News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Elisa

Mietin, että minkäköhänlaisia reaktioita Scriptan viimeisin kirjoitus aiheuttaa feministeissä, kun se ihmetyttää kaltaistani paatunutta sovinistinaistakin.

"Jokainen fyysistä työtä tekevä antaa ruumiinsa maksusta muiden käytettäväksi. Ymmärrän, että prostituutioon liittyy rikollisia lieveilmiöitä (kuten ihmiskauppaa, orjuuttamista, huumeita, veronkiertoa) useammin kuin vaikkapa rakennusalaan (vaikkakin ero lienee kiinalaisten keikkatyöläisten myötä kaventumassa), mutta jos tällaiset muuttujat eliminoidaan, en kerta kaikkiaan näe periaatteellista eroa sukuelinten vuokraamisessa ja esimerkiksi käsien tai jalkojen vuokraamisessa."

En vastusta prostituutiota. Näen kuitenkin periaatteellisen eron hierojan ja huoran ammateissa ja se on kunnioitus (ammatinharjoittajan omaa) avioliittoa kohtaan. Kuinka moni mies menisi naimisiin tietäen, että hänen morsiamensa on ääenntinen huora?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Ernst

Quote from: Elisa on 24.04.2009, 20:15:07
Quote from: M on 24.04.2009, 20:04:33
Quote from: Timo Hellman on 24.04.2009, 19:25:11
Quote from: Del on 24.04.2009, 19:05:07
Ei Tohtori Vihaa voi rakastaa.

Eräs nainen ja kolme hänen lastaan voisivat todennäköisesti kyseenalaistaa tuon kannan.

Ai jaa, ketä tarkoitat?

Virallisesta vihaviisikosta (Jussi, Hilla, Hilma, Kerttu, Veikko) rakastan jokaista.

Niin minäkin. Sinun rakkautesi on saanut minutkin heltymään!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Huscarl

Quote from: Elisa on 26.04.2009, 17:04:14
En vastusta prostituutiota. Näen kuitenkin periaatteellisen eron hierojan ja huoran ammateissa ja se on kunnioitus (ammatinharjoittajan omaa) avioliittoa kohtaan. Kuinka moni mies menisi naimisiin tietäen, että hänen morsiamensa on ääenntinen huora?
Minua ei ainakaan haittaisi. Tuttavapiirissäni on huora, ja hän on mitä valloittavin ihminen. Hän on täysin sinut sen kanssa mitä tekee, ja minä ainakin kunnioitan hänen päätöksiään. En millään muotoa pidä häntä alhaisempana ihmisenä, vaikka mielestäni hänellä olisi mahdollisuuksia parempaankin elämään.

Mielestäni ratkaisevaa on, haluaako asiaan suhtautua niinkuin meidät on opetettu suhtautumaan (=halveksuen), vai pystyykö ohittamaan yhteiskunnan määrittelemät ajattelumallit ja kunnioittamaan toista yksilönä, joka on tehnyt omat valintansa.

Elisa

Quote from: Huscarl on 26.04.2009, 17:20:07
Mielestäni ratkaisevaa on, haluaako asiaan suhtautua niinkuin meidät on opetettu suhtautumaan (=halveksuen), vai pystyykö ohittamaan yhteiskunnan määrittelemät ajattelumallit ja kunnioittamaan toista yksilönä, joka on tehnyt omat valintansa.

Ymmärsit väärin, en halveksi prostituoituja. Tottakai he voivat olla valloittavia ihmisiä, varmaan jopa useammin kuin muut. Itsekin tunnen pari. Minulle avioliitto vaan on pyhä, ja näen prostituution avioliiton poissulkevana valintana naiselle.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

M.

Quote from: Viola on 26.04.2009, 17:38:05
Kirjoitus kun oli nähtävästi tehty siksi, että Katja Martelius mainitsi Jussin sivulauseessa ja uskalsi esittää, että tämä kuuluisi marginaaliin. Siitä Halla-aho innostui niin paljon että raapusti heti uuden vihakolumnin entisten jatkoksi.

Toinen vaihtoehto on tietysti se, että Martelius heitti ilmoille harvinaisen röyhkeät aivopierut höpistessään vääristä mielipiteistä, ja tällä tavalla paljasti jotain toimittajan tyypillisestä elitistisestä ajatusmaailmasta. Ei ihme, että Halla-aho puuttui siihen. Tämän kirjoituksen kutsuminen "vihakolumniksi" taasen paljastaa millaisen suvaitsevaisen perseraiskauksen vihakin on terminä kokenut. Ei ole varmaankaan helppoa elää kun vihaa ja rasismia on kaikkialla. Ehkä voisit kysyä uskovaisilta neuvoa, miten he pystyvät elämään kaiken sen synnin kanssa, jota he maailmassa näkevät.

Mika.H

No minulle tuli siitä lähinnä mieleen, alkaako mopo karata Halla-aholta. Kirjoitus kun oli nähtävästi tehty siksi, että Katja Martelius mainitsi Jussin sivulauseessa ja uskalsi esittää, että tämä kuuluisi marginaaliin. Siitä Halla-aho innostui niin paljon että raapusti heti uuden vihakolumnin entisten jatkoksi. Missä vaiheessa tämä homma on mennyt tällaiseksi, tälle tasolle? Eikö tämän pitänyt liittyä jotenkin maahanmuuttoon, eikä yhden poliitikon infloituneeseen egoon.

Pohdin kirjoitusta lukiessa myös, onko Halla-ahon todellisuudentaju jo jotenkin sumentunut. Tuossa kirjoituksessaan hän ihan pokkana kutsuu itseään Suomen puhutuimmaksi poliitikoksi. Aiemmassa kirjoituksessa hän tuumasi, että Sanoma-konsernin tavoite numero 1 herran vuonna 2009 on estää Halla-ahon euroehdokkuus. Ja ilmeisesti Halla-aho todella kuvittelee voivansa saada tuon yli 100 000 ääntä eurovaaleissa, vaikka korttienkin kokoonsaaminen teki tiukkaa.

Pyöriiköhän nyt maailma pikkuisen yhden ihmisen egon ja narsismin ympärillä?
Suomen puhutuin poliitikko? Jussi hei, entäpä vanhasen matti, entä stubbin alex tai kataisen jyrki?

Ilmeisesti tämä maailmankuvan kapoisuus johtuu siitä, että Halla-aho ei lue lehtiä, ei omista televisiota ja saa tietonsa siitä yhdestä ja ainoasta aiheesta, joka häntä kiinnostaa, nettifoorumeilta. Ja täällähän häntä ylistetään täysin kritiikittömästi jokaisesta puupäisyydestäkin, jonka hän suustaan päästää. No, minua ei sentään vielä ole bännätty - jään odottamaan, että raiskaatte minut taas verbaalisesti purevilla ivakirjoituksillanne.

- Onko Jussilla mopokin? merkki ja malli kiitos!
- Minusta Jussi pitää koko 60kiloisen massansa tiukasti maassa kiinni. Rillitkin puhtaina.
- Tuskin Jussi nyt ihan tuollaista paskakasaa mielellään päällensä otti...
- Ööh?!
- raiskaaminen on rumaa, ei me sellaista tehdä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Huscarl

Quote from: Elisa on 26.04.2009, 17:32:15
Ymmärsit väärin, en halveksi prostituoituja. Tottakai he voivat olla valloittavia ihmisiä, varmaan jopa useammin kuin muut. Itsekin tunnen pari. Minulle avioliitto vaan on pyhä, ja näen prostituution avioliiton poissulkevana valintana naiselle.

En ymmärtänyt väärin, en tarkoittanutkaan että halveksisit. ;) Selvää on, että asia on katsantotavasta kiinni.

MustaLeski

En nyt ymmärrä. Vääntäisitkö tälle taliaivolle rautalangasta :) Eli miten se käytännössä häpäisee mahdollisen tulevan avioliiton?

Vaalea

Quote from: Huscarl on 26.04.2009, 17:20:07
Minua ei ainakaan haittaisi. Tuttavapiirissäni on huora, ja hän on mitä valloittavin ihminen. Hän on täysin sinut sen kanssa mitä tekee, ja minä ainakin kunnioitan hänen päätöksiään. En millään muotoa pidä häntä alhaisempana ihmisenä, vaikka mielestäni hänellä olisi mahdollisuuksia parempaankin elämään.

:D Jokaisella toki oma mielipiteensä ja hyvä niin, mutta minun mielipiteeni on, että liberaali individualistinen 'hössön lössön lässyti lää ja kaikille kivaa' on joillain hommalaisilla lähtenyt käsistä tai sitten tämä on juuri se kanava minne himoliberaalit ja suhteellistajat ohjautuvat.

Itse en huolisi huoraa mutten myöskään lutkaa. Lutkan tarkemman määritelmäni pidän omana tietonani, prostitoitu avautunee helpommin. Avioliittoon kannattaa lähteä mahdollisimman hyvistä lähtöasemista mm ihmismateriaalin kannalta... ainakin jos tarkoituksena on pyrkiä välttämään avioerotilastoja. Useimmille tosin avioliittokin on pääasiassa jonkinlaista kokemustrippailua, joten mikäs siinä sitten minkälaisen ihmisen kanssa trippailee kun aina voi peruuttaa kesken kaiken jos ei enää ole kivaa.

Miniluv

Olkaa hyvät ja huomioikaa uusi ketju "Seksityöstä ja -työläisistä"

http://hommaforum.org/index.php/topic,5968.0.html

Edit: lisää fonttipointteja...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ämpee

Ja ilmeisesti Halla-aho todella kuvittelee voivansa saada tuon yli 100 000 ääntä eurovaaleissa, vaikka korttienkin kokoonsaaminen teki tiukkaa.

Jäsen Violalla on nähtävästi käytettävissään rinnakkaistodellisuus, jossa asiat menevät tämän meidän todellisuutemme kanssa aivan toisella tavalla.
Tätä todellisuuksien kohtaamista on Mestari ansiokkaasti nostanut esille harrasteessaan "totaalista sotaa", jonka raikkaaksi lisäkkeeksi jäsen Viola voi itsensä halutessaan nostaa.

Kyse on perimmiltään valinnoista, ja jokainen vastaa niistä itse.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hauki

No minulle tuli siitä lähinnä mieleen, alkaako mopo karata Halla-aholta. Kirjoitus kun oli nähtävästi tehty siksi, että Katja Martelius mainitsi Jussin sivulauseessa ja uskalsi esittää, että tämä kuuluisi marginaaliin. Siitä Halla-aho innostui niin paljon että raapusti heti uuden vihakolumnin entisten jatkoksi. Missä vaiheessa tämä homma on mennyt tällaiseksi, tälle tasolle? Eikö tämän pitänyt liittyä jotenkin maahanmuuttoon, eikä yhden poliitikon infloituneeseen egoon.
Sitä kutsutaan mediakritiikiksi. Sinänsä Marteliuksen kaltaisen epätasapainoisen naissovinistin ottaminen käsittelyyn on aidan ylittämistä matalimmasta kohdasta.

Pohdin kirjoitusta lukiessa myös, onko Halla-ahon todellisuudentaju jo jotenkin sumentunut. Tuossa kirjoituksessaan hän ihan pokkana kutsuu itseään Suomen puhutuimmaksi poliitikoksi. Aiemmassa kirjoituksessa hän tuumasi, että Sanoma-konsernin tavoite numero 1 herran vuonna 2009 on estää Halla-ahon euroehdokkuus. Ja ilmeisesti Halla-aho todella kuvittelee voivansa saada tuon yli 100 000 ääntä eurovaaleissa, vaikka korttienkin kokoonsaaminen teki tiukkaa.
Kyseinen kohta ihmetytti minuakin, esim. Vanhanen johtaa häntä selvästi. 100 000 ääntä tosin ei periaatteessa olisi mahdotonta, saihan Veltto Pelle Virtanenkin 100 000 ääntä presidentinvaaleissa.

Ilmeisesti tämä maailmankuvan kapoisuus johtuu siitä, että Halla-aho ei lue lehtiä, ei omista televisiota ja saa tietonsa siitä yhdestä ja ainoasta aiheesta, joka häntä kiinnostaa, nettifoorumeilta. Ja täällähän häntä ylistetään täysin kritiikittömästi jokaisesta puupäisyydestäkin, jonka hän suustaan päästää.
Samaa olen pelännyt itsekin, mutta toisaalta olen saanut sen kuvan, että hän osaisi suhtautua höyrypäisimpien fanittajiensa ulostuloon varauksella.

Quote from: Hoff on 26.04.2009, 21:50:05
Quote from: Vaalea on 26.04.2009, 18:12:14
:D Jokaisella toki oma mielipiteensä ja hyvä niin, mutta minun mielipiteeni on, että liberaali individualistinen 'hössön lössön lässyti lää ja kaikille kivaa' on joillain hommalaisilla lähtenyt käsistä tai sitten tämä on juuri se kanava minne himoliberaalit ja suhteellistajat ohjautuvat.
Voisin loukkaantua tästä. Hössön lässyn lää!
Älä turhaan, nämä tasa-arvon vastustajat, SKP:läiset, yms. ovat vain huonoa omaatuntoa potevia fundamentalisteja. Ne kuuluu jättää omaan arvoonsa.
Periaatteessa trolliuskaan ei olisi mahdotonta, ottaen huomioon nimimerkin, "Vaalea", ja erinäiset "Kenties suomenruotsalaiset tulee suomalaistaa tai ajaa maasta" -kommentit.

Jussi Halla-aho

Tuota, ihan uteliaisuudesta kysyisin: Missä olen sanonut, että uskon saavani yli 100 000 ääntä? Tai ylipäänsä yhtään ääntä?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

dothefake

En voi vastustaa kiusausta, ehkä yksin vessassa?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Vaalea

Quote from: Vahtikoira on 26.04.2009, 22:58:40

Älä turhaan, nämä tasa-arvon vastustajat, SKP:läiset, yms. ovat vain huonoa omaatuntoa potevia fundamentalisteja. Ne kuuluu jättää omaan arvoonsa.
Periaatteessa trolliuskaan ei olisi mahdotonta, ottaen huomioon nimimerkin, "Vaalea", ja erinäiset "Kenties suomenruotsalaiset tulee suomalaistaa tai ajaa maasta" -kommentit.

Oletko vainoharhainen? Mistä päättelet minun olevan SKP:läinen? Mistä päättelet minun olevan jonkinlainen huonoa omaatuntoa(?) poteva fundamentalisti? Minkä uskonnon fundamentalisti mielestäsi olen? Eikö ole ristiriitaista pitää ihmistä SKP:läisenä ja fundamentalistina? Minkä asian suhteen tulkintasi mukaan minulla on huono omatunto? Mistä päättelet nimimerkin 'Vaalea' viittavan yhtään mihinkään?
Kuittaatko aina erilaiset mielipiteet trolleiksi? Näetkö trolleja myös unissasi? Miksi et jättänyt kirjoituksiani "omaan arvoonsa" vaan selasit ne läpi? Kiihotuitko kenties jotain vastaan - minua?
Ainakin minulla on ilmeisen liikaa aikaa, kun vaivaudun vastaamaan tähän.

dothefake

Onko sinulla ns. kyselykausi?
-Tytti Tuppurainen

Vaalea

Quote from: dothefake on 27.04.2009, 00:23:36
Onko sinulla ns. kyselykausi?

Enemmänkin kyselyilta. Sattui tälle illalle aikaa ja hämmästelen joidenkin selvännäkijäkykyjä.

MustaLeski

Vaalea: Kyllä jollekin esim. minulle tulee mieleen jonkun tason fundamentalismi tai heikko itsetunto jos kumppanin seksuaalihistorian vaakamamboilut ja sukellusveneen upotukset saavat suurenkin merkityksen. Tietysti, jos itsellään on samat kriteerit kuin mitä kumppaniltaan vaatii niin kyseessä ei liene oikea johtopäätös. Jos taas ei ole, johtopäätös on oikea.

Vaalea

Quote from: MustaLeski on 27.04.2009, 00:32:48
Vaalea: Kyllä jollekin esim. minulle tulee mieleen jonkun tason fundamentalismi tai heikko itsetunto jos kumppanin seksuaalihistorian vaakamamboilut ja sukellusveneen upotukset saavat suurenkin merkityksen. Tietysti, jos itsellään on samat kriteerit kuin mitä kumppaniltaan vaatii niin kyseessä ei liene oikea johtopäätös. Jos taas ei ole, johtopäätös on oikea.

Saako jokin seikka kohdallani sinut automaattisesti luulemaan, etten edellyttäisi itseltäni sitä mitä edellytän toisilta varsinkin, kun emme tunne toisiamme? Sinänsä parinvalintaan soveltamani kriteerithän nimenomaan ovat sitä varten, että niillä karsitaan epäsopiviksi katsomani yksilöt pois joukosta, joten sinänsä teoria toimii jos se käytännössä karkoittaa joitakin. Teoria on tietenkin asia sinänsä ja käytäntö tapauskohtaista. Huono _itsetunto_(joku muu puhui "omatunnosta" mikä on hämmentävää) sinänsä voisi olla hyvä polttoaine saavuttaa asioita elämässä. Kaikki historian tuntemat merkkihenkilöt ovat kärsineet alemmuudentunteista joidenkin asioiden suhteen. Ei pidä aliarvioida puutteita sillä ilman niitä ei voi olla täydellinen.

dothefake

Osunko arvauksessani kuinka harhaan, kun arvelen lesken olevan
ns. iloisella mielellä?
-Tytti Tuppurainen

MustaLeski

Quote from: dothefake on 27.04.2009, 00:40:54
Osunko arvauksessani kuinka harhaan, kun arvelen lesken olevan
ns. iloisella mielellä?

Mitä tarkoitat ns. iloisella mielellä?  :)

dothefake

No, silloin kun olen oikeutettu käyttämään ko. termiä omakohtaisesti,
olen syyllistynyt laillisten teknisten liottimien käyttöön, kuten nytkin,
tosin pienimuotoisesti.
-Tytti Tuppurainen

MustaLeski

Quote from: dothefake on 27.04.2009, 00:46:46
tosin pienimuotoisesti.

Enintään olen nauttinut liikaa sokeria colan muodossa! Valitettava tosiasia on, että olen aivan yhtä pölö selvänä (kuten nyt) kuin humalassakin. Humalassa ehkä enemmänkin  :-*

Aldaron

Sitä kutsutaan mediakritiikiksi. Sinänsä Marteliuksen kaltaisen epätasapainoisen naissovinistin ottaminen käsittelyyn on aidan ylittämistä matalimmasta kohdasta.

Kyseinen kohta ihmetytti minuakin, esim. Vanhanen johtaa häntä selvästi. 100 000 ääntä tosin ei periaatteessa olisi mahdotonta, saihan Veltto Pelle Virtanenkin 100 000 ääntä presidentinvaaleissa.

Ilmeisesti tämä maailmankuvan kapoisuus johtuu siitä, että Halla-aho ei lue lehtiä, ei omista televisiota ja saa tietonsa siitä yhdestä ja ainoasta aiheesta, joka häntä kiinnostaa, nettifoorumeilta. Ja täällähän häntä ylistetään täysin kritiikittömästi jokaisesta puupäisyydestäkin, jonka hän suustaan päästää.
Samaa olen pelännyt itsekin, mutta toisaalta olen saanut sen kuvan, että hän osaisi suhtautua höyrypäisimpien fanittajiensa ulostuloon varauksella.

Tuo viimeisin viittaus Vaalean mielipiteenilmaisuun "Kenties suomenruotsalaiset tulee suomalaistaa tai ajaa maasta" särähti silmiini kohtalaisen lujaa. Ensimmäinen ajatus: ei voi olla totta. Kävin läpi Vaalean vanhoja viestejä ja sieltä se tosiaankin löytyi.
Oletan, että "Vaalean" kehotus "suomalaistaa" tai ajaa maasta koskee myös meitä kaksikielisiä. Minulla ja kaltaisillani suomalaisilla kun on se Vaalean näkökulmasta ikävä ominaisuus, että osaamme suomea ja ruotsia suunnilleen yhtä hyvin.
Mitähän tuo "suomalaistaminen" meidän tapauksessamme tarkoittaa?
Ainakaan se ei voi tarkoittaa sitä, että meille pitäisi opettaa parempaa suomea. Me nimittäin osaamme suomea vähintään yhtä hyvin kuin Vaalea, ja sitä paitsi olemme puhuneet sujuvaa suomea vähintään toisen vanhempamme kanssa niin kauan kuin kykenemme muistamaan.
Mutta tämähän ei tietenkään Vaalealle riitä, koska puhumme, ikävä kyllä, ruotsia suunnilleen yhtä hyvin ja olemme siis siinä mielessä "suomenruotsalaisia".
Ilmeisesti meidän pitäisi Vaalean mielestä unohtaa osaavamme ruotsia ja lakata puhumasta sitä, siis amputoida osa kielellistä identiteettiämme.
Jos emme tätä tee, hän kai tulee ja ajaa meidät pois maasta.
Sopii yrittää. Kuten englanniksi sanotaan: "You and whose army?"
Koko ajatushan on aivan sanoinkuvaamattoman röyhkeä. Jostain ilmaantuu joku "Vaalea", joka luulee omistavansa copyrightin suomalaisuuteen (johon hänen määritelmänsä mukaan kuuluu se, että suomen ohella ei puhu ainakaan ruotsia) ja edellyttää, että minä ja kaltaiseni lakkaamme puhumasta ja kirjoittamasta ruotsiksi tai hän (ja oletettavasti hänen kaverinsa) tulevat ja ajavat meidät maasta.
Minun on melko vaikea nähdä pyrkimystä ajaa maasta noin 400 000 syntyperäistä suomalaista (virallisesti ruotsinkieliset ja suomenkielisiksi rekisteröidyt kaksikieliset) minkään sortin "isänmaallisuutena".
Lakipykäliin ei pidä vedota ilman syytä, mutta jos tuo ei ole kansanryhmän vastaista kiihotusta, niin mikään ei ole. Se ei nimittäin ole mitään vähempää kuin kehotus etniseen puhdistukseen.

"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

dothefake

Quote from: MustaLeski on 27.04.2009, 00:50:00
Quote from: dothefake on 27.04.2009, 00:46:46
tosin pienimuotoisesti.

Enintään olen nauttinut liikaa sokeria colan muodossa! Valitettava tosiasia on, että olen aivan yhtä pölö selvänä (kuten nyt) kuin humalassakin. Humalassa ehkä enemmänkin  :-*

Onko pölö pölvästin synonyymi?
-Tytti Tuppurainen

Vaalea

Quote from: Aldaron on 27.04.2009, 00:52:02

Tuo viimeisin viittaus Vaalean mielipiteenilmaisuun "Kenties suomenruotsalaiset tulee suomalaistaa tai ajaa maasta" särähti silmiini kohtalaisen lujaa. Ensimmäinen ajatus: ei voi olla totta. Kävin läpi Vaalean vanhoja viestejä ja sieltä se tosiaankin löytyi.
Oletan, että "Vaalean" kehotus "suomalaistaa" tai ajaa maasta koskee myös meitä kaksikielisiä...

Kiinnitä huomiota sanaan 'kenties'. Se on aika kaukana kehoituksesta. Ääneenlausuttua pohdiskelua. Luetunymmärtämiseen kannattaa kiinnittää huomiota. En jaksanut lukea kokonaan kirjoitustasi tuon harhaanjohtamisen jälkeen, joten paska mäihä jos jotain olennaista jää vastaamatta. Mitä jos muutenkin lukisit kokonaiset postaukset ja miettisit niitä hetken asiayhteydessä(keskustelussa) ja jättäisit yksittäisten lauseenpätkien kauhistelun kukkahattu-tädeille?

MustaLeski

Vaalea

Jaa, onnistuin jotenkin saamaan oman tekstinikin sinistä lainausta vastaan. Noh, ylempänä on kuitenkin vastaukseni.

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Hauki

Quote from: Vaalea on 27.04.2009, 00:14:30

Oletko vainoharhainen? Mistä päättelet minun olevan SKP:läinen? Mistä päättelet minun olevan jonkinlainen huonoa omaatuntoa(?) poteva fundamentalisti? Minkä uskonnon fundamentalisti mielestäsi olen? Eikö ole ristiriitaista pitää ihmistä SKP:läisenä ja fundamentalistina? Minkä asian suhteen tulkintasi mukaan minulla on huono omatunto? Mistä päättelet nimimerkin 'Vaalea' viittavan yhtään mihinkään?
Kuittaatko aina erilaiset mielipiteet trolleiksi? Näetkö trolleja myös unissasi? Miksi et jättänyt kirjoituksiani "omaan arvoonsa" vaan selasit ne läpi? Kiihotuitko kenties jotain vastaan - minua?
Ainakin minulla on ilmeisen liikaa aikaa, kun vaivaudun vastaamaan tähän.
Lue tekstini. Siinä on pilkku, eli en väittänyt sinua SKP:läiseksi. Sanakirjasta taas huomaat, ettei fundamentalisti välttämättä viittaa uskontoon, vaan yleensäkin tiettyyn ehdottomuuteen.
Maahanmuuttokriittisessä kontekstissa tulkitsen vaaleuteen tmv. viittaavat nimimerkit... omanlaisiksiin.
Huono omatunto- ja trollijutut omaksuin viestihistoriastasi, periaatteessa ne kyllä tukisivat sinusta saamaani kuvaa.
Ja kiitos Alderonille pitkästä vastauksesta, ajanpuutteen takia en vain ehdi lukea sitä.