintolassa hauskassa seurueessa nauttimassa illallista ja kaksi nuorta yliopisto-opiskelijaa, vihreitä kuin versot, juttelivat niitä näitä. Itsensä kehitysmaahan vääntänyt nuori opettajaksi opiskelija kertoi hauskan jutun ja sitten puoleen ääneen kertoi käväisseensä hommaforumilla. Oli kuulemma laskenut pelkätään sivujen määrää koska suosittuja aiheita ei voi laajan kommenttimäärän johdosta oikein lukea. Hommaforumilaiset ovat kuulemma ihan kauheita rasisteja. Nuoret olkapäät tärisivät ja sitten alettiin listailemaan yhdysvaltalaisen viihdeteollisuuden tuotteet jotka oli pitänyt nähdä. Mielikuva hommalaisista oli kuulemma selvä. Ovat rasisteja ja homma on rasistipalsta ja sillä hyvä. No...nuorena on hyvä olla ehdoton ja ehdottomasti oikeassa. Vanhempana joutuu vähän puntaroimaan ja jopa epäilemään. En kehdannut pilata illan tunnelmaa kertomalla postailevani vähän väliä hommaforumille. Enkä oikein sitäkään viitsinyt korjata että ei täällä oikeasti ole rasisteja kuin ehkä muutama pelle ja heidätkin mode heittää ulos kiinnisaadessaan. Ehkä tämän nuoren yliopisto-opiskelijan silmät tai ainakin joku avautuu kun pääsee nauttimaan kehitysmaayhteiskunnan suomaa harjoittelijavaihtoa...verovaroilla tietenkin.

Sananlaskun mukaan "totuuden puhujalla ei ole sijaa majatalossa"

Homma mahdollistaa totuuden käsittelyn ja tutkimisen. Totuus on absoluuttinen paradoksi. Pienessä maassa on tilaa vain yhdelle totuudelle ja sen suojelemiseksi järjestelmä on valmis tekemään vaikka mitä epäoikeudenmukaisia tekoja. Virallinen tiedotus ja järjestelmää palveleva media eivät halua tutkia totuutta kuin yhdeltä kantilta, omaltaan. Kaikki muu totuuden selvittäminen koetaan epämiellyttäväksi. Koska se uhkaa omaa arvojärjestelmää ja sen perustalla olevia valtarakenteita.

Se väite tai näkemys, joka kestää hommaforumin tulessa ja repivässä analyysissä on todennäköisesti aika vahva totuus. Usein ihmiset kokevat että kaikki arvostelu on arvostelua ihmisestä. On totuttu miellyttäviin kohteliaisuuksiin ja rakentavaan nuoleskeluun. Yhtäkkiä joku sanookin jotain sietämätöntä ja mediatavan vastaisesti sietämätön saakin jäädä olemaan. Ns vastuullisessa mediassa katsotaan että minkä tahansa kommentti voidaan poistaa jos herkkänahkainen valittaa. Vielä karmeampaa on ihan juridiikka jossa kokonaisia syyteryppäitä ja oikeusasteiden tuomarikolleegioita hymistelee ihmisoikeussopimusten vastaisilla käsityksillään puolustaessaan pienen maan tapaa sallia vain yksi ainoa totuus.

Siksi hommalaisia hyljeksitään. Toivotaan että ikävä totuus menisi pois jos asian sijasta  käydään käsiksi henkilöön. Siksi hommalaisia myös leimataan. 
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

maltti on valttia

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.09.2012, 22:42:23
Voin aivan rehellisesti ja nöyränä sanoa, etten v--tujakaan välitä jonkun hyljeksimisistä, sillä teen ja sanon, minkä oikeaksi koen.

On hyvä olla hommalainen, sillä hommalainen on keskivertokansalaista valistuneempi, edistyksellisempi, humaanimpi, huumorintajuisempi ja tiedostavampi. Lisäksi olemme oikeassa. Joten oloni on levollinen ja hyvä. Ja me menemme eteenpäin. Voitto on ihmisyyden ja meidän.
Tähän en voi muuta sanoa kuin lainata Kari Suomalaisen sanoja jotka kuului jotakuinkin näin: Mieluiten olen yksin oikeassa, kuin että olisin suuressa joukossa väärässä.

herra 4x

En tiedä käytitkö sanaa tiedostavampi tahallisesti retrofonisesti. Mutta "tiedostava" oli 1970-luvulla kommarihegemoniassa päivän sana. Kaikessa, jopa niin, että virkatie tyssäsi jos ei ollut tarpeeksi "tiedostava".

Sana on siis raiskattu jo vuosikymmeniä sitten.

Ehdotan tilalle vaikkapa "faktapohjainen" taikka "realisti".
Rakkaudesta lajiin.

Huolestunut Kansalainen

Ihan tyypillistä lahkopuhetta mille ei kaiken lisäksi edes löydy tukevaa substanssia.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: siviilitarkkailija on 08.09.2012, 22:51:11
No...nuorena on hyvä olla ehdoton ja ehdottomasti oikeassa.

Jos pelkästään tuon kommentin mukaan mentäisiin niin palstan keski-ikä olisi siinä 17-20 hujakoilla :D

Eino P. Keravalta

QuoteEn tiedä käytitkö sanaa tiedostavampi tahallisesti retrofonisesti.

Käyttö oli tahallista.

Vaikka olenkin liian nuori ( -68 syntynyt ) tunteakseni 70-luvun kommareiden hullutuksia, tiedän kyllä kyseisen sanan latauksen ja käytinkin sitä paitsi v--tuillakseni, myös tuodakseni vilpittömästi esiin, että hommalaiset todellakin ovat henkisesti kehittyneitä.

herra 4x

Quote from: siviilitarkkailija on 08.09.2012, 22:51:11

Se väite tai näkemys, joka kestää hommaforumin tulessa ja repivässä analyysissä on todennäköisesti aika vahva totuus. Usein ihmiset kokevat että kaikki arvostelu on arvostelua ihmisestä. On totuttu miellyttäviin kohteliaisuuksiin ja rakentavaan nuoleskeluun. Yhtäkkiä joku sanookin jotain sietämätöntä ja mediatavan vastaisesti sietämätön saakin jäädä olemaan. Ns vastuullisessa mediassa katsotaan että minkä tahansa kommentti voidaan poistaa jos herkkänahkainen valittaa. Vielä karmeampaa on ihan juridiikka jossa kokonaisia syyteryppäitä ja oikeusasteiden tuomarikolleegioita hymistelee ihmisoikeussopimusten vastaisilla käsityksillään puolustaessaan pienen maan tapaa sallia vain yksi ainoa totuus.

Siksi hommalaisia hyljeksitään. Toivotaan että ikävä totuus menisi pois jos asian sijasta  käydään käsiksi henkilöön. Siksi hommalaisia myös leimataan.

Todella osuvasti muotoiltu kiteytys.
Rakkaudesta lajiin.

Eino P. Keravalta

QuoteIhan tyypillistä lahkopuhetta mille ei kaiken lisäksi edes löydy tukevaa substanssia.

Hyvää yötä sullekin.

herra 4x

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.09.2012, 23:20:56
QuoteEn tiedä käytitkö sanaa tiedostavampi tahallisesti retrofonisesti.

Käyttö oli tahallista.

Vaikka olenkin liian nuori ( -68 syntynyt ) tunteakseni 70-luvun kommareiden hullutuksia, tiedän kyllä kyseisen sanan latauksen ja käytinkin sitä paitsi v--tuillakseni, myös tuodakseni vilpittömästi esiin, että hommalaiset todellakin ovat henkisesti kehittyneitä.

No, olen vain hieman vanhempi. Muistan kuin eilisen päivän sen oppikoulun jumppasalin seitenkaks kun mentiin äänestämään kouluneuvostovaaleissa. Jep. Kouluneuvosto, puoluepoliittiset vaalit, puoluepoliittiset tunnukset, puoluepoliittiset iskulauseet, äänestäjät jotain kymmenen vuotta. Ja iltaisin tv:ssä kaikilla kahdella kanavalla kommaripropagandaa lausuttuna, kuvin, lauluin. Se oli 1970-luku.

Illan Tv-uutiset tulivat molemmilta kanavilta yhtaikaa. Jottei kukaan jäänyt propagandasta paitsi. Tv2 meni kesäisin kiinni.

Itse toki en silloin "tiedostanut" etten ollut "tiedostava". Ymmärrys ajan hulluudesta tuli vasta parin vuosikymmenen päästä.
Rakkaudesta lajiin.