News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Katja Ståhl: Avoin kirje punaniskalle

Started by onni4me, 29.08.2012, 19:09:58

Previous topic - Next topic

Elcric12

Ilmeisesti johonkin ollaan kuitenkin osuttu :)

Mutta joo, "oivaltavuudessa" siellä Virpi Salmen kastissa.

ile

Quote from: onni4me on 29.08.2012, 19:09:58Olet sitä meiltä, että ihmisen pitää voida puolustaa itseään. Mikähän tilanne mahtaa olla sellainen, että aseeseen tarttuminen on paras vaihtoehto? Ajatellaan, että kotiisi tunkeudutaan keskellä yötä ja pistät tunkeilijan päiviltä. Joudut oikeuteen ja saat tuomion. Joudut vankilaan. Lapsesi joutuu selittelemään koulukavereilleen, että isä/äiti on vankilassa ihan hyvästä syystä, ehdottomasti kannatti. Koulukaverit eivät ymmärrä ollenkaan, eikä myöskään opettaja. Lapsesi joutuu outoon valoon. Sinä et vankilasta käsin pääse mihinkään kertomaan, että kyllä kannatti. Puolisosi kituuttaa perheen kanssa puolikkailla tuloilla. Välinne kiristyvät. Kuolleen tunkeilijan tyhjä katse seuraa unissasi loppuelämän. Myös rikosrekisteri seuraa mukana loppuelämäsi.

Luin tuon pätkän tänään ilman kontekstia ja luulin että tässä kritisoitiin Suomen oikeusjärjestelmää.

No, aseet on kaksipiippuinen juttu (no pun intended), niihin en ota kantaa. Mutta ihan turha lähteä vetämään mutkia suoriksi.

Quote from: M on 29.08.2012, 19:36:18
Ennen pidin Katja Ståhlia epäkypsänä ja hiukan hölmönä. En ole muuttanut mieltäni.

Heikko kirjoitus. Jopa yllättävän vihamielinen.

Jäsen M:n kanssa täysin samaa mieltä.

Marko Parkkola

En ymmärrä miten se, että puolustaa oikeuttaan aseharrastukseen, sekä noudattaa pakkokeinolain 1. pykälää tarkoittaa sitä, että välittömästi ampuu ensimmäisen ovesta sisään tulevan. Ståhl voinee kirjoittaa kansanedustajalleen lakialoitteen voimaansaattamisesta kyseisen lain 1. pykälän poistamiseksi.

Imperium

Lahjattomuus, mielikuvituksettomuus ja lapsellisuus ovat, ikävä kyllä, suomalaisten toimittajien tunnusmerkkejä. Myös aina niin "monipuolisen" Katja Ståhlin.
Pitää päästä mukaan huutelemaan vaikka ei oikeasti ole mielipidettä tai asiaa, ampumaturmissa kuolleet lapsetkin kelpaavat kaikupohjaksi tv-tuomarille.

Arvoton

Toi median ja suvisten kirkkokunta se jauhaa ja jauhaa. Eiks kenellekään pälkähdä päähän, että noi lukiolaistasoiset (mikä täällä jo mainittiin) maailman selitykset ova aina yhtä ja samaa ja ketä ne enää kiinnostavat?

Katjatyttö se olisi saanut pysyä Suosikissa. Vai eikö kyvyt riittäneet edes siihen?

Odotan Katjaa YLEisradion Pyöreään pöytään Aalto-Setälän, Stillerin, Vilkkumaan, jne. seuraan. Siis siihen, joka tuli tänäänkin puoli kuuden maissa. Enää en edes erota, onko ohjelma uusinta vai uusi. Aina samat valistukset ja suomalaisuuden halveksunta.

JoKaGO

Quote from: Marko Parkkola on 29.08.2012, 22:15:03
Hyvä Katja Ståhl, voisitko olla hiljaa.

Päinvastoin, hyvähyvä! Lisää tällaista, sataa nuivien laariin!

Todellinen aivoripuli, tai sitten koepallo. Musta Mannerheimhan on jo kuopattu, nyt tarvitaan jotain muuta. Kotinsa ja perheensä puolustaminen voimakeinoin väkivaltaiselta tunkeilijalta ja sen kriminalisointi on ihan hyvä veto.

Homostelu ja mamuilu kirjoituksessa on sitten positiivista ujutusta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Nuivanlinna

Quote from: Arvoton on 29.08.2012, 22:36:45

Odotan Katjaa YLEisradion Pyöreään pöytään Aalto-Setälän, Stillerin, Vilkkumaan, jne. seuraan..........Aina samat valistukset ja suomalaisuuden halveksunta.

Aah, tuossahan olisi ideaa. Kerätä parikymmentä überihmistä samaan pöytään mollaamaan suomalaisia. Ehdotan ännnntistä stalinistia eli Leif Salmenia yhdeksi.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Marko Parkkola

Quote from: JoKaGO on 29.08.2012, 22:53:40
Kotinsa ja perheensä puolustaminen voimakeinoin väkivaltaiselta tunkeilijalta ja sen kriminalisointi on ihan hyvä veto.

Aivan! Kokoomus on vetäytynyt koti, uskonto, isänmaa linjalta, joten noista asioista tulee nyt tehdä kriminalisoituja. Varsinkin koti, joka on suomalaisille erittäin tärkeä paikka, tulee saattaa sellaiseksi, että sinne on kenen tahansa luvallista, tai ainakin korkeintaan lievästi paheksuttavaa, tunkeutua. Uskontoa saa parjata, paitsi tietysti islamia. Isänmaa - tarvitseeko sanoakaan.

Eli Ståhlilla on iso vaihde päällä kunnallisvaaleja varten!

crissaegrim

Katja:
QuoteOn varmaa, että suuri osa heistä on oikeasti paossa esimerkiksi sotaa
Okei, en tiedä mistä tämä(kin) väite on peräisin. Se ei ainakaan ole todellisuudesta, ellei elintaso ole sotaan rinnastettava tekijä muuttovirtauksissa ja pakolainen synonyymi oleskelijalle.
In a world of fiction everything is true.

Lasse

Quote from: elven archer on 29.08.2012, 19:57:28
Kannatat aseita. Olet sitä meiltä, että ihmisen pitää voida puolustaa itseään. Mikähän tilanne mahtaa olla sellainen, että aseeseen tarttuminen on paras vaihtoehto? Ajatellaan, että kotiisi tunkeudutaan keskellä yötä ja pistät tunkeilijan päiviltä. Joudut oikeuteen ja saat tuomion.
Mutta koko perhe on edelleen hengissä. Jos sen takia joutuu kärsimään oikeusmurhasta, niin ihan minä päivänä hyvänsä ajatellen vaihtoehtoa. Mitä sitten pitäisi tehdä? Katsoa kunnes on myöhäistä? Ei kukaan tunkeudu kotiin hyvät mielessä.

Sen lisäksi skenaario on lapsellinen. Sillä aseella voi ensin uhata ja vaikka ampua varoituslaukauksen. Sen jälkeen sillä voi vielä ampua vaikkapa jalkaan. Jos mikään näistä ei onnistu, niin luultavasti tilanne on niin vakava, että on syytäkin ampua tunkeilijaa tosi tarkoituksella.

Kannattaa pitaa mielessa kolmen S:n saanto:

Shoot
Shovel
Shut up
NOVUS ORDO HOMMARUM

siviilitarkkailija

(http://www.huntinglight.com/images/Excalibur%20Gator%20Pro%20Crossbow.jpg)

Tässä on erinomainen punaniskaratkaisu. Kalastusnuoli erittäin vahvalla köydellä varustettuna. Jos rikollinen kuvittelisi pääsevänsä karkuun. Tällöin vain kelataan "kirkuva saalis" takaisin ryöstämäänsä asuntoon. Kelluke perässä auttaa tunnistamaan. Sopii myös alligaattoreille.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sitruunamelissa

Vastineeni:

Hyvä kukkahattu, kirjoitan sinulle nyt ensimmäistä kertaa. Kirjoitan sinulle siksi, että luin uskomattoman naivin, typerän ja yleistävän blogikirjoituksesi. Näen, että et tunne meitä "punaniskoja" juuri ollenkaan, joten voit vaikka aloittaa tutustumalla hieman minuun.
En erityisesti kannata aseita, paitsi metsästykseen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisen pitää voida puolustaa itseään, mutta ei asein, ellei ole välittömässä hengenvaarassa ja on jokin ase, jolla puolustaa (huom. ei välttämättä edes tuliase). Oletko sinä sitä mieltä, ettei ihmisen pitäisi voida puolustaa itseään? Tämä on toki oletus, mutta näköjään paheksut ajatusta. Mikä olisi tilanne, jossa voisit kuvitella polustavasi itseäsi? Itse voisin naisena kuvitella jollain tavalla puolustautuvani raiskausyritystä tai muuta väkivaltarikosta, jopa omaisuusrikosta vastaan, jos se siinä tilanteessa tuntuu järkevältä. Jos sinä tai muut yhteisön jäsenet eivät puolustautumistani ymmärtäisi, se olisi mielestäni heidän häpeänsä, ei minun. Omassa esimerkissäsi mies on ampunut tunkeilijan, joutunut vankilaan ja hänen lapsensa joutuu outoon valoon. Minusta on lähinnä outoa, että aikuisen ihmisen teko, josta hän yksin on vastuussa, kasattaisiin yhteisössä lapsen harteille. Eikö sinusta? Mitä tulee puolikkailla tuloilla kituuttamiseen, nykyään yksihuoltajaperheet ovat erittäin yleisiä, useimmiten vanhempien eron eikä suinkaan vankeustuomion takia. Rikosrekisterejä on monenlaisia, ja niistä vakavimmat seuraavat lainrikkojaa mukana lopun elämää. Voisin tähän mainita mm. tyypit, jotka myyvät huumeita jopa lapsille.

Hyvä kukkahattu, kyllä minä suvaitsen homoseksuaaleja. Heissä ei ole mitään erityisen jännittävää. Oletko muuten katsellut liikaa amerikkalaisia TV-sarjoja tai elokuvia? Niissähän vankilaelämä esitetään sellaisena, kuin kuvasit, mutta voiko sitä rinnastaa suomalaisiin vankilaolosuhteisiin, vaikka sillä sattuisikin jotain todellisuuspohjaa olemaan? Luulen, että tarinasi "punaniska" ei tulisi koskaan tietämään asianajajansa, tai lapsensa lääkärin seksuaalista suuntaumusta. Miksi näin olisi? Et kai itsekään ammattimaisessa tilanteessa tuo omaasi esille? Minä en ainakaan tuo. Outoa päättelyä sinulta olettaa, että "punaniskat" eivät lainkaan kestä homoja, tai ilmeisesti ylipäätään mahdollisuutta, että joku ihminen on homo. Miksi sinulla muuten on tarve tuoda homojen asiaa esille? Heillä on tietääkseni aivan normaalit ihmisoikeudet täällä Suomessa, kirkossa vihkimistä lukuunottamatta, jota itseasiassa henkilökohtaisesti kannatan.

Hei kukkahattu, en usko jumalaan, olen ateisti. Minua ei myöskään kiinnosta maailman täyttäminen, eli lapsensaanti. Eikä minua kiinnosta, mitä muut asiasta mahdollisesti ovat mieltä. Tiedätkö mitä kukkahattu: kaikki punaniskat eivät ajattele jokaikisestä asiasta samalla tavalla. Teknologiajuttuusi en oikeastaan jaksa muuta kommentoida, kuin että olen iloinen, että se on kehittynyt kuvaamallasi tavalla. Onko se muuten sinulle ihme, ettei purematta niellä, eli sokeana uskota, mitä sinä sanot?

Hei kukkis, saanko sanoa sinua kukkikseksi? Pakolaisasia näköjään jurppii sinuakin ihan sikana, samoin kuin "punaniskat" ja meidän väärät mielipiteemme noin yleensä. Pakolaiset saavat jäädä sinne, mistä ovat tulleet, jos paikka on turvallinen. Jos he mieluummin jäisivät, niin miksi he tulevat tänne? Miksi he valitsevat kylmän, rasistisen Suomen, jossa ruokakin on outoa? Onneksi myönnät että paeta voi muutakin kuin sotaa, esimerkiksi köyhyyttä, joka ei ratkea sillä, että kaikki köyhät, tai edes kaikkein eniten köyhät, muuttavat länsimaihin.

Arvaa mitä kukkahattu. Tiedän hyvin että vilunkeja on joka paikassa, punaniskoissa, pakolaisissa kuin kukkahatuissakin. Punaniskat eivät kuitenkaan ymmärtääkseni ole vielä niin hyvin verkostoituneita ns. hyvä veli-järjestelmään kuin jo pitkään olemassa olleet puolueet. Kyllä se heiltäkin vielä jossain vaiheessa tapahtuu jollain tasolla, sitä en epäile ollenkaan, enkä ole niin naivi, että luulisin heidän olevan ns. ihmistä parempia. Toivottavasti sinulle ei tullut yllätyksenä että vilunkeja on myös niissä porukoissa, joita sinä tunnet.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Marko Parkkola

Quote from: Lasse on 29.08.2012, 23:25:01
Quote from: elven archer on 29.08.2012, 19:57:28
Kannatat aseita. Olet sitä meiltä, että ihmisen pitää voida puolustaa itseään. Mikähän tilanne mahtaa olla sellainen, että aseeseen tarttuminen on paras vaihtoehto? Ajatellaan, että kotiisi tunkeudutaan keskellä yötä ja pistät tunkeilijan päiviltä. Joudut oikeuteen ja saat tuomion.
Mutta koko perhe on edelleen hengissä. Jos sen takia joutuu kärsimään oikeusmurhasta, niin ihan minä päivänä hyvänsä ajatellen vaihtoehtoa. Mitä sitten pitäisi tehdä? Katsoa kunnes on myöhäistä? Ei kukaan tunkeudu kotiin hyvät mielessä.

Sen lisäksi skenaario on lapsellinen. Sillä aseella voi ensin uhata ja vaikka ampua varoituslaukauksen. Sen jälkeen sillä voi vielä ampua vaikkapa jalkaan. Jos mikään näistä ei onnistu, niin luultavasti tilanne on niin vakava, että on syytäkin ampua tunkeilijaa tosi tarkoituksella.

Kannattaa pitaa mielessa kolmen S:n saanto:

Shoot
Shovel
Shut up

Olen myös kuullut pohjanmaalaisesta taktiikasta "varoituslaukaus silmien väliin ja toinen piipullinen pihakoivuun".

siviilitarkkailija

Katja haluaa olla rakastettu ja ihailtu ja päästä taas julkisuuteen. Katjan ongelmahan on se että pyörii pehmeäpäisten missien ja mannekiinien kanssa päivät pääksytysten ja peiliin katsoessaan näkee aina sen saman naamansa jonka morkaamisesta on tehnyt itselleen puolivirallisen tavan. Ehkäpä meidän täytyisi vain pitää miss punaniska kisat ja valita Katja Ståhl vuoden 2012 Miss Punaniskaksi. Olen varma että punaniskojen missikisoissa Katja Ståhlilla olisi erittäin hyvät mahdollisuudet voittoon.

(http://static.iltalehti.fi/viihde/stahlAML_vi.jpg)

Jos tämä ei ole punaniskamissimateriaalia niin ei sitte mikään!
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Suomitalon renki

Onko katjalla himoja punaniskan kehoa kohtaan?  :facepalm:

JT

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

vendetta

QuoteHei punaniska, sanot, että jumala on luonut miehen ja naisen täyttämään maailman. Se on kiva ajatus. Mutta tiedätkö mitä, punaniska: kaikki eivät usko, että asia on niin. Ja kyllä, se on uskonasia. Kuka olisi uskonut 20 vuotta sitte, että tv-ruutu voi olla litteäkin? Ei kukaan! Tai että jokaisella kuusivuotiaallakin on kännykkä, missä ei ole edes antennia? Ei, herran tähden. Usko pohjautuu johonkin niin jykevään, että sitä ei ihan pelkkien diasarjojen avulla muuteta. Mieti nyt, Jeesus teki kuulemma ihmetekojakin, eikä porukka uskonut. Onko se nyt ihme, ettei uskota, jos sanotaan, että näin on.
Tämä on hurjaa.

Koska 80-luvulla ei uskottu litteisiin tv-ruutuihin, niin mieheen ja naiseen perustuva lapsensaantikäsitys on punaniskaisuutta.

Tiedän millä Katja paranisi, mutta se on heteronormatiivinen homma. Bees and honey, honey.
"kallista ruotsalaista vittuilua, tahallaan ajattivat rasvamonttuun"

CaptainNuiva

Mitähän sieniä tämä Katja syö,samalla kun katselee b-luokan jenkkisarjoja mm.vankiloista? :o
Meinaan että nyt näyttää menevän todellisuus ja mielikuvitusmaailma sen verta Katjalla sekaisin että työnantajankin kannattaisi huolestua,omaisista puhumattakaan.

Katjan tapaisista eli ainoan ja itse määritellyn totuuden sekä oikeuden omistajista tulee juuri näitä tapauksia joista luetaan sitten lehdistä kunhan todellisuus on lopullisesti hämärtynyt ja mielikuvitusmaailma on ottanut täyden vallan.

Pelaan vielä Breivik-kortin:
Katjan ja Breivikin ajatusmailmassa on selkeitä yhteneväisyyksiä ja niinpä toivoisin Katjan sanoutuvan irti Breivikistä.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

MW

Katjan pääasiallinen lähde taitaa olla HBO. Ihan viihdyttävää fiktiota tekee, mutta en nyt menisi kiihottumaan niskaryhmää vastaan tuolta pohjalta.

Kevätpörriäinenkö se oli, missä raittiuskilpakirjoituksen parhaimmistoa julkaistiin? Kyllä Katjalle vähintään kunniamaininta kuuluisi. Itse aikoinani voitin oikein Dalton Trumbon teoksen "Sotilaspoika". Revi Katja siitä.

Anch

Katjahan on ilmiselvästi trendikäs kaupunkilainen.

Trendikkäälle kaupunkilaiselle riittää tieto (luulo?) siitä, että tunkeilijan ilmaantuessa paikalle tarvitsee vain kiljaista niin sillä sekunnilla paikalle saapuu naapuriasuntojen raavaat kaupunkilaisjupit valmiina ottamaan tunkeilijaa hellästi käsistä kiinni, siihen malliin ettei tilanteen oikeaa uhria (eli tunkeilijaa) vain sattuisi. Sillä eihän Katja voi olla tilanteen uhri, eihän? Hänhän on moderni trendikäs nainen, tasa-arvoinen jokaisen miehen kanssa ja ainoa asia joka voisi Katjasta tehdä uhrin on ampuma-ase. Six ne pitääki kieltää niinq. Katja on nähnyt amerikkalaisessa tv-sarjassa kuinka 50-kiloinen nainen voittaa ison muskelimiehen nyrkkitappelussa joten tottahan sen täytyy olla että tässä ollaan tasa-arvoisia niinq.

"Koulukaverit eivät ymmärrä ollenkaan, eikä myöskään opettaja. Lapsesi joutuu outoon valoon. " No eivät varmasti ymmärrä, jos ovat yhtä ahdasmielisiä kuin Katja. Isä on ehkä pelastanut lapsensa hengen, voi voi miten väärin! Olisi pitänyt soittaa poliisille ja odottaa virkavallan saapumista tunti (maaseudulla), rukoillen että tunkeilija tahtoo jäädä olohuoneeseen selittämään traagista elämäntarinaansa  (kuten leffoissa! Eix ookki ihkuu).

Myös biologiantunnit ovat Katjalta jääneet välistä, ja hän uskookin että lapsia syntyy rakkaudesta. Onhan se ihan ilmiselvä asia että kun kaksi miestä rakastaa toisiaan tarpeeksi, toinen heistä tulee raskaaksi... eiku...

Veikko

Vaikka "kirje" onkin osoitettu punaniskoille (harvinainen laji Suomessa näin sateisena kesänä), niin se saa punikinkin tuntemaan itsensä yhtä vanhaksi ja yhtä kyllästyneeksi inhimilliseen hölmöilyyn kuin Metusalem vedenpaisumuksen aattona.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

etnis

Quote from: crissaegrim on 29.08.2012, 23:14:36
Katja:
QuoteOn varmaa, että suuri osa heistä on oikeasti paossa esimerkiksi sotaa
Okei, en tiedä mistä tämä(kin) väite on peräisin. Se ei ainakaan ole todellisuudesta, ellei elintaso ole sotaan rinnastettava tekijä muuttovirtauksissa ja pakolainen synonyymi oleskelijalle.

"Kun tomaattiduunit Espanjassa loppuivat, X haki turvapaikkaa Suomesta".
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

AuggieWren

Joku voisi muuten kertoa Katjalle, että Suomessa käytetään sanaa juntti. Punaniska on sarjakuvahahmo.
(http://www.caddiemagazine.fi/kuvat/punaniska.jpg)
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

törö

Quote from: MW on 30.08.2012, 01:02:31
Katjan pääasiallinen lähde taitaa olla HBO. Ihan viihdyttävää fiktiota tekee, mutta en nyt menisi kiihottumaan niskaryhmää vastaan tuolta pohjalta.

Katjaståhlien käsitys Kehä III:n ulkopuoleisesta maailmasta perustuu maailmankuuluun dokumenttielokuvaan nimeltään Syvä joki, joka kertoo millaista on käydä paikassa jossa, toisin kuin maailman metropoleissa, ovet on visusti pidettävä lukossa, ettei omaisuus katoa heti kun silmä välttää.

http://www.youtube.com/watch?v=wlUcUfHkdYk

jka

Onko muuten Suomessa koskaan ammuttu murtovarasta talon omistajan toimesta? Itse en muista yhtään tapausta mutta Katjan mielestä tämä on silti todella suuri ongelma.

Faidros.

Quote from: jka on 30.08.2012, 08:24:38
Onko muuten Suomessa koskaan ammuttu murtovarasta talon omistajan toimesta? Itse en muista yhtään tapausta mutta Katjan mielestä tämä on silti todella suuri ongelma.

Meidän exexex kyläkauppias ampui murtovarasta piekkarilla pohkeeseen, kun naureskeli vain ja jatkoi pakettiauton lastaamista. Varkalle pienet sakot, kauppiaalle ehdollista.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

skrabb

Yrjöperskelellä on asiasta oiva blogikirjoitus, joka päättyy tyhjentävästi:
Quote[...]
Olen todennut, että blogimaailmassa ei paperi lopu kesken. Mutta sanomalehtipaperi on kallista, joten hyvää hyvyyttäni annan Iltalehdelle Katjan opetuksen lyhyempänä versiona, ettei mene niin paljon paperia. Jää enemmän tilaa ilmoituksillekin:

AVOIN KIRJE PUNANISKALLE

Kirjoittanut Katja Ståhl

Kun kirjoituksestani poistaa omat kuvitelmani ja suoranaisen vittuilun, ei jäljelle jää kuin välimerkit. Mutta kai se nyt tuli selväksi, että juuri minä olen niitä yksilöitä, joilla on oikeus opettaa punaniskoja, juntteja, turvenuijia ja henkisiä peltopellejä.
http://yrjoperskeles.blogspot.fi/
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

törö

Quote from: jka on 30.08.2012, 08:24:38

En muista sellaista minäkään, mutta toisaalta murtovarkaiden työturvallisuus ei paljoa liikuta. Ei laissa kielletylle alalle ole mikään pakko ryhtyä.

Jouko

En tiedä keitä tämä koukkunokka punaniskoilla tarkoittaa, mutta ilmeisesti kohteena on aseen hallussapitoa kannattavat ja homostelua vastustavat. Ja etteikö kotia ja perhettä saisi puolustaa kaikin mahdollisin keinoin oikeuslaitoksen ja vankilan pelossa? Nirrin saa pois ilman ampuma-asettakin. Kuka sitä siinä tilanteessa ehtii edes ajatella? Aika mieletön ajatusrakennelma. Kannattaakohan Katja Stool rajat auki-politiikkaa? Venäjän viisumivapautta? Ilmeisesti, koska on kukkahattu. Tällaiset ovat vaarallisia mielipidevaikuttajia nuorison keskuudessa. Täysin harkintaa vailla oleva tyyppi päästetään laukomaan ajatuksiaan valtamediaan. Annetraanko aidolle punaniskalle sama mahdollisuus? Rasistille, natsille? Annetaan kaikkien kukkien kukkia!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Uuno

No, tuossa oli jonkinlainen yritys määritellä konservatiivi henkilöksi, joka
- suhtautuu myönteisesti aseisiin
- uskoo Jumalaan
- suhtautuu nuivasti vähemmistöihin (homot ja mamut)

Huti menee mielestäni ainakin siten, että uskonasioilla taitaa konservatiiveille olla melko vähän merkitystä, enkä myöskään näe että homoihin suhtauduttaisiin pelkästään kielteisesti, vaan todella paljon on ihmisiä, joiden suhtautuminen heihin on myönteistä.

Minusta tuo Katjan tietynlainen olkiukko sopii paremmin amerikkalaiseen konservatismiin. Siellä se on melko lailla kuvatunkaltaista, kun siihen vielä lisää vankan usko ihmisen vapauteen eli markkinatalouteen. Tässä suhteessa suomalainen konservatismi poikkeaa amerikkalaisesta merkittävästi, sillä Suomen konservatiivit ovat yleensä vasemmistolaisia.
Öyhö- ja jankkakriittinen.