News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kulttuurimarxismi

Started by nuivanniemi, 08.06.2012, 09:32:02

Previous topic - Next topic

Vesa Heimo

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 19:30:43
^Mainoksen tavalliset naiset eivät kuitenkaan olleet edes nättejä saatikka kaunottaria.

Eli toistat edelleen että "rumien" naisten esittäminen mainoksessa on Haram?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

AJIH

Kalevala Korun uudesta mainoksesta ovat luonnollisuus ja perinteiset naiselliset hyveet kaukana. Ei jatkoon.
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

Tavan

Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 19:38:06
Eli toistat edelleen että "rumien" naisten esittäminen mainoksessa on Haram?

Toistan, että heidän esittämisensä kauniina naisina (missin vertaisina) on kulttuurimarksismia.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Vesa Heimo

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 19:53:02
Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 19:38:06
Eli toistat edelleen että "rumien" naisten esittäminen mainoksessa on Haram?

Toistan, että heidän esittämisensä kauniina naisina (missin vertaisina) on kulttuurimarksismia.

Missä heitä verrattiin misseihin? Ja esittäisitkö nämä mielipiteesi vaikka äidillesi kun olette yhdessä katselleet videon?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Tavan

^Alussa pikkutyttö leikkii miss universumia. Mainoksen taustalla soi Armi, joka on miss Suomi kisojen tunnusmusiikki.... Koko homman juju on tuo kauneuden uudelleenmäärittely ja nurinkurin kääntäminen.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Vesa Heimo

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 20:08:51
^Alussa pikkutyttö leikkii miss universumia. Mainoksen taustalla soi Armi, joka on miss Suomi kisojen tunnusmusiikki.... Koko homman juju on tuo kauneuden uudelleenmäärittely ja nurinkurin kääntäminen.

Edelleen, sanoisitko saman vaikka äidillesi tai vaimollesi?

Että Kalevalan koru ei saa esittää eri-ikäisiä naisia omalla tavallaan kauniina koska ne ovat mielestäsi kasa paskaa jotka eivät saa kuvitella näyttävänsä muulta kuin kasalta paskaa, niinkuin sinäkin äiti, paitsi sinä olet ryppyinen paska ja vaimonkin tissit roikkuu. Siksi mainos on kulttuurimarxismia koska sinua inhottaa katsoa vaimoasi ja äitiäsi koska ovat liian rumia naisia joita ei koskaan voi verrata siihen että joku (laulun sanoin) kaukorakastaisi tai ihailisi koska ovat liian rumia/vanhoja/neekereitä. Ja sellaista sitten normalisoidaan. Käy ulkona, veikkaan että muutkin kun Lola Odusoga 90-luvulla ovat Kalevala Korun kohderyhmää.

Vai mistä edelleen on kyse? Liian rumia mainokseen ja yhdellä kait väärä ihonväri koska neekeriä ei voi olla suomalaisen tuotteen mainoksessa.


" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

JJohannes

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 20:08:51
^Alussa pikkutyttö leikkii miss universumia. Mainoksen taustalla soi Armi, joka on miss Suomi kisojen tunnusmusiikki.... Koko homman juju on tuo kauneuden uudelleenmäärittely ja nurinkurin kääntäminen.

Eivätkö missikisat, kosmetiikkateollisuus, laihdutusteollisuus, muotiteollisuus yms. ole pikemminkin uudelleenmääritelleet kauneuden? 1900-luvun alussa kun mitään missikisoja, meikkejä, dieettejä, muotivillityksiä samalla tapaa kuin nykyään tai muutakaan ei ollut niin videolla näkyvissä naisissa ei olisi olisi pääpiirteissään nähty mitään "epäviehättävää", ainakaan heidän ikänsä yms. huomioiden.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

guest8788

Nykysuomalainen nuori aikuinen pitää kauneutena sen dekonstruktiota, ja hän liikuttuu kaikesta luonnonjärjestyksen vastaisesta. Yllättäen hommalainen homomies ryntäsi ensimmäisenä heittämään facepalmejaan, kuten tapana on ollut.

Kaunista on mm.

-Lesbopari, jonka lapsi elää ilman isää (miehiä ei muutenkaan ollut tuossa naisten maailmassa, paitsi yksi maksimaalisen emaskuloitunut "nainen")
-Nainen, joka on treenannut kehoaan niin, että siinä ei ole enää grammaakaan naisellisuutta jäljellä
-Down-syndroomainen (?) neekeri (?), jolle oli varattu perinteisen kauneuden esittäjän rooli (mallikuvaussessio punaisessa mekossa)
-"Helsingin kaunein nainen" (no comments)
-Ihonsa kitch-kuvilla pilannut ja naamaansa raudanpaloilla lävistellyt, mutta kasvonpiirteiltään kaunis nainen (tragedia), jonka ihoa ei erottanut sohvakankaasta
-Transsumies (olisivat edes tälle laittaneet jonkun Jorman kumppaniksi)

Kiintiönormaalejakin oli joukossa, sekä yksi 80-luvun rintasyöpätietoisuus-mainosspotista karannut nainen, mutta eniten tästä mainoksesta erottui degeneraation juhlistaminen.

Tässä oli ilmeisesti tarkoitus juhlistaa Kalevala Korun 80-vuotista taivalta. Yli 20 vuotta sitten ja siitä taaksepäin tuollainen mainos ei olisi ollut millään lailla mahdollinen, sillä potentiaalinen asiakaskunta ei olisi sitä ymmärtänyt. Vielä vuonna 2009 Kalevala Koru saattoi käyttää mainoksessaan Marilyn Monroe-ikonografiaa, joka on nyt toivottoman vanhentunutta. Oli varmaan silloinkin.

Mainokseen oli varattu yksi juhlavuoteen sopiva kohtaus. Siinä naimaton nainen (cityliberaali cat lady, jolle tämä mainos on suunnattu) silittää lempeästi pian täältä poistuvan isoäitinsä hiuksia. Yksittäisenä kohtauksena tämä olisi kaunis, mutta kun se on osa tätä kauneuden dekonstruktiota, se saa väkisinkin lisämerkityksiä. Siinä vanha, jo höperöitynyt asiakaskunta siirretään hautaan uussuomalaisten ja uuskauniiden tieltä.

Kuleshovin efektin mukaisesti mainoksen näennäisen irralliset kohtaukset saavat merkityssisältöä toisistaan. Vaikka kohtauksissa esiintyy eri ihmisiä eri tilanteissa, tämä "uuskauneuden montaasi" on yhtenäinen teos, jossa kohtausten teemoja syvennetään toisilla kohtauksilla.

Esim. normaalisti kahden tytön hulluttelu ja räkiminen tarkoittaisi vain nuoruuden juhlistamista. Tässä heidän kaulailuunsa leikataan saman tyyppisestä asetelmasta, jossa naimisissa olevan lesbopari hehkuu onneaan.

Johonkin väliin on mahdutettu voimaantunut Karate Kid IV. You go girl! Jätä prinsessaleikit suosiolla pojille. Ehkä alun "miss universum" olikin poika. Ainakin hänen olisi pitänyt olla.

Hämäräksi jäi merkitys metsässä juoksentelevista alusvaatemainoksen naisista. Osalla porukasta näkyi jenkkakahvaa ja selluliittia, joten kohtaukset metsässä kytkeytyvät tämän aikakauden teennäiseen "isojen ja kauniiden naisten" palvontaan. Miten rohkeaa ja omaperäistä...

Kun olin nuori, tämän mainoksen heijastamaa asennetta näki vain lapsille suunnatuissa ohjelmissa. "Olet ehkä CP, mutta voit silti voittaa olympialaisissa". Nyt tämä infantiili asenne, missä musta on tunnesyistä valkoista, läpäisee koko kulttuurin. Jos olet eri mieltä, olet ennakkoluuloinen kiihkoilija.

Enkä sanonut sanaakaan Kalevalalaisten naisten liitosta.

J. Lannan haamu

#458
^^ Olet tässä ihan oikeassa. Mutta nyt teillä menee sekaisin muutama asia. Kun mainostetaan, ei kukaan halua mainostaa 'rumaa'. Se nyt vaan on ihan fakta. Ei meidän tarvitse mennä lähellekään mitään Hollywood-ihannetta naisessa. Ei tuossa Kalevala-mainoksessa ole missään nimessä kysymys näyttää 'normaaleja' suomalaisia naisia ja voimaannuttaa heitä. Sen pääfunktio on osoittaa, että lesbot, tummaihoiset ja lävistetyt/tatuoidut naiset ovat normi. Tuo on tarkoitushakuista vähemmistöjen normalisointia ja jalustalle nostamista brändin voimalla, jonka alkuperäisessä funktiossa ei ole ollut mitään em. ilmiöitä.

Lisäksi, tuo kampanja 'kesyttämätön' ja mikä se sylkevä nainen olikaan, niiden kautta nuoret oppivat arvoja, jotka eivät missään tapauksessa auta heitä elämässään ainakaan ylöspäin. Jos Kalevala olisi halunnut näyttää naiset Terveinä, hyvinvoivina, vahvoina, itsenäisinä, he olisivat tehneet samanlaisen videon mitä Ruotsidemokraatit En Ung Svensk Tjej kohdalla. Se video on sata kertaa lähempänä Kalevalaa kuin tuo sirkus...

Edit. Mr. Finland on jälleen asian ytimessä! Kannattaa huomioida, että tuo mainos ratsastaa nimenomaan ajan trendillä, tuo ei missään tapauksessa olisi ollut mahdollinen toteuttaa 20 vuotta sitten.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Tavan

Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 20:15:03
Vai mistä edelleen on kyse?
Esimerkiksi keski-ikäiset naiset eivät yleensä ole kauniita, ja jos heillä on jotain kauneuden rippeitä jäljellä, ei heitä ainakaan voi rinnastaa misseihin tai ylipäätään parikymppisiin kaunottariin, kuten mainoksessa tehtiin.  Sellainen on epärehellistä. Tämä ei poista sitä, että keski-ikäinen nainen on yleensä tasapainoisempi ja viisaampi kuin nuori nainen. Mainos edustaa ajattelua, että naisen on voitava ajatella olevansa kaunis, jotta hän voi olla sinut itsensä kanssa.

Olisi epärehellistä, jos väittäisin itselleni olevani rikas ja itsevarma könsikäs, vaikken sitä oikeasti ole.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Vesa Heimo

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 20:25:52
Mainos edustaa ajattelua, että naisen on voitava ajatella olevansa kaunis, jotta hän voi olla sinut itsensä kanssa.

Olisi epärehellistä, jos väittäisin itselleni olevani rikas ja itsevarma könsikäs, vaikken sitä oikeasti ole.

No, äitienpäivä on tulossa, voit kertoa tuon äidillesi sekä mahdolliselle vaimollesi. Että rumahan olet vaikket sitä myönnä mutta kun kulttuurimarxismissa yritetään uskotella rumille naiselle että ovat kauniita.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Tavan

Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 20:31:23
No, äitienpäivä on tulossa, voit kertoa tuon äidillesi sekä mahdolliselle vaimollesi. Että rumahan olet vaikket sitä myönnä mutta kun kulttuurimarxismissa yritetään uskotella rumille naiselle että ovat kauniita.

Saman tärkeän viestin voi pukea myös vähemmän raastavaan retoriikkaan. Ja ehkä asian voi nostaa esille jonain muuna kuin äitienpäivänä. Parasta on tietysti auttaa naista ylläpitämään realistinen minäkuva, jottei häntä täydy pudottaa tuskallisesti maanpinnalle kertarysäyksellä.

Lisäys: MrFinlandilta vahvaakin vahvempi analyysi. Kiitos siitä!
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

siviilitarkkailija

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 20:25:52
Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 20:15:03
Vai mistä edelleen on kyse?
Esimerkiksi keski-ikäiset naiset eivät yleensä ole kauniita, ja jos heillä on jotain kauneuden rippeitä jäljellä, ei heitä ainakaan voi rinnastaa misseihin tai ylipäätään parikymppisiin kaunottariin....

No huh huh. Nyt tuli ehkä homman matalaosaisin ja tyhmin kommentti mitä olen armon vuonna 2017 kuullut. Täydet miinuspisteet.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JJohannes

#463
Quote from: MrFinland on 11.05.2017, 20:22:17
Tässä oli ilmeisesti tarkoitus juhlistaa Kalevala Korun 80-vuotista taivalta. Yli 20 vuotta sitten ja siitä taaksepäin tuollainen mainos ei olisi ollut millään lailla mahdollinen, sillä potentiaalinen asiakaskunta ei olisi sitä ymmärtänyt. Vielä vuonna 2009 Kalevala Koru saattoi käyttää mainoksessaan Marilyn Monroe-ikonografiaa, joka on nyt toivottoman vanhentunutta. Oli varmaan silloinkin.

Marilyn Monroe ei edustanut "klassista kauneutta", vaan kauneuden debordilaista spektaakkelia, jossa jokapäiväinen kauneus, jota saattoi löytyä niin nuoresta maatalon tytöstä kuin iäkkäästä ylhäisönaisestakin, on korvautunut kauneuden representaatiolla mediassa. Klassinen kauneus on esteettinen arvo, kauneuden representaatiolla taas on vain markkina-arvo.

Juuri kuten Debord yhteiskuntamme ilmiöistä väitti: ennen kauneus oli jotain todellista, jota jokainen saattoi nähdä ympärillään ja joka muiden hyveiden, kuten rakkauden, hyvyyden ja totuuden, tavoin saattoi rikastuttaa ihmiselämää. Kun pääsemme Marilyn Monroen kaltaisten viihdetuotteiden aikaan, on kauneus olemassa enää markkina-arvonsa kautta representaationa mediassa ja sen määrä määritellään sen mukaan, mitä kuluttaja on viihdetuotteesta valmis maksamaan.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Iku-routa

Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 20:31:23
No, äitienpäivä on tulossa, voit kertoa tuon äidillesi sekä mahdolliselle vaimollesi. Että rumahan olet vaikket sitä myönnä mutta kun kulttuurimarxismissa yritetään uskotella rumille naiselle että ovat kauniita.

Minä pidän kauniina asioita, jotka saavat sisälläni liikettä aikaiseksi. Sillä ei välttämättä ole paljoakaan tekemistä sen kanssa, mikä saa minun lahkeessani liikettä aikaiseksi. Toisaalta se, mikä yleisesti ajatellaan kauniiksi, saattaa minusta olla oikeastaan aika rumaa tai ainakin onttoa.

Tosin, jos naiskauneudesta puhutaan, kyllä se on se liike ja muoto, mikä ratkaisee. Ja oikeanlaiseen liikkeeseen tarvitaan vähän massaa ja muotoja on vaikea valehdella.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

guest8788

JJohannes: En väittänytkään, että Marilyn Monroe edustaa klassista kauneutta sinänsä.

Marilyn Monroe ei kuitenkaan ollut mikään abstraktio, vaan lihaa ja verta. Hän oli kaunispiirteinen nainen.

Spektaakkelia ei voi rakentaa tyhjän päälle. Ei kauneutta, ei kauppoja. Ei kauppoja, ei marxilaista papatusta.

Tavan

Quote from: siviilitarkkailija on 11.05.2017, 20:35:31

No huh huh. Nyt tuli ehkä homman matalaosaisin ja tyhmin kommentti mitä olen armon vuonna 2017 kuullut. Täydet miinuspisteet.

Missä kohtaa menin vikaan?
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Arvoton

Byggmax-äijä kuvaa suomalaista miestä arkisesti, muttei väitä tätä komeaksi. Oikeastaan nyt voisi lanseerata idiksen, että me byggmax-äijät, siis oikeat Dressmannit käydään vain Byggmaxissa.

Minulle HOK-Elanto ("Syyttömänä syntymään" joutuivat kehitysmaiden pojat Suomeen) ja nyt tuo Kalevalakoru ovat selkeästi muotivasuriutta, l. sitä kulsumarksismia. Lisättynä kuitenkin sillä, että koittavat kosiskella asiakkaita. SWJ-touhua ameriikoista.

Tää on sitä k:smia, koska ruma tai friikki ei saa enää olla ruma tai friikki, vaan hänen on oltava myös jotenkin "kaunis". Ei naismainen jätkäkään saa olla enää persoonaltaan, l. psykologisesti omansa, vaan hänen on valittava siitä Tikkurilan värikartasta oikein sukupuoli, koska kulttuurimarxismi määrää.

Kulttuurimarxismi haluaa sotkea käsitteet, ihanteet ja adjektiivit. Kaikki paskaksi. Ja paska, se se on jotain.

siviilitarkkailija

Quote from: Tavan on 11.05.2017, 21:01:14
Quote from: siviilitarkkailija on 11.05.2017, 20:35:31

No huh huh. Nyt tuli ehkä homman matalaosaisin ja tyhmin kommentti mitä olen armon vuonna 2017 kuullut. Täydet miinuspisteet.

Missä kohtaa menin vikaan?

Keski-ikäisen Naisen kohdassa...jätetään tähän.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Vaniljaihminen

No juuri katselin tuota Vain Elämää -ohjelmaa, ja kyllä minä Irinasta ja Voutilaisesta ajattelin että siinäpä vasta upeita naisia.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Maastamuuttaja

Rumia, kauniita tai siltä (hm) väliltä. Kauppa käy tai sitten ei. Ehkäpä kihlojen hankinta Kalevala Korusta kasvaa, mikä on kansantalouden kannalta ok. Sukupuolisiin suuntautumisiin mainos ei vaikuta.

JJohannes

Quote from: MrFinland on 11.05.2017, 21:00:43
JJohannes: En väittänytkään, että Marilyn Monroe edustaa klassista kauneutta sinänsä.

Marilyn Monroe ei kuitenkaan ollut mikään abstraktio, vaan lihaa ja verta. Hän oli kaunispiirteinen nainen.

Spektaakkelia ei voi rakentaa tyhjän päälle. Ei kauneutta, ei kauppoja. Ei kauppoja, ei marxilaista papatusta.

Spektaakkeli on aina jotain, joka on rakennettu tyhjän päälle. Spektaakkeli on mahdollinen vain silloin kun on olemassa julkisuuden piiri, jonka mahdollistavat massamedia ja kapitalismi. Jos Marilyn Monroe olisi elänyt 1300-luvulla maailmassa, jossa ei ollut massatiedotusvälineitä ja jossa ihmiset tiesivät suurinpiirtein naapurikylien asiat mutta eivät kaukaisten maiden ja sosiaalisia suhteita määrittelivät käytännölliset seikat, ei kukaan Marilyn Monroen välittömän lähipiirin ulkopuolella olisi kuullut Marilyn Monroesta eikä haaveilisi, että olisipa yhtä kaunis vaimo kuin Marilyn Monroe on.

Vastaavasti Marilyn Monroen omassa kylässäkään kaikki miehet eivät välttämättä huokailisi hänen peräänsä, koska huokailu Marilyn Monroen perään 1950-luvun maailmassa johtui pitkälti siitä, että kaikki "tiesivät" kaikkien huokailevan Marilyn Monroen perään. Toisin sanoen Marilyn Monroesta oli tehty tuote ja spektaakkeli, joka vaikutti harvinaiselta hyödykkeeltä jonka perään kannattaa huokailla. Väitän, että 1950-luvun Yhdysvalloissa oli tuhansia ja tuhansia muitakin naisia, joiden ympärille olisi voitu rakentaa samanlainen brandi kuin Marilyn Monroen ympärille ja nyt heitä ylistettäisiin "maailman kauneimpana" ja he toimisivat standardeina, joihin miehet vertailisivat tyttöystäviään ja vaimojaan.

Marilyn Monroen kauneus edusti myös pitkälti 50-luvun estetiikkaa, joka itsessään oli sarja tuotteistuksia. Jos Marilyn Monroe ja Twiggy (60-luvun lopun laiha poikamainen supermalli) olisivat vaihtaneet vuosikymmeniä keskenään, ei kummastakaan koskaan olisi tullut mitään. Mutta eihän se ole peruste sanoa, etteivät Marilyn Monroe tai Twiggy olisi olleet kauniita tai heitä ei voisi pitää kauniina? Toki Marilynin ottaminen standardiksi vain siksi, että tämä on Marilyn Monroe ja Twiggyn siksi, että tämä on Twiggy, ovat juuri sitä spektaakkelia, sitä tuotetta, jonka puitteissa heidät on julistettu "kauniiksi".
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

J. Lannan haamu

#472
Hieman off-topic, täytyy hieman haastaa Vaniljaihmisen argumenttia Laura Voutilaisen kauneudesta. Hän on ihan hirveä! Ja tiedättekö miksi? Hän olisi ulkoisesti hyvin kaunis, ei siinä mitään, mutta se olemus ja tyyli on niin kauhea. Näittekö sen jakson (älkää kysykö miksi minä näin), jossa Laura Voutilainen esitte Tik-Takin Petran kappaleen Tänä yönä taivaaseen. Se yritti olla ilmeisesti kuin joku madonna. Kaikista pahin, joku semi-tverkkaus ja niiiiiin kovaa ja sellaista nykyajan coolia naista.

Eli tämän pointti oli se, että ulkoisesti kauniit naiset voivat olemuksellaan muuttua täysin mitäänsanomattomiksi, mutta sitten taas ns. normaalit naiset voivat olla äärettömän kauniita ja haluttavia jos olemus ja luonne on oikea. Luulen, että pätee muihinkin kuin naisiin...

Bygmaxx ukko on ehkä parasta suomalaista stereotypiaa mitä olen nähnyt! Se ei ole kulttuurimarksismia, se on huumoria ja pilke silmäkulmassa tehtyä stereotypiaa. Se ei pyri olemaan vakavasti otettava, se on parodiaa, toisin kuten Kalevala.

Itse asiassa asiasta viidenteen, muistaako joku kun nyt on meneillään se missikampanja jossa etsitään sitä luonnollista missiä? Ei paha...ei todellakaan paha....

Mitä tulee Marilyn Monroehen, on aika outoa sanoa että hän ei ollut kaunis. Hän oli juuri universaalilla mittarilla kaunis nainen ja on sitä vieläkin. Tietty joku tyyliseikka voi olla ohimennyttä, mutta noin niinkun naisena. Olihan hän toki tuote, mutta hyvännäköinen sellainen.

Edit. Kyllähän tuossa nyt jotain on....Vähän sama kuin jos näyttää Monica Belluccin kuvaa niin veikkaan että kulttuurista riippumatta hänet nähdään kauniina...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

no future

Ihanaa, että täällä määritellään naiseutta ja kauneutta "uusiksi" jostain 1950-luvun ja neitsyt-ihanteen kautta. Tai ollaan ylipäätään vielä mieltä, että kauneus on määriteltävissä oleva arvo ja ihmiset voidaan (tai ainakin tulisi voida) asettaa järjestykseen jonkin yleisen kauneusmääritelmän mukaan.

Jos mainos korostaa että "jokainen on (tai voi olla) kaunis" tai että kauneus todellakin on katsojan silmässä ja siksi moninaista, niin tottahan kyseessä on pahimman luokan mädätys ja virhe yhteiskunnassa.

Mitä mainostajaan itseensä tulee, niin aika moninaista nais- ja mieskauneutta Kalevala-aiheisissa ja muissa kansallisromanttisissa maalauksissa esitettiin.

guest8788

Sosiaalisessa mediassa hurjasti levinneen kampanjavideon erilaista ja monipuolista naiskuvaa hehkutetaan.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/viivi-huuskan-uutuusvideo-suomalaisista-naisista-sai-ihmiset

Quote from: me naiset
JOTAIN JÄI PUUTTUMAAN?

Tämän jutun kirjoitushetkellä video on ollut livenä 16 tuntia ja sitä on katsottu Facebookissa yli 190 000 kertaa. Kalevala Korun Facebook-sivuilla se on kerännyt myös paljon kommentteja. Vaikka videota kehutaan paljon, on se saanut myös kritiikkiä:

– Vallan ihana mainos... paitsi isot tytöt on jälleen jätetty pois, eivätkä selkeästikään ansaitse tulla mainituksi kauniina, vaikka mainoksessa on aikalailla kaikki muut mahdolliset kauniit naiset. Jotkin asenteet tässä yhteiskunnassa ei näköjään koskaan muutu. Lihavilla ei ole ihmisarvoa, eivätkö ansaitse tulla kutsutuksi kauniiksi, yksi videon katsonut kirjoittaa Facebookissa.

Kalevala Koru on vastannut palautteeseen. Yrityksen mukaan kesyttämättömyys ei liity pelkästään ulkoisiin asioihin:

– Videoon on valittu mahdollisimman paljon erinäköisiä ja -ikäisiä naisia, jotka ovat esimerkkejä naiseuden ja kauneuden moninaisuudesta, Kalevala Koru kommentoi Facebook-palautteeseen.

Kun puhuin jenkkakahvoista ja selluliitista, aliarvioin jälleen vasemmistoliberaalien ideologiset tarpeet. Mainoksessa olisi pitänyt olla sairaalloisen lihavia naisia lievästi ylipainoisten sijaan.

Entä missä olivat anorektikot? Itseään viiltelevät naiset? Thaikkuvaimot?

Tavalliseen tapaan vasemmistoliberaalit kannibalisoivat toisensa. Parempi syö hyvän. Mikä on tänään edistyksellistä, on huomenna misogyniaa ja rasismia.

Riskaabeli sijoitus yritykseltä, mutta kukapa mainostaan miettivä kaupallinen taho voisi näiltä riskeiltä kokonaan välttyä, sillä mainoksissa pelataan aina stereotypioilla ja suurin osa niistä alkaa olla epäilyttäviä tässä kulttuuri-ilmapiirissä.

Ehkä Kalevala Korun riskinotto kannatti. Toisaalta äänessä ovat nyt vain positiivisessa mielessä liikuttuneet nyyhkijät, koska ainoastaan sellainen julkinen reaktio on sallittua.

Dangr

Onhan usea lihava nainen kasvoiltaan miellyttävä, mutta kun ajattelee roikkuvaa vatsaa, niin ei kiitos.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Tappivanukas

#476
Joskus kultaisella kasarilla tai ysärillä kaupan ikkunassa oli suunnattoman kaunis ja herkkä Kalevala-korun mainos. Siinä nuori nainen / tyttö seisoi napaansa myöten järvessä, alasti paitsi koruja ja pään ympäri kiedottua kangasta. Hento ja linnunluinen kaunis nainen joka peitti rintansa käsillään ja katsoi kainosti alaspäin.

Ajattelen toisinaan tuota kuvaa ja mielestäni se oli nuorena miehenä suloisinta mitä pystyin kuvittelemaan. Mongoloidineekeri ei nyt ihan tunnu samalta, mutta se johtuu varmaan rasismistani.

Ja internet toimittaa, ei tosin kokonaisena:
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Kulttuurirealisti

Kalevala korun mainos oli aika peffasta, mutta annan niiden mainostaa niin kuin haluavat. Tietyt kohderyhmät niillä on varmasti mielessä, ja jos mainoksista ei tykätä, se näkyy tuloksessa.

Itse taidan katsastaa emännän lahjoja jostain muualta.

Itse näen kulttuurimarksismia enemmän sellaisissa jutuissa, missä ei pyritä myymään mitään, mutta silti tungetaan omaa haisevaa ideologiaa joka väliin, muka huomaamattomasti. Esimerkkinä Yle, "hyväntekeväisyys"järjestöt.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Pöllämystynyt

Olen sen verran kaupallisten voimien vastainen, etten osaa sanoa mainoksista juuri mitään. En kuitenkaan näe tässä kalevalakorun mainoksessa etäistäkään marxismin johdannaista, vaan tavanomaista kapitalistien surffaamista trendien aallonharjalla.

Taisi olla eka viestini tähän kamalaan ketjuun, tai sitten olen unohtanut aiemmat viestini.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

guest8788

Quote from: Pöllämystynyt on 14.05.2017, 18:36:14
Olen sen verran kaupallisten voimien vastainen, etten osaa sanoa mainoksista juuri mitään. En kuitenkaan näe tässä kalevalakorun mainoksessa etäistäkään marxismin johdannaista, vaan tavanomaista kapitalistien surffaamista trendien aallonharjalla.

1800-luku meni jo.