News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-05-08 IL:Nuori nainen raiskattiin keskellä Helsinkiä

Started by Kuli, 08.05.2012, 09:09:20

Previous topic - Next topic

Uuno

Homma on maahanmuuttokritiikin foorumi numero yksi. TÄMÄ on se paikka, jossa painavin kritiikki esitetään, ja jolla kaikki skenen tärkeimmät hahmot esittävät näkemyksiään. Silti täällä on naisia vain kourallinen. Miksi? Missä on valtava huolestuneiden naisten joukko, joka pelkää kuollakseen raiskatuksi tulemista?

Edit: oho, ihanko peräti kaksi löytyi, joista toinen ihan lähisukulainen? (varmaan sallitte että kerron tämän vitsin muillekin) Jos ongelma olisi niin valtava kun täällä annetaan ymmärtää niin luulisi että puhutaan vähintään tuhansista.

Ymmärrätkö Elven, että noista prosenteista voi jauhaa vaikka maailman tappiin saakka, mutta ei ne loppupelissä ketään vakuuta. Miksi ei, sitä minä en tiedä. Mutta sen tiedän että eivät vakuuta. Ja facepalmi päälle.

"Ihmisiä, jotka ovat huolissaan väkivallasta". Täällä ollaan huolissaan nimenomaan mamujen tekemästä väkivallasta kantiksia kohtaan, mikä on sinänsä OK, koska media ei tuo näitä asioita tarpeeksi esiin. Tuo yleistys vaan on kertakaikkiaan iso valhe.

Minä olen tätä joskus ehdottanut ennenkin että hommalaisten pitäisi tehdä joku positiivisluonteinen tempaus, jolla osoitettaisiin että täällä pystytään muuhunkin kuin puheeseen (tosin ehdotukseni Akuliinan halaamisesta oli virhe). Tärkeää olisi näkyä ja tehdä, eikä jauhaa sontaa, sillä eikös me kaikki kuitenkin haluttaisi muutosta (pieni m)?
Öyhö- ja jankkakriittinen.

anatall

Quote from: Vilmariina Mesivirta on 08.05.2012, 17:25:38
On tosi vaikeaa oikeasti tietää mitkä ovat oikeat luvut. Silloin vedämme Hirvisaaren hatusta  :D

Voikohan Hirvisaaren hatusta vetää myös illan kenonumerot? Olisi tilillä juuri tuommoinen 200 000e tila vapaana. 8)
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Possumi

Quote from: elven archer on 08.05.2012, 16:26:03
Ja kun näistä tapauksista voisi ehkäistä täsmätoimin suuren osan hyvin helposti. Eivät kaikki ryhmät ole voimakkaasti edustettuina puskaraiskausten tilastoissa. Milloin olette viimeksi kuulleet esim. kiinalaismiehen puskaraiskanneen jonkun Suomessa? Minä en ole kuullut ikinä. Liekö sitten pelkkää sattumaa, sitä voi itsekukin pohtia ja tällä foorumilla suurin osa lieneekin pohtinut. Mikä siinä on, että nykyisin pitää naisten omassa maassaan elää pelossa ilman, että asioille voidaan tehdä mitään? Kysehän ei ole oikeasti voimisesta, vaan halusta. Jos haluaisimme tilastojen perusteella tehdä johtopäätöksiä ja soveltaa niitä käytännössä maahanmuuttopolitiikan linjavetoihin, niin mikä sen estäisi. Sen sijaan emme voi, koska rasismi ja fasismi ja ties mitä.

Quote from: jmm on 08.05.2012, 16:33:36
Quote from: Uuno on 08.05.2012, 16:30:49Ps. voi jeesus, kuinka monta kertaa nuo Oslon tilastot pitää vielä linkittää näihin raiskausketjuihin. Onko vielä joku joka EI tiedä että Oslon raiskauksista 100% on mamujen tekemiä?

Varovaisesti arvioisin että vähintään 90 % suomalaisista ei tiedä sitä.

Ja mikä on vielä huolestuttavampaa: suvis-mokutuksen keksimä VHM-raiskaus-propaganda:

Henk.Koht.Anekdootti: satuin mainitsemaan jonkin näistä lukemattomista raiskaustapauksista erään naisen kuullen työkahviossa. Sanan 'ulkomaalainen' kuuleminen aiheutti välittömän reaktion: "suurin osa raiskauksista tekee Suomalaiset kodeissaan". Kysyin mihin tilastoon tämä perustuu ja samaan hengenvetoon mainitsi oman lähteeni ulkomaalaisten esiintymisestä raiskaustilastoissa. Kyseinen henkilö ei ole sitten paljon puhunut minulle sen jälkeen. Karttaa kuin ruttoa. Sen pituinen se.

Huolestuttavaa on se että tälle propagandalle altistujat eivät sitten osaa ottaa tietyn kulttuurin edustajien lähestymisyrityksiä sillä vakavuudella - johon VHM:mien lähestymisyrityksiin suorastaan kehoitetaan. Nykyään kun etsii juttuseuraa illalla niin katsovat pärstää ja miettivät potkaisisiko heti munille (siis tämäkin henk.koht anekdootti ... ehkä olen 'poikkeustapaus'  :-[

vihapuhegeneraattori

Quote from: Marko M on 08.05.2012, 16:26:33
http://www.youtube.com/watch?v=E8q4MEjK4Cs

Minä ja moni muu tietää paremman keinon vähentää raiskauksia kuin svedupellet.

Oi jeesus.. mikä mokutus. Musta mies opetti maahanmuuttajanaista "suojautumaan raiskauksilta", ihan kuin VHM vaanisi molo pystyssä viereisessä puskassa.

Näytti viel sen verran onnettomalta se meno kaikenlisäksi että jos mulla ei olisi "sosiaalinen konventio" nimistä raiskauksenestolaitetta korvien välissä niin tollainen pyristely olisi riittävä korkeintaan parin sekunnin esileikiksi.

Sanoisin että jos naisille opetetaan jotain liikkeita, puskaraiskaajat ottavat sen huomioon ja murskaavat vastarinnan (ja ehkä pari luuta) vielä yllätysmomentin ollessa päällä, sitten vasta aloittavat "anna tai tulee turpaan" keskustelun jos eivät kiihotu kiemurtelusta.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

nuiv-or

Quote from: vihapuhegeneraattori on 08.05.2012, 17:26:38
Quote from: Junes Lokka on 08.05.2012, 15:29:06
Tuomitut:
2011: 13 ulkomaalaista, 12 suomalaista
2010: 11 ulkomaalaista, 3 suomalaista
2009: 16 ulkomaalaista, 5 suomalaista

Suomalaisten osuus noussu 2011, onkohan tullut päivät täyteen ja napsahtanut raiskaajalle passi käteen.

Nimistä nuo kansalaisuudet on päätelty.

http://hommaforum.org/index.php/topic,43057.msg724700.html#msg724700

Oikeastaan Oslon voi unohtaa, sillä 11/14 on korkeampi osuus kuin 19/24. Ja tuossa on siis kaikki raiskauksista tuomitut, ei pelkästään puskasattumukset. Luvusta puuttuu tosin lapsen seksuaaliset hyväksikäytöt, nekin pitäisi listata, sillä raiskaavathan mamut alle 18-vuotiaitakin.

Millähän konstilla ovat norjalaiset välttäneet meidän tekemämme virheet.

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 17:34:28
Kysyit lukuja, annoin luvut ja sinä se vaan nariset ja vittuilet. Keskustele tässä sitten. Mutta joo, oikea ongelma on tietenkin nimenomaan vain ja ainoastaan nuo 3,9% raiskauksista koska... ööö... koska ne tukevat parhaiten ns. "varsinaisen maahanmuuttokritiikin" agendaa. Kuten sanottua, ulkomaalaisten osuus on kaikissakin teoissa huomattavan suuri mutta kuitenkin alle 50% on eri asia kuin 100%.

Puskaraiskaukset kiinnostavat ns. "varsinaisia maahanmuuttokriitikkoja", sillä ainoastaan niillä on vaikutusta katujen turvallisuuteen. Jos joku raiskaa kotonaan, niin mitä se on sinulta pois. Tekijähän on tiedossa, ei kun linnaan.

Joker

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 16:35:17
Quote from: Uuno on 08.05.2012, 16:30:49Ps. voi jeesus, kuinka monta kertaa nuo Oslon tilastot pitää vielä linkittää näihin raiskausketjuihin. Onko vielä joku joka EI tiedä että Oslon raiskauksista 100% on mamujen tekemiä?

Mikä on ihan hyvä koska se on ns. paskaa.

Alkaako hermo pettää vai asialliset argumentit loppua?
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

vihapuhegeneraattori

Varsinkin kun alkuperäinen posteri sanoi että "100% väkivaltaisista puskaraiskauksista".. tämä ei ole sama kuin kaikki raiskaukset, väkivaltaiset puskaraiskaukset on yksi raiskauksen iljettävimmistä muodoista, muttei tosiaankaan ainut.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Toni R Jyväskylästä

Quote from: Uuno on 08.05.2012, 17:33:56
(tosin ehdotukseni Akuliinan halaamisesta oli virhe)

Joo tähän, voi olla aika haastavaa löytää vapaaehtoisia.

desperaato

nuiv-or

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 17:39:52
Ai niin, ettei puhuttais vain Norjasta niin tässä kiva graafi Suomen tilanteesta v. 2009.

http://i52.tinypic.com/11iio0i.jpg

Eihän kansalaisuus kerro kuin sen, että joku on jättänyt joskus kansalaisuushakemuksen jonnekin virastoon. Koko maan tilasto on vääristelyä, tilastoa pitää tarkastella kaupungittain. Onhan tuo alle 50%, mutta esim. Rovaniemen pyöräraiskaajat eivät tuossa näy. Ja onhan tilanne muuttunut vuodesta 2009. Aika nihkeästi tuovat tilastoja esiin.

mirule.org:n linkissä muuten väitetään, että overfellvoldtekt == puskaraiskaus, mutta eikö se pikemminkin ole raiskaus, missä on käytetty väkivaltaa? Kai puskasattumuksenkin voi suorittaa ilman väkivaltaa. En osaa norjaa, mutta...

siviilitarkkailija

Niin kauan kun ihmiset eivät tunnista raiskauksiin posiitiviisesti vaikuttavia poliitikkoja ja virkamiehiä, raiskausten väkivaltaisuus ja määrä jatkaa kasvuaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Possumi

mkruuska, tuo trolleista ikiaikaisin (kaikki kunnia hänen ponnisteluilleen), saapui paikalle turhan myöhään. Mitään ei ollut tehtävissä: hompanssilauma oli päässyt jo verenmakuun ja tilastojen riekaleet lentelivät pitkin internetin tuubeja.

Metakeskustelu - abstraktio - tuo älyllisen olennon yksinoikeus - oli aseena tylsistynyt. He olivat löytäneet sille vastalääkkeen - timanttiakin kovemman. Mikään ei pysäyttäisi tämän kryptoniitin löytäjiä.

Oli uhriuduttava. "Hompanssit! Hajaantukaa! Ja viekää väärät totuutenne mukananne!"

On vain yksi joka puolustaa "meitä suviksia".

Major Blockbuster Movie Coming This Summer!

elven archer

Missä on valtava huolestuneiden naisten joukko, joka pelkää kuollakseen raiskatuksi tulemista?
Joka puolella. Myös netissä, mutta sellaisissa paikoissa, joissa naiset hengaavat.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1315369/ei_paivaakaan_ilman_mamuraiskausta_nyt_nain
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1496828/norjassa_ne_mamut_jaksaa_joukkoraiskata

Edit: oho, ihanko peräti kaksi löytyi, joista toinen ihan lähisukulainen? (varmaan sallitte että kerron tämän vitsin muillekin) Jos ongelma olisi niin valtava kun täällä annetaan ymmärtää niin luulisi että puhutaan vähintään tuhansista.
Suomen armeijan henkilökunnasta vain aniharva on kokenut sotaa. Tarkoittaako se, että suurimmalla osalla ei ole mitään kompetenssia sotaan liittyvissä asioissa? Eikä mitään sanottavaa aiheesta?

Ongelma on valtava. Minä olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, kuinka paljon naiset todellakin pelkäävät. Hommassa ei ole kovin montaa naista, mutta sehän ei mitenkään ole edellisen poissulkeva asia.

Esim. minähän puolustin Slutwalkia ja se ei miellyttänyt suurinta osaa hommalaisista, jotka ketjuun osallistuivat. Tunnen ihmisiäkin, jotka kävivät marssimassa siellä ja tiedän, mitä he ajattelevat. Se ketju oli aika "kekkeruusia" luonteeltaan, joten ei ihme, jos Homma ei houkutakaan naisia. Naisten tekemiset näissä maahanmuuttoasioissa ovat erilaista syystä tai toisesta. Ei se tarkoita, etteikö "munat pois" -asennetta löytyisi näissä raiskaustapauksissa.

QuoteYmmärrätkö Elven, että noista prosenteista voi jauhaa vaikka maailman tappiin saakka, mutta ei ne loppupelissä ketään vakuuta. Miksi ei, sitä minä en tiedä. Mutta sen tiedän että eivät vakuuta. Ja facepalmi päälle.
Mikä perustelu tämä on? Voidaan sanoa, että 1 + 1 = 2, mutta ei se ketään loppujen lopuksi vakuuta? Nimenomaan, sinä et tiedä. Silti sinä esität väitteitä asiasta ikään kuin tietäisit. Millä perusteella uskot sen olevan tietoa, jos sinä et tiedä, mihin se perustuu?

QuoteTäällä ollaan huolissaan nimenomaan mamujen tekemästä väkivallasta kantiksia kohtaan, mikä on sinänsä OK, koska media ei tuo näitä asioita tarpeeksi esiin. Tuo yleistys vaan on kertakaikkiaan iso valhe.
Eli emme olekaan huolissaan väkivallasta? Jos lisää sanat "kerta kaikkiaan" virkkeeseen, niin tuleeko virkkeestä totta?

Tämä foorumi keskittyy niihin asioihin yhteiskunnasta, joihin maahanmuutto liittyy. Ei se sulje pois muuta huolta asioiden tilasta.

Minä olen tätä joskus ehdottanut ennenkin että hommalaisten pitäisi tehdä joku positiivisluonteinen tempaus, jolla osoitettaisiin että täällä pystytään muuhunkin kuin puheeseen (tosin ehdotukseni Akuliinan halaamisesta oli virhe). Tärkeää olisi näkyä ja tehdä, eikä jauhaa sontaa, sillä eikös me kaikki kuitenkin haluttaisi muutosta (pieni m)?
Siitä vain tekemään. Mutta kai jokaisella on nyt oikeus valita ihan itse, mihin ja miten haluaa osallistua? Esim. minun paras avuni on kirjallinen vaikuttaminen. Sillä tavoitan eniten ihmisiä ja sitä teen parhaiten.

anatall

Quote from: Junes Lokka on 08.05.2012, 17:48:15
Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 17:39:52
Ai niin, ettei puhuttais vain Norjasta niin tässä kiva graafi Suomen tilanteesta v. 2009.

http://i52.tinypic.com/11iio0i.jpg

Eihän kansalaisuus kerro kuin sen, että joku on jättänyt joskus kansalaisuushakemuksen jonnekin virastoon. Koko maan tilasto on vääristelyä, tilastoa pitää tarkastella kaupungittain. Onhan tuo alle 50%, mutta esim. Rovaniemen pyöräraiskaajat eivät tuossa näy. Ja onhan tilanne muuttunut vuodesta 2009. Aika nihkeästi tuovat tilastoja esiin.

mirule.org:n linkissä muuten väitetään, että overfellvoldtekt == puskaraiskaus, mutta eikö se pikemminkin ole raiskaus, missä on käytetty väkivaltaa? Kai puskasattumuksenkin voi suorittaa ilman väkivaltaa. En osaa norjaa, mutta...

Kyllä tuo overfellvoldtekt on minun vaatimattoman kielitaitoni mukaan päällekäyntiraiskaus, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan? Käsittääkseni raiskauksesssa tuo päällekäynti on aika oleellinen seikka?
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

siviilitarkkailija

(http://static.iltalehti.fi/tampere/stubbhiihtaja_JN270109_te.jpg)

On mielestäni tärkeä että ymmärretään rajoittamatonta ja piittaamatonta rajavalvontaan vaatineen poliitikon osallisuus laadultaan ja tekotavoiltaan raaistuneisiin raiskauksiin. Raaistuneet raiskaukset ovat suora seuraus ulkopoliittista linjaa vetäneen poliitikon linjasta. Linjasta jota valtamedia kieltäytyy julkaisemasta tai edes käsittelemästä rasistileiman pelossa.

Kun ajattelemme kokoomuspoliitikkoja laajemmin, voidaan havaita että joukossaan on paljon asennevammaisia ja hyvin itsekeskeisiä ihmisiä joiden kyky ymmärtää maailmaa oman henkilökohtaisen intressin ulkopuolella on täysin olematon. 
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

foobar

Nämä olivat tapaukset, jotka tulivat välittömästi mieleeni. Tämä on löyhä keskustelufoorumi, ei mikään järjestäytynyt organisaatio johon liityttäessä yksityisyys heitetään menemään ja taustavaikuttimet tilastoidaan. Ja minä en varsinkaan ole mikään tilastoija. Tulipa vain välittömästi kaksi tällaista tapausta mieleen, ja N naista siihen päälle.

Ongelma ei ole nykyisellän valtava, koska jos se olisi valtava, raiskaukset olisivat muutoinkin valtava yhteiskunnallinen ongelma. Tiettyjen ulkomaalaisryhmien raiskausten määrä on kuitenkin tuomiotietojen perusteella heidän määräänsä suhteutettuna kohtuuttoman suuri, ja vieläpä kasvu-uralla. Mikäli tiettyjen piirien näkemyksellä mielekkäästä maahanmuuttopolitiikasta jatketaan, tilanne ei todellakaan parane nykyisestä. On mielestäni aivan oikeutettua olla huolissaan tulevaisuudesta. Vai onko se jonkin sortin rikos tai synti?

Tämä keskustelu on nyt niin syvällä metakeskustelun suossa, että sen jatkaminen tuntuu melko turhanaikaiselta. Ei puhuta raiskauksista, vaan puhutaan raiskauksia kommentoivien meriiteistä, oikeuksista ja uskottavuudesta vaatien heitä tulemaan esiin avoimen pilkan ja syrjinnän kohteiksi, koska tuolla suhtautumistyylillä en juurikaan usko mielipiteiden olevan muuttumassa. Mitä jos vaikkapa keskusteltaisiin niistä todennettavissa olevista tilastoista ja tapauksista vaihteeksi?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

elven archer

Kysyit lukuja, annoin luvut ja sinä se vaan nariset ja vittuilet. Keskustele tässä sitten.
Minä sanoin jo heti kättelyssä, että luvut ovat niin isoja, ettei niiden viimeisen päälle tarkkuudella ole asian kannalta merkitystä. Toistin sen myöhemmin. Miksi tämä ei uponnut kupoliin?
Mutta joo, oikea ongelma on tietenkin nimenomaan vain ja ainoastaan nuo 3,9% raiskauksista koska... ööö... koska ne tukevat parhaiten ns. "varsinaisen maahanmuuttokritiikin" agendaa.
Mitä mussutusta tämä on? Olkiukko ja metakeskustelua samalla, kun pyrit tuolla maalailemaan kuvaa keskustelijoista. Minä kerroin sinulle, miksi nuo ovat niin olennaisia useimmille ihmisille. Käypä lukemassa yltä, kun todella yllättäen unohdit huomioida sen vastauksessasi. Minun perhettäni ja hyvin monen muun perhettä ei henkilökohtaisesti kosketa se, että jollain on väkivaltainen raiskaava mies tai epämääräisiä raiskaavia tuttavia. Sen sijaan se riski koskettaa, jos joku pipipää hyppää pusikosta kimppuun iltalenkillä tai kaupasta tullessa. Samoin se koskettaa, kun pelottaa, että joku pipipää hyppää pusikosta kimppuun. Käy nyt seuraavaksi valittamaan hukkumiskuoleman riskistä ihmiselle, joka elää aavikolla, jossa vettä ei ole edes ämpärillistä.

Kuten sanottua, ulkomaalaisten osuus on kaikissakin teoissa huomattavan suuri mutta kuitenkin alle 50% on eri asia kuin 100%. Mutta turhaanhan  minä näitä juttuja kirjoittelen kun sinä haluat vain päästä räkyttämään ja itkemään kuinka me "suvikset" viemme keskustelun metakeskusteluksi...
Se on järkyttävä luku. Se enemmän kuin paljastaa ongelman. Kysehän on huomattavasta yliedustuksesta ja mitä siitä voidaan päätellä. Ei kukaan luule, että muut eivät raiskaa ollenkaan.

Ihme marttyyri. "Kuitenkin alle 50 %", kun itse asia on se, että yliedustus on huomattavan järkyttävä jo niillä luvuilla. Se on asia. Se on ainoa asia, josta puhumista sinä kuitenkin yrität vältellä viimeisen päälle.

Siili

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 17:23:33
Toki ulkomaalaisten osuus on huomattavan suuri sittenkin, mutta tuo "kaikki Oslon raiskaukset -äbäläwäbälä" on aika vanha läppä jo.

Harrastat tunnetusti kovasti metailua.  Mitä mieltä olet itse asiasta?  Onko kolmannen maailman hurja yliedustus raiskaustilastoissa väistämätön tosiasia, jonka esille tuomisella ei voiteta mitään? 

Minusta on ihan paikallaan, että muslimikulttuureista kotoisin olevien miesten täkäläisitä poikkeavat näkemykset naisista ja seksuaalisuudesta tulevat yleiseen tietoisuuteen.  Kun Minna tiedostaa Ahmedin ja Villen erilaiset näkemykset, hän voi myös mukauttaa käytöstään vastaavasti näiden seurassa.  Ahmedille pitää kenties vääntää tiukemmin rautalangasta, ettei pesää kerta kaikkiaan ole tiedossa.

vihapuhegeneraattori

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 17:09:03
Quote from: elven archer on 08.05.2012, 16:58:56
Esim. jos ajattelee noita Oslon lukuja ja siten oslolaisten asemaa. 100 %? Mikä luku olisi riittävän suuri? 101 %? Riittäisikö 101 %, jotta asiat voitaisiin hyväksyä ja niille voitaisiin suorittaa konkreettisia, ehkäiseviä ja tehokkaita toimenpiteitä?  :facepalm:

Mites olis vaikka ne oikeat luvut eikä Hirvisaaren hatusta vetämät?

http://www.mirule.org/aanestajien-liitto-ry/900310239

Aina kun tulee tilastoa ulkomaalaisten rikoksista, raiskauksista tai työttömyydestä niin vika on aina tilastossa. Sitä on tulkittu väärin, tai revitetty yksityiskohdista liikaa otsikoita. Tai jollakin tapaa saatu maahamuuttajat olemaan jotain muuta kuin kovasti työtäetsiviä ja rikoskäyttäytymiseltään länsimaisen veroisia henkilöitä.

Mutta faktat on että tietyt ryhmät maahanmuuttajista johtavat sekä työttömyystilastoja että rikostilastoja niin suurella marginaalilla että sitä ei ikä/sukupuolijakauman vinoutumalla selitetä.

Sitäpaitsi, jos kerta kouluttamaton maahanmuuttaja kelpaa lähinnä fyysiseen työhän, pitäisi miesvoittoisten maahanmuuttajaryhmien olla hyvin työllistettyjä. Valitettavasti näin ei ole, koska "suomalaiset rasistit eivät palkkaa". Samaan aikaan kuitenkin toiset yhtä kouluttamautumattomina suomeen tulevat maahanmuuttajaryhmät työllistyvät jopa kantasuomalaisia paremmin.

Maahanmuuttossa on vikaa ja ensimmäinen askel vian korjaamiseksi on tunnistaa sopeutumattomien riskiryhmät. Tehtävänä ei olisi vaikea, mutta suvisporukoiden intresseihin sopii luokittaa yhteen työtön luku ja kirjoitustaidoton/haluton sarjamurhaajaraiskaaja ja pitkää työpäivää vetävä, suomen kielen opiskellut ja paikallisia tapoja ja lakeja kunnioittava maahanmuuttaja.

Tähän on poikkeuksena "positiiviset" uutiset ja nyyhkytarinat. Näissa tapauksissa yksilön hyvät teot tai kärsimykset edustavat nimenomaan hänen viiteryhmäänsä ja korkeintaan siinä sivussa maahanmuuttajia yleensä.

elven archer

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 18:03:15
Älä anna sen häiritä että minä olen  pääasiassa keskustellut nimenomaan raiskausluvuista...
Niin, luvuista, kun asia on se, että mitä ne luvut kertovat. Asian suhteen epäolennainen virhemarginaali (koska luvut ovat siitä huolimatta niin isoja) ei ollut se asia. Monta sanaa olet sanonut siitä lukujen (sekä sinun että Hirvisaaren) paljastamasta ilmiöstä? Kyllä, yritän tällä vihjata, että sanopa jotain itse todellisesta aiheesta.

Possumi

poks! bulb bulb bulb ...

Anteeksi. Unohdin ettei teillä ole tosiaan edes huumorin tajua :'(

PS: varmistinhan siis että et enää ainakaan tässä ketjussa mene metaan, eikö? My work here is done.

QuoteKuulutus! kmruuska on julistanut että tänä herran vuotena MMXII - hän ei koskaan milloinkaan enää mene metaan - vaan "keskustelee ainoastaan luvuista".

desperaato

Quote from: Junes Lokka on 08.05.2012, 17:48:15
mirule.org:n linkissä muuten väitetään, että overfellvoldtekt == puskaraiskaus, mutta eikö se pikemminkin ole raiskaus, missä on käytetty väkivaltaa? Kai puskasattumuksenkin voi suorittaa ilman väkivaltaa.

Raiskaus on väkivaltaa.

nuiv-or

Voisit vielä inistä vähän lisää siitä kuinka "ne muut" keskustelee vaan henkilöistä ja keskustelusta. Mutta kiitos tästäkin kontribuutiosta ja erityismaininta siitä ettet ole tainnut keskustella itse aiheesta yhdessäkään viestissä joissa siis lähinnä valitat miten "suvikset" eivät keskustele aiheesta. Älä anna sen häiritä että minä olen  pääasiassa keskustellut nimenomaan raiskausluvuista...

Esim. tätä ei lasketa raiskaukseksi, koska uhri on 14-vuotias.
http://rahmispossu.net/2012/05/03/14-vuotias-raiskattiin-trondheimin-vappukarkeloissa/

Eikä puskaraiskaukseksi, koska metsässähän tuo tapahtui.

http://rahmispossu.net/2012/03/29/nuorukainen-raiskasi-raitiovaunupysakin-luona/

Tämäkin on vain ratikkapysäkkiraiskaus.

Ruotsissa kellariraiskaus (ransk. tournante), ei puskaraiskaus.
http://rahmispossu.net/2012/04/27/nelja-vangittiin-kellariraiskauksesta-epailtyna/

Noissa tosin usein uhrina on ghettossa asuva -taustainen tyttö. Saattaa olla lieventävä tai koventava seikka suvaitsevaistolle.

edit: vielä yksi puskaraiskausten monimuotoisuuden ilmentymä, taksiraiskaus: http://rahmispossu.net/2012/05/08/trondheim-kaksi-miesta-raiskasi-pimeassa-taksissa/

Ernst

Voisit vielä inistä vähän lisää siitä kuinka "ne muut" keskustelee vaan henkilöistä ja keskustelusta. Mutta kiitos tästäkin kontribuutiosta ja erityismaininta siitä ettet ole tainnut keskustella itse aiheesta yhdessäkään viestissä joissa siis lähinnä valitat miten "suvikset" eivät keskustele aiheesta. Älä anna sen häiritä että minä olen  pääasiassa keskustellut nimenomaan raiskausluvuista...

Lainaan käyttämääsi puheenvuoroa keskustelussa raiskausluvuista:

Quote from: kmruuska

Öhöhöhö. Äbäläwäbälä. Öyh öyh öyh!

Se oli kokonainen puheenvuorosi, mitään siihen lisäämättä tai pois ottamatta.

Asiaan: hiukan olen huolestunut, kun puskaraiskaukset alkavat yleistyä Helsingissäkin ongelmallisten ulkomaalaisryhmien määrän kasvun seurauksena. Ei ole näkyvissä mitään tekijää, joka erottaisi Suomen ja Helsingin Oslon tilasta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Emo

^ Tuo kmruuskan jälkimmäinen on muuten siguainesta!!!

Siili

Suomalaisessa julkisessa keskustelussa otetaan melko usein esiin suomalaisten eurooppalaisittain korkeat murha-, itsemurha- ja alkoholikuolemat ja pohditaan kovasti, mitä asialle voisi tehdä.  Näissä tapauksissa yliedustus on luokkaa joitakin kymmeniä prosentteja eurooppalaisen keskiarvon yläpuolella.

Joidenkin lähtömaiden maahanmuuttajien yliedustus pohjoismaisissa raiskaustilastoissa liikkuu sadoissa prosenteissa.  Miksi ruuskien ja muiden suvisten mielestä kyseessä on merkityksetön juttu, josta ei kannata isompaa numeroa pitää?

elven archer

Ja vaikka puhe on puskaraiskauksista, niin se käännetään heti myös parisuhderaiskauksiin. En minä raiskaa, joten ei minua kiinnosta oman perheeni kannalta parisuhderaiskaukset. Sen takia on turha selittää niiden paljon puskaraiskauksia suuremmasta osuudesta. Ikäviähän nekin ovat, totta kai, mutta eivät henkilökohtainen huolenaihe. Sama pätee koko tuttavapiiriini. En ole kenenkään ikinä kuullut olevan peloissaan, että joku tuttu tai puoliso saattaisi raiskata, vaan aina näistä puskaraiskauksista. Ne ovat ne, jotka pelottavat ja rajoittavat elämää. Mutta silti aina tapahtuu "suomalaiset raiskaavat sitten parisuhteissa" -väistö. Metakeskustelua ja väistöä. Mitään muuta ei mokuklusteri ole pystynyt esittämään vuosiin.

elven archer

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 18:30:16
Huumorissa auttaa sellainen juttu että on hauska. Sinä olet koominen, mutten hauska.
Sinä taas kovin hajamielinen. Vastailet näköjään näihin turhiksi katsomiisi viesteihin, vaikka kovasti tunnut olevankin metakeskustelu vastaan.

QuotePääsisitköhän sinä jossain viestissä jo minun henkilöstäni itse aiheeseenkin, vai aiotko jatkaa tällä "suvikset aina vaan keskustelee henkilöistä just niinku kmruuska äbäläwäbälä" -linjalla?
Minä vahvasti vihjailin ennen Possumin viestiä, että voisitko nyt kommentoida itse asiaa, jonka luvut paljastavat. Ehkä sinä et noudata kronologisuutta, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, kun unohdat vastata viesteihini, joten muistutus lienee näin hyvissä ajoin paikallaan.

kekkeruusi

Quote from: elven archer on 08.05.2012, 15:03:29
Quote from: kekkeruusi on 08.05.2012, 14:26:42
En ole sekoittanut yhtään mitään, sinä teet sen näköjään puolestani.
Eivätkö nämä sitten ole sinun sanojasi: "Sanoin, että se femisnistien ym. vinkuna naisten oikeudesta liikkua vaikka pimppasillaan umpikännissä pimeillä kujilla on täysin turhaa"?

Lihavoin olennaisen. Sinä valitat oikeuden vaatimisesta. Jopa alkuperäisessä viestissäsi, joka aloitti keskinäisen dialogimme, sinä sanoit: "Todellisuudessa parasta itsepuolustusta on järjen käyttö ja ennakointi, ainaisen "naisilla on oikeus!"-vinkunan tai krav magan sijaan."
MOT.
Ja sinä jatkat tahallista väärinymmärtämistäsi. Minä sanoin että se vinkuminen on typerää eikä tuo mitään hyötyä kenellekään. Alleviivasin olennaisen.

En ole syyllistynyt yhtään mihinkään, en puhunut paikasta mitään, vaan ennakoinnista tai sen tekemättä jättämisestä. Sinä otat sanan sieltä toisen täältä tekstistäni ja synnytät uusia väitteitä suuhuni laitettavaksi.
Kuten et puhunut oikeudestakaan? ;D En ole erotellut sanoja virkkeistä, enkä edes virkkeitä kontekstistaan.
Kyllä olet, edelleenkin teet niin.

Esim. yllä syytit sekoittamisesta, mutta saman viestin annoit muuallakin:

"Ensimmäiselle ryhmälle oikeuksista jankuttaminen on typerää ja jälkimmäistä ei oikeudet kiinnosta. On siis täydellisen typerää älämölöä moinen vinkuna."

Lihavoin olennaisen.
Et lihavoinut, minä alleviivasin olennaisen.

Eikä ole mitään muuta kuin olkiukko puhua "pimppasillaan" loikkimisesta. Kuka raiskatuista on ollut "pimppasillaan"? Mistä tiedät edes näiden tapausten humalatilan asteen?
:facepalm:
Ja tahallinen väärinymmärrys jatkuu. Puhuin niistä vaatimuksista, joita femistit ym. ovat asiaan liittyen esittäneet ja sen voi tiivistää siihen mitä sanoin. Käypä tarkistamassa ja, ilmeisesti ensimmäistä kertaa, oikeasti lukemassa se mitä sanoin ja keskity siihen.

Yrittäisit oikesti lukea sen mitä olen sanonut sen sijaan että keuhkoaisit  minulle suu vaahdossa itse keksimiäsi hölmöilyjä.

Niillä vinkunoilla ei pyritä muuhun kuin syyllistämään koko miessukupuoli ja puolustelemaan naisten oikeutta olla ottamasta mitään vastuuta tekemisistään ja valinnoistaan.
Listasin monta hyödyllistä syytä, joihin niillä pyritään vaikuttamaan. Sille en voi mitään, että asennevammasi aiheuttaa sen, että intät vastaan tarjoamatta mitään perusteluja paitsi omat mielikuvasi siitä, mihin sillä pyritään.
Sinä listasit pari täysin epäuskottavaa ja perustelematonta väitettä ja minä kiistin ne. Eli aloita se pesän putsaus ihan omasta päästäsi ennen kuin alat minulle avautumaan.

Vastuuta tekemisistä, kuten vastuuta ulkona kävelemisestä?
Vastuuta omasta käytöksestään, missä kulkee, missä seurassa, mihin aikaan ja missä kunnossa. Kanssasi on mielenkiintoista keskustella tuon sinun jatkuvan väärinymmärtämisesti ja tahallisen kärjistämisen vuoksi.

Tuo mainitsemani julkinen vinkuna ei ole mitään asennekasvatusta eikä tasan vaikuta näihin herkemmin raiskaaviin ryhmiin mitenkään. Niin kuin jo sanoin, oikeuksiin vetoaminen oikeuksista välittämättömille on järjetöntä.
Vinkuna siellä ja vinkuna täällä. Se, että sinä sanot asiallisia toiveita, huomautuksia ja arvostelua vinkunaksi, ei ole argumentti.
En ole puhunut mistään asiallisista toiveista tai huomautuksista, vaan siitä typerästä lässytyksestä tosiasioiden myöntämisen sijaan minä puhuin.

Etkö ole sitä mieltä, että kulttuureissa on mm. eroja siinä, miten ymmärretään naisen oikeus sanoa ei tai jopa itse ein sanominen? Jos olet sitä mieltä, että eroja on, silloinhan jo "vinkuminen" on hyödyllistä, koska se levittää tietoa naisten oikeuksista Suomessa.
Ei levitä, koska näitä raiskareita ei kiinnosta. Luuletko tosiaan, että he ovat tietämättömiä tekonsa rikollisesta luonteesta? Oletko tosiaan niin sinisilmäinen, että luulet ettei heille ole vaan kerrottu että niin ei saa tehdä?

Oletpa lapsellinen, natsikortti. Lue mitä olen sanonut, äläkä syyllistä minua itse keksimistäsi jutuista.
Missä mainittiin natsit?
Sinä yrität vähätellä sanomisiani yrittämällä tehdä minusta jotain jota en ole -> sama kuin natsikortti.

Esitin täysin pätevän analogian perustuen ajatukseen, jossa ihmisen ei pidä liikkua ulkona puolustuskyvyttömässä tilassa tai "vinkua" sitten jälkeenpäin, jos jotain tapahtuu. Sinä kieltäydyit vastaamasta. Kuka tässä on lapsellinen?
Et esittänyt, vaan tahallisesti täysin erilaisen tilanteen erilaisilla lähtökohdilla, jonka perusteella esitit syyllistävän väitteen jonka perusteella olisit tehnyt tulkintoja itse aiheesta sanomaani. Se on lapsellista ja huonoa käytöstä.

Selvästikään ei ymmärrä, niin kuin aiemmin mainittu vinkuna oikeuksista osoittaa.
Ei tässäkään ollut argumenttia. Lihavoin sanan auttamaan hahmottamista.
Oh goody goody. Haluat lapsellisella toistolla vain jatkaa korostamaan kuinka kyvytön olet ymmärtämään suomea.

Sinä sotket edelleen oikeuden ja sen, mikä on järkevää turvallisuuden kannalta. Sotket edelleen, vaikka huomautin siitä jo aiemmin ja vaikka kiistit jyrkästi sotkevasi ne.
En sotke, vaan sinä sotket. Sinä ja ne ääliövinkujat, jotka ovat niistä tässä yhteydessä vinkuneet. En ole missään kohtaa kiistänyt kenenkään oikeuksia, vaikka sitten heilua umpikännissä alasti väärässä seurassa pimeässä puistossa. Mutta jokaisen aikuisen täysivaltaisen ihmisen pitää ymmärtää että tämä ei ole mikään satumaailma ja omilla valinnoilla on vaikutusta eri asioiden tapahtuman todennäköisyydelle. Ei se asiaa paranna meuhkata siitä millään lutkamarssilla.

Minä nimenomaan olen oppinut ennakoimaan pimeällä liikkuessani ja humalassa ollessani tekemisiäni ja liikkumisiani. Samaa voisi odottaa aikuisilta naisiltakin. Se ei ole liikaa vaadittu, että kantaa vähän itsekin vastuuta.
Mistä tiedät, etteivät naiset ennakoi?
Jotkut varmasti niin tekevätkin, mutta selvästi kaikki eivät näemmä ymmärrä asian merkitystä

Ei sinuakaan ennakointisi pelasta, jos joku sinua selvästi vahvempi tekee yllätyshyökkäyksen keskellä kaupunkia.
Niin kuin sanoin, ennakointi ja järjen käyttö vähentää tuonkin tapahtumisen todennäköisyyden minimiin. En minä mistään taianomaisesta suojasta ole puhunutkaan.

Sinä et vain selvästikään osaa asettua asemaan, jossa puolet ihmisistä on jo lähtökohtaisesti sinua ylivertaisesti vahvempia.
Pakko laittaa. :facepalm: Sinä et selvästikään tajua edes mistä puhutaan kun puhun järjen käytöstä ja ennakoinnista. Minua pienemmät teini-ikäset vandaalit ovat hakanneet aikuisia äijiä sairaalakuntoon sopivissa olosuhteissa.

Naiset eivät ole mitään säälittäviä uhreja, jotka eivät pysty itse vaikuttamaan kohtaloonsa. Ja ennen kuin alat taas väännellä sanomisiani, niin lisään että pahoja asioita voi tapahtua ennakoinnista huolimatta, mutta niiden todennäköisyyteen pysty omilla valinnoillaan paljon vaikuttamaan.
Mutta sinä puhutkin jatkuvasti "vinkumisesta" oikeuksista, kuten lainauksilla todistin. On eri asia, mikä on järkevää riskinottoa ja mihin on oikeus. Ihmisellä on oikeus liikkua kadulla kävellen jopa öisin. On kohtuutonta syytellä uhreja liiallisesta riskin ottamisesta, jos he eivät elä kuin maassa olisi ulkonaliikkumiskielto pimeällä.
Ei ole. Jos itse tekee asioita altistakseen itsensä pahantekijöille, niin osasyy on silloin itsellä. Niin naisilla kuin miehilläkin. Oikeuksista lässyttäminen ei asiaa muuta miksikään.

Jatkossa vihjeeksi, lue mitä olen sanonut, kokonaiset lauseet, äläkä yritä roskamedian temppuja kanssani. Se on huonoa käytöstä.
Opettele perustelemaan sanomisesi.
Opettele lukemaan mitä sinulle sanotaan, äläkä keksi päästäsi sanomisia toisten suuhun. Lue myös tuo oma lauseesi ja toimi sen mukaan.

Ainoa vääristely on sinun tekemääsi, kun syyttelet ilman perusteluja minua vääristelystä.
Niinhän sinä teetkin. Naurettavia ja lapsellisia temppuja, tahallisesta väärinymmärtämisestä lähtien.

En ole asettanut suuhusi yhtään sanaa väärin.
Kyllä olet. Toistuvasti.

Sinä syytit minua vertauksen esittämisestäkin ja kieltäydyit vastaamasta siihen yksinkertaisesti vain siksi, että et osannut vastata, koska et kykene laajemmin puolustamaan periaatettasi riskien ottamisen suhteen (liikkumisesta heikolla puolustuskyvyllä).
Vertauksesi oli aiheeseen liittymätön ja sen perusteella olisit tehnyt olettamuksia ajatuksistani aiheeseen liittyen. Miksi olisin siis vastannut. Minä puhun yhdestä asiasta, kysymyksesi oli täysin aiheen ulkopuolella.

Lopuksi vielä, en enää jatka kanssasi tätä keskustelua keskustelusta enempää, joten voit lähettää jatkot vaikka joulupukille. Ehkä hän jättää minulle lahjat tuomatta ensi jouluna, ehkä ei.

kekkeruusi

Quote from: elven archer on 08.05.2012, 15:18:25
Quote from: kekkeruusi on 08.05.2012, 14:32:47
Eipä auta, kuten juuri otsikoissa ollut tuomio 79-vuotiaan mummon raiskaamisesta osoittaa. Raiskarille raiskaus on tärkeämpää kuin uhrin ulkomuoto. Ei siellä puskissa varsinkaan ole paljoa valinnanvaraa.
Vrt.

Quote from: kekkeruusi
Sanoin, että se femisnistien ym. vinkuna naisten oikeudesta liikkua vaikka pimppasillaan umpikännissä pimeillä kujilla on täysin turhaa.
Tässähän sinä puhut itsesi kanssa ristiin, koska voidaan perustellusti tulkita, että "pimppasillaan" viittaa niukkaan ja siten seksuaalisesti vihjailevaan ja kiihottavaan pukeutumiseen.
:facepalm: Minä puhuin niistä lutkamarssijoiden ym. vaatimuksista ja sinä syytät siitä minua.  :facepalm:

Quote from: elven archer on 08.05.2012, 15:18:25
Siinä on monta ongelmaa. Mitä se väline auttaa, jos se on taskussa tai laukussa, kun hyökkäys tulee mahdollisesti yllättäen ja takaapäin? Entäs jos välineen kantaja tulkitsee tilanteen väärin ja käyttääkin sitä viatonta kohtaan? Entäs jos käyttäjä ei tilanteessa osaakkaan käyttää välinettä oikein? Hyökkääjä raivostuu entisestään ja tilanne eskaloituu.
Tämä on taas ristiriidassa omien sanomistesi varautumisesta ja ennakoinnista kanssa. Eli käytännössä siis jää jäljelle vain se, että jää kotinsa vangiksi pimeän aikaan. Itse nimittäin kuvaat tuossa, kuinka edes apuvälinein on hyvin vaikea puolustautua, kun hyökkäys tulee yllättäen. Myöskään humalasta vapaa pää ei pelasta noissa itse kuvaamissasi tilanteissa, joissa hyökkäys tulee yllättäen ja takaapäin todennäköisesti fyysisesti paljon vahvemman taholta.
Joo, noinhan minä varmaan sanoin. Siellä jossain sanojen ja välimerkkien välissä, ilmeisesti? :roll: