News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jäseneksi liittyminen - miksi näin vaikeaa?

Started by Sir Mustapossu, 05.05.2012, 00:21:05

Previous topic - Next topic

Sir Mustapossu

Haluaisin uuden päätoimittajan toimittaman lehden, ja PS-jäsenyyden. Mutta...
Tässä on nyt paha epäkohta, Kokoomuksen eduksi.

"Voit ladata puolueen jäsenhakemuslomakkeen pdf-muodossa tästä.

Täytä ja allekirjoita lomake, ja lähetä se osoitteeseen

Perussuomalaiset rp
Mannerheimintie 40 B 56
00100  HELSINKI"
http://www.perussuomalaiset.fi/jasenyys

"Voit liittyä Kokoomuksen jäseneksi sähköisesti klikkaamalla oikealla olevaa Suomen karttaa."
http://www.kokoomus.fi/tule_mukaan/liity/

Ja niille selittäjille, jotka kenties aikovat valistaa tyyliin: "Onko se muka nyt niin hankalaa lähettää kirjeitse postissa yksi A4?!", vastaan jo etukäteen: On se.

HUOM! Suurin ja ainoa syy, miksi aikoinaan kaltaiseni ei-nyt-välttämättä-kuitenkaan-niin-hardcore-ateistit alkoivat massoittain erota kirkosta (puhun nyt ajasta ennen TV:n suurta kirkollista homokeskustelua):
http://eroakirkosta.fi/

Sähköisesti se oli niin helppoa. Tottakai!

Adolf Stege

Mikä siinä on niin vaikeeta? Mulle toi ei ollu hirveen iso ongelma.

jmm

Quote from: Mika R. on 05.05.2012, 00:30:14

Kellä on printteri nykypäivänä?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Sir Mustapossu

Quote from: jmm on 05.05.2012, 00:32:51

Juuri näin. Olisin liittynyt nyt heti, vaan asia jäi sitten nk. roikkumaan. Ei ole printteriä kotitoimistolla ei. Toimistolla joo, mutta sitten on taas maanantai ja ei ehkä muista koko juttua...

Sir Mustapossu

Quote from: desperaato on 05.05.2012, 00:37:48
Liity Muutokseen.

Jahans, katsotaanpas.

"Toimi näin: Lähetä sähköpostia Muutokselle ja laita viestiin koko nimi, syntymäaika, ammatti, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero."
http://www.muutos2011.fi/wpmuutos/yhteystiedot/

No siinä toinen hyvä malliesimerkki!

Nyt on persut jäljessä, tehkää nyt pikaisesti asialle jotain.

En nyt kuitenkaan liity Muutokseen, kiitos kysymästä :)

Emo

Quote from: jmm on 05.05.2012, 00:32:51

Meillä on. Sillä tehdään mm. valokuvia.

Sir Mustapossu

Huh, näemmä jopa Kepuun voi liittyä sähköisesti. Nyt ei uskalla tonkia lisää. PS: Tehkää jotain! Pian. Kiitos.

Adolf Stege

Sekö nyt on tärkein asia, kenenkä puolueen jäseneksi pääse helpoiten. Vähäsen omatoimisuutta. Aattelin liittyä skp, mut kun se on niin vaikeeta.

Nuivanlinna

Minun mielestä hyvä vaan että vaatii hieman vaivaa tuo liittyminen. Tulee edes vähän harkintaa. Itsekin liityin enkä kokenut rasitteeksi tulostaa lomaketta ja lähettää sitä, sittemmin olen jo ehtinyt eroamaankin Lernerskän perseilyn vuoksi.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Sir Mustapossu

Heheh, todella hyviä vastauksia toistaiseksi, onneksi ei viralliselta taholta :) Virallista vastausta odotellessa. Pitäisi oikein vaatia vaivaa tuo liittyminen, ei saatana!

Adolf Stege

Quote from: Sir Mustapossu on 05.05.2012, 01:16:15
Heheh, todella hyviä vastauksia toistaiseksi, onneksi ei viralliselta taholta :) Virallista vastausta odotellessa. Pitäisi oikein vaatia vaivaa tuo liittyminen, ei saatana!

Joo, iso T laittaa tulemaan virallisen vastauksen. Jos se on niin vaikeeta, niin anna olla. Liity kepuun, kun on, niin helppoa.

Ite en liitys mihinkään puolueseen sen takia, kun se on niin helppoa.

Sir Mustapossu

Quote from: Mika R. on 05.05.2012, 01:06:55
Sekö nyt on tärkein asia, kenenkä puolueen jäseneksi pääse helpoiten. Vähäsen omatoimisuutta. Aattelin liittyä skp, mut kun se on niin vaikeeta.

Minä en ajatellut. Eikä se ei ole tärkeää minkä puolueen jäseneksi pääsee helpoiten. Mutta onko se tärkeintä, että puolueen jäseneksi pääsee vaikeimman kautta?

(ta)daa, myös skp:n jäseneksi voi liittyä netissä:
http://www.skp.fi/tule-mukaan

junakohtaus

Minä mitään persujen asioista tiedä, mutta kuvittelen että muun muassa juuri tuollaisia korjaamaan Matias sinne lähti. Pre-Jytky-PS oli lopulta aika unelias puoti omassa rauhassaan soittelemassa kansanradioon enkä mä usko että siellä kenellekään tuli tuollaisia mieleenkään miettiä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Sir Mustapossu

Niinpä, en nyt jaksa enää googlata, mutta ilmeisesti joka ainoaan puolueeseen voi yrittää liittyä suoraan netissä. Paitsi PS. Siis tämä koko aloitukseni oli vain ystävällinen vihje.

Pikkuvaimo

Minä myös olisin iloinen liittymisvaihtoehdosta, joka ei sisällä tulostamista. Poika kiipesi tulostimen päälle, eikä pömpeli ole enää ollut entisensä. Kirjastoon ei perhesirkuksen kanssa lähdetä ihan tuosta vaan tulostelemaan, enkä omien vanhempien luona kerta kaikkiaan kehtaa. Muuten kai olisin jo jäsen muutenkin kuin henkisesti.

Varmasti jossain välissä tuo paperinhankintaongelma ratkeaa, mutta kyllä tässä silti myös minun mielestäni olisi PS:lle ihan järkeenkäyvä kehityskohde.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Hassutassu

Sehän voisi olla ihan tarkoituksellistakin. Mikäli tahtovat "aktiivisia" jäseniä jotka mielellään keittelevät kokouksissa kahvia ja istuvat keskustelemassa asioista a, b ja c yömyöhään asti (en sitten tiedä miten puolueet toimivat mutta vähän sellainen kuva mulla on järjestötoiminnasta yleensä) niin aktiivisuutta voi osoittaa sillä että nostaa takamuksensa ylös liittyessään. Onko se tehokkain tapa asioita hoitaa on sitten toinen asia mutta keskustelukerhojahan puolueet taitaa olla ???

D-con

Joihinkin kerhoihin liittyminen on tehty todella vaikeaksi ja uhrauksia vaativaksi, ja niihin pyritään silti, joihinkin voi vain ilmoittautua, eikä se välttämättä ole mikään suuri vetovoimatekijä, eikä varsinkaan takaa järjestön saavan riveihinsä sitä porukkaa jota se haluaa ja jota sen pitäisi saada.

Itse olen liittynyt kolmeen puolueeseen, ja niistä kaikista itse eronnut, ja vain Perussuomalaisiin liittyminen ei vaatinut taustojen selvittämistä ja henkilökohtaista keskustelua puolueen vastuuhenkilöiden kanssa. En siis kokenut liittymistä Perussuomalaisiin mitenkään ylivoimaisen vaikeana.

Taustojen avoin selvittäminen rajasi toimintaan osallistumisen edellytyksiä eniten Perussuomalaisissa ja Kristillisdemokraateissa, vähiten Muutoksessa. Vaatii viisautta ratkaista kenet päästää yleensä edes nimellisesti sisään, kenet keittiöön, ja aivan erityisesti keitä valitaan soppakauhan varteen. Parhaitenhan Perussuomalaiset tässä näyttävät ainakin kannatuksella mitattuna onnistuneen...

MaSazz

Quote from: Mika R. on 05.05.2012, 01:27:31
Quote from: Sir Mustapossu on 05.05.2012, 01:16:15

Joo, iso T laittaa tulemaan virallisen vastauksen. Jos se on niin vaikeeta, niin anna olla. Liity kepuun, kun on, niin helppoa.

Ite en liitys mihinkään puolueseen sen takia, kun se on niin helppoa.

Eihän Keskustaan tarvitse erikseen liittyä, mulle laittoivat jäsenkortin postissa, kyselemättä! jäsenmaksu meni kyl heti roskiin, mutta enpä muuten reklamoinut asiasta. Olen vissiin yhä kepulainen :D
Life sucks, and then u married bitch, who doesn't

Jaska Pankkaaja

Kannatan itsekin mahdollisimman helppoa paperitonta liittymistä. Ei se haittaa että näin tulevat jäsenet ovat ehkä vähemmän aktiivisia, vain jäsenmaksu on tärkeä :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Mika

Puolueeseen liittymisessä ei ole mitään järkeä, ellei aio toimia aktiivisesti puolueen sisällä, tai laskelmoi, että jäsenkortista saattaisi olla jotain hyötyä esim. työelämässä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Pikkuvaimo

Quote from: Mika on 05.05.2012, 10:30:38
Puolueeseen liittymisessä ei ole mitään järkeä, ellei aio toimia aktiivisesti puolueen sisällä, tai laskelmoi, että jäsenkortista saattaisi olla jotain hyötyä esim. työelämässä.

Eikö? No voi höh. Kai sitten jätän koko jäsenyysasian silleensä.

Ihan oikeasti. 25€ on ehkä puolueelle pieni raha, mutta haluaisin edes vähän kannattaa. Ja sen lehden myös. Ja jatkoksi johonkin rekisteriin (onko edes sellaista?), josta näkee alati kasvavan kannattajien joukon... ja pinssin...
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Hassutassu

Quote from: Mika on 05.05.2012, 10:30:38
Tällä foorumilla olevilla saattaa olla korkeampia ideaaleja tässä liittymisasiassa.

Muutenhan taitaa monikin liittyä kun joku jo puolueessa oleva ehdottaa sitä, vieläpä taitaa mennä aika sattumanvaraisesti sitten ilman suurempia pohdintoja että onko samoilla linjoilla puolueen kanssa. Kun paatos tai aatteen palo puuttuu, sitten onkin puoluejohtojen helppoa johdatella. Samoin kuin näitä laskelmoivia. Ei sen väliä jos kansan rahat heitetään vauraille ties missä kaukana, kunhan oma palli pysyy.

Soromnoo

Quote from: Axel Cardan on 05.05.2012, 10:42:18

Ihmettelen vähän minäkin. Meniköhän siihen 5 minuuttia vaiko vähemmän? Kauppareissulla kirje postiin, ja se oli siinä.

Tässä on oikea ätityydi puolueen toiminnan kehittämiseen, korvamerkittyjä tulevaisuusvaliokunnan jäseniä!

Sir Mustapossu

Pelkän lehden pystyy näemmä tilaamaan netissä. Kannoin siis vaatimattoman kannatuskorteni kekoon lehtitilauksen muodossa. Unohdetaan se jäsenyys. Problem solved.

maltti on valttia

Quote from: Sir Mustapossu on 05.05.2012, 10:57:06
Pelkän lehden pystyy näemmä tilaamaan netissä. Kannoin siis vaatimattoman kannatuskorteni kekoon lehtitilauksen muodossa. Unohdetaan se jäsenyys. Problem solved.
Joo, unohtuu myös minulta. Pitäkööt kirjekerhonsa!   :facepalm:

Hassutassu

Quote from: hiljainen tukija on 05.05.2012, 11:03:08
Joo, unohtuu myös minulta. Pitäkööt kirjekerhonsa!   :facepalm:
On siinä jäsenyydessä sellainenkin asia että jäsenet saa äänestää joistain asioista joissain puolueissa. Taitaa vaihdella puolueittain mistä saavat tai eivät saa. Käytännössä johto kai kertoo miten pitää äänestää ja suuri osa tottelee joten lumetta enempi ne.

Taikakaulin

^Persujen jäsenenä saa äänestää puheenjohtajasta ja varapuheenjohtajista, puoluesihteeristä ja puoluevaltuustosta.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Possumi

Quote from: Taikakaulin on 05.05.2012, 23:24:49
^Persujen jäsenenä saa äänestää puheenjohtajasta ja varapuheenjohtajista, puoluesihteeristä ja puoluevaltuustosta.

eli siis ei tarvita kuin muutama tuhat Homma-netsiä kantaa kirjeen postilokeroon ja äänestää Turkkiksen pj:ksi = Hommalle oma puolue:

(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/096/044/trollface.jpg?1296494117)

Taikakaulin

Quote from: Possumi on 05.05.2012, 23:29:10
Quote from: Taikakaulin on 05.05.2012, 23:24:49

eli siis ei tarvita kuin muutama tuhat Homma-netsiä kantaa kirjeen postilokeroon ja äänestää Turkkiksen pj:ksi = Hommalle oma puolue:

Periaattessa aivan mahdollista, mikäli Turkkis itse hakisi puheenjohtajaehdokkaaksi. Vähän vain epäilen ettei häntä kiinnosta se pesti. Toivoisin Olli Immosesta tulevaisuudessa PS:n puheenjohtajaa. Hänessä olisi potentiaalia muutaman vuoden kuluttua.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Luotsi

Sen lehden voi myös lukea netissä  ;)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***