News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Turussa tyttöjen talo järjestää uimaopetusta maahanmuuttajatytöille

Started by Rane, 30.08.2012, 09:53:20

Previous topic - Next topic

Elcric12

Quote from: IMMane on 30.08.2012, 21:51:06
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ensin vaaditaan monikulttuurisuutta ja kulttuurien kohtaamista ja sitten pidetään hyvänä että erotellaan etnisyyden perusteella ihmisiä  :roll: Tajuatteko elcric sun muut kuinka naurettavaksi itsenne teette tässäkin tredissä olevilla kommenteillanne ?

Ymmärtäisin jos mamuja kannustettaisiin samoihin vuoroihin suomalaisten kanssa ja yleensäkkin rohkaistaisiin ehkä jopa kepillä kanssakäymiseen suomalaisten kanssa mutta ei. Ei saa koska...jotain. Ehkä suomalaiset pahoja ja perverssejä ?

Neutraalisiti minä tähän suhtaudun, se miksi kommentoin johtuu siitä että hämmentää hieman miksi joku on jaksanut näinkin viattomalta ja harmittomalta vaikuttavan toiminnan takia perustaa erikseen ketjun sitä protestoidakseen. Voi olla että olen väärässä ja TT:n uimakoulu on paholaisen toimintaa. Jokatapauksessa arvostan tuollaista kansalaistoimintaa ja aktiivisuutta mitä TT:kin edustaa ja oletetavasti sille tarve on.

ruikonperä

Quote from: SimoMäkelä on 30.08.2012, 21:56:37

Minä, kuten muutkin uimataidottomat, saatiin uimaopetusta liikuntatuntien yhteydessä ja siinä oli tytöt ja pojat samassa sakissa. Ei ongelmia.

Ps. Ja opin jopa uimaan.

Näinhän se meni. Lasten altaassa aikansa polskuteltiin pojat ja tytöt menemään. Ja oliko vähän kurko olo kun pääsi aikuisten altaaseen. "Mä olen nyt mies."  ;D
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Rane

Minä tämän ketjun aloitin mutta en ole protestoinut puheena olevaa toimintaa.
Esitin epäilykseni toiminnan todellisesta luonteesta jonka jälkeen otin asiasta itse selvää.

Epäilykseni osoittautui vääräksi ja minua tyydyttävä vastaus asiain tolaan näkyy tuossa ylempänä.

IMMane

Quote from: Elcric12 on 30.08.2012, 21:59:00
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ensin vaaditaan monikulttuurisuutta ja kulttuurien kohtaamista ja sitten pidetään hyvänä että erotellaan etnisyyden perusteella ihmisiä  :roll: Tajuatteko elcric sun muut kuinka naurettavaksi itsenne teette tässäkin tredissä olevilla kommenteillanne ?

Ymmärtäisin jos mamuja kannustettaisiin samoihin vuoroihin suomalaisten kanssa ja yleensäkkin rohkaistaisiin ehkä jopa kepillä kanssakäymiseen suomalaisten kanssa mutta ei. Ei saa koska...jotain. Ehkä suomalaiset pahoja ja perverssejä ?

Neutraalisiti minä tähän suhtaudun, se miksi kommentoin johtuu siitä että hämmentää hieman miksi joku on jaksanut näinkin viattomalta ja harmittomalta vaikuttavan toiminnan takia perustaa erikseen ketjun sitä protestoidakseen. Voi olla että olen väärässä ja TT:n uimakoulu on paholaisen toimintaa. Jokatapauksessa arvostan tuollaista kansalaistoimintaa ja aktiivisuutta mitä TT:kin edustaa ja oletetavasti sille tarve on.

Jaahans että et ole mitään mieltä asiasta. Miksi ihmeessä sitten hyvä ihminen kommentoit jos sinulla ei ole mitään mielipidettä/sanottavaa ? Eikö sinulla ole muuta elämää tai tekemistä ? Jos pystyt niin älä vastaa tähän viestiin. Halusin vain informoida sinua keskutelupalstojen ideasta/hyvistä tavoista.

Topi Junkkari

Quote from: SimoMäkelä on 30.08.2012, 21:56:37
Quote from: Puhdas sielu on 30.08.2012, 19:31:11
Onko kukaan muu käynyt lapsuudessaan sellaista uimakoulua, jossa tytöt ja pojat olivat yhdessä?

Minun lapsuudessani siinä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa. Mutta se olikin vain sellainen tylsä ja tyhmä ei-monikulttuurinen Suomi.

Minä, kuten muutkin uimataidottomat, saatiin uimaopetusta liikuntatuntien yhteydessä ja siinä oli tytöt ja pojat samassa sakissa. Ei ongelmia.

Näin se on aina ollut, on tänään ja tulee aina oleman!

Nimim. Puhdas sielu on noin 25 vuotta minua vanhempi. Me puhumme siis toisaalta tilanteesta kansa- ja oppikoulussa 1950-60-luvuilla ja toisaalta tilanteesta peruskoulun ala- ja yläasteella 1980-luvulla. Uimaopetuksen oleelliset periaatteet eivät liene muuttuneet näiden vuosikymmenten aikana. Jos joku olisi minun kouluaikoinani protestoinut, että "en ui samassa altaassa [tuon toisen sukupuolen] kanssa", hänet olisi naurettu ulos koko uimahallista ja sen jälkeen kiusattu koulussa.

Kyllä meillä tytöt ja pojat tulivat ihan hyvin toimeen keskenään, vaikka liikunnanopetus olikin osittain erillistä. "Pojat! Jonoon järjesty! Viimeinen paikka on aina vapaa!"

Liikuntatunneilla myös opin ulkoa luokkamme poikien aakkosjärjestyksen, jonka pystyn vieläkin luettelemaan: Heikkilä, Junkkari, Kotilainen, Kultanen, Kuusisto, Käki... Terkut pojille.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Elcric12

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.08.2012, 21:53:00
Jos rasisti on reppana, niin miksi rasistinen uskonto sitten on valtiovallan erityissuojelussa? Pitääkö reppanauskontoja suojella?

Yksilöitä voi suojella tarpeen mukaan (esimerkiksi yhteiskuntamme muslimityttöjä ympärileikkaukselta), mutta miten niin valtion erityissuojelussa?

crissaegrim

Quote from: IMMane on 30.08.2012, 22:06:43

Jaahans että et ole mitään mieltä asiasta. Miksi ihmeessä sitten hyvä ihminen kommentoit jos sinulla ei ole mitään mielipidettä/sanottavaa ? Eikö sinulla ole muuta elämää tai tekemistä ? Jos pystyt niin älä vastaa tähän viestiin. Halusin vain informoida sinua keskutelupalstojen ideasta/hyvistä tavoista.

Mun mielestä, mitä mä oon lukenu näitä, Elcric on ollu suht puolueeton tässä asiassa.
Joka tapauksessa täällä yleinen mielipide kallistuu usein tiettyyn suuntaan, jolloin on ihan hyvä kuulla muunlaistakin ääntä. Oli sitten kyse täysin perusteettomasta väitteestä (voidaan kumota helposti ja vahvistaa omaa tietouttamme) tai sitten ihan asiallisesta pointista joka on otettava huomioon kun asiaa käsitellään. Mitä tahansa asiaa siis.
In a world of fiction everything is true.

elven archer

Neutraalisiti minä tähän suhtaudun, se miksi kommentoin johtuu siitä että hämmentää hieman miksi joku on jaksanut näinkin viattomalta ja harmittomalta vaikuttavan toiminnan takia perustaa erikseen ketjun sitä protestoidakseen. Voi olla että olen väärässä ja TT:n uimakoulu on paholaisen toimintaa.
Jaksat kuitenkin osallistua aktiivisesti keskusteluun. Eikö tuollainen nillittäminen siitä, että maailmassa on isompiakin ongelmia, käy joskus väsyttäväksi? Minua ainakin väsyttää kuunnella. Kukaan ei pakota tulemaan tähän ketjuun.

Kuten jo kerran tässä ketjussa sanoin (mitäpä, jos lukisit välillä), niin itse tapaus ei ole kovin merkittävä, mutta periaatteet sen takana ovat niin merkittäviä, että nehän ovat nykyisin ratkaisemassa Euroopan suuntaa: sopeutuvatko vai sopeudummeko me ja annamme kaikessa eri vapauksia. Milloin se on oma uimahallivuoro, milloin tiedon lähteille (kirjastoon!) omistettu taikauskovaisten paikka palvoa sitä yhtä tiettyä taikauskoa (joka on siis tiedon vastakohta), milloin se on etuoikeuden antamista työmarkkinoilla Helsingin kaupungin tyyliin, milloin mitäkin. Suomessa asiat vielä kuitenkin ovat näiltä osin hyvin. Monissa muissa maissa näemme todella, mitä siitä seuraa, kun toiset pysyvät "omiensa" keskuudessa ja heitä ei kiinnosta paikalliset tavat.

Tästä se lähtee, kun kaikessa annetaan periksi. Ei tarvitse sopeutua.

ikkala61

Kyllä meillä kansakoulu aikaan tytöt ja pojat ui keskenään, ja aikuisten altaaseenkin päästiin suorittamaan uimamaisterin tutkinto, ja saatiin tsimmareihin uimamaisterin kangas tunnus. Aika äijä olo oli nuo tsimmarit päällä. Nykyäänhän tytöt saattavat olla poikia, ja pojat tyttöjä. Kyllä ennen oli helpompaa.

Vili Länsi

Quote from: Rane on 30.08.2012, 21:55:53
No niin, nyt sain vastauksen sähköpostikyselyyni jonka lähetin Turun Tyttöjen taloon.
Tässä vastaus:

Hei!

Kyllä uimaopetusryhmään ovat tervetulleita kaikki maahanmuuttajatytöt. Valitettavasti tämän syksyn ryhmä on jo täynnä. Pyrimme järjestämään toisen ryhmän ensi vuoden keväällä, eli jos sinulla on tuttuja, jotka ovat kiinnostuneita ryhmästä, niin jo nyt voi olla yhteydessä liittyen ensi kevään ryhmään.

Myös Turun kaupunki järjestää uimaopetusta tytöille ja naisille.

Case on ainakin minun osaltani closed.

Mielenkiintoinen pointti tosin oli joltain se että kuuden henkilön vuoksi uimahalli nostetaan ylös silloin kun se olisi muuten suljettuna.

Uskontouinnin mestaruuskilpailut, muslimit voitti, muilta pääsy kielletty ja verhot suljettu. Työnnä kolikko automaattiin ja toivo ensikerralla parempaa onnea. Suomalaistyttöjen pääsy kielto jatkuu edelleen, kaikki muut tervetulleita. Taikaseinänautomaattiraha Yhdistyt ry. Sponsored by Iloiset veronmaksajat.

sunimh

Quote from: elven archer on 30.08.2012, 22:30:21
Kuten jo kerran tässä ketjussa sanoin (mitäpä, jos lukisit välillä), niin itse tapaus ei ole kovin merkittävä, mutta periaatteet sen takana ovat niin merkittäviä, että nehän ovat nykyisin ratkaisemassa Euroopan suuntaa: sopeutuvatko vai sopeudummeko me ja annamme kaikessa eri vapauksia.

Kyllä, mutta tässä ketjussa ei ole mitenkään pidetty vakan alla sitä (vääräksi osoittautunutta) "faktaa", että kyseessä olisi nimenomaan muslimitytöille järjestetty erivapaus - ja asialla tietenkin eräskin palstan kolmikirjaiminen "usual suspect" uskonsoturi. Myöskin siitä, että paikalla on tarvittaessa tulkit, joku tietenkin päätteli, että kaupunki ja veronmaksajahan taas maksaa kaiken (voi olla näin, voi olla että ei).

En väitä, että tämä olisi jotenkin parasta mahdollista julkisten resurssien käyttöä, mutta jos nyt maahanmuuttaja- ja muille tytöille järjestetään kaikenlaista toimintaa (tuolla on paljon muutakin kuin uimakoulua), niin ei siinä minusta ainakaan ole mitään valittamista. Aivan yhtä hyvin asialla voisi olla vaikkapa partiolaisten tai iltapäiväkerholaisten ryhmä ja jos tämä olisi järjestetty hallin aukioloaikana, olisi joku todennäköisesti keksinyt siitäkin jotain huomautettavaa. Lisäksi käsitykseni on, että monissa maissa uimataito ei ole mitenkään niin yleinen tai itsestäänselvä asia kuin Suomessa, niin jos nyt vaikka ajattelet että tyyliin 15-vuotiaana et osaa lainkaan uida, niin voihan sitä nyt olla mukavamapaa harjoitella pienessä ryhmässä.

Lausteen uimahalli on muuten avoinna kolmena päivänä viikossa, ja vähän veikkaan, että kävijöitä ei ole ihan jonoksi asti.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

LyijyS

^Komppaan.

Ja Emohan on aina itse yhtä fundamentalistinen uskonsoturi kuin ne joita hän kritisoi.

Koskela Suomesta

Minusta olette täysin väärässä uskoessanne näitä selittelyitä. Kyllä asia on yleensä tasan se miltä se näyttää ja tämä näyttää muista ihmisistä eriytetyltä muslimien uintivuorolta/uimakoululta. Se että joku sanoo että sinne voi hakea kaikki maahanmuuttajat, ei tarkoita että siellä olisi muita kuin muslimeja. Ei ne muut sinne edes hae, ei heillä ole mitään tarvetta moiselle eristetylle vuorolle, vain muslimeilla on. Todella naiiviksi on täälläkin homma mennyt, jos halutaan olla poliittisesti korrekteja ja uskoa tuollaisia epäuskottavia ja naamioinniksi tarkoitettuja selittelyjä. Tällainen toiminta on juuri sitä miltä se näyttää. Uskonnollista apartheidia.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Uuno

Hei!
Kyllä uimaopetusryhmään ovat tervetulleita kaikki maahanmuuttajatytöt. Valitettavasti tämän syksyn ryhmä on jo täynnä. Pyrimme järjestämään toisen ryhmän ensi vuoden keväällä, eli jos sinulla on tuttuja, jotka ovat kiinnostuneita ryhmästä, niin jo nyt voi olla yhteydessä liittyen ensi kevään ryhmään.

Kiitokset Ranelle selvityksestä.

Minulla ei ainakaan ole vaikeuksia tämän tiedonannon perusteella uskoa etteikö ryhmään mahtuisi muitakin kuin muslimeja. Mutta toki voimme kukin olla omassa uskossamme asian suhteen.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Faidros.

Quote from: Uuno on 31.08.2012, 15:00:20
Hei!

Minulla ei ainakaan ole vaikeuksia tämän tiedonannon perusteella uskoa etteikö ryhmään mahtuisi muitakin kuin muslimeja. Mutta toki voimme kukin olla omassa uskossamme asian suhteen.

Tyttöjen talo on tarkoitettu kaikille sitä tarvitseville tytöille. Minusta on kummallista, että vain perunanenäiset eivät ole tervetulleita uimaopetukseen. Eikö Uuno nää siinä mitään outoa?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nikopol

Perusteluilla ei ole väliä koska Homma on väärässä. Tämähän se on sillanrakennuksen pääasiallinen ongelma.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

sunimh

Quote from: Nikopol on 31.08.2012, 15:21:41
Perusteluilla ei ole väliä koska Homma on väärässä. Tämähän se on sillanrakennuksen pääasiallinen ongelma.

Perusteluilla ei ole väliä, jos perustelut ovat tätä tyyliä:

Quote from: Koskela Suomesta on 31.08.2012, 13:42:43
Kyllä asia on yleensä tasan se miltä se näyttää ja tämä näyttää muista ihmisistä eriytetyltä muslimien uintivuorolta/uimakoululta. Se että joku sanoo että sinne voi hakea kaikki maahanmuuttajat, ei tarkoita että siellä olisi muita kuin muslimeja. Ei ne muut sinne edes hae, ei heillä ole mitään tarvetta moiselle eristetylle vuorolle, vain muslimeilla on.

Kun tästäkin maasta löytyisi vaikka kuinka paljon ihan oikeita maahanmuuttoon ja -muuttajiin liittyviä epäkohtia, niin tällaisten mutuilujen pyörittelystä ei jää käteen muuta kuin hörhön maine.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Emo

Farrow

Quote from: Faidros. on 31.08.2012, 15:08:57
Quote from: Uuno on 31.08.2012, 15:00:20
Hei!

Tyttöjen talo on tarkoitettu kaikille sitä tarvitseville tytöille. Minusta on kummallista, että vain perunanenäiset eivät ole tervetulleita uimaopetukseen. Eikö Uuno nää siinä mitään outoa?
Hei
Tyttöjen Talon toimintaa tuntevana sanoisin, että talo todellakin on tarkoitettu kaikille sitä tarvitseville tytöille. Mutta siellä on tietysti kaikenlaisia kohdennettujakin ryhmiä, esim. nuorille äideille on oma ryhmänsä, samoin on joku suljettu keskusteluryhmä seksuaalista väkivaltaa kokeneille tms (näin muistelisin) jne. jne. Suurin osa kuitenkin on tarkoitettu aivan kaikille (noita kohdennettuja ryhmiä lukuunottamatta), joten kyllä jokainen tyttö varmasti löytää sopivia aktiviteetteja sieltä. Ja jos ei löydä, toiveita saa esittää ja niitä otetaan huomioon. Jos tytöt toivovat että olisi olemassa kaikille avoin uimaopetusryhmä, niin sellainen varmasti pyritään järjestämään. Mutta jos nyt osaa jo uida eikä koe vaikeaksi mennä uimahalliin, niin eipä tollaselle välttämättä tarvetta ole. Se tarve on varmasti suurempi niille jotka eivät ole olleet koskaan Suomessa uimahallissa, toisin kuin kantikset jotka on useimmat jo pienestä pitäen käyneet uimahallissa uimassa.

Mun mielestä toi uimaopetusryhmä voi olla hyvä keino tutustuttaa maahanmuuttajatyttöjä suomalaisiin uimahallikäytäntöihin yms. ja se myös saattaa madaltaa kynnystä harjoittaa uimataitoaan myös kurssin jälkeen. Ei ole varmasti mikään kovin helppo asia mennä tuosta noin vain yleiselle uimavuorolle, jos ei ole aiempaa kokemusta uimisesta tai uimahalleista. On siis matalampi kynnys tulla tuollaiseen pienryhmäopetukseen.

Olen itse ollut useissa tapahtumissa/ryhmissä joissa on ollut sulassa sovussa sekä maahanmuuttajatyttöjä että kantiksia, ja Tyttöjen Talossa ei todellakaan pyritä eristämään heitä toisistaan.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Leso

Quote from: Rane on 30.08.2012, 09:53:20
Turussa tyttöjen talo järjestää uimaopetusta maahanmuuttajatytöille ja nuorille naisille.

Harmillista, että tuon rajauksen ensimmäinen ryhmä eli maahanmuuttajatytöt kerkesivät varata ne kaikki paikat.

Kyllä tuo antaa ymmärtää, että ois pitäny olla kaksi opetusryhmää:
maahanmuuttajat kansalaistaitotyyliin altailla ja nuoret naiset arja-alholaisittain kahviossa.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Uuno

Faidros: näen siinä yhtä paljon outoa kuin siinä että minua ei oteta vaikka senioreille tarkoitettuun toimintaan. Kai se on ikärasismia, mutta jotenkin en jaksa olla siitä huolissani.

Nikopol: miten haluaisit selvittää asian todellisen laidan? Saimme vastauksen että vuorolle ovat tervetulleita kaikki maahanmuuttajat. Jos pidät sitä valheena niin OK, mutta yhtään parempia perusteluja sulla ei ole kuin mullakaan. Siksi totesinkin että voimme kaikki olla tässä omassa uskossamme.

Ps. Suninh ja Farrow selittivätkin mistä on kyse.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Siili

Quote from: Farrow on 31.08.2012, 15:33:05
Tyttöjen Talon toimintaa tuntevana sanoisin, että talo todellakin on tarkoitettu kaikille sitä tarvitseville tytöille. Mutta siellä on tietysti kaikenlaisia kohdennettujakin ryhmiä, esim. nuorille äideille on oma ryhmänsä, samoin on joku suljettu keskusteluryhmä seksuaalista väkivaltaa kokeneille tms (näin muistelisin) jne. jne.

Hyvä pointti Farrowilta.  Pointsit myös kohteliaasta esityksestä.  Katkeria metaruuskaisuja on saanut lukea ihan riittämiin.

Embo

Quote from: Uuno on 31.08.2012, 15:41:14
Saimme vastauksen että vuorolle ovat tervetulleita kaikki maahanmuuttajat.

Mutta seuraako siitä, että siellä olisi muita kuin muslimeita? Emme tiedä, miten kohdennetusti ryhmää on markkinoitu, esimerkiksi onko siitä mainittu ensisijaisesti muslimeille ja vasta sitten muille, jne. Muslimien erikoisjärjestelyt on mahdollista mamupestä, eli väittää niiden koskevan kaikkia mamuja.

Mikä mahtaa käytäntö olla? Voin kuvitella skenaarion, jossa ei-muslimimamutyttö haluaa ryhmään ja saa kuulla että se käy kyllä, mutta hänen on muiden osallistujen toivomuksesta pukeuduttava muslimiuimapukuun.

Nikopol

Perusteluista piittaamatta sunimh postaa saman viestinsä uudestaan. Katson osoitetuksi ettei perusteluja edes lueta. Itse postasin Koskelan näkemyksen kaltaisesti "niin on jos siltä näyttää" jo aikaisemmin, kahdesti. I rest on your face.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Farrow

Quote from: Embo on 31.08.2012, 16:30:49
Quote from: Uuno on 31.08.2012, 15:41:14
Saimme vastauksen että vuorolle ovat tervetulleita kaikki maahanmuuttajat.

Mutta seuraako siitä, että siellä olisi muita kuin muslimeita? Emme tiedä, miten kohdennetusti ryhmää on markkinoitu, esimerkiksi onko siitä mainittu ensisijaisesti muslimeille ja vasta sitten muille, jne. Muslimien erikoisjärjestelyt on mahdollista mamupestä, eli väittää niiden koskevan kaikkia mamuja.

Mikä mahtaa käytäntö olla? Voin kuvitella skenaarion, jossa ei-muslimimamutyttö haluaa ryhmään ja saa kuulla että se käy kyllä, mutta hänen on muiden osallistujen toivomuksesta pukeuduttava muslimiuimapukuun.
Siellä Tyttöjen Talon sivuillahan siitä ryhmästä mainittiin, muun muassa.
Sisäisesti siellä on tapana listata esim. tulevia tapahtumia ja ryhmiä ilmoitustaululle tms. tai yleisesti mainita avoimessa tilassa kaikille (jossa siis tytöt vapaasti yleensä hengaavat) että "tällasta ohjelmaa olis tulossa, kiinnostaisko tällanen"? Ei siellä ole tapana noukkia vain tiettyjä tyttöjä mukaan ryhmään muille ilmoittamatta, ellei kyse ole täysin suljetusta ja räätälöidystä ryhmästä (esim. seksuaalista väkivaltaa kokeneita voi sosiaalitoimestakin joku ohjata Tyttöjen Talolle, jolloin voidaan tapauskohtaisesti katsoa että keitä tyttöjä ja minkäikäisiä yms. ryhmään otetaan - tällöin kyse on kuitenkin sen verran sensitiivisestä asiasta että on ihan hyvä hiukan katsoa että keille sopisi ja keille ei).

Itse kun olen tapahtumiin osallistunut, niin on sekä muslimityttöjä että muita ollut kyllä mukana.

Huom. jotkut muslimitytöt ovat ottaneet huiviaankin pois Tyttöjen Talolla (ei miespuolisia läsnä) jne. joten ei musliminaista käsittääkseni haittaa nähdä muita naisia/tyttöjä normaalissa uimapuvussa tms. Näin olen asian ymmärtänyt. Olisi eri asia jos olisi miehiä läsnä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

Quote from: Puhdas sielu on 31.08.2012, 18:42:18
Quotejoten ei musliminaista käsittääkseni haittaa nähdä muita naisia/tyttöjä normaalissa uimapuvussa tms. Näin olen asian ymmärtänyt. Olisi eri asia jos olisi miehiä läsnä.

Imaami on minulle henk koht ilmoittanut, että naisen on peitettävä itsensä kainaloista (rinnat eivät saa näkyä) polviin. Nämä piilossa olevat paikat saa näyttää vain omalle aviomiehelleen, ei edes muille muslimnaisille saati vääräuskoisille. Normaali länsimainen uimapuku on haram, vaikka läsnä olisi vain naisia.
Ymmärsitköhän varmasti mun kommentin? Tuo mitä sanoit ei liity mitenkään siihen voiko islamin sääntöjen mukaisessa uimapuvussa oleva uida samassa uimakoulussa länsimaiseen uimapukuun pukeutuneen kanssa?

Jatkuvastihan huivitetut musliminaiset ihan tuolla kaupungillakin kävellessään näkevät paljastavammin ja islamin sääntöjen vastaisesti pukeutuvia naisia. Ja voivat ihan olla samassa tilassa toki. :)

Farrow

Quote from: Puhdas sielu on 31.08.2012, 18:57:42
Sinä et valitettavasti ymmärtänyt minun kontekstiäni, sori. Huonosti ilmaistu. Tarkoitin tietysti uimatilannetta, en katunäkymää.
Mutta siis, mikäli musliminainen on islamin sääntöjen mukaisessa uimapuvussa, niin kyllähän hän voi uida samassa tilassa länsimaiseen uimapukuun sonnustautuneen kanssa.

Leso

Quote from: Farrow on 31.08.2012, 18:58:57
Sinä et valitettavasti ymmärtänyt minun kontekstiäni, sori. Huonosti ilmaistu. Tarkoitin tietysti uimatilannetta, en katunäkymää.
Mutta siis, mikäli musliminainen on islamin sääntöjen mukaisessa uimapuvussa, niin kyllähän hän voi uida samassa tilassa länsimaiseen uimapukuun sonnustautuneen kanssa.

Koetahan nyt, Farrow, ymmärtää, etteivät musliminaiset saa olla alasti edes keskenään. :) 
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Farrow

^Hei, mä ymmärrän ton kyllä.
Mut puhuin itse siis eri asiasta, eli tosta että saako islam-uimapukuinen uiskennella länkkäri-uimapukuisen kanssa.

(kontekstina siis nyt tuo maahanmuuttajien uimaopetusryhmä)

Malla

Quote from: Farrow on 31.08.2012, 18:58:57

Kyllä, mutta kun useimpien uimahallien säännöissä on, että terveiden pitää peseytyä (ja saunoa) nakuna, eikä omia peseytymiskoppeja ole, resurssisyistä. Melkoista haloota on pidetty jopa pikkujätkien sortsimallisista uimapöksyistä. Hygieniakysymys, oletan.