News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-08-15 Aamuset: Olavi Mäenpää ehdolla sinivalkoisena

Started by Ant., 16.08.2012, 18:00:52

Previous topic - Next topic

Olavi Mäenpää

Quote from: Jussi Halla-aho on 20.08.2012, 12:49:50
Otan epäviisaasti osaa keskusteluun.

Annat, Olavi, ymmärtää, että keskinäinen kärhämöintimme ja vihanpitomme olisi minun valintani tai ainakin minun tekemisistäni ja sanomisistani johtuvaa. Kuitenkin sanot, että minut pitäisi taluttaa montun syrjälle, koska olen - 22 vuotta sitten tehdyn sivarivalinnan vuoksi - nyt ja ikuisesti maanpetturi. Ymmärrät varmaan itse, että vaikka sinä olisit kiva ihminen, ja vaikka minä olisin kiva ihminen, yhteistyöstä ei voi tulla mitään, jos yksi osapuoli joka tapauksessa haluaa taluttaa toisen osapuolen montun syrjälle.

Minulla ei ollut sinusta pienintäkään sanomista ennen kuin kirjoitit
täysin tekaistusti minun keränneen rahaa Turun kaupungin järjestämästä
pienestä tarjoilusta sisulaisille. Myös sinä olit sisulaisena mukana.
Et ole vielä tähän päivään mennessä kertonut, mikä oli pohjimmainen
tarkoituksesi tuolla "uutisankalla"? Kerran kyllä peruit kirjoituksesi,
mutta sitten heti jatkoit samaa. Tähän valheelliseen kirjoitukseen
vielä tänäkin päivänä keskustelupalstoilla törmää.

Muistat varmaan soittoni sinulle tammikuussa v.2007. Sovimme kuin mies
miehelle, että hautaamme sotakirveet. Ehdin sopimuksemme mm. Sisun
palstalle kirjoittamaan. Mutta sinun kanssasi tehty sopimus ei jostain
syystä pitänyt? Ehkä halusit miellyttää Soinia? Mene ja tiedä!

Mitä tulee ilmoitukseesi jättää eriävä mielipide johonkin
päätösesitykseen, niin se on aivan normaalia rutiinia päätöksenteossa.
Tosin puolueesi edustaja Turun valtuustossa ei ole sellaistakaan
aikaansaanut. Muista Jussi Lohelan olleen sinun suosikkisi Turun
valtuustoon. Olet varmaan hyvin tyytyväinen suositellessasi viime
kuntavaaleissa valituksi tullutta ehdokasta, joka on osoittautunut
turhimmaksi valtuutetuksi Turun valtuuston historiassa. Tosin
poissaolokuningattaren viittaa hän pitää tiukasti harteillaan.

Peräänkuulutin tuolla ylempänä jotain konkreettisesti toteutunutta
aikaansaannostasi Helsingin valtuutettuna.

coscarnorth

Nythän tämä menee jo mielenkiintoiseksi.

IL: Halla-aho ja Mäenpää ottivat rajusti yhteen hommaforumilla!

Quote from: sepes on 20.08.2012, 12:16:28
Tämä kertomus Hassanin äänestämisestäkin on täysin absurdi. Äänestys oli salainen, sinulla ei ole mitään näyttöä siitä mitä Lohela äänesti, niin miksi menet tällaisia satuilemaan? Kaiken kukkuraksi jäit viimeksi tästä keskusteltaessa housut kintuissa kiinni, kun Lohela sanoi äänestäneensä tyhjää, ja totta totisesti, siellä yksi tyhjä ääni oli.

Olavi, kommenttia?

"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

hattiwatti

Quote from: Andy Sipowicz on 20.08.2012, 00:05:36
Quote from: Tsaimai on 18.08.2012, 18:58:37
Harmillisesti O.M. on hyväkuntoinen, ahkera ja energinen.

Niin on. Pariinkin otteeseen ihan lähiaikoina on Olavi sivakoinut rullasuksilla vastaan tässä kotinurkilla.

Mäenpäästä voi olla montaa mieltä, mutta onpahan ainakin sellainen, jota äänestäessä tietää mitä saa. Sekään kun ei ole mikään itsestään selvyys. Itse olin yksi niistä onnettomista jotka antoivat äänensä Maria Lohelalle, ja ihan rehellisesti voin sanoa, että se oli aivan pomminvarmasti elämäni surkein äänestyskoppisuoritus. Niin surkea, että tarjoan itselleni facepalmin  :facepalm:

Minäkin kai olen joskus äänestänyt häntä 2008. Olen kuullut, että Lohela kunnanvaltuustoon päästyään poisti kaikki maahanmuuttokriittiset kirjoitukset blogistaan. Pitääkö paikkansa? En ole jaksanut seurata. Jotain Marian tukijoita jotka hankkivat hänelle ääniä on ollut aika Mäenpääläis-henkisissä tunnelmissa arvioituaan mitä työhön käytetyllä vaivalla sai. Tästä huolimatta hän oli Halla-Ahon listalla suositeltavana.

Vaikuttaa, ettei Turussa ole ketään muuta maahanmuuttokriittistä ehdokasta kuntavaaleissa kuin Olavi Mäenpää. Piloille mokutettu kaupunki ja näin on.

Henri Myllyniemi, eli paras bloggari eurokriisistä kai menee kuntavaaliehdokkaaksi. Häntä kannattaa äänestää, koska talousmies ja Turku aivan konkurssissa.

Teiskolainen

Quote from: hattiwatti on 20.08.2012, 16:33:20
Quote from: Andy Sipowicz on 20.08.2012, 00:05:36
Quote from: Tsaimai on 18.08.2012, 18:58:37
Harmillisesti O.M. on hyväkuntoinen, ahkera ja energinen.

Niin on. Pariinkin otteeseen ihan lähiaikoina on Olavi sivakoinut rullasuksilla vastaan tässä kotinurkilla.

Mäenpäästä voi olla montaa mieltä, mutta onpahan ainakin sellainen, jota äänestäessä tietää mitä saa. Sekään kun ei ole mikään itsestään selvyys. Itse olin yksi niistä onnettomista jotka antoivat äänensä Maria Lohelalle, ja ihan rehellisesti voin sanoa, että se oli aivan pomminvarmasti elämäni surkein äänestyskoppisuoritus. Niin surkea, että tarjoan itselleni facepalmin  :facepalm:

Minäkin kai olen joskus äänestänyt häntä 2008. Olen kuullut, että Lohela kunnanvaltuustoon päästyään poisti kaikki maahanmuuttokriittiset kirjoitukset blogistaan. Pitääkö paikkansa? En ole jaksanut seurata. Jotain Marian tukijoita jotka hankkivat hänelle ääniä on ollut aika Mäenpääläis-henkisissä tunnelmissa arvioituaan mitä työhön käytetyllä vaivalla sai. Tästä huolimatta hän oli Halla-Ahon listalla suositeltavana.

Vaikuttaa, ettei Turussa ole ketään muuta maahanmuuttokriittistä ehdokasta kuntavaaleissa kuin Olavi Mäenpää. Piloille mokutettu kaupunki ja näin on.

Henri Myllyniemi, eli paras bloggari eurokriisistä kai menee kuntavaaliehdokkaaksi. Häntä kannattaa äänestää, koska talousmies ja Turku aivan konkurssissa.

Muutkin alkaa näköjään huomaamaan Maria Lohelan täydellisen saamattomuuden. Kaikenlaisia
huithapeleita sitä maahanmuuttokriittisyyden siivellä eduskuntaan nousikin.

sepes

Olen kuullut, että Lohela kunnanvaltuustoon päästyään poisti kaikki maahanmuuttokriittiset kirjoitukset blogistaan. Pitääkö paikkansa? En ole jaksanut seurata.

No ei näyttäisi pitävän paikkaansa.

Quote from: hattiwatti on 20.08.2012, 16:33:20Jotain Marian tukijoita jotka hankkivat hänelle ääniä on ollut aika Mäenpääläis-henkisissä tunnelmissa arvioituaan mitä työhön käytetyllä vaivalla sai. Tästä huolimatta hän oli Halla-Ahon listalla suositeltavana.

Viime vaalien vaivalla saa nyt mahdollisuuden vaikuttaa näissä vaaleissa. Persuille on tulossa jopa 6 valtuustopaikkaa (näin äkkiseltään päässä laskien) ja toistakymmentä lautakuntapaikkaa. Maahanmuuttoasioihin tällä voi olla merkitystä jos läpimenneissä on maahanmuuttokriittisiä. Tällä kaudella oikeisto voitti vasemmistoblokin Turussa yhdellä valtuutetulla. PS:llä on todella hyvä mahdollisuus olla vaa'ankieliasemassa ensi vaalien jälkeen.

Kannattaa tutustua PS ehdokkaisiin ja olla heihin yhteydessä. Persuissa saa olla eri mieltä maahanmuuttoasioissa, muissa puolueissa saa olla vain yhtä mieltä. Myllyniemi kirjoittaa tosi hyvin talousasioista ja yleensä järjellä ja rationaalisesti toimiva ihminen ajattelee maahanmuuttoasioissa myös nuivasti.

Olen samaa mieltä, että kaupunki on mokutettu piloille. Mäenpäätä äänestämällä mennään kuitenkin samalla tavalla kuin on menty viimeiset 20 vuotta (=mokutetaan lisää). Huomionarvoista on myöskin se, että Mäenpään ryhmässä on nytkin kaksi jäsentä kun persuilla on ollut koko ajan vain yksi. Mäenpää on voinut tehdä esityksiä joita toinen jäsen on kannattanut. Tästä huolimatta Mäenpää ei ole saanut mitään aikaiseksi maahanmuuttoon liittyen. Ei nyt, eikä viimeiseen 20 vuoteen.

ttw

No tuon olisi voinut helposti tarkistaa sieltä äänestämäsi edustajan blogista. Facebook-sivulleen kirjoittelee myös välillä.

Näyttäisi olevan tallella viimeisen 6 vuoden kirjoitukset
http://www.marialohela.fi/blogi/

FB
https://www.facebook.com/pages/Maria-Lohela/108427315890237

Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Maastamuuttaja

Helsingin uusi uljas henkilöstödirektiivi on kaikessa laajakantoisuudessaan saanut median hiljaisen hyväksynnän: eipä ole näkynyt aiheen puntarointia.

Kysymyksessä on kuitenkin esitys, joka tasa-arvon nimissä eriarvoistaa kanta-asukkaat suhteessa uusasukkaisiin.

Toivon mahdollisimman yksityiskohtaisia tietoja jokaisen päättäjän näkemyksistä. Tiedän toki, että yhdensuuntaisen tiedotuskäytännön banaanidemokratiassa ei ole tapana, että kansan valitsemat ehdokkaat vaivautuvat yksityiskohtaisesti perustelemaan kantojaan. Mitä tärkeämpi asia, sitä hiljaisemmaksi vetää. 

Maastamuuttaja

Helsingin uusi uljas henkilöstödirektiivi on kaikessa laajakantoisuudessaan saanut median hiljaisen hyväksynnän: eipä ole näkynyt aiheen puntarointia.

Kysymyksessä on kuitenkin esitys, joka tasa-arvon nimissä eriarvoistaa kanta-asukkaat suhteessa uusasukkaisiin.

Toivon mahdollisimman yksityiskohtaisia tietoja jokaisen päättäjän näkemyksistä. Tiedän toki, että yhdensuuntaisen tiedotuskäytännön banaanidemokratiassa ei ole tapana, että kansan valitsemat ehdokkaat vaivautuvat yksityiskohtaisesti perustelemaan kantojaan. Mitä tärkeämpi asia, sitä hiljaisemmaksi vetää. 

Olavi Mäenpää

Quote from: sepes on 20.08.2012, 12:16:28
Tämä kertomus Hassanin äänestämisestäkin on täysin absurdi. Äänestys oli salainen, sinulla ei ole mitään näyttöä siitä mitä Lohela äänesti, niin miksi menet tällaisia satuilemaan? Kaiken kukkuraksi jäit viimeksi tästä keskusteltaessa housut kintuissa kiinni, kun Lohela sanoi äänestäneensä tyhjää, ja totta totisesti, siellä yksi tyhjä ääni oli.

Vai että oikein tyhjää kertoi äänestäneensä. Tyhjää äänestäminen
kyseisessä asiassa - samoin kuin monessa muussakin - on yhtä kuin
hiljainen hyväksyntä! Allekirjoittanut ja Maarit Rostedt äänestivät
suoraselkäisesti tekemäni muutosesityksen puolesta. En suinkaan minä
ollut ainoa, joka pani merkille, kun Lohela kirjoitti äänestyslippuun
nimeä. Kävelin kaksi kertaa takaa hänen ohitseen eikä suinkaan hänellä
ollut edessään tyhjää lippua.

Tiedän satavarmasti tuon tyhjän äänen antaneen valtuutetun, koska hän
kokouksen jälkeen sen tuli minulle sanomaan. Valtuutetun nimeä en
luonnollisesti voi kertoa.

Tuolla ylempänä oli joku kirjoittaja pannut merkille Lohelan poistaneen
blogistaan heti vaalien jälkeen kaikki maahanmuuttoa kritisoivat
kirjoituksensa. Näin tosiaan tapahtui. Varmasti poistetut kirjoitukset
olivat hänen mielestään tyhjiä vain kommentteja - kuten tyhjää
äänestäminenkin!

Kommentointini tapaus Lohelasta loppuu osaltani tähän.

Olavi Mäenpää

Tälläkin palstalla alkaa lähiaikoina takuuvarmasti sopivien ehdokkaiden
suositteleminen. Kehoitan kaikkia hommalaisia seuraamaan erittän
tarkasti Turun perussuomalaisten ehdokkaan Teijo Pöyhösen
edesottamuksia. Pöyhönen kuuluu oikein persujen piirihallitukseenkin.
Käyttää komeaa titteliäkin; yrittäjä???

Pöyhöseltä ei ainakaan uskoa puutu. Hän oli viime kuntavaaleissa
listallani ja sai mahtavat kymmenen ääntä. Tästä huolimatta hän vielä
kaksi kuukautta vaalien jälkeen soitti minulle useita kertoja kysyen
pääsikö hän valtuustoon. Ei meinannut sitten millään uskoa, ettei
päässyt.

Olavi Mäenpää

Quote from: sepes on 20.08.2012, 18:04:35
Kannattaa tutustua PS ehdokkaisiin ja olla heihin yhteydessä. Persuissa saa olla eri mieltä maahanmuuttoasioissa, muissa puolueissa saa olla vain yhtä mieltä. Myllyniemi kirjoittaa tosi hyvin talousasioista ja yleensä järjellä ja rationaalisesti toimiva ihminen ajattelee maahanmuuttoasioissa myös nuivasti.

Sepes kirjoittaa persuissa saavan olla eri mieltä maahanmuuttoasioista.
Turussa ainakin on heidän kanssaan vaikea olla maahanmuuttoasioista eri
mieltä, koska Turun persujen kuntavaaliohjelmassa ei lausuta niistä
sanaakaan! Sitä vastoin siellä esitetään Aurajoen kattamista
betonikannella Myllysillan ja Aurasillan väliltä ja tunnelien
kaivamista mantereelta Hirvensaloon. Täysin mielipuolisia esityksiä.
Kas` kun eivät esittäneet Baabelin tornin rakentamista Turun
kauppatorille! Luulisi persuilla olleen edes jotain vastuuta ohjelman
sisällössä, mutta näköjään ei ollut!

Rapsakka Rapu

Quote from: Olavi Mäenpää on 20.08.2012, 22:28:24

Pöyhöseltä ei ainakaan uskoa puutu. Hän oli viime kuntavaaleissa
listallani ja sai mahtavat kymmenen ääntä. Tästä huolimatta hän vielä
kaksi kuukautta vaalien jälkeen soitti minulle useita kertoja kysyen
pääsikö hän valtuustoon. Ei meinannut sitten millään uskoa, ettei
päässyt.
Olipas harvinaisen ilkeästi sanottu. Miksi ihmeessä tämä piti kirjoittaa tänne?
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Jussi Halla-aho

Quote from: Maastamuuttaja on 20.08.2012, 18:22:20

Alan huomenna kirjoittaa raporttia aiheesta. Ohjeistuksesta - joka rikkoo yhdenvertaisuuslakia - kannellaan ensin oikeusasiamiehelle. Koska tämä ei johda mihinkään, tehdään kysymys ministerille. Koska tämä ei johda mihinkään, tehdään aloite yhdenvertaisuuslain täsmentämiseksi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

JoKaGO

Quote from: Jussi Halla-aho on 20.08.2012, 22:34:57
Alan huomenna kirjoittaa raporttia aiheesta. Ohjeistuksesta - joka rikkoo yhdenvertaisuuslakia - kannellaan ensin oikeusasiamiehelle. Koska tämä ei johda mihinkään, tehdään kysymys ministerille. Koska tämä ei johda mihinkään, tehdään aloite yhdenvertaisuuslain täsmentämiseksi.

Pakkohan on olla jokin kansainvälinen syrjintäpykälä, johon voisi tarttua. Haagiin oikeusjuttua?

Anteeksi, meni ohi aiheen!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

WartburgVeyron

Ennen kaikkeahan tuo Helsingin työntekijäviritys loukkaa perustuslain 6 §:ää.

Oliko muuten Helsingin valtuuston suurin puolue se sellainen K-kirjaimella alkava puolue, johon joskus isoisän aikoihin kuului oikeistolaisia ja isänmaallisia henkilöitä ja jolla jostain käsittämättömästä syystä on oma osio hommaforumilla? Kuulisin mielelläni joltain veroja maksavalta ko. puolueen äänestäjältä näkemyksen tämän hankkeen erinomaisuudesta, kun ko. puolue sitä kuitenkin näyttää tukevan.

Darvi

Quote from: Olavi Mäenpää on 19.08.2012, 09:25:56
En yksinkertaisesti anna pienintäkään arvoa miespuoliselle henkilölle
joka on lintsannut sivarina armeijan ja fanittanut
vihervasemmistolaisia.

Ymmärrän vihervasemmistolaisten fanittamisen halveksunnan, mutta miksi rajoitat armeijasta lintsauksen koskemaan vain miehiä? Etkö pidä naisia vastuullisina teoistaan? Miksi feministisen yhteiskunnan puolustus on sinusta arvostettava piirre? Yhteiskunta jota isäsi pakotettiin puolustamaan on toinen kuin nykyinen.

Olavi Mäenpää

Quote from: Darvi on 20.08.2012, 23:08:16
Quote from: Olavi Mäenpää on 19.08.2012, 09:25:56
En yksinkertaisesti anna pienintäkään arvoa miespuoliselle henkilölle
joka on lintsannut sivarina armeijan ja fanittanut
vihervasemmistolaisia.

Ymmärrän vihervasemmistolaisten fanittamisen halveksunnan, mutta miksi rajoitat armeijasta lintsauksen koskemaan vain miehiä? Etkö pidä naisia vastuullisina teoistaan? Miksi feministisen yhteiskunnan puolustus on sinusta arvostettava piirre? Yhteiskunta jota isäsi pakotettiin puolustamaan on toinen kuin nykyinen.

Kuule Darvin. Isääni ei tarvinnut pakottaa puolustamaan isänmaatamme.
Kyllä hän meni sinne aivan vapaaehtoisesti! Mitä tulee naisten
asepalvelukseen en ole sitä koskaan kovinkaan paljon fanittanut! Toki
menkööt jos heitä huvittaa!

Olavi Mäenpää

Quote from: Jussi Halla-aho on 20.08.2012, 22:34:57
Quote from: Maastamuuttaja on 20.08.2012, 18:22:20

Sinun pitäisi valittaa päätöksestä hallinto-oikeuteen ja edelleen
Korkeimpaan hallinto-oikeuteen vaatien tehdyn päätöksen kumoamista
lainvastaisena. Päätös ei ainakaan olisi lainvoimainen ennen kuin
valitus on käsitelty. Oikeusasiamiehelle ja ministerille kanteleminen
ei johda yhtään mihinkään.

Roope

Quote from: Olavi Mäenpää on 20.08.2012, 23:41:24
Oikeusasiamiehelle ja ministerille kanteleminen ei johda yhtään mihinkään.

Johtaa siihen, että he joutuvat jotenkin perustelemaan kantansa, jota vastaan taas voi argumentoida ja tuoda siten epäkohdan näkyväksi. Jos lähtisi tavoittelemaan vain sitä, että päätös peruttaisiin, voisi aivan yhtä hyvin olla tekemättä mitään, sillä päätöstä ei koskaan tulla myöntämään virheelliseksi. Se on tarkoituksella muotoiltu epämääräiseksi siten, että siihen on mahdollisimman hankala päästä puuttumaan oikeudessa. Julkisen keskustelun kautta tuleva tuomio on toinen asia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jussi Halla-aho

Quote from: Olavi Mäenpää on 20.08.2012, 15:21:52

a) En ole koskaan enkä missään väittänyt sinun keränneen rahaa Turun kaupungin järjestämästä tarjoilusta.

b) En ole koskaan enkä missään perunut sitä väitettä, jonka oikeasti esitin.

c) Asiaa on vatkattu kohta vuosikymmen, eikä vielä ole päästy yhteisymmärrykseen siitä, mistä asiasta puhutaan. En siis jatka vatkausta tässä.

Muistat varmaan soittoni sinulle tammikuussa v.2007. Sovimme kuin mies
miehelle, että hautaamme sotakirveet. Ehdin sopimuksemme mm. Sisun
palstalle kirjoittamaan. Mutta sinun kanssasi tehty sopimus ei jostain
syystä pitänyt? Ehkä halusit miellyttää Soinia? Mene ja tiedä!

Muistan toki. Muistan myös soittosi vuonna 2009 ja silloiset "sotakirveen hautaamiset". Ongelma sinun kanssasi on se, että ennen kuin rauhanpiipun savut ehtivät haihtua, olet jo jatkamassa sivarihomottelua jollakin foorumilla.

Mitä tulee ilmoitukseesi jättää eriävä mielipide johonkin
päätösesitykseen, niin se on aivan normaalia rutiinia päätöksenteossa.

Pitää paikkansa. Vakaa aikeeni onkin edustaa omaa ja äänestäjieni linjaa sillä rutiinilla, joilla asioita päätöksenteossa edistetään. En tiedä, miten tehokasta tämä on, mutta ainakin olen onnistunut luomaan hyvät välit melkein kaikkiin kollegoihini yli puoluerajojen, ja uskon, että sillä voi jossakin kohdassa olla merkitystä.

Tosin puolueesi edustaja Turun valtuustossa ei ole sellaistakaan
aikaansaanut. Muista Jussi Lohelan olleen sinun suosikkisi Turun
valtuustoon. Olet varmaan hyvin tyytyväinen suositellessasi viime
kuntavaaleissa valituksi tullutta ehdokasta, joka on osoittautunut
turhimmaksi valtuutetuksi Turun valtuuston historiassa. Tosin
poissaolokuningattaren viittaa hän pitää tiukasti harteillaan.

Itse asiassa ilmoitin vain, ketä minä äänestäisin, jos asuisin Turussa. Aikuinen ihminen osaa tehdä omat äänestysratkaisunsa ja kantaa niistä vastuun. Itse olisin äänestänyt Lohelaa, ja äänestäisin häntä edelleen.

Peräänkuulutin tuolla ylempänä jotain konkreettisesti toteutunutta
aikaansaannostasi Helsingin valtuutettuna.

Sellaista on hölmöä peräänkuuluttaa tilanteessa, jossa asetelma on 4-81. Jos olisin keskittynyt tehtailemaan aloitteita hidasteesta kadulla x tai suojatiestä risteykseen y, saavutusluetteloni olisi varmasti pidempi kuin se on nyt, mutta ei minua ole äänestetty valtuustoon tuollaisia asioita edistämään. Niihin asioihin, joista minä olen kiinnostunut, on huomattavasti vaikeampi vaikuttaa, koska 81 valtuutettua on niistä asioista tismalleen päinvastaista mieltä. Lohelan tilanne Turussa on vielä mahdottomampi. Uskon ja toivon, että kummassakin paikassa tilanne on otollisempi syksyn kunnallivaalien jälkeen.

Konkreettisia aikaansaannoksia? Jos jotain on pakko mainita, niin minun esityksestäni Helsingin kaupunki ei kieltänyt työntekijöiltään tupakointia tauoilla. Pyrkimys maahanmuuton lisäämiseen poistettiin esityksestäni Uudenmaan maakuntastrategiasta. Guggenheim kaatui kaupunginhallituksessa yhdellä äänellä.

Sinä olet yrittänyt aika monta vuotta vaikuttaa maahanmuuton ongelmiin omalla tavallasi. Kaikki kunnia sitkeydellesi, mutta maailma ei ole muuttunut sinun tyylilläsi paljoakaan paremmaksi. Me yritämme nyt omalla tavallamme.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

dothefake

Herää myös kysymys, onko vika tyylissä vai taidossa, kun suksi ei luista.
Jussin suksi on sekä pitänyt, että luistanut.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jouko

Ei Olavi Mäenpään hurlumhei-rähinätyylillä edistetä mitään hyvää vaikka monissa asioissa hän ihan oikeassa onkin. Smp kaatui juuri tuollaisten tyyppien takia.
:facepalm:
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Teemu Niva

Jos oisin vihreä, vasemmistolainen tai  :flowerhat:, niin voisin vain kommentoida tätä ketjua seuraavasti:

"Priceless, ne tekee sen ihan itse ;D"
Kosmisten totuuksien laukominen ääneen on kiellettyä!
teemu-niva.ehdolla.fi

Selonteko: Maahanmuuton vaikutukset Kajaanissa

nitkunatku

Quote from: Jouko on 21.08.2012, 09:37:25
Ei Olavi Mäenpään hurlumhei-rähinätyylillä edistetä mitään hyvää vaikka monissa asioissa hän ihan oikeassa onkin. Smp kaatui juuri tuollaisten tyyppien takia.
SMP nyt kaatui varmaan monista muistakin syistä, ehkä talousvaikeuksiin ja siihen, ettei nuivuus sattuneesta syystä juuri ollut muodissa 90-luvulla. Mäenpäästä voi olla montaa mieltä, mutta toisaalta Olavin kaltaisia "välttämättömiä pahoja" tarvitaan politiikkaan, jotta tomutetaan vanhasta poliittisesta konsensuksesta pölyt pois. Olavin tapaisten väriläiskien ansiosta saadaan edes rahtunen läpinäkyvyyttä politiikkaan ja jos ei sitä, niin ainakin edes huumoria ;D Siksi lisää piikkejä lihaan ja perseeseen!
Nyt tai joskus toiste.

Jouko

Quote from: nitkunatku on 21.08.2012, 10:04:46
Quote from: Jouko on 21.08.2012, 09:37:25
SMP nyt kaatui varmaan monista muistakin syistä, ehkä talousvaikeuksiin ja siihen, ettei nuivuus sattuneesta syystä juuri ollut muodissa 90-luvulla. Mäenpäästä voi olla montaa mieltä, mutta toisaalta Olavin kaltaisia "välttämättömiä pahoja" tarvitaan politiikkaan, jotta tomutetaan vanhasta poliittisesta konsensuksesta pölyt pois. Olavin tapaisten väriläiskien ansiosta saadaan edes rahtunen läpinäkyvyyttä politiikkaan ja jos ei sitä, niin ainakin edes huumoria ;D Siksi lisää piikkejä lihaan ja perseeseen!

Suuntaisi edes sen ylenmääräisen energiansa vastapuoleen eikä kusisi omaan pesään.  :P
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Tragedian synty

Quote from: NiTe on 21.08.2012, 09:56:28
Jos oisin vihreä, vasemmistolainen tai  :flowerhat:, niin voisin vain kommentoida tätä ketjua seuraavasti:

Väitätkö, että liikkeemme olisi yhtään vahvempi, jos Mäenpää saisi mellastaa ja riehua yhtenä niistä maahanmuuttokriitikoista, jotka oikeasti haluavat jotain saada aikaan?
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Teemu Niva

Quote from: Kalevan-poika on 21.08.2012, 10:07:36
Quote from: NiTe on 21.08.2012, 09:56:28

Väitätkö, että liikkeemme olisi yhtään vahvempi, jos Mäenpää saisi mellastaa ja riehua yhtenä niistä maahanmuuttokriitikoista, jotka oikeasti haluavat jotain saada aikaan?
Ei, vaan sitä että Olavi on vastapuolen paras kenttäpelaaja.
Kosmisten totuuksien laukominen ääneen on kiellettyä!
teemu-niva.ehdolla.fi

Selonteko: Maahanmuuton vaikutukset Kajaanissa

mossad

Quote from: Jussi Halla-aho on 20.08.2012, 12:49:50

Otan epäviisaasti osaa keskusteluun.

Hieman aneeminen avaus? Kuin ujo teinityttö: "Anteeksi vaan että avaan suuni." 

On kaksi täysin eri asiaa kirjoittaa raamattu ja/tai keskustella sen sisällöstä, faktoista, argumentointivirheistä, tarkoitusperistä jne. (+ visuaalinen ulosanti, säteily). 

Kumpikaan teistä ei ole "kiva ihminen". Huumorintaju (Sense of humor) suullisessa muodossa ei loista kummallakaan. Huumorintaju vaatii kielellistä nokkeluutta, eli hoksata se sana tai ne sanat joilla on useampi merkitys. Kontekstin seuraaminen ja luovuus (asioiden yhdistäminen oikeaan toiseen merkitykseen) ovat vähänkin "vaikeamman" huumorin ymmärtämisen edellytys. Huumorintaju on osa kielellistä älykkyyttä. Jussilla on terävä kynä, Olavilla terävä suu.

Toisaalta - ehkä asia on kuitenkin niin, että älykkyys on huumorintajun edellytys - muttei tae.

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Red_Blue

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.08.2012, 09:23:23
Quote from: Olavi Mäenpää on 20.08.2012, 15:21:52

a) En ole koskaan enkä missään väittänyt sinun keränneen rahaa Turun kaupungin järjestämästä tarjoilusta.

b) En ole koskaan enkä missään perunut sitä väitettä, jonka oikeasti esitin.

c) Asiaa on vatkattu kohta vuosikymmen, eikä vielä ole päästy yhteisymmärrykseen siitä, mistä asiasta puhutaan. En siis jatka vatkausta tässä.

Vaikka tämä Olavin ja Jussin välinen tarjoilusyytösepisodi on yhteiskunnalliselta merkittävyydeltään samaa luokkaa kuin kysymys siitä, kuka kusi Vapauspuolueen kahvipannuun, niin skenehistorian anekdoottina kiinnostaisi tietää mikä oli se Jussin käsitys tarjoilusta, jota hän nyt ei enää halua tuoda esille. Muistaako kukaan?

Darvi

Quote from: Olavi Mäenpää on 20.08.2012, 23:39:58
Kuule Darvin. Isääni ei tarvinnut pakottaa puolustamaan isänmaatamme.
Kyllä hän meni sinne aivan vapaaehtoisesti! Mitä tulee naisten
asepalvelukseen en ole sitä koskaan kovinkaan paljon fanittanut! Toki
menkööt jos heitä huvittaa!

Luin jo ensimmäisellä kerralla väitteesi Mäenpään. En pyytänyt niiden toistoja, vaan vastauksia kysymyksiini, että miksi eri kriteerit naisten lusmuilulle ja miksi arvostat feministisen sosialistisen ja monikulttuurisuuteen pyrkivän yhteiskunnan aseellista puolustamista oman terveyden uhalla.

Ehkä isäsi olisi puolustanut valtiota ilmankin uhkauksia. Sitä en tiedä, kun häntä uhkailtiin menemään vankilan tai jopa kuolemantuomion uhalla. Ilman uhkailua olisivat vapaaehtoiset erottuneet selvästi pakotetuista. Pakotetut olisivat jääneet koteihinsa tai paenneet ja vapaaehtoiset olisivat olleet keskenään rintamalla.