News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

PS välikysymys "Eurokriisi, Euroopan liittovaltio ja Suomen tulevaisuus"

Started by Marko Parkkola, 08.06.2012, 14:22:29

Previous topic - Next topic

Maatiaisjuntitar

Quote from: Marko Parkkola on 14.06.2012, 13:03:40
Katainen ei tainnut vastata tuohon kysymykseen ja äänestykseen kansanäänestyksestäkin kierrelleen. En odottanutkaan muuta.

En seurannut lähetystä muuta kuin uutispätkät ja luin sitten jälkeenpäin pöytäkirjan.

Jotenkin vain jäi mielikuva, että Katainen & Urpilainen pistivät tällä kertaa todella  överiksi leimatessaan ja pilkatessaan Perussuomalaisia.
Ja kun media tietysti poimi taas vain ne kaikkein tyhmimmät heitot, jäi koko välikysymyksestä suurelle yleisölle sellainen mielikuva, ettei siinä mitään asiallista asiaa esitettykään.

Tässä sitä "kunnoitetaan" PS:n asiallista välikysymystä (Katainen):
QuoteArvoisa puhemies! Kun tämän piti olla evästyskeskustelu Eurooppa-neuvoston kokousta varten, niin täytyy sanoa, että ihan hirveästi evästystä en ole siihen saanut. Oikeastaan ainoa evästys, minkä perussuomalaiselta puolueelta sain, on se, että minä sanoisin Eurooppa-neuvoston kokouksessa, että kaadetaan euro. Eli minä menisin Eurooppa- neuvoston kokoukseen ja sanoisin, että Suomen eduskunta, suomalaiset kansanedustajat ovat pakottaneet minut edustamaan kantaa "kaadetaan euro" ja minä perustelisin sitä sillä, että lamoja tulee, lamoja menee, tai sitten perustelisin sitä sillä, kuten edustaja Soini on sanonut, että en pistäisi enää latiakaan tähän zorbakseen, tai sanoisin komission puheenjohtaja Barrosolle: "Te olette niin epäluotettava mies, että teidän hoidettavaksi en antaisi edes kebab-baaria". (Naurua) Tämän kaiken minä tietysti sanoisin englanniksi. (Eduskunnasta: Parempi sanoa suomeksi!)

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_66_2012_ke_p_1.shtml#pvuoro29
Joskus toivoisi, että Soini (ja muutkin PS:läiset) jättäisivät välillä retoriikkansa pois ja kaikki puhuisivat todella asiallisesti, niin uutisiin ei voitaisi poimia näitä heittoja ollenkaan.

Pikkuvaimo

Ohhoh, taisinpa tosiaan kysyä Irlannin mallista enkä Islannin - onneksi te muut ette ole yhtä typopäisiä :D Mutta ihme homma, miten Katainen tuon onnistui kiertämään. Hermostuksissani pureskelin tietokonepöydästä irti isoja paloja, kun vastausta odotin. Ei ollut edes Eduskunnan etusivun istunnosta kertovassa tekstissä mainintaa koko ehdotuksesta. Mihinkäs sitä nyt valittaisi? Onko hei kellään Jykän kännykkänumeroo, olis vähän asiaa?
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Marko Parkkola

Quote from: Maatiaisjuntitar on 14.06.2012, 13:20:03
Joskus toivoisi, että Soini (ja muutkin PS:läiset) jättäisivät välillä retoriikkansa pois ja kaikki puhuisivat todella asiallisesti, niin uutisiin ei voitaisi poimia näitä heittoja ollenkaan.

Tai vaihtoehtoisesti puhuisivat suoraan ja kiertelemättä ilman "muunneltu totuus" kommervenkkejä. Saisipahan lehdistö taivasteltavaa oikein kunnolla ;D

Marko Parkkola

Quote from: Pikkuvaimo on 14.06.2012, 13:40:55
Mutta ihme homma, miten Katainen tuon onnistui kiertämään.

Kysymällä, että pitäisikö hänen mennä eurokokoukseen kaatamaan euro. Mielestäni pitäisi.

qwerty

Kun Soinin puheita ei vaivauduta lykkäämään nettin, niin onneksi meillä on Nigel Farage

Italia lainaa 7% korolla ja lainaa sen eteenpäin Espanjalle 3% korolla. Suomi voittaa, koska me lainaamme vain 1% korolla!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell