News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Miten äänestit 1994 neuvoa-antavassa kansanäänestyksessa liittymisestä EU:hun

Started by Fatman, 26.08.2012, 16:55:55

Previous topic - Next topic

Miten äänestit 1994 neuvoa-antavassa kansanäänestyksessa liittymisestä EU:hun

Äänestin liittymisen puolesta
32 (32%)
Äänestin liittymistä vastaan
23 (23%)
Nukuin/äänestin Aku Ankkaa/kirkkovenettä jne.
5 (5%)
En ollut tarpeeksi vanha äänestääkseni
40 (40%)

Total Members Voted: 100

Voting closed: 29.08.2012, 16:55:55

Miniluv

Äänestin vastaan. Pidin äänestystä viimeisenä tilaisuutena sanoa ei, koska sen jälkeen meiltä ei enää tultaisi kysymään mitään.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Sour-One

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Lasse

Äänestin ei. EFTA olisi riittänyt meille. Muistan pelänneeni itsenäisyytemme menettämistä jo tuolloin. Hesarin ja muiden tiedotusvälineiden törkeä propaganda teki valinnasta helpon itselleni.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Fatman

Äänestin kyllä. Kuten Presidentti Koivisto myöhemmin myönsi, tämä oli turvallisuuspoliittinen, eikä talouspoliittinen valinta ( kuten sitä aikanaan mainostettiin). Nato -jäsenyyttä pidettiin silloin mahdottomana.

Minäkin käsitin sen sellaisena, ja äänestin sen mukaan. Se, että telaketjukommunistit (taistolaiset),"K -linja" (Neuvostoliittoon rähmällään olevat), ja jopa uusnatsit vastustivat jäsenyyttä, teki ratkaisun vielä helpommaksi.

Marjapussi

Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Emo

Quote from: Miniluv on 26.08.2012, 16:57:12
Äänestin vastaan. Pidin äänestystyä viimeisenä tilaisuutena sanoa ei, koska sen jälkeen meiltä ei enää tultaisi kysymään mitään.

Uskomatonta, että osasit jo silloin nähdä noin pitkälle! :o

Minä äänestin kyllä, ja koko kokoomussukuni äänesti liittymisen puolesta. Olin itse vissiin niin aivopestyssä tilassa, että en edes muista silloin kuulleeni mitään epäilyjä siitä,  että tuo olisi viimeinen tilaisuutemme sanoa ylipäätänsä jotain omista asioistamme.

Karjalanevakkomummonikin piti EU:ta Suomen itsenäisyyden takuina ryssää vastaan. Vannotti, että jos hän on äänestyspäivänä huonossa kunnossa, niin hänet pitää vaikka paareilla kantaa äänestyspaikalle!  :D

Sanomattakin selvää, miten nyt äänestäisin tästä asiasta.

jmm

En saanut vielä silloin itse äänestää mutta muistan hyvin ne propagandabussit jotka ajoivat ympäri Suomea ennen äänestystä lobbaamassa liittymisen puolesta ja jakamassa kaikenlaista EU-rihkamaa.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Emo

pekkasuomalainen

^^ Erityisesti on mieleen jääny sanomalehti jonka jokaisella sivulla oli euroopan eri kielillä sana "kyllä". Ja sitten viimeisellä sivulla "..tai sitten NJET!".
Loistavaa!  : D

Jukka Wallin

Aäänestin "Ei" ja äänestäisin vieläkin "Ei". Propaganda oli luokkaa elokuvasta "Punainen viiva", siksi äänestin ei.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

turha jätkä

Äänestin ei koulun varjovaaleissa. Olin kaverin kanssa todella aktiivinen, jaettiin EU:n vastaista propagandaa koko koulu täyteen, opettajat kulki käytävillä keräämässä sitä pois. EI-äänet voittivat koulumme vaalit.

Muutama vuosien vaalien jälkeen mielipiteeni muuttui ja aloin EU:n kannattajaksi. Nyt on taas tuulitakki kääntynyt, jokin Itämeren liitto riittäisi minulle ihan hyvin.

Miniluv

Quote from: Emo on 26.08.2012, 18:05:23
Quote from: Miniluv on 26.08.2012, 16:57:12
Äänestin vastaan. Pidin äänestystyä viimeisenä tilaisuutena sanoa ei, koska sen jälkeen meiltä ei enää tultaisi kysymään mitään.

Uskomatonta, että osasit jo silloin nähdä noin pitkälle! :o

Pitkän linjan salaliittoteoreetikko, katsos :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Emo

^ ^ Itsestäni sen näkee, mitä kokoomuslaisuus ihmisessä tekee. Paha tauti! Ei jää edes kunnon muistikuvia siitä, mitä tapahtui.

Tabula Rasa

Itse taisin olla niillä rajoilla että olinko vielä peruskouluunkaan päässyt.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Fatman

Sylvia borin

Äänestin ei, mutta en siksi, että olisin jotenkin fiksu tai kaukonäköinen, vaan koska minulla oli koko jutusta paha mutu. (Pelkästään tästä voisikin jo päätellä, että olen naisimmeinen.)

Aina kun mennään isompiin yksiköihin ja kokonaisuuksiin,  tavalla tai toisella yksilön asiat, olosuhteet ja ympäristö käyvät huonommiksi. Siksi vastustan automaattisesti kaikkea, mikä vähentää paikallista päätöksentekoa, ruuan tuotantoa tai vaikkapa pienyritysten selviytymistä. Tämän päivän maailma on tosin menossa ihan eri suuntaan kuin minä.

Emo

Tragedian synty

Ikää oli kaksi vuotta. Minulla ei taida olla edes muistikuvia itsenäisestä Suomesta.

Myöhemmin pidin Euroopan unionia oikein hyvänä juttuna. Sitten menin lukion yhteiskuntaopin EU-kurssille.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Sunt Lacrimae

Play stupid games, win stupid prizes.

Sour-One

Quote from: Asta Tuominen on 26.08.2012, 19:30:46
Syyllinen, äänestin puolesta. Senköhän takia tämä suora demokratia nyt niin kiinnostaakin, koska se antaa mahdollisuuden korjata tehtyjä virheitä...  8)

Ehkä fantasioissa :)

kekkeruusi

Äänestin liittymisen puolesta ja edelleenkin pidän Euroopan yhdentymistä hyvänä asiana monella tavalla, mutta todellisuudessa ongelmia toteutuksessa on liikaa. Holtiton huonon aineksen liikkuminen maasta toiseen ja tämä europankkitukisonta pahimpina esimerkkeinä.

AstaTTT

Quote from: Sour-One on 26.08.2012, 19:31:33
Quote from: Asta Tuominen on 26.08.2012, 19:30:46
Syyllinen, äänestin puolesta. Senköhän takia tämä suora demokratia nyt niin kiinnostaakin, koska se antaa mahdollisuuden korjata tehtyjä virheitä...  8)

Ehkä fantasioissa :)

"He has a right to criticize, who has a heart to help." Abraham Lincoln  ;)

e: unohdin hymiön

valkovuokko

Äänestin vastaan, koska en hyväksynyt, että maamme asioissa luovutetaan päätösvastaa Keski-Eurooppaan.

Silloin sai tuntea olevansa yhteistyöhaluton juntti, kun ei kannattanut jäsenyyttä EUssa. Kaikki ns fiksut äänestivät liittymisen puolesta.

Jälkeenpäin olen ollut ylpeä, että tein itsenäisen ratkaisun ja äänestin vastoin valtamedian neuvoja.

Goman

Äänestin aikoinaan 'kyllä' . Jos nyt olisi uudelleenäänestys, olisi päätös huomattavasti vaikeampi.

Aikoinaan EU-propagandistit kovasti kehuivat mm. subsidiaariperiaatetta. Nyt koko periaate on ilmeisesti kuollut ja kuopattu. Ainakin kovin hiljaista on subsidiaariperiaatteen noudattamisessa ollut. Tuntuu että asiat menevät  juuri päivastoin. Merkelkin juuri uutisissa vaati tiukempaa yhteistä ja ylikansallista sääntelyä.  Valitettavasti.

Nyt kun on kokemusta ja näkemystä siitä millaiseksi  EU on muotoutunut, voi olla että äänestäisin 'EI':n.

OTU

Äänestin kyllä liittymisen puolesta. Mutta ei silloin vaikuttanut, että tulisi tälläisiä hämääjämaiden ongelmia suomalaisten veronmaksajien niskaan. Mielestäni oli kyse myös irrottautumisesta veli-venäläisestä.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

desperaato

Äänestin kyllä.
Halusin viennin vetävän Eurooppaan jatkossakin. Toiseksi halusin Suomen olevan osa Länsi-Eurooppaa (sen aikainen kuva  Euroopasta oli vielä kovin erilainen kuin nykyään).
Sen aikaisilla tiedoilla ei nykytilanteeseen johtanutta kehitystä pystynyt  kadunmies mitenkään päättelemään. Jo pari vuotta myöhemmin olin kovin pettynyt ja tunsin kansan petetyksi. EU ei todellakaan ollut yhtään sitä mitä oli luvattu. Direktiivi nöyristely alkoi välittömästi, työelämässä tuli voimaan viidakon lait. Vuosituhennen loppua kohti aloin olla jo hyvin huolestunut.

Teaparty

Puolesta äänestin. Neuvostoliiton ikeen alta oli juuri päästy pois, ja pidin tärkeänä juosta niin pitkälle kuin pääsee ennen kuin Venäjän karhu herää uniltaan.