News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kiertäkää, katselkaa ja miettikää

Started by B52, 01.09.2012, 03:05:03

Previous topic - Next topic

B52

Otsikon mukaisesti, käykää eri paikoissa, nähkää ja kuunnelkaa mitä maailmalla tapahtuu, kaikki ei tapahdu pelkästään täällä Suomessa.

Itse yritän käydä rahavarojen mukaan niin monessa valtiossa kuin vaan pystyn, koittakaa tekin, antaa kontrastia.

Japani tällä hetkellä ehdoton suosikki.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Marjapussi

Kun riittävästi matkustaa, niin alkaa moni asia Suomessakin tuntumaan hyvältä ja niitä jää kaipaamaan.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

B52

^Totta, kunhan tämä maa pysyisi edes lähestulkoon samana mitä se nyt on.

Sir Mustapossu

Yritän sivistyä itsekkin. Japani on kyllä kova haaste. Muistaakseni periaate on "ei omalla rahalla Japaniin", ja kukaan ei ole vieläkään tarjonnut trippiä. Kukkiiko siellä nyt kirsikat? Kerran omistin Honda Accordin -03.

Nauris

Samaa myös itsekin suosittelen vaikkakin lyhyen turistimatkan aikana ei oikeastaan ehdi kunnolla nähdä millaista muuten elämä on verrattuna kaupungin keskustaan, mutta muutoin sitä voi alkaa enemmän arvostamaan monia asioita Suomessa.

MTV3 Tapio Nurminen "Euroopan takamaa lätäkön tuolla"

Jokunen vuosi sitten tuli käytyä Italian Napolissa ja sieltä jäi ainakin mieleen kuinka autoliikenne oli vaarallista kävelijöiden kannalta ja meluisaa, kun italialaiset tykkäsivät koko ajan tööttäillä. Muuten kaupunki ei vaikuttanut vaaralliselta vaikka kaupungissa tiettävästi on paljon köyhyyttä ja esiintyy myös paljon rikollisuutta. Italialaiset tykkäsit roskata paikkoja kun sitä näki vähän väliä heidän heittelevän roskaa maahan. Tämä roska ei sinänsä ollut suuri ongelma, koska aamuyöllä alkoi kaupungissa aina siivoukset ja kadut olivat siksi aika puhtaita aamuisin. Lisäksi siestan takia monet ravintolat menivät vähäksi aikaa iltapäivisin kiinni, jonka takia en yhtenä kertana päässyt heti syömään aitoa napolilaista pitsaa.

Kun meillä Suomessa nykyään katukuvaa koristavat kerjäläiset oli vastaavasti Napolissa muutamissa paikoissa mustia miehiä myymässä kaikenlaista tavaraa katujen varsilla. Hotellilta sitä näki aamuisin kun nähtävästi jonkun varastolle kerääntyi suuri joukko mustia afrikkalaisia hakemaan myytävää tavaraa. Kuinkakohan moni näistä kavereista oleskeli maassa laittomasti ja oliko homma muutenkaan laillista.

Nähtävyyksiä Napolissa riittää ja varsinkin suurimpiin nähtävyyksiin kannattaa erikseen varata kokonainen päivä eli yhtenä päivä Vesuviukselle, toisena päivänä Pompejiin tai Herculaneumiin, Kolmantena Sorrentoon ja sieltä vaikka Amalfiin. Neljäntenä vaikka suoraan Napolista laivalla Caprille.

Voisi sitä kaikenlaista muuta yrittää muistella varsinkin matkalla otettujen kuvien avulla muistiavirkistäen, mutta eipä tässä tähän aikaa yöstä enempää tule mieleen.

Viisumivapaa päivä Pietarissa laivamatka.

B52

Quote from: Sir Mustapossu on 02.09.2012, 01:35:00
Yritän sivistyä itsekkin. Japani on kyllä kova haaste. Muistaakseni periaate on "ei omalla rahalla Japaniin", ja kukaan ei ole vieläkään tarjonnut trippiä. Kukkiiko siellä nyt kirsikat? Kerran omistin Honda Accordin -03.

Japani ei todellakaan ole haaste, sinne vaan kahta kättä heilutellen, kaikki hoituu hienosti. Itse viimeiset kolme joulua siellä, lentoliput esim. viimeksi noin 500€, paikallaolo ei yhtään enempää kuin täällä kotimaassa, hotellikustannus keskimäärin 90€ yö.

Kirsikat kukkii keväisin.

ps. voin kertoa lisää yksärinä, kysymykset tervetulleita

Jouko

Quote from: B52 on 01.09.2012, 03:05:03
Otsikon mukaisesti, käykää eri paikoissa, nähkää ja kuunnelkaa mitä maailmalla tapahtuu, kaikki ei tapahdu pelkästään täällä Suomessa.

Itse yritän käydä rahavarojen mukaan niin monessa valtiossa kuin vaan pystyn, koittakaa tekin, antaa kontrastia.

Kierrä itse Itä-Suomessa ja koe elämää. :P
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

B52

Quote from: Jouko on 02.09.2012, 01:59:40

Kiertänyt olen, moneen kertaan, Suomi on hieno maa, moni ei ikävä kyllä sitä tajua.

B52

Quote from: Nauris on 02.09.2012, 01:42:45
Samaa myös itsekin suosittelen vaikkakin lyhyen turistimatkan aikana ei oikeastaan ehdi kunnolla nähdä millaista muuten elämä on verrattuna kaupungin keskustaan, mutta muutoin sitä voi alkaa enemmän arvostamaan monia asioita Suomessa.

MTV3 Tapio Nurminen "Euroopan takamaa lätäkön tuolla"

Jokunen vuosi sitten tuli käytyä Italian Napolissa ja sieltä jäi ainakin mieleen kuinka autoliikenne oli vaarallista kävelijöiden kannalta ja meluisaa, kun italialaiset tykkäsivät koko ajan tööttäillä. Muuten kaupunki ei vaikuttanut vaaralliselta vaikka kaupungissa tiettävästi on paljon köyhyyttä ja esiintyy myös paljon rikollisuutta. Italialaiset tykkäsit roskata paikkoja kun sitä näki vähän väliä heidän heittelevän roskaa maahan. Tämä roska ei sinänsä ollut suuri ongelma, koska aamuyöllä alkoi kaupungissa aina siivoukset ja kadut olivat siksi aika puhtaita aamuisin. Lisäksi siestan takia monet ravintolat menivät vähäksi aikaa iltapäivisin kiinni, jonka takia en yhtenä kertana päässyt heti syömään aitoa napolilaista pitsaa.

Kun meillä Suomessa nykyään katukuvaa koristavat kerjäläiset oli vastaavasti Napolissa muutamissa paikoissa mustia miehiä myymässä kaikenlaista tavaraa katujen varsilla. Hotellilta sitä näki aamuisin kun nähtävästi jonkun varastolle kerääntyi suuri joukko mustia afrikkalaisia hakemaan myytävää tavaraa. Kuinkakohan moni näistä kavereista oleskeli maassa laittomasti ja oliko homma muutenkaan laillista.

Nähtävyyksiä Napolissa riittää ja varsinkin suurimpiin nähtävyyksiin kannattaa erikseen varata kokonainen päivä eli yhtenä päivä Vesuviukselle, toisena päivänä Pompejiin tai Herculaneumiin, Kolmantena Sorrentoon ja sieltä vaikka Amalfiin. Neljäntenä vaikka suoraan Napolista laivalla Caprille.

Voisi sitä kaikenlaista muuta yrittää muistella varsinkin matkalla otettujen kuvien avulla muistiavirkistäen, mutta eipä tässä tähän aikaa yöstä enempää tule mieleen.

Viisumivapaa päivä Pietarissa laivamatka.

Itse olen vuokrannut "mökkiä" Toscanan seudulta viikoksi syksyisin, hinta noin 600€, nähtävää riittää.

Jouko

Quote from: B52 on 02.09.2012, 02:03:51

Kiertänyt olen, moneen kertaan, Suomi on hieno maa, moni ei ikävä kyllä sitä tajua.
Jotenkin en jaksa uskoa kiertämisiisi. Aika pintaliitoa on tainnut olla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Wilho

Onhan noita tullut nähtyä, tosin vain Euroopan maita. Välillä tekee ihan hyvää päästä pois Suomesta, kun täällä on omat asiansa mitkä saavat tympiintymään. Ja ulkomailla toki omansa.

B52

Quote from: Jouko on 02.09.2012, 02:08:12
Quote from: B52 on 02.09.2012, 02:03:51

Jotenkin en jaksa uskoa kiertämisiisi. Aika pintaliitoa on tainnut olla.

Niin kai sitten, oma mökki Pylkönmäellä Keski-Suomessa, siellä vietän aikaani aika paljon vuodesta, tosin nyt olen stadissa.

Onko Joukolla joku tarve vittuiluun?

tyhmyri

Olen työurastani huomattavan osan ollut ulkomailla sekä lähellä että kaukana. Kaikesta huolimatta Suomi tuntuu yhä paremmalta maalta mitä vanhemmaksi on tullut. Valitettavasti viimeaikainen kehitys on mennyt sen verran ikävään suuntaan umpityperän taloudenpidon ja holtittoman mamupolitiikan vuoksi, että olen joutunut miettimään josko sitä eläkepäivillään rollaattoria työntelisi jossain muussa maassa olevalla paikkakunnalla.

Sinänsä valinta on aika vapaa, sillä tuskin kovin kummoista virallista eläkettä tätä vauhtia Suomesta minulle maksetaan kun valtion ja eläkerahastojen varallisuus hassataan euron pystyssäpitämiseen ja tulonsiirtoihin ulkomaisille miljonääreille. Tuossa mielessä on aivan yks'hailee missä maassa sitä oman elämisensä ja sairaanhoitonsa itse maksaa. Onneksi se maksaminen ei ole itselle ongelma.

Sääliksi käy niitä, jotka eivät pysty temppua tekemään omilla rahoillaan vaan joutuvat luottamaan Suomen viralliseen järjestelmään. Tuo järjestelmä on sinänsä hyvä, mutta nykyhallituksen politiikan kaltaista mielipuolisuutta sekään ei kestä. Voi olla ikävä yllätys monelle kun eläkettä ei tipu kunhan nykymenoa on vielä vähän aikaa harrastettu.

Masentavaa tämä nykykehitys siksi, että vanhana sitä mieluiten asuisi lähellä lapsuutensa maisemia ja asioisi kaupassa ja terveyskeskuksessa lapsuutensa kielellä. No, tällaisia se riittävä ikä saa ihmisen miettimään.

Veikko

Eläkkeiden ja terveyskeskuspalveluiden suhteen jo eläkkeellä olevat ja kohta eläkkeelle siirtyvät ovat itse asiassa varmimmalla pohjalla. Kun nykyiset nuoret tulevat eläkeikään, niin tämän hetken kehityksen valossa voi eläkkeen saaminen olla melkoisen epävarmaa ja terveyskeskuspalveluiden saaminen vähintään epätodennäköistä - puhumattakaan, että saisi palveluita omalla kielellä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

B52

Quote from: tyhmyri on 02.09.2012, 03:39:47
Olen työurastani huomattavan osan ollut ulkomailla sekä lähellä että kaukana. Kaikesta huolimatta Suomi tuntuu yhä paremmalta maalta mitä vanhemmaksi on tullut. Valitettavasti viimeaikainen kehitys on mennyt sen verran ikävään suuntaan umpityperän taloudenpidon ja holtittoman mamupolitiikan vuoksi, että olen joutunut miettimään josko sitä eläkepäivillään rollaattoria työntelisi jossain muussa maassa olevalla paikkakunnalla.

Sinänsä valinta on aika vapaa, sillä tuskin kovin kummoista virallista eläkettä tätä vauhtia Suomesta minulle maksetaan kun valtion ja eläkerahastojen varallisuus hassataan euron pystyssäpitämiseen ja tulonsiirtoihin ulkomaisille miljonääreille. Tuossa mielessä on aivan yks'hailee missä maassa sitä oman elämisensä ja sairaanhoitonsa itse maksaa. Onneksi se maksaminen ei ole itselle ongelma.

Sääliksi käy niitä, jotka eivät pysty temppua tekemään omilla rahoillaan vaan joutuvat luottamaan Suomen viralliseen järjestelmään. Tuo järjestelmä on sinänsä hyvä, mutta nykyhallituksen politiikan kaltaista mielipuolisuutta sekään ei kestä. Voi olla ikävä yllätys monelle kun eläkettä ei tipu kunhan nykymenoa on vielä vähän aikaa harrastettu.

Masentavaa tämä nykykehitys siksi, että vanhana sitä mieluiten asuisi lähellä lapsuutensa maisemia ja asioisi kaupassa ja terveyskeskuksessa lapsuutensa kielellä. No, tällaisia se riittävä ikä saa ihmisen miettimään.

Niinpä.

Jaska Pankkaaja

Asian vierestä lievästi: Suomen ongelma on vähäiset palvelut siellä nähtävyyksien, lähinnä luonto, äärellä. Tietenkin pääsee hotelliin jne. mutta että täälläkin olisi jonkinlaisia reittejä joiden varrella olisi BB tyyppistä majoitusta ja ruokapaikkoja ym. kuten monissa maissa. Ei niiden paikkojen nyt ihmeellisiä tarvitsisi olla jotta suomalaiset lapsiperheet ja toisaalta ulkomaalaiset sen tyyppiset turistit jotka ovat tälläisesta kiinnostuneita olisivat tyytyväisiä.

Tietysti olemme itseään kurjistavassa kierteessä kun ei ole palveluja ei ole kysyntääkään eikä niitä palveluja tule.. Asiaa voisi helpottaa se että ravitsemuspalvelujen tarjoaminen tehtäisiin hieman helpommaksi ja toisaalta hyödynnettisiin venäläisturistien tuomaa uutta kysyntää.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Marjapussi

Japanistakin minäkin olen pitänyt. Maa on kovin moniulotteinen; näkemistä ja kokemista riittää moneen lähtöön. Tällä hetkellä itselläni on suosikkikohteena Burma. Siellä on muutoksen makua.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

pekkasuomalainen

Quote from: Marjapussi on 01.09.2012, 05:24:41
Kun riittävästi matkustaa, niin alkaa moni asia Suomessakin tuntumaan hyvältä ja niitä jää kaipaamaan.

Eriävä mielipide! Ja mikäli jokin asia (ei niitä oikeasti montaa ole) tuntuisi hyvältä ja tuntuu että sitä vähä kaipaa, niin useimmiten on niin että muun maan toiset ominaisuudet peittoavat nämä pienet puutteet. Soumi on paska maa. Kelit on tietysti iänikuinen makuasia ja niistä nyt ei innosta kiistellä, mutta kyllä suomalainen mentaliteetti ja ddr:n virkakoneisto on ylivoimaisen vastenmielinen. Verotuksista ja sellaisista pikku purnaamisen aiheista nyt puhumattakaan.

Kantsii aidosti lukea tämän foorumin ketjuja väistöalueista ja b-suunnitelmista. Tämä liukumäki vie vaan alaspäin.

Lodi

Matkustan itse aika lailla vuoden aikana johtuen työstäni. Tosin nuo maat, joissa vierailen ovat ns. länsimaisia sivistysvaltioita. Näihin lasken myös mm. Japanin.
Silti olen aina ollut sitä mieltä, että Suomi on hyvä maa ja suomalaisuus on hieno asia. Olen terveellä tavalla ylpeä siitä, että olen suomalainen.

Mielestäni on tärkeää pitää Suomi suomalaisena maana. Tällä en tarkoita, etteikö tänne voi tulla asumaan ja tekemään töitä/opiskelemaan. Tulijoiden on kuitenkin hyväksyttävä se kulttuuri, jonka mukaan täällä eletään.
(kmruuskalle ja muille vastaaville tiedoksi, että en lähde saivartelevaan keskusteluun siitä, mitä tarkoitetaan suomalaisella kuttuurilla . . . )   
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !