News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kännykkäsäteilytutkija Davis USA:sta Suomessa Ajankohtainen Kakkonen

Started by Nautiluseläin, 24.04.2012, 10:15:45

Previous topic - Next topic

desperaato

Kaikkeenhan tottuu. KOVAAN MELUUNKIN TOTTUU EIKÄ TARVI MITÄÄN KUULONSUOJAIMIA!

Possumi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 22:05:09
Quote from: Possumi on 24.04.2012, 21:30:31
Quote from: desperaato on 24.04.2012, 21:21:18
Entinen tuttavani, huoltokonemyyjä, ajoi satojen kilometrien päivämatkoja ja käytännössä koko ajan puhui bluetooth-hf laitteella varustettuun puhelimeen. Alkoi saada usein päänsärkyjä, pään toisen puolen kuumotus oireita, tunnottomuutta ja jopa lieviä kasvohalvaus oireita sille puolen päätä jossa hf-laite oli. Vaihtoi langalliseen hf-korvanappiin ja oireet helpottivat.

Hienoa että oireet helpottivat - nimittäin se että kaveri uskoi että asia paranee näin - ja hommahan toimi! ennenkuulumatonta!

Minunkin kaverilla oli nuha - se otti homeopaattisia - ja nuha meni ohi! Ajatella!

Kuvitteliko kaveri kasvohalvausoireensakin? Kuvitteletko sinä olevasi fiksu?

Hei, juurihan sanoit että et koskaan loukkaannu. Ja juurihan selitin että jos vetää esiin henk koht anekdootteja - niin joku 'fiksu' voi ollakkin eri mieltä. En tiedä kuvitteliko hän 'kasvohalvausoireita' - mutta tiedän että hänen kaveri tai kaverin-kaveri - ei luultavasti ole pätevä diagnosoimaan 'kasvohalvausoireita' - saatika todistamaan tieteellisesti yhteyttä hänen hf-laitteensa käyttöön.

Emo

Quote from: desperaato on 24.04.2012, 22:06:55
Anteex ny vaa mutta Possumin asenne vaikuttaa kuin 50-luvun raksaheebolta; "työnsin pääni asbesti ämpäriin eikä missään tuntunut. Oon kova jätkä".

Asbesti minullakin kävi mielessä, ei katsos haise millekään ja tautikin tulee vasta kymmenien vuosien kuluttua. Että mitä ne hourii että asbesti jotain aiheuttaa?!?  :o

Nautiluseläin

Ja kiitos, Emo, ansiokkaasti olet pitänyt täällä puoliasi tänään!

Edit: typo, Emo isolla E:llä  :)
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Possumi

Anteex ny vaa mutta Possumin asenne vaikuttaa kuin 50-luvun raksaheebolta; "työnsin pääni asbesti ämpäriin eikä missään tuntunut. Oon kova jätkä".

Joo, hauskaa sulla on varmaan - mutta perusteleppa tätä jotenkin niin muutkin tajuaa?

- Asbestiämpäriin pään työntäminen on tieteellisesti, kliinisesti ja epidemiologisesti tunnetusti vaarallista. Kukaan ei väitä toisin.

- Kännykän käyttöön liittyvästä ei-lämmittävästä efektistä ei ole mitään tieteellistä konsensusta - eikä luotettavaa näyttöä - ja mikään kliininen tai epidemiologinen tilasto ei korreloi sen kanssa.

Luulempa että täällä on muilla vähän 'asenteita'...

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 22:10:06
Quote from: Emo on 24.04.2012, 22:05:09
Quote from: Possumi on 24.04.2012, 21:30:31
Quote from: desperaato on 24.04.2012, 21:21:18
Entinen tuttavani, huoltokonemyyjä, ajoi satojen kilometrien päivämatkoja ja käytännössä koko ajan puhui bluetooth-hf laitteella varustettuun puhelimeen. Alkoi saada usein päänsärkyjä, pään toisen puolen kuumotus oireita, tunnottomuutta ja jopa lieviä kasvohalvaus oireita sille puolen päätä jossa hf-laite oli. Vaihtoi langalliseen hf-korvanappiin ja oireet helpottivat.

Hienoa että oireet helpottivat - nimittäin se että kaveri uskoi että asia paranee näin - ja hommahan toimi! ennenkuulumatonta!

Minunkin kaverilla oli nuha - se otti homeopaattisia - ja nuha meni ohi! Ajatella!

Kuvitteliko kaveri kasvohalvausoireensakin? Kuvitteletko sinä olevasi fiksu?

Hei, juurihan sanoit että et koskaan loukkaannu. Ja juurihan selitin että jos vetää esiin henk koht anekdootteja - niin joku 'fiksu' voi ollakkin eri mieltä. En tiedä kuvitteliko hän 'kasvohalvausoireita' - mutta tiedän että hänen kaveri tai kaverin-kaveri - ei luultavasti ole pätevä diagnosoimaan 'kasvohalvausoireita' - saatika todistamaan tieteellisesti yhteyttä hänen hf-laitteensa käyttöön.

Minäkö loukkaannuin? Sinuahan minä vähän hitaaksi epäilin? Vai kuvitteletko, että loukkaannuin puolestasi esitettyäni sinusta epähienon kommentin?  :o

Ihme porukkaa, ei vittuilua eroteta loukkaantumisesta... naiset sentään tuon verran tajuavat.

(edit: puuttuva n-kirjain lis.)

Emo

Quote from: Nautiluseläin on 24.04.2012, 22:10:56

Itsehän ne puolensa on pidettävä, pätee yksityiselämässä siinä kuin meitä kaikkia kansakuntanakin koskien.

Ja kyllä kiitos, isolla Eellä  :D

Possumi

Joo, sen verran olen Emon ketjuissa ollut tiellä että tiesin jo aloittaessani häviävän. Ei naistenlehtilogiikkaa voita mies. Ei sitten millään. Ja tuo väsytystaktiikka on loistava. Sivukaupalla sitten jo lopettiin itse substanssista puhuminen ja mentiin tähän adhominemiin ... eikä muuten ole vastannut yhteenkään minun asiakysymykseenkään - tai siis 'vastannut' - sanonut vaan että "ei mua kiinnosta, mul on mielipide" - sehän on aivan loistava argumentointi tyyli.

Olen aika lailla sanottavani sanonut täällä. Nyt hengaan lähinnä viihde-kiksien toivossa...

PS: ei oo muuten vieläkään peräkammariin tätä isketty (on joo tosi 'maahanmuuttoon liittyvää' tämäkin...)

Nautiluseläin

Kiitos kaikille muillekin keskustelijoille. Asian käsittely kaikkineen on tärkeää.
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Haima

Quote from: Emo on 24.04.2012, 22:10:34

Asbesti minullakin kävi mielessä, ei katsos haise millekään ja tautikin tulee vasta kymmenien vuosien kuluttua. Että mitä ne hourii että asbesti jotain aiheuttaa?!?  :o

Hei, ei riidellä: mää en pelkästään ole teidän kaikkien bestis vaan asbestis! :) Mitäs siihen loihe lausumahan he? Sanottamaksi vetää, eikö vedä! Ja nyt ämpärit esiin ja päätä vatiin!
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 22:20:59

Joo, sen verran olen Emon ketjuissa ollut tiellä että tiesin jo aloittaessani häviävän. Ei naistenlehtilogiikkaa voita mies. Ei sitten millään. Ja tuo väsytystaktiikka on loistava. Sivukaupalla sitten jo lopettiin itse substanssista puhuminen ja mentiin tähän adhominemiin ... eikä muuten ole vastannut yhteenkään minun asiakysymykseenkään - tai siis 'vastannut' - sanonut vaan että "ei mua kiinnosta, mul on mielipide" - sehän on aivan loistava argumentointi tyyli.

Olen aika lailla sanottavani sanonut täällä. Nyt hengaan lähinnä viihde-kiksien toivossa...

PS: ei oo muuten vieläkään peräkammariin tätä isketty (on joo tosi 'maahanmuuttoon liittyvää' tämäkin...)

Viihdettä ei pidä väheksyttämän.

Mutta minä sanoin jo ihan ketjun alussa, että olen päättänyt vuosia sitten ottaa omassa elämässäni riskit tosissaan ENKÄ EKSYÄ LINKKIVIIDAKOIHIN. Koska tätä asiaa ei tiedetä varmaksi, ei voi toimia varmasti oikein. Päätös siitä miten suhtautuu kännykkäsäteilyyn on tehtävä muulta kuin varmojen faktojen pohjalta.

JOS olisitte tämän lukeneet ja ymmärtäneet, niin ette olisi ylipäätänsä alkaneet kanssani tätä suohonlaulantaan. Minähän sanoin, mihin ratkaisuni perustan. Yhtä epävarmalle ja ristiriitaiselle tutkimustiedolle kuin kaikki muutkin. En ole väittänyt varmasti tietäväni, mutta ei tiedä vastapuolikaan mitään varmasti.

(edit: taas puuttui n-kirjain)

Pöllömestari

Aikamoinen mutu-jankkaushan tääkin keskustelu on ollut. Tää on taas niitä aiheita joista on vaikea saada tietoa johon voisi luottaa. Molemmissa leireissä on sen verran epämääräisä toimintaa (teollisuus/lääkärikytkökset vs. tutkijoiden itsensä perustama lääkärijärjestö jonka ensisijainen tavoite tuntuu olevan rahankeruu ja kirjojen myynti), että vaikea luottaa tietoon jota asiasta netin kautta saa. Tuntuu olevan vähän samanlainen tunnepohjainen keskustelunaihe kuin ilmastonmuutos. Järkevä keskustelu aiheesta on hankalaa.

kolki

Pari asiaa tuli mieleen lukiessa. Ensinnäkin jos radiosäteily on täysin samanlaista röntgensäteilyn kanssa, miksi ihmiset eivät kuole kymmenessä vuodessa silmäsyöpään, sillä näkyvä valo sijoittuu tuossa Emonkin linkkaamassa artikkelissa näiden kahden väliin. Valoa tulee silmiin paljon aina, kun silmäsi ovat auki.
Sähkömagneettisen säteilyn energia kasvaa, mitä pienempi on sen aallonpituus. Tässä on se oleellinen ero, "kännykkä-" eli radioaaltosäteily sisältää vähemmän energiaa, kuin näkyvä valo.

Sitten tuo lämpeneminen. Kun puhelinmyyjä/-tutkimus soitteli, minulla lämpeni ja hikoili korvat ja kädet enemmän lankapuhelimen aikana, kuin mitä nyt kännykkäaikaan.
Itse asiassa jokainen voi todeta, mistä tuo kudoksen lämpeneminen johtuu. Nojaa vasemmalla kädellä vasempaan poskeen pari miuuttia ja sen jälkeen kokeile oikealla kädellä oikean ja vasemman posken lämpöeroa. Kyseinen ilmiö tulee siitä, ettei lämpö pääse haihtumaan posken ja käden (tai posken ja puhelimen) välistä samalla teholla, mitä se pääsee vapaana olevasta poskesta.

Possumi

Quote from: kolki on 24.04.2012, 23:02:57
Pari asiaa tuli mieleen lukiessa. Ensinnäkin jos radiosäteily on täysin samanlaista röntgensäteilyn kanssa, miksi ihmiset eivät kuole kymmenessä vuodessa silmäsyöpään, sillä näkyvä valo sijoittuu tuossa Emonkin linkkaamassa artikkelissa näiden kahden väliin. Valoa tulee silmiin paljon aina, kun silmäsi ovat auki.
Sähkömagneettisen säteilyn energia kasvaa, mitä pienempi on sen aallonpituus. Tässä on se oleellinen ero.

Sitten tuo lämpeneminen. Kun puhelinmyyjä/-tutkimus soitteli, minulla lämpeni ja hikoili korvat ja kädet enemmän lankapuhelimen aikana, kuin mitä nyt kännykkäaikaan.
Itse asiassa jokainen voi todeta, mistä tuo kudoksen lämpeneminen johtuu. Nojaa vasemmalla kädellä vasempaan poskeen pari miuuttia ja sen jälkeen kokeile oikealla kädellä oikean ja vasemman posken lämpöeroa. Kyseinen ilmiö tulee siitä, ettei lämpö pääse haihtumaan posken ja käden (tai posken ja puhelimen) välistä samalla teholla, mitä se pääsee vapaana olevasta poskesta.

Älä nyt pilaa hienoa rauhan konsensusta joka laskeutui tänne hetkeksi. Juurihan sovittiin että asia on täysin epäselvä ja kompleksi ja ilmastonmuutos. Pitääkin muistaa laskuttaa tämäkin postaus meidän salaisen lääkäri/teollisuus/tutkimus-salaliitto-kartellin tiliin... (<- tämä oli sitä 'viihdettä')

Sitten kun joku itkee ettei oteta vakavasti - niin miettikääpä sitä miksi monessa maassa ei enää saada luotettavaa tukiasemapeittoa koska kaikenmaailman 'huolestuneet-vanhemmat'-lobbausryhmät ovat kiristäneet poliitikkoja kieltämään 'kännykkä-säteily-mastoja' koulujen, lähiöiden summuiden ympäriltä - koita siinä sitten soittaa hälytyskeskukseen tarvittaessa kun ei ole yhteyttä...

Tykkimies Pönni

Quote from: kolki on 24.04.2012, 23:02:57
Sähkömagneettisen säteilyn energia kasvaa, mitä pienempi on sen aallonpituus. Tässä on se oleellinen ero, "kännykkä-" eli radioaaltosäteily sisältää vähemmän energiaa, kuin näkyvä valo.

Jos ihminen altistuisi 24h/vrk auringonvalolle samalla intensiteetillä kuin joku tukiaseman keilassa asuva niin veikkaan että olosuhteet muuttuisi epäterveellisemmäksi. Aallonpituus on kännykkäsäteilyssä suurempi kyllä mutta näin mutuna voisi luulla ihmiselimistön omien sähköjen rakentuneen tiettyjen taajuuksien mukaan aikojen saatossa.

Possumi

Quote from: samuliloov on 24.04.2012, 23:15:57
Jos ihminen altistuisi 24h/vrk auringonvalolle samalla intensiteetillä kuin joku tukiaseman keilassa asuva niin veikkaan että olosuhteet muuttuisi epäterveellisemmäksi. Aallonpituus on kännykkäsäteilyssä suurempi kyllä mutta näin mutuna voisi luulla ihmiselimistön omien sähköjen rakentuneen tiettyjen taajuuksien mukaan aikojen saatossa.

Loistavaa. Lisää tämmöisiä! Tämä menee uuninpankolle... :-*

Emo

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 23:12:20

Älä nyt pilaa hienoa rauhan konsensusta joka laskeutui tänne hetkeksi. Juurihan sovittiin että asia on täysin epäselvä ja kompleksi ja ilmastonmuutos. Pitääkin muistaa laskuttaa tämäkin postaus meidän salaisen lääkäri/teollisuus/tutkimus-salaliitto-kartellin tiliin... (<- tämä oli sitä 'viihdettä')

...

Huhuu... onkos täällä ketään!?
Joko jatketaan?  :P

Vaihdetaanko puolia siten että minä olen kännyjen puolta ja te vastaan?

Possumi

Quote from: Emo on 24.04.2012, 23:21:26

Huhuu... onkos täällä ketään!?
Joko jatketaan?  :P

Vaihdetaanko puolia siten että minä olen kännyjen puolta ja te vastaan?

Joo, mää alotin jo tällä mutta kukaan ei napannut:
QuoteElättekö muuten lentoreittien tai peräti lentokentän läheisyydessä!?

Tiesittekö että lentokoneet säteilevät vaarallista mikroaaltosäteilyä - jopa 1000 Watin (kuin mikroaaltouuni ovi avoinna!) - suoraan alaspäin maahan koko ajan ns. transponteristaan sekä vielä lisää laskeutuessaan radiokorkeusmittaristaan - oikein ilkeät pilotit vielä suuntaavat kohdennetun suurtaajuus-mikroaalto-tutkan alaspäin nähdäkseen maankamaran - jossa teho on kymmeniä tuhansia watteja  :flowerhat: <- ei suvis vaan kauhistus

Emo

Pöllömestari

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 23:12:20

Sitten kun joku itkee ettei oteta vakavasti - niin miettikääpä sitä miksi monessa maassa ei enää saada luotettavaa tukiasemapeittoa koska kaikenmaailman 'huolestuneet-vanhemmat'-lobbausryhmät ovat kiristäneet poliitikkoja kieltämään 'kännykkä-säteily-mastoja' koulujen, lähiöiden summuiden ympäriltä - koita siinä sitten soittaa hälytyskeskukseen tarvittaessa kun ei ole yhteyttä...

:) Sen verran voisin lisätä konsesushakuiseen viestiini että itse olen lujassa tiedeuskossa. Yritän olla pelkäämättä asioita joita ei ole luotettavasti tieteellisesti todistettu. Lyhyessä viestissäni kommentoin vain lähinnä sitä että tämä on taas niitä aiheita joista netistä löytyy tutkimuksia puolin ja toisin. Eli ei ihme jos ihmiset muodostavat mielipiteensä tunteiden valolla. Omaksumme mielellämme tietoa joka tukee maailmankuvaamme ja lyttäämme herkasti ne jotka yrittävät sitä horjuttaa.

Itseäni ei tukiasema naapurissa juurikaan kuumottaisi (hih). Paitsi ehkä tosi kovalla myrskyllä ja silloinkin toisesta syystä kuin ketjun aiheesta.

Possumi

Kun meille tulee potentiaalia uusia sähköallergikkoja kylään, demoan heille usein intensiteettimittarillamme kauheaa verkkosäteily joka ympäröi meitä:

(http://www.best-microcontroller-projects.com/image-files/oscilloscope.jpg)

Saan kuvassa näkyvän käyrän mitattua mistä kädestäni kun olen vain jonkin sähkölaitteen tai pelkän johdon läheisyydessä! Koskettamalla verkkojohdon muovikuorta 'Intensiteetimittarini' käytä näyttää jopa 50 volttia?!

Kerron tämän nyt vain teille koska mustat helikopterit jahtaavat jo minua...

Pöllömestari

Quote from: Emo on 24.04.2012, 23:28:33
Arvaas kaksi kertaa, onko meillä mikroaaltouuni?

Ei ole?

Mulla on muuten tuttavapariskunta jotka uskovat soluenrgiaan tms. Heidän uskonsa mukaan puuhellalla tehdyssä ruoassa on enemmän jotain energiaa kuin sähköliedellä valmistetussa.

Possumi

Älä nyt vain kerro että teillä on takka?! Siitähän tulee suoraan silmiin satojen gighertsien, suorastaan terahertsien taajuista huippu terävää (pieni allonpituus niin siinä on terävät reunat) elektromagneettista säteilyä - jopa voimaltaan tuhansia watteja neliömetrille?!

Tiesitkö että krooninen altistuminen tällaiselle ns. 'takka-säteilylle' voi johtaa verenkierron muutoksiin, uneliaisuuteen, hyperthemiaan ja lopulta jopa ihon kuoriutumiseen!

Kehotan välittömästi muuraamaan sen umpeen ja hankkimaan sen tilalle ekologisen ja luonnollisen 'poliitikko-lämmittimen' - siinä kahden hallituspuolueen poliitikkoja laitetaan kamiinaan - ja syötetään sytykkeeksi hommalaisten blogikirjoituksia - reaktiosta syntyvä kuumailma lämmittää koko talosi (tarkista kumminkin että valitsemasi poliitikoiden hiukkaspäästöt täyttää eu:normit)

maltti on valttia

Jos omistaa sellaisen radiolaitteen jolla voi kuunnella radiolähetyksiä eri aaltopituuksilla, niin voi kelata siitä kuuluvaa äänimailmaa. Siinä kelatessa voi sitten ajatella että miten päljon on "väisteltävää" sähkömagneettista säteilyä ympäristössä. 

MW

Quote from: Pöllömestari on 24.04.2012, 23:41:36

Ei ole?

Mulla on muuten tuttavapariskunta jotka uskovat soluenrgiaan tms. Heidän uskonsa mukaan puuhellalla tehdyssä ruoassa on enemmän jotain energiaa kuin sähköliedellä valmistetussa.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi jossain yhä kivitetään ihmisiä noituudesta tjsp. syytettynä. Energiat vaan sinnekin. Maukkaampaa se voi tosin olla, herkullisten PAH-aineiden ansiosta.

kolki

Quote from: Possumi on 24.04.2012, 23:49:20
krooninen altistuminen tällaiselle ns. 'takka-säteilylle'
Älä sitten kerro täällä, että tietokonekin on sähkölaite ja säteilee, äläkä miten ydinvoimalassa tuotettu sähkö menee samaan verkkoon tuulivoimalla tuotetun kanssa, häipyvät pian koko foorumilta ja Internetistä.

Emo

desperaato

Emo