News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kännykkäsäteilytutkija Davis USA:sta Suomessa Ajankohtainen Kakkonen

Started by Nautiluseläin, 24.04.2012, 10:15:45

Previous topic - Next topic

kekkeruusi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 18:36:14
QuoteOlemmeko olleet liian sinisilmäisiä? Jos aivosyöpä, gliooma, voidaan tuhota sähkökenttäaltistuksella, jonka intensiteetti vastaa muualla työ- ja elinympäristössä saatavaa altistumista, on ajateltavissa, että näillä sähkökentillä voi olla myös syövän syntyä mahdollistava vaikutus: vaikutus solujen perimärakenteeseen ja siellä mutaatioiden ja kromosomimuutosten aiheuttaminen. Pienetkin häiriöt kromosomaalisessa tasapainossa voivat johtaa syövän kasvua edistävien geenien aktivoitumiseen ja syövän kasvua jarruttavien geenien estoon, jolloin syöpäkasvun mahdollisuus on olemassa. Hoidettaessa syöpää, esimerkiksi glioblastooma multiformea, sähkökentillä on selvästi solunjakautumista häiritsevä vaikutus, johon sähkökentän syöpäkasvua estävä vaikutus perustunee.

Maailman terveysjärjestön alainen syöväntutkimuskeskus (IARC) luokitteli viime vuonna radiotaajuiset säteilyt vaarallisuusluokkaan 2B eli mahdollisesti ihmisille syöpää aiheuttavaksi. IARC:n luokitus perustuu suurentuneeseen pahanlaatuisen aivokasvaimen riskiin (7).

Myönteiset uutiset uudesta TTF-syöpähoidosta muistuttavat meitä samalla matkapuhelinten, läppäreiden ja muiden kotilaitteiden mahdollisesti aiheuttamasta riskistä. Vältettävissä oleva aivojen altistuminen sähkökentille on saatava minimiinsä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi hands free -laitteiden systemaattista käyttämistä. Hyvä muistisääntö on se, että jokainen millimetri, joka erottaa kännykän ja pään, vähentää aivojen altistumista säteilylle 10 %.

Lainaus tuosta Mansikan ekan linkin tekstistä ei anna aihetta lampsia huomenna tenavan kanssa kännyostoksille.
Ihan kuinka vaan, mutta ei tuo anna mitään syytä kännykän käytön välttämiseenkään.

kekkeruusi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 19:13:47
Syövän synty on geenitasolla, muutos DNAssa. Sitä siis tarkoitan. Vika on geenitasolla, kun solu riehaantuu syöpäsoluksi.

Sairaus ei periydy, jollei se geenimuutos ole sukusolussa(kin).
Ei silti ole mikään geenisairaus. Perimämateriaalissa tapahtuu muutoksia ilmankin ulkoisia vaikuttimia.

Haima

Quote from: Oinomaos on 24.04.2012, 19:25:07
Quote from: Emo on 24.04.2012, 19:11:06
^ Kuten tiedät, mitään ei ole todistettu puoleen eikä toiseen.

Miten sinä sitten tämän ymmärrät?

"However, results of animal studies consistently show no increased cancer risk for long-term exposure to radiofrequency fields."

Miten sitten itse ymmärrät Jukka Luukkosen tutkimuksen. Selitykseksi ei käy, että tutkimusta ei tarvitse ottaa huomioon, koska kemikaalit. Mitäpä kuvittelet ihmisen olevan, kenties biokemiallinen olento?
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

ämpee

Yritin tuolla aiemmin kirjoittaa, että sähkö- ja kännykkäverkkojen rakentajat saavat kertaluokkia enemmän elimistöönsä mahdollisia säteilyitä kuin näitä hommia tekemätön, eikä siitä huolimatta näissä ammateissa esiinny minkäänlaisia selittämättömiä sairauksia muihin väestlryhmiin verrattuna.
Lisäksi sähköä on käytetty laajamittaisesti kutakuinkin sata vuotta, eikä missään tässä ajassa ole tullut esille minkäänlaisia sairauksia jotka johtuisivat sähköstä, lukuun ottamatta näitä viime-aikojen allergikkoja, jotka eivät edes kuulu sähköalan, tai puhelinalan ammattilaisiin.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

kekkeruusi

Quote from: Mansikka on 24.04.2012, 18:18:44
Sähkökenttien yhteydestä syöpään. Suomen Lääkärilehti.
http://www.laakarilehti.fi/kommentti/?opcode=show%2Fnews_id%3D11813%2Ftype%3D7

Kännykät aiheuttavat neurologisia terveysongelmia. Lancet.
http://www.salzburg.gv.at/aprn/lancet-hyland.pdf

Sähköiset ja magneettiset kentät yhteydessä lasten syöpään. Bristolin yliopisto.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16059923

Kännykät yhteydessä unihäiriöihin ja masennukseen. BioMed Central Public Health.
http://www.biomedcentral.com/content/pdf/1471-2458-11-66.pdf

Kännykät yhteydessä häiriökäyttäytymiseen ja alhaiseen itsetuntoon.
http://www.biomedcentral.com/content/pdf/1471-2458-10-217.pdf

Kännykät vaarantavat kokonaisten sukupolvien terveyden aiheuttamalla masennusta ja uupumusta. Venäjän kansallinen säiteilykometia tms.
http://www.radiationresearch.org/pdfs/rncnirp_children.pdf

Voimalinjat aiheuttavat masennusta. American Journal of Epidemiology / Helsingin yliopisto.
http://aje.oxfordjournals.org/content/146/12/1037.short

Sähkömagnetismi yhteydessä itsemurhiin. Health Physics.
http://andrewamarino.com/PDFs/053-HealthPhys1981.pdf

Sähkömagnetismi yhteydessä itsemurhiin. Occupational Environmental Medicine.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1739931/pdf/v057p00258.pdf

___

Tässä ensi alkuun. Skepot voitte lopettaa ne puheet selvitys- ja arviointikyvyistä, tai sitten alatte näyttää niitä. Minä voin palata asiaan kyllä.
Nykäisit sitten kaiken mahdollisen mitä löysit sähköön liittyvistä jutuista. Pistäpä meille linkki kerrallaan pikku selvitys mitä kussakin linkissä todistetaan aiheeseen liittyvää kännykän vaaroista. Kiitos jo etukäteen.

Emo

Quote from: kekkeruusi on 24.04.2012, 19:26:16
Quote from: Emo on 24.04.2012, 19:13:47
Syövän synty on geenitasolla, muutos DNAssa. Sitä siis tarkoitan. Vika on geenitasolla, kun solu riehaantuu syöpäsoluksi.

Sairaus ei periydy, jollei se geenimuutos ole sukusolussa(kin).
Ei silti ole mikään geenisairaus. Perimämateriaalissa tapahtuu muutoksia ilmankin ulkoisia vaikuttimia.

On sairaus, jonka synty on geenitasolla. Geenimuutoksissa kytee syövän alku. Ulkoinen geenimuutoksen aiheuttaja ei ole mikään ratkaiseva syövän määritelmälle.

l'uomo normale

Allergiat ovat allergioita, eivät ne terveitä kuten minua haittaa. Norjan entinen pääministeri Gro Harlem Bruntland lienee tunnetuin sähköyliherkäksi ilmoittautunut. Joka tapauksessa sillä että EI altista itseään kännyköiden säteilylle, ei ainakaan ole terveyshaittoja. Pakkoko sitä on matkapuhelimesssa tuntitolkulla lässyttää?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Possumi

Quote from: ämpee on 24.04.2012, 19:37:10
Yritin tuolla aiemmin kirjoittaa, että sähkö- ja kännykkäverkkojen rakentajat saavat kertaluokkia enemmän elimistöönsä mahdollisia säteilyitä kuin näitä hommia tekemätön, eikä siitä huolimatta näissä ammateissa esiinny minkäänlaisia selittämättömiä sairauksia muihin väestlryhmiin verrattuna.
Lisäksi sähköä on käytetty laajamittaisesti kutakuinkin sata vuotta, eikä missään tässä ajassa ole tullut esille minkäänlaisia sairauksia jotka johtuisivat sähköstä, lukuun ottamatta näitä viime-aikojen allergikkoja, jotka eivät edes kuulu sähköalan, tai puhelinalan ammattilaisiin.

Näinhän se on. Kognitiivinen dissonanssi on ihmisen kyky käsitellä keskenään ristiriitaisia tai vastakkaisia oletuksia ja havaintoja - toisaalta ihmisellä on myös hämmästyttävä kyky löytää omia oletuksiaan tukevaa aineistoa ja evidenssiä - ja pyyhkiä mielestään 'epäolennaiset' (=oletusta vastaan olevat) havainnot ja ajatukset. Lisäksi jos ihminen on vielä henkilökohtaisesti investoinut tähän ideaansa - ja on sen advokaatti - hänen maailmankuvansa muokkaa ja muodostuu tällaisesta ajattelusta - niin on täysin ymmärretävää että mikään rationaalinen argumentointi ei häntä tavoita.

Se että locknesssin hirviötä, isojalkaa, keijuja tahi kosmisen säteilyn kasvuvoimaa (ref: Steiner <- biodynamiikka <- Demeter jne.) ei ole "tieteellisesti todistettu vääräksi" ei tarkoita etteivätkö tuhannet, jopa miljoonat? ihmiset ympärimaailmalla usko, tutki, ja löydä näiden kautta selityksiä - ja muokkaa maailmankuvaansa näiden kautta...

Rationaalinen argumentointi ei voi mitään sille jos perusasioista kuten evidenssin määrittämisestä (negatiivisen todistaminen, occams razor jne.) ei olla yhteisymmärryksessä.

Näiden kanssa vaan pitää elää.

Onhan maailmassa x-miljardia ihmeistä jotka uskovat näkymättömään luojaankin - että muutama sähköallergikko mahtuu sekaan vallan mainiosti...

Osanottoni.

Emo

Quote from: Dilat Laraht on 24.04.2012, 19:53:06
Allergiat ovat allergioita, eivät ne terveitä kuten minua haittaa. Norjan entinen pääministeri Gro Harlem Bruntland lienee tunnetuin sähköyliherkäksi ilmoittautunut. Joka tapauksessa sillä että EI altista itseään kännyköiden säteilylle, ei ainakaan ole terveyshaittoja. Pakkoko sitä on matkapuhelimesssa tuntitolkulla lässyttää?

Ja pakkoko on se kännykkä 6-vuotiaalle ostaa? Ei tosiaan mikään pakko.

Lapsen kavereille olen selittänyt syyn, miksi lapsellani ei kännykkää ole. Kyllä tästä maailmasta vielä ystäviä saa ilman että omistaa kännykän eskarilaisena.

kekkeruusi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 20:16:23

Lapsen kavereille olen selittänyt syyn, miksi lapsellani ei kännykkää ole. Kyllä tästä maailmasta vielä ystäviä saa ilman että omistaa kännykän eskarilaisena.
Ei ole pakko, ei. Aiheena nyt kuitenkin oli tämä kännykkäsäteilytutkijan vierailu ja hän kai on sitä mieltä että se kännykän käyttö on iso paha ihan aikuisillekin.

Possumi

Niin - itseppähän lapsi-kännykkä-ystävät-kaikkoaa näkökulman nostit esiin - ilmeisesti joku on asiasta joskus huomattanut. Olet täysin oikeutettu tekemään mielivaltaisia lastesi kasvupäätöksiä lain sallimissa rajoissa. Me taas olemme oikeutettuja pohtimaan sitä perustuuko tämä pelkästään irrationaaliseen pelkoon. Itseppähän halusit lapsi-argumenttisi tehdä - olet ilmeisesti kovin voimakkaasti tätä mieltä - varsinkin jos kielto todella pitää - varsinkin sitten teini-ikään tullessa.

Itse en lähtisi henkilökohtaisilla anekdooteilla mukaan keskusteluun ja odottaisi ettei joku sano jotain josta voi sitten itse loukkaantua. Myöskään uskottavuutta se ei kovinkaan paljon tuo argumentteihisi. Muistanet väännön siinä allergia-ketjussa jossa asetelma oli suunnilleen sama: tuputettiin niitä omia ja sukulaisten, kavereiden kokemuksia evidenssinä - ja sitten loukkaannuttiin kun joku sanoi että "emmää kylä uso"... mutta hyvää illanviettoa sinne kännykättömään autuuteenne.  :-*

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 20:34:35

Niin - itseppähän lapsi-kännykkä-ystävät-kaikkoaa näkökulman nostit esiin - ilmeisesti joku on asiasta joskus huomattanut. Olet täysin oikeutettu tekemään mielivaltaisia lastesi kasvupäätöksiä lain sallimissa rajoissa. Me taas olemme oikeutettuja pohtimaan sitä perustuuko tämä pelkästään irrationaaliseen pelkoon. Itseppähän halusit lapsi-argumenttisi tehdä - olet ilmeisesti kovin voimakkaasti tätä mieltä - varsinkin jos kielto todella pitää - varsinkin teini-ikäisten kohdalla.

Itse en lähtisi henkilökohtaisilla anekdooteilla mukaan keskusteluun ja odottaisi ettei joku sano jotain josta voi sitten itse loukkaantua. Myöskään uskottavuutta se ei kovinkaan paljon tuo argumentteihisi. Muistanet väännön siinä allergia-ketjussa jossa asetelma oli suunnilleen sama: tuputettiin niitä omia ja sukulaisten, kavereiden kokemuksia evidenssinä - ja sitten loukkaannuttiin kun joku sanoi että "emmää kylä uso"... mutta hyvää illanviettoa sinne kännykättömään autuuteenne.  :-*

Otan asioita esiin ILMAN että kenenkään tarvitsee asioista minulle ensin huomauttaa. Nostelen tässä omia näkemyksiäni keskusteluun ihan siinä määrin kuin itse tahdon.

En myöskään harrasta loukkaantumista, loukkaaminen olisi enemmänkin verissä mutta sitä pitää yrittää hillitä  :-X

Myöskään mistään tuollaisesta mitä tuossa esität en allergiaketjussa loukkaantunut, ihan omaa kuvitelmaasi. Siinä tuli tiettyä kommenttia johon moderaatio sanallisesti puuttui, mutta tuollainen asia ei ollut kyseessä.

Enkä minä mitään erityistä uskottavuutta tavoittele, kerroinpa vaan että näin olen itse  päättänyt. Minulla ja miehelläni ON kännykät, mutta ei niistä turhia lätistä. Lapsella ei ole, hän puhuu isovanhemmilleen lankaan tai skypeen.

Emo

Quote from: kekkeruusi on 24.04.2012, 20:22:36

Ei ole pakko, ei. Aiheena nyt kuitenkin oli tämä kännykkäsäteilytutkijan vierailu ja hän kai on sitä mieltä että se kännykän käyttö on iso paha ihan aikuisillekin.

Samaa mieltä olen itsekin, vaikka ei se tuon tutkijan sanomisista johdu.

Possumi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 20:49:46
Enkä minä mitään erityistä uskottavuutta tavoittele, kerroinpa vaan että näin olen itse  päättänyt.

No nyt kun rohkaisit niin kai minäkin uskallan sitten kertoa omista kokemuksistani.

Olisin kiinostunut tietämään mitä mieltä olet siitä että meillä sähkö/RF-alan ammattilaisilla ei tosiaan ole viimeisen 100-vuoden aikana ollut mitään hajuakaan siitä kuinka vaarallista tällainen noin heikko säteily on.

Lisäksi olisimme kovin innoissamme jos löytäisimme maailmasta jonkun ihmisen joka pystyy todistetusti havaitsemaan näin heikkoja sähkökenttiä.

PS: meiltä jää eläkkeelle koko ajan porukkaa joka on koko elämänsä kiipeillyt mastoissa ja kurkkinut aaltoputkiin - mutta näyttää kovin harvinaiselta nämä geenimuutokset ja aivosyövät olevan heidän keskuudessaan kun en ole kuullut yhdestäkään tapausksesta vielä (tämä siis täysin mitättömänä anekdoottina...)

Peril

Quote from: Nautiluseläin on 24.04.2012, 11:28:30
kekkeruusille sanoisin, että on varsin valitettavaa, että lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus. Kaikki, jotka työskentelevät neurologian, onkologian yms. parissa, tietävät, että aivosyöpä ja -kasvaimet ovat jyrkässä nousussa. Että jospa säästät tilaa asialliselle keskustelulle?
Kaikki tietävät, vai niin.

Vaitiolovelvollisuus estää kertomasta potilaasta nimellä, mutta ei se estä kertomasta omia havaintoja yleisluontoisesti tai tekemästä tutkimustyötä ja tulosten julkaisemista.

Myös krooniset suolistotulehdukset ovat kasvussa, 6 % vuosivauhtia. Johtuuko tämä siitä, että kännykät ovat perseestä ylipäätään vai siksi, että ne ovat perseessä säteilemässä?

Asiallisesti kysyen, miksi nimenomaan kännykät ovat syynä aivosyöpään ja -kasvaimiin?

desperaato

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 21:05:51
Lisäksi olisimme kovin innoissamme jos löytäisimme maailmasta jonkun ihmisen joka pystyy todistetusti havaitsemaan näin heikkoja sähkökenttiä.

On paljon muutakin mitä ihminen ei pysty havaitsemaan, esim. radioaktiivinen säteily, (usein) home, monet kaasut ym.
Kyllä nuo mielestäni kannattaa ottaa ihan asiallisesti. Minä puhun puhelimeen ehkä noin 2h/kk. Jotkut joutuvat jo työn puolesta puhumaan puhelimessa jopa 5-6 h/päivä.
Entinen tuttavani, huoltokonemyyjä, ajoi satojen kilometrien päivämatkoja ja käytännössä koko ajan puhui bluetooth-hf laitteella varustettuun puhelimeen. Alkoi saada usein päänsärkyjä, pään toisen puolen kuumotus oireita, tunnottomuutta ja jopa lieviä kasvohalvaus oireita sille puolen päätä jossa hf-laite oli. Vaihtoi langalliseen hf-korvanappiin ja oireet helpottivat.

Possumi

Semmonen A2 (ajankohtainen kakkonen) jossa asiaa 'käsiteltiin'...

- eli joku huuhaa säätiö oli rahoittanut omaa tutkimustaan (koska muu maailma ei ilmeisesti ole tuottanut heidän mieleisiään tuloksia)

- samainen huuhaa säätiö oli kutsunut tämän USA:laisen kampanjatädin - yllätysyllätys hänelläkin oli asiaan omistautunut huuhaa säätiö - ja hänellä oli kirjoja myytävänä - piti täällä esitelmän jossa oli pyöriviä aivonkuvia - yleisössä suunnilleen 10 henkilöä (säätiön faneja)

ja tästä sitten tehtiin televisioon juttu :facepalm:

Possumi

Quote from: desperaato on 24.04.2012, 21:21:18
Entinen tuttavani, huoltokonemyyjä, ajoi satojen kilometrien päivämatkoja ja käytännössä koko ajan puhui bluetooth-hf laitteella varustettuun puhelimeen. Alkoi saada usein päänsärkyjä, pään toisen puolen kuumotus oireita, tunnottomuutta ja jopa lieviä kasvohalvaus oireita sille puolen päätä jossa hf-laite oli. Vaihtoi langalliseen hf-korvanappiin ja oireet helpottivat.

Hienoa että oireet helpottivat - nimittäin se että kaveri uskoi että asia paranee näin - ja hommahan toimi! ennenkuulumatonta!

Minunkin kaverilla oli nuha - se otti homeopaattisia - ja nuha meni ohi! Ajatella!

Jouko

Ei vaikuttanut kovinkaan tieteelliseltä todistelulta. Enimmäkseeen oli tunnepitoista vyörytystä koristeltuna joillakin epämääräisillä tutkimustuloksilla. Voidaan ihan verrata Virheiden vastaavanlaisiin ulostuloihin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

kekkeruusi

On paljon muutakin mitä ihminen ei pysty havaitsemaan, esim. radioaktiivinen säteily, (usein) home, monet kaasut ym.
Noiden vaikutukset ihmiseen voidaan silti havainnoida, toisin kuin tässä kännykän radiosäteilyssä. Siis pientä lämmitysvaikutusta lukuunottamatta.

Possumi

Quote from: Jouko on 24.04.2012, 21:31:18
Ei vaikuttanut kovinkaan tieteelliseltä todistelulta. Enimmäkseeen oli tunnepitoista vyörytystä koristeltuna joillakin epämääräisillä tutkimustuloksilla. Voidaan ihan verrata Virheiden vastaavanlaisiin ulostuloihin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fringe_science
http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudoscience

...searching...

Löytyi!
(http://imgs.xkcd.com/comics/cell_phones.png)

Eli joko kännyköiden käyttö pysäytti syövätapausten kasvun! tai syöpätapaukset synnyttivät kännykät!?

PS: tai kännykät säteilevät menneisyyteen?!  :facepalm:

Emo

Quote from: Emo on 24.04.2012, 20:49:46
Enkä minä mitään erityistä uskottavuutta tavoittele, kerroinpa vaan että näin olen itse  päättänyt.

No nyt kun rohkaisit niin kai minäkin uskallan sitten kertoa omista kokemuksistani.

Olisin kiinostunut tietämään mitä mieltä olet siitä että meillä sähkö/RF-alan ammattilaisilla ei tosiaan ole viimeisen 100-vuoden aikana ollut mitään hajuakaan siitä kuinka vaarallista tällainen noin heikko säteily on.

PS: meiltä jää eläkkeelle koko ajan porukkaa joka on koko elämänsä kiipeillyt mastoissa ja kurkkinut aaltoputkiin - mutta näyttää kovin harvinaiselta nämä geenimuutokset ja aivosyövät olevan heidän keskuudessaan kun en ole kuullut yhdestäkään tapausksesta vielä (tämä siis täysin mitättömänä anekdoottina...)

En ole mitään mieltä. Mutta pidätte kännykkää korvalla vielä seuraavat 25 vuotta putkeen niin palataan asiaan. Voipi olla kasvain päässä tai olla olematta, sittenhän sen näkee.

Possumi

Quote from: kekkeruusi on 24.04.2012, 21:35:04

Noiden vaikutukset ihmiseen voidaan silti havainnoida, toisin kuin tässä kännykän radiosäteilyssä. Siis pientä lämmitysvaikutusta lukuunottamatta.

Niin siis pointtihan on että ns. 'sähköallergikot' ja 'sähköherkät' saavat oikein kunnon tärskyt kun naapuri laittaa valot päälle - tai satamassa laivassa laitetaan tutka päälle - tai kun ajetaan sähkölinjan alla - siis silloin kun kyseinen henkilö myös näkee/tietää/luulee tietävänsä nämä asiat...

Mutkun hänet tuodaan kontrolloituun ympäristöön ja tehdään testi tieteellisellä tupla-sokko-periaatteella - niin kumma kyllä tärskyt eivät oikein enää korreloikkaan mitenkään kuin nopanheittojen kanssa...  :'(

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 21:30:31

Hienoa että oireet helpottivat - nimittäin se että kaveri uskoi että asia paranee näin - ja hommahan toimi! ennenkuulumatonta!

Minunkin kaverilla oli nuha - se otti homeopaattisia - ja nuha meni ohi! Ajatella!

Kuvitteliko kaveri kasvohalvausoireensakin? Kuvitteletko sinä olevasi fiksu?

Possumi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 22:02:26
En ole mitään mieltä. Mutta pidätte kännykkää korvalla vielä seuraavat 25 vuotta putkeen niin palataan asiaan. Voipi olla kasvain päässä tai olla olematta, sittenhän sen näkee.

Niinhän se äitikin varoitteli silloin että jos sitä kättä pitää liikaa siellä niin tulee sokeaksi. Mutta +25 vuotinen kokeellinen tutkimukseni ei ole vieläkään löytänyt tälle efektille todisteita 8)

desperaato

Anteex ny vaa mutta Possumin asenne vaikuttaa kuin 50-luvun raksaheebolta; "työnsin pääni asbesti ämpäriin eikä missään tuntunut. Oon kova jätkä".

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 22:02:50

Niin siis pointtihan on että ns. 'sähköallergikot' ja 'sähköherkät' saavat oikein kunnon tärskyt kun naapuri laittaa valot päälle - tai satamassa laivassa laitetaan tutka päälle - tai kun ajetaan sähkölinjan alla - siis silloin kun kyseinen henkilö myös näkee/tietää/luulee tietävänsä nämä asiat...

Mutkun hänet tuodaan kontrolloituun ympäristöön ja tehdään testi tieteellisellä tupla-sokko-periaatteella - niin kumma kyllä tärskyt eivät oikein enää korreloikkaan mitenkään kuin nopanheittojen kanssa...  :'(

Kännykkäsäteily on eri asia kuin kuuhulluus, impotenssi (joka sekin on usein korvien välissä eikä jalkovälissä) tai sähköallergia.

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 22:06:19
Quote from: Emo on 24.04.2012, 22:02:26

Niinhän se äitikin varoitteli silloin että jos sitä kättä pitää liikaa siellä niin tulee sokeaksi. Mutta +25 vuotinen kokeellinen tutkimukseni ei ole vieläkään löytänyt tälle efektille todisteita 8)

Mites kävi ällipuolen? Vai oliko lähtötaso jo tuo nykyinen?

Nautiluseläin

"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Emo

No esimerkiksi homealtistukset on kyllä sellainen soppa ja vaikeasti todennettava tila että ei yhtään vaikeampi ole todeta (vaan helpompi) jos kaverilla toinen kasvopuolisko roikkuu.