News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kulttuurimarxismi

Started by nuivanniemi, 08.06.2012, 09:32:02

Previous topic - Next topic

Aksiooma

Tämä on kyllä huvittava, vaikka tragikoominen. Kannattaa katsoa. Kuten tiedossa on, postmodernismi perustuu vanhaan marxilaiseen ajatukseen työläisistä ja porvareista, ja miten porvarit riistävät työläisiä.

Koska tuo ajatus ei kantanut filosofisesti eikä käytännössä, koska työväestön absoluuttinen varallisuus kasvoi länsimaissa, piti tilalle keksiä uusi kommunismin muoto.

Postmodernismi perustaa ajatuksensa samaan ideologiaan kuin kommunismi. Nyt riistäjänä on valkoinen mies ja riistettyjä ovat kaikki muut.

Lisäksi, koska kommunismi ei uskonut yksilöön, vaan kollektiiviin, niin kaikki riistetyt ovat jaoteltu eri ryhmiin sukupuolen, rodun, ihonvärin, seksuaalisen suuntautumisen jne. mukaan.

Jokainen näistä ryhmistä pyrkii saamaan valtaa. Ne eivät osaa eivätkä kykene toimimaan yhdessä jne. Kyseessä on siis täydellinen kaaos, missä ainoa yhteinen nimittäjä on sortaja, eli valkoinen mies.

Tässä BBC:n iltaohjelmassa feministi homomies vaatii, että valkoisten miesten pitää luopua vallasta ja antaa sitä muille ryhmille. Entinen Britannian hallituksen ministeri Michael Portillo vetää homokaverin niin hienosti kölin alta, että ei voi kuin nauraa ja itkeä samaan aikaan, miten sekaisin ihmiset ovat nykypäivänä. Ihmiset, jotka ovat aivopestyjä yliopistoissa postmodernin filosofian avulla.

Michael Portillo destroys feminist gay man https://youtu.be/fgvY_Mi9OaQ
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Skeptikko

#541
Kauheaksi on kyllä mennyt opiskelu Yhdysvlaloissa, kun SJW-väki tulee räyhäämään luentosaliin kesken luoentojen:

Students Protest Intro Humanities Course at Reed - The Atlantic
https://www.theatlantic.com/education/archive/2017/11/the-surprising-revolt-at-reed/544682/

Quote
"That's like somebody ... making a song just littered with the n-word everywhere," a member of Reedies Against Racism (RAR) told the student newspaper when asked about Martin's performance. She told me more: The Egyptian garb of the backup dancers and singers—many of whom are African American—"is racist as well.
...
But for RAR, Hum 110 is all about oppression. "We believe that the first lesson that freshmen should learn about Hum 110 is that it perpetuates white supremacy—by centering 'whiteness' as the only required class at Reed," according to a RAR statement delivered to all new freshmen. The texts that make up the Hum 110 syllabus—from the ancient Mediterranean, Mesopotamia, Persia, and Egypt regions—are "Eurocentric," "Caucasoid," and thus "oppressive," RAR leaders have stated. Hum 110 "feels like a cruel test for students of color," one leader remarked on public radio. "It traumatized my peers."
...
Beginning on boycott day, RAR protested every single Hum lecture that school year. In-class protests are very rare on college campuses. During the nationwide upsurge of student activism tracing back to 2015, protesters have occupied administrative buildings, stormed into libraries, shut down visiting speakers in auditoriums, and walked out of classrooms—but they hardly ever disrupt the classroom itself. RAR has done so more than 60 times.
...
One of the first Hum professors to request that RAR not occupy the classroom was Lucía Martínez Valdivia, who said her preexisting PTSD would make it difficult to face protesters. In an open letter, RAR offered sympathy to Martínez Valdivia but then accused her of being anti-black, discriminating against those with disabilities, and engaging in gaslighting—without specifying those charges. When someone asked for specifics, a RAR leader replied, "Asking for people to display their trauma so that you feel sufficiently satisfied is a form of violence."

But another RAR member did offer a specific via Facebook: "The​ ​appropriation​ ​of​ ​AAVE [African American Vernacular English]​ ​on​ ​her​ ​shirt​ ​during​ ​lecture:​ ​'Poetry​ ​is​ ​lit' ​is​ ​a​ ​form​ ​of​ ​anti-blackness."

During Martínez Valdivia's lecture on Sappho, protesters sat together in the seats wearing all black; they confronted her after class, with at least one of them yelling at the professor about her past trauma, bringing her to tears. "I am intimidated by these students," Martínez Valdivia later wrote, noting she is "scared to teach courses on race, gender, or sexuality, or even texts that bring these issues up in any way—and I am a gay mixed-race woman." Such fear, she revealed in an op-ed for The Washington Post, prompted some of her colleagues— "including people of color, immigrants, and those without tenure"—to avoid lecturing altogether.
...
National coverage of the Hum 110 crisis has focused primarily on the clashes between RAR and faculty, but what about the majority of students not in RAR? I spoke with a few dozen of them to get an understanding of what campus was like last year, and a clear pattern emerged: intimidation, stigma, and silence when it came to discussing Hum 110, or racial politics in general.
...
Another student wrote to Laura in a private message, "I'm coming into this as a 'POC' but I disagree with everything [RAR has been] saying for a long time [and] it feels as if it isn't safe for anyone to express anything that goes against what they're saying." Laura could relate—her father "immigrated from Syria and was brown"—so she stood in front of Hum 110 just before class to distribute an anonymous survey to gauge opinions about the protests, an implicit rebuke to RAR. Laura, who lives in the neighboring city of Beaverton, said she saw this move as risky. "I would've rethought what I did had I lived on campus," she said.
...
This school year, students are ditching anonymity and standing up to RAR in public—and almost all of them are freshmen of color. The turning point was the derailment of the Hum lecture on August 28, the first day of classes. As the Humanities 110 program chair, Elizabeth Drumm, introduced a panel presentation, three RAR leaders took to the stage and ignored her objections. Drumm canceled the lecture—a first since the boycott. Using a panelist's microphone, a leader told the freshmen, "[Our] work is just as important as the work of the faculty, so we were going to introduce ourselves as well."

The pushback from freshmen first came over Facebook. "To interrupt a lecture in a classroom setting is in serious violation of academic freedom and is just unthoughtful and wrong," wrote a student from China named Sicheng, who distributed a letter of dissent against RAR. Another student, Isabel, ridiculed the group for its "unsolicited emotional theater."

Two days later, a video circulated showing freshmen in the lecture hall admonishing protesters. When a few professors get into a heated exchange with RAR leaders, an African American freshman in the front row stands up and raises his arms: "This is a classroom! This is not the place! Right now we are trying to learn! We're the freshman students!" The room erupts with applause.

I caught up with that student, whose name is Pax. "This is a weird year to be a freshman," he sighed. Pax is very mild-mannered, so I asked what made him snap into action that morning. "It felt like both sides [RAR and faculty] weren't paying attention to the freshman class, as it being our class," he replied. "They started yelling over the freshmen. It was very much like we weren't people to them—that we were just a body to use."
...
Next I met the student who shot the video. A sophomore from India, he serves as a mentor for international students. (He asked not to be identified by name.) "A lot of them told me how disappointed they were—that they traveled such a long distance to come to this school, and worked so hard to get to this school, and their first lecture was canceled," he said. He also recalled the mood last year for many students of color like himself: "There was very much a standard opinion you had to have [about RAR], otherwise people would look at you funny, and some people would say stuff to you—a lot of people were called 'race traitors.'"
...
"The movement cannot continue to manufacture an enemy that has agreed to review the syllabus [and] bended over backwards on all accounts to accommodate the free speech of the protesters," wrote Misha, another freshman, in the first op-ed critical of RAR published in the school paper. Yet the more accommodation that's been made, the more disruptive the protests have become—and the more heightened the rhetoric. "Black lives matter" was the common chant at last year's boycott. This year's? "No cops, no KKK, no racist U.S.A." RAR increasingly claims those cops will be unleashed on them—or, in their words, Hum professors are "entertaining threatening violence on our bodies."

For the anniversary, RAR arranged an open mic for students of color. Rollo, a freshman from Houston, described how difficult it was to grow up poor, black, and gay in Texas. He then turned to RAR: "No, I won't subject myself to your politically correct ideas. No, I won't allow myself to be a part of your cause." He criticized the "demagoguery" that "prevents any comprehensive conversation about race outside of 'racism is bad.'"

Rollo later told me that RAR "had a beautiful opportunity to address police violence" but squandered it with extreme rhetoric. "Identity politics is divisive," he insisted. As far as Hum 110, "I like to do my own interpreting," and he resents RAR "playing the race card on ancient Egyptian culture."
...
Shortly into Ann Delehanty's lecture on The Iliad, a RAR "noise parade" shut it down—the third class canceled that month, after Kambiz GhaneaBassiri refused to teach the Epic of Gilgamesh in front of signs tying him to white supremacy. Where Delehanty had just stood, a RAR leader read a statement about how Reed is complicit in "modern-day slavery" because its operating bank, Wells Fargo, has ties to private prisons.

But her words faltered as she watched the freshmen walk out. "The thing that heartens me," said Pax, "is that most of the student body followed the professor into another classroom, where she continued the lecture."

Support for RAR seems to be collapsing; only about 100 students were involved in this year's boycott, a quarter of last year's crowd. There haven't been any Hum protests since the upperclassmen who participated in the noise parade were barred from lectures. RAR's list of demands keeps growing, but its energy is now focused on Wells Fargo.
...
If the "most liberal student body" in the country can reject divisive racial rhetoric and come together to debate a diversity of views, others could follow.

Välillä tätä SJW-touhua protestoivat opiskelijat saavat kuitenkin SJW-väkeä kuriin, kuten tämä videolla esiintyvä "rodullistettu" Pax:

LOL!! SJW College Activists get rekt by classroom they disrupted. REEEEEEED College, Portland OR
https://www.youtube.com/watch?v=GAU5ebDseO0&t=110

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kameleontti

NATOkin ajaa homotusta ja diversiteettiä

Lisäluettavaa http://natoassociation.ca/where-do-lgbt-perspectives-fit-within-the-nato-narrative/

Tavan

Onko tuollainen uskottavaa sotilasliittoutumista? Tosiasahan on, että kaikki järjestöt, jotka eivät aktiivisesti, explisiittisesti ja herkeämättä vastusta kulttuurimarxismia, mädätetään kulttuurimarxilaisuuteen.

Natoon ei siis kannata liittyä ainakaan ennen kuin siitä tulee aktiivisesti kulttuurimarxismia vastustava järjestö.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

#544
Quote from: Kameleontti on 04.11.2017, 13:33:16
NATOkin ajaa homotusta

Homotuksen vapautta. Länsimaista arvoa, että ihminen saa olla homo. Neuvostoliiton vastakohta, jossa yksilöllä ei ollut oikeutta olla kristitty, homo tai mitä hän ikinä tahtoi olla, vaan valtio pakotti tiettyyn muottiin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kameleontti

#545
Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:06:29


Natoon ei siis kannata liittyä ainakaan ennen kuin siitä tulee aktiivisesti kulttuurimarxismia vastustava järjestö.

En pidättäisi hengitystä. NATO taitaa olla melko alkupäässä mädätyksen lähteitä ja tarvittaessa jakaa arvojaan, vaikkapa rauhanpommein.

QuoteHomotuksen vapautta. Läsimaista arvoa, että ihminen saa olla homo.

Ei tässä propagoimisessa ole enää kyse vapaudesta olla homo. Tämä on siirtynyt jo vaiheeseen, jossa homous on tavoiteltavaa. Eikö ihmiset näe, mitä tän lgbt-agendan puskemisen takana on?

Tässä 12v transpoika. https://www.facebook.com/puoliseitseman/videos/1932783163641547/?hc_ref=ARQainjfNOh6lN6E8EHs935kE7jwAqVIW62n6lLnhJ0FbXvIOQDRJN9DKn2pkHm8ri4&fref=gs&dti=156906157699841&hc_location=group

Tavan

Quote from: Rubiikinkuutio on 04.11.2017, 14:09:31
Homotuksen vapautta. Läsimaista arvoa, että ihminen saa olla homo. Neuvostoliiton vastakohta, jossa yksilöllä ei ollut oikeutta olla kristitty, homo tai mitä hän ikinä tahtoi olla, vaan valtio pakotti tiettyyn muottiin.

Ihmisiä pitäsi kuitenkin kaikin tavoin kannustaa normaaliin, kunnolliseen js säädylliseen käytökseen ja terveisiin elämänvalintoihin.

Samaan aikaan ohjata ihmisiä pois pahuudesta, perversioista ja säädyttömyydestä, vaikka heillä jokaisella onkin rikkumaton vapaa tahto valita perversio kunnollisuuden sijaan.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:13:27

Ihmisiä pitäsi kuitenkin kaikin tavoin kannustaa normaaliin, kunnolliseen js säädylliseen käytökseen ja terveisiin elämänvalintoihin.

Samaan aikaan ohjata ihmisiä pois pahuudesta, perversioista ja säädyttömyydestä, vaikka heillä jokaisella onkin rikkumaton vapaa tahto valita perversio kunnollisuuden sijaan.

Länsimaissa sinulla on onneksi laillinen oikeus toimia juuri noin jas haluat. Se on länsimaalaisen vapauden ydinajatus ja sitä nato ajaa ainakin paremmin kuin mikään sen vastavoima.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Tavan

Quote from: Rubiikinkuutio on 04.11.2017, 14:15:23
Länsimaissa sinulla on onneksi laillinen oikeus toimia juuri noin jas haluat. Se on länsimaalaisen vapauden ydinajatus ja sitä nato ajaa ainakin paremmin kuin mikään sen vastavoima.

Kristilliseen ajatteluun on kuulunut lähimmäisenrakkaus ja ennen kaikkea lähimmäisen sielun kohtalosta välittäminen. Tämä moderni individualistinen, "ihminen on saari"-atomisaatio ja YOLO-ajattelu on lännen perusrakenteita murentava pitkäaikainen trendi.

Esimerkiksi 1700-luvun individualistinen valistusajattelu oli tässä suhteessa jo proto-mädätystä.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:21:05

Kristilliseen ajatteluun on kuulunut lähimmäisenrakkaus ja ennen kaikkea lähimmäisen sielun kohtalosta välittäminen.

Hienoa.

Quote
Tämä moderni individualistinen, "ihminen on saari"-atomisaatio ja YOLO-ajattelu on lännen perusrakenteita murentava pitkäaikainen trendi.

Tuollaiseen ajatteluun länsimainen vapaus ei millään tavalla pakota.

Jos haluat pakottaa kaikki noista pois, niin sitten toki olet länsimaisen vapauden vastustaja ja halajat johonkin kommunismiin tai muuhun vastaavan "ylhäältä käsketään miten pitää ajatella"-systeemiin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Tavan

#550
Quote from: Rubiikinkuutio on 04.11.2017, 14:25:37
Tuollaiseen ajatteluun länsimainen vapaus ei millään tavalla pakota.

Tulvaportin avaaja ei voi puolustautua sanomalla, että enhän minä pakottanut vettä tulemaan sisään! hminen on viallinen olento joka valuu luonnostaan kohti entropiaa ja kaaosta, tuhoa ylipäätään, mikäli häntä ei ulkoisin voimin ohjata.

Quote
Jos haluat pakottaa kaikki noista pois, niin sitten toki olet länsimaisen vapauden vastustaja ja halajat johonkin kommunismiin tai muuhun vastaavan "ylhäältä käsketään miten pitää ajatella"-systeemiin.

Länsi on rakentunut sen ajatuksen päälle, että meitä on Herran toimesta ylhäältäpäin käsketty toimimaan ja ajattelemaan tietyllä tavalla, helvetin uhalla.

Ajatus, että saisimme itse päättää mitä hyvä elämä on, on täysin lännen perusarvojen vastainen.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

JKN93

http://beta.oikeamedia.com/o1-46089
Quote
Kardinaali Sarah: Jokaisella kansakunnalla on oikeus erottaa pakolaiset elintasopakolaisista

Kardinaali Robert Sarahin mukaan jokaisella kansakunnalla on oikeus erottaa pakolaiset elintasopakolaisista. Eurooppa on käymässä läpi hiljaista uskosta luopumista kieltämällä kristilliset juurensa.

– Jokaisella kansakunnalla on oikeus erottaa oikeat pakolaiset elintasopakolaisista, jotka eivät tunnusta kansakunnan kulttuuria, kardinaali Robert Sarah on sanonut. Afrikkalainen kardinaali puhui Euroopan kristillisessä konferenssissa Puolassa sunnuntaina 24. lokakuuta.

Puola on hänen mukaansa kieltäytynyt hyväksymästä "joidenkin ihmisten tyrkyttämää"  pakolaisten uudelleensijoittamisen "logiikkaa". Kardinaali Sarah sanoi, että vaikka jokainen pakolainen on ihminen jota tulee kunnioittaa, tilanteesta tulee monimutkaisempi, jos he ovat toisista kulttuureista tai toisista uskonnoista ja vaarantavat kansakunnan yhteisen hyvän.

Maailman johtajat eivät voi kyseenalaistaa "jokaisen kansakunnan oikeutta erottaa toisistaan maastaan pakenemaan joutuneet poliittiset ja uskonnolliset pakolaiset elintasopakolaisista, jotka haluavat muuttaa asuinpaikkansa sopeutumatta uuden asuinpaikkansa kulttuuriin".

– Liberaalin individualismin ideologia edesauttaa sekoitusta, minkä tarkoituksena on rapauttaa luonnolliset kotimaiden ja kulttuurien rajat, mikä johtaa yksiulotteiseen maailmaan ilman kansakuntia, missä vain kulutus ja tuotanto merkitsee, hän sanoi.

Paavi Franciscusta myötäillen hän totesi myös, että niiden Euroopan kansakuntien, jotka ovat osallistuneet maiden tekemiseen epävakaiksi tulee kantaa vastuunsa, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että niiden tulisi muuttaa itseään massamaahanmuutolla.

Sarah valitteli Euroopan sekularisaatiota ja sanoi, että maanosaa on koetellut kahden viimeisen vuosisadan aikana ennennäkemätön sivilisaation kriisi, mitä voidaan kuvailla Friedrich Nietzschen sanoilla "jumala on kuollut, ja me olemme tappaneet hänet".

– Eurooppa on ollut siitä lähtien jatkuvassa kriisissä, minkä syynä ovat muun muassa ateistiset ideologiat, ja nyt maanosa on kallistumassa nihilismiin, hän sanoi.

Kardinaali vertasi Euroopan unionia Neuvostoliittoon. Neuvostoliiton romahduksen jälkeen useat kansakunnat saivat vapautensa ja demokratiansa takaisin, mikä näytti Euroopan uuden, positiivisen aikakauden alulta. Euroopan unioni ei kuitenkaan palauttanut maanosan kristillisiä arvoja, vaan sen sijaan aloitti instituutioiden rakentamisen abstraktioiden – vapaan kaupan, yksilöiden tasa-arvon ja individualistisen ihmiskäsityksen – varaan.

Kardinaali Sarah pitää tätä perustavaa laatua olevana virheenä, ja peräänkuuluttaa maanosan paluuta kristillisille juurilleen.



Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:28:26

Tulvaportin avaaja ei voi puolustautua sanomalla

En minä siihen ole kantaa ottanutkaan, enkä ole mitään ollut puollustelemassakaan.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Tavan

Quote from: Rubiikinkuutio on 04.11.2017, 18:10:48
Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:28:26

Tulvaportin avaaja ei voi puolustautua sanomalla

En minä siihen ole kantaa ottanutkaan, enkä ole mitään ollut puollustelemassakaan.

Kannatat länsimaista vapautta. Minä taas pidän tulvaportin avaamista analogisena länsimaiselle vapaudelle. Olemmeko erimielisiä ihmisluonnosta? Ajatteletko, että ihminen on pohjimmiltaan hyveellinen olento, joka vapauden saatuaan luonnostaan suuntautuu kohti hyvää?
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 04.11.2017, 20:15:08

Kannatat länsimaista vapautta. Minä taas pidän tulvaportin avaamista analogisena länsimaiselle vapaudelle.

Näin juuri.

Quote
Olemmeko erimielisiä ihmisluonnosta? Ajatteletko, että ihminen on pohjimmiltaan hyveellinen olento, joka vapauden saatuaan luonnostaan suuntautuu kohti hyvää?

Emme ole erimieltä ja en ajattele.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Tavan

Quote from: Rubiikinkuutio on 05.11.2017, 14:41:24
Quote from: Tavan on 04.11.2017, 20:15:08

Kannatat länsimaista vapautta. Minä taas pidän tulvaportin avaamista analogisena länsimaiselle vapaudelle.

Näin juuri.

Mikäli kerran hyväksyt analogian, miksi haluat avata tulvaportin? Haluatko meidän hukkuvan?

This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 05.11.2017, 14:52:08

Mikäli kerran hyväksyt analogian, miksi haluat avata tulvaportin?

Siinä oli se "Minä"-sana siinä sanomassasi lauseessa, joka olisi vaatinut vielä alleviivauksen.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Tavan

Quote from: Rubiikinkuutio on 05.11.2017, 15:00:39
Siinä oli se "Minä"-sana siinä sanomassasi lauseessa, joka olisi vaatinut vielä alleviivauksen.

Kerrataans. Ajattelen, että ihminen on rikkinäinen ja siten vapaasti toimiessaan luonnostaan taipuvainen kohti tuhoa. Näin ollen jos ihminen vapautetaan ylhäältäpäin sanelluista normeista, jotka rajoittavat hänen luontaisesti tuho-orientoitunutta käytöstään, aiheutetaan tuhoa ja kaaosta. Näin ollen moderni länsimainen yksilönvapaus-eetos on tuhoisa ideologia.

Jos kerran olemme yksimielisiä ihmisluonnon rikkimäisyydestä, missä kohtaa erkanet esittämästäni ajatusketjusta? Ja millaista reittiä pitkin päädyt aivan päinvastaiseen lopputulemaan kuin minä?
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Rubiikinkuutio

Quote from: Tavan on 05.11.2017, 17:24:59

Jos kerran olemme yksimielisiä ihmisluonnon rikkimäisyydestä, missä kohtaa erkanet esittämästäni ajatusketjusta?

Kyse on harmaansävyistä. Logiikkasi etenee mustalla ja valkealla. En jaksa lähteä tätä avamaan, koska on aivan selvää että ei meillä ole noiden yksityiskohtien tulkinnan osalta juurikaan tarttumapintaa. Lyhyesti kuitenkin, että uskon yhteisön yhteisönä pitävän yksilöitä ruodussa ilman että yhteikunan tarvitsisi kuin selkeiltä perusrakenteiltaan. Trendit aaltoilevat. Mutta kuten sanoin, niin on jo sanomattakin selvää, että tästä ei keskustelua meidän välillä saa aikaiseksi. Jakakaamme molemmat taistelua paremman maailman puolesta ja maahanmuuttokysymyksissähän ne jo kovasti yhtyvätkin. Muualla voi sitten olla vaikeampaa, mutta tämän foorumin näkökulmasta keskityn nyt mielummin vaikka siihen.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

J. Lannan haamu

Mikä onkaan parempi tapa viettää sunnuntaita kuin osallistua järkimieliseen keskusteluun rakkaiden arkkivihollisteni, @Rubiikinkuutio  ja @elven archer  kanssa  :)

Tavan oikeastaan toikin jo oleellisimman, mutta jatkan vähän katkelmaa. Melkein yllätti tuo Rubiikinkuution toteamus ajattelun tai käsittelyn mahdottomuudesta kun ei ole yhteista tarttumapintaa. Toisin sanoen ei ole kieltä. Tämä sama ilmiö on melestäni läsnä siinä kun puhutellaan metafysiikkaa tai liitännäisiä kuten okkultismia.

Meillä on meneillään systeemitason kriisi, joka johtuu pitkälle siitä, että yhteisö on epäonnistunut toimimaan vastuullisesti ja pitämään huolta turvallisuudesta, oikeudenmukaisuudesta ja monesta muusta sosiaalisesta ja taloudellisesta asiasta. Olen pitkään miettinyt sitä, että mistä johtuu tavallisen keskivertokansalaisen helvetillisen huono asema. Kun alempaa luokkaa hyysätään ja asioille ei tehdä mitään, esimerkiksi rikollisuus tulee sekä altapäin että yltäpäin kohdistuen 'kunnon kansalaiseen'. Tämä kulttuurimarksismi kohdistuu kaikista pahiten perinteiseen työtekevään, hierarkiseen mieheen. Ennen kaikkea jos hän on vielä feminisoitunut.

Sitten taas kun olet paremmalla sosioekonomisella tasolla, olet ainakin vapautettu tietyistä paskamaisista hyödykkeistä tai prosesseista.

Kun tietty määrä vapautuneita ihmisiä ylittää tietyn massan kaupungissa, yhteiskuntajärjestys rappeutuu ja sosiaalinen koheesio murtuu. Viidakon lait nousevat korvaamaan yhteiskuntaa ylläpitäneet lait. Normit särkyvät ja kaaos ottaa vallan.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Rubiikinkuutio

Quote from: J. Lannan haamu on 05.11.2017, 18:39:19

Melkein yllätti tuo Rubiikinkuution toteamus ajattelun tai käsittelyn mahdottomuudesta kun ei ole yhteista tarttumapintaa. Toisin sanoen ei ole kieltä. Tämä sama ilmiö on melestäni läsnä siinä kun puhutellaan metafysiikkaa tai liitännäisiä kuten okkultismia.

Eikun metafysiikassa ei ole kieltä. Tässä kohtaa ei vain ole tarttumapintaa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Maija Poppanen

Quote from: Tavan on 04.11.2017, 14:28:26
Länsi on rakentunut sen ajatuksen päälle, että meitä on Herran toimesta ylhäältäpäin käsketty toimimaan ja ajattelemaan tietyllä tavalla, helvetin uhalla.

Ajatus, että saisimme itse päättää mitä hyvä elämä on, on täysin lännen perusarvojen vastainen.

Paskanmarjat. Ihmisen moraalille on paljon vanhemmat - lajin selviämisen kannalta olennaiset perusteet. Niinqu älä tapa mua niin mäkään en tapa sua.

Jotkut sen homeisen - huonosti toimitetun satukirjan seuraajat vielä uskovat muuta. Ne samat tyypit, ketkä on ensimmäisenä heittämässä kiveä, kun joku ei ole samanlainen. Vitut siitä, onko sillä mitään merkitystä tälle maailmankaikkeudelle.

Pieni Maailma

Quote from: Maija Poppanen on 06.11.2017, 08:42:39
Paskanmarjat. Ihmisen moraalille on paljon vanhemmat - lajin selviämisen kannalta olennaiset perusteet. Niinqu älä tapa mua niin mäkään en tapa sua.
Luonnosta et kyllä löydä antamasi esimerkin "älä tapa mua niin en tapa sua" kaltaista kehityslinjaa.

Quote from: Maija Poppanen
Jotkut sen homeisen - huonosti toimitetun satukirjan seuraajat vielä uskovat muuta. Ne samat tyypit, ketkä on ensimmäisenä heittämässä kiveä, kun joku ei ole samanlainen. Vitut siitä, onko sillä mitään merkitystä tälle maailmankaikkeudelle.

Sen sijaan siitä "huonosti toimitetusta satukirjasta" kuvailemasi peruste löytyy.

Erilaisten ihmisten kivittäminen ei ole kertomus pelkästään satukirjan seuraajista, jotka eivät saavuta sitä vaatimustasoa, joka heille on annettu vaan erilaisuuden hyljeksiminen on kertomus kaikista muistakin. Se osa koko ihmiskunnan historiaa.
Ajatus siitä, että vieraan heimon tai perheen jäsen voisi olla yhtä arvokas kuin omat vastaavat on myös peräisin siitä "homeisesta satukirjasta".

Ja mitä merkitystä maailmankaikkeudella muka sitten on?
Pieni on kaunista

Maija Poppanen

Quote from: Pieni Maailma on 06.11.2017, 10:16:00
Quote from: Maija Poppanen on 06.11.2017, 08:42:39
Paskanmarjat. Ihmisen moraalille on paljon vanhemmat - lajin selviämisen kannalta olennaiset perusteet. Niinqu älä tapa mua niin mäkään en tapa sua.
Luonnosta et kyllä löydä antamasi esimerkin "älä tapa mua niin en tapa sua" kaltaista kehityslinjaa.

Quote from: Maija Poppanen
Jotkut sen homeisen - huonosti toimitetun satukirjan seuraajat vielä uskovat muuta. Ne samat tyypit, ketkä on ensimmäisenä heittämässä kiveä, kun joku ei ole samanlainen. Vitut siitä, onko sillä mitään merkitystä tälle maailmankaikkeudelle.

Sen sijaan siitä "huonosti toimitetusta satukirjasta" kuvailemasi peruste löytyy.

Erilaisten ihmisten kivittäminen ei ole kertomus pelkästään satukirjan seuraajista, jotka eivät saavuta sitä vaatimustasoa, joka heille on annettu vaan erilaisuuden hyljeksiminen on kertomus kaikista muistakin. Se osa koko ihmiskunnan historiaa.
Ajatus siitä, että vieraan heimon tai perheen jäsen voisi olla yhtä arvokas kuin omat vastaavat on myös peräisin siitä "homeisesta satukirjasta".

Ja mitä merkitystä maailmankaikkeudella muka sitten on?

Sä itsekin vastaat jo ensimmäiseen seuraavassa.

Ihminen - monen muun elikon lailla on laumaeläin: yksinään varsin heikko, ja siksi perheeseen - sukuun - kylään - klaaniin - You name it - sitoutunut.

Hauska, et mainitsit ton "jotka eivät saavuta sitä vaatimustasoa", koska vain kunnon homeisen kirjan nuoleskelija pystyy tuohon.

Mikä merkitys sitten maailmankaikkeudella? Se on meille maan matosille kunnia ja lahja. Mitään ei tehty ansaitaksemme se - ja mitään siitä ei seuraa  :)

Rubiikinkuutio

Quote from: Pieni Maailma on 06.11.2017, 10:16:00

Luonnosta et kyllä löydä antamasi esimerkin "älä tapa mua niin en tapa sua" kaltaista kehityslinjaa.

Se löytyy ihmisen kaltaisilta laumaeläimiltä evoluutiosta aivan selvästi. Jos nyt edes uskot evoluutioon. Evoluutiosta ei tosin foorumien sääntöjen mukaan saa kinastella, niin siten se nyt vaan on uskoit tai et.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

guest11919

Tajusin, miksi lasten halutaan päättävän terveysasioistaan ilman vanhempien sanaa 10-vuotiaasta eteenpäin.

HPV-rokote annetaan tytöille 5. luokalla, eli n. 11-vuotiaana. Loppuvuodesta syntyneet ovat 10-vuotiaita. HPV-rokote on aiheuttanut vakavia terveyshaittoja joillekin tytöille. Tapahtunutta salaillaan, koska voidaan. Epämääräiset kivut on helppo vierittää potilaan kontolle luulotautina tai psyykkisenä oireiluna.

Jotkut kristityt vanhemmat katsovat, että heidän tyttärensä ei tarvitse HPV-rokotetta, koska esiaviollisista suhteista pidättäytyminen suojaa kyseiseltä virukselta. Tytöt halutaan saada päättämään asia "itse" eli terkkarin voimakkaan painostuksen alaisena ottamaan rokote.

Vaniljaihminen

Kulttuurimarksismi ja neuvostotiede: kun leegopalikoita ravistelee tarpeeksi kauan, synnyttävät ne ennen pitkää vaikka miten hienoja linnoja. Jos saisin euron jokaisesta kohtaamastani tapauksesta, joka luo itsestään intellektuellin ainoastaan formalistiksi ryhtymällä, minulla olisi noin 25 euroo.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Aksiooma

[tweet]930840531038556160[/tweet]

Nyt on sitten transrotuihmisiä, kuten tämä kaveri, joka tuntee olevansa filippiiniläinen nainen. Ja uutisissa oikein pohtivat asiaa psykologien kanssa. Oukkei. Jos vedän intiaanipäähineen päähän, olen rasisti tai joku kulttuuriterroristi, mutta jos kerron olevani vaikka intiaani, niin se on ihan OK.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

JKN93

Itä-Saksa säilyi vielä muurin aikaan aika suljettuna eikä sinne syntynyt kehitysmaalaisten maahanmuuttoa,johtuen siitä ettei lännessä jo pauhannut kulttuurimarxismi vielä vaikuttanut siellä.Muurin murtuessa ja Saksojen yhdistyessä maahanmuutto ja kulttuurimarxismi on vallannut myös Itä-Saksan.


hulaq

Tucker Carlson vs Feminist - Se on ihan ok, että amerikkalainen valkoinen mies on filippiiniläinen nainen kun hän nyt näin sanoo ja päättää.

https://www.youtube.com/watch?v=KXxU34JPIFc

On tuo semmosta skeidaa että alta pois.
Iudex illius ero