News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-06-15 IS: Jos minua heitetään banaanilla, menen vankilaan, koska tapan hänet

Started by Gödel, 15.06.2012, 21:03:02

Previous topic - Next topic

Gödel

http://www.iltasanomat.fi/jalkapallo/art-1288477300318.html?pos=ok-nln

QuoteItalian tähtihyökkääjä Mario Balotelli joutui törkeän rasismin kohteeksi Kroatiaa vastaan pelatussa EM-ottelussa.

Uutistoimisto ANSAn mukaan Kroatian kannattajat heittivät banaanin kentälle, kun Mario Balotelli otettiin vaihtoon torstaina pelatussa EM-ottelussa. Uefan virkailija kävi poistamassa banaanin välittömästi kentältä.

Balotelli uhkasi ennen EM-kisoja vaikka tappavansa, jos joutuu rasismin kohteeksi.

- Rasismia ei voi mitenkään hyväksyä, en voi sulattaa sitä. Elämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet, Balotelli paukautti ennen EM-kisoja.

Uefa ilmoitti tutkivansa rasismitapausta. Uefan tutkinassa on jo entuudestaan Espanja-ottelun tapahtumat, jossa Balotelli joutui rasististen huuteluiden kohteeksi.

(http://is13.snstatic.fi/img/658/1288477301306.jpeg)
Mario Balotelli (kesk.) joutui rastisen hyökkäyksen kohteeksi.
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

Marko M

Tähän sopii vanha video.
http://www.youtube.com/watch?v=FWkUonFf2vo

Ja sitten tiedoksi muillekin baanaaninpurijoille, antaa tulla vaan.

jmm

QuoteElämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet

Hei Mario. Mitä sinusta kertoo se että olet valmis surmaamaan toisen ihmisen jos hän on tyhmä ja käyttäytyy tyhmästi sinua kohtaan? Kertoisikohan se että sinä olet huonompi ihminen kuin yksikään banaaninheittäjä?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Koskela Suomesta

Quote from: jmm on 15.06.2012, 21:11:56
QuoteElämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet

Hei Mario. Mitä sinusta kertoo se että olet valmis surmaamaan toisen ihmisen jos hän on tyhmä ja käyttäytyy tyhmästi sinua kohtaan? Kertoisikohan se että sinä olet huonompi ihminen kuin yksikään banaaninheittäjä?

Mario, tuo kertoo vain että olet joukkueellesi rasite, et resurssi. Jos noin pienestä menee pinna, sinut on helppo provosoida pilaamaan joukkueenne peli.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Eldritch

Viimeksi Balotelli uhosi kävelevänsä pois kentältä, jos katsomosta kuuluu rasistisia huutoja. Okei, banaanien heittelystä hän ei puhunut mitään, mutta samaan osastoon se kuitenkin kai menee? En katsonut matsia, mutten ainakaan ole kuullut hänen kävelleen ulos.

Juffe

Tappopuheet ovat toki ylireagointia, mutta tällaisissa tapauksissa sympatiani ovat ensisijaisesti kiusatun eikä kiusaajien puolella.

Tomi

http://www.iltalehti.fi/emjalkapallo2012/2012061515714047_em.shtml

Heitettiinkö banaani Mario Balotellille?
Vastustajan kannattajat piinaavat Mario Balotellia.
Vastustajan kannattajat piinaavat Mario Balotellia. (GETTY IMAGES / AOP)

Italian hyökkääjän Mario Balotellin väitetään kärsineen rasistisesta katsojien käytöksestä 1-1-tasapeliin päättyneessä Kroatia-Italia-ottelussa. Katsojien epäillään huutaneen Balotellille kohdistettuja apinahuutoja ja järjestyksenvalvojat joutuivat hakemaan pois kentälle heitetyn banaanin. Uefa tutkii asiaa ja erityisesti sitä, oliko banaaninheitto kohdistettu juuri Balotellille.

Italian päävalmentaja Cesare Prandellilla on muitakin huolia Balotellin suhteen. Prandelli ei ole tyytyväinen hyökkääjänsä peliesityksiin.

- Hänellä on valtava potentiaali, mutta parannettavaa on. Hänen pitäisi olla säälimätön kentällä, Prandelli vaati.

Rasismisyytöksiin valmentaja ei ota kantaa.

- En nähnyt mitään

Koskela Suomesta

Quote from: Juffe on 15.06.2012, 21:26:14

Tappopuheet ovat toki ylireagointia, mutta tällaisissa tapauksissa sympatiani ovat ensisijaisesti kiusatun eikä kiusaajien puolella.

Kun pelataan kovia pelejä, vastustajaa psyykataan kaikin mahdollisin keinoin menettämään malttinsa ja sotkemaan oman pelinsä. Tästä on nytkin kysymys. Jos on prinsessa jonkin asian suhteen, siihen tökitään. Tuon luokan ammattilaisen pitää ensinnäkin tietää mistä on kyse, ja kyllä hän tietääkin, ja sitten olla välittämättä moisista. Ja niin hän todellisuudessa onkin välittämättä. Pelkkää teatteria koko juttu. Uhriutumista asiassa josta hän ei todellisuudessa ammattimiehenä välitä tippaakaan. Jos olisi noin herkkä pinna, niin hän pelaisi tuolla missä pelaa.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Kimmo Pirkkala

Montakohan kertaa per peli vastustaja käy pyytämässä anteeksi rikettä vastapuolen pelaajalta? Ja kuiskaa kohteliaan anteeksipyynnön? Onhan noita juttuja paljonkin pelikentiltä, että aina siellä ei pyydellä anteeksi. Eikä kukaan ole todistamassa, mitä oikeasti sanottiin...

jmm

Ja nyt kun Mario on tehnyt banaaneista noin ison haloon niin varmasti joku saattaa heittää niitä kentälle ihan vain ärsyttääkseen, ilman varsinaista rasistista motiivia.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Ajattelija2008

Kaheli tyyppi tuo jalkapalloilija. Hänen pitäisi palata takaisin Afrikkaan rakentamaan omaa maataan.

Tabula Rasa

Jos pistetään kaverille lohdutukseksi banaani mieheen postissa, jos se halpottais:)

Mutta mitenkähän kävis jos menis kaupungille jakamaan banaaneja jussipaidassa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Storm501

Quote from: Gödel on 15.06.2012, 21:03:02
Uutistoimisto ANSAn mukaan Kroatian kannattajat heittivät banaanin kentälle, kun Mario Balotelli otettiin vaihtoon torstaina pelatussa EM-ottelussa. Uefan virkailija kävi poistamassa banaanin välittömästi kentältä.

Balotelli uhkasi ennen EM-kisoja vaikka tappavansa, jos joutuu rasismin kohteeksi.

- Rasismia ei voi mitenkään hyväksyä, en voi sulattaa sitä. Elämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet, Balotelli paukautti ennen EM-kisoja.
Ei mitenkään uusi juttu, hän on sanonut jo tuon vähintään viikkoja sitten, tuo sanontakin tuossa on typistetty. Nyt joku lopulta päätti vastata tähän uhoamiseen ja tilan omimiseen.

Minusta on ihan oikein, että banaani heitettiin hänen eteensä. Kun tunnettu jalkapalloilija on uhonnut tappavansa ihmisiä banaanin tähden, ja siten antaa tätä vastaavan roolimallin jalkapallofaneille, tätä ei tule hyväksyä. Eikö urheilussa tule pelata reilua peliä, ja rankentaa rauhaa väkivallan sijaan?

Missä ovat vihapuhe- ja väkivaltaanyllyttämissyytteet? Lisäksi hän sanoo menevänsä vaikka vankilaan tapon tähden, joten tämä myös pilkkaa järjestystä ja lakia.

Kaikki väkivalta on tuomittavaa, myöskin rasisteihin kohdistunut väkivalta. Vaikka he kuinka vastenmielisiä olisivat, se ei tee heistä lainsuojatonta vapaata riistaa.

Joten mikäli henkilö käyttäytyy kuin räyhäävä gorilla, kyllä hän on banaaninsa ansainnut.

QuoteItalian tähtihyökkääjä Mario Balotelli joutui törkeän rasismin kohteeksi Kroatiaa vastaan pelatussa EM-ottelussa.
Siis tosissaan, törkeä rasismi, onko tämä uusi rikosnimike? Hän suorastaan kerjäsi banaaniprovoa. En myöskään ymmärrä mikä tekee banaanin heittämisestä tai apinahuudoista rasismia. Kaikkihan me olemme apinoista peräisin, ja ainakin minulle banaani kelpaa. Joten miten tästä loukkaantuminen on vain tietyn ryhmän erityisoikeus? Miten se on tulkittavissa rasismiksi?
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

Juffe

Quote from: Storm501 on 15.06.2012, 21:38:58

En myöskään ymmärrä mikä tekee banaanin heittämisestä tai apinahuudoista rasismia. Kaikkihan me olemme apinoista peräisin, ja ainakin minulle banaani kelpaa. Joten miten tästä loukkaantuminen on vain tietyn ryhmän erityisoikeus? Miten se on tulkittavissa rasismiksi?
Jos nyt olit tosissasi kysymystesi kanssa, niin banaanien ja apinateeman yhteyttä rasismiin on selitetty kattavammin ainakin tässä ketjussa: http://hommaforum.org/index.php/topic,70270.0.html

Lemmy

QuoteItalian päävalmentaja Cesare Prandellilla on muitakin huolia Balotellin suhteen. Prandelli ei ole tyytyväinen hyökkääjänsä peliesityksiin.

- Odotin sitä banaanipotkua koko pelin ajan.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Sunt Lacrimae

Aikookohan Mario perustaa Perparim "Tiputan ekalla" Hetemajin kanssa jalkapalloilijoiden antirasismiyhdistyksen?  8)
Play stupid games, win stupid prizes.

Emo

Jos paiskaisivat sinne seuraavalla kerralla vaniljajätskit ja suklaakastikkeet banaanin kera, niin pelaaja voisi niistä pelin jälkeen koota vaikkapa banana splitit?

(http://www.gssherry.com/images/banana_split.gif)

Ihan järkyttävää! Maailmassa pahoinpidellään ja tapetaan ihmisiä, ja muutamia jopa heitellään banaanilla! 

coscarnorth

Quote- Rasismia ei voi mitenkään hyväksyä, en voi sulattaa sitä. Elämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet, Balotelli paukautti ennen EM-kisoja.

Uskooko Balotelli samalla edistävänsä mallikkaastikin rasismin hävittämistä? Tälläinen pelleily siitä juuri seuraa, kun jatkuvasti ollaan joka puolella toitottamassa ruton lailla leviävää rasismia, joka peittää pian koko maailman pimeyteen, ellei sitä vastaan taistella.

"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: coscarnorth on 15.06.2012, 22:12:05
Quote- Rasismia ei voi mitenkään hyväksyä, en voi sulattaa sitä. Elämme vuotta 2012, ei sellaista voi enää olla. Jos joku heittää minua banaanilla kadulla, menen vankilaan, koska minä tapan hänet, Balotelli paukautti ennen EM-kisoja.

Uskooko Balotelli samalla edistävänsä mallikkaastikin rasismin hävittämistä?

Ehkä hän on realisti ja varoittaa (mahdollisesta) heikosta impulssikontrollistaan. Mutta todennäköisesti hän on vain kovanaama, jolla on huono itsetunto, sen sijaan että nauttisi täysin siemauksin menestyksestään välittämättä banaaneista.

Luulin muuten otsikon perusteella, että joku hompanssi uhoaa täällä banneista välittämättä.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Dimitri

Quote from: AjatusRikollinen on 15.06.2012, 21:41:00
Tuleeko sen banaanin mukana käyttöohje, eli ei kuorineen?

Olipas relevantti kommentti. Rasismia ei pidä hyväksyä enkä ymmärrä, miksi pilkata Balotellia, mieshän on duunia painava, ahkera urheilija, joka on kasvanut Italiassa eurooppalaisessa perheessä. Tuskin hän poikkeaa kanssaurheilijoistaan muuten paitsi ulkoisesti. Eikä tuollaista apinointia muutenkaan pitäisi suvaita vain biologisen taustan, ulkonäön tms. takia henkilöön kohdistuessa.

Quote from: Juffe on 15.06.2012, 21:26:14

Komppaan jimmiä. Balotelli suivaantui ja heitti vähän liian kovan vastalyönnin, mutta en usko, että hän on surmaaja hetkessä, jos tämmöinen toistuu. Hänellä on täysi syy ja oikeus olla äkäinen, kun tuollaista tapahtuu ja vielä "kotiympäristössä": hän tekee kentällä parhaansa omassa työssään ja sitten joku futisturisti vapaa-ajallaan pilkkaa. On vähän eri asia sanoa yhden hetken suuttumuksessa jotain typerää kuin mennä julkistakin julkisemmassa tilaisuudessa nolaamaan ja kiusaamaan.
Quis custodiet ipsos custodes?

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Iloveallpeople

Quote from: Lemmy on 15.06.2012, 21:59:26
QuoteItalian päävalmentaja Cesare Prandellilla on muitakin huolia Balotellin suhteen. Prandelli ei ole tyytyväinen hyökkääjänsä peliesityksiin.

- Odotin sitä banaanipotkua koko pelin ajan.

Käsittääkseni banaanipotku ei ole nykysuomessa korrekti ilmaisu, jos sillä viitataan odotuksiin, joita on kohdistanut tummaihoiselle pelaajalle.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Fatman

Quote from: Dimitri on 15.06.2012, 22:24:05

Olipas relevantti kommentti. Rasismia ei pidä hyväksyä enkä ymmärrä, miksi pilkata Balotellia, mieshän on duunia painava, ahkera urheilija, joka on kasvanut Italiassa eurooppalaisessa perheessä.,

No, minähän olen ehkä täysin huumorintajuton, enkä ymmärrä tuota potkupalloa, kuten äidilläni on tapana sanoa, mutta en silti hyväksy tappouhkauksia siinäkään tapauksessa, että sanoja on äidin toivevävy, kasvanut Italiassa, erinomaisen ahkera jne.
En vain hyväksy

Iloveallpeople

Quote from: Dimitri on 15.06.2012, 22:24:05

Olipas relevantti kommentti. Rasismia ei pidä hyväksyä enkä ymmärrä, miksi pilkata Balotellia, mieshän on duunia painava, ahkera urheilija, joka on kasvanut Italiassa eurooppalaisessa perheessä.

Balotelli on kusipää kentällä ja ihonvärillä ei ole siinä mitään tekemistä. Ehkä on ahkera, mutta nuo järjettömät taklaukset, joilla yrittää vahingoittaa vastustajia saisi jättää pois.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Mika

Kaveri on täysi pelle.  Banaani kannattaisi poimia maasta ja pistää poskeensa.  Pointsit olisi kerätty, eikä kukaan enää jatkossa heittelisi banaaneilla. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Soromnoo

Minä ainakin käytän apina termiä tietynlaisista ihmisistä ihonväristä riippumatta ja apinoita on myös erivärisiä, vaaleita ja mustia.

Onko kukaan valkoinen koskaan reagoinut näin? Miksi mustat repivät pelihounsa termistä?

Onko muuten mitään haukkumasanaa josta valkoiset repisivät yleisesti pelihousunsa? Minulle ei ainakaan tule mieleen yhtään.

Leso

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.06.2012, 21:38:03
Jos pistetään kaverille lohdutukseksi banaani mieheen postissa, jos se helpottais:)

Noh noh, marsalkka, eipäs kyseenalaisteta miehen suuntautumista!!1!
Ja se on Itella tänäpänä!!1! Eikä muutenkaan mediaseksikäs paikka, olen kuullut!!1!
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Rapsakka Rapu

Quote from: Soromnoo on 15.06.2012, 22:53:10
Onko muuten mitään haukkumasanaa josta valkoiset repisivät yleisesti pelihousunsa? Minulle ei ainakaan tule mieleen yhtään.

Eipä niitä paljon taida olla. Tämähän käy eräille tahoille todisteena siitä, että diskurssi, kieli ja valta ovat Valkoisen HeteroMiehen käsissä - josta seuraa että se on häneltä pois otettava vaikka väkisin.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Soromnoo

Quote from: Rapsakka Rapu on 15.06.2012, 23:13:23
Quote from: Soromnoo on 15.06.2012, 22:53:10

Eipä niitä paljon taida olla. Tämähän käy eräille tahoille todisteena siitä, että diskurssi, kieli ja valta ovat Valkoisen HeteroMiehen käsissä - josta seuraa että se on häneltä pois otettava vaikka väkisin.

Tai sitten valkoisilla on parempi impulssikontrolli. Jos ihmiset reagoivat voimakkaasti haukkumatermiin sitä käytetään.