News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kulttuurimarxismi

Started by nuivanniemi, 08.06.2012, 09:32:02

Previous topic - Next topic

Heikki Luoto

#600
Aiemmasta suomennoksestani parantamani versio Raymond Raehnin (1924–2016) kirjoituksesta vuodelta 2009, jossa hän katsoo kulttuurimarxismiin tulleen Lev Trotskin (1879-1940) toimesta valkoisia "rasismista" syyllistävä elementti.
https://blogit.kansalainen.fi/raymond-raehn-lev-trotski-barack-obama-ja-mustat-vallankumouksen-etujoukkona/
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Lasse

Tähän on vaikeaa enää sanoa mitään:

[tweet]1172225563433590785[/tweet]
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

Quote from: Heikki Luoto on 30.05.2019, 22:20:45
Aiemmasta suomennoksestani parantamani versio Raymond Raehnin (1924–2016) kirjoituksesta vuodelta 2009, jossa hän katsoo kulttuurimarxismiin tulleen Lev Trotskin (1879-1940) toimesta valkoisia "rasismista" syyllistävä elementti.
https://blogit.kansalainen.fi/raymond-raehn-lev-trotski-barack-obama-ja-mustat-vallankumouksen-etujoukkona/

Nähtävästi Trotski ei luottanut siihen, että valkoiset työläiset kautta maailman liittyisivät yhteen kommunistiseen maailmanvallankumoukseen. Trotski, valitun kansan edustaja, itse asiassa vihasi ytimiään myöten valkoisia. Hän halusi käyttää mustia ja muslimeja vallankumouksen edistämiseen, jossa mustat ovat huipulla, ja valkoiset työläiset pahnan pohjimmaisia.

"Trotskin kansainvälisen marxismin todellisena tavoitteena oli entisen valkoisten maailmanvallan ylivallan eliminoiminen enemmistöä edustavien värillisten ylivallan tieltä."

"Trotskin jatkuvan vallankumouksen teoriaa tuki Horkheimerin "kriittinen teoria", eli kritiikin kautta koko yhteiskunnan muuttamiseen suuntautunut sosiaalinen teoria, toisin kuin pelkkään yhteiskunnan ymmärtämiseen tai selittämiseen suuntautunut perinteinen teoria. Tämä tuhoisa kritiikki oli erityisesti kohdistettu nimenomaan
- kristinuskoon,
- kapitalismiin,
- patriarkaattiin,
- hierarkiaan,
- moraaliin,
- perinteisiin,
- kulttuuriin,
- seksuaaliseen pidättyvyyteen,
- lojaalisuuteen,
- isänmaallisuuteen,
- maskuliinisuuteen,
- perinnöllisyyteen ja etnosentrisyyteen sekä
- konservatismiin."

"Marcuse ... toivotti tervetulleeksi anarkian, hajoamisen ja katastrofin ainoina
vallankumouksellisen vapauden toimina, joilla saataisiin muutos tuottavan koneiston luokkarakenteessa sekä inhimillisissä tarpeissa ".

"Ensin vallankumouksessa tulee vallanpitäjien alistua moraalisesti ja henkisesti sosiaalivallankumouksellisten tahtoon. Tämä riippumatta siitä tapahtuuko vallankumous joko

- Karl Marxin kaavalla, jossa proletaarinen alaluokka kumoaa rikolliseksi leimatun porvarillisen keskiluokan; tai

- Trotskin kaavalla, jossa värilliset rodut tekevät maailmanlaajuisen vallankumouksen; tai

- Marcusen kaavalla, jossa amerikkalaiset naiset ja rodulliset vähemmistöt tuhoavat valkoisen miehen valtarakenteet.

Tämä merkitsee psykologista alistumista alempien luokkien vaatimuksiin, mahdollistaen sen, että ne korvaavat ylemmät luokat. Tämä on todellinen vallankumous ilman väkivaltaa."

"Frankfurtin koulukunnan ryhmä lisäsi uuden ulottuvuuden vallankumoukselliseen teoriaan lisäämällä psykologian. Alitajunnan muuttaminen tuli heidän pääasialliseksi
kohteekseen. Heidän tarkoituksenaan oli luoda "Uusi amerikkalainen ihminen", joka on kuohittuna ja passivoituna kohtaa sosiaalivallankumouksellisten provokaatiot."

"He opettivat ensimmäisen luonnonlain vastakohtaa, eli tasa-arvoa. Eriyttäminen oli
kiellettävä kuvaamalla rasismia, seksismiä ja antisemitismiä kuin moraalisena pahuutena. Tasa-arvosta tuli ainoa moraalinen hyvä, joka oli myös pantava täytäntöön lailla."

"Sosiaalivallankumouksellisten aikaansaamaan moraalijärjestyksen hajoamiseen liittyi psykologisen järjestyksen hajoaminen. Tämä koostui valkoisen rodun vähättelystä yleensä, ja erityisesti valkoisten miesten vähättelystä, samalla kaiken muun arvoa kasvattaen, etenkin oppikirjoissa ja tiedotusvälineissä. Sosiaalivallankumoukselliset olivat pirullisen taitavia julistaessaan valkoiset miehet syyllisiksi rasismiin, seksismiin, antisemitismiin, homofobiaan, muukalaispelkoon sekä alempien luokkien sortamiseen. He saivat aikaan myötäelämisen, sympatian ja säälin tunteita alempien luokkien "uhreille", jotka sijoittivat valkoisen miehen psykologiseen rautahäkkiin. Tämä sai suurimman osan valkoisista miehistä hyväksymään passiivisen puolueettomuuden, kun taas muut hakivat psykologista turvaa samaistumalla sorrettuihin uhreihin.

Tuloksena ollaan vähitellen siirrytty pois korkeamman tason ajattelua ja käyttäytymistä aikaisemmin hallinneiden arvovaltaisten valkoisten miesten suunnittelemista ja toteuttamista perinteistä."

Suosittelen lämpimästi koko artikkelin lukemista. Liitin sen viestiini varmuuskopioiksi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Luka

KGB:n loikkarin Juri Bezmenovin haastattelu (suomenkielinen tekstitys)

https://www.youtube.com/watch?v=HVZadOIDEVo

Kiitos Jarmo Ekmanille että on laittanut suomennetun version jakeluun.

Saturnalia

Lainauksia Douglas Murrayn uudesta kirjasta, sivu 122. Ei mitään mullistavaa, mutta ilmaistu selkeästi:

QuoteAs with feminism, after black studies had reached something like the point of victory, so a newly fervent rhetoric and set of ideas entered the discipline just as racial equality was looking better than ever. Just as a popular strand of feminism turned from celebrating women to vilifying men, so a portion of black studies started attacking people who were not black. A discipline intended to de-stigmatize began to re-stigmatize.

QuoteEven anti-racism becomes racist. One of the primary principles of anti-racism in recent decades was idea of "colour-blindness" - the idea which Martin Luther King was dreaming in 1963. The idea that skin colour should become such an unimportant aspect of a person's identity that it is possible to ignore it completely. Yet even this consept has found itself under attack in recent years. For example, Eduardo Bonilla-Silva, President of the American Sociological Association, who is also professor at Duke University, has said that the very idea of society being "colour-blind" is in fact part of the problem. In his own war on the concept of "colour-blindness" Bonilla-Silva has decleared the concept of "colour-blindness" itself as an act of racism.

Saturnalia

#605
Jatkuu...sivu 173...

QuoteIn March 2019 Professor Robin DiAngelo of the University of Washington gave a speech at Boston University. DiAngelo specialises in "whiteness studies" and has written a book, White Fragility. To her audience in Boston she explained how white people who see people as individuals rather than by their skin colour are in fact "dangerous". Meaning that it took only half a century for Martin Luther King's vision to be exactly inverted. Today there appears to be a return to a heightened level of rhetoric on race and a great crescendo of claims about racial differences - just when most of us hoped that any such differences might be fading away. Some people in a spirit of resentment, others in a spirit of glee, are jumping up and down on this quietly ticking ground. They have no idea what lies beneath them.

Nykytilanne, jossa liberaalit vaativat konservatiiveja olemaan värisokeita samaan aikaan kun he itse eivät edes enää yritä olla, on täysin absurdi eikä voi jatkua. Jos suvaitsevaisto ei enää edes yritä olla värisokea Martin Luther Kingin hengessä, niin ei sillä ole minkäänlaista oikeutta vaatia ketään muutakaan enää olemaan. Suvaitsevaisuuden idea oli värisokeus, valkoisten halveksunta on jotain aivan muuta ja kasvanee suorassa suhteessa maahanmuuttajien määrään.

Suomessa ei olla tämän kehityksen kanssa vielä ihan niin pitkällä kuin jenkeissä, mutta en näe mitään mikä pysäyttäisi tämän junan koska se saa voimansa maahanmuutosta joka muuttaa kulttuurisia valtasuhteita, mielestäni. Oli kyseessä sitten valkoisia suosiva etnoilu taikka kansallista perimää suosiva. Eri asioita, vaikka niitä voidaan kannattaa toki myös yhtaikaa loogisesti. Itse suosin valkoisia tasan yhtä paljon kuin valkoisia pyritään sortamaan. Se on mielestäni kohtuullista, ja puolustusluonteisena tervettä. Se on reaktio, ei aktio.


Saturnalia

Jos joku vielä funtsii miksi vihreä liberaalisto kannattaa nykyään multikulttuuria ja muuta marxismia, mutta ei halua sitä omalle takapihalleen tai varsinkaan lastensa kouluun, niin asia on mielestäni avattu erinomaisesti tässä artikkelissa. Lukekaa artikkeli aivan kokonaan, myös kommentit. Linkki artikkeliin oli yhden Suomen Uutisten jutussa. Moraalinen ylemmyys on tämän ajan bling bling ja loppututkinto, kun oikeat tutkinnot kokevat inflaatiota koulutustason koko ajan noustessa. Tätä samaa ilmiötä käsiteltiin lyhyesti aiemmin New York Postin jutussa, mutta tämä on laajempi artikkeli. Tämä on mielestäni se tämän ajan sosiologinen kuvio, joka jokaisen tulisi ymmärtää ja sisäistää.

https://quillette.com/2019/11/16/thorstein-veblens-theory-of-the-leisure-class-a-status-update/

QuoteI was bewildered when I encountered a new social class at Yale four years ago: the luxury belief class. My confusion wasn't surprising given my unusual background. When I was two years old, my mother was addicted to drugs and my father abandoned us. I grew up in multiple foster homes, was then adopted into a series of broken homes, and then experienced a series of family tragedies. Later, after a few years in the military, I went to Yale on the GI Bill. On campus, I realized that luxury beliefs have become fashionable status symbols. Luxury beliefs are ideas and opinions that confer status on the rich at very little cost, while taking a toll on the lower class.

QuoteThe economist and social theorist Thomas Sowell once said that activism is "a way for useless people to feel important, even if the consequences of their activism are counterproductive for those they claim to be helping and damaging to the fabric of society as a whole." The same could be said for luxury beliefs. They are similar to luxury goods, but present new problems. Attaching status to luxury goods or financial standing meant there were limits to how much harm the leisure class could do when it came to their conspicuous displays. For example, fashion is constrained by the speed with which people could adopt a new look. But with beliefs, this status cycle accelerates. A rich person flaunts her new belief. It then becomes fashionable among her peers, so she abandons it. Then a new stylish belief arises, while the old luxury belief trickles down the social hierarchy and wreaks havoc.

QuoteThe people who gleefully invite third-world problems into their countries aren't actually inviting them to live in their areas. They want them safely at arms-length, preferably living among members of that other party that they hate so much. Then when they cause trouble, it's a double-win: their political rivals suffer AND they get to call them racist for talking about it. They are the rich white liberals; the luxury belief class. They don't suffer any negative consequences for their beliefs; only the lower classes do.

QuoteI think what makes it even more poisonous is that the upper classes are taking on two old mantles at once - the priestly caste and the aristocratic caste. Only they lack grace and redemption and mercy as priests; and they lack noblesse oblige and a sense of their own privileged positions as aristocrats.

Vaniljaihminen

Douglas Murrayn haastatteluja ja keskusteluja on youtubessakin. Niistä muutaman katsoneena poimin tämän hänen esittämänsä kysymyksen, että mihin identiteettipolitiikka todellisuudessa tähtää, sillä sehän on ajan ja energian tuhlausta ihmiskunnalle. Murrayn mielestä se onkin pelkkä "battering ram" - muurin murtaja uuden marksilaisuuden edellä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

törö

Quote from: Vaniljaihminen on 15.12.2019, 17:54:04
Douglas Murrayn haastatteluja ja keskusteluja on youtubessakin. Niistä muutaman katsoneena poimin tämän hänen esittämänsä kysymyksen, että mihin identiteettipolitiikka todellisuudessa tähtää, sillä sehän on ajan ja energian tuhlausta ihmiskunnalle. Murrayn mielestä se onkin pelkkä "battering ram" - muurin murtaja uuden marksilaisuuden edellä.

Politiikkana tätä on aika turha ajatella, koska kyse on selvästi väestön kehittymisestä huonoon suuntaan. Juntit arvostavat poliitikossa sitä, että se uskaltaa olla holtiton huoripukki, ja sen takia on koko ajan enemmän sellaisia henkilöitä, joilla on poliitikon karisma ja mitä nyt löyhämoraaliselta äidiltä onkaan peritty, eli tyhjää päätä, pikkurikollisen taipumuksia ja kaikkea tällaista.

Syy ja sen luonnollinen seuraus ovat selvästi näkyvissä, joten vastauksia ei kannata etsiä poliittisesta diipadaapasta. Jokaisissa vaaleissa politiikkaan on tunkemassa aina vähän enemmän väkeä ja taso on aina vähän matalampi, eli jos syyllisiä halutaan etsiä, niin voisi aloittaa vaikka niistä idiooteista, jotka äänestävät Ilkka Kanervaa. Sillä voi aivan hyvin olla pataljoonan verran lehtolapsia, koska se on ollut kauan sellaisessa asemassa, että pyrkyriakoilla on käyttöä sen lehtolapsille, vaikka sillä ei mitään mainitsemisen arvoisia kykyjä olekaan. On vain se johtajan karisma ja hirveä tarve kaataa mahdollisimman paljon naisia.

Saturnalia

Ruotsissa ollaan perustamassa klassista vasemmistoa uudelleen. Mielenkiintoinen kysymys on, kuinka kulttuurimarxilainen nykyvasemmisto tulee suhtautumaan klassisen vasemmiston mahdolliseen paluuseen. Nykyvasemmisto tulee todennäköisesti pitämään uutta klassista vasemmistoa vihollisenaan. (konekäännetty).

QuoteSosialistit eivät enää kuulu vasemmalle


Örebropartietin ja klassisen marxilaisen hallituksen puheenjohtaja ja perustaja Markus Allard kysyy, pitäisikö työväenluokan ja sosialistien pysyä vasemmalla. Vasemmistot saavat rahoituksensa ja legitimiteettinsä tänään luokasta, jota he eivät enää edusta tai jotka ovat erityisen kiinnostuneita sen äänistä.

Jos tänään, 2019, kuvittelisi, että olisi hyvä idea taistella työväenluokan ja suurimman osan ihmisten elämästä niin hyvä kuin mahdollista, missä heidän tulisi itse järjestää poliittisesti? Oli aika, jolloin siitä ei ollut edes kysymys. Kaikki tietivät, että paikka oli sosialistisissa riveissä joko kommunistien tai sosiaalidemokraattien kanssa. Ainakin siihen suurin osa väestöstä olisi vastannut suurimman osan 1900-luvulta.

Miltä se näyttää tänään?

Poliittinen kartta, joka oli tarkka 30 tai 50 vuotta sitten, ei ole enää tarkka. Poliittiset kartat eroavat luonnollisista maantieteellisistä kartoista siinä mielessä, että poliittisten karttojen kuvaamat tapahtumat muuttuvat nopeammin kuin luonnolliset maantieteelliset kartat. Vuodesta 1619 peräisin olevalla Euroopan kartalla on suunnilleen sama muoto kuin nykypäivän Euroopan kartalla, vuoria löytyy suunnilleen samoista paikoista, myös rannikoista. Se, mikä erottaa kartat, on pikemminkin asioita, kuten maan rajat.

Toisaalta poliittinen kartta on päivitettävä. Tästä huolimatta monet ihmiset näyttävät analysoivan aikammemme kylmän sodan tai jopa vanhempien poliittisilla kartoilla. Tämä johtaa hämmennykseen, kun marksistit yhtäkkiä eivät halua kutsua itseään vasemmistoksi tai kun puolueet rekrytoivat sekä kommunisteja että moderaattoreita saman varjon alla. Kun ihmiset, joiden vanhan kartan mukaan on oltava kaukana toisistaan, yhtäkkiä joutuvat kysymyskohtaisesti samasta leiristä. Menemällä suoraan pisteeseen ja väittämällä, että vasemmisto, joka on jo pitkään ollut synonyymi sosialismille, ei enää ole, valitettavasti johtaa moniin, jotka lopettavat lukemisen ja yksinkertaisesti lukitsevat itsensä, koska me kaikki "tiedämme", että sosialistit ovat vasemmalle, on sosialistit jne.

Mutta ...

Vasen on ajan mittaan vaihtanut luokkansa. Sen työpolitiikan painopiste ei ole enää työväenluokka. Tämä pätee sekä puolueeseen, joka oli aikaisemmin kommunistinen, että puolueeseen, joka oli aikoinaan sosiaalidemokraattinen. Täällä voi tietysti väittää, että S: llä on edelleen työntekijöiden äänestäjiä, mutta on selvää, mihin kehitys on menossa. Työväenluokan poliittinen edustus on hiipunut.

Vasemman uuden luokan kanta koostuu pääasiassa keskiluokan kerroksista. Kerrokset, joiden tila tuotannossa voidaan määritellä tarpeettomiksi sosiaalisen tuotannon rullaamiseksi. Nämä kerrokset ovat yleensä riippuvaisia ​​valtiosta, joka voi tukea sen olemassaoloa. Asut siirtojen avulla yleisöltä.

Kaikissa länsimaisissa yhteiskunnissa on tällainen luokkakerros. Joillakin on enemmän näitä, toisilla vähemmän. Ruotsissa on turvonnut julkinen sektori, melko suuri osa näistä henkilöistä. Säästäessään tällä alalla Katlahornet ei kuitenkaan koskaan ole suunnattu kommunikaattoreille, diplomatian peruskonsultteille, johtajille, johtajille tai muille "elintärkeille" virkamiehille, jotka "todella" perustelevat palkkansa.

Sen sijaan säästötarpeet ja leikkaukset, joita nämä henkilöt eivät harvoin hallinnoida, suunnataan vanhuksille, kouluun ja hoitoon.

Örebrossa suurin osa kotipalvelun työntekijöistä todistaa, että heillä ei ole aikaa käydä käymälässä käyttäjien välillä. Tietysti minkään wc-aseman perustamista ei mainita. Nämä sairaanhoitajat ovat siksi huomanneet pystyvänsä täyttämään tarpeet auton takana pysäköintialueella tai jossain vaunussa. Samaan aikaan kunta polttaa veronmaksajien verorahoja rengasankkureihin, luistelukenttiin ja kromattuun omenajauheeseen sekä Kulturkvarteriin lähes 750 miljoonalla Ruotsin kruunulla. Tätä vasemmisto tekee tänään.

Tämän päivän vasemmisto on vahvan puolustaja suurelle julkiselle sektorille, mutta ei samoista syistä kuin aiemmin. Toki, sosialisteille on yleensä ominaista, että he haluavat vahvan ja suuren valtion, mutta haluavatko he sitä työväenluokan puolesta vai kustannuksella? Jos vastaus on jälkimmäinen, pitäisikö jokaisella edelleen olla mahdollisuus kysyä, kuinka paljon sosialismia me todella käsittelemme? "Varmasti sosialismi, mutta ilman työväenluokkaa!" Kuinka paljon sosialismia sitten on jäljellä?

Työväenluokka on muunnettu maskotin ja projektiopinnan rooliksi muiden luokkakerrosten etujen vuoksi. Kuten erakkorapujen, joiden on löydettävä kuoret ottaakseen vastaan, koska he eivät tuota riittävästi kuoria yksin, tämän tyyppisen keskiluokan on löydettävä areenat kanavansa luokan kiinnostuksen kautta. Tietenkin ihmiset laajassa merkityksessä ovat kiinnostuneita siitä, mitä on tarjottavanaan, ja jos ihmiset eivät ole kiinnostuneita sukupuolesta, taiteesta, yhteisvastuusta tai ilmastohankkeista, niin ihmiset ovat selvästi syntinen ja kouluttamaton väkijoukko, joka maksaa oppiakseen, he tietävät kohta!

Useimmat loisluokat vihaavat yleensä niitä, jotka ruokkivat heitä.

Vasen ja sen luokkapohja vihaavat työväenluokkaa. Ruotsin julkisesta sektorista on tullut tämän luokan ristiriitaisuuden areena. Jokaisessa vasemmiston organisaatiossa paljastetaan viimeiset tyhmät. Rummut, jotka kuten minäkin uskoin, että vasemmisto on oikea paikka mennä, jos uskot politiikkaan, joka on enemmistön hyvä. Se oli oikea paikka, mutta aivan toisenlaisen aikakartan mukaan. Uusi kartta paljastaa erilaisen poliittisen maiseman. Siinä maisemassa työväenluokalla ei enää ole puolueita, ainakaan siinä mielessä, joka oli olemassa 50 vuotta sitten. Keskiluokka, josta vasemmisto vetoaa poliittisen valtansa ja legitiimiytensä, riippuu työväenluokan rahoittamista valtion siirroista.

Toisin sanoen kuka tahansa, joka tänään ajattelee, että on hyvä idea taistella sen puolesta, että suurimmalla osalla ihmisiä olisi mahdollisimman hyvä, joutuvat suoraan vastapäiseen leiriin Ruotsin vasemmiston kanssa. Tätä ristiriitaa ei voi varjostaa joko Kommuninvestin kolme miljardia lainaa tai pankkien ja pääomien 141 prosentin vero. Se pakottaa kaikki sosialistit ottamaan kannan; vasen tai työväenluokka. Ei ole tilaa kompromisseille tai yksimielisyydelle.

Sosialistien paikka ei ole enää vasemmalla. Pikemminkin oikea paikka on uuden poliittisen voiman, sekoitetun ideologisen, rakentamisessa, jossa entiset viholliset voivat muodostaa uusia liittoutumia uusien aineellisten poliittisten ristiriitojen jälkeen. Uuden kartan käytäntö. Missä yksi lähtee paikalliseen ja alueelliseen. Jos aineelliset kysymykset palaavat keskiöön ja ideologialeima saattaa vaihtua. Jos enemmistöväestön edustamista ja politiikkaa ei pidetä syntinä, vaan yleisenä tarkoituksena. Sinne me kuulumme, toverit.


Markus Allard

https://ledarsidorna.se/2019/12/socialisterna-hor-inte-langre-hemma-inom-vanstern/


Outo olio

En nyt äkisti löytänyt/keksinyt tälle parempaakaan ketjua. (Kulttuurimarksismi pilaa kaiken mihin koskee, joten ajattelin että tämä ei ole huonoin mahdollinen ketju tälle.)

Koomikko Bill Maher on ylimielinen "rationaalinen liberaali älykkö" joka haukkuu vähän kaikkia, mutta tämä tarkoittaa että hän on "aina" haukkunut myös woke-ihmisiä, identiteettiaktivisteja, osaa feministeistä, ja niin edelleen.

Nyt hän kritisoi Oscar-palkintogaalaa siitä että tänä vuonna kaikki ehdokkaiksi valitut elokuvat ovat surullista woke-kuraa, joka tiedostaa maailman ongelmia niin lujaa että yleisö masentuu.

New Rule: The Debbies | Real Time with Bill Maher (HBO) (2021-04-10) (06:47)
https://www.youtube.com/watch?v=4AK-vrk9R-s
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

K. Martel

QuoteUumajalaisessa peruskoulussa jaettu seksuaalikasvatusesite aiheutti hämmästystä, kertoo Aftonbladet. Ruotsalaiskoulusta löytyneessä RFSU:n esitteessä kerrottiin esimerkiksi anaaliseksistä ja "fistaamisesta".

Esite antoi ohjeita muun muassa anaaliseksiin

Fistauksessa työnnytään kädellä tai käsillä emättimeen tai peräaukkoon. Esitteessä kehotettiin etenemään varovasti varsinkin aluksi, sekä käyttämään runsaasti liukuvoidetta.

– Se ei ole sopivaa. Otamme asian puheeksi, rehtori Katarina Lundqvist kommentoi.

Kyseinen esite ei sovi nuoremmille

Esitettä oli hankittu yhdessä muiden esitteiden kanssa oppilasterveydenhuoltoon, jonka kautta oppilaat hakeutuvat esimerkiksi kuraattorille ja koulupsykologille.

Lundqvistin mukaan hän ei ole tutustunut kaikkeen koulussa jaettavaan materiaaliin henkilökohtaisesti, eikä tiennyt kyseisen esitteen sisällöstä. Hän kertoi ottavansa asian puheeksi kouluterveydenhuollon kanssa ja tutustuvansa esitteeseen ennen kuin sen mahdollisesta poistamisesta päätetään.
QuoteRFSU on julkaissut kyseisen Sex och trans -esitteen jo vuonna 2015. RFSU:n edustajan mukaan kyseistä esitettä ei ole ollut tarkoitus käyttää varsinaisena koulumateriaalina eikä sitä ole suunnattu lapsille.

– Esitettä voivat käyttää organisaatiot, jotka työskentelevät transkysymysten kanssa, edustaja Hedvig Nathorst-Böös sanoo.
Nyrkkinaintia ja anaaliseksiä – koululaisille jaetusta RFSU:n seksiesitteestä nousi äläkkä Ruotsissa

Tsuudi

^Ruotsissa on kohta sen verran muslimeja, että moisien esitteiden jakelu saattaa olla terveydelle varsin haitallista...
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

K. Martel

Quote"Taidekouluissa ilmoitetaan nykyään avoimesti, kuinka tärkeää on rakentaa itsestään brändi. Siis tuote, jota voi myydä. Taiteella ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, kuinka monta someseuraajaa on."

Erikssonin mukaan taiteilijat ja taideinstituutiot ajattelevat nykyään, että taiteilijoiden pitää olla sovinnaisia, hyviä tyyppejä, joiden taide käsittelee asioita, joita kuuluu käsitellä. "Kuvataideakatemian rehtori viestittää taideopiskelijoille, että taiteen on käsiteltävä ilmastonmuutosta. Ihan kuin taide olisi poliittinen väline. Ei se voi mennä niin päin, että taiteilijalle kerrotaan, mistä hänen pitää tehdä taidetta. Kyllä taiteilija ihan varmasti sen ilmastonmuutoksen itsekin huomaa."

Puritanismi on kristillinen aatesuunta, joka syntyi 1500-luvulla. Ajatuksena oli, että Raamatun pyhää sanaa piti levittää kaikkialle ympäristöön. Ihmiset oli saatava ymmärtämään oman elämänsä syntisyys, ja ihmiset pyrkivät estämään myös lähimmäistensä syntiset teot. Anna Eriksson on sitä mieltä, että nykyään eletään puritanismin uutta aikaa. Ihmisillä on kova tarve irrottautua epäpuhtaasta ajattelusta ja osoittaa, että he ovat oikealla puolella.

Esimerkki noin vuoden takaa Helsingin yliopiston yhteiskuntafilosofian aineopintokurssilta: Professori oli kertonut 1700-luvulla vaikuttaneen filosofi Immanuel Kantin ajatuksista. Kantin mukaan ihmisrodut voi asettaa arvojärjestykseen. Kantin ajatusrakennelma oli hyvin rasistinen, ja siksi eräs opiskelija oli suuttunut professorille. Tämä ei ollut varoittanut, että hän aikoisi kertoa Kantin rasistisista ajatuksista, jotka olivat opiskelijan mielestä järkyttäviä. Ehkä järkytys oli aitoa, mutta opiskelijalla saattoi olla myös tarve julkisesti osoittaa, että hän irrottautuu pahasta, että hän on oikealla puolella. Tällaisella keskustelukulttuurilla voi olla vaikutuksia taiteilijoihin. Taiteilija saattaa alkaa miettiä, ottaako hän varmasti taiteessaan kaikki ihmisryhmät huomioon oikealla tavalla, ja ei kai hän vain loukkaa tai järkytä ketään. Esimerkiksi eräs tuttavani, liberaali ja avarakatseinen kirjailija, kipuili juuri uuden romaaninsa kanssa: miten hän osaisi kirjoittaa sen niin, ettei hän vahingossa tulisi loukanneeksi ketään.

On tärkeää, että haitalliset rakenteet tiedostetaan, niistä keskustellaan ja epätasa-arvoa ja sitä aiheuttavia rakenteita pyritään poistamaan. Mutta jos taiteilija alkaa sensuroida, säännellä ja räätälöidä taidettaan siksi, että pelkää vahingossa päätyvänsä roviolle, ollaan vaarallisilla vesillä. "Pelätään virheitä, ettei vaan sanota mitään väärin. Ettei vaan jää kiinni jostain 'väärästä' ajatuksesta", Eriksson muotoilee.

Eriksson kutsuu tätä keskusteluilmapiiriä pelon ilmapiiriksi. Hänen mielestään se ei lisää moniarvoisuutta ja tasa-arvoa, päinvastoin. "Esimerkiksi Kiasman pitäisi sanoa, että tervetuloa sadistitaiteilijat, murhaajataiteilijat, tervetuloa hyvät ja pahat taiteilijat, keskustellaan! Se on oikeaa monimuotoisuutta. Nyt se menee niin, että tervetuloa vain te, jotka allekirjoittavat ehdot, jotka on olemassa hyvälle ihmiselle. Se on fasismia."

Mitä yhteistä on Woody Allenilla, Kevin Spaceylla, Roman Polanskilla, Pablo Picassolla, Alfred Hitchcockilla, Tyko Sallisella ja Jouko Turkalla? He ovat kaikki miehiä. He ovat kaikki taiteilijoita. Ja he ovat kaikki pahoja, minkä johdosta he palavat nykyään rovioilla. He kaikki edustavat valtaa väärin käyttävää miesneromyyttiä, josta halutaan nykyään irtisanoutua ja jota – usein aiheellisesti – kritisoidaan.
https://www.veikkaus.fi/fi/x/anna-eriksson

Semmoista. Toki tuo nyt on vasta pieni pintaliipaisu ongelmasta, mutta onpahan nyt hieman kognitiivista dissonanssia taiteilijapiireissäkin.

Tavan

Varmaankin Song of Ice and Fire kirjasarjan tyrehtymisen yksi syy (kirjailijan saamattomuuden/yleisen kyvyttömyyden lisäksi) on juuri siinä, että tässä vaiheessa hänet ristiinnaulittaisiin omien faniensa/"faniensa" toimesta, jos hän uuden osan julkaisisi. Tai sitten tarinan sävy pitäisi muuttaa lennossa aivan toiseksi kuin se on ollut kirjasarjan aiemmissa osissa.

Näin kävi retroaktiivisesti J.K. Rowlingille, jota suvakit rakastivat ja palvoivat lapsuutensa sankarina, kunnes hän kirjoitti pari twiittiä. Asiaa ei siis mitenkään auta, että nämä kirjailijat ovat itsekin pitkän linjan vannoutuneita suvakkeja.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Veikko

Quote from: Tavan on 15.05.2021, 19:44:40
Varmaankin Song of Ice and Fire kirjasarjan tyrehtymisen yksi syy (kirjailijan saamattomuuden/yleisen kyvyttömyyden lisäksi) on juuri siinä, että tässä vaiheessa hänet ristiinnaulittaisiin omien faniensa/"faniensa" toimesta, jos hän uuden osan julkaisisi. Tai sitten tarinan sävy pitäisi muuttaa lennossa aivan toiseksi kuin se on ollut kirjasarjan aiemmissa osissa.

Näin kävi retroaktiivisesti J.K. Rowlingille, jota suvakit rakastivat ja palvoivat lapsuutensa sankarina, kunnes hän kirjoitti pari twiittiä. Asiaa ei siis mitenkään auta, että nämä kirjailijat ovat itsekin pitkän linjan vannoutuneita suvakkeja.

Jees, sanoi sotamies Ryhmy. Nykyisen "suvaitsevaisuuden" henki on tosiaan aivan sama kuin vanhan neuvostobolsevismin: Olit ollut kuinka korkealla tahansa kansansuosion ja oikeinajattelun hierarkiassa, niin yksi varomaton sana saa pääsi putoamaan - ja kansa antaa välttämättömät puolen tunnin aplodit uudelle palvonnan kohteelle.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Golimar


Quote

Naiivi maailmankuva muodikkaana statussymbolina

Thomas Taussi

3 days ago·4 min read

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi korkeassa asemassa olevat ja koulutetut ihmiset saattavat kuulostaa joissain asioissa todellisuuspakoisilta ja idealistisilta jopa lapsellisuuteen asti? Maailmalla tätä asiaa on pohdittu taloussosiologian klassikon, Thorstein Veblenin (1857–1929) "Joutilaan luokan" ja ylellisten hyödykkeiden kautta. Cambridgen yliopistossa psykologian väitöskirjaa tekevä Rob Henderson on kirjoittanut, että naiiveista ja järjenvastaisista ajatuksista on tullut modernin yhteiskunnan statussymboleja, "luksuskomuksia". Siinä, missä yläluokka pyrki aiemmin erottautumaan aineellisilla kulutustottumuksilla ja asettamaan ihailtuja trendejä keskiluokalle, samaa tapahtuu myös aineettomassa muodossa ajatusten tasolla. Sosiaalisen median aikakaudella aineettomuus korostuu entisestään.
Ylellisissä uskomuksissa ei ole kyse pelkästä perinteisestä hurskastelusta ja moraalisäteilystä. Perinteisesti ylellisyyksillä on tarkoitettu mukavuuksia, jotka eivät ole kaikille arkisia itsestäänselvyyksiä. Veblenin taloussosiologiassa ylellisyyksillä on tärkeä rooli sosiaalisen aseman osoittajana. Eri aikoina ihmiskunnan historiassa yhteiskunnan eliitti on pyrkinyt erottumaan muista kansankerroksista näyttävillä ja arkijärjellä ajateltuna turhamaisilla elämäntapa- ja kulutusvalinnoilla, joita muiden on hankala tai kallista jäljitellä. Saman kaltainen signalointiteoria tunnetaan myös biologiassa, josta malliesimerkkinä on tapana käyttää riikinkukon sulkia.

X

Esimerkiksi ideologisesti ladatuilla konsepteilla kuten "kulttuurin omimisella", "valkoisilla etuoikeuksilla" ja "toksisella maskuliinisuudella" on ennen kaikkea statusfunktio. Ilmaisuihin kiteytyy kiistelty maailmankuva ja polarisoituneita asenteita. Näiden käsitteiden viljeleminen viestii muille, että henkilö on liikkunut tietyissä ideologisissa piireissä ja omaksunut heidän edistyksellisenä pitämänsä maailmankuvan. Käsitteet viestivät, että henkilöllä on mahdollisuus omaksua niiden maailmankuva kääntöpuolesta huolimatta. Ennakkoluuloinen ja yksinkertaistava teoretisointi kosmisesta ihonväriin perustuvasta uhrihierarkiasta on ylellisyyttä, johon kaikilla ihmisillä ei ole varaa. Esimerkiksi suorittavaa ja jopa terveydelle riskialttiimpaa työtä tekevällä henkilöllä on vähemmän varaa uskoa olevansa "etuoikeutettu" pelkän ihonvärin perusteella.
Jo Veblenin kuvaaman joutilaan luokan statushakuisen toiminnan tarkoituksena oli osoittaa, ettei henkilön tarvitse varsinaisesti ahkeroida minkään hyödyllisen, konkreettisen ja tuottavan toiminnan parissa. Klassisella joutilaalla on varaa käyttää suuri osa ajastaan muiden silmissä turhiin asioihin, joilla on korkea vaihtoehtoiskustannus. Myös pelkillä ajatuksilla on seurauksia. Laajemmin ymmärrettynä joutilaisuus ei välttämättä seuraa vain aineellisesta varallisuudesta. Pelkästään tietyssä yhteiskunnallisessa ja sosiaalisessa asemassa voi välttyä muita paremmin joutumasta vastuuseen edistämiensä asioiden kielteisistä kääntöpuolista. Esimerkiksi moni kolumnisti tai kulttuurivaikuttaja saa mediassa helposti näkyvän alustan edistääkseen ruusuisen ideologisia näkemyksiään vailla minkäänlaista vastuuta ajatusten faktapohjaisuudesta, loogisuudesta tai toteutuskelpoisuudesta. Toisin sanoen, moderni joutilaisuus voi esiintyä laiskana ja todellisuuspakoisena ajatteluna.

X

Ylellisyyttä on se, ettei ole pakottavaa tarvetta selvittää, miten maailma oikeasti toimii. Ylellisyyttä on se, että ymmärryksen maailman realiteeteista voi sivuuttaa ja korvata mielivaltaisilla uskomuksilla ja ympäripyöreyksillä. Ylellisyyttä on se, että todellisuuspakoisuudesta ei joudu maksamaan yhtä kalliisti kuin muut. Siinä, missä nykyaikana järjenvastaiset uskomukset voivat aiheuttaa monille tavallisille ihmisille sosiaalista vieroksuntaa ja ongelmia elämän eri osa-alueilla, todelliselle joutilaalle luokalle pähkähullu ajattelu on yhteinen kilpaharrastus. Sosiaalisessa mediassa voi nähdä, kun todellisuuspakoisia ylellisiä uskomuksia kuuluttavat toverit pönkittävät toisiaan ja syyllistävät kriitikoita, jotka eivät suostu ihailemaan heitä.
Esimerkiksi Helsingin kantakaupungissa turvallisella alueella asuva yliopistoihminen voi reagoida uutisiin maahanmuuttajalähiöiden väkivaltaisuudesta signaloimalla mahdollisimman idealistista ja hyväntahtoista ihmiskuvaa. Varsinkin sosiaalivaltiossa on ylellistä idealismia sanoa, että epäilty "joutui turvautumaan" väkivaltarikollisuuteen. On ylellistä siirtää huomiota rikoksiin syyllistyneiden ihmisten henkilökohtaisesta rikosoikeudellisesta ja moraalisesta vastuusta abstrakteihin käsitteisiin, "rakenteisiin" ja "systeemiin". Erityisen ylellistä on myös nauttia länsimaisen yhteiskuntajärjestyksen mukavuuksista samalla kun esiintyy julkisuudessa länsimaisuuden itseruoskijana.

X

https://thomastaussi.medium.com/naiivi-maailmankuva-muodikkaana-statussymbolina-8ed3cc8c943f

https://www.linkedin.com/in/thomas-taussi-053b693b/

http://thomastaussi.com/author/thomastaussi/

[tweet]1410961441495080966[/tweet]

https://twitter.com/thomastaussi/status/1410961441495080966

Golimar

#617
Etuoikeutetut pennut ruikuttavat.

Quote
X

The annual tuition and living expense budget to go to Georgetown was $76,280 for the 2019/2020 academic year.

X

https://www.collegecalc.org/colleges/district-of-columbia/georgetown-university/

Quote
X

With the Fourth of July right around the corner, Campus Reform reporter Ophelie Jacobson went to Georgetown University to see if students feel proud to be American.

The majority of students told Jacobson they were not proud to be American; some even said they were "embarrassed."

"No," one student said. "I think a lot of things about this country are really embarrassing: racist history, colonization, even currently, just what's going on with politics and the cops."

X

https://campusreform.org/article?id=17736

College students NOT proud to be American
https://www.youtube.com/watch?v=Q6tBQRslg14

artti

#618
Kulttuurimarxismi juontaa juurensa Neuvostoliiton ihmisen muokkauskokeiluista

Quote
Jatkuva hyökkäys tervettä järkeä ja säädyllisyyden sääntöjä vastaan ​​ja vääristää ja lamauttaa sekä persoonallisuutta että älyä, poistaa totuuden ja valheen rajan. Tämän seurauksena muodostuu pelkoa täynnä oleva älyllinen aloitteettomuus; Homo sovieticus, joka on puhuja puolueideoille ja iskulauseille; se ei ole niinkään ihminen vaan astia, jota totalitarismi täyttää ja tyhjentää

https://ru.wikipedia.org/wiki/Homo_Soveticus

Lännen massamediat ovat selvästikin ohjattu ihmisen henkiseen muokkaamiseen, jonka ilmeisenä esikuvana on Neuvostoliiton pyrkimys luoda yli-ihminen homo sovieticus, jonka uljaat piirteet muistuttavat Tom of Finlandin homotaidetta. Lännen politiikassa ja tiedotusvälineissä ihmisen muokkausta sanotaan sietokyvyn vahvistamiseksi, joka palvelee pyrkimystä luoda kurinalainen ja henkisesti valmennettu sotakone, jota kuvataan käsitteillä "matkalla vahvaksi", joka siis tarkoittaa sotakonetta, joka ei kaihda taisteluun lähettämistä. Että kun katsoo miten ihmisen mielien henkinen muokkaus käytännössä toimii massamedioissa niin ilmeisen selvästi on nähtävissä, että tilaajana on valtiot, jotka yrittävät luoda kurinalaisia ihmishahmoisia sotakoneita mieli on ase metodia massamedioiden kautta iskostamalla

Quote
Uusi neuvostoihminen (ven. новый советский человек, novyi sovetski tšelovek) oli kommunistipuolueen ideologien hahmotelma ihanneihmisestä. Lev Trotski kuvaili vuonna 1924, miten neuvostoihminen "kohottaa itsensä uudelle tasolle ja syntyy uusi korkeampi sosiaalis-biologinen laji, tai jos sallitte, yli-ihminen".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Homo_sovieticus
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

stefani

Tuli tuosta Homo sovieticus lajista mieleen, että eikös tällä hetkellä evoluution voimat ole jo muodostamassa uutta ihmislajia Homo victimus --- "Uhriutuva ihminen"?

Mitä kovempaa nykymaailmassa osaa uhriutua, sitä korkeampiin sosiaalisiin asemiin voi nousta, mikä parantaa mahdollisuuksia löytää lisääntymiskumppaneita. He, ketkä eivät osaa uhriutua, eivät pärjää nykymaailman manipulointikamppailuissa, ja he syrjäytyvät, eivätkä heidän geenit enää leviä.

akez

Puolan tv:n sivuilla sattui silmään seuraava juttu Norjan Postin "edistyksellisestä" - eli norjalaisten valtaosalle avoimesti vittuilevasta - mainoksesta. Peppi Pitkätossu -kirjat, Afrikan Tähti -peli ja ties mitä kaikkea on sensuroitava minoriteettien, jopa yksittäisten henkilöiden vaatimuksesta, mutta samaan aikaan voidaan härskisti kakkia enemmistön arvojen ja perinteiden päälle. Tuolla ei voida saada mitään positiivista aikaan. Ei edes homoille.

Näiden aktioiden takana on tietenkin tarkoituksellisesti eripuraa luova ja vallankumousta rakenteleva marksilainen ideologia. Se on kuitenkin aina johtanut yleiseen kurjuuteen ja väkivaltaan. Näennäisesti nämä jutut ovat aina ajavinaan jotakin "hyvää asiaa", mutta tosiasiassa ne toimivat, ja on tarkoitettu toimimaan, kaikkia vastaan. Muuten ei vallankumousta. En usko, että homoillekaan on edullista joutua marksilaisten keppihevoseksi. Sellaisesta ei ole ennenkään hyvää seurannut.

QuoteNorjan Posti paljastaa: Joulupukki on homo. Uusi joulumainos

Norjan Posti on aloittanut joulumainoskampanjan. Se rakentuu pääosin muutaman minuutin mainoksen ympärille. Mainoksessa esiintyy joulupukki. Silti siinä ei nähdä jouluaiheita, kuten tonttuja ja Lapin maisemia. Mainos on otsikoitu: "Kun Harry tapasi joulupukin". Se kertoo kahden miehen välisestä rakkaustarinasta.


TVP 24.11.2021

Kampanja liittyy ensi vuoden 50. vuotispäivään. Silloin tulee kuluneeksi 50 vuotta, siitä kun Norjan laki salli samaa sukupuolta olevien liitot. Norjan Posti päätti luoda tämän johdosta vaihtoehtoisen version joulun symbolista ja se kehitti tarinan homosta joulupukista.

Mainos kertoo Harry nimisestä miehestä, joka sattumalta kohtaa joulupukin kodissaan jouluaattona. Ennen kuin he ehtivät vaihtaa sanaakaan katoaa joulupukki takaisin savupiippuun.

Seuraavina vuosina miehet tapaavat vain jouluna, mutta lopulta joulupukki "organisoi tonttujen avulla" lahjojen perille toimittamisen ja pääsee siten viettämään joulun yhdessä Harryn kanssa. Näin miehet pääsevät tunnustamaan keskinäisen rakkautensa.

Tämä ei ole ensimmäinen Norjan Postin joulumainos, joka on herättänyt ristiriitaisia tunteita. Vuonna 2019 se julkaisi mainoksen joulun historiasta, jossa se vihjaili Jeesuksen olleen kiertelevä postinkantaja.

Norjan Postin mainos

Pitäisikö lampaiden oppia jo sanomaa muutakin kuin "mää"? Ensimmäisenä noista tempuista tulee mieleen, että tuollaiseen systemaattiseen provokaatioon on syytä vastata yhtä rivoilla ja härskeillä provokaatioilla, ja kohdista nämä noihin marksilaisiin. Ei heidän keppihevosiinsa, jotka usein eivät ole edes millään tapaa osallisia noissa tempuissa.

Marksilaiset ja muu laitavasemmisto ovat vielä kommunismin romahduksen jälkeenkin yhä pesiytyneinä täällä valtarakenteisiin ja pääsevät sieltä käsin toteuttamaan noita temppujaan yhteiskunnan varoilla. Siinä melkoinen ongelma. Puolassa ovat ratkoneet noita ongelmia puhdistamalla (lustraatio) noita rakenteita kommunistiajan jäänteistä. Täällä vastaavaa ei tapahtunut koskaan. Siinä lienee tämän länsimaita riivaavan taudin ja yleisen alamäen ydin.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Nuivettunut Han-nenetsi

^ Etuoikeutetut öljymiljonäärit harjoittavat valtapositiossaan mitä sortavinta kulttuurista omimista. Näpit irti joulupukista norjalaiset, joulupukki on suomalainen!!1!
Toksinen soijamaskuliini

P

Tuo homo-joulupukki on kyllä subversiota puhtaimmillaan. Miksi joulupukkiin pitää sotkea seksiä? Joulupukki on kyllä aika -aseksuaalinen hahmo. Nyt se pitää seksualisoida ja vielä homottaa joulun kunniaksi. Ihan suoraan subversiopelikirjasta kiskaistua.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Risto A.

Vai että homopukki Norjassa, mitähän ruotsalainen posti keksii pistääkseen paremmaksi? Transupukki ja pikku kääpiöt?
Tämmöttis voi tehdä vain valtion monopoli, koska vain siitä näitä voi suoltaa ilman mitään vaikutusta liiketoimintaan, kansalle aiheutetun trauman kuitenkin ollessa maksimaalinen. Vähän niinkuin YLE. Valittaa voi, mutta ei sillä mitään vaikutusta ole. Sama raha napsahtaa kassaan jokainen vuosi, teki YLE mitä tahansa (or lack thereof).
talk to the hand, ´cause the face ain´t listening

Ylen voi kuitenkin aina sammuttaa. Yleveroon voi suhtautua siten, että se on pari sataa euroa vaikeasti aivovammaisille, jotta voivat kokea itsensä tärkeiksi. Postin kanssa vähän eri juttu.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Maastamuuttaja

Ihmiset ovat valitettavasti keskinkertaisia.

hassi

Aika moni uskoo Joulupukkiin.
Miljardien ihmisten uskontoa on siis loukattu!!
Tehkääpä Norskit sama Venäjän pakkasukosta tai Muhametista tai minkä muun tahansa uskonnon keskeisestä hahmosta. Ei taida olla kukaan tekemässä.

-PPT-

Sana loot eli ryöstely ja varasteleminen on pannassa USAn valtamediassa. Sen sijaan käytetään kiertoilmaisua organised theft.

Sanasta loot taitaa tulla liian vahva demografinen mielikuva.

Pallopääkissa

#627
Onko kulttuurimarxismille jotain synonyymiä joka ajaisi saman asian? Esim. kulttuurikommunismi, länsikommunismi, länsimarxismi, eurokommunismi tai euromarxismi? Akateeminen marxisimi/kommunismi?

Kulttuurimarxismia  pidetään erotuksena alkuperäiselle Karl Marxin marxilaisuudelle josta käytetään joissain paikoissa nimeä "ortodoksinen marxismi", ja erotuksena myös Neuvostoliiton kommunismille, josta kätetään usein nimeä marxismi-leninismi.

Olivatko Marx ja Engels itse kulttuurimarxilaisia jos arvioidaan näin jälkikäteen? Muistan kuulleeni arvailun että jos Marx tulisi nyt aikakoneella nykyaikaan, nykyajan suvakit pitäisivät häntä natsina. Eikös parta-Kalle hyväksynyt Amerikan mustien orjuuden tms. tai muutoin hyväksynyt mustien orjuuden muualla missä sitä oli, kuten Afrikassa ja Keski- ja Etelä-Amerikassa?

Missä määrin kulttuurimarxismissa on kyse trotskilaisuudesta? Lev Trotski lähti pakoon Neuvostoliitosta kun Stalin ei kannattanut hänen "jatkuvaa vallankumousta" joka pyrki viemään kommarimeninkiä joka paikkaan. 1920-30-luvuilla Stalin taisi todeta että "vallankumous ei ole vientitavaraa".

Kulttuurimarxismin periaate on metapoliittinen vaikuttaminen. Kun kannatusta ei saanut tarpeeksi paljon parlamenttivaaleissa, eikä edes aseellinen vallankumous/vallankaappaus onnistunut, järkeilivät tietyt akateemiset piirit että pitää ottaa kulttuurihegemonia eli vallata instituutiot. Siitä on se ajatus "pitkä marssi halki instituutioiden".

Länsimaiden kommunisteista eli eurokommunismista tuli mieleen se että Suomen lisäksi Ranskassa ja Italiassa oli kommunistipuolueet vahvasti edustettuina parlamenteissa. Oliko ne toisinaan myös hallituksessakin.

Kommunistien keskuudessa on aina ollut eri ryhmiä jotka ovat omasta mielestään oikeita kommunisteja ja oikeaoppisia ja muut ovat harhaoppisia tai luokkapettureita jne. Jos otetaan tarkkailuun vaikka Ranskan ja Italian kommunistiset puolueet 1800-luvulta nykaikaan. Näissä maissa on ollut mm. trostkilaisia, neuvostomielisiä/stalinisteja, ja maolaisia. Onko ollut isänmaallisia ja kansallismielisiä kommunisteja, verrattavissa Suomen SKDL:n saarislaisiin enemmistökommunisteihin?@l'uomo normale taitaa tietää jotain Ranskasta ja Italiasta, joten osaako vastata miten oli kommunistien osalta. Oliko Ranskassa ja Italiassa "saarislaisia" kommunisteja vai oliko ne jakautuneita eurokommunsteihin, neuvostomielisiin, trotskilaisiin ja maolaisiin? Ketkä näistä ryhmittymistä olivat suvakkeja ja olivatko jotkin näistä sitten maahanmuuttokriitikoita?
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

l'uomo normale

Quote from: Pallopääkissa on 11.12.2021, 08:47:29
@l'uomo normale taitaa tietää jotain Ranskasta ja Italiasta, joten osaako vastata miten oli kommunistien osalta. Oliko Ranskassa ja Italiassa "saarislaisia" kommunisteja vai oliko ne jakautuneita eurokommunsteihin, neuvostomielisiin, trotskilaisiin ja maolaisiin? Ketkä näistä ryhmittymistä olivat suvakkeja ja olivatko jotkin näistä sitten maahanmuuttokriitikoita?

En paljoa tiedä. Ranskan kommunistinen puolue oli Moskova-mielinen minun mielikuvani mukaan hyvin pitkään.

Italiassa kommunistit olivat toisen maailmansodan jälkeen merkittävin vasemmistopuolue ja siirtyi 60-luvun lopulla eurokommunismiin.

Pieniä vasemmistoryhmiä on noissa maissa tullut ja mennyt samoin kuin muita suuntauksia edustavia pienryhmiä, joitten tarkempi tuntemus edellyttää asiantuntijuutta jota äärivasemmistolla ainakin on.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Pallopääkissa

TV7 kanavan ohjelma Ojares & Ahvio

Kulttuurimarxismi ja LGBT. Osa 1/2
https://www.tv7.fi/arkki/ojares-ahvio/kulttuurimarxismi-ja-lgbt-osa-1-2_p81730/

Kulttuurimarxismi ja LGBT. Osa 2/2
https://www.tv7.fi/arkki/ojares-ahvio/kulttuurimarxismi-ja-lgbt-osa-2-2_p84804/

QuoteKulttuurimarxismi on sitä, että ujutetaan marxilaiset ajattelutavat kulttuuriin.
Mitä on marxilaisuus? Entäpä kulttuurimarxilaisuus? Miten se liittyy homoliikkeeseen, feminismiin ja sukupuolten kieltämiseen? Käymme läpi marxilaisen ajattelun kehittymisen tähän päivään.
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.